bmdbmw Postat ieri la 08:59 Share Postat ieri la 08:59 Acum 7 minute, Method a spus: Daca tu crezi ca Marcel nu merge la maximum pe GP25...nici nu are rost discutia. E clar ca nu merge la maxim, de asta si-a permis sa il lase pe Acosta cateva tururi in fata, stia ca poate sa il depaseasca fix cand are el chef/nevoie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat ieri la 10:44 Share Postat ieri la 10:44 Acum 1 oră, Method a spus: Daca tu crezi ca Marcel nu merge la maximum pe GP25... nu cade = nu merge la max. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danypop Postat ieri la 10:52 Share Postat ieri la 10:52 Acum 1 oră, Method a spus: Hai lasa-ma!Deci Marcel doarme pe motoreta?Aoleo. Daca tu crezi ca Marcel nu merge la maximum pe GP25...nici nu are rost discutia. Cum adica nu e nevoie?Castiga toate sesiunile la 1s distanta?Cum nu e nevoie sa duca mobra la maxim?Pai nu mai departe de etapa asta de la Brno si-a luat bataie cu 2 zecimi de la colegul Bagnaia - nu era nevoie sa duca mobra la maxim sa ia pole?Sau?Deja daca o dai in asemenea elucubratii... Acum, daca o dam cu elucubratii... cred ca tu nu doar ca ai avans precum Marcel in campionat, ci esti campion la asa ceva Da, Marcel s-a jmekerit, a zis-o si el si au zis-o si altii ca in caz de nevoie, mai are la brăcinar 2-3 zecimi acolo, in caz de nevoie. Da, eu cred in continuare ca merge cu o oarecare rezerva atata timp cat ceilalti sunt putin cam departe. Greselile/cazaturile au venit din neatenție/lipsa de concentrare. A zis-o el.... poate minte, deh Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat ieri la 11:11 Share Postat ieri la 11:11 (editat) Deci sa inteleg ca in quali Brno,Assen si inca vreo 3-4 ocazii nu mi le aduc aminte care Q are 3 pole'uri din cate mai tin eu minte + Bagnaia 1 aici),mai pe scurt unde nu a iesit pe 1 si nici nu a cazut,Marquez a frecat luleaua nu a fortat la maxim? Pt ca asta e concluzia voastra : daca cine nu cade inseamna ca nu trage la maxim,inseamna ca Marquez a frecat-o in cap in loc sa iasa pe 1 a iesit pe 2-3 etc de lene sau?Explicatie?Pt ca din moment ce luam de buna ipoteza cu "daca nu cazi inseamna ca nu ai fortat maxim", asta e singura concluzie logica ce se desprinde. Aa aa,sau in calificari n-a tras a facut manevra sa se dea lovit stiind ca ii rupe oricum pe micuti in cursa/sprint,este?A lasat-o moale ca Vettel cand era la Ferrari si rupea 3 sfert de tur si pe ultimul viraj era vadit slow ca sa nu arate la fraieri timpul de care e capabil?Asa si Marquez?Sau? Acum sa vezi recital de dat cu stangul in dreptul incercand sa dea o explicatie Editat ieri la 11:14 de Method Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danypop Postat ieri la 11:23 Share Postat ieri la 11:23 In Brno cred ca ai vazut sesiunea de q pe Disney chanel. Probabil ca ar fi batut timpul lui Bag cu 3-4 zecimi daca nu cadea Zarco in fața lui fapt care i-a distras atentia, motiv pentru care a si căzut (vezi interviu) In restul gp-urilor a fost in prima linie(țintă atinsă) si cam asa sunau interviurile de dupa q: "hepi sa fiu in prima linie, obiectiv atins, nu merita să-mi asum riscuri pentru pole position". E simplu sa cauti interviurile si te convingi singur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat 23 ore în urmă Share Postat 23 ore în urmă Am inteles deci de fiecare data din cele 3 cand l-a batut Q in calificari el ar fi putut sa il bata insa avea "tinta atinsa" a zis ca nu mai