Sari la conținut

Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004


Postări Recomandate

Daca tot dorm membrii vechi sa va povestesc inca un diy de al meu ..

 

De data asta pata mea s a orientat inspre semnalizarile spate..Si cum am gasit eu niste minunate de "semnalizari carbon dreptunghiulare" la un pret de chilipir -> AICI <- (50 de roni) , am recurs la a ma pufni rasu si a le lua dintr un magazin de piese scutere cu fabuloasa suma de 8 lei setu :) , pret pe care l si faceau inainte de modificare.

 

De aici incepe bricolaju:

Semnalizarile desfacute arata fix de opt lei, si jur ca nu nteleg nesimtirea cu care poate cineva sa le vanda cu 50 de lei.

post-42466-1301348727_thumb.jpg

Cum becul era unu de 2W, vopsit cu oja probabil, am tras o fuga si mi am cumparat sase leduri portocalii de 10mm.

post-42466-1301348815_thumb.jpg

Pt ca ledurile astea se alimenteaza in mod normal la 2 volti, iar eu vroiam sa leg cate trei pentru fiecare semnal, a trebuit sa apelez la spusele lui Ohm si sa calculez ce rezistor aveam de legat pe plusul ledurilor legate in paralel, ca sa le pot alimenta de la ~14v, cat stie motocicleta. Rezultatul a fost un rezistor de 200 de ohmi si 1.2w.Cel din poze este de 3w fiind cel mai apropiat pe care l am gasit.

post-42466-1301349239_thumb.jpg

Montajul a fost facut pe o bucatica de marsit(clingherit) pt ca nu am avut altceva mai potrivit la indemana, si nu am folosit folie de aluminiu sau vopsea argintie pe suprafata lui pentru ca ledurile mele difuza lumina intr un unghi de maxim 120 de grade.

post-42466-1301349383_thumb.jpg

post-42466-1301349417_thumb.jpg

Apoi am gaurit bucatica de marsit cu un burghiu de 1.5 pentru a prinde ledurile.

post-42466-1301349580_thumb.jpg

Daca va pricepeti la lipit mai bine decat mine nu dati cu pietre..Ledurile, cum am mai spus, sunt legate in paralel iar rezistorul este legat in serie la plusul "montajului" .Suplimentar eu am fixat rezistorul si firele cu pistolul cu lipici.

post-42466-1301349636_thumb.jpg

Siii asa arata "produsul finit" :

post-42466-1301349877_thumb.jpg

post-42466-1301349884_thumb.jpg

Probe:

post-42466-1301349914_thumb.jpg

post-42466-1301349924_thumb.jpg

 

Concluzii finale:

Semnalizari ieftine da aspectoase + piese in valoare de 3.5 lei = semnalizari cul + luminozitate mai mare deci si vizibilitate mai buna :baldy:

Urmeaza modificarea semnalizarilor fata si schimbatul releului de semnalizare.

Cine are idee unde gasesc unu mai ieftin?

Editat de Geo C.P.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 14,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ai nevoie de rezistentele care se livreaza cu semnalizarile LED,altfel datorita consumului redus releul va "clampani" foarte repede.

Ledurile trebuie sa fie din cele de mare intensitate si nu uzuale de 20 mA care nu-s vizibile ziua.

Fa o combinatie cu mai multe grupuri de cate 3 leduri inseriate apoi puse paralel sau ia o lanterna din cele ce se poarta pe frunte si studiaza constructia,vezi cum merge taiata si folosita in lampile tale,eventual lampi cu geamul portocaliu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.Sa va zic ce am patit cu pegasica. Am fost de lam spalat la spalatorie si dupa aceea bineinteles nu a mai pornit lam lasat sa se mai usuce si suflat la compresor intrun final a pornit si am fost de iam bagat benzina.Si de aici mia inceput ''beleua" numai sta la relantiu neam doar cu socu tras si se aude un ''fasait'' care nu-l indentific de unde vine. Am scos supapele de pe carburatoare in ideea ca a ramas apa acolo,am golit paharelul de benzina dar fara niciun rezultat.

