Sari la conținut

Cum Prevenim Un Accident? Conducere Responsabila


moscku
 Share

Postări Recomandate

e bine ca poti face diferentierea intre o reactie fiziologica de a fi deranjat de lumina si reactia psihologica de a fi deranjat xenoane. daca ochii nu ai cum sa tii educi, iti poti educa psihicul sa discearna intre motivatii diferite ale xenoanelor, asa cum le-ai identificat si tu. eu nu vreu sa mi se faca partie, vreau sa fiu vazut. daca nu te dor ochii de la xenoanul meu, trataza-ma cu respect. cat despre proiectoare, ma amuz cat de fraieri sunt oamenii ca isi cresc comnsumul si nici macar nu stiu. dar de ce m-ar irita ???

nu am pretentii de la trafic, pur si simplu ma adaptez. si cam orice mi s-a intamplat, mai mult de a ma minuna ce prosti sunt unii, nu am alte reactii.

 

iar cei care isi pun tobe ar putea spune acelsi lucru despre cei cu xenoane, dar cred ca esti de acord cu mine ca nu ar avea la fel de multa dreptate. nu vreau sa intru in polemici vechi, dar vara cand am radio-ul pornit, geamuri inchise, aeroterma pornita, zogmotul motorului, chiar nu aud tobele motociclistului decat atunci cand e foarte aproape. daca intentionez sa virez la stanga si as fi suficient de neatent incat sa nu-l vad, sigur nu ii aud tobele decat daca le are pe cele mai nesimitite de pe lume. nu as sti sa iti dau procente, dar majoritatea informatiei primita de om este pe cale vizuala, nu auditiva

 

si ca o ultima meditatie (am concluzionat mai demult ca oamenii isi au parerile lor si nu prea le poti schimba, mai mult le impartasim aici pe forum decat sa le modificam):

prefer sa ma sicaneze unul ca tine in trafic decat sa de peste mine fiindca nu m-a vazut. prima se soldeaza mult mai rar cu daune fizice decat a doua

Editat de pogor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 599
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Stati doua secunde ca e ceva ce imi scapa, cum adica folosirea xenonului pe faza lunga ziua nu deranjeaza pe nimeni dar in acelasi timp te ajuta sa fii mai vizibil? Daca nu deranjeaza, pentru ca de fapt asta face (poate sunt eu mai sensibil dar pe mine ma deranjeaza toti cei care merg cu faza lunga ziua indiferent de ce conduc, masina sau motocicleta...) cum naiba te ajuta, cum te face mai vizibil? De ce nu dai flashuri cand vrei sa depasesti daca chiar crezi ca faza lunga te ajuta, sau e prea mare lenea si e mai comod sa ii chiorasti pe toti cu faza lunga cu xenon cu tot? Cand sunt cu masina nu am cum sa comunic cu motociclistii care merg cu faza lunga pentru ca le-as spune ca ma deranjeaza, intamplator eu chiar folosesc oglinzile si este foarte enervant indiferent de vreme sa iti bage un destept faza lunga in ochi indiferent de ce conduce, exceptie fiind matizurile si SUV-urile care sunt enervante tot timpul pentru ca au farurile puse prea sus. Nici macar nu pun faza lunga dupa ei pentru ca asta ar insemna sa ii orbesc si pe altii care nu au legatura cu zmeul care trebuie neaparat "vazut" si caruia trebuie sa i se faca partie...De sicanat nu poate fi vorba, desi asta imi vine sa fac, indiferent de cat de buni se cred unii in sa, sunt mult prea fragili si nu vreau sa contribui cu nimic la vreo poveste cu final trist.

