Sari la conținut

19. PETRONAS Grand Prix of Malaysia


Postări Recomandate

Eu nu știu cum au fost ăștia din motoGP așa găgăuți de nu te-au angajat șef de proiect! Nu tu ziceai că în formatul cursă de sprint + cursă mare sunt multe Unite în joc și o să se creeze diferențe insurmontabile? :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 362
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pai de ce doar in unele combinatii rezulta progres? Combinatii adica pilotul care stie sa se exprime impreuna cu "injineri" care asculta si inteleg ce il "doare"... poti sa fii doxa de "carte" daca nu stii sa comunici in acelasi limbaj cu celalalt/sa fii compatibil, mai rau faci...Normal, exista si contraargumente, vezi MM-Honda, nu? Degeaba are pilotul talent daca cei care trebuie sa dezvolte armasarul nu vor sa ii mai dea jaratec, si ii dau doar potcoave mai usoare sau mai lustruite, sau un bici mai lung cu sfichi legat cu doua piulite de inox...si invers, degeaba ai si cheltui o gramada de jaratec daca pilotul nu intelege de ce ai mai pus o antena de bulgari pe coada cand era suficient pentru el doar una pentru TVR2...:rusinica:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 minute, ENEOS a spus:

Eu nu știu cum au fost ăștia din motoGP așa găgăuți de nu te-au angajat șef de proiect! Nu tu ziceai că în formatul cursă de sprint + cursă mare sunt multe Unite în joc și o să se creeze diferențe insurmontabile? :huh:

n au aia bani de salariul lui..🚀

 

Dar zice bine ce a zis de japonejii ce au ramas in urma cu tehnologia. Atat Honda cat si Yamaha trebuie sa lucreze oriunde in alta parte decat la motor.

Problema lor este la senzori si programarea softurilor folosite de mobra. Modelele au suficienta putere si frane cat sa se bata cu ceilalti

Ducati KTM si Aprilia au lucrat la o imbunatatire a handlingului, restul functioneaza de 10 ani fara prbl

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, ENEOS a spus:

Eu nu știu cum au fost ăștia din motoGP așa găgăuți de nu te-au angajat șef de proiect!

Ai in tine aceleasi dume de copil frustrat de 12 ani,pe sistemul "bine ca esti tu destept".

Discutiile cu tine nu au nici un sens,cand dai partzuri de argumente de genul,de aia ma si opresc aici.

Acum 3 ore, Lup69 a spus:

Pai de ce doar in unele combinatii rezulta progres?

Pai analizeaza combinatiile din care rezulta progres : esti (suntem) martori la o dominatie totala a unui constructor european,care are 8 piloti sub contract.Si altii si altii care s-au perindat de-a lungul timpului.Cheia Ducati care crezi ca a fost : Lorenzo 2017-2018?El era dezvoltatorul?Nu neg,a adus plus valoare dupa cum zice si Pecco,dar...Dovi 2013-2020?A venit cand Ducati era nimic,are probabil o contributie majora ca si feedback,dar crezi ca ei sunt cei care au ctitorit ceea ce este Ducati astazi?Pecco?

Pilotii au venit si au plecat,unii mai buni altii mai slabi,unii campioni mondiali alti nu,spanioli,italieni,australieni etc etc.

Sau de cand a venit dall'Igna s-a schimbat totul ?Pilotii au inclinat balanta sau Gigi?

Oare nu este naibii normal sa ne dam seama ca seful de proiect e cel care a dezvoltat acea motoreta si a adus-o unde este acum si nu vreun anume pilot?Ca el e cel care a adus toate solutiile acelea (catalogate nastrusnice,pt ca nu le intelegem,nu pt ca nu functioneaza !!),solutii la niste probleme constatate de piloti intradevar,probleme inerente ale unei motorete concepute special pt maximiza acceleratia (oare cine a dat directia asta?),dar solutii pe care pilotii efectiv nu au cum,nu stiu si nu inteleg la ce folosesc (e ok,nici nu trebuie sa inteleaga),dar acele solutii functioneaza tocmai pt ca sunt intelese si gandite de seful de proiect care intelege multe lucruri dpdv fizica mecanica aero,etc.

