Sari la conținut

Drumuri Prin India


Semaca
 Share

Postări Recomandate

In urma cu ceva timp un prieten m-a intrebat, cum ar fi Danutze vreo 3 luni in India ? Ar fi blana, i-am raspuns gandindu-ma ca abereaza, bem o bere si uitam discutia. Dupa circa 5 luni de la "blestemata" aia de discutie asistam stupefiat din autobuz cum niste baieti ne arunca bagajele din avion direct pe asfaltul caldut al aeroportului din New Deli. Urma o calatorie de vreo 8-9 mii de kilometri pe toate rotile si drumurile posibile si imposibile. De abia in clipa in care am intrat in terminalul care parea de curand bombardat mi-am dat seama ca o sa-mi fie tare dor de mama si de "Blanoasa" pe care o lasasem acasa in bucatarie. Nu mai era cale de intoarcere, biletul de intoarcere era, evident, peste 3 luni. Din fericire un prieten de al nostru pe care Dumnezeu l-a dus acolo ca sa ne rezerve o camera de hotel ne-a asteptat la aeroport. Cu senzatia staruitoare ca e o greseala si am aterizat de fapt la Bagdad m-am suit in taxi. Taxiul era rupt din filmele de epoca dar motorul a pornit fara sa se dezintegreze. Prima experienta de groaza, pe langa faptul ca acolo se merge pe "contrasens" a fost ca nimeni nu se asigura, semafoarele sunt de forma, cand sunt , si Doamne , se claxoneaza ca la balamuc. Acolo masinile au un limbaj al lor care cred ca-l invata de cand se duc la gradinita. E un claxon care inseamna "atentie sunt in spatele tau" , e un claxon care inseamna "te depasesc" , unul care inseamna "Doamne ajuta, te-am depasit cu bine", unul care inseamna "nu am nimic in fata dar e pacat sa nu claxonez daca tot am claxon" , si lista ar putea continua la nesfarsit intr-un dictionar Dement-Poetic. Daca un politist in intersectie face semn de stop, oamenii accelereaza instant, asa ca mai mereu mai trec inca vreo 20 pana cand baietii se prind ca politaiu vorbeste serios. Trebuie mentionat ca toata India e pe roti, rotile, butuci, tot ce e rotund, se invarte si poate rula , ruleaza. Autobuzele ruleaza cel mai tare pentru ca sunt cele mai mari. Mai apar mici probleme cand un autobuz se intalneste cu un camion dar asta e alta poveste.

 

post-4661-1172099316_thumb.jpg post-4661-1172099353_thumb.jpg

 

Cu siguranta meseria de electrician acolo poate aduce satisfactii nebanuite, bei o bere si lasi un cartier intreg fara telefoane. Pentru a preveni incurcaturile in fire si alte surprize operatorul este legat de o franghie ca sa poata fi tras la raspundere in caz ca greseste ceva sau ramane incurcat prin fire.

 

post-4661-1172099535_thumb.jpg post-4661-1172099583_thumb.jpg post-4661-1172099613_thumb.jpg

 

De remarcat faptul ca noi nu avem inca piste pentru biciclisti iar ei au deja banda din mijloc rezervata pentru maidanezi. Ei bine copilasii nu urmau sa infunde puscaria cum mi-a traznit prin cap prima data.

Era un fel de autobuz scolar blindat adaptat la 3 roti.

 

post-4661-1172099814_thumb.jpg post-4661-1172099832_thumb.jpg post-4661-1172099862_thumb.jpg

 

 

Intr-o dimineata ma trezesc un pic chiaun in Rishikesh , orasul in care The Beatles si-au fumat mintile. Si eu. Din curtea hotelului se auzea un claxon sufocat, ceva gen cimpoi defect. Petrut, prietenul meu, se trezise devreme si plecase de mult sa faca poze prin imprejurimi. Decid sa beau ceaiul de dimineata si sa investighez ce se intampla. In curte un nene asezat langa doua "street-uri" japonezo-indiene canta de mama focului acompaniat de o multime de gura casca cu ceaiurile in fata. Dupa catva timp din sacu' de langa el apare o cobra sictirita rau de tot care numai chef de dans nu avea. Meseriasu' da-i si canta, cobra nu si nu. Nu vroia muschiu' ei sa danseze. Pe cand toata lumea zambea ca tampita, cobra decide brusc sa paraseasca locatia. Toata gasca de albinosi a inceput sa se intrebe daca chiar are rost sa exagereze cu ceaiul de dimineata. Nu mai zambea decat "dresorul" care, cu cobra agatata de brat, a trecut linistit pe la fiecare si a plecat acasa plin de parale.

