Sari la conținut

Stramosii


kyvacka
 Share

Postări Recomandate

Bine ...hai ca iti spun cum sta treeaba cu mobra.

daca ai piese noi in ea merge..sa zicem....

dar odata ce se uzeaza ceva piesa la ea, ca piesele de la domino, se duc pe pluta pe rand toate...

asta e adevarul, si nu are rost sa tot vrajim.....

ii rea si gata...cunosc o multime de mobristi, care se tot plang....

:baldy:

acum japonelele sunt la putere..

PS: NU VRETI KAWA MEA?

EFTINA....... :baldy: :baldy: :wave:

 

daca te iei dupa toti care se plang pe aici inseamna ca nici o motocicleta nu e buna

 

nu este adevarat tot ce se vb de mobra... cei care se plang aici au probabil numai gioarse in ultimul hal, gen Gabitzu-mobristu, plm, si alti asa_zisi mobristi care au gasit mobra lu bunicu aruncata prin beci sau prin pod si-acuma se dau mari motociclisti si mari depanatori de motoare metrom....

hai sa lasam vrajeala...

cunosc oameni care au avut mobra toata viata si au mers cu ea la munte si la mare an de an

vezi @ion_54, care este acum in canada, dar aici a avut mobra multi ani...

 

nu mai vorbiti prostii, ca nu e frumos sa denigrati numele singurei motorete autohtone... si ganditi-va ca sunt modele facute in 1970si...

 

a mea era din 1979 si mergea inca foarte bine cu motorul original....am reparat mai mult la DR in 6 luni decat la Mobra intr-un an jumate... ahahahahhahahahaahaa :baldy:

hai sanatate la toata lumea....comunistilor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 57
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

daca te iei dupa toti care se plang pe aici inseamna ca nici o motocicleta nu e buna

 

nu este adevarat tot ce se vb de mobra... cei care se plang aici au probabil numai gioarse in ultimul hal, gen Gabitzu-mobristu, plm, si alti asa_zisi mobristi care au gasit mobra lu bunicu aruncata prin beci sau prin pod si-acuma se dau mari motociclisti si mari depanatori de motoare metrom....

hai sa lasam vrajeala...

cunosc oameni care au avut mobra toata viata si au mers cu ea la munte si la mare an de an

vezi @ion_54, care este acum in canada, dar aici a avut mobra multi ani...

 

nu mai vorbiti prostii, ca nu e frumos sa denigrati numele singurei motorete autohtone... si ganditi-va ca sunt modele facute in 1970si...

 

a mea era din 1979 si mergea inca foarte bine cu motorul original....am reparat mai mult la DR in 6 luni decat la Mobra intr-un an jumate... ahahahahhahahahaahaa :baldy:

hai sanatate la toata lumea....comunistilor!

Hhahahah :nono: :baldy: Saracu dr!!! :wave:

Asta e adevarat, dar daca nu si ai grija de ea, de unde sa te tina...depinde cum o ;duci;.... :baldy:

conteaza, si benzina si uleiul :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce aveti ma de va certati? :baldy:

 

eu am facut o sg reparatie capitala frate, si la minimobra, la rabla mai mica, si in rest, mici reglaje si reparatii ca doar e comunista veche :baldy:

 

dupa o luna de stat in ploaie si nepornita, iarna, in salajan, la prima pedala a luat-o si am ramas :baldy:

 

belelele, datorita timpului le are la roti, la directie, dar se fac...

 

daca e pusa la punct perfect si verificata bine inainte de a fi montata integral, te duce unde ai nevoie...mai nasol ca e naravasa si schimbi segmentii des, dar, ca motor, nu necesita mari reparatii dese dupa ce l-ai pus la punct :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce aveti ma de va certati? :P

 

eu am facut o sg reparatie capitala frate, si la minimobra, la rabla mai mica, si in rest, mici reglaje si reparatii ca doar e comunista veche :D

 

dupa o luna de stat in ploaie si nepornita, iarna, in salajan, la prima pedala a luat-o si am ramas :lol:

 

belelele, datorita timpului le are la roti, la directie, dar se fac...

 

daca e pusa la punct perfect si verificata bine inainte de a fi montata integral, te duce unde ai nevoie...mai nasol ca e naravasa si schimbi segmentii des, dar, ca motor, nu necesita mari reparatii dese dupa ce l-ai pus la punct :crack:

Stai calmo!!! :kick:

nu se cearta numeni, dar stiu din viata cotidiana ca mobrele sunt rele!!1

Acum: LA TOTI NE E GREU!!!! :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Cam asa!! :cheers:

Mobra a fost singurul motor facut de romani, si si ala e foarte prost!!!

