Sari la conținut

Cum Prevenim Un Accident? Conducere Responsabila


moscku
 Share

Postări Recomandate

Interesant de vazut ca pe forumurile cu accidentele la zi mai toata lumea ii injura pe conservari. Aici mai putine posturi. Se vede din posturile cu accidente ca mai toate trosnelile de oras se petrec in intersectii. Ii injuram pe conservari ca nu ne vad si dau peste noi. Oare noi ii vedem? Viteza cu care intram in intersectii o fi buna? Nu ar fi mai sigur sa "bagi" farul in intersectie mai usurel, mai tarselos, mai cum vreti voi sa ii spunem? Chiar e mai bine sa vii ca berbecul si pe urma sa plangi pe la spital sau mai rau sa planga altii dupa tine?

 

Observ ca unii dintre noi disconsidera ideea de conducator de motociclu. Ei se considera motociclisti. Poate ca Hells Angelsii aia. Cand esti conducator de motociclu cum ma consider eu si conservar de f. multi ani in acelasi timp, poti intelege ambele situatii: masina si mobra. Cand le intelegi pe amandoua stii cam cum sa te feresti cand esti calare pe mobra. Acum nimeni nu spune ca nu mai sunt si ghinioane sau fatalitati dar un tsunami vine odata la zeci de ani pe cand cu mobra poti trece prin intersectii de zeci de ori pe zi. Calculati voi riscul de a avea un accident mai ales daca iti fortezi norocul. Daca te sui pe motor si ai pretentia ca toti conservarii sa te vada si fereasca pe tine cavalerul cuceritor al asfaltului care vii in goana cailor putere atunci Doamne ajuta!

 

S-auzim numai de bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 599
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

In comparație cu autoturismele, conducerea motocicletelor prezintă o serie de particularități:

 

* datorită masei reduse, raportul putere/greutate este net în favoarea motocicletelor, ceea ce explică accelerațiile mult mai rapide de care acestea sunt capabile

* în timpul abordării unui viraj, un motociclist se află în imposibilitatea practică de a frâna, fără să riÂşte pierderea controlului vehiculului deoarece aderența cauciucurilor este împărțită între tracțiune Âşi forța laterală (centripetă)

* schimbarea direcției de mers se face prin contra-virare (orientarea ghidonului in direcția opusa curbei). La viteze mici (sub 15-20 km/h) este suficienta orientarea ghidonului în direcția dorită, insa la viteze mari este necesara obținerea unei inclinari in direcția curbei. Rotirea ghidonului spre dreapta are ca efect înclinarea Âşi schimbarea direcției de mers spre stânga, Âşi invers. Acest lucru se datorează geometriei sistemului de direcție Âşi parțial forțelor giroscopice ce acționează asupra roților

* datorită repartiției greutății pe axa roții față în cazul unei frânări puternice, o motocicletă poate frâna, în general, într-un spațiu mai mic decât un autoturism. Acest lucru este valabil doar dacă motocicleta este verticală (se deplasează în linie dreaptă) Âşi suprafața de rulare este aderentă; în orice altă situație, motocicleta este net dezavantajată

* blocarea roților la frânare nu are ca efect doar reducerea eficienței frânei; efectul giroscopic se pierde dacă roțile nu se învârt Âşi odată cu el se pierde Âşi stabilitatea motocicletei. De aceea, frânarea de urgență este mult mai dificilă decât la un autoturism, blocarea roților ducând cel mai adesea la pierderea controlului motocicletei.

 

sper sa fie de folos

 

--- Mesaj completat în 19 Mar 2008 17:39 -------------
Chiar daca vine iarna, unii continua sa se plimbe si pe vreme rece. Majoritatea motociclistilor evita acest anotimp, preferand sa-si intretina motocicleta. Va puteti totusi razgandi dupe ce aflati cateva modalitati care va permit sa continuati plimbarile si pe vreme rece.... si sa supravietuiti pana la destinatie.

 

Pregatirea motocicletei

� Montati un parbriz.

Multi cred ca un parbiriz strica frumusetea motocicletei si prefera sa-i bata vantul. Totusi, o plimbare la -5 grade cu un pic de vant va va face sa va razganditi rapid.

 

� Verificati bateria

Majoritatea bateriilor de motocicleta nu rezista mai mult de 2 ani. Mersul pe timp de iarna solicita mai mult bateria, asa ca folositi un incarcator de baterie pentru a o mentine in parametrii.

 

� Folositi ulei corespunzator

De obicei un ulei 10W40 e suficient, dar consultati manualul motocicletei inainte de a lua o decizie finala.

 

� Verificati lichidul de racire

Daca aveti o motociclita cu racire pe lichid, verificati ca antigelul este in concentratie corespunzatoare temperaturilor pe care le asteptati in timpul plimbarii.

 

� Faceti o verificare tehnica a motocicletei

Asigurati-va ca motocicleta este in stare perfecta de functionare. Nu este nimic mai frustrant decat sa stati in mijlocul drumului la -5 grade incercand sa reparati ceva.

 

Pregatiti-va sufleteste

 

� Pregatirea mentala

O plimbare iarna poate fi o experienta minunata. Fiind imbracat mult mai gros, miscarile va vor fi destul de restrictionate. Intoarcerea capului peste umar pentru a va asigura la intersectie poate fi o problema serioasa.

 

Soferii nu se prea asteapta sa vada motociclisti in trafic, cu atat mai mult pe timp de iarna, este deci necesara o mult mai mare atentie pentru a va asigura ca sunteti vazut.

 

Daca schiati, stiti probabil cu ce sa va imbracati pentru a va simti confortabil si suntei mai obisnuit cu restrictionarile datorate hainelor. S-au vazut motociclisti care merg cu motocicletele in statiunile de schi.

 

� Vremea si conditiile de drum

Atunci cand luati decizia de a va plimba iarna, trebuie sa intelegeti riscurile suplimentare care apar. Daca va indepartati mult de oras, verificati previziunile meteo si conditiile de drum din zona in care va veti plimba. In jurul casei poate fi frumos si curat, dar puteti intalni zone cu zapada si gheatza mai departe.

 

� Imbracamintea

Trebuie sa va acoperiti corpul si sa eliminati locurile prin care poate patrunde aerul rece. Unii motociclisti sigileaza gaurile cu banda adeziva. Puteti purta si echipament de schi, dar este bine totusi sa folositi imbracaminte de motociclisti speciala pentru timp de iarna, cu protectii. Binenteles, casca integrala si cagula sunt absolut necesare.