Oare nu e logic sa gandim ca dezvoltarea e facuta de acel cap?Luminat?Si nu de niste piloti care stiu sa mearga cu acea motoreta nu sa o construiasca?A venit Dovi si a zis "mestere,fii atent - eu cred ca raspunsul la problema vibratiilor cadrului atunci cand suspensia e compresata total e un mass damper.Amplasat in cel mai inalt punct al motoretei pt leverage."Asa?Serios?Haida-de.

WTF people wake up...

 

Pilotul nu trebuie sa "inteleaga" de ce a pus dall'Igna codita de stegosaur sau mass damper.Crezi ca se apuca ala sa le explice despre vortex'uri sau despre vibratii?Pilotul simte rezultatul final si faptul ca motoreta e cum zicea Iannone mult mai stabila si nu mai e nervoasa cand schimbi directia si are incredere sa forteze.E destul pt el - astfel vine lap-time'ul,wtf crezi ca pilotii trebuie sa stie aerodinamica ca sa o simta sau sa o puna la treaba?

Acum 3 ore, nike a spus:

Atat Honda cat si Yamaha trebuie sa lucreze oriunde in alta parte decat la motor.

Problema lor este la senzori si programarea softurilor folosite de mobra. Modelele au suficienta putere si frane cat sa se bata cu ceilalti

Ducati KTM si Aprilia au lucrat la o imbunatatire a handlingului, restul functioneaza de 10 ani fara prbl

:crack:

Dar daca la Honda si Yamaha nu mai trebuie sa lucreze la motor dupa cum spui tu,poti sa imi explici si mie un lucru? : de ce plangea Quartararo (si mai nou Mir) ca Ducati face cu 5-6=10kmh peste ei pe linia dreapta DAR cu un downforce mult mai mare?Care e explicatia ? 1.Quartarato nu stie sa dea blana vorba colegului xt :D 2.alt raport transmisie,dar atunci de ce nu au accel mai puternica Yamaha?3.motor sensibil mai puternic la Ducati...oare? :bounce:

Daaa,clar "problema lor este la senzori".Facepalm.A luat senzorii din piata de la rusi. (din cate stiam eu sunt senzori McLaren pt toti nu isi pot alege senzorii cel putin cei de roti,dar poate am uitat si gresesc,dar oricum problema lor NU e la senzori

Si ma lansez sa te contrazic chiar si la capitolul frane - daca Ducati are downforce mult mai mare decat japos,asta inseamna ca va avea putere de franare mai mare.Pare cam logic nu?

A naibii aerodinamica....care "nu conteaza deloc si e o prostie".

...si vezi ca si KTM si Aprilia si-au schimbat motoarele de enspe ori,mai ales KTM care imita Honda (remember cand Honda a trecut de la screamer la big-bang si KTM a facut fix la fel la vreo cateva luni dupa?)Remember cand Aprilia avea V4 la 60gr? Si apoi s-au dus la 90 la fel ca Ducati?Pt ca logica faptului ca V4\90 grade e cel mai echilibrat motor (desi nu cel mai compact) ii batea in cap?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

s-a vazut clar ce inseamna sa fii pe franare si sa-ti taie calea o alta motoreta, cum asta ii distruge tot downforceul si nu mai poate mentine franarea si efectiv pleaca in balarii respectivul..au fost 2-3 cazuri pe sezon de care imi aduc eu aminte, si la fel de multe sezonul trecut, poate chiar mai multe..

 

Se zicea la un moment dat ca Gigi nu tine cont de parerile pilotilor, asta e motoreta da-te tare cu ea, invat-o sa o pilotezi, in schimb analiza datele si feedbackul

 

Ianonne a dat venit cu ea mai clara concluzie dupa 4 ani de pauza a gasit o motoreta complet diferita pe care e o placere sa o ghidonezi si nu te mai lupti cu ea fiecare cm de pista.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 56 minute, Cavaleru a spus:

cum asta ii distruge tot downforceul si nu mai poate mentine franarea si efectiv pleaca in balarii respectivul

Exact - incidentul Zarco-Morbidelli A1 Ring cel mai notabil,dar sunt si altele,parca un incident tot cu Zarco si Marquez la Philip Island.Aerodinamica a devenit o parte importanta atat a franarii cat si a accelerarii.