Un lucru demn de mentionat: Elvis traieste in India, are o geaca alba si calareste un Royal Enfield de 500cmc, fara numar. L-am vazut noi cand iesea dintr-o frizerie in Haridwar. Meserias omu, cinste lui si multa sanatate.

 

post-4661-1172100027_thumb.jpg post-4661-1172100046_thumb.jpg post-4661-1172100062_thumb.jpg

 

post-4661-1172100122_thumb.jpg post-4661-1172100150_thumb.jpg post-4661-1172100188_thumb.jpg

 

post-4661-1172100209_thumb.jpg post-4661-1172100236_thumb.jpg post-4661-1172100289_thumb.jpg

 

post-4661-1172100333_thumb.jpg EL E !

 

Fara a intra prea mult in detalii inutile gen autobuze care fac 200-300 de km in 14 ore sau calatorii cu trenul de 17 ore pentru 150 de km, pot sa spun ca ceea ce impresioneaza cel mai mult e saracia care acolo are o alta dimensiune. Sunt zeci de milioane de oameni care traiesc sub cerul liber si dorm pe unde apuca. Munca e platita prost. Ca rezultat mancarea e ieftina. Tot ca rezultat trebuie sa ai in permanenta un sul de hartie igienica la tine pentru ca nu se stie cand te apuca. Ce te apuca. Poate te apuca intr-un autobuz si atunci trebuie neaparat sa-ti iei o marja de eroare pentru ca limba engleza asa cum o stim noi acolo e un lux de care doar cei instruiti au parte. Si oricum autobuzu nu opreste pentru orice...rahat. Daca vrei sa gasesti o toaleta ai toate sansele sa nu o gasesti, cu toate consecintele ce decurg din asta. Pe de alta parte, problema mai sus mentionata se poate foarte usor si comun rezolva la marginea drumului, chiar si in oras.

Dincolo de micul lux pe care il reprezinta la noi, in acea parte de lume numita India, doua , trei sau patru roti reprezinta un mod de viata. Milioane de ricsari sau autoricsari dorm in ele dupa program, sau chiar si in timpul lui. La sfarsitul unei zile poti vedea familii intregi pe cate un scuter , mergand spre casa. Iar familiile acolo nu sunt mici deloc. Pana si laptarii sunt cu bidoanele pe motocicleta. Acum imi dau seama ca pe drumurile din India doar vacile nu au claxon. Faptul ca sunt sfinte le cam scuteste. Abilitatea lor de a supravietui pe drumuri nu e intrecuta decat de tenacitatea soferilor de camioane si autobuze. Drumuri de 14 ore dintr-un oras in altul sunt floare la ureche pentru driverii lor. Asta e doar un detaliu. Majoritatea fabricate pe vremea lui Pazvante de Tata, un tip care fabrica aproape tot ce misca pe drumurile de acolo, cu cauciucuri indestructibile cateodata resapate si de 3-4 ori si cu motoare de sute de cai putere, par mai degraba niste corabii pe drumurile de acolo. Pot parea si avioane cand te afli intr-unul din ele, pentru ca nu de putine ori se pot experimenta momente de gravitatie zero. Pentru 2 secunde toata lumea e in aer, unii inca dormind, altii cu papornite, unii zambind, altii panicati de-a binelea intrebandu-se daca nu cumva le-a sunat ceasul. Aia panicati eram noi doi. Dupa momentul de gravitatie zero urmeaza de regula o aterizare brutala pe scaune si un moment de rumoare in care se recupereaza copii pierduti, papornitele, femeile isi rearanjaza poalele, si toata lumea rasufla usurata ca autobuzul e inca pe drum iar soferul inca nu a adormit. Soferii, in paranteza fie spus, sunt adevarati luptatori pe care cateodata insa ii mai rapune cate un pom, din cauza oboselii. Autobuzul odata pus in miscare nu se mai opreste decat ca sa urce sau sa coboare cineva, altfel, tot ce se afla pe drum trebuie sa-i faca loc, exceptiile dupa cum se pare sunt putine si se pot termina tragic.