 

� Imbracamintea incalzita electric

Desi multi motociclisti se imbraca asemenator schiorilor, o mare parte opteaza pentru imbracamintea incalzita electric. Sunt multe produse de acest gen pe piata. Cele mai raspandite sunt vestele si manusile incalzite electric. Vesta se poarta pe sub geaca. Si vesta si manusile sunt conectate la un termostat care se poarta de obicei in buzunar, iar de la termostat se conecteaza la baterie (sau conector de bricheta). Probabil ca veti arata ca monstrul lui Frankestein cu toate firele conectate, dar veti avea o senzatie placuta de caldura.

De obicei se pleaca cu toate firele conectate si pornite, iar pe masura ce vremea se incalzeste o parte se opresc, iar spre seara se pornesc din nou.

 

sper sa fie de folos

 

--- Mesaj completat în 19 Mar 2008 17:42 -------------
aceste doua articole de mai sus nu sunt o creatie prorpie, ele sunt copiate de pe alte forum-uri.

 

www.pro-bike.ro

www.urbanriders.ro

www.tanga-moteurs.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare! :crack: am permisul de mai bine de un an jumate si A si B. :crack: iar pana de curand(mai precis o luna)nu am avut moto si nici nu am mers pe motor.si odata cand vroiam sa trec de pe banda 2 pe unu(eram cu conserva);aveam in unghiul mort un motociclist;am dat semnal dr si dupa vre-o 60-70 de m,am intrat spre banda 1...si motoristul m-a claxonat.era in spatele meu dar aproape de mn si nu-l vasuzem;apoi m-a lasat sa ma bag si m-a depashit el pe banda 2-si mi-am cerut scuze ptr intentzia mea de a ma baga pe 1 fara sa ma uit m bn.iar el m-a salutat ca si cum ash fii de-l lui;nu s-a suparat. :crack: de atunci mereu cand schimb benzile dupa oglinzi intorc o tzara capul spre spate sa vad daca nu cumva am vre-un motociclist!motoristul e didferit de bicilist-asta merge cat mai pe dr drumului si ai loc langa el;dar la motorist nu.si culmea exact asa am patzit si eu cu un logan care mi-a taiat calea...dar nesimtzitul si porcu' a intrat si am fost nevoit sa franez brusc in ciuda claxoanelor date de mn. :rusinica: Sper sa nu mai aud niciodata de vre-un accident in care sunt implicatzi motociclishti si mai multa atentzie din partea conservarilor...o fractziune de secunda poate fi fatala:(.Asfalt uscat fratzilor si sa auzim numai de bine!!! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nimic nu poate preveni mai bine un accident decat o turatie in limitare.

Fac pariu ca atunci cand esti inconjurat de masini,este in trafic printre masini si pietoni,bezmetici care nu se uita cand taie benzile in stanga si in dreapta,daca tragi ambreaju si accelerezi o singura data pana in limitare incremenesc toti ( mai ales daca ai o toba sport care sa urle tare )

Soferii nostrii de conserva,inca nu sunt invatati cu motociclistii.Toate cunostintele mele posesori de cat B,tot timpul aud la ei numai pareri de rau catre motociclisti,ca se baga printre masini,ca nu ii vezi,ca merg tare,ca sunt ai dreacu etc :crack: :rusinica:

Mai am putin si iau permisul,in curand o sa fiu si io pe strada pe 2 roti,imi e groaza cand ma gandesc ce ma asteapta acolo in jungla. :crack: :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nimic nu poate preveni mai bine un accident decat o turatie in limitare.

 

Da, turatia in limitare ajuta la fel de mult ca o tichie de margaritar (daca esti chel) sau o frectie (daca esti picior de lemn) la orice altceva decat sa fii luat la tinta cu sticle, borcane si alte chestii pe care le au pensionarii prin masini.

Editat de Puc
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nimic nu poate preveni mai bine un accident decat o turatie in limitare.

Fac pariu ca atunci cand esti inconjurat de masini,este in trafic printre masini si pietoni,bezmetici care nu se uita cand taie benzile in stanga si in dreapta,daca tragi ambreaju si accelerezi o singura data pana in limitare incremenesc toti ( mai ales daca ai o toba sport care sa urle tare )

Soferii nostrii de conserva,inca nu sunt invatati cu motociclistii.Toate cunostintele mele posesori de cat B,tot timpul aud la ei numai pareri de rau catre motociclisti,ca se baga printre masini,ca nu ii vezi,ca merg tare,ca sunt ai dreacu etc :bow: :bow:

Mai am putin si iau permisul,in curand o sa fiu si io pe strada pe 2 roti,imi e groaza cand ma gandesc ce ma asteapta acolo in jungla. :bow: :bow:

 

te inteleg perfect, sunt in aceeasi situatie ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut tuturor, sunt motociclist abia de cateva saptamani, asa ca eu nu o sa fiu unul din cei ce au ceva de spus in cadrul acestui topic, ci din cei care au multe de invatat... maine ies prima data in trafic si ca orice om calculat (posesor de B deci ce a simtit traficul) imi stabilisem niste repere de bun simt, asa cu ce aveam sa fac pe 2 roti si imi dau seama ca era sa incep motociclismul destul de prost. Felicitari, nu neaparat pt topic, dar pentru ce s-a spus in aceste 15 pagini, marturii care pe mine cel putin, m-au facut sa vad prin ochii vostri (avizati) ce inseamna sa fii motociclist in trafic si surpriza nu e ce ma asteptam, pericolul e acolo te asteapta sa gresesti.

 

Multa bafta s-auzim numai de bine :burnout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
Vizitator lznicu
Salut tuturor, sunt motociclist abia de cateva saptamani, asa ca eu nu o sa fiu unul din cei ce au ceva de spus in cadrul acestui topic, ci din cei care au multe de invatat... maine ies prima data in trafic si ca orice om calculat (posesor de B deci ce a simtit traficul) imi stabilisem niste repere de bun simt, asa cu ce aveam sa fac pe 2 roti si imi dau seama ca era sa incep motociclismul destul de prost. Felicitari, nu neaparat pt topic, dar pentru ce s-a spus in aceste 15 pagini, marturii care pe mine cel putin, m-au facut sa vad prin ochii vostri (avizati) ce inseamna sa fii motociclist in trafic si surpriza nu e ce ma asteptam, pericolul e acolo te asteapta sa gresesti.

 

Multa bafta s-auzim numai de bine :bigstar:

 

Casca bine ochii si nu o sa ai probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut,

 

Momentan sunt doar sofer de "conserva" dar am de cand sa-mi iau motor cat de curand. Pot sa va dau ceva indicii despre comportamentul soferilor pe sosea.

