Sari la conținut

Cum Prevenim Un Accident? Conducere Responsabila


moscku
 Share

Postări Recomandate

  • 1 month later...
  • Răspunsuri 610
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Absolut adevarat....mai ales pt incepatori(ca mine de ex) ...in plus fata de ceea ce este scris mai sus as adauga - nu depasi niciodata un vehicul atunci cand pe partea stanga ,in sensul de mers ,se afla un spatiu de servicii...de interes(benzinarii,popasuri ,magazine,etc) .Eu era cat pe ce sa o patesc cu un tractor care brusc a facut stanga pt a intra intr-o benzinarie :cheers:

 

Am patit si eu cu un tractor odata. Eram cu un madison de 150 cc al unui prieten aveam ceva viteza...teoretic nu erau probleme, am vazut 1 tractor+remorca pe partea dreapta stand pe loc, din fata nu veneau masini asa ca am semnalizat stanga sa il ocolesc, de fapt in fata acelui tractor mai era unu tot cu remorca, care al sau tractorist s-a gandit sa imi ia fata, cand mai aveam vreo 15-20 metri sa trec de ei, el vrand sa intre pe o strada sau sa intoarca, normal fara semnalizare fara nimic, si cam brusc, Am reactionat cam, "ca la carte" Am folosit amandoua franele in limita admisa pentru a nu crea probleme, spatele la un moment dat a inceput sa ma "fure" am simtit ca se duce "taras" de spate iam dat drumu la frana repede si am actionato iar. Am reusit sa opresc in 2-3 metri de tractor. Se uita cam speriat un alt sofer care era parcat, tractoristu cred ca nici nu realizase ce era sa faca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...
  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

Salutare tuturor, dar mai ales incepatorilor !

 

Pentru ca se apropie sezonul imi permit sa fac cateva observatii dupa 16 ani de B, 4 ani de A si 2 ani de C, D si E. In primul rand vreau sa va spun ca unul dintre motivele pentru care am facut scoala de C, D si E este tocmai pentru a intelege mentalitatea soferilor altor categorii. La sfarsit am tras linie si am concluzionat ca nu exista practic o "mentalitate", ci exista un anumit tip de comportament care este influentat de mai multi factori, insa sunt si cateva particularitati de abordare a unor situatii, de care trebuie tinut cont.

Printre factorii care influenteaza comportamentul sunt:

a. educatia soferului - aici ma refer la maniere, la acel comportament determinat de cei 7 ani de acasa. Trebuie tinut cont de faptul ca nu toti au acelasi nivel de educatie. Acest aspect nu este vizibil si uneori aparentele inseala. O masina curata, ingrijita sau luxoasa nu implica neaparat un sofer educat. Lipsa educatiei duce la un comportament de genul "si ce daca", dupa ce ti-a taiat fata

b. nivelul de stres, oboseala - un factor subiectiv, aproape imposibil de determinat din exterior, dar care poate influenta decisiv comportamentul soferului. Sub influenta acestui factor se iau deciziile de viraj brusc, accelerare/franare violenta sau se emite scuza "nu te-am vazut"

c. experienta in condus - dupa cum stiti, cei mai multi soferi invata sa conduca dupa ce si-au luat permisul, prin experimentare. La scoala auto/moto invata doar cum sa obtina permisul. Lipsa experientei impreuna cu o insusire superficiala a teoriei duce la incapacitatea de a anticipa anumite evenimente

d. obiectivul - un sofer care conduce masina personala in scopul de a se deplasa de acasa la o intalnire romantica va avea o maniera diferita fata de un sofer care trebuie sa o duca pe soacra la tren

e. ceea ce transporta - cred ca este cel mai evident in cazul masinilor pline cu toata familia inclusiv un copil mic fata de un papuc gol

f. starea actelor si starea tehnica a masinii - soferii care se stiu "cu musca pe caciula" vor fi crispati, in timp ce cei care sunt "bazati" vor avea o atitudine de incredere, poate uneori vecina cu aroganta

Fata de acestea pot exista si alte motive care tind sa converga catre cele mentionate mai sus.