Acum 58 minute, Cavaleru a spus:

Se zicea la un moment dat ca Gigi nu tine cont de parerile pilotilor, asta e motoreta da-te] tare cu ea, invat-o sa o pilotezi, in schimb analiza datele si feedbackul

True - Exact cum ar trebui sa faca un sef de proiect care STIE directia in care trebuie mers.\

Notabil mini-conflictul avut cu arogantul campion mondial pe atunci Lorenzo caruia i-a spus cu subiect si predicat "eu nu (iti) voi construi o Yamaha rosie - adapteaza-te sa pilotezi Ducati diferit",Lorenzo a bombanit dar si-a schimbat stilul invatand finally sa franeze si "tradandu-si" fix stilul acela smooth cu care castigase la Yamaha.

Notabila si adaptarea lui MM din 2024,iar asta nici nu avea cui sa ii dea feedback sau sa "dezvolte" motoreta pt ca e un model vechi pe care nu se mai construieste ca sa zic asa.

 

Long story short - ce am vrut sa zic chiar daca m-am lungit prea mult : eu nu cred in mitul pilotului dezvoltator (plecat de la Rossi si propovaduit de fanii lui inca din perioada Yamaha - Furusawa avand un rol minor in capul fanilor),eu cred in "mitul" sefului de proiect dezvoltator care asculta ce zic si ce vor pilotii dar face ce stie el ca e mai bine.Iar Rossi si Marquez sunt exemplele vii ale faptului ca mitul pilotului dezvoltator e doar un mit si partea cealalta Ducati prin dall'Igna e dovada clara a faptului ca seful de proiect e cel care dezvolta cu adevarat si duce pe drumul cel bun un proiect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, Method a spus:

Notabila si adaptarea lui MM din 2024,iar asta nici nu avea cui sa ii dea feedback sau sa "dezvolte" motoreta pt ca e un model vechi pe care nu se mai construieste ca sa zic asa.

 

te contrazic aici, ca nu o data l-am vazut pe Gigi in boxa lui MM sa-i ia pulsul dupa anumite sesiuni. dar nah doar putem sa speculam desprec discuta acolo de fapt dar cel mai probabil feedback despre cum a lucrat motoreta si cum o simte

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gigi are tot interesul sa afle ce zice Marquez, in fapt si la urma urmei de aia l-au adus in lumea Ducati.. si e si normal sa-l asculte pt ca motocicletele nu sunt asa diferite si trebuie sa stie si in perspectiva 2025 ce trebuie facut. Mi se pare absolut normal.

Dupa Pecco la ora actuala MM e cel mai valuable human asset pe care il au. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, frigider a spus:

si mai e o chestie.

orice om care face o "cea mai buna moto" si-ar dori sa-l vada pe cel mai bun pilot pe ea, nu? :laugh:

:10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, apriliacluj a spus:

atunci de ce l-a lasat pe Martin sa plece????

:) :) :) :)

Iar incepem.. tu il compari pe Marquez cu Martin? La motociclete egale Maquez e pur si simplu mai bun. Asta e realitatea. 

Acum 4 ore, apriliacluj a spus:

atunci de ce l-a lasat pe Martin sa plece????

:) :) :) :)

Plus ca l-au vazut deja...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Method: multumesc frumos, ai scos in evidenta exact ce spuneam...nea Jiji este singurul care a avut la indemana date/telemetrii/impresii de la OPT rideri DIFERITI, si cred ca niciunul nu are vreo facultate de profil terminata, nici inainte, nici in timpul cand erau sub contract la Ducati...sau ma insel? Tocmai ca pilotul de MotoGP nu stie ce se intampla exact sub burta lui, ca daca ar sti, ar fi capabil sa transmita feedback-ul in termeni tehnici, perfect inteligibili si sa indice exact cate click-uri mai are nevoie pe furca fata la suspensie, unde sa umble in maparea motorului, etc...Pe Ducati toti merg mai bine decat pe altele, uita-te la ce face Marini care era cat pe cai mari la Ducati, si de cand a plecat, se incalta cu fesu' si rade Zarco de el pe moto de client...

