Sari la conținut

Cauciucuri De Offroad


Postări Recomandate

Salut,

O sa-mi iau o Aprilia Pegaso 650 zilele astea care are cauciucul spate dus rau, Asa ca vreau sa-l schimb cu altul.

 

Intrebarea mea este daca se poate merge normal cu cauciucuri fata/ spate de marci si profile cat de cat diferite (fata deja 30% uzat mai de strada si spate unul nou sau unul second, ma gandeam la un Kenda 671 Dual Sport)!??

 

Intrebarea se adreseaza celor care au asemenea experiente, daca este cazul :)

 

Merci de raspunsuri!!

 

Iti dai seama ca producatorii cat si pilotii care se dau bine nu recomanda acest lucru !!!

 

Deoarece avand 2 avelope diferite , pot exista profile diferite -- unde intervine si aderenta diferita pe diferite tipuri de drum - asfalt - macadam - iarba - etc .

La fel intervine si diferenta de aderenta , datorita compozitiei cauciucului : - moale -mediu - tare .

Poate interveni si diferenta la distanta si aderenta la franare , la fel datorita profilului si tipului de compozitie .

 

Dar daca pilotezi normal , si nu te dai ,, racing '' , nu vei simtii aceste diferente daca profilele anvelopelor sunt apropiate .

,, Pamantenii '' crackup.gif care se dau abosolut normal , nu stim diferentele ...... CONCLUZIA SI DECIZIA FINALA O TRAGI SINGUR .beer.gif

 

 

 

DRIVE SAFE !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 364
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mitas

 

Am avut E09 pe spate. Satisfacator in teren pt trasee usoare, satisfacator pe asfalt, slab pe noroaie.

Am pus C-02 care e un dezastru pe asfalt pt ca mergi ca pe apa dar e grozav in teen. A costat 285Ron + montajul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

vorbind de enduro si hardenduro, in zona premium ce cauciucuri ati mai testat?

a venit vremea sa la schimb pe amandoua si mi s-a aprobat buget relaxat...

gandurile mele sunt intre michelin enduro competition si metzeler 6 days

 

poate sunteti si voi cu gandul in aceasi directie si atunci putem schimba cateva idei bune

 

merci anticipat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sigur nu am ganduri de FIM...ii lasam pe cei mai entuziasti pentru asa ceva...

 

altfel, foarte interesant profilul Michelin "S12 CrossCompetition", l-ai testat in padurile Romanesti si tine si la impins si la tras...?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@2roti ... "mai moale" inseamna prea moale pt mine, adica nu cred ca vei simti diferenta de aderenta insa guma se va duce prea rapid. Strict din experienta, e mult mai importanta "presiunea" din guma spate (chiar dai ai mousse ori camera) decat gradul de uzura, bineinteles, in limitele bunului simt. Cam batem apa in piua desi lucrurile sunt clare. Ai buget, vrei grip maxim? cumperi guma moale, ai mai multe mussuri/roti, potrivite pentru fiecare tip de teren. Te dai de placere, ca marea majoritate (ma includ si pe mine aici) , atunci cauti probabil un raport bun intre grip si durabilitate, pe cat mai multe tipuri de teren. In general, gumele fim sunt mult mai moi decat cele de cross, iar datorita dimensiunii si aranjamentului crampoanelor sunt mai putin potrivite pentru noroi gros.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar conteaza duritatea cauciucului? Sau mai degraba conformatia lui?

Am pe spate un Golden Tyre GT214, care e un cauciuc de teren mediu-dur, dar cu crampoane mai rare si mai inalte decat majoritatea cauciucurilor (cred ca ajunge la 18mm inaltime). L-am folosit exclusiv pe teren moale si noroi, si sunt extrem de multumit atat de grip, cat si de cat de repede sare noroiul de pe el la primul gaz.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@soso, ma regasesc si pe mine in zona dat-ului de placere, asa ca conteaza pana-n-trun loc calitatea gumei

De EC pe spate sunt multumit si eu, asta am acum (pe terminate), o sa incerc 6 days pe fata, sa vedem ce shimbare va fi!

merci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Michelin S12 XC pt spate , belea guma , pe fata am mers numa cu Pirelli Scorpion Pro fim , foarte bun si asta

Ai facut Enduropanorama cu asa ceva pe spate ?

Zecile de motocrosisti depasiti de mine pe urcari, la EP cu asa ceva se chinuiau sa urce, iar eu de obicei ajung ultimul la finish.

Eu am jurat ca nu mai merg cu asa ceva pe mobra.

Editat de blue_led
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai facut Enduropanorama cu asa ceva pe spate ?

Zecile de motocrosisti depasiti de mine pe urcari, la EP cu asa ceva se chinuiau sa urce, iar eu de obicei ajung ultimul la finish.

Eu am jurat ca nu mai merg cu asa ceva pe mobra.

 

mda , dupa 6 luni de folosit acest model am inceput sa imi cam schimb parerea despre el ^_^

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ziceti: ce minusuri are S12? Eu nu l-am incercat pe noroi adevarat. In rest mi s-a parut excelent. Are, cred, cele mai inalte crampoane in domeniu....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E cauciuc doar de noroi sau pamant moale. Da rateuri pe pietre, iarba, radacini.

Recomand cauciucuri de enduro si nu de cross pentru ce facem noi. Merg pe peste tot, nu exceleaza pe nicaieri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hm. La radacini nu m-am gandit. Pietre doar ocazional servesc. Iar pt iarba, frunze, noroi, pamant tare sau moale S12 Cross Competition este excelent. Cauciucurile enduro au inaltimea crampoanelor restrictionate de regulile FIM. Am avut si Michelin Enduro Competition dar Cross Competition mi se pare superior. Enduro Competition are material moale (aderenta pe pietre) si crampoane rare (neadecvat pe pietre dar bine in noroi). Crampoane scunde (prost pentru noroi). Adica cum ai zis: un compromis - bunicel peste tot dar si slabut oriunde. N-am probat Cross Competition in noroi. Eu am retineri in ceea ce il priveste tocmai in noroi, unde toata lumea il lauda, din cauza crampoanelor cam dese.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S12- cauciuc f bun pe orice teren, dar foarte moale la compozitie (atentie, valabil doar pt latime 120. La 130 si 140 compoziita e mai tare si nu il recomand la enduro) insa se uzeaza prea repede pentru gustul meu.

Am folosit la enduropanorama goldentyre, varianta endruo fim, sunt extrem de placut surprins, in special de aderenta pe piatra/lemn ude. Pe pamant comportament la fel pt mine ca alte marci consacrate, dat compar tot cu varianta enduro fim. Am pe fata o guma de enduro de la kenda, nu as recomanda la nimeni, o sa o schimb desi are uzura f mica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 months later...

Metoda ascutirii crampoanelor nu face minuni, dar mai prelungeste un pic viata cauciucului. Trebuie sa tii cont de faptul ca si inaltimea cramponului a devenit mai mica, si, de asemenea, daca il ascuti odata, devine mai subtire cu 3-4 mm. La a doua ascutire, deja e aproape sa se rupa la cel mai mic abuz asupra lui.

 

Iar scula nu e neaparat necesara, un cutit care intra in cauciuc ca-n branza e cutitul de paine cu lama ondulata.

 

http://www.detalio.net/images/P/WU-4143.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...