trage. Asaaa e Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat 23 ore în urmă Share Postat 23 ore în urmă Acum 7 minute, Method a spus: Am inteles deci de fiecare data din cele 3 cand l-a batut Q in calificari el ar fi putut sa il bata insa avea "tinta atinsa" a zis ca nu mai trage. Asaaa e nu mereu cine iese in pole e chiar cel mai rapid. e un cumul de factori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat 23 ore în urmă Share Postat 23 ore în urmă Acum 3 ore, Method a spus: Hai lasa-ma!Deci Marcel doarme pe motoreta?Aoleo. Daca tu crezi ca Marcel nu merge la maximum pe GP25...nici nu are rost discutia. Cum adica nu e nevoie?Castiga toate sesiunile la 1s distanta?Cum nu e nevoie sa duca mobra la maxim?Pai nu mai departe de etapa asta de la Brno si-a luat bataie cu 2 zecimi de la colegul Bagnaia - nu era nevoie sa duca mobra la maxim sa ia pole?Sau?Deja daca o dai in asemenea elucubratii... Confunzi grav lucrurile. Faptul ca satana castiga toate sesiunile cu 1 sec distanta, nu inseamna in mod necesar ca scoate 100% sau 110%. Poate scoate 99% sau 99,5%, etc... Apoi tu confunzi grav tururile de time attack cu tururile facute in cusa. Normal ca in tururile de pole scoate tot ce poate din motoreta, dar in cursa merge mereu cu o rezerva. Ma mir ca unul ca tine, care se uita la curse, nu stie si nu intelege lucrurile astea... trebuia sa observi ca in cursa, omul are intotdeauna o rezerva serioasa, chiar si in conditiile in care pune cateva secunde fata de urmatorul clasat. Omul este capabil sa mai scoata oricand, o zecime, doua fata de principalul urmaritor. De unde scoti tu ca el merge la limita mereu??? Nuu, nu merge! Merge in zona de confort si, cu toata acestea, ii distruge pe micuti. De ce se intampla asta? Pai: 1. omul este mai bun decat orice misca in acest moment in motociclismul de viteza. Altfel spus, nu are un adversar pe masura lui; 2. are la dispozitie o motocicleta care nu are rival, in acest moment, in campionat. Impreuna, binomul MM-Ducati nu are rival pe circuit. NIMENI!! nu poate impinge la limita acest duo!. So... poate acum intelegi ca omul nu are nevoie sa mearga la 100%, poate merge linistit la 99-99,5% si sa mai pastreze o rezerva. Asta se vede si in felul in care ruleaza. Este in control total, isi permite sa astepte un iepure, care sa il ajute sa isi aduca pneurile in presiune si temperatura, dupa care o zbugheste in fata, ca si cum nimic nu s-a intamplat... Fa o comparatie (daca gasesti cursele) cu pilotajul lui din ultimul sezon la Honda. Si poate nu ar fi rau sa iti amintesti si recentele lui declaratii, in care spunea ca de multe ori, in cursa, este nevoit sa se tempereze si sa isi aduca aminte ca nu trebuie sa sa isi asume riscuri inutile. Sunt declaratiile lui! Pe cine sa cred, pe tine, cand spuni ca duce mobra la limita mereu sau pe el?? Aici l-as crede pe el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat 22 ore în urmă Share Postat 22 ore în urmă Acum 1 minut, xt600 a spus: . Apoi tu confunzi grav tururile de time attack cu tururile facute in cusa. Normal ca in tururile de pole scoate tot ce poate din motoreta, dar in cursa merge mereu cu o rezerva Mai lasa tu vrajeala,ai enuntat cu emfaza ca cine nu cade pe jos inseamna ca nu exploatezea motoreta la maxim. Ti-am dat exemple de (minim) 2 mari campioni Rossi si Stoner care dupa perceptia absolut a tuturor au exploatat motoretele la maxim si cadeau foarte rar spre deloc - te-ai bagat in