 

Cea mai mare problema a "calaretilor" e viteza in trafic si strecuratul printre coloanele de masini.

 

De viteza nu vreau sa va spun mai nimic pentru ca stim cu totii cam unde ne poate duce...Indiferent de timpii de reactie pe care ii avem odata cu cresterea vitezei creste si distanta de oprire pana la "inevitabil". Teribilismul omoara!

 

Nu va asteptati ca soferii sa fie atenti la ce se intampla intre coloanele de masini aflate pe acelasi sens de mers. Conservele nu incap in acel spatiu deci...Pentru ce ar trebui sa fiu foarte atent la acea zona in conditiile in care eu sofer de automobil stiu ca fizic nu prea ar avea ce sa incapa intre masina mea si cea a vecinului din dreapta sau stanga?

 

In acelasi timp mai stiu ca logica unui motor in oras tocmai asta este: eliminarea timpilor morti in trafic prin fentarea coloanei. Cred ca trebuie folosite toate posibilitatile de atentionare posibile: far, claxon dar mai ales turatii. Acestea din urma sunt percepute mai usor de soferi.

 

Nu am trecut pana acum prin ceea ce treceti voi in trafic dar cu siguranta asta ma asteapta. Sper ca experienta de sofer sa ma ajute la anticiparea si evitarea pericolelor.

 

Acum cativa ani am dus pe umeri, pe ultimul drum, unul de-al vostru. Accident stupid din cauza vitezei si a unei gropi in asfalt.

Nu vreau sa o mai fac si sper din suflet ca nimeni sa nu mai fie nevoit treaca prin asta.

 

Luciditate si asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mdea... eu unul cand eram in romania foloseam un baston rabatabil de fier..

plus mi-am luat neste manusi f misto de la icon alea cu protectii de fier.. stii ce bine se mleaza pe oglinzi.. mama...parca sunt special facute:))

A...era sa uit am metal in varful la cizme ... si ala e bun pt indoit tabla:))

acum vorbim serios .. dupa mine ar trebui folosit tot ce face zgomot(pt oras) respectiv rateuri..sau claxoane..akm depinde de situatie

respect..

Asfalt uscat.

 

mleaza= muleaza ... sry

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din experienta proprie:

Inainte sa ma urc pe motor, spun o mica "rugaciune" sau mantra, ceva de genul: "Baiete, poate ai avut o zi proasta, poate ai probleme la servici sau in familie, daca vrei sa pleci cu motorul, va trebui sa pui deoparte toate astea. Trebuie sa iti dedici toata atentia si concentrarea condusului. Lasi dracului deoparte replicile pe care ai fi putut sa le dai sefului si nu le-ai dat, nu te mai gandesti la rata neplatita, la jucarelele comandate la Louis, la excursia programata la Cheia, la filmul vazut alaltaieri, la cartea citita ieri, la proiectul neterminat azi.Toate astea dispar acum.".Apoi trec in revista obligatiile principale: asigurat continuu, anticipat ce se intampla, scanat asfaltul, etc.

Ptr scanat continuu, am un sistem invatat de la un coleg olandez (cica la ei e obligatie de examen de condus !!! Foarte misto): oglinda stanga, asfalt, oglinda dreapta...mai merg un pic...oglinda stanga, asfalt, oglinda dreapta...samd.

Legat de circulatia in oras(in Bucuresti):

- in general soferii nu semnalizeaza la schimbarea benzilor.Acum ca stiu asta, stiu sa ma si feresc : la depasiri sunt prudent, cu viteza un pic mai mare decat a masinii depasite, in timp ce incerc sa imi dau seama daca m-a vazut sau nu. Daca am un semn de suspiciune, incetinesc +claxon lung. Daca se prinde ca sunt acolo si ma lasa sa trec, trec rapid. Altfel il las dreacului sa imi taie fata. Sanatatea e mai importanta

Locuri periculoase:

>Intersectii - chiar daca am prioritate sau verde, nu plec NICIODATA in tromba ...pornesc incet, cam pana la mijlocul intersectiei, MA ASIGUR ca pe strazile intersectate nu vine nici o masina pe rosu/galben ( si de obicei cei care forteaza galbenul vin cu viteza) si abia atunci accelerez. Vreo 2 amici de-ai mei erau sa si-o fure urat pe plecat ca din pusca la semafor

>situatia 2 benzi ocupate si una libera in fata : NU BAG VITEZA CA DEMENTUL PE AIA LIBERA :si ceilalti vad ca e libera si se gaseste unul sau altul sa se bage brusc. Era sa fac accident urat pe chestia asta - 130, un jeep mi-a sarit in fata, blocat spatele, eliberat, voblaj oribil, am avut noroc.

>stradute intre blocuri - merg incet. Imi sare des cate un prost/proasta cu masina, scuterul, din stradute laterale fara sa se asigure.In plus sunt copii, catzei, purcei, mingi... La viteza mica pot evita sau frana eficient.

>locuri in care se construieste ceva - incet si cu atentie, posibil praf, moloz, nisip pe jos, camioane care dau cu spatele, ies din curti fara sa se asigure

Altele:

-Nu stau in unghiul mort, in spatele camioanelor, autobuzelor, dubitelor unde nu pot vedea si nu pot fi vazut.

-Nu depasesc pe dreapta decat daca sunt foarte sigur ca se poate si cu maxima atentie. Situatie tipica de depasire pe dreapta : 2-3 benzi de mers + una de parcare pe dreapta, NUMAI DACA NU EXISTA LOCURI LIBERE DE PARCARE UNDE DEPASESC !!!! Altfel, sanse mari sa se bage cineva brusc peste mine.

-Ma asigur tot timpul prin intoarcerea capului-cei care nu o faceti, s-ar putea sa fiti surprinsi ce ditamai mastodonti pot exista in punctele moarte ale oglinzilor, fara sa ii vedeti in ele.

-Merg tot timpul cu vizorul inchis, chiar daca crap de cald: am auzit de un caz in care o tigara aruncata negljent de un sofer a ajuns prin vizor la fata unui biker, l-a ars puternic si tipul a pierdut controlul.

-Merg tot timpul pe banda cea mai putin expusa: daca sunt 3 benzi, cea mai periculoasa e cea din mijloc, daca sunt 2 benzi si pe dreapta sunt stradute laterale, trec pe cea mai din stanga.

-Scanez continuu terenul din fata mea:

-piatra cubica->pericol derapaj,

-asfalt lucios/tasat->pericol derapaj(atentie la Magheru, e lucios asfaltul),

-asfaltul isi schimba culoarea->pericol(cel mai nasol a fost cand am dat brusc peste o bucata

raschetata - motocicleta "dansa").

