Korben Postat Decembrie 20, 2010 Share Postat Decembrie 20, 2010 (editat) Cum spuneam, nu e o stiinta exacta, am auzit de mobre lasate in zapada care au pornit fara probleme in primavara. La mine din pacate nu s-a aplicat varianta asta Hmm... In plus, nu stiu in ce masura sunt CONCEPUTE acumulatoarele de motocicleta sa supravietuiasca in frig, mai ales astea pe care noi le cumparam in RO cu 200-250 lei Editat Decembrie 20, 2010 de Korben Dallas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Decembrie 20, 2010 Share Postat Decembrie 20, 2010 (editat) Hmm...In plus, nu stiu in ce masura sunt CONCEPUTE acumulatoarele de motocicleta sa supravietuiasca in frig, mai ales astea pe care noi le cumparam in RO cu 200-250 lei La Varta nu scrie de Moto sau de Auto. Scrie tipul bateriei (clasic, maintenance-free, gel), voltaj (6-12-24), curent de pornire (in A), capacitate (in Ah), dimensiuni fizice si tipul/pozitia bornelor (+ in stanga, vertical sau la 90 grade etc). Atat. Editat Decembrie 20, 2010 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
97TDM Postat Decembrie 20, 2010 Share Postat Decembrie 20, 2010 Ma bucur ca am starnit interes si mai ales cred ca este un subiect foarte important pentru noi TDM-isti,avind in vedere pozitia bateriei (3VD)....sincer incerc sa o pornesc la 3-4 zile decit sa desfac toate carenele,rezervor,etc sa o scot de acolo ...si la varianta redresor ma gandeam si eu,mai ales ca am prize de 12V instalate pe TDM,acum ce e drept mi-a pornit greu dupa o saptamana de nepornit cu temperaturi nu mai sus de 0 grade,dar parca nu din baterie,din gaz mai degraba...acum am pus ceva paturi pe ia (ca la calu lu bunicu ),poate io fi mai bine .Respectele mele domnilor. . Ma gandesc la un contact general si la ceva prelungitoare de borne ptr redresor mai serioase decit prizele de 12 ca sa pot da si curent linistit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
v1n3ri Postat Decembrie 23, 2010 Share Postat Decembrie 23, 2010 In urma cu 2 zile am mers in garaj sa vad daca mai porneste TDM-ul (nu a mai fost pornti de aproape 2 sapt, si atunci doar pornit in garaj sa se incalzeazca putin motorul). Desigur ca nu a mai pornit, asa ca am pornit'o ieri prin varianta "impins". Am mers cu ea 25 km, si azi de dimineata a pornit usor. Nu am schimbat bateria, si am motorul de 1 an. Nu o dau jos iarna, eventual o schimb la primavara Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Decembrie 23, 2010 Share Postat Decembrie 23, 2010 Desigur ca nu a mai pornit, asa ca am pornit'o ieri prin varianta "impins" Si eu am pornit-o dupa aprox 3 saptamani si a pornit foarte greu, a trebuit sa dau mult la automat ca sa se incarce carburatoarele cu benzina Nu-i bai, le asteapta o revizie generala (pe ele , carburatoarele) O sa fac un tutorial cu poze pe forum Pe celalalt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Decembrie 23, 2010 Share Postat Decembrie 23, 2010 Salutare salutare... Inca nu am apucat sa citesc toate paginile din urma de cand n-am mai dat pe-aici, dar pentru ca imi sta pe limba treaba cu mentinerea bateriei peste iarna. S-a mai discutat si anul trecut chestia asta... Daca bateria este incarcata bine nu ar trebui sa inghete, iar la rece se conserva mai bine decat la cald. Altfel zis, NU o duceti in casa la 20 de grade ca acolo se descarca mai rapid. Cel mai sigur ar fi sa stea undeva la peste 0 grade, dar pentru cei care trebuie sa demonteze jumatate de motor ca sa ajunga la baterie, pe bune, mai bine incarcati-o si lasati-o acolo unde e. Ar fi bine totusi sa decuplati bornele daca stiti ca aveti consumatori (in special anumite alarme). Acum am dus bateria la cineva sa o puna la incarcat dupa care am de gand sa o depozitez intr-un container neincalzit, urmand sa va anunt peste vreo doua luni daca mai traieste Bateria e cea originala, are deja 4 ani si e ok. Iar ca fapt divers, cea mai "tare" baterie o am pe masina (Nubira), bateria ei originala care implineste peste putin timp 10 ani si merge ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Decembrie 23, 2010 Share Postat Decembrie 23, 2010 Bateria se duce naibii la temperaturi negative. Daca e descarcata, se duce naibii la temperaturi joase, nu neaparat negative. Prin se duce naibii, inteleg ca intai isi pierde sarcina, apoi incet incet se deterioreaza permanent. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius '95 Postat Decembrie 23, 2010 Share Postat Decembrie 23, 2010 (editat) Vreti sa va oftic? A mea a stat anul trecut 2+ luni nepornita intr-un troian de zapada, doar cu husa pe ea. Cand s-a topit zapada si am vrut sa ma plimb, a pornit la primul buton, in 3 secunde. Editat Decembrie 23, 2010 de Marius '95 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Decembrie 23, 2010 Share Postat Decembrie 23, 2010 plm, injectia asta mariuse Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristian72 Postat Decembrie 23, 2010 Share Postat Decembrie 23, 2010 SARBATORI FERICITE ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
truckeru_09 Postat Decembrie 23, 2010 Share Postat Decembrie 23, 2010 Vreti sa va oftic?A mea a stat anul trecut 2+ luni nepornita intr-un troian de zapada, doar cu husa pe ea. Cand s-a topit zapada si am vrut sa ma plimb, a pornit la primul buton, in 3 secunde. Salut lume sunt de acord cu tine si 3 vd-ul daca ar avea pompa de benzina electrica ar porni tot asa un prieten a montat pe 3 vd pompa electrica (70 eur second ) si merge beton e o idee buna si nu mai trebuie demontat tot motorul iarna sa dam bateria jos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
barboge Postat Decembrie 23, 2010 Share Postat Decembrie 23, 2010 Doctore, te vad activ. Ce mai faci? Cum este in Spania? Nici nu ma gandesc ca nu te-ai descurca, dar am auzit ca s-a cam stricat treaba si pe acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristian72 Postat Decembrie 23, 2010 Share Postat Decembrie 23, 2010 Din punctul meu de vedere, totul este ok, am 2 joburi, remuneratia este ok si intradevar este mai dificil pentru muncile necalificate,.... Ca sa fiu putin rau...se poate merge cu motorul mai tot timpul si ca sa fiu putin on topic. aici nu am nici o problema cu bateria la frig.... Doctore, te vad activ. Ce mai faci? Cum este in Spania? Nici nu ma gandesc ca nu te-ai descurca, dar am auzit ca s-a cam stricat treaba si pe acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
barboge Postat Decembrie 23, 2010 Share Postat Decembrie 23, 2010 Bravo! Eu astept sa vad daca iese ceva de la Bruxelles. Te invidiez pentru ca inca te plimbi cu motorul. Poate ne vedem in 2011 la intalnirea noastra. Bafta multa!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
97TDM Postat Decembrie 23, 2010 Share Postat Decembrie 23, 2010 Azi cele 14 grade cu plus m-au scos din casa+garaj,adica eu si cu el TDM-ul.Am tras o tura scurta ca sa ii mai pocneasca incheieturile,a fost extraordinar. Acum am intrebare cu pompa electrica pe 3vd,chiar functioneaza(activia)??hahahaha... Adica am o pompa de Yamaha R1 as avea sansa sa o pun sus sa ajut cu ceva motoru,pornirea?.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius '95 Postat Decembrie 24, 2010 Share Postat Decembrie 24, 2010 Eu aud pompa electrica. Porneste 2-3 secunde dupa ce pun contactul si apoi se opreste daca n-am pornit motorul. Voi de unde luati curent daca va puneti pompa electrica? Daca o legati la contact, va functiona tot timpul cat este contactul pus, chiar si cu motorul oprit. N-ar fi periculos? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Decembrie 24, 2010 Share Postat Decembrie 24, 2010 Eu aud pompa electrica. Porneste 2-3 secunde dupa ce pun contactul si apoi se opreste daca n-am pornit motorul.Voi de unde luati curent daca va puneti pompa electrica? Daca o legati la contact, va functiona tot timpul cat este contactul pus, chiar si cu motorul oprit. N-ar fi periculos? Din cate cunosc eu despre aceste sisteme, la motoarele cu injectie (care au obligatoriu si pompa electrica) aceasta pompa este controlata de unitatea centrala, cea care comanda si injectia, si aprinderea si mai stiu eu ce... Dar nu cred ca o sa tuseasca daca functioneaza nonstop (adica nonstop cat e motorul pornit) Mesaj completat un prieten a montat pe 3 vd pompa electrica (70 eur second ) si merge beton Nu are treaba cu bateria, ideea e ca se golesc carburatoarele, si pompa electrica le umple mai repede Poti sa te interesezi de detalii? Adica: a legat pur si simplu pompa sau a mai legat si alte chestii de control? Mesaj completat Din cate cunosc eu despre aceste sisteme, la motoarele cu injectie (care au obligatoriu si pompa electrica) aceasta pompa este controlata de unitatea centrala, cea care comanda si injectia, si aprinderea si mai stiu eu ce...Dar nu cred ca o sa tuseasca daca functioneaza nonstop (adica nonstop cat e motorul pornit) Mesaj completat Nu are treaba cu bateria, ideea e ca se golesc carburatoarele, si pompa electrica le umple mai repede Poti sa te interesezi de detalii? Adica: a legat pur si simplu pompa sau a mai legat si alte chestii de control? Acum imi dau seama ca se poate Africa Twin are pompa electrica si merge, cu toate ca e cu carburatoare si nu are niciun controler Ce-i drept, se mai si strica Mesaj completat la naiba cu editarea asta post post Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ottoMan Postat Decembrie 24, 2010 Share Postat Decembrie 24, 2010 Ma intorc putin la discutia despre baterii, ca io citesc mai incet. De unde va luati baterii la banii astia ? Varta pentru 4TX e acum pe la 170 de lei - fara intretinere. Volton pe gel e cam 220 de lei. Oricum, departe de cei 400 de lei vehiculati pe aici. Iar bateria de masina nu se descarca iarna pentru ca are amperajul mai mare, asa cum s-a zis, si pentru ca e folosita in timpul iernii. Daca s-ar merge cu motorul macar o data pe saptamana iarna, nici la el nu s-ar descarca bateria. Eu asa imi intretin bateria de pe motor iarna. Revenind la pompe de benzina - nu stiu cum e la 3VD, dar presupun ca are o pompa vacuumatica. Se poate inlocui cu una electrica, fara alte modificari. Banuiesc ca oricum ar merge putin pana se amorseaza, dupa care se opreste singura daca nu pornesti motorul. Nu cred ca functioneaza non-stop cu contactul pus si cu motorul oprit. Daca gresesc, sa ma corectati. PS - mi-am permis sa ma bag in seama pentru ca ma asteapta un 4TX la Oradea sa-l ridic, si m-am gandit sa ma alatur grupului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
barboge Postat Decembrie 24, 2010 Share Postat Decembrie 24, 2010 Bine ai venit printre noi ottoMAn! Eu sunt de acord cu tine privitor la baterie, dar nu sunt prea priceput, asa ca las pe altii sa-si dea cu parerea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuchsia Postat Decembrie 24, 2010 Share Postat Decembrie 24, 2010 Ma intorc putin la discutia despre baterii, ca io citesc mai incet.De unde va luati baterii la banii astia ? Varta pentru 4TX e acum pe la 170 de lei - fara intretinere. Volton pe gel e cam 220 de lei. Oricum, departe de cei 400 de lei vehiculati pe aici. 10036840 SAITO BATTERIE WARTUNGSF. CT12B-4/GT12B-4 12V/11AH YAMAHA TDM 850 (4TX) Sofort 78,95 louis nu are preturi mari, bateriile saito sint printre cele mai ieftine ever, 80 de euro inseamna 350 ron, mai departe tragi si