n explicatii si subterfugii despre telemetrie ca Stoner nu mergea tare,ai inceput sa despici in 14 sensurile cuvantului "bestie" cu care l-a zugravit Marquez dupa ce a studiat telemetria lui samd. Ti-am dat exemplu tie si colegului care la fel nu recunoaste cand greseste ca Marquez a fost batut in anumite sesiuni importante de quali unde avea tot interesul sa iasa primul si nu se poate spune ca nu tragea la maxim dar nu a cazut (asta intrand clar in conflict cu teoria ta dar si cu declaratiile recente ale lui Marquez despre Ducati),acuma tu imi explici nimic - ca in cursa merge cu rezerva.Wow serios?N-am stiut omg ce stire.Facepalm. Maestre concentreaza-te ca o dam in diverse - in quali,eu la quali ma refer - au fost cateva ocazii in care nu a cazut dar a fost batut la pole de adversari - cum explici acest lucru?Conform teoriei tale se poate explica intr-un singur mod - nu a tras la maxim,nu?Hai lasa-ma cu imbarligarile astea,cand vezi ca nu mai ai ce argument sa dai te faci ca nu intelegi ce vreau sa spun. Acum 10 minute, frigider a spus: nu mereu cine iese in pole e chiar cel mai rapid. cu propozitia asta ai contrazis insasi...scopul pole position'ului...realizezi ridicolul nu? Fix cine iese in pole e cel mai rapid ! (atentie,sa nu o dai si tu in diverse ca colegul de mai sus - nu vorbim de race pace cu tyre conservation mapping samd samd,vorbim de viteza pura,aia unde ma contrazic eu cu capatzanosii ca cica e obligatoriu sa te dai pe jos ca atunci inseamna ca ai exploatat motoreta la maxim,auzi concluzie ce trage lumea).Ma doare mintea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat 22 ore în urmă Share Postat 22 ore în urmă @Method impotriva tuturor!! Man, oamenii toti cei de mai sus au dreptate, numai tu vii contra curentului. Da, cand cauti limitele a ce poti tu si ce poate motocicleta mai si cazi.. Si Rossi mai cadea, si Stoner sunt sigur ca mai cadea, unii mai des, altii mai rar. Dar da, Q ala mi se pare un lenes doar cu gura mare care cade doar cand i se inmoaie chilotii in cursa. Atat. In antrenamente nu cade pt ca se plimba, de aia. @xt600 are dreptate cu Q, mi-a placut maxim aia cu Himalaya si Muntii Macinului! La 29.07.2025 la 15:33, apriliacluj a spus: e retras de ceva vreme apropo, Valencia 2010, Moto2 Merci de update, nu stiam ca s-a retras. --- + cel care cade cel mai des si totusi nu gaseste limitele e Miller Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat 21 ore în urmă Share Postat 21 ore în urmă Acum 1 oră, Method a spus: cu propozitia asta ai contrazis insasi...scopul pole position'ului...realizezi ridicolul nu? steagurile galbene pot incurca pe altii mai rapizi. apropo de MM - era un coleg cu nume de ulei de zicea ca o sa raman ducati fara carene. asta cand a facut trecerea la Gresini. ^asta legat de cazut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danypop Postat 21 ore în urmă Share Postat 21 ore în urmă Acum 8 minute, frigider a spus: apropo de MM - era un coleg cu nume de ulei de zicea ca o sa raman ducati fara carene. asta cand a facut trecerea la Gresini. ^asta legat de cazut. Lubrifiantul... a alunecat de-aici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat 20 ore în urmă Share Postat 20 ore în urmă Acum 2 ore, frigider a spus: nu mereu cine iese in pole e chiar cel mai rapid. e un cumul de factori. Mai spune-i odata! Acum 2 ore, Method a spus: Mai lasa tu vrajeala,ai enuntat cu emfaza ca cine nu cade pe jos inseamna ca nu