 

Referitor la particularitatile de abordare ale unor situatii din traficul cotidian (ma refer la Bucuresti), acestea de cele mai multe ori au de-a face cu "dialogul" care apare intre participantii la trafic. La ce ma refer: fiecare participant la trafic (ma exprim asa ca sa includ toate categoriile), in momentul in care doreste sa execute o manevra, are drepturi si obligatii. Cel mai important aspect insa este acela de a-si face corect inteleasa intentia. Acest lucru este destul de usor de stabilit in functie de modificarea sau nu a comportamentului celuilalt. Daca in incercarea de depasire ambalezi motorul si sesizezi ca soferul auto a intors capul, e clar ca te-a auzit. Intentia lui insa e vizibila atunci cand incearca sa iti faca loc, sau pur si simplu se poate stabili un contact vizual (vezi in oglinda lui privirea lui).

Ca principiu, riscul unui accident creste direct proportional cu viteza (cred ca a mai spus asta cineva pe aici). Cu toate astea, 140Km / h pe autostrada goala poate fi o viteza mai putin periculoasa decat 30 Km / h in Bucuresti. Daca va uitati in statisticile Politiei Rutiere, vina accidentelor apartine soferilor moto in proportie de 44%, un procent apropiat de 50%, ceea ce inseamna ca factorii enumerati mai sus au o influenta foarte mare. Recomandarea este de a fi prudent si a ne face vizibili prin orice mijloace, dar nu numai atat. Trebuie sa ne asiguram ca am fost observati si ca ceilalti participanti la trafic ne permit sa facem manevra pe care au inteles ca dorim sa o facem.

In final, ca sa citez tot pe cineva de pe forum, nu uitati ca, in special ca motociclist, prioritate aveti numai daca vi se da !

 

Asfalt curat si un sezon fara incidente !

Editat de acvila_neagra
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

@ acvila_neagra : Bine spus

 

Eu am mult mai multa experienta de condus cu auto decat cu moto, dar in principiu "regulile" pt prevenirea accidentelor mi se par asemanatoare:

 

1. Sa fii cat sea poate de PREVIZIBIL (sa fii vazut). Sa te asiguri ca toti cei din jurul tau (din fatza, din spate, de pe contrasens, de pe banda de langa tine, din parcare) STIU CE VREI SA FACI (indiferent daca faci un lucru conform cu regulamentul rutier sau neconform). !!! Chiar si cand faci un lucru neregulamentar, fa-l in asa fel incat ceilalti sa stie ce vrei sa faci!!!

 

2. De ce atunci cand esti pe moto soferii te vad mai greu? (mereu aud chestia asta: ca motociclistii sunt periculosi pt ca nu ii vezi):

 

2.1 Depasirea pe dreapta - de ce e asa de periculoasa: ganditi-va, cati soferi se asigura in oglinda din dreapta atunci cand sunt pe prima banda si vireaza dreapta/parcheaza: nici unul!!! Si practic e normal, dat fiind ca este pe prima banda si nici prin gand nu ii trece ca printre el si bordura (pe 1m maxim) poate veni cineva cu viteza din spate. De asta cred ca cea mai periculoasa manevra pentru un motociclist este sa depaseasca prin dreapta pe cineva de pe banda 1 (chiar daca banda 1 e in coloana sau oprita la semafor). Cand depasesti pe dreapta pe cineva de pe banda 2, soferul de pe banda 2 se mai asigura si in oglinda din dreapta).

 

2.2 Schimbarea brusca de directie / manevre bruste. Nu multi soferi (de automobil) sunt mereu atenti la ceea ce se intampla in jurul lor. Ia uitati-va in orasele mari, ce fac soferii in masini: mai vorbesc la telefon, mai scriu un sms, mai citesc un ziar, doamnele se mai penseaza/pudreaza etc). Intr-un trafic mai putin fluent fiecare sofer din masina e cu treburile, gandurile si preocuparile lui. Asigurati-va ca sunteti vazuti in orice situatii, chair si cand considerati ca e imposibil sa nu va fi vazut pana atunci... (ganditi-va daca nu vi s-a intamplat - cu masina fiind - pe autostrada, mergand linistit, depasiti un camion sau ceva de pe banda 1 si ramaneti in cu gandurile aiurea pe banda 2 - si va treziti deodata ca aveti pe cineva in spate care va da flashuri - in mod normal ar fi trebuit sa vedeti masina care se apropie din spate de la mare distanta; dar in practica de multe ori nu o vedeti...)