singur concluziile. Mai mult ca sigur confunzi cu bateriile de 3vd care intr-adevar sint sub 200 ron. Alea de 4tx au latimea de 70mm, ai grija la aspectul asta cind iti iei baterie la mobra. Cele de 3vd sint cu 1cm mai late. Nu exista baterie de 4tx cu lichid, toate sint pe gel din cauza ca sucesti bateria in fel si chip pina o pui in spatele amortizorului. Varta nici nu cred ca au baterii pe dimensiunile de 4tx. Cauta niste preturi la toplite, yuasa, etc, si ai sa te convingi ca am dreptate. Bineinteles, daca ai o sursa de baterii ieftine, nu ezita sa o postezi aici. Spor ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
97TDM Postat Decembrie 24, 2010 Share Postat Decembrie 24, 2010 (editat) Acum sa imi dau si eu cu parerea.Se poate in fucntie de cum inchide cuiu pontou pompa sa aibe un sistem de presiune si atunci cand simte ca nu mai are unde impinge sa se opreasca, e o chestie banala.Stiu versiunea asta de la LASTUN mai am si acum o pompa electrica care atunci cand simtea ca nu amai are unde impinge benzina se oprea automat.Varianta asta e si la masina lucreaza pe presiune pompa nu cred ca e comandata de unitatea centrala(comp) sau cel putin nu in totalitate ,parerea mea.Deci pe scurt cred ca este posibil si lucreaza pe sistem presiune, mica ON- mare OFF .Si mai poate fi comandata de un releu (cateva secunde)cand se pune contactul. Legat de baterii si eu am cumparat ceva italieneasca cu gel de la noi,din magazinul CICLOP ,220 de lei pe gel ...nu mai stiu exact ce firma...nu dau bateria jos iarna,m-am hotarit.Asa ca o sa va tin la curent ce si cum(sta in garaj neincalzit).respect. Editat Decembrie 24, 2010 de 97TDM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ottoMan Postat Decembrie 25, 2010 Share Postat Decembrie 25, 2010 Da, se pare ca intr-adevar cea Varta nu intra pe 4TX - are latimea de 88 de mm. Greseala mea, nu am fost atent. Dar Volton pe gel ajunge pe la 220 de lei cu tot cu curier - http://bateriimoto.ro/Home/Acumulator-VOLT...N&year=1999 Iar JMT, de care am si eu pe stoc, sunt ceva mai scumpe, la 280 de lei. Oricum, tot e mai ieftin decat de pe Louis Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
v1n3ri Postat Decembrie 25, 2010 Share Postat Decembrie 25, 2010 Prin Arad e un 3VD la dezmembrat. Poate se potriveste aripa. Poate confirma careva treaba asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Decembrie 25, 2010 Share Postat Decembrie 25, 2010 Deci baterile (de acest gen cel putin), daca sunt in stare ok nu se descarca la rece, asta e mit. L-am intrebat pe nenea cu bateriile ieri de doua ori si mi-a zis ca pot s-o las pana in -30 linistit, ceea ce si am de gand sa fac. Am cautat fugitiv info pe net si nu am gasit ceva concret care sa sustina dar nici sa infirme treaba asta... din pacate sunt cam pe fuga acum. Ce o sa gasiti sigur este faptul ca se descarca mai repede la caldura. -- Legat de pornirea mobrei si mie mi-a pornit ceva mai greu anul trecut, dupa mai bine de doua luni de stat in garaj. Dar am dat la contact, impins un pic mobra intr-a treia... si pana la urma a luat-o. -- Korben, felicitari pentru forum! -- Craciun fericit la toata lumea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuchsia Postat Decembrie 25, 2010 Share Postat Decembrie 25, 2010 Da, se pare ca intr-adevar cea Varta nu intra pe 4TX - are latimea de 88 de mm. Greseala mea, nu am fost atent.Dar Volton pe gel ajunge pe la 220 de lei cu tot cu curier - http://bateriimoto.ro/Home/Acumulator-VOLT...N&year=1999 Iar JMT, de care am si eu pe stoc, sunt ceva mai scumpe, la 280 de lei. Oricum, tot e mai ieftin decat de pe Louis E un pret bun, daca bateria e in mintile ei. Capacitatea la JMT vad ca e de 9.5Ah fatza de 11Ah la Saito, totusi. Pe de alta parte si Yuasa are tot 