Stii, (imi place sa cred ca stii...) diferenta dintre unul care opereaza un utilaj si cel care l-a conceput si construit, nu? Daca ai doar doi operatori care deservesc un utilaj, ai feedback mult mai sarac decat daca ai acelasi utilaj deservit de opt operatori, nu? Si demulte ori, operatorii se califica la locul de munca, nu? Stii ca sunt absolventi de liceu auto cu permis de "profesionist" care stiu doar sa faca o pana, desi la examen au trecut cu brio, si bineinteles, ca soferi sunt mai ... netalentati, sa zicem decat unii soferi amatori.

Tot atat de bine, poti sa construiesti un perpetuum mobile si sa vina un meseriash care se uita la el si sa spuna ca nu e bun, ca el stie ca tre' sa faca pauza dupa 8 ore si il opreste...

Nu intru in metafore cu si despre femei, ai inteles desigur...ca deja suntem off-topic, dar ce sa discutam si noi pana la etapa urmatoare...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, Lup69 a spus:

nea Jiji este singurul care a avut la indemana date/telemetrii/impresii de la OPT rideri DIFERITI

(Probabil) e mult mai bine sa ai telemetrii de la cat mai multi rideri si cat mai multe stiluri de pilotaj,dar ca parere personala cred ca 8 e too much - Pecco Bastianini Martin sunt destul,vine la anul si Marcelino pe moto actuala,e mai mult decat ii trebuie lui nea Gigi.

 

Dar ceea ce zic eu este - nu acei 8 (si cati or mai fi fost in spatele lor inainte) au "facut" acea motoreta,ci Gigi.Ei sunt doar niste instrumente,el e creatorul.

Pilotii pot spune doar ce feeling au,nu pot da idei de dezvoltare - a dat cineva exemplul coditei "de stegosaur" - pai stie vreunul din piloti la ce foloseste aia? - ok in mare sunt sigur stiu - vortex generator,partz, asta stiu si eu de pe canapea,dar sa nu imi spuna careva ca statea Pecco asa pe ganduri si dintrodata l-a lovit ideea "Gigi,tati,va ajut eu - pune niste vortex generators pe codita pt a crea mai mult downforce".

 

Daca "pilot dezvoltator" inseamna pilot care dupa ce se da 3 ture e in stare sa comunice ce probleme are motoreta gen "cand ies din virajul xspe pierd aderenta,pe schimbarea de directie dintre 13 si 14 am vibratii pe fata" samd samd,atunci da - exista piloti care dau un feedback corect si altii care nu se pot exprima inteligibil :D ,dar sa nu vina sa imi spuna mie cineva ca pilotul da solutii !!

(nu vorbesc de setup aici,unii mai sugereaza setup changes - Pecco insa tot timpul a zis ca echipa il ajuta fantastic in a gasi setupul corect,dar e si normal ca el sa nu stie nici macar pe setup ce solutii sa aleaga si sa lase inginerii de cursa impreuna cu tehnicienii sa o faca)

Solutii da seful de proiect dupa ce studiaza toate implicatiile si ramurile unei probleme,in nici un caz pilotul.De unde si ideea gresita zic eu de "pilot dezvoltator"

Acum 14 ore, B.B. a spus:

La motociclete egale Maquez e pur si simplu mai bun. Asta e realitatea.

Can't argue that.In primul an (de adaptare),MM va iesi (probabil) pe 3 in campionat.Si asta cu GP23.La anul probabil s-ar fi batut la titlu chiar si de la o echipa de client si de pe o moto mai veche.Martin...

Martin ar fi cazul sa faca totul cum trebuie la Barcelona si sa bifeze si el un titlu,ca in urmatorii 2 ani,el la Aprilia si mai ales MM trecand la uzina - salut ocazii de titlu.Si dupa aia,la schimbarea de regulament se amesteca iar cartile si cine stie...

 

Martin insa mi se pare cel mai rapid pilot din pluton per 1 lap.