 

post-4661-1172100809_thumb.jpg post-4661-1172100829_thumb.jpg post-4661-1172100842_thumb.jpg post-4661-1172100850_thumb.jpg

 

post-4661-1172100863_thumb.jpg post-4661-1172100873_thumb.jpg post-4661-1172100895_thumb.jpg post-4661-1172100904_thumb.jpg

 

post-4661-1172101433_thumb.jpg post-4661-1172101600_thumb.jpg post-4661-1172101642_thumb.jpg post-4661-1172101704_thumb.jpg

 

post-4661-1172100912_thumb.jpg Calcutta, 31 decembrie 2005.

 

 

 

Au urmat mii de kilometri din Sagar Island, ceva mai jos de Calcutta, spre Bombay. In mod normal intre Calcutta, pe coasta de est si Bombay, pe coasta de vest, nu sunt atat de multe mii de kilometri. Daca vrei sa treci insa prin cel mai sudic punct al Indiei, Cape Comorin (Kanyakumari), pot deveni mai multe mii. Pe drum am aflat ca crevetii nu sunt fulgii de porumb made in Vietnam de pe vremea lui raposatu', si nici nu sunt fabricati ca astazi intr-o uzina, gata congelati. Crevetii sunt fiinte ca si noi doar ca traiesc in apa si au un gust inconfundabil. Bun gust. Excelenti.

Am avut ocazia sa vedem "inmormantari" indian style. Mai exact incinerari. Ceea ce are foarte multa logica.

Daca vrei ca sufletul celui decedat sa ajunga mai repede in rai, in mod clar nu-l bagi in pamant. Dintr-o discutie cu un prieten am ajuns la concluzia ca noi romanii fiind mai putini , ne permitem. Cert este ca obiceiul incinerarii nu e unul barbar ci foarte uman, este o despartire in adevaratul sens al cuvantului. Cum si la indieni e de neconceput o inmormantare fara muzica se angajaza un sunetist care vine cu megafonul si statia de amplificare plus doua-trei baterii de masina, toate astea intr-o ricsa. Din fericire cand am ajuns noi acolo bateriile erau pe moarte. Din nefericire o melodie populara indiana poate dura si 40 de minute. Si tot din nefericire multi soferi de autobuze erau mari amatori de muzica populara.

Indienii sunt mari amatori de sarbatori. Spre deosebire de noi la ei sunt foarte multe. Si foarte variate. De

exemplu in sudul Indiei sunt cateva sate in care sarbatoarea recoltei te poate face sa te simti ca in Texas-ul de alta data. Zeci de fermieri vin cu zeci de tauri si zeci de fraieri trebuie sa incerce sa prinda zeci de tauri. Rezultatul e ca multi din ei (nu tauri) ajung la spital si cativa, mai ghinionisti, ajung chiar si la Shiva. Cine castiga ? Nebunul care poate calari cat mai mult tinandu-se de cocoasa taurului. De cele mai multe ori insa, castiga taurul. In conditiile in care asemenea sarbatori aduna zeci de mii de oameni, este o mare dementa si doar sa te afli in satul respectiv. De regula taurul iese din zona de competitie fara sa fie prins si continua in fuga pe ulitele din sat. La un moment dat unul dintre ei a trecut printr-o poarta de metal patrunzand in curtea dispensarului in care ma aflam din motive independente de vointa mea. Ca intr-un film tampit toata lumea, raniti , medici , asistenti si politisti a lasat totul la o parte si a dat vreo 2-3 ture in jurul dispensarului cu taurul dupa ei... Premiile sunt pe masura curajului, oale de inox, televizoare, scaune de plastic, biciclete si cocosi. Cine nu prinde nimic din toate astea se poate multumi si cu o masina de cusut.

La un moment dat in Maduray era sa vars cafeaua pe mine cind uitandu-ma peste umar vad apropiindu-se de hotel un elefant. Din fericire elefantul venise in vizita doar sa ia masa de pranz precum si sa-i binecuvanteze pe calatorii din hotel. Nu eram beat , asa a fost.

post-4661-1172101783_thumb.jpg post-4661-1172101803_thumb.jpg post-4661-1172101854_thumb.jpg post-4661-1172101894_thumb.jpg

 

post-4661-1172102013_thumb.jpg post-4661-1172102085_thumb.jpg post-4661-1172102196_thumb.jpg post-4661-1172102187_thumb.jpg

 

post-4661-1172102359_thumb.jpg post-4661-1172102348_thumb.jpg post-4661-1172102329_thumb.jpg