Oameni buni, treziti-va, numarul de accidente pe doua roti la noi este enorm avand in vedere cat de mic este de fapt parcul moto...vizibilitatea cu siguranta ajuta la evitarea accidentelor, nesimtirea, nu!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E ok sa claxonezi dar la cati idioti sunt ar trebuii sa claxonezi intruna, ce-a ce ar devenii stresant si pt tine mai ales ca dupa claxoane ti se arunca si niste priviri "uite si la prostu asta", alti iti mai arata si degetul stiind ca ei au gresit.De nenumarate ori imi venea sa ma opresc sa le dau cu casca in cap.Chiar am auzit o discutie pe o terasa intre doi "experti" automobilisti pana in 20 si ceva de ani: "Bai frate, tu nu ii vezi ca se baga printre masini sa fie iei primii la semafor, lasa ca il fac eu pe vreunu' sa nu mai fie asa smecher...".

 

Sa stii ca m-am obisnuit. Inclusiv sclavi si sclave pe care ii atentionez cu un bip scurt de claxon ca se uita total d'amboulea cand ma apropii de ei iar ei, se ofusca si cand trec prin dreptul lor imi dau si ei un bip scurt de claxon. Nu-i nimic, eu zambesc si ma amuz de cat de prosti sunt ei si trec mai departe sanatos.

 

Cat despre treaba ca exista situatii cand trebuie sa claxonezi continuu, ei bine, claxonez continuu, fie triluri scurte (bip bip bip), fie daca vad ca este chiar bizon, dau claxon lung. Asa, sa zica lumea ca sunt prost, ca nu ma descurc ca ce vor ei. Dar asa macar pot fi sigur ca am facut tot ce este posibil sa ma protejez.

 

Pentru ca am vazut ca au inceput si discutii cu faza lunga. EU personal, merg EXCLUSIV cu faza lunga. Ziua, noaptea, nu conteaza. Butonul este pe pozitia de faza lunga de o gramada de timp si asa va ramane. Dupa diverse mici incidente cu idioti si idioate care nu m-au vazut, am decis sa merg DOAR cu faza lunga.

 

E nesimtire? Poate. Insa motivatia de a ma proteja pe mine este mai mare decat asa zisa "nesimtire". Nu consider ca sunt nesimtit pentru ca vreau sa traiesc, pentru ca vreau sa nu ma accidentez. Si va garantez ca daca as merge intr-o tara in care ar exista participanti la trafic educati si respect mutual nu as merge cu faza lunga, dar in conditiile date, este datoria mea ca fiinta inteligenta sa ma adaptez pentru a supravietui.

 

Tot legat de faza lunga, un prieten care are xenon si merge cu faza lunga noaptea pe care il tot bateam la cap sa le stinga pe alea de lunga ca oricum e suficient, mi-a zis o data: "Ma, m-ai vazut cand veneam?". I-am raspuns "Da". El mi-a replicat scurt "E ok, inseamna ca mi-am indeplinit scopul."

 

Ulterior, mi-am dat seama cata dreptate avea. Asa ca, dragii mei, din experienta dobandita, claxoane la greu si faza lunga intotdeauna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

subscriu. merg cu faza lunga ziua de cand mi-am luat mobra si intentionez sa-mi montez inca un proiector de 1200lumeni sub far, care sa bata mai jos ca sa vad mai bine asfaltul noaptea. la fel si cu mana in claxon, retineti ca ale noastre sunt mai slabute decat ale masinilor, deci deranjeaza mai putin. ma refer la victimele colaterale din blocurile din zona. mai departe, toba fara dbkiller mi-am luat cam la o luna dupa mobra si ajuta si asta la atras atentia. mai ales daca ai un V2, e ca un badum-tssst :))

tragi putin de gaz si ii vezi cum se uita in oglinda.

 

am incercat si eu sa vad cat de deranjanta e faza lunga ziua si mi se pare un moft sa te plangi de ea, mai ales ca daca vine de pe contrasens, te uiti si tu mai la dreapta, daca vine din spate, iti vezi de drum si te uiti in oglinzi doar daca vrei sa schimbi directia.. cat de mare e deranjul? cred e ca atunci cand te enerveaza unu in trafic doar pentru ca nush, a trecut prea aproape de tine si vrei neaparat sa te duci sa-i zici vreo doua..

