Sylmena Postat Duminică la 09:35 Share Postat Duminică la 09:35 Salut, cum setati presiunea in pneuri in perioada rece? De exemplu recomandarea producatorului la mine este de 2.3-2.5 la rece (aprox 18-20C). Dar acum temperaturile dimineata scad pana la 5-6 si presiunea inregistrata este de 2.1 -2.2...teoretic cred ca e ok ca sa creasca un pic aderenta, dar care este valoarea minima la care sa fiu atent? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Duminică la 09:59 Share Postat Duminică la 09:59 (editat) Faptul ca scade putin presiunea nu cred ca ajuta prea mult aderenta. Daca scade prea mult strica stabilitatea. Gumele de moto sunt mai putin deformabile la presiune mai scazuta decat cele auto si nici la auto de strada nu cred ca ajuta cu ceva scaderea presiunii. In teorie poate,dar in practica doar strica anvelopele mai repede pe flancuri. Poate la masinile de off-road cu roti de dimensiuni mari,scaderea mai mare a presiunii ajuta pe teren dificil,noroi,zapada . Acceleratia,intrarea in viraje si franarea trebuie adaptate in minus la venirea sezonului rece !! Editat Duminică la 10:00 de ALEX-Guzzista Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristian C. Postat Duminică la 15:01 Share Postat Duminică la 15:01 Din completările profilului înțeleg că ești începător și nu îți e teamă de vremea mai rece pentru plimbat cu motorul sau naveta. Părerea mea umilă este că atenția ta la presiunea pneurilor este irelevantă; contează mai mult prevenția și abilitățile tale în a conduce motocicleta decât obiectul în sine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Duminică la 18:58 Share Postat Duminică la 18:58 Daca nu mergi pe circuit in conditiile date mai sus, chair nu conteaza variatia intre 2,1 si 2,3. Ia google-u si citeste variatia presiunii in anvelope la 22 grade (masura de laborator pt majoriatatea) si -22 in cazuri extreme. Pune cate zice producatorul de anvelope- ce zice producatorul de moto + 0.2 bari si o sa fie bine pentru toata lumea. In tim, o sa inveti ca niciunul nu o sa iti ghiceasca stilul de mers cu ce scrie pe foaie. IMPORTANT E SA FIE ROTUNDA SI SA TINA AER. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sylmena Postat Duminică la 19:33 Autor Share Postat Duminică la 19:33 (editat) Intrebarea era mai mult cu caracter general, daca presiunea recomandata de producator (la rece, nepornita) incerci sa o mentii indiferent de temperatura ambientala sau pe perioada rece mai scazi cu 0.2-0.3. In rest, sigur ca adaptez stilul de mers in functie de conditiile de drum, am mers si pe ploaie, si pe serpentine umede sub 10 grade....probabil o sa trag de sezon cat de mult se poate . Ah, si nu imi facusem o religiozitate din a verifica presiunea in pneuri f. precis, dar am senzori FOBO montati si imi este f.usor sa vad imediat inainte de a pleca la drum ce presiune/temperatura au. Editat Duminică la 19:35 de Sylmena Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Duminică la 19:41 Share Postat Duminică la 19:41 Tu ai, in manual, presiunea recomandata cu anvelopele din fabrica.In timp, o sa inveti ca tu esti cel care stabileste presiunea in ele. Daca tu ai Pirelli venite OEM si treci pe Metzeler, cu siguranta o sa fie presiuni diferite. Minime, dar diferite. Asa ca, tu esti sefu' la compresor. Incepe cu recomandarea producatorului si in timp, in functie de "gume", te adaptezi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristian C. Postat ieri la 08:04 Share Postat ieri la 08:04 Dacă zici că ai senzori de presiune, important e să nu ai pană. În rest, să ai presiune în ele cât e recomandat, minim-maxim, și sănătate. La mers sportiv, presiunea urcă cu 0.3 bar. Altfel, nu văd semne de alarmă sau atenție sporită să ai la anvelope. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
YMT2025 Postat 18 ore în urmă Share Postat 18 ore în urmă (editat) Este un mecanic de circuit Dave Moss pe YT ce recomanda scaderea presiunii la temperaturi scazute. De exemplu cuiva recomanda pe circuit undeva pe la 30 psi (e englez) adica 2 bari dimineata si 36 psi adica 2,5 baro dupa-amiaza pe caldura. Binenteles pe strada nu se face asa, dar daca e iarna deci sub 10 grade cred ca merita investigat acest aspect. Zicea ca daca schimbi pana si modelul de anvelopa este afectata presiunea optima. Ideea dansului e ca fiecare detaliu conteaza si fiecare caz e particular, dar in mod normal, la un mers normal exista o plaja larga de reglaj deoarece nu se solicita toata aderenta ce o poate furniza anvelopa. Mai zice ca nici manometrele nu indica toate la fel... daca se doresc anumite schimbari/testari/tanonari modificarile trebuie facute cu acelasi ceas manometru. Parerea mea e sa nu va lasati pacaliti de cele digitale ca nu toate indica la fel, au si ele au tolerante fix ca cele analogice, si in sezonul rece cred ca e mai safe daca scadem presiunea o idee fiindca ajuta, dar trebuie redusa si viteza pe curbe ca nu va fii aderenta ca vara cu nici o modificare. Editat 18 ore în urmă de YMT2025 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat 17 ore în urmă Admin Share Postat 17 ore în urmă Pune exact ce-ți recomandă cartea motocicletei și nu-ți mai bate capul cu sezoanele. Măi ales dacă ai o motocicletă grea, care cere presiune precisă. E foarte bine ca ai un sistem de monitorizare a presiunii în pneuri, și eu tot Fobo Bike II folosesc. Până la urmă e important să mergi atent, să păstrezi alte distanțe și să mergi altfel decât în sezonul cald. Baftă! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.