Sari la conținut

Ghidul De Primavara


demostene
 Share

Postări Recomandate

:drums:

 

Doare la fel :( :wave:

Demostene nota 10 pt cele 10 puncte :clap:

 

As adauga un punct 11 , valabil in orice anotimp, si pe care multi il ignora:

In ambele situatii , trebuie sa fiti atenti si la sofer, din reflex intoarce capul chiar inainte de a face o manevra tampita.

Interesant ca atunci cind se circula pe 2 rinduri de multe ori cei ce fac fandari periculoase se uita exact in directia opusa. Explicatia? Il sicaneaza cealalta " conserva" din dreapta, care ii distrage si atentia. Un posibil remediu ar fi evaluarea situatiei in ansamblu si identificarea celor cu " mincarimi" de depasire chiar si dupa ASPECTUL MASINII. Bafta, asfalt uscat, fara gropi si grije la liniile de tranvai....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

:burnout:

 

Doare la fel :P :hurt:

Demostene nota 10 pt cele 10 puncte :)

 

As adauga un punct 11 , valabil in orice anotimp, si pe care multi il ignora:

 

11. Atentie la rotile din fata ale masinilor. O conserva parcata pe dreapta cu roata virata spre strada trebuie sa declanseze un semnal de alarma,oricand poate pleca din scurt de pe loc si va poate vira in fata. Alte semne care transforma o masina stationata in inamic e aprinderea fugara a stopului pe ...

Buna. Inca un lucru important care consider ca merita mentionat:in oras, sunt multe situatii in care spatiul dintre doua treceri de pietoni se umple cu masini care asteapta la samafor; tu esti cu motorul sau chiar masina, vii pe sensul opus coloanei si deseori, ultima masina poate fi o utilitara sau ceva mare dupa care nu poti vedea, ea fiind pe sensul opus in care circuli tu; se poate intampla ca de dupa utilitara sa tzasneasca un pieton, fara sa se asigure, ca doar zebra ii a lui si tu trebuie sa ii acorzi prioritate; mi-a fost dat sa vad asta, si deia zic ca merita sporita atentia in astfel de situatii. Asfalt uscat va doresc, numai sub roti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...
  • 2 weeks later...

Imi cer scuze daca aceasta informatie se repeta.

 

Atentie mare la traversarea unei localitati sau al unui sat la biciclisti. De cele mai multe ori acestia sunt sub influenta alcoolului si devin foarte imprevizibili.

 

Atentie la masinile parcate lateral. Niciodata nu se stie cand "o minte luminata" deschide usa fara sa se uite cine vine din spate.

 

De asemeni la taxiuri. Clientii nu se uita in spate sa se asigure daca pot cobori in conditii de siguranta.

 

Sa auzim numai de bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine gandit topicul, foarte util!

De adaugat si taranul cu masina care iese din parcare/straduta din dreapta pe sensul tau, TE VEDE CU SIGURANTA si intra oricum, ca te descurci tu. Chiar ieri, taranul probabil a considerat ca, daca tot eram singura pe banda intai, si el vroia sa intre pe sosea, as putea sa ma mut pe banda a doua. :P Stiti de cate ori mi s-a intamplat chestia asta? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

De asemenea, mare, mare atentie seara/noaptea la pietonii bezmetici care in general sunt observabili in ultimul moment sau la caini, pisici, gropi, canale, pietre si orice alte obstacole. Acelasi lucru e valabil si in timpul zilei - mergeti incet pt. ca niciodata nu stiti ce va poate sari in fata!

 

 

foarte bine spus ... mai ales la pietonii bauti care iti pot pica in fata in orice clipa [ majoritatea uita la betie ca exista si trotuare si circula pe acostament ] :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 9 months later...

Totul este ca mersul pe bicicleta....dupa ceva timp sti sa mergi dar nu la fel de bine :)Sunt incepator si deja am inceput sa aud de accidente moto.asa grav e ?care`i buba....noi cei dupa 2 roti sau cei dpe 4 ?

