Sylmena Postat Iulie 25 Share Postat Iulie 25 Salut, sunt proaspat posesor de permis si m-ar interesa daca aveti vreo recomandare de trasee/plimbari pentru a castiga experienta, eventual structurate progresiv pe niveluri de dificultate. Cred ca ar fi util si pentru altii, in ideea de a te pregati gradual pentru un Transalpina/Transfagarasan, de exemplu. Pe mine personal m-ar ajuta cateva sugestii din zona Prahova, multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DonFlamingo Postat Iulie 25 Share Postat Iulie 25 Salut, Bulgaria, du-te in Bulgaria, traficul mai potolit un pic si soferii nu atat de cretini ca cei autohtoni. Poti alege orice traseu pe acolo intrucat nu este nici unul dificil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Iulie 25 Share Postat Iulie 25 Salutare, ai toate drumurile la nord de DN1B, Ploiesti-Buzau Incearca sa eviti pe cat posibil DN1B, alearga conjudetenii tau ca nebunii pe acolo. Evident cot la cot cu restul conationalilor. Mergi usurel, in ritmul tau. Nu te grabeste nimeni. Te bucuri de plimbare. Oricum motorul tau nu este de alergat si luat curbe in ac de par. Cu atentie prin sate si comune, nu intri tare in curbe ca nu stii ce gasesti prin sau dupa ea, atentie la balega pe care o mai gasesti pe drum. Si mai sunt zone unde de la ploi a ajuns pietris de pe dealuri si a ramas pe asfalt. Cand am fost eu acuma vreo 2 ani pe acolo, era bun de o plimbare de agrement. Distractie placuta!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sylmena Postat Iulie 25 Autor Share Postat Iulie 25 Bulgaria nu m-as baga, deja e drum serios pentru mine, ma gandesc mai degraba la plimbari de 2-3 ore prin imprejurimi. Si da, motorul meu nu e de pus genunchiul jos, l-am ales pentru un stil relaxat de mers. Spre Buzau suna bine, mersi de sfat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Iulie 25 Share Postat Iulie 25 Pune si tu pe Maps un traseu si vezi cat dureaza. Uite un exemplu de traseu de 110 Km si aprox. 2 ore: Nu ai treaba cu DN1B, mergi pe drumuri judetene. Daca nu mergi sambata sau duminica, faci o oprire la Ceptura si iti iei si un vin bun ca sa il savurezi dupa ce ajungi acasa. Ultima oara cand am fost, aveau inchis magazinul in weekend. Nu am inteles strategia de bussines. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sylmena Postat Iulie 25 Autor Share Postat Iulie 25 Daca tot ai zis de vin, iti recomand magazinul Institutului de Cercetare Viticola Valea Calugareasca. https://maps.app.goo.gl/fbo9syGicoT1WfLt8 E o dugheana obosita, dar vinurile sunt f. bune, sa incerci Feteasca Neagra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Iulie 25 Share Postat Iulie 25 Nu exista drumuri pentru incepatori. Exista unde si cand sa nu te duci ca incepator. Respectiv nu in w.e. pe drumuri +a Valea Prahovei, E85, TF, TA, A2, Valea Oltului. Pe astea, daca poti, fa-le in zile lucratoare. Singur. In rest, nciun drum nu e prea greu daca il parcurgi in ritmul tau, in ritmul in care ai control. Degeaba mergi pana la Giurgiu si inapoi, nu e niciun catig. Degeaba te duci pana la Campna si inapoi, ala nu e drum de moto. Repet, mergand in ritmul tau niciun drum nu ar trebui sa fie greu. Nubte lasa atras in competitii cu soferi, nu iti forta limitele si totul arvtrebui sa fie ok. PS si nu folosi Maps sau Waze decat ca orientare, nu sta nu ochii il ele, incearca sa mergi dupa indicatoare si sa inveti drumurile. Altfel o sa te trezesti peste 10 ani ca nu stii sa ajungi de la Sinaia la Bucuresti daca ai ramas fara baterie la telefon. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lup69 Postat Iulie 25 Share Postat Iulie 25 4 hours ago, Speedy.K said: Nu exista drumuri pentru incepatori. Exista unde si cand sa nu te duci ca incepator. Respectiv nu in w.e. pe drumuri +a Valea Prahovei, E85, TF, TA, A2, Valea Oltului. Pe astea, daca poti, fa-le in zile lucratoare. Singur. In rest, nciun drum nu e prea greu daca il parcurgi in ritmul tau, in ritmul in care ai control. Degeaba mergi pana la Giurgiu si inapoi, nu e niciun catig. Degeaba te duci pana la Campna si inapoi, ala nu e drum de moto. Repet, mergand in ritmul tau niciun drum nu ar trebui sa fie greu. Nubte lasa atras in competitii cu soferi, nu iti forta limitele si totul arvtrebui sa fie ok. PS si nu folosi Maps sau Waze decat ca orientare, nu sta nu ochii il ele, incearca sa mergi dupa indicatoare si sa inveti drumurile. Altfel o sa te trezesti peste 10 ani ca nu stii sa ajungi de la Sinaia la Bucuresti daca ai ramas fara baterie la telefon. +1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Iulie 26 Admin Share Postat Iulie 26 Și mai e o chestie, mergi la drum singur, în ritmul tău. Cel puțin acum, ca începător. Unul cu experiență, care să meargă cu tine, e greu de găsit. Iar un alt începător, te ajută fix ca a treia țâță! Oricum, o să-ți dai seama singur, dacă ești făcut pentru asta sau nu! În situații din astea, îmi amintesc mereu de sfatul doctorului ortoped, când aveam ruptă încheietura mâinii. După ce se închegase, îmi era frică să car greutăți, îmi tot închipuiam că mi se smulge de la locul ei :-)) Și l-am întrebat pe ăsta când o sa fiu ready. Și el mi-a spus ceva foarte simplu, dar logic și adevărat: o să-ți spună corpul când ești gata! Revenind la tine, ziceam că o să-ți dai seama, dacă ești făcut pentru asta sau nu. Eu mi-am luat permis în 2004, prima motocicletă a fost una de 300 kg, iar primul drum lung, la câteva zile, a fost București - Brașov, la intalnirea din camping! Și am plecat singur, și îmi păstrez obiceiul și acum, în 99% din cazuri sunt haiduc. Adică total atipic față de ce se recomandă. Și na!, după 21 ani, cu ajutorul ingerașului, am ajuns să povestim :-)) Dar îmi amintesc de anul ăla, nu am avut niciodată frică de nimic. Abia așteptam să plec la drum, am îndrăgit fenomenul din primul metru parcurs. Nu am stat să întreb pe nimeni ce și cum, am făcut lucrurile fix în stilul meu, am căutat singur răspunsuri și am învățat pe parcurs. Cu alte cuvinte, am fost făcut pentru asta, am avut talent, am iubit și iubesc la fel motocicleta și senzațiile oferite și astăzi. Eram foarte activ pe forumul ăsta, de la care am învățat destule și am cunoscut oameni frumoși. E o vorbă, văzând și făcând. Acum sunt alte vremuri, oamenii s-au tâmpit. Văd topicuri deschise pe toate grupurile de către începători (și nu numai), cu clasica și tâmpita întrebare: ce motor să-mi iau. Fără să înceapă cu datele despre el, ce greutate, înălțime are, unde vrea să meargă cu mobra aia, va merge solo sau cu pasager etc. Adică, niște elemente esențiale! Nimeni nu e sigur pe el, toți caută validări și sfaturi de la alți tâmpiți! Ia-ți frate ce-ți place ție, nu altuia, că tu vei plăti și călări mobră aia, nu alt netot! Vorba lui Speedy, peste 10 ani, ăștia nu-și găsesc nici drumul până la WC, fără Waze! Acuma, nu știu cât te ajută ce ți-am spus, sper să reții ceva, pentru că e bazat pe experiență. Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sylmena Postat Iulie 26 Autor Share Postat Iulie 26 Deocamdata prefer sa merg singur, tocmai pentru motivul ca vreau sa merg in ritmul meu, fara presiune. Motocicleta mi-am ales-o dupa expo moto din Bucuresti, in martie, cand m-am dus si m-am suit pe mai multe cruisere, de la India, Honda, Kawasaki. Initial eram chiar hotarat pe un Rebel 1100, se incadra numai bine in bugetul meu. Dar am ajuns la standul Triumph, am vazut Speedmaster-ul si a fost love at first sight :)...chiar daca m-a fortat la cateva mii de euro extra, pur si simplu am simtit ca asta imi doresc, si cred ca asta este sentimentul pe care trebuie sa il cauti, acel fior, mai important decat "care este motocicleta optima pentru mine?" Sigur ca pe urma mai faci un pic de research, te uiti la mai multe detalii ca sa te asiguri ca nu e o alegere gresita, dar tot acea prima emotie conteaza. In rest, ca in orice domeniu, internetul abunda de informatie, de