Sari la conținut

Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004


Postări Recomandate

Salutare din nou. Vreau sa imi schimb lichidul de racire urmarind indicatiile din manualul de service. Stiu ca unele proprietati ale lichidului de frana si uleiului de motor pentru motocicleta difera putin fata de cele auto, chiar daca specificatiile generale sunt aceleasi. Intrebarea mea e: acelasi lucru e valabil si pentru lichidul de racire, sau pot sa ma aprovizionez de la orice benzinarie sau supermarket, respectand proportia de amestec cu apa dedurizata?

Numai bine si merci de indicatii!


Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 14,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Il voi inlocui integral, am gasit in manual recomandari de la IP si Agip. Nu stiu insa daca le voi gasi in Cluj.
Ce nu am gasit in manual insa e un cod, un tip sau un model pentru filtrele de ulei si de aer.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Antigelul sau lichidul de racire, ca de altfel si uleiurile recomandate in manual sunt informative. Poti folosi orice firma de calitate. Cele date de ei sunt italienesti, la fel cum pt bmw zice ulei bmw (aral) sau castrol. Tine de un partenerial te colaborare ( invechit).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am antigel Putoline gata preparat. L-am dat jos dupa iarna asta si 2.000 de km si e curat ca lacrima. Indicat e sa ii iei un antigel pentru Aluminiu.

Filtru de ulei,am luat mereu Hiflo 151,dar fiecare marca are codul ei,in functie de motocicleta.

Ca ulei,merg pe gama moto,M10W40 sau M10W50.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se gasesc gata diluate sau iei nediluat si iti scrie pe el proportia. Important e sa respecti culoarea cu cel dinainte.

in cartea tehnica exista un indice pe care trb sa il respecti , SAE..., culoarea cred ca nu conteaza ci alt fapt..lichidul de racire trebuie sa fie conceput pentru materialul din care este facut blocul motor si pompa de apa , in cazul nostru aluminiu, deci foloseste un lichid de racire pt motoare din aluminiu...este facut specoial pentru a nu-l coroda ... , nu conteaza de data asta daca e pt masina sau motocicleta....

 

in cartea tehnica exista un indice pe care trb sa il respecti , SAE..., culoarea cred ca nu conteaza ci alt fapt..lichidul de racire trebuie sa fie conceput pentru materialul din care este facut blocul motor si pompa de apa , in cazul nostru aluminiu, deci foloseste un lichid de racire pt motoare din aluminiu...este facut specoial pentru a nu-l coroda ... , nu conteaza de data asta daca e pt masina sau motocicleta....

am vazut ceva acum , cauta un antigel fara silicati...in principiu e rosu .Inainte de a-l inlocuii , deoarece e cald afara umple motorul cu apa dedurizata , porneste-l de cateva ori si apoi scurge, se va spala de impuritati , apoi pune antigelul - gasesti gata diluat.

 

in cartea tehnica exista un indice pe care trb sa il respecti , SAE..., culoarea cred ca nu conteaza ci alt fapt..lichidul de racire trebuie sa fie conceput pentru materialul din care este facut blocul motor si pompa de apa , in cazul nostru aluminiu, deci foloseste un lichid de racire pt motoare din aluminiu...este facut specoial pentru a nu-l coroda ... , nu conteaza de data asta daca e pt masina sau motocicleta....

 

am vazut ceva acum , cauta un antigel fara silicati...in principiu e rosu .Inainte de a-l inlocuii , deoarece e cald afara umple motorul cu apa dedurizata , porneste-l de cateva ori si apoi scurge, se va spala de impuritati , apoi pune antigelul - gasesti gata diluat.

la fel ca Eugen am mers pe Hiflo H 151 -filtru ulei si 5100 4T10w40 -Motul

http://shop.poldistribution.ro/ulei-de-motor/113-5100-4t-10w40.html?sid=d7976cc6b7a7ae4fc9c8ba71747f661c

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am bagat la cap. Merci mult, oameni de treaba pe topicul asta :-) .