Sunt bune atata timp cat bagi piese noi, sau e motorul

nou....in rest jaf :bounce:

Asfalt uscat!!! :D :peace:

Pentru vremea lor au fost bijuterii,cine avea mobra era tare asa ca nu mai barfiti acum, ca nu o sa se compare niciodata cu un minsk la fiabilitate! Oricum au rezistat si inca mai rezista!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce va luati voi dupa unii si dupa altii....???un singur lucru e cert MOBRA A FOST BIJUTERIE pentru vremea ei ce-i drept dar cu piese bune si reglata asa cum trebuie te duce unde vrei...CREDETI-MA am peste 50.000 de km cu MObra in 2 ani cat am folosit-o zilnic si nu m-a dezamagit.., ca altfel nu o mai aveam pana acum...imi pare rau ca trebuie sa o dau dar asta e...daca sta tot se strica asa ca mai bine sa o foloseasca cineva

 

 

Toate bune si

salutari cu farul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce va luati voi dupa unii si dupa altii....???un singur lucru e cert MOBRA A FOST BIJUTERIE pentru vremea ei ce-i drept dar cu piese bune si reglata asa cum trebuie te duce unde vrei...CREDETI-MA am peste 50.000 de km cu MObra in 2 ani cat am folosit-o zilnic si nu m-a dezamagit.., ca altfel nu o mai aveam pana acum...imi pare rau ca trebuie sa o dau dar asta e...daca sta tot se strica asa ca mai bine sa o foloseasca cineva

Toate bune si

salutari cu farul!

Salutari!!!

Nu stiu ce sa mai cred despre mobre, dar pe toate care le cunosc eu ici una nu se aseamana caracteristicilor afisate de voi :D erau toate JAFURI :peace:

Decat o mobra, mai bine un scuter cu podea......mere mult mai bine, si e mai sukar :( ...Poate pt voi acest fapt nu conteaza, dar cum m-as simti sa ma duc cu mobra in oras, sau, ce sa mai zic:la scoala :cheers: Mai bine yamaha mea :moto:

Oricum va felicit pt ca mai tineti in viata aceasta batranica!!!

asafalt uscat!! :D :bounce: :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

MOBRA a facut multi motociclisti!!!!

 

ai perfecta dreptate... si sunt mandru ca ma numar printre ei...

 

axi am pus mana pe o mobra cu 500 km la bord... crede-ma ca mergea perfect...

cred ca pentru vremea ei a fost ceva bun.Nu are rost s-o comparam cu motoarele de afara din acel timp... pt romani era perfecta... deaia sunt atat de multe si acum...

Editat de c0zmin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Decat o mobra, mai bine un scuter cu podea......mere mult mai bine, si e mai sukar :D ...Poate pt voi acest fapt nu conteaza, dar cum m-as simti sa ma duc cu mobra in oras, sau, ce sa mai zic:la scoala :cheers: Mai bine yamaha mea :bounce:

Oricum va felicit pt ca mai tineti in viata aceasta batranica!!!

asafalt uscat!! :peace: :D :moto:

sa inteleg ca ai motor doar ca sa paraie ceva la tine sub poponeata...sau doar asa te remarca fetele. ( na sa fiu si eu rau :( ). pe tine inca nu te-a tavalit mobra... si oricum la un scuter cu consumul mobrei =>tot cam aceleasi performante... fara suparare.

PASTE FERICIT!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...
  • 1 year later...

sal, am o mobra in stare de functionare dar ii modificat aprindere electronica cilindru alizat, are piston de drujba in doi secmentii, gaura unde intra boltu de la piston la ambelaj ii marita trage foarte bine, dac ii dau a patra merge ca la minsk ar mai duce o treapta adic pe a5a, nu mai face gat la plecare nu mai am treaba cu pornirea

 

 

meam pus gentii de aluminiu fcute din butuc de mobra si geanta demz batran, care avea rotile pe 16 si mobra le are pe 17,am cautat cauciucuri de 16 pe 250 si am gasit si leam pus fuge cu mult mai tare are o lumina foarte buna ca aprinderea o are pe 12 v

pa

 

 

 

miam pus aceleratie pe dregas si ii mult mai bine decat pe sanie se acelereaza pana la capat si mere mult mai usor

 