 

post-4661-1172102613_thumb.jpg post-4661-1172107398_thumb.jpg

 

 

Am sa revin la "drum" si la ceea ce-l face interesant. Acolo prin sosea se intelege in multe cazuri o fasie de (in cel mai bun caz) asfalt, lata de vreo 2 maxim 3 metri pe care ar trebui sa se desfasoare un trafic in doua sensuri. Problema apare cand pe acea sosea se intalnesc autovehicule mari, gen camioane. Acestea trebuie sa se "muleze" unul pe langa altul, in sensul ca ambii soferi procedeaza la un compromis scotand fiecare cate una din cele 2 roti dinspre exteriorul drumului in afara fasiei de asfalt. Din cauza distantei milimetrice intre vehiculele de sensuri opuse, oglinzile retrovizoare laterale de cele mai multe ori se afla in interiorul autovehiculelor. Biciclistii, ricsarii si tot ce mai misca pe sosea au de multe ori doar secunde sa elibereze drumul din fata unui camion al carui sofer conduce deja de 10 ore si ale carui frane si cauciucuri in mod clar nu ar trece un test de siguranta ceva mai serios. Pentru motociclisti viata devine si mai grea cand un vehicul mare forteaza o depasire pe un asemenea drum. Puteti adauga la toate astea un intuneric bezna noaptea, lipsa marcajelor de orice fel in afara oraselor, praful si tarana de la marginea "drumului" care se ridica cu orice ocazie si face iesirea si oprirea pe marginea drumului foarte periculoasa. O caracteristica aparte o reprezinta prezenta speedbreaker-elor, acele damburi pe drum destinate sa forteze soferii sa reduca viteza in anii 90 cand rata accidentelor a crescut la ei ingrijorator. Din cate am inteles au fost construite ca parte a unui efort guvernamental de a limita carnagiul de pe sosele. A existat o mica problema totusi. Dupa ce le-au construit, echipele care trebuiau sa le si marcheze corespunzator au "uitat" sa o faca de-a lungul timpului. In timpul zilei sunt foarte putin vizibile iar in timpul noptii se transforma in adevarate rampe de lansare catre stele, chiar si soferii care cunosc foarte bine drumul uitand de ele. In lipsa speedbreakere-lor, exista gropi din belsug si de dimensiuni variate, pentru toate categoriile de vehicule. Noi sa fim sanatosi.

 

post-4661-1172102837_thumb.jpg Cam asta se intampla cind soferul unui camion crede ca merge pe o autostrada iar cel al altui camion crede ca autostrada sunt doar doua drumuri separate de o fasie.

 

 

Dupa ce ne-am dat seama ca suntem ceva mai feriti pe banchetele din spate ale autobuzelor cu care am tot mers, am ajuns si in Bombay. E cu siguranta cel mai modern oras al Indiei. In jur de douazeci de milioane de oameni. E posibil sa ma insel, ca nu i-am numarat pe toti. Pe langa aerul burghez ceea ce frapeaza acolo e atmosfera de pe strazi, pe langa care Bucurestiul pare un oras subpopulat. O nebunie totala dominata de taxiurile negre cu acoperis galben, Fiat model 1950, care s-au fabricat la ei pana acum cativa ani. Aglomeratia de pe strazi a fost oarecum rezolvata de prezenta unor sosele suspendate gandite special impotriva vitezomanilor intrucat nu sunt drepte ci serpuite. Acolo am vazut ca e posibil sa asfaltezi o strada fara sa o inchizi un an jumate cum fac baietzii destepti de pe la noi. Mai exact, se delimiteaza o fasie de strada care se inchide circulatiei. Exista o masina care rascheteaza asfaltul. In urma ei vine echipa cu bitum. In urma echipei cu bitum vine alta echipa care descarca asfaltul gata intarit sub forma de placi prefabricate din camion, se aseaza ca si gresia si in 3-4 ore se poate circula pe portiunea aia. Basca, placile de asfalt prefabricate sunt prevazute uniform cu pietre mai mari iesite in afara suprafetei care au rolul de a mari aderenta suplinind franele trecute de prima tinerete ale majoritatii masinilor. Tot in Bombay am vazut pe langa legendarul Royal Enfield si un copper din era noastra , Bajaj Avender. Cu un motoras de 180cmc in 4 timpi monocilindru se putea accesoriza la greu, inclusiv cu oglinzi "live to ride" facute din plastic care se pot gasi in orice bazar respectabil pentru cateva rupii. De la unul din proprietari am aflat ca are un mare neajuns, garda la sol prea mica pentru drumurile din afara orasului. Ca si in toata Asia, Honda, Suzuky si Yamaha au reusit sa umple piata cu motoare ieftine, pana in 150, hai 180 cmc, cu preturi atingand pragul maxim de 1000 de dolari astfel ca cine nu-si permite o masina poate sa-si permita o motocicleta si tot asa trecand prin scuter si ajungand la bicicleta. In conditiile in care in mai toate orasele lor traficul a devenit o mare problema singura solutie o reprezinta cele doua roti ca sa poti ajunge la destinatie in acelasi an in care ai plecat.