 

2.3 Soferii auto se asigura (in oglinzi mai ales) in cu totul alt ritm decat motociclistii. Cu o latenta mult mai mare. Ca sofer auto te uiti in oglinda, nu vezi pe nimeni si apoi, linistit, schimbi directia/virezi dupa un timp mai scurt sau mai lung... Foarte putini se mai asigura inca o data chiar inainte de a face manevra propriu-zisa). Daca un motociclist face o manevra rapida (schimbare de banda, depasire) in intervalul dintre momentul in care soferul s-a uitat in oglinda si cel in care incepe manevra efectiv, soferul nu il va vedea.

 

3. Franarea (brusca). Si asta e o regula care ar trebui aplicata mai ales de soferii auto: INTOTDEAUNA CAND FRANATI (chiar inainte sa franati) UTIATI-VA CE SE INTAMPLA IN SPATELE VOSTRU!!! (daca merge vreo masina foarte aproape de voi, ce viteza are cel din spate, daca se uita la voi sau se uita aiurea si nu va vede cand incepeti franarea). Eu mereu incerc sa franez (chiar si frana de urgenta) in 2 timpi: ma uit in spate. Franez mai intai destul de violent (daca e nevoie) dar pentru foarte putin timp (soferul din spate sa va vada ca franati, sa se sperie putin in cazul in care e foarte aproape de voi si sa inceapa si el sa franeze). Dau drumul putin la frana apoi - pentru a ma mai deplasa putin si sa ii las timp aluia din spate sa franeze si el. Abia apoi franez iarasi violent pana la oprirea completa. Daca franezi violent din prima pana la oprirea completa, riscul de a fi lovit de cel din spate este foarte-foarte mare (intotdeauna cel din spate va reactiona putin mai tarziu decat cel din fata).

 

4. NU MERGETI IN PARALEL cu vehiculele care se deplaseaza (in acelasi sens) pe banda de langa voi. Iar atunci cand depasiti, DEPASITI CAT MAI REPEDE!!! Nu va bagati in paralel cu vehiculul pe care vreti sa il depasiti decat atunci cand puteti sa il depasiti repede!!! (de ex nu va bagati in depasire daca mai e cineva in fatza voastra care depaseste mai greu... Ramaneti in spatele vehiculului pe care vreti sa il depasiti pana cand cel dinaintea voastra termina depasirea si se indeparteaza putin in asa fel incat sa aveti loc sa reveniti pe banda. Doar dupa asta angajati-va in depasire si depasiti cat de repede se poate)

 

5. PENTRU MOTOCICLISTI NU CONTEAZA A CUI E VINA!!! Din orice accident, tot motociclistul va avea mai mult de suferit, indiferent de cine poarta vina. Daca un sofer auto uneori isi mai permite sa considere ca "dreptatea" era de partea lui, ca el avae prioritate, ca alalalt e de vina, ei bine, motociclistul nu isi poate permite acest lux: nu te ajuta cu nimic sa mori cu "dreptatea" de partea ta...

Editat de unvis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Încep prin a-l felicita pe cel care a avut ideea deschiderii acestui topic.

 

Nu Âştiu dacă aici s-a mai discutat sau nu ceea ce voi scrie, n-am avut timp să citesc tot, aÂşa că enjoy!

 

1) Ați scris în multe rânduri: "fă-te cât mai vizibil în trafic"... ce înțeleg eu că înseamnă asta, după mulți km făcuți pe B dar Âşi pe A:

mergeți în aÂşa fel încât să vedeți în oglinzile laterale ale celui/celei dinaintea voastră ("conservar", aÂşa cum vă place să-i numiți) fața/capul Âşoferului/Âşoferiței!

Dacă voi îi vedeți pe ei prin oglinzile lor cu siguranță vă vor vedea Âşi ei pe voi... în caz că îÂşi verifică oglinzile (dar asta-i altă poveste). ;)

 

2) Mergeți mai liniÂştit, mai calm, în primii 15-20Km de la pornire mai ales când este vremea răcoroasă: degeaba aveți frâne bune dacă cauciucurile nu sunt încălzite!

 

3) Când frânați (de urgență, față+spate) trageți Âşi de maneta de ambreiaj (altfel riscați să pierdeți tracțiunea de pe spate Âşi să înceapă să sacadeze roata ceea ce-i va impune motocicletei o traiectorie haotică Âşi probabil vă va Âşi speria)!

