Sylmena Postat Octombrie 26 Share Postat Octombrie 26 Salut, cum setati presiunea in pneuri in perioada rece? De exemplu recomandarea producatorului la mine este de 2.3-2.5 la rece (aprox 18-20C). Dar acum temperaturile dimineata scad pana la 5-6 si presiunea inregistrata este de 2.1 -2.2...teoretic cred ca e ok ca sa creasca un pic aderenta, dar care este valoarea minima la care sa fiu atent? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Octombrie 26 Share Postat Octombrie 26 (editat) Faptul ca scade putin presiunea nu cred ca ajuta prea mult aderenta. Daca scade prea mult strica stabilitatea. Gumele de moto sunt mai putin deformabile la presiune mai scazuta decat cele auto si nici la auto de strada nu cred ca ajuta cu ceva scaderea presiunii. In teorie poate,dar in practica doar strica anvelopele mai repede pe flancuri. Poate la masinile de off-road cu roti de dimensiuni mari,scaderea mai mare a presiunii ajuta pe teren dificil,noroi,zapada . Acceleratia,intrarea in viraje si franarea trebuie adaptate in minus la venirea sezonului rece !! Editat Octombrie 26 de ALEX-Guzzista Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristian C. Postat Octombrie 26 Share Postat Octombrie 26 Din completările profilului înțeleg că ești începător și nu îți e teamă de vremea mai rece pentru plimbat cu motorul sau naveta. Părerea mea umilă este că atenția ta la presiunea pneurilor este irelevantă; contează mai mult prevenția și abilitățile tale în a conduce motocicleta decât obiectul în sine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Octombrie 26 Share Postat Octombrie 26 Daca nu mergi pe circuit in conditiile date mai sus, chair nu conteaza variatia intre 2,1 si 2,3. Ia google-u si citeste variatia presiunii in anvelope la 22 grade (masura de laborator pt majoriatatea) si -22 in cazuri extreme. Pune cate zice producatorul de anvelope- ce zice producatorul de moto + 0.2 bari si o sa fie bine pentru toata lumea. In tim, o sa inveti ca niciunul nu o sa iti ghiceasca stilul de mers cu ce scrie pe foaie. IMPORTANT E SA FIE ROTUNDA SI SA TINA AER. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sylmena Postat Octombrie 26 Autor Share Postat Octombrie 26 (editat) Intrebarea era mai mult cu caracter general, daca presiunea recomandata de producator (la rece, nepornita) incerci sa o mentii indiferent de temperatura ambientala sau pe perioada rece mai scazi cu 0.2-0.3. In rest, sigur ca adaptez stilul de mers in functie de conditiile de drum, am mers si pe ploaie, si pe serpentine umede sub 10 grade....probabil o sa trag de sezon cat de mult se poate . Ah, si nu imi facusem o religiozitate din a verifica presiunea in pneuri f. precis, dar am senzori FOBO montati si imi este f.usor sa vad imediat inainte de a pleca la drum ce presiune/temperatura au. Editat Octombrie 26 de Sylmena Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Octombrie 26 Share Postat Octombrie 26 Tu ai, in manual, presiunea recomandata cu anvelopele din fabrica.In timp, o sa inveti ca tu esti cel care stabileste presiunea in ele. Daca tu ai Pirelli venite OEM si treci pe Metzeler, cu siguranta o sa fie presiuni diferite. Minime, dar diferite. Asa ca, tu esti sefu' la compresor. Incepe cu recomandarea producatorului si in timp, in functie de "gume", te adaptezi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristian C. Postat Octombrie 27 Share Postat Octombrie 27 Dacă zici că ai senzori de presiune, important e să nu ai pană. În rest, să ai presiune în ele cât e recomandat, minim-maxim, și sănătate. La mers sportiv, presiunea urcă cu 0.3 bar. Altfel, nu văd semne de alarmă sau atenție sporită să ai la anvelope. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