Am mai auzit de la niste baietani ca nu ar fi problema daca se face completarea de ulei cu unul de brand diferit, atata timp cat are aceleasi specificatii. Eu am o sticla aproape plina de Agip SAE 5w-40, dar as merge pe Motul SAE 5w-40. Pentru cei 200 ml cu care depasesc cei 2 litri, sa le combin sau sa nu ma zgarcesc si sa cumpar direct 3 litri?

Merci din nou, incerc sa nu monopolizez topicul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am bagat la cap. Merci mult, oameni de treaba pe topicul asta :-) .

Am mai auzit de la niste baietani ca nu ar fi problema daca se face completarea de ulei cu unul de brand diferit, atata timp cat are aceleasi specificatii. Eu am o sticla aproape plina de Agip SAE 5w-40, dar as merge pe Motul SAE 5w-40. Pentru cei 200 ml cu care depasesc cei 2 litri, sa le combin sau sa nu ma zgarcesc si sa cumpar direct 3 litri?

Merci din nou, incerc sa nu monopolizez topicul.

In mod normal nu se combina , insa avand in vedere proportia cred ca nu e problema. Incearca cu o seringa gradata sa amesteci o cantitate din amandoua respectand proportia 1-10

lasi pana dimineata , daca vezi segregare , adica nu s-au combinat perfect si sunt separate , nu folosi combinatia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un bendix nou este undeva la 380-400 ron, dar daca e motorul blocat, sunt doua variante:

- ori s-a dus si bobinajul si trebuie schimbat, asta mai adaugand inca 50 de euro la cheltuiala

- ori e motorul compromis, si in cazul asta trebuie sa-l schimbi. Avea user-ul Lupul Gri un motor si CDI, dar pe carburatie, la 700 sau 800 de ron, tot cu probleme la bendix.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi l-am luat. Multumesc frumos eugenkawa pentru ajutorul de pe privat!

 

Momentan e la mecanicul recomandat de Eugen. Are electromotorul praf, si pinionul ala mare de la bendix de invarte vibrochenul (s-a chinuit o ora jumate sa-l scoata de acolo) si pinionu mic dublu de-l invarte electromotorul trebuie schimbat. Sper sa fie doar atat si nu si motoru ca m-ar termina... Si am asa o senzatie ca e si motorul, ca prea s-au stricat toate in lant asa... Astept pareri sa ma mai usureze de aceasta parere, sau sa mi-o intareasca...

 

 

Momentan caut electromotor. Pinionii aia s-ar putea sa-i fi gasit, dar daca stiti ceva nu ezitati sa-mi spuneti!

 

post-82534-0-17630500-1396631660_thumb.jpg post-82534-0-31469400-1396631659_thumb.jpg post-82534-0-72810200-1396631659_thumb.jpg post-82534-0-74352900-1396631660_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te mai gandi la ce-i mai rau. Important e ca acum e a ta si ca, cumva, intr-un fel sau altul, veti petrece momente minunate impreuna, pana la urma. Asta este tot ce conteaza...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai linistit ca nu ai facut afacere rea.

Dar stiu ca o sa cateva nopti albe din cauza motocicletei.

Sa spele bine motorul pe interior mecanicul (sigur stie si el ce trebuie sa faca).

Asta pentru a indeparta orice urma de span.

Din electromotor nu a ajuns nimic rau in motor, doar dintele lipsa trebuie "evacuat".

Daca, cu bujia scoasa si bagata in viteza (3, 4 sau 5) si invartind de roata spate, motorul se misca relativ usor nu ai de ce sa iti faci probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

AH ce-mi place asta!!

 

Ma uitam ca marea majoritate a producatorilor au inceput sa faca si motociclete cu tenta clasica.

Asta aduce cu Yamaha XZ 550 care este foarte renumita pentru fiabilitate.

Mi l-am luat. Multumesc frumos eugenkawa pentru ajutorul de pe privat!

 

Momentan e la mecanicul recomandat de Eugen. Are electromotorul praf, si pinionul ala mare de la bendix de invarte vibrochenul (s-a chinuit o ora jumate sa-l scoata de acolo) si pinionu mic dublu de-l invarte electromotorul trebuie schimbat. Sper sa fie doar atat si nu si motoru ca m-ar termina... Si am asa o senzatie ca e si motorul, ca prea s-au stricat toate in lant asa... Astept pareri sa ma mai usureze de aceasta parere, sau sa mi-o intareasca...

