Sari la conținut

Presiune pneuri sub 10C


Sylmena
 Share

Postări Recomandate

Salut, cum setati presiunea in pneuri in perioada rece? De exemplu recomandarea producatorului la mine este de 2.3-2.5 la rece (aprox 18-20C). 

Dar acum temperaturile dimineata scad pana la 5-6 si presiunea inregistrata este de 2.1 -2.2...teoretic cred ca e ok ca sa creasca un pic aderenta, dar care este valoarea minima la care sa fiu atent?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faptul ca scade putin presiunea nu cred ca ajuta prea mult aderenta.

Daca scade prea mult strica stabilitatea.

Gumele de moto sunt mai putin deformabile la presiune mai scazuta decat cele auto si nici la auto de strada nu cred ca ajuta cu ceva scaderea presiunii.

In teorie poate,dar in practica doar strica anvelopele mai repede pe flancuri.

Poate la masinile de off-road cu roti de dimensiuni mari,scaderea mai mare a presiunii ajuta pe teren dificil,noroi,zapada .

Acceleratia,intrarea in viraje si franarea trebuie adaptate in minus la venirea sezonului rece !!

Editat de ALEX-Guzzista
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din completările profilului înțeleg că ești începător și nu îți e teamă de vremea mai rece pentru plimbat cu motorul sau naveta.

 

Părerea mea umilă este că atenția ta la presiunea pneurilor este irelevantă; contează mai mult prevenția și abilitățile tale în a conduce motocicleta decât obiectul în sine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu mergi pe circuit in conditiile date mai sus, chair nu conteaza variatia intre 2,1 si 2,3. Ia google-u si citeste variatia presiunii in anvelope la 22 grade (masura de laborator pt majoriatatea) si -22 in cazuri extreme. Pune cate zice producatorul de anvelope- ce zice producatorul de moto + 0.2 bari si o sa fie bine pentru toata lumea. In tim, o sa inveti ca niciunul nu o sa iti ghiceasca stilul de mers cu ce scrie pe foaie. IMPORTANT E SA FIE ROTUNDA SI SA TINA AER.  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebarea era mai mult cu caracter general, daca presiunea recomandata de producator (la rece, nepornita) incerci sa o mentii indiferent de temperatura ambientala sau pe perioada rece mai scazi cu 0.2-0.3.

In rest, sigur ca adaptez stilul de mers in functie de conditiile de drum, am mers si pe ploaie, si pe serpentine umede sub 10 grade....probabil o sa trag de sezon cat de mult se poate :).

 

Ah, si nu imi facusem o religiozitate din a verifica presiunea in pneuri f. precis, dar am senzori FOBO montati si imi este f.usor sa vad imediat inainte de a pleca la drum ce presiune/temperatura au.

Editat de Sylmena
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu ai, in manual, presiunea recomandata cu anvelopele din fabrica.In timp, o sa inveti ca tu esti cel care stabileste presiunea in ele. Daca tu ai Pirelli venite OEM si treci pe Metzeler, cu siguranta o sa fie presiuni diferite. Minime, dar diferite. Asa ca, tu esti sefu' la compresor. Incepe cu recomandarea producatorului si in timp, in functie de "gume", te adaptezi.  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă zici că ai senzori de presiune, important e să nu ai pană. În rest, să ai presiune în ele cât e recomandat, minim-maxim, și sănătate.

 

La mers sportiv, presiunea urcă cu 0.3 bar. Altfel, nu văd semne de alarmă sau atenție sporită să ai la anvelope.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este un mecanic de circuit Dave Moss pe YT ce recomanda scaderea presiunii la temperaturi scazute. De exemplu cuiva recomanda pe circuit undeva pe la 30 psi (e englez) adica 2 bari dimineata si 36 psi adica 2,5 baro dupa-amiaza pe caldura. Binenteles pe strada nu se face asa, dar daca e iarna deci sub 10 grade cred ca merita investigat acest aspect.

Zicea ca daca schimbi pana si modelul de anvelopa este afectata presiunea optima. Ideea dansului e ca fiecare detaliu conteaza si fiecare caz e particular, dar in mod normal, la un mers normal exista o plaja larga de reglaj deoarece nu se solicita toata aderenta ce o poate furniza anvelopa.

Mai zice ca nici manometrele nu indica toate la fel... daca se doresc anumite schimbari/testari/tanonari modificarile trebuie facute cu acelasi ceas manometru.

Parerea mea e sa nu va lasati pacaliti de cele digitale ca nu toate indica la fel, au si ele au tolerante fix ca cele analogice, si in sezonul rece cred ca e mai safe daca scadem presiunea o idee fiindca ajuta, dar trebuie redusa si viteza pe curbe ca nu va fii aderenta ca vara cu nici o modificare.

Editat de YMT2025
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Pune exact ce-ți recomandă cartea motocicletei și nu-ți mai bate capul cu sezoanele. 

Măi ales dacă ai o motocicletă grea, care cere presiune precisă. 

E foarte bine ca ai un sistem de monitorizare a presiunii în pneuri, și eu tot Fobo Bike II folosesc. 

Până la urmă e important să mergi atent, să păstrezi alte distanțe și să mergi altfel decât în sezonul cald. 

Baftă! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...