-marcajele umede->pericol derapaj

-umezeala, mazga->pericol derapaj.Am constatat ca cel mai periculos este nu cand ploua torential si totul e curat, ci la inceputul ploii, sau cand (cuvant jignitor) de la administratie uda drumurile si nu spala praful->se face un strat cleios, alunecos.

Cel mai bun ca tractiune e asfaltul poros - am mers pe ploaie torentiala pe asfalt poros si a fost ok.

-Merg cu 2 degete pe frana - la inceput e mai greu dar te obisnuiesti -> castigi pana la o secunda in plus ca viteza de reactie :in mod tipic se consuma cam 3 secunde ptr a reactiona la o situatie de urgenta - 1 secunda sa interpretezi, 1 secunda sa iei decizia, 1 secunda sa actionezi(100 de milisecunde sa se transmita comanda de la creier la mana si vreo 900 de milisecunde sa te opresti din accelerat, sa cauti si sa gasesti maneta, sa o apuci si sa incepi sa o strangi)

-Las spatiu intre mine si ala din fata : am spatiu de manevra daca faneaza brusc, sau daca apare o groapa, gaura de canal de sub rotile masinii din fata !!! Legat de gropi si gauri aprute brusc, e bine sa mergi cam in dreptul unei roti a masinii din fata

-Nu merg pe spatiul dintre liniile de tramvai - betonul ala are aderenta foarte proasta !

-Nu ma iau la intrecere cu soferi cretini care vor sa imi arate ca ma fac. Ii las sa ma faca, si incerc sa ma izolez de ei.Sunt destui care ma provoaca.

-Nu fac manevre riscante si nu stresez soferii incepatori: e posibil sa reactioneze imprevizibil, si merita si ei o sansa sa invete

Mersul printre masini :

-In ciuda aparentelor, foarte multi soferi sunt de treaba si imi fac loc sa trec din proprie initiativa.

-Ma strecor DOAR cand masinile sunt OPRITE. Cand incep sa mearga, ma asigur si trec pe una din benzi

-Merg incet si cu atentie: urasc sa lovesc oglinzile.

-Scanez continuu dupa :

roti intoarse->posibil sa se bage peste mine,

fosneala, agitatie in masina->posibil sa mi se deschida o usa in fata

-Cand am suspiciuni, merg cu avariile aprinse.

Alte observatii de prin trafic:

- biciclistii sunt foarte civilizati in trafic

- scuteristii tineri sunt agresivi si conduc riscant

- KTM-istii - conduc agresiv - depasiri in viteza printre masini, manevre riscante - franeaza soferii in spatele lor in draci - probabil isi inchipuie ca "loud pipes saves lives".

- chopperistii - baieti buni, pe treaba lor, politicosi, destul de tehnici. De multe ori stau la rand la semafor fara jena (sunt si motoarele mai late...)

- tipe motoriste - conduc atent, prudent, fara exhibitii inutile

- politisti motorizati - conduc agresiv, nu va puneti cu ei(adica nu va luati la intrecere cu ei) ca: 1.sunt bine antrenati, 2.au claxonul ala de politie cu care "curata" drumul in fata. M-am luat la intrecere de cateva ori cu ei, si am lasat-o balta pe la 135-140 in oras, ca se aglomera, aia s-au dus in aglomeratie in timp ce auzeam "krantz-krantz" si imediat se facea loc.

- Dacii vechi, conduse de tineri cu aspect de periferie/tarani - conduc foarte prost. Daca masina e impopotzonata si cu abtibilduri cu vulturi sau "No fear" sau CD-uri puse la oglinda, parca conduc si mai prost.La fel daca sunt mai multi in masina si au iesit "in centru", sau se duc "pe discoteca", sau daca din masina urla ultima manea.

- Masini scumpe si cu copii de bani gata in ele sau cu jmekeri-gagii cu fete acre-plictisite, , ochelari gucci/police desi e noapte, etc - vor in general sa mai intreaca un "papagal de motociclist care merge ca ochii mortului frate, ca io i-as da in gura daca as avea motorul lui"

- Dudui blonde in masini de teren : neatente , fie vorbesc la telefon, isi fac unghiile, se rujeaza sau se uita la cu totul altceva decat la trafic.

- Masini de firma - unii conduc idiot rau

 

Foarte limpede si pe intelesul tuturor.Felicitari pentru efortul depus de tine in sprijinul incepatorilor,sau al celor care urmeaza sa fie incepatori pe motoare. :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Cine ne loveste?

Majoritatea accidentelor implica o masina care nu respecta prioritatea de trecere. Cel mai frecvent, masina viraza la stanga prin fata motocicletei."

 

E clar! Cine a scris articolul e doar "baicăr". Nu am nimic cu baicarii, dar ce pot sa spun este ca DE CELE MAI MULTE ORI ESTE VINA BAICARULUI nu a soferului pe 4 roti. De ce? Pentru ca ei uita cum e sa fie soferi pe 4 roti (sau nici macar nu stiu ca nu au permis pt cat :lol:. Am patit-o des cu motociclisti teribilisti, care, din dorinta de a face misto de o tipa la volan, isi risca viata singurei.

Cum e sa te uiti in oglinda... (in special in orase), nu vezi pe nimeni venind si cand te hotarasti sa tragi de volan, ups! pui la pamant un motociclist? Pai cand te infiintezi cu 300 la ora langa mine, cum sa nu te pun jos? Eu zic ca si tu ca motociclist tii la viata ta si te asiguri ca ala din masina te-a vazut. Ai ghicit, am doar B-ul..dar am prieteni cu motoare, oameni pe care ii numesc CONSTIENTI, pentru ca intai au condus masini si apoi motociclete. Stiu la ce riscuri se expun.. chiar stiu!

 

Apreciez curajul si invidiez adrenalina de care au parte motociclistii, dar, cu tot respectul...

ASIGURATI-VA VOI INAINTE DE A SE ASIGURA CEL DIN MASINA CA EVITATI UN POSIBIL ACCIDENT!!!!

Sunt prea multi tampiti la volanele unor masini destul de puternice (desi, dupa mintea mea, peste 50% nu merita permisele) incat sa imi fie frica cu masina pe langa ei, d-apai cu motorul! Fiti mai prudenti! Ala in masina zice "imi pare rau", voi va rugati pentru vietile voastre.

 

Mi-am facut cont aici special ca sa va spun asta si va multumesc pentru timpul acordat.

Aveti grija de voi!