YMT2025 Postat Octombrie 27 Share Postat Octombrie 27 (editat) Este un mecanic de circuit Dave Moss pe YT ce recomanda scaderea presiunii la temperaturi scazute. De exemplu cuiva recomanda pe circuit undeva pe la 30 psi (e englez) adica 2 bari dimineata si 36 psi adica 2,5 baro dupa-amiaza pe caldura. Binenteles pe strada nu se face asa, dar daca e iarna deci sub 10 grade cred ca merita investigat acest aspect. Zicea ca daca schimbi pana si modelul de anvelopa este afectata presiunea optima. Ideea dansului e ca fiecare detaliu conteaza si fiecare caz e particular, dar in mod normal, la un mers normal exista o plaja larga de reglaj deoarece nu se solicita toata aderenta ce o poate furniza anvelopa. Mai zice ca nici manometrele nu indica toate la fel... daca se doresc anumite schimbari/testari/tanonari modificarile trebuie facute cu acelasi ceas manometru. Parerea mea e sa nu va lasati pacaliti de cele digitale ca nu toate indica la fel, au si ele au tolerante fix ca cele analogice, si in sezonul rece cred ca e mai safe daca scadem presiunea o idee fiindca ajuta, dar trebuie redusa si viteza pe curbe ca nu va fii aderenta ca vara cu nici o modificare. Editat Octombrie 27 de YMT2025 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Octombrie 27 Admin Share Postat Octombrie 27 Pune exact ce-ți recomandă cartea motocicletei și nu-ți mai bate capul cu sezoanele. Măi ales dacă ai o motocicletă grea, care cere presiune precisă. E foarte bine ca ai un sistem de monitorizare a presiunii în pneuri, și eu tot Fobo Bike II folosesc. Până la urmă e important să mergi atent, să păstrezi alte distanțe și să mergi altfel decât în sezonul cald. Baftă! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RedRat Postat Sâmbătă la 19:53 Share Postat Sâmbătă la 19:53 Daca nu te pricepi, si nu faci ceva special gen offroad tehnic cand trebuie sa scazi presiunea, consulta manualul moto. (oricum presiunea va scadea/creste putin in functie de variatia de temperatura si felul in care sunt utilizate) Este mentionat clar cat pe fata cat pe spate cu/fara pasager, deci manual moto > producator gume in cazul asta IMPORTANT este sa ajustezi presiunea cu gumele reci ! Dar si mai important este felul in care conduci, asa cum au mentionat colegii mai sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Luni la 20:48 Share Postat Luni la 20:48 (editat) Daca producatorul motocicletei ar considera necesara ajustarea presiunii in functie de temperatura ambientala sau de marca de gume folosite ar mentiona asta in manualul utilizatorului. Pentru ca idiotii d americani sunt in stare sa il dea in judecata daca se intampla ceva si poate demonstra ca s-a intamplat din cauza presiunii si producatorul nu i-a spus in carte. Asa cum e in cazul indicativului de ulei, un de cartea mentioneaza ca, in functie de zona climatica trebuie ajustata. Atentie, zona climatica, nu zona tmperata vara vs. toamna. Sau in cazul filtrului de aer la care scrie ca, in cazul exploatarii mobri in atmosfera incarcata de praf sau noxe filtrul trebuie curatat mai des. La anvelope nu spune nimic in afara de ajustarea presiunii in functie de incarcatura. Si atunci? Metzler vs Pirelli presiuni diferite, pe bune?! A venit toamna scadem presiunea, pe bune?! Pai ar trebui sa o marim, ca presiunea scade odata cu temperatura, nu?! Aceleasi prostii ca si la intretinerea lantului, vascozitatea uleiului si altele asemenea. Bagi cat zice japonezul, ca de-aia ti-a pus abtibildul ala pe bascula, nu?! Aaa, te duci pe circuit sa alergi la curse, ar trebui sa ai pe unu care-ti spune cat trebuie sa bagi 8n functie de mobra, circuit, marca si model de gume, sesiunea in care alergi etc. Plm, nici pilotii sau echipele de curse nu au voie sa bage cat crede mintea lor, s-au piersut curse de GP pe tema asta. Daramite la mersul pe strada al unor incepatori care oricum merg la 20% din cat poate mobra aia cu gumle alea in conditiile respective. La 27.10.2025 la 18:18, YMT2025 a spus: Este un mecanic de circuit