 

post-4661-1172103354_thumb.jpg post-4661-1172103347_thumb.jpg post-4661-1172103338_thumb.jpg post-4661-1172103271_thumb.jpg

 

post-4661-1172103330_thumb.jpg post-4661-1172103322_thumb.jpg post-4661-1172103314_thumb.jpg post-4661-1172103305_thumb.jpg

 

post-4661-1172103298_thumb.jpg post-4661-1172103289_thumb.jpg post-4661-1172103282_thumb.jpg

 

 

Dupa aproape zece zile in Bombay am hotarat sa merg sa vad care e treaba cu Taj Mahalul. Era cam tot ce mai vroiam sa fac inainte sa ne suim in avionul spre casa. Eventual sa-i fac si o poza (nu avionului). M-am suit in tren si dupa 27 de ore coboram la 3 noaptea in gara din Agra. Drumul cu trenul trebuie sa dureze "doar" 24 de ore dar s-a stricat locomotiva. Intre Bombay si Agra sunt 300 de kilometri deci trenul a avut uluitoarea medie orara de 11 kilometri pe ora. Cand am coborat din trenul ala deja facusem cunostiinta cu tot compartimentul, stiam cati copii are fiecare, mai ales cate fete, iar ei aflasera ca Roamania nu e in Italia precum si ca la noi iarna nu-i ca vara. Minunati oameni !

 

post-4661-1172104140_thumb.jpg post-4661-1172104153_thumb.jpg post-4661-1172104164_thumb.jpg

 

post-4661-1172104190_thumb.jpg post-4661-1172104199_thumb.jpg post-4661-1172104211_thumb.jpg

 

In India viitorul suna bine. Pe o strada din Agra alaiul familial insotea copilul lor de cativa ani care mergea sa-si vada viitoarea sotie.

 

post-4661-1172104657_thumb.jpg post-4661-1172104933_thumb.jpg post-4661-1172106909_thumb.jpg

 

 

Am hotarat sa iau problema pe la spate asa ca intr-una din zile pe la 5 dimineata fumam o tigare in spatele Taj Mahalului. Arata cu mici deosebiri ca si fata. Mai tarziu am citit intr-un pliant ca a fost gandit sa fie simetric. Hmm. Dupa ce a trebuit sa-l gonesc pe un pustiulache care insista sa-mi treaca contra cost cu o camila prin cadru a trebuit sa reanalizez situatia. Am inceput prin a citi istoria. Apoi mi-am luat bilet si am intrat pe poarta. Ei bine mausoleul este enorm. Mi-a adus aminte de casa poporului. E clar ca Sah Jahan a iubit-o mult de tot pe Mum Taj a lui. Costul constructiei ar fi astazi de 300 de milioane de coco. Doar ca asta se intampla pe la 1648. Avand si o oarecare idee despre saracia lucie care trebuie sa fi fost atunci nu am putut sa nu ma intreb despre costurile umane ale mausoleului. Din pacate pentru Sah Jahan, unul din fii lui si-a dat seama ca taticul lor se pregateste sa bage regatul in faliment cu varianta reloaded a mausoleului, in negru de data asta, asa ca l-a arestat la domiciliu. Si dupa ce Sahul a murit a fost inmormantat alaturi de sotia sa. Unii zic ca cica s-ar fi stricat simetria cu chestia asta. Doar ca mausoleul e atat de mare incat e putin probabil ca mica imperfectiune sa fie observata. Ceea ce frapeaza in Agra e agresivitatea cu care zeci de intermediari ai atelierelor de prelucrat "marble" trag de tine ca sa-ti ofere o amintire de neuitat. Aproape toata lumea de acolo face un comert total si fara scrupule cu amagiri si bucatele de iubire care nu le apartine. Tot ce rezulta in ziua de azi e un dispret total fata de modul in care tipul ala a vrut sa-si exprime dragostea, un pic cam megalomana, pentru sotia lui. Privind spectacolul trist din ziua de azi pe strazile din Agra am avut destul timp sa-mi dau seama ca oamenii si acum sunt saraci dar poate tocmai asta ii face sa-si dea seama mai usor de ce ii poate face fericiti. Se pote gandi asa fara a milita pentru saracie. Daca a trebuit sa merg acolo ca sa-mi dau seama de asta, atunci a meritat drumul. The end.