 

iar cu tobele, singurele tobe care deranjeaza pe cineva, indiferent, baba, mos, pusti, tata, mama, motociclist, conservar, sunt alea care zbiara la peste 7k dupa 10 seara cand deschizi si tu geamu sa mai intre niste racoare ca toata ziua n-ai putut, si vrei sa opresti A/C-ul din casa sa mai schimbi putin atmosfera. ziua oricum sunt prea multe claxoane ca sa te deranjeze o toba 2-3 secunde cat apuca sa-i dea gaz. noaptea cand auzi cum merge omu un kilometru intreg la 9k rpm simti ca incepe si paru sa ti se ridice pe ceafa.

 

cat despre sicanat, am invatat destul de repede ca daca dai de un bou in trafic care iti ia banda fara sa semnalizeze, se apropie prea mult de tine samd, cea mai buna rezolvare, singura rezolvare care merita aplicata e sa mergi mai departe. nu ai cum sa-l faci sa inteleaga cu ce a gresit ba chiar majoritatea iti garantez ca au facut-o intentionat. am oprit ieri langa un taximetrist care a trecut pe langa mine, prin banda mea pe o straduta stramta si l-am intrebat amical de ce a crezut ca ar fi ok sa treaca asa aproape si a zis ca se grabea.. raspuns flegmatic la 20 de metri distanta de locul fazei, asteptand amandoi la acelasi semafor.. deci, a facut-o intentionat.

 

mi-e lene sa-mi mai aduc aminte altele..

 

clona lu cnairda

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca un lucru pe care am uitat sa il tratez in postarea de mai sus (wow, cat am scris!) este treaba cu faza lunga ziua. Chiar am mers de mai multe ori eu cu masina si cate un prieten/amic/coleg pe moto in spatele meu avand faza lunga aprinsa si nu m-a deranjat absolut deloc. La ce lumina este ziua si cum bate soarele, nu inteleg cum poate cineva sa imi spuna ca il deranjeaza faza lunga. Daca va deranjeaza faza lunga ziua, inseamna ca lumina soarelui ar trebui sa va topeasca ochii..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca un lucru pe care am uitat sa il tratez in postarea de mai sus (wow, cat am scris!) este treaba cu faza lunga ziua. Chiar am mers de mai multe ori eu cu masina si cate un prieten/amic/coleg pe moto in spatele meu avand faza lunga aprinsa si nu m-a deranjat absolut deloc. La ce lumina este ziua si cum bate soarele, nu inteleg cum poate cineva sa imi spuna ca il deranjeaza faza lunga. Daca va deranjeaza faza lunga ziua, inseamna ca lumina soarelui ar trebui sa va topeasca ochii..

 

La soare te uiti atunci cand te orbeste? nu cred! ba mai pui si parasolaru (cand esti cu masina) ca sa nu il vezi...

Faza lunga (din spate) deranjeaza tot pt ca te orbeste! Si ghici ce: orbindu-te, te impiedica sa te asiguri cum trebuie in oglinzi.

Pe mine de asta ma deranjeaza faza lunga din spate: fiindca ma incomodeaza cand ma asigur in oglinzi... (eventual ma face sa ma uit mai putin timp sau chiar sa nu ma mai uit in oglinda in care bate becu puternic). So, cu faza lunga din spate ce vrei sa rezolvi? sa reduci vizibilitatea soferilor cand se asigura? sa ii faci sa nu se mai uite in oglinzi? Ok, poate ei te vad (adica isi dau seama ca e o lumina puternica in spate), dar e mai greu sa urmareasca ce ai de gand sa faci: depasesti? te bagi pe dreapta? te apropii etc. Castigi pe de o parte, dar pierzi pe altele (pe langa faptul ca te mai si enerveaza).