Dave Moss pe YT ce recomanda scaderea presiunii la temperaturi scazute. De exemplu cuiva recomanda pe circuit undeva pe la 30 psi (e englez) adica 2 bari dimineata si 36 psi adica 2,5 baro dupa-amiaza pe caldura. Binenteles pe strada nu se face asa, dar daca e iarna deci sub 10 grade cred ca merita investigat acest aspect. Zicea ca daca schimbi pana si modelul de anvelopa este afectata presiunea optima. Ideea dansului e ca fiecare detaliu conteaza si fiecare caz e particular, dar in mod normal, la un mers normal exista o plaja larga de reglaj deoarece nu se solicita toata aderenta ce o poate furniza anvelopa. Mai zice ca nici manometrele nu indica toate la fel... daca se doresc anumite schimbari/testari/tanonari modificarile trebuie facute cu acelasi ceas manometru. Parerea mea e sa nu va lasati pacaliti de cele digitale ca nu toate indica la fel, au si ele au tolerante fix ca cele analogice, si in sezonul rece cred ca e mai safe daca scadem presiunea o idee fiindca ajuta, dar trebuie redusa si viteza pe curbe ca nu va fii aderenta ca vara cu nici o modificare. Ce legatura are ce zice un inginer de curse cu mersul pe strada?! Cum ar fi cand plec vara de la Balea spre casa sa ma opresc la Poienari sa ajustez presiunea, apoi din nou pe la Pitesti, ca a crescut temperatura si presiunea atmosferica?! Repet, cand oti ajunge pe circuit sau la curse de strada apucativa de studiat chestii d-astea. In prima voastra suta de mii de km pe strada nu de la detalii d-astea o sa ratati curba pe cheia. La 26.10.2025 la 21:41, Patrick_M a spus: Tu ai, in manual, presiunea recomandata cu anvelopele din fabrica.In timp, o sa inveti ca tu esti cel care stabileste presiunea in ele. Daca tu ai Pirelli venite OEM si treci pe Metzeler, cu siguranta o sa fie presiuni diferite. Minime, dar diferite. Asa ca, tu esti sefu' la compresor. Incepe cu recomandarea producatorului si in timp, in functie de "gume", te adaptezi. Nu, colegu', tu ai in manual presiunea recomandata pe dimensiunile alea de gume, Orice marca, model omologat de strada, la o exploatare "normala" a mobrei. Adica nu exploatata la limite. Adica asa cum merge orice motociclist mediu cu mobra aia pe strada. Ce spui tu sunt chstii de mare finete care nu importa pentru motociclistul mediu. Ca daca importa, cum ziceam, i le scria producatoul mobrei in manual, ca sa n-aiba vorbe la proces, cum ziceam. Editat Luni la 20:54 de Speedy.K Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sylmena Postat ieri la 10:32 Autor Share Postat ieri la 10:32 Revenind la experienta personala, ca tot am deschis topicul, am mentinut presiunea la cea specificata de producator. Caz concret, duminica, dimineata am plecat cu 2.3 fata - 2.4 spate, la 5C temperatura ambientala. Mi-am petrecut ziua la cursul moto de la Titi Aur, unde am avut si o sesiune de 15 min pe circuit, in care am tras de ea cat de tare mi-au permis abilitatile mele, si am iesit cu 3 bari presiune spate. In concluzie, o sa ma tin de presiunea recomandata, indiferent de temperatura de afara Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristian C. Postat ieri la 10:40 Share Postat ieri la 10:40 Mă bucur că ai ajuns la o concluzie. Cel mai important e să-ți creezi încrederea în anvelope/motocicletă. Restul ține de abilitățile tale și de competența motorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