Pecco e cateodata peste el,insa sa nu uitam ca Pecco tot timpul are setup mult mai bun si pregatit mult mai repede,iar asta il ajuta mult in a fi rapid in quali zic eu,Martin tot timpul bajbaie dupa setup,chiar si in quali.Iata ce inseamna echipa factory,chiar daca motoretele in esenta sunt identice...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In ordinea stricta a "talentului" eu as pune MM, JM, Pecco (sau cine stie, name anyone there ) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

465905552_480930978291465_2061683070499021487_n.thumb.jpg.3152f3470c5c1d99f51d3702f38d283e.jpg

 

Nu mai conteaza cine iese campion, ambii au facut diferenta fata de restul🏆

 

Daca VR46 vede acesta poza, cu sigurnta va fi interesat sa cumpere ferma de la Valencia:D

465698854_1250488256098793_7931614146955848568_n.thumb.jpg.450848cea43052c915afba4f67d083c8.jpg

Editat de nike
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, B.B. a spus:

In ordinea stricta a "talentului" eu as pune MM, Quartararo, JM, Pecco

 

Acum 2 ore, frigider a spus:

plictiseala mare acum ac JM iese campion :) 

Stai ca n-a iesit inca :P

Acum 2 ore, nike a spus:

465905552_480930978291465_2061683070499021487_n.thumb.jpg.3152f3470c5c1d99f51d3702f38d283e.jpg

Nu prea se compara,sa fim seriosi....adica eu nu sunt nostalgic de felul meu dar hai sa dam Cezarului ce e al Cezarului.

Lorenzo s-a batut cu Rossi aproape cursa de cursa din 2008 pana in 2015,exceptie facand cei 2 ani cand a fost plecat cu treaba la Ducati :) ...Ca a castigat unul,ca celalalt ca s-a accidentat unul incercand sa il prinda/urmareasca pe celalalt,astea sunt detalii,dar ideea de baza e ca am avut dueluri roata la roata masive.Ba inca si dueluri intre Marquez si Lorenzo (anul de gratie 2013 cred ca a fost cel mai spectaculos sezon motogp ever),Pedrosa-Lorenzo,Pedrosa-Marquez (mai putin),dar totusi...batranii s-au duelat din greu.

Ca isi lauda Borsoi marfa pot sa inteleg,au fost 2 tururi frumoase dar c'mon...

S-au batut mult mai puternic la Sachsen 2023,si pe deasupra oricum duelurile lor sunt ff rare,pt ca de obicei pleaca unul in fata iar celalalt nu prea mai poate sa il ajunga...

 

In alta ordine de idei,Iannone se lauda ca a mers mai rapid ca Bautista,iar Bautista ii raspunde....dur :

"Oh my goodness....thank goodness there are times (shown).Actually he was exactly two minutes faster than me,with one lap less,of course.

Because if you take one lap off my time,to do 19 like he did,I am 3 seconds faster...and injured..."

:bounce:

Pe deasupra,si Melandri ii face o analiza....

“I didn't see any growth over the course of the weekend. The times, from halfway through the race onwards, were decidedly slow.

“He was lapping at the times that [Casey] Stoner and I did in 2007. In my opinion, he must and can do better.”

While Melandri is correct in his lap times from 2007 being similar to Iannone’s last weekend, the VR46 stand-in’s average pace at Sepang was 2m02.379s, which put him 47.599s off the lead in 17th.Melandri’s average pace from 2007, in which he was second, was 2m02.784s.

Si pe deasupra,de bine ce a mers marele Iannone - acest Fenatti al clasei motogp,Rossi l-a cooptat pe Pirro pt ultima etapa :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 ore, nike a spus:

Daca VR46 vede acesta poza, cu sigurnta va fi interesat sa cumpere ferma de la Valencia:D

465698854_1250488256098793_7931614146955848568_n.thumb.jpg.450848cea43052c915afba4f67d083c8.jpg

Acolo ținea ex-paleta etapă... 🤦‍♂️

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, Lup69 a spus:

Nu vreau sa citez pe nimeni, doar asa de ..."flavour"...psihic, alea alea, cine mai pune UMARUL jos?

image.thumb.png.715f6a14fbef676e32a41b49560871a8.png

 

image.thumb.png.1172be5efa1e03d2a9668779386ad421.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...