 

4) Când mergeți în grup, mergeți aÂşezați în zig-zag!

Astfel veți evita să vă ciocniți cu cei din față în caz ca pun frână brusc Âşi voi nu sunteți atenți; în plus, nici nu riscați să vă sară pietre de sub roțile lor Âşi nici nu aruncați (involuntar ;) ) cu pietre în cei din spate.

 

5) Nu mergeți pe marginea drumului (se acumulează praf, nisip, noroi, alte gunoaie) Âşi încercați să evitați axul drumului pentru că de multe ori acolo se îmbină pantele diferite ale Âşoselei (se aseamănă, deÂşi forțat, cu muchia unui acoperiÂş unde se îmbină două "ape").

 

6) Încercați să frânați înainte de calea ferată ci nu în timp ce o traversați!

 

7) Când circulați pe ploaie (sau pe o porțiune umedă de drum) faceți în aÂşa fel încât motocicleta să stea cât mai perpendiculara pe sol Âşi încercați să țineți motorul uÂşor ambalat/în sarcină, preferabil cu o accelerație foarte lină/uÂşoară dacă v-ați ales trasa ideală (aici mă refer la curbe) Âşi sunteți siguri că o puteți păstra!

Dacă nu mai aveți "Âşanțuri" suficient de adânci Âşi totuÂşi vreți să conduceți pe ploaie, eu vă recomand să mergeți cu o presiune puțin mai scăzută (5-10%) decât de obicei; deÂşi consumul este posibil să crească puțin, cauciucul va avea o suprafață de contact mai mare, iar suprafața de contact mai mare înseamnă aderență mai bună.

 

Ride safe! Use condoms! :kiss::lol:

Take care. :ok:

Editat de xmas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din experientele personale adaug si eu citeva idei la subiect:

 

1. Nu totdeauna daca le vezi privirea, adica ii vezi ca se uita la tine, poti fi sigur 100% ca te vad. Uneori privesc prin tine...

 

2. Chiar daca te faci vizibil in trafic, nu e bine sa mergi pe ideea ca soferii te vad si te vor evita. Cateodata se mai gaseste cate unul la volan care sa se creada 100% "corect" dpdv al legislatiei rutiere... Si sa vrea cu tot dinadinsul sa iti arate ca tu gresesti...

 

3. Uneori claxonul face minuni. Asta daca nu gasesti un "mese" meloman care asculta muzica numai la maxim... Uneori claxonatul in exces enerveaza pe soferul roman, dar e mai bine asa...decit sa fii dat pe jos.

 

Condusul preventiv si uneori paranoic, te pot salva din unele situatii.

Editat de Serban.S
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă nu mai aveți "Âşanțuri" suficient de adânci Âşi totuÂşi vreți să conduceți pe ploaie, eu vă recomand să mergeți cu o presiune puțin mai scăzută (5-10%) decât de obicei; deÂşi consumul este posibil să crească puțin, cauciucul va avea o suprafață de contact mai mare, iar suprafața de contact mai mare înseamnă aderență mai bună.

 

Nu sunt convins că este adevărat ce ai spus, nu fac referire la faptul că TU ai greÂşit, ci la faptul că această concepție de 'suprafață mare de contact' poate fi greÂşită.

 

La o frânare cel puțin, în condiții de aderență mai scăzută ( nu vorbim de zăpadă, nisip ) ar fi mai indicat ca Âşi cauciucurile sa fie puțin mai umflate decât presiunea recomandată, astfel crescând greutatea ( Âşi deci puterea ) cu care apasă cauciucul pe asfalt în momentul frânării; datorită suprafeței mici de contact ( suprafața mare ducând la o presiune mai scăzută raportată per cm^2 de exemplu față de cazul descris mai sus ).

 

Cinste Soarelui!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt convins că este adevărat ce ai spus, nu fac referire la faptul că TU ai greÂşit, ci la faptul că această concepție de 'suprafață mare de contact' poate fi greÂşită.

Te rog, fă referire la orice doreÂşti. :)

 

Nu contest ceea ce ai scris.

Eu am condus în zone umede cu presiune mică, normală (recomandată de producător) Âşi mai mare.

Am controlul (la zonele umede mă refer) mai bun dacă presiunea este sub cea recomandată... acelaÂşi lucru se întâmplă Âşi când merg prin zone prăfuite, cu nisip, noroi, etc...