YMT2025 Postat 8 ore în urmă Share Postat 8 ore în urmă (editat) On 11/3/2025 at 10:48 PM, Speedy.K said: Ce legatura are ce zice un inginer de curse cu mersul pe strada?! Raspuns scurt: Sunt aceleasi principii ale fizicii. Raspuns elaborat: 1. Ideea e ca pe circuit unde se stoarce aproximativ tot din aderenta posibila a pneurilor se fac ajustarile necesare de la o ora la alta fata de manualul ce se foloseste pt. uz de strada unde esti obligat sa reduci viteza conform conditiilor. Pe circuit se adapteaza si viteza conditiilor meteo DAR se forteaza imbunatatirea aderentei modificand SI presiunea in pneuri. Scaderea presiunii mareste deformarea, implicit incalzirea. Sa nu mai zic ca injinerul zicea ca si setarile telescoapelor necesita schimbare pe circuit cand uleiul se incalzeste deoarece isi modifica vascozitatea... 2. Zicea chiar si nenea injineru, la moto e aceasi presiune in manual de la Polul Nord pana la Ecuator, ceea ce zicea el ca nu e prea sanatos ca nu are cum sa fie optim. Cred ca se pricepe mai bine ca mine... Dar pentru un mers de strada fara injiner in atas, trebuie sa adaptezi viteza conditiilor de trafic nu sa faci experimente cu presiunea de capul tau punand in pericol pe altii si pe tine. 3. (Concluzia - ce se desprinde din ce spune injinerul) Factorul cel mai important care ajuta deciziv aderenta e temperatura cauciucului, adica daca e mai cald e mai lipicios de asfalt. Recomanda reducerea incalzirii cauciucului prin marirea presiunii cand cauciucul se topeste prea mult (acele picaturi-guguloaie ce se aduna pe marginile cauciucului). Modificarile sigur se fac intre niste limite posibile fizic. Si mai zicea ca presiunea mai trebuie corelata si cu suspensia sau reglajul ei, asa ca idee... te invata sa citesti in uzura cauciucului ce setari ai nevoie sa modifici la suspensie si/sau la presiune Pe strada in sezonul rece incalzirea cauciucului o poti influenta practic doar din presiunea acestuia deoarece asfaltul e tot timpul prea rece si nu poti forta incalzirea cauciucului ca pe circuit cand circuli pe strada (incalzitor sau mers pe cate una din roti). Daca e asa mare blasfemie ceea ce am scris ma retrag decat sa devin ereticul discutiei, oricum presiunea variaza lejer o jumatate de bar cum a scris si colegul mai sus chiar si in conditii de strada din cauza stilului de mers sau a diferentelor de temperatura din acesi zi, saptamana sau sezon, deci nu e chiar asa sfanta. Nu inteleg ce e asa de mare stres cu presiunea vietii cand aceasta variaza continuu, se modifica si daca impingi mobra de la umbra la soare... deci oricum presiunea ce o bagam noi din manual in roti e orientativa / relativa din start. Chiar am iesit sambata si am constatat ca iarna nu-i ca vara (dupa cum spunea un celebru in viata) - pt. ca fishtail... cauciucurile erau foarte putin caldute fata de sezonul estival desi nu am mers tocmai lejer... Nu ma intreba cat era presiunea la rece si la cat a ajuns la cald ca nu mi-am batut capul Dumuri aderente sa avem! Editat 8 ore în urmă de YMT2025 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat 3 ore în urmă Admin Share Postat 3 ore în urmă Acum 4 ore, YMT2025 a spus: Raspuns scurt: Sunt aceleasi principii ale fizicii. Topicul este despre presiunea de mers pe stradă. Tu citezi pe nu știu cine care discută despre presiunile de pe circuit. Asta ți-a atras atenția colegul. Revenind la subiect, în 21 ani de motociclism, am mers doar cu ce mi-a recomandat producătorul motocicletei. Indiferent că am mers pe + 40 sau - 5 grade. Și nu mă târăsc pe stradă, dar nici nu merg ca și cum aș avea doar azi de trăit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat 2 ore în urmă Share Postat 2 ore în urmă da… exista motociclisti care merg sub 10 grade??? ce ulei folosesc??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat 2 ore în urmă Share Postat 2 ore în urmă Ai deschis cutia Pandorei, să vezi acuși păreri... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat 41 minute în urmă Share Postat 41 minute în urmă Acum 7 ore, YMT2025 a spus: Raspuns scurt: Sunt aceleasi principii ale fizicii. Raspuns elaborat: 1. Ideea e ca pe circuit unde se stoarce aproximativ tot din aderenta posibila a pneurilor se fac ajustarile necesare de la o ora la alta fata de manualul ce se foloseste pt. uz de strada unde esti obligat sa reduci viteza conform conditiilor. Pe circuit se adapteaza si viteza conditiilor meteo DAR se forteaza imbunatatirea aderentei modificand SI presiunea in pneuri. Scaderea presiunii mareste deformarea, implicit incalzirea. Sa nu mai zic ca injinerul zicea ca si setarile telescoapelor necesita schimbare pe circuit cand uleiul se incalzeste deoarece isi modifica vascozitatea... 