 

 

Momentan caut electromotor. Pinionii aia s-ar putea sa-i fi gasit, dar daca stiti ceva nu ezitati sa-mi spuneti!

 

attachicon.gifmoto-aprilia.jpg attachicon.gifelectromotor1.jpg attachicon.gifelectromotor2.jpg attachicon.gifpinioane bendix.jpg

Cu placere.Ma bucur ca ti-am fost de ajutor.

Din poze vad ca ati fost cu Florin cu platforma.

Pinionul cu dinte lipsa il poate duce Emil la strungarul din zona, `nea Scurtu`.

Eu zic ca toata problema a fost din bendix, a insistat sa-i dea la automat si a facut praf totul, inclusiv electromotorul.

In rest, mobra arata foarte ingrijit.

Dupa ce o vei scoate la drum, vei realiza ca ai facut o investitie buna.

Nu te mai gandi la ce-i mai rau. Important e ca acum e a ta si ca, cumva, intr-un fel sau altul, veti petrece momente minunate impreuna, pana la urma. Asta este tot ce conteaza...

E,si uite ca mai avem un "Aprilist" printre noi :)

 

Stai linistit ca nu ai facut afacere rea.

Dar stiu ca o sa cateva nopti albe din cauza motocicletei.

Sa spele bine motorul pe interior mecanicul (sigur stie si el ce trebuie sa faca).

Asta pentru a indeparta orice urma de span.

Din electromotor nu a ajuns nimic rau in motor, doar dintele lipsa trebuie "evacuat".

Daca, cu bujia scoasa si bagata in viteza (3, 4 sau 5) si invartind de roata spate, motorul se misca relativ usor nu ai de ce sa iti faci probleme.

Lucrarea se va face ca la carte.

Am mare incredere in Emil, tot el a lucrat si la mobra mea, iar daca este si Florin langa el, nu se va face lucru de mantuiala.

@Shumulica, cred ca ai vazut ce ordine are in atelier..

 

Si, daca tot a inceput SMAEB-ul, am fost si eu azi, intre doua ture de noapte.

Pentru cei care au Facebook, am incarcat niste poze aici:

 

https://www.facebook.com/eugen.kawa.77/media_set?set=a.718850094842622.1073741839.100001529143741&type=3

 

Pentru ceilalti, voi incerca sa urc poze zilele astea.

Un singur regret am: motocicleta mea a fost singurul Pegaso din parcare, sau nu am vazut eu niciunul.Oricum, stand-ul Aprilia a lipsit cu desavarsire.

 

O alta patanie a mobrei: m-a lasat cablul de kilometraj. AM dat cablul jos ieri si se pare ca e compromisa partea de intrare in bord, respectiv patratul de sus. Pacat ca nu mai am pistol de lipit, ca il cositoream. Sper ca la salariul asta sa il schimb, ca e cam aiurea cand iti arunci ochii in bord, vezi ca esti pe "stationare" si vrei sa cobori din mers :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Electromotorul este facut de Denso ( Japan made ) nu de Aprilia . De regula electromotoarele nu se strica in felul asta . Se uzeaza doar carbunii . E ceva dubios ce s-a intimplat acolo .

Editat de remu1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Electromotorul este facut de Denso ( Japan made ) nu de Aprilia . De regula electromotoarele nu se strica in felul asta . Se uzeaza doar carbunii . E ceva dubios ce s-a intimplat acolo .

ahm , ceva miroase............

 

ahm , ceva miroase............

Mony a spus ceva , motorul sa se invarta ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Electromotorul este facut de Denso ( Japan made ) nu de Aprilia . De regula electromotoarele nu se strica in felul asta . Se uzeaza doar carbunii . E ceva dubios ce s-a intimplat acolo .

Da,e japonez imtegral!Asa e,acolo s-a intamplat altceva,poate a ajuns ceva bucata din motor intre dintii pinioanelor si le-a facut praf pe toate.

 

...

