Purghy Postat Noiembrie 17, 2005 Share Postat Noiembrie 17, 2005 Am sunat la BMW si i-am intrebat ce trebuie sa fac sa o pregatesc pt iarna. Au recomandat s-o spal si sa pun bateria la incarcat. ATAT, nimic mai mult. In cartea de service la fel scrie. Dupa ce o speli ai grija sa o zvanti bine de tot pentru ca raman picaturi de apa prin ea si nu-i face bine. Trebuie sa o pui la iernat uscata! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marque Postat Noiembrie 17, 2005 Share Postat Noiembrie 17, 2005 Salutare, motociclisti in pragul iernii! Sambata aceasta se pare ca o sa imi pun DR-ul in cui, adica intr/un garaj neincalzit. Ne va fi greu la amandoi, dar va veni si primavara, prima fiica a anului bla bla bla, de abia marti mi-am dat seama cat e de misto sa mergi la 20 de grade celsius, in dupa amiezile astea de noiembrie, am impresia ca am visat in lunile de vara si nimic nu a fost adevarat. In fine...In vederea operatiunii iernarea, am intocmit urmatorul plan de masuri: - facut plin ochi, adaugat stabilizator, normal, din acela de la OMV; - asigurat ca motorul este uscat, daca nu iau foenul la mine si il usc eu; - curatat si uns lant; -pus pungi la tobe; - pus lemne sub roti, sa absoarba strategic umezeala; pt. ca nu am decat cric lateral, ma gandesc sa incerc faza cu bustenii,oricum intentionez sa mai misc motorul; - oprit alimentare benzina; Spinoasa problema a uleiului; nu pot sa pun niste ulei ieftin din benzinarii - 10 w 40, cum cere ea si sa il schimb la primavara? Acum am ulei Yacco cu 4000 de km,ma gandesc sa torn tot ce a mai ramas in bidon si primul lucru la primavara sa fac schimbul. Ce varianta sa aleg? Daca pun ulei ieftin si probabil de masina, pot sa mai pornesc motorul sa vad ca mai face? Am si o husa de pe louis dintr/un soi de fas. Daca o las pe motor, oare va transpira? Daca ung cadrul cu vaselina, nu e o idee buna? Adevarul e ca motorul avea rugina pe cadru inca de cand l-am luat. Deci sa bag vaselina pe acolo? Nu am vazut pe nimeni pe forum sa pomeneasca de asa ceva...Ma gandesc ca inainte de asta sa bag deruginol. Asa, si ultima intrebare din discursul meu paranoico mecanic: ajuta daca cu WD 40 pe cadru si motor? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ipman Postat Noiembrie 17, 2005 Share Postat Noiembrie 17, 2005 Honda spune la unele modele sa schimbi odata pe an uleiul, in cazul in care doar sta. Ei recomanda 10w40, deci cel mai probabil nu se strica asa de repede. De preferat completeaza cu uleiul care il ai, amesteca un pic si lasa-l asa, e mai ieftin si mai indicat decit sa pui alt ulei. Asa poti sa o si pornesti bine mersi. Unele pelerine de la Louis permit "respiratia" dar ma tem ca stau prost la capitolul germana. Poti sa o ungi cu totul cu vaselina, nu strica. Impiedica oxigenul sa intre. Dar sa nu te sperii la primavara daca uiti de vaselina pe cilindri. WD40 este un lubrifiant. Ajuta la fel de mult ca si vaselina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Noiembrie 18, 2005 Share Postat Noiembrie 18, 2005 daca sta in garaj, prelata e cam inutila. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ipman Postat Noiembrie 18, 2005 Share Postat Noiembrie 18, 2005 E utila oricum. Macar opreste praful si tine o temperatura care variaza mai lent. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Purghy Postat Noiembrie 18, 2005 Share Postat Noiembrie 18, 2005 Eu recomand cu multa caldura WD 40 pentru aproape orice! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ipman Postat Noiembrie 18, 2005 Share Postat Noiembrie 18, 2005 Nuuuuuu Daca ajunge pe discurile de frina ... sau pe cauciucuri ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bazil88 Postat Noiembrie 18, 2005 Share Postat Noiembrie 18, 2005 Salut! este bine sa va asigurati ca motorul sa stea cat mai bine peste iarna insa ...unii dintre voi vorbiti de parca pana in primavara nici macar nu o sa va mai uitati la motor daramite sa mai pune-ti mana sa-l mai stergeti de praf, o pornire scurta de vre-o 5-10min. cred ca se poate face ...daca nu saptamanal macar o data la 2-3 saptamani. Si eu mi-am dus motorul la "iernat" la cumnatu meu in Pitesti care este la vre-o 200km departare de mine si nu-mi fac probleme, o data la 2-3saptamani ajung acolo il mai pornesc, vreau sa-i desfac multe chestii sa le curat de praf si mizerie si in special partile cromate sa le lustruiesc, am dat jos bateria , am descarcat-o complet cu un bec de 12v/2W si am pus-o mai apoi la incarcare iar acum o tin in casa la caldura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