 

 

post-4661-1172106205_thumb.jpg post-4661-1172106249_thumb.jpg

Editat de Semaca
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 75
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

pffff...woww...cred ca ma bucur sa fiu primul care da reply la.....romanul asta :rose: Sincer, mi-a placut la nebunie sa iti citesc povestirea, si am facut-o cu un zambet mare pe fata. Pare o adevarata aventura de aici, si pentru tine, probabil, o amintire de neuitat. Bine ca nu ati fost pe 2 roti, sau pe 4, oricum..ca la carangiul ala paote nu mai apucai sa scrii. Solutia ar fi fost sa iei un 4x4 cu garda la sol de 5 metri, dar atunci poate dadeai de un avion :nono:

Te asteptam data viitoare cu noi relatari din jungla amazoniana...over

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Superb!!! Asta-i tot ce pot spune... :rose:

 

Am fost shi eu in India anu' trecut, prin Aprilie... Din pacate eu n-am stat decat 10 zile, dar am apucat sa ma plimb o tzara prin Gurgaon & Delhi... Tre' sa recunosc ca shi eu am ramas shocat de stilul de condus al celor de acolo... Din pacate am vazut shi un incident destul de neplacut, cand un camion d-ala fara frane sau directzie, da' cu claxon puternic, a trecut peste un amarat cu un motorash de 100 cmc... :nono:

 

Ca idee, tre' sa spun ca am vazut shi eu cum e viatza pe acolo, da' oricat m-ash fi kinuit, n-ash fi fost in stare sa transcriu experientza mea de acolo in cuvinte asha de bine cum ai facut-o tu.. Felicitari!!

 

DDC

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai trait o experienta fantastica si-ti multumesc ca o impartasesti cu noi.

 

Urmarind povestirea si devorând pozele am evadat câteva clipe

intr-o alta dimensiune, in care ierarhiile de valori (bani, fericire, viteza, demnitate, ...)

sunt total diferite.

 

Pozele sunt bestiale!

 

Cred ca mai ai foarte multe de spus ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

:nono: :rose: :rose:

 

As vrea sa pot spune ca te invidiez pentru experienta deosebita prin care ai trecut ... dar cand ma uit la fotografii imi revin flash-back-uri din Bangladesh :rose: Pacat ca fotografiile nu pot reda si mirosurile ...

 

Urmatoarea destinatie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Super descrierea ta,am retraiat si eu INCREDIBILA INDIE pana si gustul f.f.f. iute al mancari.Pe langa imagini intamplari si multe altele , filozofia de viata a acestor indieni este demna de luat in seama de catre noi.(este doar o parere)

Bafta!

 

si al meu

post-14326-1172132421_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc pentru aprecieri :nono:. Imi pare rau doar ca a venit atat de tarziu povestioara mea chit ca stiam ca e doar o chestiune de timp pana am sa pot cumpara un scanner de film ca sa o pot ilustra corespunzator, am vrut sa o fac cum trebuie. A trebuit de asemenea sa selectez mult din ceea ce ar fi fost de zis ca sa nu iasa roman sau atlas geografic. Asa ca unde nu am fost prea clar nu va sfiiti sa intrebati sau sa ma scuzati. Chiar si acum intorc capul in Bucuresti cand aud cate un parait ca de mitraliera sperand sa vad vreun Enfield departandu-se agale, asa ca din punctul asta de vedere poate nu a venit atat de tarziu povestirea :rose:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

raducule tata dai de dracu cand va trebui sa explici familiei ca tu esti vinovat ca o sa fac imprumut la banca sa plec acolo .. si tot de dracu dai cand va trerbui sa mergi ghid..

daca imi ies socotelile, daca lucrez si daca si ies bani mai multi decat cheltuieli, la dracu cu a doua motoreta .... sa te tii bine..