multe ori contradictorie, pana in punctul in care este greu sa discerni, cu atat mai dificil pentru cei tineri care nu au maturitatea specifica sa filtreze datele. Asa ca nu ma surprinde ca multi cauta sa-si valideze alegerile. Referitor la subiect, intrebam de trasee mai mult ca sa imi setez niste destinatii, altminteri sigur ca pot sa explorez in jur pe o raza de 100-150 km. Mersi de sfaturi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Iulie 26 Share Postat Iulie 26 Acum 3 minute, Sylmena a spus: a fost love at first sight Asta este cel mai important. Asa se alege prima mobra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pierrotlefou Postat Iulie 26 Share Postat Iulie 26 (editat) Intrebarea este pertinenta, iar comentariile de pana acum sunt de bun simt. Din propria mea experienta: - mai ales la inceput, nu a trecut un weekend in care sa nu fac 100km in jurul Bucurestiului: iesit pe centura, un A3 pana la Snagov, traversat DN1 ca sa ajung in partea cealalta catre Buftea, un mic ocol pana la Racari etc. etc. - acum ca a devenit celebru Las Fierbinti, sunt niste drumuri simpatice pana acolo, numai bune de prins experienta - apoi am inceput sa fac ture mai lungi: catre Targoviste, catre delta Neajlovului etc. - declicul a fost dupa ce am descoperit postarile lui @bmwio si drumurile din zona Buzaului - intotdeauna am mers singur, dar de 2 ani mai merg cu un amic, el incepator, insa mergem in ritmul lui (intre timp si-a facut mana, am marit ritmul ) Asfalt uscat! Editat Iulie 26 de pierrotlefou Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu86 Postat Iulie 27 Share Postat Iulie 27 (editat) +1 pentru mersul singur. Probabil ca ce iti vei lua acum este diferit fata de ce ai calarit in scoala moto, asa ca este posibil sa ai nevoie de putin (sau mai mult) timp de acomodare. In ritmul tau, usurel, te inveti cu motoreta cum franeaza (as zice ca e foarte important), cum accelereaza, etc. Editat Iulie 27 de radu86 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bigfoot Postat 4 ore în urmă Share Postat 4 ore în urmă La 25.07.2025 la 10:01, Sylmena a spus: Salut, sunt proaspat posesor de permis si m-ar interesa daca aveti vreo recomandare de trasee/plimbari pentru a castiga experienta, eventual structurate progresiv pe niveluri de dificultate. Cred ca ar fi util si pentru altii, in ideea de a te pregati gradual pentru un Transalpina/Transfagarasan, de exemplu. Pe mine personal m-ar ajuta cateva sugestii din zona Prahova, multumesc! Salut. Cel mai bine e sa iti iei 2-3zile libere, sa mergi singur. Mersul in gasca este cel mai periculos, inclusiv pt cei experimentati, pt ca ori trebuie ai grija la neatentia altuia din gasca(apar momente din astea) ori trebuie sa fi rational si sa nu incerci sa te tii dupa grup, daca este mai experimentat grupul. Eu am inceput in 2007 cu XT 125 R la 16ani, cred ca mi-a prins bine asta cumulat cu faptul ca aveam o motocicleta pt incepatori a carei masa 118kg le puteam gestiona(domina) destul de usor. Pt mine era cel mai aproape DN1A Cheia, am facut drumul ala si in culcare si in sculare cam 3luni pana sa ajung sa domin motocicleta pe viraje, sa inteleg ce e aia un viraj, sa inteleg ce e aia o frana spate mai brusca in viraj(derapeaza sau ridica motocicleta daca nu derapeaza anvelopa). De la ace de par luate la inceput cu 25-30km/h apoi la ace de par luate cu 45km/h. 15km/h in plus in ac de par inseamna enorm, ca tehnica, abordare si coordonare comenzi. Am invatat la vremea aceea sa merg stand in spatele camioanelor usoare si a dubelor, cu soferi profesionisti, pe DN1A care se incadrau de exemplu la un viraj de dreapta, mai intai pe extrema stanga a benzii de rulare apoi in centrul virajului de dreapta erau cu rotile din dreapta "pe acostament" iar la iesire din virajul de dreapta se indreptau iar spre extrema stanga a benzii. Cam ceea ce vedeam la TV la F1 sau Moto GP, la 30km/h in ac de par nu intelegeam de ce trebuie