UncleFester Postat Noiembrie 18, 2005 Share Postat Noiembrie 18, 2005 WD40 este "water displacement formula", si nu se compara cu vaselina ca lubrifiant. Este mult mai subtire, si nu rezista ca vaselina, deci nu prea cred ca e atat de util pentru hibernarea moto. Eu l-am folosit doar pentru a pulveriza (din belsug) in camasa cablurilor, pana a inceput sa curga pe partea cealalta a camasii (cu destula mizerie). @Bazil88: nu e necesara descarcarea completa a bateriei, ba chiar este contraindicata. Cat despre pornire, unii nu recomanda a se face asta; citat din tutorial: " Nu porniti motorul in timpul iernii! Veti crea doar condens in motor si produse de combustie (acizi, etc) in ulei. Rezistati tentatiei." Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lt. Navarro Postat Noiembrie 18, 2005 Share Postat Noiembrie 18, 2005 Hai, mai da-o incolo de treaba. Si io cu doi T ce fuck? Daca-mi pornesc si incalzesc bine moto, dau o tura cu el, si p-orma umplu iar pan la buza rezervoru si mai bag nitel stabilizator ce-are.? ca doar n-o sa-l las pana in aprilie neclintit ca nu-s ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marque Postat Noiembrie 18, 2005 Share Postat Noiembrie 18, 2005 Iata ca venira si raspunsurile, pe topicul fierbinte din sezonul rece...Merci mult. Am sa completez uleiul ca mai am cu ce si bag vaselina pe cadru. Maine se va produce evenimentul, cred ca pana atunci se va pune zapada pe jos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
depechemod Postat Noiembrie 19, 2005 Share Postat Noiembrie 19, 2005 In cazul in care am posibilitatea sa pastrez motocilceta intr-un garaj caldut (cam 10 grade Celsius) e obligatoriu sa o pun la iernat (adica respectarea pasilor din "Pregatirea moto pentru iarna") sau e suficient daca fac plinu pun stabilizator in bezina, pun ulei in cilindrii, o acopar cu o prelata si o pornesc in fiecare saptamana? Va multumesc. Scuzati ignoranta, sunt in primul sezon. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ipman Postat Noiembrie 19, 2005 Share Postat Noiembrie 19, 2005 Uleiul pe care il pui in cilindri zboara la prima pornire a motorului. Daca il pornesti regulat, nu mai pune ulei, ca n-are sens. E de preferat sa o pornesti in incaperea incalzita, sa nu faca condens, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
masterus Postat Noiembrie 20, 2005 Share Postat Noiembrie 20, 2005 AS MAI AVEA CEVA DE ADAUGAT : PLINUL IN CARE SE ADAUGA ULEI DEMOTOR CAM UN SFERT DIN CAPACITATEA REZERVORULUI ,SI LASAT SA MEARGA CU BENZINA AMESTECATA 10 MIN DIPA CARE OPRIT SI ...GATA. IN FELUL ASTA RAMINE ULEI SI PE ADMISIE ,SI PE PERETII REZERVORULUI,BINEINTELES TREBUIE AMESTECAT BINE BENZINA CARE A MAI RAMAS DUPA CE A MERS MOTORUL,PT CA ULEIUL SA SE DEPUNA BINE IN TOATE COLTORILE DE REZERVOR.ESTE VALABIL SI LA 4 TIMPI. CIND IL VETI PORNI DIN NOU DUPA IARNA, CA SA EVITATI PORNIREA GREOAIE DIN CAUZA INECARII BUJIILOR , LE VETI SCOATE SI LE VETI CURATA CU DILUANT SI DACA E NEVOIE REFACUTA DISTANTA INTRE ELECTROZI. NU LE CURATATI CU PERIA DE SIRMA PENTRU CA VETI INRAUTATII PERFORMANTELE MOTORULUI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pacasac Postat Noiembrie 23, 2005 Share Postat Noiembrie 23, 2005 Eu sunt cam nesimtit Am bagat-o acum vreo 10 zile la garaj, ca nu se mai putea merge pe-aici, si de atunci astept sa ma sune aia de la asigurari sa imi zica daca pot sa o bag in service pe banii respectivului. Intre timp nici n-am mai trecut pe la ea, nu i-am scos bateria, nu i-am facut nimic In garajul in care o tin este cam la fel de frig ca afara, si aici, in Brasov, s-a ajuns si la mai putin de -10 grade cred. In seara asta o sa trec pe la ea, sa vad ce mai face si eventual sa o pornesc un pic, o fi bine? Saptamana asta aproape sigur o bag in service, singura problema ar fi ca nu prea am cum sa o duc pana acolo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Purghy Postat Noiembrie 24, 2005 Share Postat Noiembrie 24, 2005 @ ipman: am recomandat WD-40 pentru APROAPE orice. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ONU22 Postat Decembrie 11, 2005 Share Postat Decembrie 11, 2005 Am o mare intrebare:am cumparat STP water remover are 354ml,mai scrie pe el 14c si 12fl oz.Acum intrebarea mea este cat sa pun intr-un rezervor de 14L?Va rog sa imi spuneti macar la alta marca daca nu la asta cam cat ati pus sa am si eu o idee. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ONU22 Postat Decembrie 11, 2005 Share Postat Decembrie 11, 2005 Am o mare intrebare:am cumparat STP water remover are 354ml,mai scrie pe el 14c si 12fl oz.Acum intrebarea mea este cat sa pun intr-un rezervor de 14L?Va rog sa imi spuneti macar la alta marca daca nu la asta cam cat ati pus sa am si eu o idee. Gata nu mai e nevoie merci,am pus cat am crezut eu ca e bine... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XCS911 Postat Decembrie 26, 2005 Share Postat Decembrie 26, 2005 Offtopic... i-am zis la un pusti sa toarne in cilindru (pe la bujie) benzina, ca sa nu rugineaza cilindrul in interior si a doua zi ma suna sa-mi multumeasca pentru sfat... nu stiu ce a reusit sa faca, dar ceva a reusit cu siguranta! Asa previn eu scuteristii de la accidente! Fac eu ce fac sa le stric motoarele fara sa-mi murdaresc mainile! Si a mai si cautat seringa cateva ore pentru treaba asta ... (mentionez ca era un scuterist manelist, care umbla fara echipament si asta e primul sfat pe care mi l-a ascultat... defapt... mi l-a cerut... ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator <-BlacK_Killer-> Postat Decembrie 27, 2005 Share Postat Decembrie 27, 2005 Offtopic... i-am zis la un pusti sa toarne in cilindru (pe la bujie) benzina, ca sa nu rugineaza cilindrul in interior si a doua zi ma suna sa-mi multumeasca pentru sfat... nu stiu ce a reusit sa faca, dar ceva a reusit cu siguranta! Asa previn eu scuteristii de la accidente! Fac eu ce fac sa le stric motoarele fara sa-mi murdaresc mainile! Si a mai si cautat seringa cateva ore pentru treaba asta ... (mentionez ca era un scuterist manelist, care umbla fara echipament si asta e primul sfat pe care mi l-a ascultat... defapt... mi l-a cerut... ) asa porneam eu mobra cand era incapatanata .... oricum puneam putina benzina .... nu o seringa intreaga , si nu patea nimic (deh Mobra ) Oricum de admirat gestul ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CBR Postat Octombrie 21, 2006 Share Postat Octombrie 21, 2006 (editat) Am citit... Intrebare: dc la motoarele 4T nu e nevoie de pulverizarea uleiului in capul cilindrilor pentru iernat? Tine de modalitatea de ungere? Stiu ca la alea 2T ungerea se face prin amestec... Editat Octombrie 21, 2006 de CBR Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Releone's Buddy Postat Octombrie 29, 2006 Share Postat Octombrie 29, 2006 Salutare Am fost la omv sa cumpar stabilizator de benzina si am avut "placuta" surpriza sa constat ca tantalaii aia n-au auzit de asa ceva si m-au pasat de la unu la altul pana s-au lasat pagubasi si-au zis ca nu stiu ce sa-mi vanda. Asa ca rugamintea mea ar fi sa-mi ziceti si mie un nume de firma care produce asa ceva, cum se numeste exact produsul pt ca sticluta pe care sa scrie stabilizator de benzina n-am gasit (nici in romana nici in engleza). Tks Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
legionaru Postat Octombrie 30, 2006 Share Postat Octombrie 30, 2006 (editat) Azi am fost la un OMV si am vazut un tratament marca 2+2, "Gas treatment" (parca), care zicea ca elimina apa si previne inghetarea benzinei. 15 RON sticla de 355 ml, care se foloseste la 55 l benzina. Vedeti ca de la 2+2 mai este si alcoolul izopropilic, dar ala doar "elimina" apa (se combina cu apa si impreuna ard in cilindru). Nu stabilizeaza benzina. Daca nu uit, maine dau o fuga la benzinaria de langa mine si fac poze la amandoua. Editat Octombrie 30, 2006 de legionaru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lt. Navarro Postat Octombrie 30, 2006 Share Postat Octombrie 30, 2006 Intrebare si io: Am niste zeama d-aia de anul trecut niste zeama d-asta. Dar pe ea scrie: dupa desigilare folositi-o pe toata. La capacitatea rezervorului meu, mi-ar ajunge 1/5 din chestia aia, dar o mai fi buna de ceva? Poate reactiona cu aerul/umiditate din aer cumva? Sau de ce ar zice productorul sa o "bei" pe toata dupa desfacere? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Octombrie 30, 2006 Share Postat Octombrie 30, 2006 la mine iernarea o sa tina ff putin asa ca mai merita sa bagi acea solutie in benzina si sa ii fac plinu? chiar asa pateste ceva daca nu ii fac plinu? tin itnrun mediu uscat si rece. nu prea are cum sa se rugineasca nu? PS: in cilindru ce ulei se pune? ii OK uleiu de motor 2T ?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.