Mam mai interesat pe la unu si altu cum k ar fii jiglerul de vina ia intrat apa si trebuie suflat.

Cu nosteti pe cineva care se chiar se pricepe la Aprilia Pegaso ca mam saturat de tot felul de ''mesteri''.

Merci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai nevoie de rezistentele care se livreaza cu semnalizarile LED/

Ledurile trebuie sa fie din cele de mare intensitate si nu uzuale de 20 mA care nu-s vizibile ziua.

Daca am scris postu de mai sus ca sa nteleaga tot romanu nu inseamna ca nu stiu despre ce vbesc. Ca sa fiu exact, calculul meu mi a zis ca rezistoarele de care am nevoie ca semnalizarile sa mearga cu releul original sunt de 21.405 ohmi.Si avand in vedere cat costa un amarat de releu pt semnale cu led, o sa folosesc rezistoarele.

Cat despre vizibilitate, fluxul luminos are mai mult de a face cu vizibilitatea decat intensitatea curentului.In fine, te asigur caledurile astea s sunt suficient vizibile si ziua.Ledurile uzuale de 20ma si 5mm au un flux luminos de vreo 8 cd maxim. Ca idee astea s undeva pe la 40.

Mersi de parere oricum.

 

Mesaj completat

Azi am avut zi de studiu si totusi nu s total lamurit..

Am vazut ca jiclerele principale de pe carburile de pegaso sunt de 130.5 si a mai fost ceva lume care a experimentat si cu unele mai mici.

 

INTREBARE: Jiclerele sunt M5?Si daca da, exista vreo alta diferenta intre ele si cele pt carburi dellorto care sa justifice faptu ca s aproape duble ca pret??Aparent si cele pt dellorto sunt lafel.

Editat de Geo C.P.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare

Banuiesc ca stiti proverbul "prostia doare" sau "prostia se plateste"

Ei bine, in cazul meu am aplicat si rezolvat proverbul.

Dupa intamplarea cu intelijentu' ala care a cazuut cu motoru meu, punand frana fata, am patit-o si eu.

La fel. Poate chiar mai stupid.

L-am luat pe verisorul meu de-acas sa mergem pana la magazin..

Veneam linistit, nu cred ca aveam nici 30 km/h si mi-a sarit o gaina in fata.

Nu stiu ce a fost in capul meu: ca daca o sa dau peste gaina o sa cad, sau a fost instictul-prost- de a pune frana fata. Sau amandoua.

Si uite asa blana frana de fata.. ... .. si am cazut..

Pasagerul nu a patit nimic (cred/e ca a sarit) si eu mi-am rupt piciorul.. adica ligamentele s-au sucit, miscat... nu stiu, o bucata de os rupta si ceva la femur :-@ :-@..

infine.. motorul... carena e si mai zgariata , toba e si mai zgariata si vasul de expansiune (sau radiatorul) spart :)

Aveti grija !

Asfalt uscat !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oops! Asta e...insanatosire grabnica.

 

Caut si eu un geam reflectorizant pentru topcase. Modelul se numeste Xbox si este pt Aprilia Pegaso. Ma intereseaza cel de pe dreapta mai mult. Se potrivesc mai multe geamuri, de la mai multe tipuri de topcaseuri. Poate ma ajuta si pe mine careva :). Merci.

 

Mesaj completat

Eu am patit pe un drum judetean sa-mi iasa un caine in fata si eram si in curba. M-am tinut bine de ghidon ca nu prea am mai avut timp de franare...poate a fost mai bine asa...l-am lovit, n-am cazut si el a luat'o la fuga prin niste curti...oricum am tras o sperietura frumusica.

post-3727-1301477296_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baieti ..cu roata aia de 19 pe fata poti sa aliniezi 30 de pisici in fata si sa treci peste ele fluierand, cu o mana la spate si cu un deget in nas. :) Da ce sa va fac daca tineti mai mult la animale decat la picioarele voastre.Insanatosire grabnica.