 

...Si vine vara! :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt noua pe acest forum...Am permis doar de cat. B. Nu am motocicleta si nici nu vreau sa am, dar ii admir pe motociclisti pentru curajul de a merge pe 2 roti fiind atat de expusi la pericole, accidente...Sper ca desi sunt conservara :lol: n-o sa ma excludeti de pe acest forum :lol:

 

Stiu cat sunteti de fragili in caz de accident si nu numai...Viata e atat de pretioasa si nu ti-o poate da nimeni inapoi daca ai pierdut-o intr-un accident indiferent de vinovat sau de cauzele producerii sale...Regretele ca a murit cineva din vina noastra sunt tarzii pt ca nu-l putem aduce inapoi...dar daca am incerca sa facem tot ce tine de noi, de participantii la trafic, fie ca suntem conservari sau motociclisti, poate nu ar mai fi nevoie de regrete si nu am rapi nimanui pe cineva drag... :lol:

 

Cele mai multe accidente se produc in intersectii cand cineva nu acorda prioritate pt ca probabil s-a plictisit sa tot astepte sau nu stie sa se asigure...multe accidente se produc si in depasiri, si unii sunt asa de grabiti si nu au rabdare pana pot depasi in siguranta si fara a pune in pericol pe ceilalalti participanti la trafic, pe 2 sau 4 roti...Putem face noi ceva ca sa evitam sau sa prevenim producerea accidentelor? Nu stiu ce fac ceilalti ca sa evite, dar stiu ce fac eu...

 

Cand ma apropii de o intersectie, chiar si cand am prioritate reduc viteza pentruca tot se mai gaseste cate unu care forteaza intersectiile si vreau sa pot eu sa-l evit daca respectivu nu tine la viata lui...Mi-a fost de ajutor in multe situatii reducerea vitezei in intersectiile in care aveam prioritate...si pot spune ca mi-a fost de ajutor chiar si atunci cand a intrat in mine un taximetrist care nu mi-a acordat prioritate...Doar masinile au fost avariate, dar putea fi mai rau daca eu nu as fi redus viteza inainte de intersectie...Cand nu am prioritate, ma asigur si cand vad motociclisti ca se apropie prefer sa astept sa ii las sa treaca pentru ca nu vreau sa le creez emotii, nu vreau sa faca manevre bruste din cauza mea, pentru ca stiu ca e mai greu sa eviti ceva cand esti pe 2 roti chiar si cu viteza legala...Si cand te asiguri cu maxima atentie ii vezi si pe biciclisti, si pe motocilisti, pe scuteristi, pe conservari, ii vezi pe toti cei care sunt pe drumul cu prioritate...Pana acum nu mi s-a intamplat sa nu vad pe cineva, si sunt purtatoare de ochelari, mai nou de lentile de contact :lol:

 

La intersectiile semaforizate, trec numai pe verde si cand in mijlocul intersectiei este prins unu care nu a putut trece pana mi s-a facut mie verde, il las sa treaca. Cand semaforul are cronometru, nu trec niciodata pe ultimele 2 secunde de verde, mai ales cand nu am unde sa ma duc in fata...Foarte rar mi s-a intamplat sa trec pe galben, si am preferat sa nu opresc si sa ma duc inainte mai ales cand in spatele meu aveam motociclisti si nu vroiam sa franez brusc...Nu mi-am facut si nu imi voi face un obicei in a trece pe galben, pentru ca stiu ca iti fortezi norocu cand treci pe galben, poate fi chiar periculos si nu numai pt tine...Cand sunt la semafor si in apropierea mea sunt si motociclisti, sunt mereu atenta si nu plec in viteza cand mi se face verde, astept intai sa plece motociclistul si apoi plec si eu...Cand intre masini la semafor sunt si motociclisti, trec pe langa ei cu viteza foarte mica si cand nu am loc sa trec de ei, prefer sa astept pana se face loc...

 

Cand vreau sa depasesc, intotdeauna ma asigur sa vad daca nu sunt cumva depasita sau daca nu cumva cineva are intentia deja de a ma depasi...Si daca cineva deja ma depaseste sau are aceasta intentie, aratand-o prin semnalizare, il las sa ma depaseasca si imi mentin viteza, nu accelerez...Daca situatia o impune, incetinesc ca sa ii fac loc in fata mea celui care ma depaseste cand din sensu opus se apropie masini si cel care m-a depasit nu a apreiat corect distanta sau a vrut adrenalina...Cand depasesc, mereu ma asigur, semnalizez si ma uit si daca am loc sa ma repliez in fata celui pe care il depasesc...Mereu pastrez fata de cel din fata distanta care sa imi permita sa opresc in siguranta in caz de ceva...chiar si fata de motociclisti pastrez distanta, ca pana la urma si ei tot participanti la trafic sunt si trebuie respectati...ca doar toti circulam dupa acelasi cod rutier...conservari sau motociclisti...

 

Cand vreau sa depasesc un motociclist, o perioada merg in spatele lui la ceva de distanta si observ manevrele lui, daca semnalizeaza cand ocoleste ceva, daca se asigura...Daca vad ca semnalizeaza, ca se asigura si ca nu face manevre bruste, incep sa il depasesc dar numai atunci cand am posibilitatea ca intre mine si el sa las destul spatiu astfel incat sa poata ocoli o groapa sau vreun obstacol neprevazut...cand nu am posibilitatea sa las spatiu renunt la depasire...Daca vad ca nu semnalizeaza de fel cand isi schimba directia de mers, prefer sa imi pastrez directia, sa nu fac nimic brusc si sa pastrez o distanta cat mai mare de acesta...si cand am ocazia imi schimb eu directia de mers, il las pe el sa mearga inante si eu prefer sa ajung unde am nevoie pe alt traseu...Nu de putine ori mi s-a intamplat ca unii motociclisti sa faca brusc stanga in fata mea iar daca eu nu as fi pastrat o distanta de siguranta fata de ei cine stie ce se putea intampla...Imi aduc aminte chiar o faza din timpul orelor de condus, cand un motociclist fara a se asigura, fara a tine cont ca in dreptul lui era o masina de scoala...s-a gandit sa isi schimbe brusc directia de mers spre stanga taindu-i astfel fata masinii de scoala care vroia sa se incadreza pentru a face dreapta...noroc cu reflexele instructorului si cu faptul ca era deja atent la motociclist, ca elev care era la volan s-a speriat si in loc sa franeze a spus doar vai (nu eram eu, mie urma sa imi vina randu sa conduc)...pana si pe instructor il taiase toate apele desi a putut sa franeze fara sa il puna in pericol nici o clipa pe motociclist...