Când am presiunea mai mare decât cea normală cauciucurile mele nu se comportă prea bine Âşi au tendința să derapeze atât în zonele umede cât Âşi în cele prăfuite (a se lua în calcul că de obicei mă grăbesc Âşi merg mai alert/repede). Recunosc, este posibil să se datoreze Âşi DOT-ului mai vechi al cauciucurilor... dar nu m-aÂş axa exclusiv pe asta.

 

Eu am expus doar o parte din lucrurile pe care le iau eu în calcul ca să previn anumite situații neplăcute.

Poate ajută Âşi pe altcineva. That's all.

 

Ride safe!:burnout:

Editat de xmas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum Prevenim Un Accident??

Nu mai merge cu moto in oras, 80% sanse sa nu facem un accident.

Si ca sa fim 100% siguri ca prevenim un accident. mergem legal cu limita de viteza impusa de lege pe drumurile din afara oraselor. :ok:

Editat de MassimoWest
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Mergeam pe bulevardul metalurgiei cu ~100

1.Ce altceva era de facut ?

 

GHICI!

 

Raspuns: Sa gandesti!

Imagineaza-ti situatia daca aveai viteza legala.

Sau daca nu trebuia sa intri usor in el/ei.. iti lua Politia carnetul si cel putin o vreme erai in siguranta.

Editat de Cooler
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cateva randuri despre evitarea accidentelor pentru ca asta era ideea topicului, mai exact traduc dintr-o revista:

 

Pregatirea pentru traversarea unei intersectii:

Apropierea

Indiferent de semnalele in functiune pentru repsectiva intersectie TREBUIE SA REDUCETI VITEZA IN PREALABIL si sa va asigurati de traficul din spate utilizand oglinzile retrovizoare (e mai rapid decat sa intorci capul). Asigurati-va ca mentineti o distanta de siguranta suficienta fata de vehiculul care urmeaza, eventual prevenindu-l ca urmeaza sa incetiniti ciupind frana de cateva ori. Asigurati-va corespunzator si fata de vehiculul din fata pentru a evita o coliziune in cazul in care acesta ar executa o franare de urgenta. In cazul in care intersectia este semaforizata aceasta abordare va permite sa reactionati in mod corespunzator in cazul schimbarii culorii semaforului (chiar daca mai toata lumea accelereaza sa prinda verdele in general...).

Inainte de traversarea intersectiei trebuie sa evaluati bine situatia. Trebuie sa va asigurati ca niciun vehicul sau pieton nu ar putea aparea dintr-un loc lipsit de vizibilitate (mascat de un camion parcat aiurea, cum se intampla dealtfel). Daca sunteti intr-o coloana la semafor atentie la primele vehicule din coloana pe sensul de mers si pe sensul opus in cazul in care vor sa schimbe directia ( foarte multi nu folosesc semnalele...).

Traversarea

Inainte de traversarea intersectiei asigurati-va sistematic atat in stanga cat si in dreapta pentru a fi siguri ca drumul este liber, CHIAR SI IN CAZUL IN CARE LA SEMAFOR AVETI CULOAREA VERDE.. Verificati ca nu cumva vreun vehicul din sensul opus nu se pregateste sa vireze la stanga (lui), un accident in aceasta situatie este in cele mai multe cazuri MORTAL. In orice caz abordati intersectia ca si cand nu ati avea prioritate. Intr-o intersectie semaforizata NICIODATA NU ACCELERATI CA SA PRINDETI VERDE, puteti fi foarte usor de un vehicul care incetineste. Fiind opriti la semafor evitati plecarile in tromba (sau pe o roata :) de cum se face verde semaforul pentru ca multi automobilisti "forteaza" si trec pe portocaliu sau chiar pe rosu. Indiferent de situatie trebuie sa aveti atentia concentrata pe vehicule, atat oprite cat si aflate in miscare si nu pe culoarea semaforului. In momentul traversarii intersectiei evitati sa mergeti prea aproape de partea din dreapta a drumului, evitand astfel masinile care depasesc linia pentru STOP, cedeaza trecerea sau chiar forteaza o traversare sau intrare in coloana.