 

asa cum in toate e un sambure de adevar poate o samanta sa incolteasca in speranta unei calatorii platez si eu .. ca sa fiu metaforic..

numai bine domnule

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fara cuvinte...

de ce nu editezi un album? Eu il cumpar in avans. Vorbesc serios. Ghindeste-te si la National Geographic, data viitoare poate te intorci in tara doar sa-ti iei salariul

Si eu visez de vreo 3 ani la asa o excursie; crezi ca e riscant de mers cu sotiile in varianta 2+doua? brunete; am auzit ca blondele trebuie dotate cu alarma si 2 bodyguarzi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fara cuvinte...

de ce nu editezi un album? Eu il cumpar in avans. Vorbesc serios. Ghindeste-te si la National Geographic, data viitoare poate te intorci in tara doar sa-ti iei salariul

Si eu visez de vreo 3 ani la asa o excursie; crezi ca e riscant de mers cu sotiile in varianta 2+doua? brunete; am auzit ca blondele trebuie dotate cu alarma si 2 bodyguarzi.

 

H3h3, in NG a publicat deja prietenul meu care e si el fotograf freelance. Publicatii interesate sa publice banuiesc ca or fi dar pretul la o imagine realizata acolo se apropie mai mult de cel de afara decat de cel de aici iar editorii romani sunt obisnuiti cu preturile de nimic aici, in marea lor majoritate. La o agentie de afara se accede destul de greu iar eu dupa vreo 3 ani inca mai am multe de invatat pana sa fiu acceptat la cea cu care colaborez. DACA voi fi acceptat vreodata ca staffer. In sfarsit , n-are rost sa faca apologia imaginii de presa la noi ca n-are nici un rost, eu unul sunt destul de pe(p)simist.

 

Referitor la a doua intrebare (nu am citat din Gigi Becali), acolo e o tara a barbatilor. Parerea mea e ca se poate merge si in cuplu, cu conditia ca femeia sa fie din categoria "enduro" , respectiv sa fie ceva mai putin vorbareata si comunicativa pentru ca se poate interpreta gresit. Cei de acolo sunt oameni foarte curiosi si asta poate fi luata usor drept mitocanie, la ei nu e absolut nici o problema sa se zgaiasca la un strain si 2-3 ore daca nu au cu ce sa-si ocupe timpul. Nu ai ce sa le zici pentru ca nu te-a pus nimeni sa te duci acolo. In mod normal barbatul face toate vorbele pe acolo iar femeia, chiar daca o mananca rau de tot, trebuie sa vorbeasca doar in caz de necesitate cu un strain cand sunt in public. Poate fi si blonda dar repet, trebuie sa aiba nervii tari, sa nu fie pretentioasa cu igiena cand nu e cazul si sa fie un om de incredere absoluta. La 5000 si ceva de kilometri de casa e mare nevoie de asa ceva. Problema cu holbatul e mica in oras, poate apare mai pregnant intr-un compartiment de tren de exemplu si poate deveni inebunitoare cand pe o plaja aparent pustie te pomenesti ca se asaza 2-3 tipi tinerei langa tine si asteapta sa vada ce faci, si stau asa uitandu-se la tine doar vreo 3 ore...In rest, nu exista sa nu gasesti un mijloc de transport spre oriunde vrei sa mergi iar cu maxim 10 dolari pe zi se poate gasi camera decenta la hotel si mancare relativ ok. La banii astia io zic ca merita din plin. Sau daca esti romantic poti sa mergi doua saptamani la Paris si cheltui la fel cat 3 luni in India. :nono:)

Editat de Semaca
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu va fie cu suparare, si eu sunt un Globetrotter!...slabutz cu pozele...asa, numai pe strazi?..sunt f multe de vazut in India...........si in 3 luni...ohooooooooo! puteati sa adunati material serios!...ma rog, ptr asta ai nevoie de altceva!....

 

second, povestea e o.k...amuzant...dar o descriere simpla de ce se intampla pe anumite strazi in India!...mm...! India e mult mai mult decat ce a ti relatat voi aici, mai ales dak a ti stat 3 luni.......dupa poze si povestioara, asta se face in max 2 saptamani in India!....

 

si de unde sa stiu eu k nu e o simpla traducere de pe vreun site din afara?

 

poze cu voi ..ceva? sau va plictisiti si voi pe acasa..si stati 3-4 ore si va holbati pe WWW.motociclism.ro?

