ACHIMOTO Postat Septembrie 27, 2012 Share Postat Septembrie 27, 2012 Salut, O sa-mi iau o Aprilia Pegaso 650 zilele astea care are cauciucul spate dus rau, Asa ca vreau sa-l schimb cu altul. Intrebarea mea este daca se poate merge normal cu cauciucuri fata/ spate de marci si profile cat de cat diferite (fata deja 30% uzat mai de strada si spate unul nou sau unul second, ma gandeam la un Kenda 671 Dual Sport)!?? Intrebarea se adreseaza celor care au asemenea experiente, daca este cazul Merci de raspunsuri!! Iti dai seama ca producatorii cat si pilotii care se dau bine nu recomanda acest lucru !!! Deoarece avand 2 avelope diferite , pot exista profile diferite -- unde intervine si aderenta diferita pe diferite tipuri de drum - asfalt - macadam - iarba - etc . La fel intervine si diferenta de aderenta , datorita compozitiei cauciucului : - moale -mediu - tare . Poate interveni si diferenta la distanta si aderenta la franare , la fel datorita profilului si tipului de compozitie . Dar daca pilotezi normal , si nu te dai ,, racing '' , nu vei simtii aceste diferente daca profilele anvelopelor sunt apropiate . ,, Pamantenii '' care se dau abosolut normal , nu stim diferentele ...... CONCLUZIA SI DECIZIA FINALA O TRAGI SINGUR . DRIVE SAFE !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pragmatik Postat Octombrie 4, 2012 Share Postat Octombrie 4, 2012 Mitas Am avut E09 pe spate. Satisfacator in teren pt trasee usoare, satisfacator pe asfalt, slab pe noroaie. Am pus C-02 care e un dezastru pe asfalt pt ca mergi ca pe apa dar e grozav in teen. A costat 285Ron + montajul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zigzag Postat Octombrie 20, 2012 Share Postat Octombrie 20, 2012 Aveti idee ce cauciuc o fi asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ggobi Postat Octombrie 22, 2012 Share Postat Octombrie 22, 2012 nu stiu sa-ti zic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zigzag Postat Octombrie 23, 2012 Share Postat Octombrie 23, 2012 Intre timp am aflat. Se pare ca e vorba de asta - http://www.motorcyclepowersportsnews.com/Item/83056/new_michelin_desert_race_tire_debuts_in_dakar_rally_moto_class.aspx Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stefanfaida Postat Octombrie 23, 2012 Share Postat Octombrie 23, 2012 Asta va fi urmatorul meu cauciuc pt spate. Ce ziceti? http://www.rockymountainatvmc.com/p/44/86/176/1420/-/4412/Dunlop-D952-Multi-Terrain-Tire Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
douaroti Postat Februarie 21, 2013 Share Postat Februarie 21, 2013 vorbind de enduro si hardenduro, in zona premium ce cauciucuri ati mai testat? a venit vremea sa la schimb pe amandoua si mi s-a aprobat buget relaxat... gandurile mele sunt intre michelin enduro competition si metzeler 6 days poate sunteti si voi cu gandul in aceasi directie si atunci putem schimba cateva idei bune merci anticipat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Februarie 21, 2013 Autor Share Postat Februarie 21, 2013 metzler e ceva mai moale, deci se duce cam rapid, mai ales pe 450 4t. eu merg EC spate si metzler 6days fatza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
douaroti Postat Februarie 21, 2013 Share Postat Februarie 21, 2013 daca e mai moale s-ar putea sa fie mai bun "pe alocuri" si am inteles ca metzeler e mai ieftin, deci s-ar putea sa compenseze? vad ca pe fata il folosesti, ceea ce-mi spune ca te simti in "largul tau" cu el? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Februarie 22, 2013 Share Postat Februarie 22, 2013 Daca nu vrei sa fi neaparat legal FIM, adica nu participi la campionatul de enduro, te poti gandi si la Michelin S12 CrossCompetition. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
douaroti Postat Februarie 22, 2013 Share Postat Februarie 22, 2013 sigur nu am ganduri de FIM...ii lasam pe cei mai entuziasti pentru asa ceva... altfel, foarte interesant profilul Michelin "S12 CrossCompetition", l-ai testat in padurile Romanesti si tine si la impins si la tras...? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vargoneti Postat Februarie 22, 2013 Share Postat Februarie 22, 2013 Michelin S12 XC pt spate , belea guma , pe fata am mers numa cu Pirelli Scorpion Pro fim , foarte bun si asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aurelro Postat Februarie 22, 2013 Share Postat Februarie 22, 2013 mobra mea a venit cu "maxxis cross competition", cat am mers cu ea pareau ok a mai probat si altcineva asa ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Februarie 22, 2013 Autor Share Postat Februarie 22, 2013 @2roti ... "mai moale" inseamna prea moale pt mine, adica nu cred ca vei simti diferenta de aderenta insa guma se va duce prea rapid. Strict din experienta, e mult mai importanta "presiunea" din guma spate (chiar dai ai mousse ori camera) decat gradul de uzura, bineinteles, in limitele bunului simt. Cam batem apa in piua desi lucrurile sunt clare. Ai buget, vrei grip maxim? cumperi guma moale, ai mai multe mussuri/roti, potrivite pentru fiecare tip de teren. Te dai de placere, ca marea majoritate (ma includ si pe mine aici) , atunci cauti probabil un raport bun intre grip si durabilitate, pe cat mai multe tipuri de teren. In general, gumele fim sunt mult mai moi decat cele de cross, iar datorita dimensiunii si aranjamentului crampoanelor sunt mai putin potrivite pentru noroi gros. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Februarie 23, 2013 Share Postat Februarie 23, 2013 Chiar conteaza duritatea cauciucului? Sau mai degraba conformatia lui? Am pe spate un Golden Tyre GT214, care e un cauciuc de teren mediu-dur, dar cu crampoane mai rare si mai inalte decat majoritatea cauciucurilor (cred ca ajunge la 18mm inaltime). L-am folosit exclusiv pe teren moale si noroi, si sunt extrem de multumit atat de grip, cat si de cat de repede sare noroiul de pe el la primul gaz. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Februarie 25, 2013 Autor Share Postat Februarie 25, 2013 da, conteaza f mult duritatea, mai ales daca vrei sa parcurgi traseul contratimp. Daca esti la plimbare, mai tragi, mai impingi, mai bulesti un ambreiaj...etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
douaroti Postat Februarie 25, 2013 Share Postat Februarie 25, 2013 @soso, ma regasesc si pe mine in zona dat-ului de placere, asa ca conteaza pana-n-trun loc calitatea gumei De EC pe spate sunt multumit si eu, asta am acum (pe terminate), o sa incerc 6 days pe fata, sa vedem ce shimbare va fi! merci Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
blue_led Postat Mai 22, 2013 Share Postat Mai 22, 2013 (editat) Michelin S12 XC pt spate , belea guma , pe fata am mers numa cu Pirelli Scorpion Pro fim , foarte bun si asta Ai facut Enduropanorama cu asa ceva pe spate ? Zecile de motocrosisti depasiti de mine pe urcari, la EP cu asa ceva se chinuiau sa urce, iar eu de obicei ajung ultimul la finish. Eu am jurat ca nu mai merg cu asa ceva pe mobra. Editat Mai 22, 2013 de blue_led Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vargoneti Postat Mai 23, 2013 Share Postat Mai 23, 2013 Ai facut Enduropanorama cu asa ceva pe spate ? Zecile de motocrosisti depasiti de mine pe urcari, la EP cu asa ceva se chinuiau sa urce, iar eu de obicei ajung ultimul la finish. Eu am jurat ca nu mai merg cu asa ceva pe mobra. mda , dupa 6 luni de folosit acest model am inceput sa imi cam schimb parerea despre el Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Mai 23, 2013 Share Postat Mai 23, 2013 Ziceti: ce minusuri are S12? Eu nu l-am incercat pe noroi adevarat. In rest mi s-a parut excelent. Are, cred, cele mai inalte crampoane in domeniu.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sergiu_SP Postat Mai 23, 2013 Share Postat Mai 23, 2013 E cauciuc doar de noroi sau pamant moale. Da rateuri pe pietre, iarba, radacini. Recomand cauciucuri de enduro si nu de cross pentru ce facem noi. Merg pe peste tot, nu exceleaza pe nicaieri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Mai 23, 2013 Share Postat Mai 23, 2013 Hm. La radacini nu m-am gandit. Pietre doar ocazional servesc. Iar pt iarba, frunze, noroi, pamant tare sau moale S12 Cross Competition este excelent. Cauciucurile enduro au inaltimea crampoanelor restrictionate de regulile FIM. Am avut si Michelin Enduro Competition dar Cross Competition mi se pare superior. Enduro Competition are material moale (aderenta pe pietre) si crampoane rare (neadecvat pe pietre dar bine in noroi). Crampoane scunde (prost pentru noroi). Adica cum ai zis: un compromis - bunicel peste tot dar si slabut oriunde. N-am probat Cross Competition in noroi. Eu am retineri in ceea ce il priveste tocmai in noroi, unde toata lumea il lauda, din cauza crampoanelor cam dese. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Mai 24, 2013 Autor Share Postat Mai 24, 2013 S12- cauciuc f bun pe orice teren, dar foarte moale la compozitie (atentie, valabil doar pt latime 120. La 130 si 140 compoziita e mai tare si nu il recomand la enduro) insa se uzeaza prea repede pentru gustul meu. Am folosit la enduropanorama goldentyre, varianta endruo fim, sunt extrem de placut surprins, in special de aderenta pe piatra/lemn ude. Pe pamant comportament la fel pt mine ca alte marci consacrate, dat compar tot cu varianta enduro fim. Am pe fata o guma de enduro de la kenda, nu as recomanda la nimeni, o sa o schimb desi are uzura f mica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Decembrie 26, 2013 Share Postat Decembrie 26, 2013 A folosit cineva metoda? Chiar face minuni? http://www.mcnews.com/mcn/features/2012MayLstPg.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Decembrie 26, 2013 Share Postat Decembrie 26, 2013 Metoda ascutirii crampoanelor nu face minuni, dar mai prelungeste un pic viata cauciucului. Trebuie sa tii cont de faptul ca si inaltimea cramponului a devenit mai mica, si, de asemenea, daca il ascuti odata, devine mai subtire cu 3-4 mm. La a doua ascutire, deja e aproape sa se rupa la cel mai mic abuz asupra lui. Iar scula nu e neaparat necesara, un cutit care intra in cauciuc ca-n branza e cutitul de paine cu lama ondulata. http://www.detalio.net/images/P/WU-4143.jpg Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.