 

De retinut

Niciodata sa nu va comportati ca avand prioritate doar pentru ca legal aveti prioritate

Atentie la schimbarile de directie ale primelor masini din coloana

Nu va grabiti sa prindeti verde, intotdeauna incetiniti si intotdeauna asigurati-va stanga dreapta inainte de traversarea intersectiei.

 

 

post-56255-0-62684300-1340020518_thumb.jpg

post-56255-0-01975400-1340020535_thumb.jpg

post-56255-0-44597400-1340020552_thumb.jpg

Editat de enlil
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca numarul accidentelor s-ar reduce considerabil daca toti colegii ar folosi claxonul! Zilnic, ma intalnesc cu cate un coleg si parcurgem impreuna bucati de drum. Apar potentiale riscuri (masini care asteapta sa iasa de pe stradute laterale, care asteapta sa intoarca peste sina de tramvai, masini care dau cu spatele, etc) si chiar daca de multe ori iti dai seama ca urmeaza sa faca o manevra idioata, ei pur si simplu merg mai departe eventual doar evita un pic. In toate situatiile de genul asta, eu le dau cate 1, 2, 7 claxoane scurte pana vad o reactie din partea lor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca numarul accidentelor s-ar reduce considerabil daca toti colegii ar folosi claxonul! Zilnic, ma intalnesc cu cate un coleg si parcurgem impreuna bucati de drum. Apar potentiale riscuri (masini care asteapta sa iasa de pe stradute laterale, care asteapta sa intoarca peste sina de tramvai, masini care dau cu spatele, etc) si chiar daca de multe ori iti dai seama ca urmeaza sa faca o manevra idioata, ei pur si simplu merg mai departe eventual doar evita un pic. In toate situatiile de genul asta, eu le dau cate 1, 2, 7 claxoane scurte pana vad o reactie din partea lor.

 

E ok sa claxonezi dar la cati idioti sunt ar trebuii sa claxonezi intruna, ce-a ce ar devenii stresant si pt tine mai ales ca dupa claxoane ti se arunca si niste priviri "uite si la prostu asta", alti iti mai arata si degetul stiind ca ei au gresit.De nenumarate ori imi venea sa ma opresc sa le dau cu casca in cap.Chiar am auzit o discutie pe o terasa intre doi "experti" automobilisti pana in 20 si ceva de ani: "Bai frate, tu nu ii vezi ca se baga printre masini sa fie iei primii la semafor, lasa ca il fac eu pe vreunu' sa nu mai fie asa smecher...".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E ok sa claxonezi dar la cati idioti sunt ar trebuii sa claxonezi intruna, ce-a ce ar devenii stresant si pt tine mai ales ca dupa claxoane ti se arunca si niste priviri "uite si la prostu asta", alti iti mai arata si degetul stiind ca ei au gresit.De nenumarate ori imi venea sa ma opresc sa le dau cu casca in cap.Chiar am auzit o discutie pe o terasa intre doi "experti" automobilisti pana in 20 si ceva de ani: "Bai frate, tu nu ii vezi ca se baga printre masini sa fie iei primii la semafor, lasa ca il fac eu pe vreunu' sa nu mai fie asa smecher...".

Salut.

Eu sustin ideea cu claxonu', ma doare la 2 metri in spatele cu.rului ca se uita cineva la mine si imi zice "uite si la prostu' asta". De multe ori eu sunt ala care zice asta despre idiotii din trafic. Plus ca dau claxoane foarte scurte. Ceea ce voiam sa spun este ca se vede diferenta si toata lumea intoarce capul la claxon. Mai e o chestie si bixenon-ul, atrage aproape la fel de bine atentia in oglinda. Cand o sa auziti multe claxoane inseamna ca vine prostu' de mine :)).

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu claxonez cand nu sunt sigur ca un sofer m-a vazut, dar mi-ar trebui un claxon cu un sunet mai deosebit decat cel stock. Nu e suficient de zgomotos, iar tonul e prea inalt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@georgem si mie mi se parea ca nu e destul de zgomotos dar l-am incercat fara sa am casca pe cap si e ok... se aude..

reactioneaza ok oamenii la claxon, pare sa-i faca atenti.

