Sari la conținut

Toată activitatea

Acest curent se actualizează automat

  1. Ora trecută
  2. Eforturi care totusi nu se vad, daca nici cu V4 nu misca nimic in teste ar fi mai bine pt Q sa plece
  3. Azi
  4. Din pacate timpul nu imi permite sa ma ocup de Planeta, dar nu am renuntat la proiect
  5. Am mai prins o zi calda in Noiembrie si l-am scos la o plimbare
  6. Si eu am o parere similara, cumva, EV-ul este sfant in oras, adica fix unde utilizatorii stau "la bloc", adica unde infrastructura nu a fost gandita sa suporte statiile de incarcare necesare. Oricum cred ca s-a mai descris situatia aceasta in postari anterioare, nu? Intr-un bloc cu 4 etaje de exemplu, cam cati isi pot alimenta simultan un EV? Clar ca trebuie sa instaleze statie dedicata, nu? Ce inseamna ca si cost suplimentar pe langa cele de achizitie si intretinere a electrocasnicului? Si asta in eventualitatea ca distribuitorul de energie electrica are o retea deja existenta, suficient de rezistenta sa poata face fata la consumurile totale cerute la un moment dat de catre utilizatori...cum ar fi sa iti spuna ca nu pot instala o priza/statie de incarcare ca au ajuns la capacitate maxima si ar trebui sa faca upgrade la intreaga retea de distributie doar ca sa iti puna tie priza/statie...adica sa schimbe complet reteaua pentru asta...in fine. Si daca am pune peste tot in oras panouri, pe toate suprafetele disponibile, tot inseamna sa reconstruieti aproape in intregime reteaua electrica, nu? Degeaba vrem toti sa trecem la electrice daca nu se gasesc fonduri si nervi suficienti sa investim intr-o infratructura electrica care sa poata sustine un parc auto EV...Da, la casa iti poti face microreteaua ta, dar TU investesti, sigur poti prinde o subventie, dar pana la urma e cheltuiala ta, investitia ta, conditionata in primul rand de proprietate,cum ar fi sa stai la bloc si sa iti pui tu de capul tau panouri sa iti alimentezi EV-ul? Deci EV-ul ar fi OK pentru cei care stau la casa/vila la periferia unui oras sau in zona adiacenta, cei care stau in aglomerari urbane isi pot permite doar o hibrida daca vor sa fie cat de cat "verzi". In alta ordine de idei, daca "cazanul/tigaia" din dotare te satisface la momentul actual, adica pentru buzunarul si feeling-ul tau iti furnizeaza ceea ce ai nevoie cu costul necesar asumat deja, de ce sa schimbi? Doar ca sa fii in pas cu moda? Asta inseamna pana la urma economia de piata, nu? Sa cumperi daca ai nevoie potrivit nevoilor si puterii de cumparare, de aceea exista produse similare la diferite niveluri de calitate si deci de pret. Nu contest faptul ca trebuie sa ne miscam cumva in directia salvarii planetei, sa ne protejam generatiile viitoare, dar sa ramanem pe viitor sclavii consumerismului nu mi se pare o idee ok...Aici putem divaga pagini intregi, dar ne indepartam de topic. Faza cu feeling-ul la volanul unei electrice este pur si simplu subiectiva, nu poti avea aceleasi gusturi...nu la toti ne plac aceleasi motociclete/femei, nu?
  7. Se zvoneste tot mai mult in legatura cu plecarea lui Q de la Yamaha. Se pare ca sunt si unele tensiuni intre el si constructor...nu le-au cazut prea bine boss-ilor de la Yamaha, declaratiile primadonei, dupa toate eforturile facute in ultimele 18 luni. https://www.gpone.com/en/2025/11/22/motogp/down-with-the-mask-fabio-quartararo-yamaha-the-v4-and-the-future.html
  8. Eu ma gandesc asa: sa iau ev, cam trebuie sa stau la casa. Ca sa merite incarcarea gratis cum se tot scrie aici, trebuie sa faci o investitie consistenta de cateva jdemii de euro intr-un sistem fotovoltaic competent, cum au unii din fanii de aici. Dupa aceea mai bagi cateva zeci de mii de euro in 2-3 ev-uri, asa cum scriu mai sus fanii ca au. Buuun, asta ne duce la concluzia ca unul de mai sus a dat cateva zeci de mii de euro pe 2 spring-uri si o tesla sh. Pe langa asta, a mai dat jdemii de euro pe sistemul votovoltaic de la locuinta, cum am spus. Celalalat a bagat peste 100k euro in aceleasi chestiuni. Asta ma duce la concluzia ca in cazul unora de aici, e cam nevoia de a etala o anumita opulenta... Daca fac dupa mintea mea un calcul, mai bag in ecuatie schimbatul acumulatorilor la sistemul fotovoltaic si la ev-uri la un anumit numar de ani, imi da cu virgula ce kilograme de euro s-au bagat ca sa fie pe moment gratis incarcarea. Pe termen lung din punctul meu de vedere sunt bani aruncati. Am facut calcului simplu doar la un sistem votovoltaic cam bazic pentru locuinta mea si trebuie sa traiesc cam muuuulti ani sa se amortizeze investitia initiala, cam oricat s-ar scumpi curentul. Am vreo 2-3 cunostinte ce ar fi dispuse sa treaca la ev-uri de la diesel-e,dar cum stau la bloc si au parcare de la primarie, nu-si permit sa bage un bransament electric cu contor individual pentru priza de incarcare la o parcare pe care anul asta ti-o da primaria, iar anul viitor o da altuia. Deci cam tot opulenta, caci trebuie sa ai casa, nu apartament. Sau in cazul lui Mircea, strada ta. Asta e cam concluzia mea. Nu doresc sa fie perceput ceea ce am scris ca fiind rautate sau invidie. Specific asta.