 

Parearea mea e ca acel "nu te-am vazut" nu vine din cauza luminilor motocicletei. Mai degraba din cauza manevrelor bruste/gresite/imprevizibile. Poti foarte bine sa te faci vazut/vizibil si fara nici un far aprins (ziua), la fel cum poti sa nu fii vazut (a se intelege prin asta: sa nu stie soferu ala ce ai de gand si sa te acroseze eventual cand treci pe langa el) chiar si cu xenoane si faza lunga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faza lunga nu deranjeaza decat persoanele care mai si folosesc chestiile alea agatate de masini (sau motociclete, daca nu cumva le impiedica sa depaseasca 300 pe pseudoautostrazile de la noi) si care se mai numesc si oglinzi retrovizoare, in care apropo nu trebuie sa te uiti doar cand depasesti sau schimbi directia ci la maxim doua minute chiar si pe autostrada ca sa stii pe ce lume te afli si ce se intampla in trafic...Inteleg ca nimeni nu vrea sa moara si fiecare isi ia masurile de precautie pe care le considera necesare dar asta cu xenon cu faza lunga este si va ramane indiferent de ce spuneti nesimtire in forma pura in trafic, sa orbesti sute de oameni pentru unul care oricum nu te vede nici cu xenon (oglinzi pliate, am vazut ca se poarta) sau schimba banda cand si cum vrea el indiferent cate tobe fara site si cate xenoane ti-ai pus...Stiu ca traficul e de doi lei si poate sunt mutli care merg complet aiurea si nu vrei sa iti risti viata ca nu te-a vazut un bou sau o vaca dar sa orbesti tot traficul nu cred ca e cea mai buna solutie. In fine, fiecare cum considera, macar sa scada numarul de accidente dar nu prea cred ca asta e solutia... solutia este educatia rutiera dar asta lipseste cu desavarsire, sunt multi care nu ar merita nici permis de bicicleta dar conduc camioane, asta este. Sper sa va ajute treaba cu faza lunga si cu tobele la evitat accidente si sa ne intalnim cu bine pe strazi :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

chiar daca intrati in sensul giratoriu asteptati sa se opreasca toti , va veni unul pe banda 1 care nu va va da prioritate

 

 

( proprie experienta )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

chiar daca intrati in sensul giratoriu asteptati sa se opreasca toti , va veni unul pe banda 1 care nu va va da prioritate

 

 

( proprie experienta )

 

CORECT!!

 

Eu reduc si urmaresc masinile care incetinesc/se opresc. Daca vad vreun "delincvent" il penalizez cu claxon ca sa ii atrag atentia :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

chiar daca intrati in sensul giratoriu asteptati sa se opreasca toti , va veni unul pe banda 1 care nu va va da prioritate

 

 

( proprie experienta )

 

 

saptamana trecuta ce am ajutat o fata sa-si ridice mobra dupa ce a trantit-o in giratoriu ca a intrat o duba "de bulgaria" peste ea fara sa-i dea prioritate. fata a franat si a trantit mobra, ala din duba a trecut pe langa ea razand.. fmm de cocalar ordinar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Interesant de vazut ca pe forumurile cu accidentele la zi mai toata lumea ii injura pe conservari. Aici mai putine posturi. Se vede din posturile cu accidente ca mai toate trosnelile de oras se petrec in intersectii. Ii injuram pe conservari ca nu ne vad si dau peste noi. Oare noi ii vedem? Viteza cu care intram in intersectii o fi buna? Nu ar fi mai sigur sa "bagi" farul in intersectie mai usurel, mai tarselos, mai cum vreti voi sa ii spunem? Chiar e mai bine sa vii ca berbecul si pe urma sa plangi pe la spital sau mai rau sa planga altii dupa tine?

 

Observ ca unii dintre noi disconsidera ideea de conducator de motociclu. Ei se considera motociclisti. Poate ca Hells Angelsii aia. Cand esti conducator de motociclu cum ma consider eu si conservar de f. multi ani in acelasi timp, poti intelege ambele situatii: masina si mobra. Cand le intelegi pe amandoua stii cam cum sa te feresti cand esti calare pe mobra. Acum nimeni nu spune ca nu mai sunt si ghinioane sau fatalitati dar un tsunami vine odata la zeci de ani pe cand cu mobra poti trece prin intersectii de zeci de ori pe zi. Calculati voi riscul de a avea un accident mai ales daca iti fortezi norocul. Daca te sui pe motor si ai pretentia ca toti conservarii sa te vada si fereasca pe tine cavalerul cuceritor al asfaltului care vii in goana cailor putere atunci Doamne ajuta!