 

eu am o problema mai mare(si mai personala) cu colegii de trafic care vorbesc la telefon fara HF.. vorbisem cu un amic electronist si deja faceam planuri de facut un cellphone jammer.. problema ar fi ca ii arzi si pe nevinovatii cu HF(prea putini ce-i drept) si ca oricum nu rezolvi nimic doar daca le intrerupi convorbirea cand ajungi in dreptul lor.. ba chiar te trezesti ca incepe sa butoneze mai tare sau sa se uite la telefon ca nu stie ce s-a intamplat si da fix atunci peste tine..

 

clona lu cnairda

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista deja cellphone jammer. Am cautat si eu pe ebay dupa asa ceva. Ce am inserat anterior este unul dintre modelele gasite.

Dar:

1. cica este ilegal

2. cica nu ar fi suficient de eficient decit pe o raza de 1-2m...

3. ala cu adevarat bun si eficient e destul de mare ca gabarit.

 

Poate aflam detalii de la cineva care are asa ceva si il foloseste... :D

 

Eu claxonez cand nu sunt sigur ca un sofer m-a vazut, dar mi-ar trebui un claxon cu un sunet mai deosebit decat cel stock. Nu e suficient de zgomotos, iar tonul e prea inalt.

Adapteaza-ti claxonul sa functioneze printr-un releu si va fi mai zgomotos. Va lua 14 V (cit ai in mers la bornele bateriei) si se va auzi mult mai puternic sunetul claxonului. :ok:

Editat de Serban.S
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca il vezi ca vorbeste la telefon, cel mai bine iti iei tu toate masurile de precautie.

 

Dupa parerea mea si chestia cu HF e discutabila. Eu unul am constatat ca nu ma pot concentra la covrig sau la ghidon cand vorbesc la HF. Am observat ca merg mult mai prost si imi e mult mai greu sa ma concentrez decat atunci cand tin tel la ureche si conduc cu o mana. Am incercat si cu radio-cd cu bluetooth si aceeasi chestie. Daca nu il tineam eu la ureche parca nu puteam sa ma concentrez la condus. Cumva, cand il tin la ureche sunt mai atent la trafic si mai putin atent la ce vb celalalt in receptor, iar cand folosesc HF parca nu mai pot fi atent la trafic. Poate e si o chestie de obisnuinta.

 

Acum vreo 3 ani m-a oprit un politist fix pt telefon, si i-am explicat ca nu ma pot concentra la fel cu HF si omul zicea ca si el pateste la fel.

 

Cred ca problema nu e daca tii tel la ureche sau folosesti HF, ci daca esti capabil sau nu de atentie distributiva. Poti sa ai si mama HF si tot sa conduci ca o cizma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

avand in vedere ca sintagma "nu te-am vazut" am auzit-o atati de multi si ni s-a intamplat la toti, cred ca cea mai buna cale de prevenire a accidentelor sunt xenoanele, numai pe faza lunga ziua. pt cine nu e prea fitos, si o vesta verde fosforescent. cred ca astea reduc sansele de accident cu cel putin 50%. si binenteles ca in loc sa inveti 1001 dereguli de anticipare a traficului, mai bine mergi incet astfel incat sa poti evita neanticipatul, si sa dai ocazia tuturor sa te vada. ne autocompatimim insa cauzele accidentelor nostre sunt in proportie de 90% lipsa de vizibilitate si/sau viteza proprie de deplasare prea mare fata de trafic.

 

cred ca termenul de conservar este ostil si nerespectuos iar conducerea forumului ar trebui sa ia masuri pt a stopa acest comportament antisocial. conservar inseamna o generalizare nedreapta. sunt "conservari", multi de la care putem lua lectii de condus. trecem in fiecare zi pe langa ei, sunt cei care semnalizeaza, merg legal, nu forteaza semafoare, iti fac loc sa-i depasesti etc

acest cuvant inseamna ca ne privim pe noi motociclistii ca si superiori, dar nu este asa. insasi atitudinea asta "motociclisti vs automobilisti" nu mi se pare in regula. suntem colegi de trafic, nu suntem la razboi. nu cred ca e dovedit stiintific faptul ca motociclistii ar avea un IQ peste media celor care conduc masini. si nici nu cred ca au

Editat de pogor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

avand in vedere ca sintagma "nu te-am vazut" am auzit-o atati de multi si ni s-a intamplat la toti, cred ca cea mai buna cale de prevenire a accidentelor sunt xenoanele, numai pe faza lunga ziua. pt cine nu e prea fitos, si o vesta verde fosforescent. cred ca astea reduc sansele de accident cu cel putin 50%. si binenteles ca in loc sa inveti 1001 dereguli de anticipare a traficului, mai bine mergi incet astfel incat sa poti evita neanticipatul, si sa dai ocazia tuturor sa te vada. ne autocompatimim insa cauzele accidentelor nostre sunt in proportie de 90% lipsa de vizibilitate si/sau viteza proprie de deplasare prea mare fata de trafic.