In alta ordine de idei..Mai umbla p aici careva care sa stie cu ce se mananca carburatoarele de pe pegas sau merg sa vbesc cu colegii posesori de f650?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi trebuie si mie partea electrica de la contact. (contactul electric) de pegaso din 2000. Banuiesc ca la toate modelele este acelasi.

Va multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi trebuie si mie partea electrica de la contact. (contactul electric) de pegaso din 2000. Banuiesc ca la toate modelele este acelasi.

Va multumesc.

 

contact complet de la una din '97 la vreo 20 eur

Mesaj completat

contact complet de la una din '97 la vreo 20 eur

 

Corectie: s-a dat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ svgobi

Merci mult... pacat ca s-a dat.

Pana una-alta, l-am reparat pe al meu... dar inca vreau altul (ca sa stau linistit).

As mai avea nevoie, daca are cineva, la etrierul fata sunt 2 placute metalice anti-zgomot.

Si eventual, la rezervorul de frana spate, membrana de cauciuc de sub capacul de umplere.

 

Pot oferi in afara de bani (poate are cineva nevoie la schimb) partea mecanica de la contact (nou-nouta doar scoasa din ambalaj, cu doua chei).

Rezumand...

Caut:

1. Partea electrica de la contact

2. tablitele de la etrier fata.

3. garnitura cauciuc de la umplere rezervor spate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am si eu o problema. am o aprilia pegaso 2004 pe care o calareste subsemnatul la 115kg. ea e data in talon cu masa maxima admisa 156kg, dar toata lumea ma indeamna sa ii schimb macar arcul pe spate. vreo idee unde gasesc un arc mai tare sau eventual amortizor + arc (coilover daca e ca la masini :bounce: )

 

am intrebat la importatorul marzochi dar nu se produce pentru motocicleta mea .

 

multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am si eu o problema. am o aprilia pegaso 2004 pe care o calareste subsemnatul la 115kg. ea e data in talon cu masa maxima admisa 156kg, dar toata lumea ma indeamna sa ii schimb macar arcul pe spate. vreo idee unde gasesc un arc mai tare sau eventual amortizor + arc (coilover daca e ca la masini :bounce: )

 

am intrebat la importatorul marzochi dar nu se produce pentru motocicleta mea .

 

multumesc.

 

Este gresit in talon. Pentru modelul asta sarcina maxima sofer+pasager+bagaje e de 180 kg, deci nu trebuie sa iti faci probleme.

Editat de LGO
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am si eu o problema. am o aprilia pegaso 2004 pe care o calareste subsemnatul la 115kg. ea e data in talon cu masa maxima admisa 156kg, dar toata lumea ma indeamna sa ii schimb macar arcul pe spate. vreo idee unde gasesc un arc mai tare sau eventual amortizor + arc (coilover daca e ca la masini :bounce: )

 

am intrebat la importatorul marzochi dar nu se produce pentru motocicleta mea .

 

multumesc.

 

Salutare!

1. Masa maxima este de 180 kg, deci nu ai de ce sa iti faci griji, iar eu merg cu sotia + bagaje, adica eu 85kg + ea 70kg deci 155 + cat or mai fi bagajele...

2. Daca vrei, poti pretensiona arcul pe care deja il ai folosind piulitele de ajustare(preload) pe care le resucesti in sensul acelor de ceasornic pana cand obtii rezultatul

dorit in materie de rigiditate a suspensiei.

 

Toate bune,

B.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

imi cer scuze pentru exprimarea de mai sus :laugh:

arcul este comprimat :bounce: e greu cu limba romana cand esti obosit . piulitele de reglaj sunt inspre baza duse .

 

multumesc frumos de lamuriri !

Editat de GeorgeB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

are careva idee unde gasesc si eu parbriz pt modelul 92-96? :bounce:

Mesaj completat

are careva idee unde gasesc si eu parbriz pt modelul 92-96? :laugh:

 

 

Si schema carburatoarelor daca are cnv? :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Grupul posesorilor de Aprilia Pegaso 650 pana in 2004

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...