 

no! amu nu va suparatzi...dar eu ptr niste poze in India...nu pik pe spate, nici makar BEAT!

 

si ma rog...de ce cauta postul asta la " imagini din calatoriile pe 2 roti"???????????

 

pe ce 2 roti a ti fost baietzi? :nono:

 

suntem departe rau de tot !....intrati pe adverider sii o sa vedeti akolo sute de povesti adevarate pe 2 roti!

cred k a ti gresit topikul! .. no offense!

 

la anu si la multi ani Flacai!....no! sa vezi amu scandal mare pe Forum...ssa nu mi sariti toti in kap, k sunt mai a draku decat taurul ala! :rose:

Editat de demoto
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adevărat sau nu, cine merge în India e un erou pentru mine. Mi-e de-ajuns cât am parte de ei în Canada.

 

Sunt murdari, înapoiați, urâți cu draci, au cel mai tâmpit accent când vine vorba de limba engleză, sunt peste tot Âşi mirosurile culturii lor(mâncare, indivizi) sunt cel mai nasol lucru pe care l-am experimentat vreodată.

 

Fsk India.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adevărat sau nu, cine merge în India e un erou pentru mine. Mi-e de-ajuns cât am parte de ei în Canada.

 

Sunt murdari, înapoiați, urâți cu draci, au cel mai tâmpit accent când vine vorba de limba engleză, sunt peste tot Âşi mirosurile culturii lor(mâncare, indivizi) sunt cel mai nasol lucru pe care l-am experimentat vreodată.

 

Fsk India.

 

V TWIN....EROU inseamna altceva!...chiar altceva decat spui tu akolo...in rest, poate ai dreptate! uratzi si murdari...dar ce vrei? asta e saracia!...aoleeeeeeu!..chiar k sunt uratzi,....in draci! il bagam in v Twin? :nono:

 

dar sunt si lokuri f frumoase....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu va fie cu suparare, si eu sunt un Globetrotter!...slabutz cu pozele...asa, numai pe strazi?..sunt f multe de vazut in India...........si in 3 luni...ohooooooooo! puteati sa adunati material serios!...ma rog, ptr asta ai nevoie de altceva!....

 

second, povestea e o.k...amuzant...dar o descriere simpla de ce se intampla pe anumite strazi in India!...mm...! India e mult mai mult decat ce a ti relatat voi aici, mai ales dak a ti stat 3 luni.......dupa poze si povestioara, asta se face in max 2 saptamani in India!....

 

si de unde sa stiu eu k nu e o simpla traducere de pe vreun site din afara?

 

poze cu voi ..ceva? sau va plictisiti si voi pe acasa..si stati 3-4 ore si va holbati pe WWW.motociclism.ro?

 

no! amu nu va suparatzi...dar eu ptr niste poze in India...nu pik pe spate, nici makar BEAT!

 

si ma rog...de ce cauta postul asta la " imagini din calatoriile pe 2 roti"???????????

 

pe ce 2 roti a ti fost baietzi? :nono:

 

suntem departe rau de tot !....intrati pe adverider sii o sa vedeti akolo sute de povesti adevarate pe 2 roti!

cred k a ti gresit topikul! .. no offense!

 

la anu si la multi ani Flacai!....no! sa vezi amu scandal mare pe Forum...ssa nu mi sariti toti in kap, k sunt mai a draku decat taurul ala! :rose:

 

Draga Demoto, faptul ca te indoiesti de autenticitatea materialului nu poate decat sa ma onoreze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru mine erou îi cineva care are răbdarea de a sta printre ei. Eu măcar pot să mă refugiez de ei acasă Âşi în pauza.

 

Sunt săraci. În India. Da' în Canada ce-i opreÂşte să se spele? Didn't anybody tell them that curry's not a fucking perfume fregrance?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru mine erou îi cineva care are răbdarea de a sta printre ei. Eu măcar pot să mă refugiez de ei acasă Âşi în pauza.

 

Sunt săraci. În India. Da' în Canada ce-i opreÂşte să se spele? Didn't anybody tell them that curry's not a fucking perfume fregrance?

 

 

si in Canada nu e saracie? ce vrei saracii? asa s obisnuitzi! mie imi place Curry f mult..! d aia te plangi tu ? sa vezi indienii nostri! aoleeeeeeu! de ar mirosi toti a curry ce bine ar fi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...