Daca, cu bujia scoasa si bagata in viteza (3, 4 sau 5) si invartind de roata spate, motorul se misca relativ usor nu ai de ce sa iti faci probleme.

Daca se misca e clar ok,daca nu se invarte liber si e blocat,ceva s-a spart inauntru,de unde si ceea ce am spus mai sus!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi l-am luat. Multumesc frumos eugenkawa pentru ajutorul de pe privat!

 

Momentan e la mecanicul recomandat de Eugen. Are electromotorul praf, si pinionul ala mare de la bendix de invarte vibrochenul (s-a chinuit o ora jumate sa-l scoata de acolo) si pinionu mic dublu de-l invarte electromotorul trebuie schimbat. Sper sa fie doar atat si nu si motoru ca m-ar termina... Si am asa o senzatie ca e si motorul, ca prea s-au stricat toate in lant asa... Astept pareri sa ma mai usureze de aceasta parere, sau sa mi-o intareasca...

 

 

Momentan caut electromotor. Pinionii aia s-ar putea sa-i fi gasit, dar daca stiti ceva nu ezitati sa-mi spuneti!

 

attachicon.gifmoto-aprilia.jpg attachicon.gifelectromotor1.jpg attachicon.gifelectromotor2.jpg attachicon.gifpinioane bendix.jpg

 

:-) si eu doream sa-l iau :-) ma asteptam la problemele descrise de tine...dar daca merge bine motorul ,e pe injectie a meritat banii :-)

 

Verifica neaparat jocul la supape..si partea de decompresor..arcul acela mic.. (stiu ca BMw-ul are..banui ca si aprilia e la fel)

ca daca nu lucra bine decompresorul, se forteaza partea de pornire..din cauza asta se distrug rotile dintate si se uzeaza rapid rulmentul de pornire (sprag cluch) ..se arde demarorul cand e blocat!!!

.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:-) si eu doream sa-l iau :-) ma asteptam la problemele descrise de tine...dar daca merge bine motorul ,e pe injectie a meritat banii :-)

 

Verifica neaparat jocul la supape..si partea de decompresor..arcul acela mic.. (stiu ca BMw-ul are..banui ca si aprilia e la fel)

ca daca nu lucra bine decompresorul, se forteaza partea de pornire..din cauza asta se distrug rotile dintate si se uzeaza rapid rulmentul de pornire (sprag cluch) ..se arde demarorul cand e blocat!!!

.

Öcsém!-prietene- ai dreptatea ta , daca lantul de distributie e prea strans e posibil sa forteze electromotorul , e clar ca mobra trebuie verificata de un mecanic cu experienta , care sa elimine pe rand cauzele posibile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca am stat si cautat ceva pana am gasit linkul cu o situatie ca la tine: http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?155882-How-to-replace-your-sprag-clutch/page2

 

Eu cred ca nu ai problema si de fapt s-a blocat in mers/la pornire bendixul/rulmentul unisens/sprag clutch cum vrei sa ii zici si ti-a bulit si electromotorul si pinioanele alea. Nu-i bai, se face la loc. La 700 de iuro e o investitie decenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragi colegi de suferinta (a se citi: aprilica pe carburatie!)

mi-am scos si eu "instalatia" din hibernare si am constatat ca nu mai am ralanti! Pur si simplu sub 2500 de ture se oprea.

 

Evident... jos carburatoarele si verificat nivelul...

 

post-18232-0-70160900-1396714861_thumb.jpg

 

... este mare! Am verificat si inchiderea cuielor poanto si parca nu inchid perfect (am instalat un "rebuild kit" in toamna si nu am avut timp sa-l testez riguros).

 

Din una in alta am ajuns aici:

 

post-18232-0-45824200-1396715086_thumb.jpg

 

Si daca tot am avut ceva timp am mai pilit pe ici pe colo:

 

post-18232-0-92944300-1396715148_thumb.jpg

 

Acum vin si intrebarile:

Care sunt setarile standard pentru carburatoarele Mikuni BST33 nemodificate. Eu am asa:

- jigler principal 112.5

- ace 5E76

- carcasa acului 584 0-2

- siguranta pe ac la 3 sau la 4

post-18232-0-77149000-1396715636_thumb.jpg

 

- surubul de aer scos cu 3,5 ture

- nivelul de benzina masurat cu furtunase: 2-4mm sub nivelul garniturii paharului;

- ralanti-ul pe la 1500-1600 rot/min

 

Ce parere aveti despre aceste setari?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai fratilor.