  9. Vara e coada si la pompe,ca face lumea si cumparaturi la casa,deh...opulenta,10 lei sticla de apa.... Plinul tre facut la Buc si urmatorul la CT,sa stai la coada in soare cu moto cand esti echipat,e sado-maso.... 35.000 Euro (175.000 Ron) la banca cu dobanda de 5 % /an,dupa ce ia statul 10% din dobanda,ramai cu 7875 ron,adica 1050 Litri benzina la pretul actual,adica 87 L/luna. 12.500 km/an la 9% consum(numai mers in oras !! )=1125 L benzina-minus-1050 L din dobanda,mai bagi si tu doua plinuri si gata.
  10. Ca sa ajung la costul chel de achizitie al oricareia dintre masinile de mai sus, ar trebui sa conduc tigaia de Logan cam 350,000 km la un pret mediu de 7.5 lei/litru benzina. Intretinerea este derizorie. Nu neg faptul ca electricele au avantajele enumerate de tine, sunt constient de ele. La fel insa exista si dezavantaje, cel putin pe moment: range limitat, dependent de infrastructura electrica specializata, timpi de incarcare inca mari. Se vor rezolva probabil si aceste inconveniente pe viitor si atunci vor fi mai dezirabile pentru publicul larg. Acum nu este fezabila o trecere in masa la electrice. Imagineaza-ti o “electrizarie” de pe autostrada sau intr-o zona aglomerata (cum este OMV-ul de pe A2) in care de multe ori stai si cu ICE la coada sa alimentezi…daramite sa stai dupa fiecare om cu electrica 20-30 min minim!?
  11. Buna dimineata! Mie mi-a trecut temporar greata.
  12. Electric vs Termic e ca la motociclism,iti place sau nu. E ca atunci cand ii spui unui "conservar"ca ai dat o gramada de bani pe moto,ca sa fii zdruncinat,batut de vant,soare si ploi,cu bagaj limitat si risc de oase rupte. De banii aia iti luai linistit masina cu tot confortul si aveai si femeia in dreapta in fusta scurta.
  13. Statutul social spre care tintesc in viata: om fara rate si imprumuturi pentru o tigaie de masina, indiferent de ce emblema se afla pe capota. Am auzit si eu asta dupa ce am vandut Sportage-ul. “Da…acum nu iti e rusine sa vii la birou cu Loganul!?”. Imi este atat de rusine incat o parchez de obicei prima de la intarea principala in cladire. Langa mine parcheaza lumea tot felul de conopide…Tesle, Mercedesuri, BMW si alte chestii scumpe. Cu masina merg undeva intre 10,000 si 15,000 pe an in medie, si cam tot atat cu motocicleta / scuterul, am avantajul sa lucrez de acasa in principal, deci cam 90% din acesti km ii fac in interes personal.
  14. Mai conteaza si statutul social,ca daca esti vreun director,avocat,doctor,patron...etc nu te poti da jos din Golan,"Loganul e de saraci"auzisem odata de la cineva cu ceva putere financiara... Conteaza cat si unde ai de mers,daca faci 1000 km/sapt si te cazezi la 4 stele,tre masina straina,ca alffel iti strica imaginea ! Eu merg cu masina personala cam 25 km/saptamana,cu mici exceptii fac poate 40-50 in vreo saptamana,cat sa nu se intepeneasca franele. Ca rentabilitate....daca pui 35.000 Euro (175.000 Ron) la banca cu dobanda de 5 % /an,dupa ce ia statul 10% din dobanda,ramai cu 7875 ron,adica 1050 Litri benzina la pretul actual,adica 87 L/luna. Daca nu mergi mult ramai si cu bani de revizie,cauciucuri,etc
  15. Ieri
  16. Foarte bine că a dat cox. Il asteptam sa dea si la motogp, hai cu titlul 2026. Cum ce titlu, ăla de campion . Tare mi-e ca nu-l ia nici pe cel de rookie of the year
  17. nu stiu daca a scris cineva, diogo ala cica da cox la orice categorie de moto Diogo Moreira won the Supermoto world championship wildcard race at the Alcarras circuit in Spain in May 2022, taking pole position, two victories, and overall victory with the SGR Grau Racing team. He was riding as a wildcard for the event. Event: FIM Supermoto World Championship at the Alcarras Circuit. Year: 2022. Performance: Took pole position, won both races, and clinched the overall victory. Team: SGR Grau Racing. Significance: Moreira was an 18-year-old Moto3 rider at the time, competing as a wildcard in the Supermoto event.
