Sari la conținut

Ponturi (tips) legate de iernat, intretinere si nu numai, a motocicletelor noastre


Smokey
 Share

Postări Recomandate

Honda spune la unele modele sa schimbi odata pe an uleiul, in cazul in care doar sta. Ei recomanda 10w40, deci cel mai probabil nu se strica asa de repede.

De preferat completeaza cu uleiul care il ai, amesteca un pic si lasa-l asa, e mai ieftin si mai indicat decit sa pui alt ulei. Asa poti sa o si pornesti bine mersi.

Unele pelerine de la Louis permit "respiratia" dar ma tem ca stau prost la capitolul germana.

Poti sa o ungi cu totul cu vaselina, nu strica. Impiedica oxigenul sa intre. Dar sa nu te sperii la primavara daca uiti de vaselina pe cilindri.

WD40 este un lubrifiant. Ajuta la fel de mult ca si vaselina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salut! este bine sa va asigurati ca motorul sa stea cat mai bine peste iarna insa ...unii dintre voi vorbiti de parca pana in primavara nici macar nu o sa va mai uitati la motor daramite sa mai pune-ti mana sa-l mai stergeti de praf, o pornire scurta de vre-o 5-10min. cred ca se poate face ...daca nu saptamanal macar o data la 2-3 saptamani. Si eu mi-am dus motorul la "iernat" la cumnatu meu in Pitesti care este la vre-o 200km departare de mine si nu-mi fac probleme, o data la 2-3saptamani ajung acolo il mai pornesc, vreau sa-i desfac multe chestii sa le curat de praf si mizerie si in special partile cromate sa le lustruiesc, am dat jos bateria , am descarcat-o complet cu un bec de 12v/2W si am pus-o mai apoi la incarcare iar acum o tin in casa la caldura.

:P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

WD40 este "water displacement formula", si nu se compara cu vaselina ca lubrifiant. Este mult mai subtire, si nu rezista ca vaselina, deci nu prea cred ca e atat de util pentru hibernarea moto. Eu l-am folosit doar pentru a pulveriza (din belsug) in camasa cablurilor, pana a inceput sa curga pe partea cealalta a camasii (cu destula mizerie).

 

@Bazil88: nu e necesara descarcarea completa a bateriei, ba chiar este contraindicata. Cat despre pornire, unii nu recomanda a se face asta; citat din tutorial: " Nu porniti motorul in timpul iernii! Veti crea doar condens in motor si produse de combustie (acizi, etc) in ulei. Rezistati tentatiei."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai, mai da-o incolo de treaba. Si io cu doi T ce fuck? Daca-mi pornesc si incalzesc bine moto, dau o tura cu el, si p-orma umplu iar pan la buza rezervoru si mai bag nitel stabilizator ce-are.? ca doar n-o sa-l las pana in aprilie neclintit ca nu-s :P !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iata ca venira si raspunsurile, pe topicul fierbinte din sezonul rece...Merci mult. Am sa completez uleiul ca mai am cu ce si bag vaselina pe cadru. Maine se va produce evenimentul, cred ca pana atunci se va pune zapada pe jos :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cazul in care am posibilitatea sa pastrez motocilceta intr-un garaj caldut (cam 10 grade Celsius) e obligatoriu sa o pun la iernat (adica respectarea pasilor din "Pregatirea moto pentru iarna") sau e suficient daca fac plinu pun stabilizator in bezina, pun ulei in cilindrii, o acopar cu o prelata si o pornesc in fiecare saptamana?

Va multumesc.

Scuzati ignoranta, sunt in primul sezon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul pe care il pui in cilindri zboara la prima pornire a motorului. Daca il pornesti regulat, nu mai pune ulei, ca n-are sens.

E de preferat sa o pornesti in incaperea incalzita, sa nu faca condens, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

AS MAI AVEA CEVA DE ADAUGAT : PLINUL IN CARE SE ADAUGA ULEI DEMOTOR CAM UN SFERT DIN CAPACITATEA REZERVORULUI ,SI LASAT SA MEARGA CU BENZINA AMESTECATA 10 MIN DIPA CARE OPRIT SI ...GATA. IN FELUL ASTA RAMINE ULEI SI PE ADMISIE ,SI PE PERETII REZERVORULUI,BINEINTELES TREBUIE AMESTECAT BINE BENZINA CARE A MAI RAMAS DUPA CE A MERS MOTORUL,PT CA ULEIUL SA SE DEPUNA BINE IN TOATE COLTORILE DE REZERVOR.ESTE VALABIL SI LA 4 TIMPI. CIND IL VETI PORNI DIN NOU DUPA IARNA, CA SA EVITATI PORNIREA GREOAIE DIN CAUZA INECARII BUJIILOR , LE VETI SCOATE SI LE VETI CURATA CU DILUANT SI DACA E NEVOIE REFACUTA DISTANTA INTRE ELECTROZI. NU LE CURATATI CU PERIA DE SIRMA PENTRU CA VETI INRAUTATII PERFORMANTELE MOTORULUI

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt cam nesimtit :P

 

Am bagat-o acum vreo 10 zile la garaj, ca nu se mai putea merge pe-aici, si de atunci astept sa ma sune aia de la asigurari sa imi zica daca pot sa o bag in service pe banii respectivului. Intre timp nici n-am mai trecut pe la ea, nu i-am scos bateria, nu i-am facut nimic :baldy: In garajul in care o tin este cam la fel de frig ca afara, si aici, in Brasov, s-a ajuns si la mai putin de -10 grade cred. In seara asta o sa trec pe la ea, sa vad ce mai face ;) si eventual sa o pornesc un pic, o fi bine? :crack: Saptamana asta aproape sigur o bag in service, singura problema ar fi ca nu prea am cum sa o duc pana acolo :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Am o mare intrebare:am cumparat STP water remover are 354ml,mai scrie pe el 14c si 12fl oz.Acum intrebarea mea este cat sa pun intr-un rezervor de 14L?Va rog sa imi spuneti macar la alta marca daca nu la asta cam cat ati pus sa am si eu o idee.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o mare intrebare:am cumparat STP water remover are 354ml,mai scrie pe el 14c si 12fl oz.Acum intrebarea mea este cat sa pun intr-un rezervor de 14L?Va rog sa imi spuneti macar la alta marca daca nu la asta cam cat ati pus sa am si eu o idee.