 

Cand vreau sa opresc si sa ma duc undeva ca am treaba sau sa rezolv ceva, intotdeauna imi las masina acolo unde nu este oprirea interzisa, unde nu incurca pe nimeni si in asa fel incat nimeni sa nu fie nevoit sa ocoleasca fundu masinii...chiar daca pentru asta trebuie sa las masina la 100 m de locul unde am eu treaba...Pana acum nu am oprit niciodata unde nu aveam voie cu avariile pornite...Ma enerveaza la culme cand cate-un "avariat" caruia i-a fost lene sa mearga 100 m si si-a lasat masina fix acolo unde avea treaba.

 

Cand plec de pe loc, ma asigur si nu fortez niciodata sa ma inscriu din nou in trafic, chiar daca e trebuie sa astept si 5 minute...prefer sa astept decat sa fortez pe cineva sa franeze brusc din cauza mea...Nu intorc niciodata cand e linie continua sau unde nu am voie...si chiar daca nu ar fi interzisa intoarcerea, prefer sa nu intorc in mijlocul drumului cand e trafic intens si nu numai tocmai pentru a nu incurca pe nimeni cu manevra mea...Cand vreau sa ajung undeva si pentru asta trebuie sa fac viraj stanga, si daca am si alte variante de a ajunge in acel loc, prefer sa ocolesc putin si sa ajung astfel in siguranta...si faca asa ceva mai ales in orele de varf cand e traficul aglomerat...Cand am de gand sa fac dreapta sau stanga, semnalizez schimbarea directiei de mers cu mult inainte de inceperea virajului (unii dintre conservari se pare ca inca nu au inteles ca trebuie sa semnalizeze schimbarea directiei de mers cu 50 m inainte de inceperea manevrei si nu fix in locul unde incepe manevra, daca ar semnaliza cand trebuie am avea timp toti din spatele lui sa il ocolim in siguranta)...Si cand am de gand sa opresc si caut un loc de parcare sau de oprit semnalizez dreapta si reduc viteza treptat in asa fel incat cand ajung la locul unde pot opri sa nu franez brusc si sa il fac pe cel din spate sa franeze la fel de brusc...

 

Cu trecerile de pietoni e alta poveste...Nu va spun cat poate sa ma enerveze pietonii care traverseaza fara sa se asigure si trebuie sa ii feresti tu...dar nu mai intru in detalii ca deja m-am lungit prea mult.

 

Nu am pretentia ca stiu totul si ca sunt as la volan...Am permisul din septembrie anul trecut si pot sa spun ca nici atunci cand oi avea mai multa experienta n-o sa renunt la ceea ce se cheama conducerea preventiva, si n-o sa ma las intru totu in nadejdea masinii ca ma scoate ea din belea si nici n-o sa am pretentia ca voi conduce vreodata perfect...E mai bine sa previi decat sa fii implicat intr-un incident chiar daca vinovatu nu esti tu...

 

Sper ca nu am suparat pe nimeni ca m-am lungit si sper ca m-am facut inteleasa...Nu vreau si nici nu judec pe nimeni...toti suntem oameni si putem gresi, dar cand gresim trebuie sa stim ce consecinte ne asteapta si sa le suportam ca atare...si pe cat posibil sa incercam sa nu mai repetam greselile si sa fim capabili sa invatam din ele...Dar gata, ca nu vreau sa scriu filosofii despre greseli si consecintele lor...

 

Daca am gresit ceva, corectati-ma...Daca am uitat ceva, completati-ma...

 

Aaaaa....si aveti grija de voi, in ciuda echipamentului de protectie sunteti totusi cu mult mai fragili intr-un accident decat un conservar :lol:

 

PS: Fiti atenti la taximetristi si maxi-taxisti...Speciile astea de soferi sunt foarte periculoase chiar si pentru conservari, daramite pentru voi motociclistii...

..da impresionant,numa ca ma gandesc daca toata lumea ar fi ca tine ce bine ne-ar fi si noua :lol:

Felicitari si tine-o tot asa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..da impresionant,numa ca ma gandesc daca toata lumea ar fi ca tine ce bine ne-ar fi si noua :lol:

Felicitari si tine-o tot asa

 

Mda... am vazut accidentul de ieri seara (la TeVe) intr-o localitate de langa Cluj Napoca, in care un motociclist a fost omorat (gatul rupt) de unu' care nu s-a asigurat. Crunta imaginea cu motociclistul proiectat pe usa soferului!!!

Da bun, face puscarie... si cu ce il aduce pe nefericit inapoi, asta? Cum spuneam: "Imi pare rau.. ca ai murit! Eu is bine sanatos.. fac un pic de puscarie"

 

Vinovati: Ambii soferi! Soferul Peugeutului a intors pe linie continua iar motociclistul rula cu 140 - 150 km/h in localitate.

 

Hai sa vedeti atitudinea unui alt motociclist:

 

"Acum 10 min am vazut la prima un accident terifiant: un motociclist pe ceva monstru de viteza Yamaha R6(se pare ca mi se confirma ca-s cele mai ucigashe motociclete de viteza ) a intrat intr-un NENOROCIT si TAMPIT (altfel nu-i pot zice)

normal sofer de 'Pejou' 407 de culoare gri care a vrut sa intoarca fara sa se asigure .Motocicleta era de culoare galbena si parca personalizata cu ceva inscrisuri cu negru.Motociclistul purta si echipament si casca(shoei parca).....dar degeaba, la ce vit o avut (cica vo 140-150 nu-s sigur) a murit cica pe loc .....a fost proectat partial in masina.

Accidentul a avut loc intre orele 12-14 (pe atunci am auzit vo 30-40 min sirene de politie si salvare eu fiind in dealul din cart. dambul rotund)

uite un link cu mai multe informatii: http://citynews.ro/Accident-cu-victima-in-Baciu-UPDATE-2-+8732

Motociclistul se numea Remus Maier.

Odihneasca-se in pace!!!"

 

In afara de ODIHNEASCA-SE IN PACE!

 

No comment!

 

..da impresionant,numa ca ma gandesc daca toata lumea ar fi ca tine ce bine ne-ar fi si noua :lol:

Felicitari si tine-o tot asa

 

Da impresionant grady_moon, dar esti cumva din provincie? Pentru ca in Bucuresti nu cred ca faci asa ceva, oricat te-ai stradui! (nu everyday)

 

Oricum, felicitari daca e asa.

Editat de sesu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din experienta:

 

1. viteza in limita legala sau mai mica. e cel mai bun ingredient pentru evitarea oricarui tip de incident.