exploatezea motoreta la maxim. Ti-am dat exemple de (minim) 2 mari campioni Rossi si Stoner Si sustin cu tarie acelasi lucru. Ia-o ca pe o axioma: pilotul care nu cade, nu a atins limitele motocicletei. Daca motocicleta nu are performante, acele limite sunt usor de atins si atunci riscul sa faci poc este ridicat. Este situatia de la Yamaha. Cum Q nu face poc, rezulta ca nu prea este dispus sa testeze limitele. Mir, la Honda ia contact cu planeta in mod regulat, atat in antrenamente, cat si in cursa. Uneori si ajutat. Cand motocicletele au performante foarte ridicate, limitele lor asunt foarte departe si pilotii au o plaja mult mai mare de exploatare, in zona de confort, fara sa fie necesar sa atinga limitele. Ceea ce se intampla acum la Ducati. Acum sper ca ai inteles teoria. Asta incearca sa iti explice si ceilalti colegi. Ti-am explicat mai sus de ce exemplul Rossi nu este unul bun. Omul a explicat foarte bine cum sta treaba cu limitele alea. Filosofia lui a fost aceea de a nu depasi niciodata limitele, in felu asta si-a asigurat o cariera indelungata, in care a avut doar cateva cazaturi. Tu insa o tii pe a ta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat 18 ore în urmă Share Postat 18 ore în urmă Chiar și Q a zis ca după venirea lui Miller a văzut ca uneori tre sa oprești creierul și sa dai cox. Din asta înțeleg ca nu mereu a dat full cox. Deși când mergea bine baga pole după pole. Incredibila căderea perechii yama-Q. Incredibil și cat de grea e revenirea. Plictis mare fără gp uri. Se întoarce JM fresh și rupe fâș. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat 17 ore în urmă Share Postat 17 ore în urmă Acum 4 ore, B.B. a spus: ..... mi-a placut maxim aia cu Himalaya si Muntii Macinului! nu am gasit alta rima... Dar este absurd sa il compari pe Q cu Rossi sau MM. Acum 46 minute, frigider a spus: Chiar și Q a zis ca după venirea lui Miller a văzut ca uneori tre sa oprești creierul și sa dai cox. Din asta înțeleg ca nu mereu a dat full cox. Deși când mergea bine baga pole după pole. Pai eu ce tot spun. Omul nu vrea sa iasa din zona lui de confort. Imi aduc aminte sezonul 2022, cand a pierdut titlul. Desi Bagnaia se apropia implacabil, in clasament si era o chestiune de timp pana sa devina lider, el mergea de parca nimic nu s-ar fi intamplat. Marcel, de pe patul de spital, i-a transmis (intr-un interviu), ca daca vrea sa isi pastreze titlul, trebuie sa iasa din starea de zen si sa atace, sa riste mai mult. El, nimic. Asta este mind set-ul lui.. degeaba este rapid, daca nu are spirit combativ. Cum spuneam, cu pista libera, in fata lui, este rapid, in cursa insa... mediocru. Altfel spus, rider de top, racer de pluton. Aaa.. si o precizare... pole-urile le scoate cu motoreta de anul asta.. aia care dupa opinia unora, nu a progresat deloc. Anul trecut si acum doi ani, era un eveniment daca prindea linia a treia. Deci, motoreta ar avea ceva potential. Cat il priveste pe Miller, din punctul meu de vedere, in acest moment mi se pare cel mai util pilot de la Yamaha si singurul pe care l-as pastra, din actuala formula de piloti. Nu are el calitati de campion, dar este worker, are experienta, face munca de tester (de care fuge primadona) in cursa si in antrenamente. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat 16 ore în urmă Autor Share Postat 16 ore în urmă (editat) eu sunt de acord cu @Method nu cred ca limitele motoretei le gasesti cazand. Adica Satana dupa 2-3 trante la inceputul sezonului la Gresini si apoi la factory a gasit limitele motoretei si gata nu a mai fost nevoie sa forteze peste limita? OK Rossi Stoner sunt alt aluat dar chiar si asa, oamenii duceau cotetzele alea la limita, fara sa se imprastie si sa-si rupa oasele. 65 de poluri pentru Rossi adica 15% din cursele la care a luat startul - 9 titluri Jlo are 69 de poluri cu un procent de 23% - 5 titluri Stoner 25% - 2 titluri Satana e cel mai prolific 36% - 8 titluri Dovi - sub 6% dupa cum se observa, degeaba faci timpul de pole cand altu ia victoria de etapa. Satana are toate sansele sa il detroneze pe Rossi din multe recorduri. Recordurile sunt facute sa fie doborate. Sanatate! Editat 16 ore în urmă de Cavaleru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat 16 ore în urmă Share Postat 16 ore în urmă Acum 15 minute, Cavaleru a spus: eu sunt de acord cu @Method nu cred ca limitele motoretei le gasesti cazand. pai cand cazi ai trecut de limita. Acum 15 minute, Cavaleru a spus: Adica Satana dupa 2-3 trante la inceputul sezonului la Gresini si apoi la factory a gasit limitele motoretei si gata nu a mai fost nevoie sa forteze peste limita? nu a gasit-o, nu a fost nevoit sa o faca. in quali forteaza poate, dar in curse e mai chill. face 1 sec apoi gestioneaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat 5 ore în urmă Share Postat 5 ore în urmă Un singur lucru mai zic in legatura cu prostia asta cu "trebuie sa cazi pe burta ca sa intelegi limita" :Pilotii fini nu trebuie sa cada pe jos ca sa inteleaga limita.Dupa cum am dat exemplele de mai sus care nu se iau in seama desigur pt ca asta ar insemna sa contrazica teoriile elucubrante ale anumitor oameni pe aici,dupa cum insusi Marquez nu mai cade DELOC de pe Ducati (asta nu inseamna ca nu merge la limita,ca nu forteaza - mai ales in quali dupa cum am dat exemplu,ci ca simte limita - cand ai cazut inseamna ca ai trecut de limita sau ca efectiv ai gresit,problema (lui Marquez si mai nou a lui Mir si Zarco care inainte cadea f rar), problema era Honda pe care nu avea feeling fata ! - si de aia omul cadea non-stop si de aia,nesimtind fata (chiar asa aveti impresia ca Marquez nu stia limita si trebuia sa cada? - era problema grip'ului fata pe acea motoreta,si a feelingului. Mai pe scurt - ati luat o problema specifica Honda - feeling fata inexistent tradus in pierderea aderentei fara warning (motiv pt care Marquez trebuia intradevar sa forteze in fp uri pana cand pierdea fata si cadea pt a vedea limita) si ati ridicat-o la conditie imperativ necesara pt a se vedea ca un pilot forteaza la maxim,totul plecand de fapt de la o critica a lui xt cu privire la Q pt a-si justifica teoria lui ca "Q nu exploateaza limitele motoretei la maxim" Noaptea mintii - ala ia 3 pole'uri pe trompeta de Yamaha (in conditii si pe circuite prielnice intradevar dar a pole is a pole) si voi puneti botul la teoriile lui xt : nu va uitati ca a luat pole - ceea ce inseamna ca e fastest ( @frigider te afunzi rau cu steagurile galbene serios?incerci sa imi arati ca de fapt cine a luat un pole nu e fastest man ?haide sa ne revenim) ci ascultati-l pe xt cand va spune ca nu e fastest ci ca de fapt Q e prost si nu stie sa mearga pe Yamaha - dovada clara : nu cade pe jos.Noaptea mintii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat 4 ore în urmă Share Postat 4 ore în urmă Acum 35 minute, Method a spus: Un singur lucru mai zic in legatura cu prostia