 

S-auzim numai de bine!

 

Maxim respect stimabile, subscriu la cele spuse mai sus :)

O zi buna in continuare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.masini.ro/stiri/noutati-auto/video-iata-ce-se-intampla-atunci-cand-faci-depasiri-pe-linie-continua/19001/?utm_campaign=NLMasini&utm_medium=newsletter&utm_source=NL30.07.2012&utm_content=articol1

 

pe ruta Buc - Brasov si Cluj - B-ta , am fost si eu in situatia motociclistului din filmul de mai sus , mori cu dreptatea-n mana !

 

grija mare tuturor !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Nu stiu daca postez unde trebuie, dar cred ca e destul de potrivit locul:

 

http://www.libertatea.ro/detalii/articol/accident-motor-australia-413061.html

Editat de reverend
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.masini.ro...ontent=articol1

 

pe ruta Buc - Brasov si Cluj - B-ta , am fost si eu in situatia motociclistului din filmul de mai sus , mori cu dreptatea-n mana !

 

grija mare tuturor !

 

Acum 3 saptamani in drum spre Transalpina, drumul pe care mergeam avea 2 benzi pe sens, iar pe sensul opus era doar o banda. O tampita cu o Skoda venea pe contrasens (banda 2 a sensului meu de mers) fara nicio greata. A trebuit sa ne mutam cu totii pe banda 1 ca sa nu ne imprastie. In timp ce trecea pe langa noi i-am oferit 4 semne ale pacii (toate motoarele din coloana) si ea ne-a multumit frumos. Nici nu cred ca a inteles mare lucru din ce se intampla..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ambii au vina aici: ala cu masina taia curba pe linie continua iar motomobristul nu avea ce sa caute acolo fiind in aceiasi situatie cu soferul de masina.Dar fiind vitezisti bajetii si suferind fiind ca sta dupa conservar si ala cu masina dupa un amarat care nu are beemveu ca el si se strica marfa in tir in vama se grabea bajetii si au calarit dunga.Daca la o prostituata te mai intelegi la gauri pe strada nu te prea intelegi urmarile nefiind mereu cele mai usoare ca bune nu pot cred ca se pot considera.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.masini.ro...ontent=articol1

 

pe ruta Buc - Brasov si Cluj - B-ta , am fost si eu in situatia motociclistului din filmul de mai sus , mori cu dreptatea-n mana !

 

grija mare tuturor !

 

Salut!

 

 

Nu vroiam ca asta' sa fie primul meu post (momentan nu detin categoria A, in aprox. 2 sapt. termin scoala) dar nu avea ce sa caute motociclistul acolo, evident nici conservarul.

Nu mi se pare corect ce ai scris....unde e dreptatea in acel filmulet?

 

Asfalt uscat si numa' bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

@ acvila_neagra : Bine spus

 

 

 

2.2 ..................... Nu multi soferi (de automobil) sunt mereu atenti la ceea ce se intampla in jurul lor. Ia uitati-va in orasele mari, ce fac soferii in masini: mai vorbesc la telefon, mai scriu un sms, mai citesc un ziar, doamnele se mai penseaza/pudreaza etc). I

 

5. PENTRU MOTOCICLISTI NU CONTEAZA A CUI E VINA!!! Din orice accident, tot motociclistul va avea mai mult de suferit, indiferent de cine poarta vina. Daca un sofer auto uneori isi mai permite sa considere ca "dreptatea" era de partea lui, ca el avae prioritate, ca alalalt e de vina, ei bine, motociclistul nu isi poate permite acest lux: nu te ajuta cu nimic sa mori cu "dreptatea" de partea ta...