Toata problema cu bendix-ul sta in felul urmator:

La un rulaj aproximativ de 30.000 de km, arculetul care tine rolele rulmentului unisens se slabeste, acestea incep sa nu mai faca "priza" buna cu vibrochenul, si incepe sa trosneasca. Vedeti ca asta se mai intampla si in momentul in care amperajul bateriei este slab, iar o baterie buna te fereste in general de problema asta.

Bun. In momentul in care bendix-ul incepe sa dea semne de oboseala la pornire, se da jos de pe motocicleta, se schimba arculetul cu unul de semering de furca si mai merge o perioada.

Daca se merge prea mult cu el defect, rolele se uzeaza, existand riscul de a uza si capatul vibrochenului.

Cel mai indicat este sa fie schimbat cu unul nou.

 

In cazul mobrei lui Shumilica, eu zic ca s-a intamplat asta: s-a uzat arculetul care tine rolele pe colivie, s-a mers cu el pana a cedat, apoi arculetul s-a rupt si probabil rolele au plecat prin motor, pe partea capacului cu volanta si blocul de bobine (statorul). Banuiesc ca s-a insistat cu pornirea, probabil una dintre role a ajuns intre pinionul de cuplaj dintre roata dintata a fraiului ce vine pe volanta si pinionul electromotorului. Atunci s-a produs inevitabilul, respectiv s-a blocat tot sistemul de pe dreapta, iar desteptul probabil a dat la automat cu curent de la masina sau a incercat sa o porneasca impinsa ulterior.

In concluzie, dracul nu e chiar atat de negru, si dupa curatarea atenta a motorului si inlocuirea electromotorului, a pinionului intermediar si a rulmentului unisens cu unul nou, mobra sa fie din nou apta de distractie.

Cam asta am avut de spus, si e strict parerea mea, fara sa dau nastere la polemici.

Un lucru e clar: Shumilica a luat o mobra din 2003, pe injectie, cu 700 de euro, mai investeste sa zicem inca 300 de euro, si scoate un pret final de 1.000 de euro la una care face 1.500 pe putin. Cu ocazia asta, isi pune un bendix nou, care il mai tine 30.000 de km, si are o mobra impecabila la un pret de Pegaso din 95 sa zicem.



@ Florin_escu: eu am cuiele de dozaj cu siguranta la pozitia 3, iar jigler-ele de aer la 3,5 ture.

Acum, in gluma, sper ca nu ai spalat carburatoarele cu Ariel :P

Editat de eugenkawa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc tuturor pentru implicare! Maine ma intalnesc un tip care are un motor sh de vanzare, dar pe carburatie, sa vad ce pot folosi de acolo (e cu tot cu electromotor).

 

Cand spuneti curatarea motorului, spuneti tot motorul sa se desfaca :eek:, sau doar partea dreapta care e deja desfacuta sa se curete? Ar fi avut cum sa ajunga piese din partea dreapta in blocul motor?

 

 

DaSchmutz, multumesc frumos pentru chinul de a gasi linkul. Electromotorul meu arata si mai praf decat asta. Plus ca imi foloseste mai ales ca invat cum se numesc toate piesele alea in engleza (momentan nici in romana nu stiu).

 

 

Bujia se scoate greu? Trebuie cheie speciala de la aprilia ca sa fie scoasa? Ca sa stiu daca merita sa insist la mecanic sa incercam sa o pornim impinsa inainte sa investesc in electromotor, volante, pinioane, rulmenti si ce denumiri or mai avea :)...

 

Pun o poza cu tipul electromotorului, dar probabil toti de aici stiti asta

 

Electromotor aprilia pegaso 650: post-82534-0-84843100-1396718328_thumb.jpg

Editat de shumilica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...