2. Zicea chiar si nenea injineru, la moto e aceasi presiune in manual de la Polul Nord pana la Ecuator, ceea ce zicea el ca nu e prea sanatos ca nu are cum sa fie optim. Cred ca se pricepe mai bine ca mine... Dar pentru un mers de strada fara injiner in atas, trebuie sa adaptezi viteza conditiilor de trafic nu sa faci experimente cu presiunea de capul tau punand in pericol pe altii si pe tine. 3. (Concluzia - ce se desprinde din ce spune injinerul) Factorul cel mai important care ajuta deciziv aderenta e temperatura cauciucului, adica daca e mai cald e mai lipicios de asfalt. Recomanda reducerea incalzirii cauciucului prin marirea presiunii cand cauciucul se topeste prea mult (acele picaturi-guguloaie ce se aduna pe marginile cauciucului). Modificarile sigur se fac intre niste limite posibile fizic. Si mai zicea ca presiunea mai trebuie corelata si cu suspensia sau reglajul ei, asa ca idee... te invata sa citesti in uzura cauciucului ce setari ai nevoie sa modifici la suspensie si/sau la presiune Pe strada in sezonul rece incalzirea cauciucului o poti influenta practic doar din presiunea acestuia deoarece asfaltul e tot timpul prea rece si nu poti forta incalzirea cauciucului ca pe circuit cand circuli pe strada (incalzitor sau mers pe cate una din roti). Daca e asa mare blasfemie ceea ce am scris ma retrag decat sa devin ereticul discutiei, oricum presiunea variaza lejer o jumatate de bar cum a scris si colegul mai sus chiar si in conditii de strada din cauza stilului de mers sau a diferentelor de temperatura din acesi zi, saptamana sau sezon, deci nu e chiar asa sfanta. Nu inteleg ce e asa de mare stres cu presiunea vietii cand aceasta variaza continuu, se modifica si daca impingi mobra de la umbra la soare... deci oricum presiunea ce o bagam noi din manual in roti e orientativa / relativa din start. Chiar am iesit sambata si am constatat ca iarna nu-i ca vara (dupa cum spunea un celebru in viata) - pt. ca fishtail... cauciucurile erau foarte putin caldute fata de sezonul estival desi nu am mers tocmai lejer... Nu ma intreba cat era presiunea la rece si la cat a ajuns la cald ca nu mi-am batut capul Dumuri aderente sa avem! Nici nu stau sa citesc ce prostii scrii, daca ai incput cu principiile fizicii. E clar ca nu merita sa-mi racesc gura d pomana. Acum 2 ore, l.u.v a spus: Topicul este despre presiunea de mers pe stradă. Tu citezi pe nu știu cine care discută despre presiunile de pe circuit. Asta ți-a atras atenția colegul. Revenind la subiect, în 21 ani de motociclism, am mers doar cu ce mi-a recomandat producătorul motocicletei. Indiferent că am mers pe + 40 sau - 5 grade. Și nu mă târăsc pe stradă, dar nici nu merg ca și cum aș avea doar azi de trăit. A, deci aniversam impre7na?! Nu stiam. La mai multi! Acum 1 oră, ianachim a spus: da… exista motociclisti care merg sub 10 grade??? ce ulei folosesc??? 300v, ca asta recomanda inginerul de curse, nu?! Impreuna cu cutie inversata, frana spate la mana, slickuri S, M sau H, toba GP, lant racing fara o-ringuri si casca XSpirit 3 plus combinezon cu cocoasa si airbag, toate pe un Ninja 650 2 in linie cu cai cat Translantul meu de care ma impiedic mereu printre masini mergand cu picioarele pe jos. PS La sub 10 grade uleiul trebuie musai adus in temperatura in ceaunnpe aragaz inainte sa pleci din garaj iar slicurile incalzite minim zece minute prin frecare. Dupa care se spala, se usuca si se refolosesc la urmatoarea frecare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.