 

punetiva si voi care avetii mobra pa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum mama zmaului poti spune ca mobra e o scula buna, a fost un jaf, dar din pacate pe vremea lu raposatu singurul jaf mai accesibil, toti care au avut mobre pe vremea aia faceau reparati capitale din 3000 in 3000 km, porcaria aia de schimbator cum era un pic fortat cum incepea sa dea rateuri, mobra are un motoras mic de doar 3cp, un motor de turatie de aici si uzura prematura a segmentilor, ulei de amestec de foarte proasta calitate, pt pornirea din loc trebuia sa te joci si din ambreaj de aici si uzura discurilor de ambreaj, nu uitati de celebra coroana de ambreaj care cum fortai un pic motorasul se rupea un dinte care fcea praf tot ce prindea in cale, oameni aia de care spuneti voi ca au facut multe mi de km cu ele acum ii vezi in piata cum vand saci de piese adunate de-a lungul anilor, in baia mare toti mobristi au cumparat piese de la Puiu, un mos care s-a incapatanat sa arate la lume ce buna e mobra iar acum vinde piese cu sacul, si cand spun asta nu exagerez. Singurul motor de motocicleta autentic romanesc si de calitate se poate vedea la muzeul din Sighet, un motor boxer de mai mare dragul sa-l privesti, nimeni nu spune ca romani nu puteau sa produca motociclete frumoase si bune dar din pacate Rusi ne-au impus dupa razboi cateva restricti pt a-si proteja ei economia, a se vedea ce au facut cu industria aeronautica romana care inainte de razboi ocupa un loc fruntas in europa.

 

iar tipul cu dr-ul care spune ca a reparat la el mult, tu cand ai desfacut motorul ai vazut ce tehnica e in el si ce calitate au piesele, ia o piesa din dr si bate-o de o piesa din mobra si vezi pe care se vede urma de la lovitura. nimeni nu contesta faptul ca ai luat un jaf de dr din italia neintretinut, dar incearca sa pui mana pe unul intretinut si vei ramane surprins ca tot ce trebuie sa faci la el e sa-i schimbi uleiul la 6000 km si sa-l si completezi ca-i place sa-l pape.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum mama zmaului poti spune ca mobra e o scula buna, a fost un jaf, dar din pacate pe vremea lu raposatu singurul jaf mai accesibil, toti care au avut mobre pe vremea aia faceau reparati capitale din 3000 in 3000 km, porcaria aia de schimbator cum era un pic fortat cum incepea sa dea rateuri, mobra are un motoras mic de doar 3cp, un motor de turatie de aici si uzura prematura a segmentilor, ulei de amestec de foarte proasta calitate, pt pornirea din loc trebuia sa te joci si din ambreaj de aici si uzura discurilor de ambreaj, nu uitati de celebra coroana de ambreaj care cum fortai un pic motorasul se rupea un dinte care fcea praf tot ce prindea in cale, oameni aia de care spuneti voi ca au facut multe mi de km cu ele acum ii vezi in piata cum vand saci de piese adunate de-a lungul anilor, in baia mare toti mobristi au cumparat piese de la Puiu, un mos care s-a incapatanat sa arate la lume ce buna e mobra iar acum vinde piese cu sacul, si cand spun asta nu exagerez. Singurul motor de motocicleta autentic romanesc si de calitate se poate vedea la muzeul din Sighet, un motor boxer de mai mare dragul sa-l privesti, nimeni nu spune ca romani nu puteau sa produca motociclete frumoase si bune dar din pacate Rusi ne-au impus dupa razboi cateva restricti pt a-si proteja ei economia, a se vedea ce au facut cu industria aeronautica romana care inainte de razboi ocupa un loc fruntas in europa.

 

iar tipul cu dr-ul care spune ca a reparat la el mult, tu cand ai desfacut motorul ai vazut ce tehnica e in el si ce calitate au piesele, ia o piesa din dr si bate-o de o piesa din mobra si vezi pe care se vede urma de la lovitura. nimeni nu contesta faptul ca ai luat un jaf de dr din italia neintretinut, dar incearca sa pui mana pe unul intretinut si vei ramane surprins ca tot ce trebuie sa faci la el e sa-i schimbi uleiul la 6000 km si sa-l si completezi ca-i place sa-l pape.

 

 

ce vorbesti man? :laugh: ,mobra jaf?oooo,,,cine stie ce mobra ai fi avut tu man bagogistule..... fara suparare :laugh:

P.S:ai donat mobra aia neagra?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am avut Mobra,am avut Hoinar si cred ca ,pe undeva,e acelasi lucru.

Consider ca din punct de vedere al performentelor sunt foarte bune.Problema lor este fiabilitatea.Piesele se uzeaza prea repede,cred ca sunt confectionate din materiale mult prea slabe.Cred ca daca ar fi fost produse de nemti,mobrele si Hoinerele ar fi fost fabricate si astazi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am avut Mobra,am avut Hoinar si cred ca ,pe undeva,e acelasi lucru.