Gata nu mai e nevoie merci,am pus cat am crezut eu ca e bine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Offtopic... i-am zis la un pusti sa toarne in cilindru (pe la bujie) benzina, ca sa nu rugineaza cilindrul in interior si a doua zi ma suna sa-mi multumeasca pentru sfat... :sick: :sick: :hurt: nu stiu ce a reusit sa faca, dar ceva a reusit cu siguranta! :friends: :friends: :friends:

Asa previn eu scuteristii de la accidente! :baldy: :baldy: :kick: Fac eu ce fac sa le stric motoarele fara sa-mi murdaresc mainile! :P Si a mai si cautat seringa cateva ore pentru treaba asta ... :kick:

(mentionez ca era un scuterist manelist, care umbla fara echipament si asta e primul sfat pe care mi l-a ascultat... defapt... mi l-a cerut... :D )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator <-BlacK_Killer->

Offtopic... i-am zis la un pusti sa toarne in cilindru (pe la bujie) benzina, ca sa nu rugineaza cilindrul in interior si a doua zi ma suna sa-mi multumeasca pentru sfat... :hurt: :D :P nu stiu ce a reusit sa faca, dar ceva a reusit cu siguranta! :friends: :friends: :baldy:

Asa previn eu scuteristii de la accidente! :baldy: :kick: :kick: Fac eu ce fac sa le stric motoarele fara sa-mi murdaresc mainile! :ok: Si a mai si cautat seringa cateva ore pentru treaba asta ... :sick:

(mentionez ca era un scuterist manelist, care umbla fara echipament si asta e primul sfat pe care mi l-a ascultat... defapt... mi l-a cerut... :lol: )

 

asa porneam eu mobra cand era incapatanata .... oricum puneam putina benzina .... nu o seringa intreaga , si nu patea nimic (deh Mobra ) :friends:

 

 

Oricum de admirat gestul ! :ok: :sick:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 9 months later...

Am citit...

Intrebare: dc la motoarele 4T nu e nevoie de pulverizarea uleiului in capul cilindrilor pentru iernat? Tine de modalitatea de ungere? Stiu ca la alea 2T ungerea se face prin amestec...

Editat de CBR
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare

 

Am fost la omv sa cumpar stabilizator de benzina si am avut "placuta" surpriza sa constat ca tantalaii aia n-au auzit de asa ceva si m-au pasat de la unu la altul pana s-au lasat pagubasi si-au zis ca nu stiu ce sa-mi vanda. Asa ca rugamintea mea ar fi sa-mi ziceti si mie un nume de firma care produce asa ceva, cum se numeste exact produsul pt ca sticluta pe care sa scrie stabilizator de benzina n-am gasit (nici in romana nici in engleza).

 

Tks :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi am fost la un OMV si am vazut un tratament marca 2+2, "Gas treatment" (parca), care zicea ca elimina apa si previne inghetarea benzinei. 15 RON sticla de 355 ml, care se foloseste la 55 l benzina. Vedeti ca de la 2+2 mai este si alcoolul izopropilic, dar ala doar "elimina" apa (se combina cu apa si impreuna ard in cilindru). Nu stabilizeaza benzina. Daca nu uit, maine dau o fuga la benzinaria de langa mine si fac poze la amandoua.

Editat de legionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare si io: Am niste zeama d-aia de anul trecut niste zeama d-asta. Dar pe ea scrie: dupa desigilare folositi-o pe toata. La capacitatea rezervorului meu, mi-ar ajunge 1/5 din chestia aia, dar o mai fi buna de ceva? Poate reactiona cu aerul/umiditate din aer cumva? Sau de ce ar zice productorul sa o "bei" pe toata dupa desfacere?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la mine iernarea o sa tina ff putin :hug: asa ca mai merita sa bagi acea solutie in benzina si sa ii fac plinu?

chiar asa pateste ceva daca nu ii fac plinu? tin itnrun mediu uscat si rece. nu prea are cum sa se rugineasca nu?

 

PS: in cilindru ce ulei se pune? ii OK uleiu de motor 2T ??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit...

Intrebare: dc la motoarele 4T nu e nevoie de pulverizarea uleiului in capul cilindrilor pentru iernat? Tine de modalitatea de ungere? Stiu ca la alea 2T ungerea se face prin amestec...

 

 

Se face lumina? sau numai iarna?? ... :)

vreun raspuns, ceva? :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa-ti spun cum am facut eu. Nu am pretentia sa ma confirme nimeni.

 

Deci inainte sa-i dau ultima cheie pe anul asta am bagat putin ulei de amestec de 2T in rezervor. I-am dat scanteie, am lasat motorul sa mearga un minut si gata. Ungere cilindri fara probleme, fara scartaituri, fara dat rezervoru jos :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Ponturi (tips) legate de iernat, intretinere si nu numai, a motocicletelor noastre
  • Kristian pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...