Doamne Ajuta si Asfalt uscat !nota `10 pt acest ghid !meriti cinste:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bun topicul ...felicitari initiatorului!

as mai vrea sa adaug o chestie pe care am auzit-o de la cei mai experimentati decat mine...

se zice ca in momentul cazaturii...daca si numai daca aceasta nu poate fii evitata,adica nu poti ramane pe motor,pe roti ca sa gasesti o modalitate de evitare... cel mai bine este intradevar sa culci motorul,cel mai bine pe dreapta pentru a-l avea drept paravan pentru cei ce vin de pe contrasens.

La fel,situatia se complica in funtie de locul in care te afli: daca esti in afara localitatii si ai culcat motorul,acesta cel mai probabil va iesi in afara carosabilului,deci e cel mai bine sa te tii de el pentru a te scoate si pe tine, viteza in general fiind destul de ridicata iar pericolul ca cei ce vin din spate sa nu poate opri in timp util fiind mult mai mare(dupa o coliziune cu asfaltul,inca una cu o masina ar fii mult mai tragica).

In cazul in care incindentul este intr-o zona aglomerata(oras,statiune) unde viteza cu care se circula este redusa si soferii mai atenti,in cazul in care culci motorul,cel mai bine este sa ii dai drumul pentru ca sigur se va lovi de ceva(masina,stalp,bordura,etc) , iar tu te vei opri mai repede ,pericolul de a fi lovit de cel din spate fiind diminuat tinand cont de viteza scazuta.

inca o data astea sunt sfaturi auzite de la cei mai "batrani "decat mine (in motociclism), nu le-am testat niciodata si sper nici sa nu am ocazia,la fel va doresc si voua. o mare dilema este de unde dreaq sa gasesti timpul necesar sa te gandesti asa de bine ce ai de facut,unde esti ,cine e langa tine,etc..dar e bine de stiut!

 

ps: faza aia cu saritul peste obstacole este cam aiurea..sau este pt cei care au foarte multi bani...motorul iese praf(ca doar sufera un impact frontal), tu (fara aripi sau rampa) e posibil sa iti lasi genunchii in plafomul masinii respective, la aterizare ,daca pici in maini s-ar putea sa vezi cum arata radiusul la interior,daca pici in cap e grava pt ca gatul nu este protejat de casca....doamne fereste!

cel mai bine ramai pe roti si eviti!!

Editat de mbm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare.

Foarte bun topic.

 

As mai adauga, cu permisiunea voastra:

 

Atentie mare cand urcati rampe daca nu va permite sa vedeti ce vine de sus:

Cu toate ca este interzisa depasirea in astfel de cazuri, reduceti viteza si circulati mai pe dreapta benzii.

Asa era sa mi-o fur eu in drum spre Alexandria, cand un idiot s-a bagat in depasire fara sa vada daca urca cineva. :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bun topicul ...felicitari initiatorului!

as mai vrea sa adaug o chestie pe care am auzit-o de la cei mai experimentati decat mine...

se zice ca in momentul cazaturii...daca si numai daca aceasta nu poate fii evitata,adica nu poti ramane pe motor,pe roti ca sa gasesti o modalitate de evitare... cel mai bine este intradevar sa culci motorul,cel mai bine pe dreapta pentru a-l avea drept paravan pentru cei ce vin de pe contrasens.

La fel,situatia se complica in funtie de locul in care te afli: daca esti in afara localitatii si ai culcat motorul,acesta cel mai probabil va iesi in afara carosabilului,deci e cel mai bine sa te tii de el pentru a te scoate si pe tine, viteza in general fiind destul de ridicata iar pericolul ca cei ce vin din spate sa nu poate opri in timp util fiind mult mai mare(dupa o coliziune cu asfaltul,inca una cu o masina ar fii mult mai tragica).