 

cred ca termenul de conservar este ostil si nerespectuos iar conducerea forumului ar trebui sa ia masuri pt a stopa acest comportament antisocial. conservar inseamna o generalizare nedreapta. sunt "conservari", multi de la care putem lua lectii de condus. trecem in fiecare zi pe langa ei, sunt cei care semnalizeaza, merg legal, nu forteaza semafoare, iti fac loc sa-i depasesti etc

acest cuvant inseamna ca ne privim pe noi motociclistii ca si superiori, dar nu este asa. insasi atitudinea asta "motociclisti vs automobilisti" nu mi se pare in regula. suntem colegi de trafic, nu suntem la razboi. nu cred ca e dovedit stiintific faptul ca motociclistii ar avea un IQ peste media celor care conduc masini. si nici nu cred ca au

 

Daca mergi incet ai sanse mai mari sa eviti "neanticipatul" sau sa mai reduci din avarii, dar sa stii ca pe motor poti sa mori linistit si la 50 la ora daca intri in lateralul unei masini, si nu numai...traficul il inveti dupa ce mergi mult, regulile de anticipare sunt niste chestii logice de fapt la care nu sta nimeni sa se gandeasca si pe care nu ti le povesteste nimeni la nici o scoala de soferi desi daca ar fi fost respectate sunt sigur ca erau mai putine victime. La faza cu xenonul pe faza lunga ziua nu sunt de acord. Este foarte deranjant pentru ceilalti participanti la trafic, eu merg si cu masina destul de mult si ma umplu de nervi motociclistii cu faza lunga aprinsa tot timpul.

Treaba cu conservarul e destul de bine inradacinata la fel ca aia cu donatorul de organe si nu cred ca o sa se schimbe prea curand.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca mergi incet ai sanse mai mari sa eviti "neanticipatul" sau sa mai reduci din avarii, dar sa stii ca pe motor poti sa mori linistit si la 50 la ora daca intri in lateralul unei masini, si nu numai...traficul il inveti dupa ce mergi mult, regulile de anticipare sunt niste chestii logice de fapt la care nu sta nimeni sa se gandeasca si pe care nu ti le povesteste nimeni la nici o scoala de soferi desi daca ar fi fost respectate sunt sigur ca erau mai putine victime. La faza cu xenonul pe faza lunga ziua nu sunt de acord. Este foarte deranjant pentru ceilalti participanti la trafic, eu merg si cu masina destul de mult si ma umplu de nervi motociclistii cu faza lunga aprinsa tot timpul.

Treaba cu conservarul e destul de bine inradacinata la fel ca aia cu donatorul de organe si nu cred ca o sa se schimbe prea curand.

 

 

total de acord.

personal consider ca faza lunga inseamna nesimtire. n-am avut niciodata accident pentru faptul ca nu am mers cu faza lunga sau cu mana pe claxon tot timpul sau cu toba amplificatoare. as da amenzi sa usture. tine de bun simt si de respect

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

chiar nu deranjeaza un xenon atunci cand afara e soare. sau poate unii "e" mai sensibili. a avea sau nu accident e si un lucru de sansa, dar bag mana in foc pentru faptul ca pentru multi, sa fi avut un xenon ar fi insemnat sa nu aiba accident. dar inteleg, antixenoane si anticocalari inseamna acelasi lucru pentru motociclistul respectabil. si totusi domnule motociclist respectabil, la vreo luna dupa ce ti-ai rupt un picior si stai in pat mort de plictiseala, probabil ca iti vei fi dorit un xenon, dace lipsa de vizibilitate a fost cauza/una din cauzele accidentului. cand toata lumea va respecta toate regulile de circulatie, atunci nu va mai avea nimeni nevoie de respectivul bec minune.

pana una alta, eu prefer sa raman nesimtit, daca asa m-ati catalogat. desi personal consider nesimtire tobele sport, intra-devar deranjante si aproape complet inutile

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...