Consider ca din punct de vedere al performentelor sunt foarte bune.Problema lor este fiabilitatea.Piesele se uzeaza prea repede,cred ca sunt confectionate din materiale mult prea slabe.Cred ca daca ar fi fost produse de nemti,mobrele si Hoinerele ar fi fost fabricate si astazi.

ai sa fi poate surprins sa afli ca stramosii Mobrei[modelele Zundapp pe care le-a copiat]au fost produsi de nemti prin anii `50-`60.daca desfaci un motor de Zundapp c50 si unul de Mobra 50 ai putea sa juri ca sunt identice.se inspirau romanii la greu si atunci si acum.prea putina originalitate care a si dus la disparitia lor de pe piata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e ca maritata mobra neagra, am un coleg de servici pasionat de mobre care mi-a aflat un doritor.

eu am zis ca daca e sa compari o piesa de mobra cu una de japoneza ai sa vezi ca una e facuta din plastelina iar una din otel, hoinarul a fost mult mai reusit ca s50 dar din pacate si el sufera de fiabilitatea scazuta a pieselor cum de altfel sufera toate produsele motorizate produse la noi in tara, acu mi-am adus aminte de combinele gloria, scule foarte bune dar luau foc la fel de usor ca oltciturile, astea sunt ca-n bancul cu porcul emo, se strica singure sa nu mai polueze caci contravin normelor europene pe poluare si cu tratatul de la Kyoto :laugh:

 

p.s. am bagat o gramada de bani in piese la mobra iar timpmult prea mult pt. satisfactia primita, mobra e o scula faina cu un farmec aparte dar necesita nervi de otel si timp mult prea mult fata de cum i-mi pot eu permite acum

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

man...hoinarul este un KAKAT,mobra....nu stiu ce aveti voi cu mobra...la mine(toate 4)pornesc la prima!la piese trebe sa fii foarte generos!dar o mai curat/inlocuiesc cate ceva(un cui,un surub,o platina...) pe cea cu care mai umblu(modificata de mine..)in rest.....am vreo 20.000 km cu setul asta(cota 1,kit piston honda dyo)si mere in continuare inca atat!

cu setul ei....trebuia sa il schimb 1 data la saptamana(asta faceam la hoinar..)in rest toate bune si misto!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 14 years later...

o data pe an repara batranul meu la ea. e adevarat, in primii ani mai des, dar pe masura trecerii timpului, se perfectiona in folosirea ei. bujia o schimba mereu, platina, cablurile la frane si ambreiaj, sabotii, pana de cauciuc, la greu. pana si-a modificat jentile, pentru cauciucuri mai groase. pe urma, anual secmentare, rulmenti la ambielaj, pinioane si bile prin cutie... si pe la ambreiaj mai umbla, dar nu mai tin minte chiar tot. mergea motoreta. la ce optiuni existau atunci....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hristos a inviat!

Intrebarea este ce facem noi?!

Cati dintre domniile voastre au mai fost la o intalnire de retro, mai frecventeaza careva cercul utilizatorului de Mobra sau Hoinar?

Si daca va spun eu ca in tara aceasta in ultimii 7 ani( sper sa nu ma insel) nu am vazut nici macar o Mobra sau un Hoinar ( Carpati nici nu nai intra in discutie) la intalnirile de profil...

Despre cine a desenat primul roata n-are sens sa discutam, toata lumea s-a inspirat de la toata lumea:  japonezul de la englez si neamt, neamtul de la belgian iar ala de la tata-sau..

Trist este ca o pigina din istoria noastra nu mai exista nici macar la intalniri ale pasionatilor de retro.

In 86 am facut prima data Tranfagarasul cu tata cu o Dacia 1310.

In tunel se auzea vuiet mare, tara a zis ca se intampla o aplicatie militara si trebuie sa asteptam, dupa doua minute apar in gura tunelului 6 Mobre, nu puteai sa vezi pasagerii din cauza corturilor si sacilor de dormit, butelia si tot restul bagajelor. 

Oamenii se descurcau, erau vremuri grele iar pretentiile mici, daca nh erai capabil sa schimbi o camera sau sa reglezi o platina stateai acasa.

Nu oricine mergea cu Mobra

Si nu orcine mergea in general, chit ca era Jawa, Izh sau Simson

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, Doctor X a spus:

Domnul din imagine transportă lichidul greșit. ;)

 

😂😂😂 Nu am argument aici.

Doar la capitolul "scuze și pretexte" pot zice ca era sâmbătă dimineata si se pregateau ceaunele cu mancare pentru pranz (ciorba si gulaș). Dupa indelungi dezbateri am decis ca apa e cel mai potrivit lichid in care sa fierbem legumele si carnea. 😁

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...