urmata tehnica asta (ca tot aia era) dar deja la 40-45km/h fara tehnica asta nu puteai aborda virajul fara a iesi din banda ta de rulare. In opinia mea cred ca ar trebui sa iti iei o cazare in Cartisoara 2zile (NU in weekend) si sa pleci pe Transfagarasan dus - intors de la 7 dimineata cand e pustiu, apoi sa nai faci asta seara de la 16:00. Incearca asta de cateva ori timp de macar 2-3luni, singur iti vei observa punctele slabe, si cu pasi mici dar sigur te vei corecta si vei ajunge sigur pe tine. Daca esti in stare sa faci Transfagarasan si Transalpina cursiv (nu neaparat sportiv) fara franari nejustificate inainte de viraj, esti in stare sa faci multe. Totusi in opinia incepi cu un minus, ai o motocicleta extraordinar de grea pt un incepator Triumph Bonneville. Daca ar fi sa respecti genul de motocicleta retro adica sa ai cam aceeasi pozitie si ciclistica, luand o motocicleta retro de 450 gen Royal Enfield Gorilla 450, si ai merge pe acelasi traseu.....pai castigi ani de exercitiu si experienta una e sa fi in ac de par cu 230kg si alta e sa fi in ac de par 170kg sau daca ar fi sa invatam corect cu 120kg-150kg 125-300cc. Motocicleta mare si grea pt un incepator este o ghiulea de gat care nu ii va permite sa evolueze, sau va evolua foarte putin si cu dificultate/neincredere. Am fost pe Transalpina cu 450 MT cu pasagera si bagaje, acum 1 luna si din pacate am vazut multi (foarte multi) motociclisti cu mastodonti (+200kg +100cai) care.....ar fi incurcat mersul cursiv si al unui automobil cu remorca pe serpentine, cam 10% din ce am vazut cu motoare de +900cc, mergeau curat, unii chiar mergeau bine de tot, de apreciat, dar aia aveau motociclete cu transmisie finala pe cardan (boxere 80%, 2x FJR-uri, 1x XTZ1200, 1x Stelvio 1200). Mergeau impecabil ca si atitudine cursivitate si franare rara sau perioade foarte scurte de franare (nu prea exista frana la ei in meniu).Eu cred ca aici a contat mult de tot cum a inceput fiecare cu prima sa motocicleta, de aici diferenta mare in stilul lor de mers, nu doar faptul ca aveau motociclete "bune". Pe Transalpina un 300cc condus de cine trebuie se tine fara stres de orice 1200cc 1300cc. PS: De asemenea in a intelege mai bine cum merge o motocicleta, niste ore, vreo 20h minim de offroad te vor educa si "iti vor explica" mult mai bine decat orice sfat, cum trebuie sa reactionezi in situatii limita/critice cand se pierde aderenta si se schimba suprafata de rulare.....dar si aici trebuie inceput cu cea mai usoara motocicleta ca sa nu fi dominat de masa motocicletei atunci cand incerci si inveti sa manuiesti o motocicleta. Asta e un traseu asfaltat dar de nivel mediu cu ceva valuri in asfalt si denivelari (nu cu gropi), mai ai portiuni cu praf/pamant fin adus de apa dupa ploi in viraje. Ca incepator te va solicita, dar va fi constructiv. Pe vremea cand aveam casa in acea zona, ii ziceam "Transfagarasanul din spatele casei". https://maps.app.goo.gl/S1qS7MTqfMnWbFSz8?g_st=ac https://youtu.be/Jqz2Y27xZBA?si=Gn3fD5Voy4QFgWWl Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sylmena Postat 3 ore în urmă Autor Share Postat 3 ore în urmă Mersi de sfaturi, chiar sambata dimineata am fost sa imi beau cafeaua la Cheia :). La ora aia inca nu incepuse traficul de weekend. Sigur ca nu am experienta ca sa o apreciez corect, dar Speedmaster-ul meu mi se pare f. usor manevrabila, cu mult mai comfortabila si agila decat Kawasaki ER-6n pe care am facut scoala. Adica nu am emotii sa o inclin, desi mi-a sarit un pic sufletul prima oara cand am dat cu pegurile intr-un ac de par :). Cat am facut scoala tineam motorul la un prieten, intr-o curte de fabrica, si ma duceam de multe cu conurile in brate, imi faceam traseu si exersam opturi si evitare de obstacole, asa ca m-a ajutat sa ma imprietenesc cu ea un pic. Dar da, necesita rabdare si probabil si la varsta mea am alt ritm de invatare fata de cei tineri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.