In cazul in care incindentul este intr-o zona aglomerata(oras,statiune) unde viteza cu care se circula este redusa si soferii mai atenti,in cazul in care culci motorul,cel mai bine este sa ii dai drumul pentru ca sigur se va lovi de ceva(masina,stalp,bordura,etc) , iar tu te vei opri mai repede ,pericolul de a fi lovit de cel din spate fiind diminuat tinand cont de viteza scazuta.

inca o data astea sunt sfaturi auzite de la cei mai "batrani "decat mine (in motociclism), nu le-am testat niciodata si sper nici sa nu am ocazia,la fel va doresc si voua. o mare dilema este de unde dreaq sa gasesti timpul necesar sa te gandesti asa de bine ce ai de facut,unde esti ,cine e langa tine,etc..dar e bine de stiut!

 

ps: faza aia cu saritul peste obstacole este cam aiurea..sau este pt cei care au foarte multi bani...motorul iese praf(ca doar sufera un impact frontal), tu (fara aripi sau rampa) e posibil sa iti lasi genunchii in plafomul masinii respective, la aterizare ,daca pici in maini s-ar putea sa vezi cum arata radiusul la interior,daca pici in cap e grava pt ca gatul nu este protejat de casca....doamne fereste!

cel mai bine ramai pe roti si eviti!!

 

 

Imi pare rau dar nu sunt de acord cu ce zici tu acolo.

1. nu culca motorul, franeaza cat poti. Ce crezi ca are mai multa aderenta pe asfalt? metalul motorului, tu sau cauciucurile? Crezi ca daca ai cazut o sa ai o traiectorie fara de obstacole? Cel mai repede te opresti daca franezi => impact la viteza cea mai mica posbila.

2. daca nu mai poti controla motorul sa stai pe el, sigur nu poti controla nici pe ce parte cazi. Nu poti spune ca e mai bine pe dreapta sau pe stanga. Motocicletele nu se opresc acolo unde au cazut si nu sti in ce directie ajung.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi pare rau dar nu sunt de acord cu ce zici tu acolo.

1. nu culca motorul, franeaza cat poti. Ce crezi ca are mai multa aderenta pe asfalt? metalul motorului, tu sau cauciucurile? Crezi ca daca ai cazut o sa ai o traiectorie fara de obstacole? Cel mai repede te opresti daca franezi => impact la viteza cea mai mica posbila.

2. daca nu mai poti controla motorul sa stai pe el, sigur nu poti controla nici pe ce parte cazi. Nu poti spune ca e mai bine pe dreapta sau pe stanga. Motocicletele nu se opresc acolo unde au cazut si nu sti in ce directie ajung.

 

 

Desi nu am experienta necesara sa dau sfaturi, si nici n-am fost pus in fata situatiei descrise de mai sus, din punct de vedere logic, tind sa-ti dau dreptate.

Odata ce "ai culcat motocicleta", pe langa faptul ca se poate considera (d.p.d.v legal) ca "ai cazut din proprie initiativa", mai ramane in discutie si traiectoria pe care te vei duce.

Sunt prea multi parametrii pe care nu-i poti controla, in schimb, daca alegi sa franezi pana in ultimul moment, eu zic ca ai mai multe de castigat:

- poate reusesti sa te opresti la timp;

- chiar daca nu reusesti sa eviti impactul, cel putin e la o viteza mai redusa decat cea initiala.

- odata ce "ai culcat motocicleta", nu stii in ce directie va ajunge (trotuar, alta masina, pietoni) care, cuplat cu "ai cazut din proprie initiativa", duce la alt gen de probleme.

 

Ma rog, eu "n-as culca motocicleta", as incerca sa franez cat pot eu de bine. Un singur parametru poti controla: viteza de deplasare in momentul impactului.

"A culca motocicleta" e cam si cum ti-ai lasa viata in voia sortii.

Parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

foarte bine zis !!! eu am scos mobra de la iernat si am observat pe pielea mea ce urat e sa pleci de la semafor dintr-o balta de apa si sa fuga fundu stanga dreapta ....

 

recomand tuturor sa schimbe placutele de frana si uleiul cand se schimba sezonul daca se poate chiar si anvelopele .... toate astea o sa duca numai la un drum mai bun si mai placut :laugh:

 

asfalt uscat baieti !!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alta treaba: primul lucru in caz de franare pe care-l fac este sa inchid acceleratia. In oras, la viteza mica, acest lucru este uneori suficient sa incetinesc cat am nevoie si nu mai calc / trag frana.