asta.... problema era Honda pe care nu avea feeling fata ! - si de aia omul cadea non-stop si de aia,nesimtind fata (chiar asa aveti impresia ca Marquez nu stia limita si trebuia sa cada? - era problema grip'ului fata pe acea motoreta,si a feelingului. Nu trebuie sa te superi, pana la urma, mai vorbim si noi sa treaca timpul... trei saptamani fara curse trec greu. Pai cu exemplu dat de tine, nu faci decat sa sustii "teoria" (cam mult spus teoria, dar daca insisti cu termenul asta, asa sa fie) mea. Motoreta aia avea probleme mari pe fata care ii limitau mult performantele pe franare, intrare in viraj, cornering si a forta peste o anumita limita, insemna sa faci poc. Aceeasi problema cu feelingul fata o are acum Bagnaia, dar stii ce este curios? Ca anul asta, fara feeling, a cazut mai putin, decat anul trecut, cand nu avea aceasta problema cu GP24. Cum se explica oare fenomenul, conform "teoriei" tale?? In aceeasi situatie (fara feeling pe roata fata), unul cadea de rupea cu Honda, altul cade mai putin decat cu un an inainte, cu GP24,cand avea feeling pe front end. Btw... vezi declaratiile lui MM, din perioada Honda, cand cu gurita lui spunea ca pentru a intelege limitele motocicletei, trebuie sa cada. Ala era modul lui de learning. Deh... se mai uita unele lucruri.. In alta ordine de idei, pentru cei interesati, duminica, 3 august, are loc cursa Suzuka 8 hours. Vestea proasta este ca, startul cursei este pe la ora 4:30 AM, conform programului tv. Din cate vad, va fi transmisa pe Eurosport 2. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat 3 ore în urmă Share Postat 3 ore în urmă A spune ca nu trebuie sa cazi sa gasesti limitele este complet aberant si ilogic.. pana si motanul meu cred ca intelege daca ii explic pt ca si el probabil testeaza limitele pe acoperisuri mai mereu. Exemplu simplu, ai virajul X din circuitul Y unde la limita de 200m ajungi cu viteza K si incepi sa franezi.. iei virajul OK.. apoi vrei sa imbunatatesti modul cum iei acel viraj, turul urmator vii mai tare, franezi mai tare, totul e OK, data urmatoare vrei si mai mult.. si tot asa pana la un moment dat rupi aderenta. La fel cu cat te apleci pe un viraj, cat de repede poti lua un viraj si la ce unghi de inclinare.. cum acea linie e foarte foarte fina daca la un moment dat incerci si mai mult la un moment dat.. guess what, cazi. Pai @Method Marquez mai cade si acum, cel mai recent in Q2 la Brno, what the fuck, si ce zice in interviu? "I made a miskate." Cum se traduce asta? Iti zic eu, exact asa, "my ambition overweighted my talent" adica a fost un loc unde a incercat sa duca limitele aderentei mai mult un pic.. si poc, apoi dupa poc normal ca isi recunoaste greseala, atinsese deja limita in acel loc.. Ca nu mai cade atat de des, da, acum stie care sunt limitele... Mir saracu are mixed feelings, unde stia ca limita e in punctul X data viitoare acel punct se muta si cade.. si tot asa. Cum poti sa debitezi asa ineptie ca nu trebuie sa cazi sa gasesti limitele.. Ca a zis Rossi? LOL.. Pai Rossi era mega talentat si mergea tare si nu cadea.. si era suficient si apoi venea si zicea la radio ca "there is thin line bla bla" da-te ba in PLM ca nici tu nu stii cum faci alea, asa cum nici Marquez acum nu poate explica de ce telemetria lui arata cum arata, sunt chestii pur si simplu organice pe care le face creierul si corpul lor..fara neaparat a fi constienti de ele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.