  18. Knipex, daca vrei clesti de calitate, am si-si iau zilnic abuz, am avut caz unde am pus si ranga pe el legat de dewalt: - orbitalul pe acumulator il am eu, foarte bun, recomand. ieftin si bun - flexul, cred ca il am pe cel mai ieftin din gama de 125mm cu acumulator. Am taiat o zi intreaga fiarele de la o bolta de vie de vre 40ml, zeci de taieturi, zero probleme - impact iti recomand pt biti dcf850 - mica compacta foarte puternica pt un impact de biti. - daca vrei pt suruburi eu am versiunea de 400nm DCF921 - sau versiunea cu pin de blocare DCF922, iar la munca am un DCF891 de 800nm, pe asta il folosesc la demontat si montat diverse, rafturi de paleti, protectii pentru stalpi sau protectii pentru pereti
  19. Mulțumesc Wow, pare că învață repede turcu
  20. https://www.gpone.com/en/2025/11/21/motogp/toprak-surprises-with-a-130-1-at-valencia-two-tenths-from-quartararo.html
  21. Esti pe un forum romanesc,asa ca,fa bine de scrie in romana.
  22. Buna ziua si tie,daca tot nu stii sa dai Buna ziua cand intri pe un forum... Te rog completeaza-ti urgent datele la avatar,ca-s cam obligatorii. Oricum mirosi a spam...d-le endocrinologiehormonologie@.... din Algeria.
  23. Nevasta-mea avea optiunea asta,adica avea masina ei personala,inchiriata de firma la care lucra si ii platea pe langa chirie si combustibilul,fara nicio justificare gen unde si cati km in interes propriu.Nu mai spun ca,dupa chiria timp de 4 ani,si-a scos toti banii ce a costat masina personala plus beneficiul de combustibil gratuit.Dupa ce am si vandut masina respectiva,am mai avut un profit,ca sa-i spun asa... Sunt convins ca nu e un caz izolat,mai stiu personal cateva cazuri,din care unul se deruleaza in prezent. Acum ca a optat ca firma sa-i cumpere masina,pe care si-a configurat-o,inclusiv cutie manuala cu 6 trepte,tot gratis se cheama,dar asta nu e masina personala. Deci caz de posesor de termica,umplut cu combustibil de la servici.In plus,putea pleca oriunde in orice secunda,nu trebuia sa stea cu sarma infipta in masina ca sa se incarce. Nu stiu ce feeling poti sa ai,cand nu auzi un motor ca e benzina sau diesel,ca are o traire,crestere in turatie,sa schimbi o viteza,doo,etc.Inafara de un zgomot de motor electric,sa-i spun mai pe romaneste un bazait la cum il percep eu,fara sa schimbi o viteza,doo,nu stiu ce poate fi atat de "feeling" ca sa-i spun asa sa conduci un astfel de autovehicul.Daca iti place asa mult chestiunea asta,renunta la moto termice si ia-ti electrice,is degeaba dptdv. Ma rog daca liniste inseamna sa auzi bazaitul ala de-l auzeam in troleibus cand eram copil,inseamna ca avem perceptii diferite despre notiunea de liniste.Daca ma intrebi pe mine,liniste e doar in sicriu... Cat priveste costurile va trebui sa intelegeti ca nu toata lumea e dispusa sa aloce sume pe asa ceva si sa-si piarda timpul langa masina in timp ce se incarca.Si asa mai departe. Nu mai exagerati in ridicarea lor in slavi,nu-s Mesia pe 4 roti.
  24. Potential sa fie mai rapid ca Bez are, trebuie sa recunosc asta oricat de mult imi place Bez. Insa Martin in capsor are cateva piulite mai loose asa... si desi a iesit din cartier, cartierul n-a iesit din el si se vede ca nu are un background care sa-i fi oferit o educatie mai acatarii. Ii lipseste capacitatea de introspectie si de a fi diplomat in momente cheie, iar astea de obicei se obtin prin educatie. El reactioneaza ca o maimuta, la el preia controlul f des amigdala (aka creierul reptilian) si se vede. Poate asta ii ofera si capacitatea de a fi rapid pe pista, sa aiba reactii f bune pe baza de instinct, dar o data ce da casca jos din cap, ar trebui sa revina la conducere neocortexul, maimuta sa predea controlul omului. La el in cap insa...
  25. Cam asa ceva...lunile astea am inlocuit toate surubelnitele cu Unior, clesti de sigurante tot de la Unior...patenti si alti clesti tot Unior...acum mai am de luat asa...mizilicuri. Grosul va fi in sculele de la DeWalt, ca mereu imi gasesc ceva de munca fie prin curte fie pe la motocicletele mele sau pe ale amicilor care mai vin la mine...si m-am cam saturat sa umblu cu prelungitoare si cabluri dupa mine.
  1. Încarcă mai multă activitate
MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +56000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +20000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...