Mobra incetineste mult in conditiile astea INSA stopul de frana nu functioneaza cand inchizi gazul deci ceilalti participanti la trafic nu stiu ce faci.

Zic: chiar daca nu e nevoie, calcati un pic frana cand inchideti gazul astfel incat sa se aprinda stopul pe spate si sa-i avertizati pe ceilalti de ceea ce faceti.

Sunt sofer de 5 ani iar cu mobra merg doar de 4 luni si spun din proprie experienta: este important sa semnalizezi (anunti) orice faci.

 

Asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alta treaba: primul lucru in caz de franare pe care-l fac este sa inchid acceleratia. In oras, la viteza mica, acest lucru este uneori suficient sa incetinesc cat am nevoie si nu mai calc / trag frana.

Mobra incetineste mult in conditiile astea INSA stopul de frana nu functioneaza cand inchizi gazul deci ceilalti participanti la trafic nu stiu ce faci.

Zic: chiar daca nu e nevoie, calcati un pic frana cand inchideti gazul astfel incat sa se aprinda stopul pe spate si sa-i avertizati pe ceilalti de ceea ce faceti.

Sunt sofer de 5 ani iar cu mobra merg doar de 4 luni si spun din proprie experienta: este important sa semnalizezi (anunti) orice faci.

 

Asfalt uscat!

Asta scrie in orice ghid de motociclism, si daca eu incetinesc din motor trag de trei ori de frana de mana usor ca sa se aprinda becurile alea si sa stie si cel din spate ca eu incetinesc. Bine, si in regulamentul de aplicare al codului rutier scrie pe undeva ca atunci cand incetinesti sa semnalizezi cu stopurile de frana de pe spate, dar majoritatea conducatorilor de autovehicole n-au citit paragraful asta... Si in plus de asta cum p.l.m. sa mai dai semnale de frana cand vorbesti la telefon?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Am citit de la cap acest topic si are numai lucruri bune in el...in functie de situatie!!!

 

E ok sa franezi cat poti de mult, impactul va fi la o viteza mai mica.

Asa am franat si eu pe autostrada A1 de la 80km/h pana la 20km/h cu posibilitatea de a ma opri in spatele celor doua masini din fata mea care se ciocnisera, cand cel din spate m-a lovit in plin si brusc am revenit la viteza initiala, ce-i drept nu cred sa mai fi fost 80km/h, dar putem calcula... singur, prin aer, motocicleta ramanand sub masina din spate, iar masina din fata fiindu-mi pista de aterizare. 2 ore blocaj pe autostrada, si o calatorie de "neuitat" cu elicopterul SMURD-ului.

 

Concluzie: in timp ce te lasi pe ghidon tragand in disperare de frana si apasand-o cu piciorul, nu uita sa te uiti si stanga dreapata, sa gasesti portita de iesire ... tot timpul exista una, doar ca o vedem prea tarziu sau chiar "mult" prea tarziu, iar "Iuda" nu crede!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Peste 5.000 de accidente rutiere s-au produs în BucureÂşti, în anul 2008, soldate cu 144 de morți

NewsIn: 2009-02-24 13:59:18

Peste 5.000 de accidente rutiere s-au produs în BucureÂşti, în anul 2008, soldate cu 144 persoane decedate, 1.131 rănite grav Âşi 4.697 de persoane rănite usor, anunță Poliția Capitalei.

 

 

"În urma analizei evenimentelor rutiere produse, au fost identificate 88 "puncte negre" - zone în care s-au produs cel putin trei accidente din aceeaÂşi cauză Âşi 11 artere criminogene", arată Poliția Capitalei, într-un comunicat de presă.

 

Primele trei artere criminogene sunt, conform Poliției Capitalei, bulevardul Iuliu Maniu, unde s-au produs în anul 2008, 137 de accidente rutiere, soldate cu Âşapte morți, 34 de grav răniți Âşi 137 de răniți uÂşor. Locul doi este ocupat de Âşoseaua Colentina, unde au avut loc 132 de accidente, din care au rezultat patru morți, 38 de răniți grav Âşi 115 răniți uÂşor. Pe al treilea, se află Âşoseaua Mihai Bravu, cu 99 de accidente de circulație, soldate cu doi morți, 19 grav răniți Âşi 89 de răniți uÂşor.