2. ochii in...cat va tine si cat mai des. caut sa anticipez manevrele celorlalti.

3. pastrez distanta fata de masina din fata (am patit-o cu franari bruste a celor din fata si odata , culmea, am pus frana si peste un hoit de caine mort chiar pe mijlocul benzii aparut brusc de sub camionul din fata incat credeam ca ma opresc in el.)

4. mi-am inmultit benzile reflectorizante pe motor(si aici ma refer la banzi reflectorizante industriale, profi. numarul de inmatriculare e curat=bun reflectorizant)

5. de curand am inceput sa port vesta reflectorizanta (multi te vad ca fiin politia pe motor si stau cuminti. cu siguranta ma vad mai bine)

6. claxon cat mai des (si intentionez sa il schimb cu 1-2 goarne)

7. faza lunga cel putin ziua (o sa-mi pun inca 2 faruri laterale+ un stop pentru frana)

8. in coloana astept fara sa risc prea mult. pe dreapta depasesc doar cand coloana sta si doar cu viteza cu care as merge pe jos + semnalizare si claxon. la depasirea coloanei pe banda de mijloc, grija la tiristi ca pot deschide portiera chiar daca se uita mai intai in oglinda: daca esti sub oglinda lor, o iei in casca (era sa o patesc dar am avut viteza foarte mica si am oprit la timp.

9. echipament complet si obligatoriu.

10. semnalizeaza orice miscare! fa-te vazut si auzit!

11. particip la campanii de constientizare. atat la adresa soferilor cat si a motoristilor.

 

 

sa ne intoarcem sanatosi! :(

 

PS datorita topicului am aflat si alte lucruri bune de aplicat pentru siguranta in trafic (chiar daca mi-a luat ceva timp sa citesc toate paginile) :)

Editat de Kenno
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai conteaza de unde e atata timp cat are ceva in cap ;)

Bafta din nou si doamne da cat de multi oameni cu astfel de judecata ;)

 

Yeah, right! Tot mi-e greu sa cred ca e chiar asa de ...corecta! Fiecare om are o doza de egoism in el. Unii mai mica, altii mai mare... dar exista. Si egoismul asta, te face ca macar o data (sofer fiind) sa te pui "avariat" daca nu gasesti locuri de parcare pe o raza de niste metri buni de locul unde ai treaba. Si daca tot nu esti omul... atunci esti din categoria celor ce incurca in trafic in alt mod: prin modul de a conduce, prin reactiile intarziate, prin neatentie..etc

 

Eu cred ca daca esti un sofer ager, faci greseli mai putin grave si esti instare sa le eviti mai usor. Bineinteles, exista si exceptii, ca peste tot.

 

...Parerea mea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

kenno, cred ca exagerezi un pic, urmeaza sa-ti pui si girofar pe casca... eu merg destul de mult cu moto prin aglomeratia Bucurestiului si mai degraba imi port singur de grija si ma fac vazut in trafic in limite de bun simt decat sa montez inca 7 goarne pe moto si asta pentru ca cei mai multi iti fac cate un pocinog desi te vad si nu cred ca faci vreo treaba daca te transformi intr-un stres pe roti... gandeste-te ca un om speriat de goarnele alea multe reactioneaza imprevizibil si ultimul lucru pe care-l vrea un motociclist este un sofer care sa faca o chestie neprevazuta cand e langa el...

 

cat despre viteza mai mica decat cea legala... asta inseamna si mult mai mica decat a automobilelor, deci vei fi depasit in valuri, si consider ca asta-i cea mai periculoasa situatie pentru moto... sa fi depasit, inghesuit, impins de pe banda, samd... cei care se duc in Bucuresti, la munca pe moto probabil stiu la ce ma refer.

 

ddmkro, a pus punctul pe I acolo... cam alea sunt si regulile pe care le urmez si eu, in plus cand am un sofer nehotarat in fata mea, astept sa-i vad ochisorii in oglinda lui retrovizoare si abia atunci il depasesc, pentru ca nu as vrea sa evite o groapa chiar cand sunt langa el...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DAR TOTUSI, INTRATI ATATIA PE TOPICUL ASTA VA E RUSINE SA POVESTITI? VA E RUSINE CU GRESELILE VOASTRE?

POVESTITI VA ROG; CA MOPTOCICLIST TE POATE COSTA VIATZA SA INVETZI DIN GRESELILE TALE, ASA CA HAI SA INVATZAM DIN GRESELILE CELORLALTI CAT SE POATE DE MULT...........

Eu vin cu Doua mici Povestioare sper sa nu se supere nimeni si o sa fiu scurt ;) 1: Anul trecut , in vara, aveam examen la faculta in ziua aia, asa ca inainte am zis sa dau o tura prin oras sa-mi fac curaj :laugh: .Toate se intampla cand te astepti mai putin, eram pe prima banda , la intrare in oras cum ar veni si mergeam linistit in 50 impus de lege, pe banda a doua o dacie, usor am ajuns oarecum in spatele lui si taman aduci fraierul a virat d p 1 p 2 si mie mi s-a facut paru maciuca si am devenit plin de nervi , am trecut pe partea soferului sa-i arat ;) si sa-i spun de ma-sa si el m-a bagat pe contrasens pe prima banda , masini nu veneau masini , multe, m-a lasat si si-a continuat drumu, eu am dat in goarna pana la locul stiut ca sunt gabori, ghici ce? nimeni acolo. Examenul l-am luat :rock:2: Era tot dimineata si plecam de la o oarecare policlinica, strada cu sens unic, in fata mea o masina, loc de trecut pe langa nu era pt ca erau masini parcate pe ambele parti, si a urmat surpriza, s-a auzit un CCCRRRRR si s-au aprin 2 luminitze albe, dobitoaca dadea cu spatele ca ratase o alta strada , nimic din ce am facut eu in disperarea mea s-o fac sa auda ca sunt in spate nu a fost d ajuns, credeti ca s-a uitat in oglinda? NU, ca ma uitam la ea in timp ce dadeam de zor din picioare(mers cu spetele) sa ma dau din calea ei.Salvatorul- un nene i-a batut cu pumnul in parbriz si a urlat la ea " Fa femeie nu vezi ca dai peste copilul ala, saracul?".I-am oferit dupa aceea o masa bogata in carne si vitamine kat sa-i ajunga vreo saptamana.Dar femeia a fost de treaba in ciuda faptului ca i-am umplut gura de carne asa de dimineata "Imi cer scuze dar nu te-am vazut" Dumnezeu sa ma ierte dar dak nici un Kle nu e mare si zgomotos...........