 

 

 

Corect ...:peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motociclistul NU depasise banda continua , dar BMW-ul o depasise . De ce ? De idiot ! Nu depasea pe nimeni in acel moment si nu era nimeni pe prima bada . Se putea baga in dreapta lui oricat vroia . Si mie mi se intrampla foarte des sa am intalnesc cu masini mai mari de genul SUV si sa se bage pe banda mea la deruta desi au loc destul si chair daca nu ar avea , in mod normal ei ar trebui sa incetineasca sau sa opreasca , nu sa forteze pe celalalt sa le faca loc . Printre blocuri , cand vad ca nu se misca deloc de pe mijlocul drumul , ma pun si eu tot pe mijloc si abia apoi se misca si ei pe banda lor . Incontienta , nesimtirea si prostia este de plin , cu cat este masina mai mare .

O alta obsevatie : jmecherii nu stiu sa ia CURBA , mai ales daca au masina hidramata si la concluzia asta am ajuns in multi ani . Le este lene sa traga de volan cat trebuie si CUM trebuie si se trezesc pe contra-sens troznind oglinzi si colegi de motor. Nu mai spun de frana de motor sau alte proceduri prea avansate pentru ei , daca au frana o folosesc de miroase toata valea cand trec ei . In oras sa nu indraznesti sa-i depasesti , pentru ca ei sunt de fapt proprietarii drumurilor si chiar daca merg cu 40 si ocupa doua benzi , ce daca , nimeni nu merita sa stea in fata lor si cand incerci sa-i depasesti , incep sa accelereze , sa-ti arate ce au si ce pot ei de fapt .

Femeile in SUV-uri sunt si mai periculoase decat manelistii si cocalarii ! Orice alta masina este mai ieftina , mai proasta si nu conteaza cine este in ea , daca ele sunt la volanul unui SUV , masinile sunt doar fiare, de parca nu sunt tot vieti omenesti in ele .

In Anglia statisticile sunt in cazul accidentelor ca 60% din accidentele de motor se lasa cu morti , in timp ce doar 20% din accidentele auto se lasa cu morti . Mie mi se pare foarte mult chiar si la auto ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit acest topic si este destul de interesant .Cele mai importante si intelepte manevre pe care eu personal le-am observat in trafic ,sunt urmatoarele

1..De la semafor sa nu pleci niciodata primul.Lasa o masina sa plece in fata ta pentru ca ea suporta mai usor impactul cu o masina sau motor care trece pe rosu .

2.La semafor depaseste numai masinile aflate in stationare si cu mare atentie la portiere.Cind acestea pornesc ramai in coloana pina maresc distanta intre ele dupa care continui depasirea daca spatiul iti permite.

3. Pe banda mergeti ca si cum ati conduce o masina ,adica pe aceeasi linie cu soferul .Daca stati prea pe drapta sau prea pe stinga o sa aveti surpriza sa intre cu masina linga voi obligindu-va sa intrati linga bordura sau mai grav pe contrasens.

4..Pe timpul zilei folositi faza lunga si cind efectuati depasiri pozitionati-va in asa fel sa-l puteti vedea pe sofer in oglinda lui.Daca tu nu-l vezi ,nici el nu te vede(exista un punct mort)

5.Nu accelerati din semafor in semafor mai mult decit este necesar .Ce rost are sa merg cu 150 si sa astept la semafor 3 minute cind pot sa merg cu 60 si sa merg cursiv fara sa fortez motocicleta frinele si sa-mi pun viata in pericol.

6.Nu uitati de specificatiile tehnice referitoare la frinare

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/Honda/honda_cbr600f3%2096.htm

60km/h-100km/h 13,7m-38m la care se adauga timpul de reactie care variaza intre 0,5-1,5 secunde in functie de starea fiecaruia.Asta inseamna ca la media de o secunda timp de reactie motocicleta mai face inainte de executarea FRINEI inca 15m la 60km/h si 27m la 100km/h Acum adunati timpul de reactie cu distanta de frinare si o sa avem 13,7+15=28,7 la 60km/h..Din aceasta cauza pe autostrazile din tarile civilizate gasim un indicator care ne avertizeaza ca trebuie sa pastram o distanta de 2 secunde fata de cel din fata..Aceste doua secunde se traduc prin distanta parcursa de masina intr-o secunda adica la 100km/h avem 27m/s deci doua secunde este de 54m distanta fata de cel din fata si nu bara la bara si semne cu farurile cum se procedeaza la noi asta daca nu cumva te incaleca si merge lipit de bara ta sa te scoata de pe sosea ca omul este o valoare si nu suporta traficul.