10Ah (si costa lejer peste 4 milioane), dar banuiesc ca rezista mult mai bine decat Saito la autodescarcare -- bateria veche de doar 11 luni despre care spuneam mai sus ca mi-a cedat la frig era Saito. Toata treaba e pe unde se plaseaza JMT la calitatea componentelor intre Saito si Yuasa Ca fapt divers, mai am o baterie cu lichid Saito, pe Tenere, de 12Ah, pe care am dat 60-70 lei noua, de pe Louis. Are vreo 3.5 ani vechime, a stat neincarcata cu anii, si merge perfect dupa completarea cu apa distilata (o folosesc ocazional pe TDM ca sa protejez bateria principala dupa ce dau carburile jos sau la prima pornire dupa iernat). Daca vinzi baterii, de ce nu iti faci mai agresiv/explicit reclama ? La 4tx chiar e o problema pentru portofel schimbul bateriei. Baga eventual un topic sticky pe forumul lui Korben, acolo aia e si ideea, sa avem la indemana adrese utile. Bafta ! @toata-lumea: Sarbatori fericite, un 2011 mai cu spor decat 2010, si sa nu va lase niciodata la greu mobrele:D Mesaj completat Deci baterile (de acest gen cel putin), daca sunt in stare ok nu se descarca la rece, asta e mit. L-am intrebat pe nenea cu bateriile ieri de doua ori si mi-a zis ca pot s-o las pana in -30 linistit, ceea ce si am de gand sa fac. Am cautat fugitiv info pe net si nu am gasit ceva concret care sa sustina dar nici sa infirme treaba asta... din pacate sunt cam pe fuga acum. Ce o sa gasiti sigur este faptul ca se descarca mai repede la caldura. Probabil bateria mea care a cedat nervos de la frig n-avea telefonul domnului respectiv altfel te asigur ca nu a fost nevoie de -30, si ca a fost incarcata destul de frecvent pe timpul iernatului. Uite aici primele linkuri pe google dupa 'acid battery self discharge winter' : http://www.progressivedyn.com/battery_basics.html "All batteries, regardless of their chemistry, will self-discharge. The rate of self-discharge for lead acid batteries depends on the storage or operating temperature. At a temperature of 80 degrees F. (27 de grade Celsius) a lead acid battery will self-discharge at a rate of approximately 4% a week. A battery with a 125-amp hour rating would self-discharge at a rate of approximately five amps per week. Keeping this in mind if a 125 AH battery is stored for four months (16 weeks) winter without being charged, it will loose 80 amps of its 125-amp capacity. It will also have severe sulfation, which causes additional loss of capacity. Keep your batteries charged while not in use!" http://www.windsun.com/Batteries/Battery_FAQ.htm "Battery capacity (how many amp-hours it can hold) is reduced as temperature goes down, and increased as temperature goes up. This is why your car battery dies on a cold winter morning, even though it worked fine the previous afternoon. If your batteries spend part of the year shivering in the cold, the reduced capacity has to be taken into account when sizing the system batteries. The standard rating for batteries is at room temperature - 25 degrees C (about 77 F). At approximately -22 degrees F (-27 C), battery AH capacity drops to 50%. At freezing, capacity is reduced by 20%. Capacity is increased at higher temperatures - at 122 degrees F, battery capacity would be about 12% higher." Or fi si teorii care sa sustina altceva, habar n-am. Mie practica imi arata fix cum zic baietii din linkurile respective. Ideea e ca exista un risc de deteriorare ireversibila in cazul in care va hotarati sa lasati bateria in frig o perioada lunga de timp fara incarcare. Eu am patit-o pe pielea mea, fiecare trage ce concluzii vrea din asta. Si da, am avut si eu motociclete peste iarna in garaje neincalzite si n-au patit nimic bateriile dupa o luna-doua in frig, dar s-a intimplat si invers Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.