Asfalt uscat .......... si grija mare la conservari..........

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Eu sunt incepator in motociclistica asta, dar cu traficul ma intalnesc zilnic de ani de zile, de cand am B-ul. Si am constatat asa: in trafic te salveaza doar scanatul continuu (trebuie sa cuprinzi orice obiect in miscare in jurul tau, deci atentie la oglinzi + starea carosabilului), viteza adaptata (nu neaparat redusa) si mintea la drum, nu aiurea in porumb. Nici o scofala sa mergi NUMAI incet, un pic de acceleratie te poate aseza intr-o pozitie mai convenabila, mai vizibila etc.

Ajuta foarte mult sa-ti cunosti bine motorul (reprize, timp si distanta de franare, cand se blocheaza roata la franare, cum virezi cu roata spate blocata etc.), deci mult antrenament cat de des se poate. Asta-i valabil pt. orice vehicul.

Si plecati la drum cu gandul ca ajungeti la destinatie, nu chinuiti de imagini si discutii despre motociclisti in saci negri, razuiti de pe grile de tiruri. Eu am patit-o acum cativa ani, cu masina: noaptea, un drum judetean neluminat, ploaie. De cand am plecat, ideea ca o s-o patesc nu mi-a iesit din cap, asa ca mergeam cu cd-ul oprit, cu 40 km/h, cat mai pe dreapta. Si m-a lovit remorca unui tir care a derapat intr-o curba. Mergea tare. Eu am scapat, masina a fost praf si de atunci ma urc optimist la volan, desi o luna dupa asta faceam atacuri de panica doar la vederea farurilor de tir. Cu moto n-as fi scapat...

A, mai era ceva: o fi un sambure de adevar in chestia asta, dar nu e tot timpul vina "conservarilor". Astazi era sa ma scoata in decor un tip cu un supermoto care depasea o coloana oprita la stop. Norocul meu a fost ca eram si eu "calare", am avut loc unul pe langa altul si nu m-am panicat. Pe asta nu l-am mai salutat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok pana acum....noi....preventiv...deceleram, claxonam, flashuri.......dar trebuie lucrat in a-i educa si pe tampitii de la volan...am permisu doar de 2 saptamani...ma refer la A, caci masina conduc de la 18 si am lucrat in distributie...nu am stat degeaba......in cele 2 sapt multe s-au intamplat...chiar sa se uite la mine in intersectie, constient ca am priorotate si sa-mi taie fata....multi au impresia ca-s cu scuterul ca altfel nu inteleg reactia lor....sau stau la semafor si vine unu cu o dacie obosita si o tureaza langa mine ca si cum "hai sa ne intrecem".....oare cat de tampit poti sa fii sa te avanti la intrecere cu un motociclist....il las in pace, ma uit la el....el pleaca cu vreo 2 secunde inainte sa se faca rosu, il las sa se duca ...cre ca ce bucuros e el...mai ales daca are vreo pitipoanca in dreapta... si cel mai tampit caz de pana acum...eram la iesire din onesti...e o portiune de vreo 6-7 km...linie dreapta, drumu bun....fiing incepator i-am dat doar 160...vroiam sa vad ce poate puiu meu si o tampita la volanu unui mercedes, din dreapta mea de pe un drum de tara ....se asigura, ma vede si imi taie calea sa faca stanga....eu am vazut-o de mai de mult ...eram deja decelerat si o asteptam sa o gafeze cu mana deasupra franei.....in gandu meu..." nu o fi asa de tampit ala/aia.......s-a dovedit a fi...nu ai ce sa-i faci.......trebuie educati.......uitati-va pe youtube cum se circula pe autobahn...toti se dau imediat la o parte, daca nu au cum, stau asa linistiti si cand au prins momentu s-au si dat....am vazut un filmulet tot asa..era o singura banda de mers...din spate venea motociclistu....mancati-as pana...s-o dat imediat cat mai in dreapta posibil sa-l lase sa treaca/.......nu ca la noi.....ehe...uite-l pe fraier...stai sa-i arat ce poate bmw-ul meu....hai sa fim rrealisti......daca te sui pe unu de 600 il faci terci.....dar ei saracii...veniti de la italia, cu fitze...cateodata am niste draci pe ei...imi vine sa merg dupa ei si in depasire sa plec cu oglinda cu tot:)))))))......bine...am o varsta si stiu sa ma calmez...dar ce sa faci ..?....bine ai venit in ROmania.............am totusi un prieten motociclist cu un aprilia....isteric...asta se duce dupa ei...se cearta cu ei:))))))......haideti toata vara odata pe luna sa impartim pliante in fiecare oras gen 12 aprilie, 10 mai....sa inteleaga lumea ceva....adunati-va cu totii....trebuie sa ne gandim si sa fim realisti ca-i o pasiune periculoasa....sa-i invatam sa aibe grija...sa se uite de 2-3 ori cand fac cate o manevra.....ne facem zob din cauza cretinilor gen "da tu de unde ai mai aparut?"...." cre ca de la tine din masina (cuvant jignitor)!:lol:)))"................"stateam cu motoru pe bancheta si vroiam sa ies sa ma plimb":lol:))......pe 10 mai am fost si am impartit si eu pliante cu baietii din brasov...mai erau unii nici nu deschideau geamu sa ia pliantu cu maneaua data la maxim....auuuuu!!!!....imi venea sa-mi pun manusa si sa-i scot capu prin geam sa compostez pliantu cu el:)))))

bafta multa! grija mare! si asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Macar are o gandire pozitiva despre noi spre deosebire de majoritatea,care ne spurca pe unde ne apuca.Eu sustin ideea ca daca esti un sofer bun implica multa prudenta si anticipare + doza de respect in trafic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa-ti pierzi viata nu e singurul risc la care te expui atunci cand mergi pe 2 roti.

Mai este si riscul asta :

Nici asa nu cred ca isi doreste cineva sa ramana pe viata din cauza unei clipe de neatentie sau de teribilism,

sau pur si simplu din cauza grabei de a ajunge intr-un anumit loc.

Au spus multi inainte dar o repet si eu pentru ca este un adevar care te poate salva de la nenorocire :

"Viteza adecvata este aceea care iti permite evitarea oricarui pericol prevazut sau neprevazut!"

Pentru ca desi toti gandim la modul "Nu mi se poate intampla mie. Eu ma simt stapan pe mine" , nu se stie niciodata ce-ti apare in cale.

De la un petec de nisip sau o amarata de balega, pana la un caine, un copil, un batran senil, un cal, o vaca, o conserva , un tractor....

Ride safe!

Editat de koana
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...