7.Sa nu uitam deasemenea ca o casca are intre 1200-1700g si capul intre 3-5kg impreuna ajung 4-7kg pe care gitul trebuie sa le sustina.La un impact cu o masina la 50km/h in care corpul se opreste brusc ,gitul trebuie sa sustina aproape 100kg si castile mai bine zis inchizatoarea este conceputa sa cedeze la forte mai mari pentru a proteja gitul.Este clar ca o astfel de greutate iti rupe gitul chiar daca suportul de inchidere cedeaza pentru a ne proteja noi tot murim.pentru ca cedeaza coloana.Cei care mai scapa au norocul sa loveasca si casca de ceva gen capota su alt obstacol si acolo scapa cel cu o casca rezistenta la impact asta daca nu intra in coma datorita fortei exercitate asupra creierului care se opreste brusc in cutia craniana.Incercati cu o rosie sau o mingie mai moale sa vedeti cum se deformeaza si comparati cu materia cenusie care nu este chiar asa elastica.

Daca tinem cont de toti acesti factori si de faptul ca si cunostintele de pilotaj mai fac diferenta si alea se fac in scoala sau cu persoane care stiu sa le explice ,sansele de supravietuire mai cresc cu 30-40% tinind cont ca exista si idiotenii care nu ai cum la le eviti decit daca poti sa ghicesti viitorul

Sper sa va fie de folos si sa avem cit mai putine accidente in trafic mai ales ca tot mai multi dau masina pe motor din cauza aglomeratiilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Reguli personale de evitare a accidentelor:

 

- faza lunga 100% din timp + becuri albe schimbate

- claxon de fiecare data cand situatia o cere, intr-un drum de 8 - 10 km prin oras, cel putin 4 claxoane scurte de atentionare

- printre masini doar la semafor sau daca este foarte mult loc

- printre masini, atentionare repetata si permanenta prin "ture"

- daca merge unul prea aproape, ii fac semn, daca nu intelege, m*ie si gaz.

- orice idiot/idioata este sanctionata dupa caz cu: semnul pacii, injuratura verbala, intimidare (oprit in fata, dat jos de pe moto) - nu a fost niciodata nevoie de mai mult de atat (pana acum!)

- in permanenta scanez traficul

- nu merge in unghiul lor mort: daca tu nu il vezi pe el in oglinda lui, nici el nu te vede pe tine.

- observa rotile masinilor, la cea mai mica miscare spre sensul tau, las gaz+claxon (sau gaz+claxon in functie de pozitia mea fata de el)

- pozitionarea pe spatiul benzii de mers in functie de "obstacolele" din fata ta

- niciodata nu merg pe banda 1, decat poate cand e coloana de masini, iar atunci o fac cu sub 30 km/h

- nu merg niciodata obosit (sau incerc, cel putin)

- fara alcool si alte substante la bord

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabilitatea de accident din propria experienta: La 20.000 km, un accident f. usor ( punerea jos, deteriorare oglinda,sgariere)

La 80.000 km un accident serios ( motocicleta se duce zeci de m, oase rupte, dar te refaci in 2-3 luni)( in nici un caz lovire frontala)

Precizia creste odata cu cresterea nr de km parcursi si cu frecventa folosirii. Eu merg zilnic in anotimpul uscat iar de parcurs am sute de mii de km.

Datele altor motociclisti ar permite stabilirea unor valori medii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

claxon si turatii...numai in RO se putea propune asa ceva pt evitarea accidentelor.

Invatati sa franati in orice conditii si anume corect. Nu va invata nimeni asa ceva in scolile auto din RO.

Ca si voncluzie :

1. cascati ochii la toti participantii din trafic pentru a putea anticipa intentiile acestora

2. mana din gaz mai usoara

3.franarea corecta

 

In rest povesti

 

PA!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...