 

Totodată, printre cele 88 de puncte negre, adică zonele în care s-au produs cel puțin trei accidente din aceeaÂşi cauză, se află Splaiul Independeței - lângă Metroul Semănătoarea - unde, din cauza vitezei neadaptate la condițiile de drum, s-au produs, în 2008, trei accidente, soldate cu Âşase morți; bulevardul Iuliu Maniu - strada Răsăritului - unde au avut loc cinci accidente, cu doi morți Âşi patru răniți uÂşor, din cauza neacordării priorității pietonilor Âşi bulevardul Iuliu Maniu între numerele 6 Âşi 11, unde s-au produs trei accidente, soldate cu doi morți Âşi un rănit uÂşor. Cauza, susțin polițiÂştii, a fost, în toate cele trei accidente, neacordarea priorității pietonilor.

 

"În punctele negre Âşi pe arterele criminogene, Brigada de Poliție Rutieră a Capitalei va organiza acțiuni pentru impunerea prevederilor legale, cu accent pe abaterile generatoare de accidente", mai anunță Poliția Capitalei.

 

Pentru diminuarea numărului de accidente în aceste zone, Poliția a reanalizat semnalizarea rutieră Âşi organizarea circulației, "fiind formulate Âşi avizate de către Comisia Tehnică de Circulație din cadrul Primăriei Generale a Capitalei, mai multe propuneri de reglementări Âşi amenajări rutiere, printre care

refacerea marcajelor Âşi semnalizării rutiere, realizarea de marcaje cu benzi rezonatoare, instalare panouri de avertizare "Reduceți viteza. Pericol de accident", instalare de balustrade de protecție pe trotuare, semaforizarea trecerii pentru pietoni cu comandă cu buton sau instituirea restricției de viteză 40 km/h", mai informează Poliția Capitalei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...
foarte bine zis !!! eu am scos mobra de la iernat si am observat pe pielea mea ce urat e sa pleci de la semafor dintr-o balta de apa si sa fuga fundu stanga dreapta ....

 

recomand tuturor sa schimbe placutele de frana si uleiul cand se schimba sezonul daca se poate chiar si anvelopele .... toate astea o sa duca numai la un drum mai bun si mai placut :rolleyes:

 

asfalt uscat baieti !!!!

 

Despre pilotat cu doo roti pe ud citeste si aici, poate e de ajutor.

Asfalt uscat baieti! Asfalt uscat si la fete!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

foarte bune sfaturile,

eu unu incerc, ca si principiu de baza, sa nu stau in trafic, cu riscul de a merge ceva mai agresiv

 

oricum ochii mari si mai ales creierul limpede si treaz iti dau timp ca sa poti reactiona.

 

cum naiba de nu s-au gandit astia la echipament brembo ?( pentru tehnica propusa de "culcare" a motorului pe asfaltul pufos ) :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Ma mir ca nimeni nu a semnalat soferii grabiti care ar fi in stare sa se suie pe tine doar ca sa ajunga mai repede la semafor. Nu uitati sa folositi oglinzile. O sa fiti surprinsi cat de des se apropie mult prea mult o masina de roata ta din spate. Incercati sa va dati la o parte sau sa va distantati de ei. Nu strica sa fi atent si la ce ai in spate cand mergi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un sfat mai putin sau mai mult important. Daca treceti prin fata complexului Faur(Titan) pe prima banda sunt 2 gauri de canalizare fara capace si semnalizate doar cu 2 bete de lemn foarte putin vizibile infipte in ele.

Nu stiu de cand e si nu stiu daca au de gand sa le faca ceva dar eu am trecut in seara asta pe acolo si am ramas uimit cat de usor poti sa "calci" pe ele. Iar la dimensiunile lor pana si o masina o da prost daca trece peste ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...