Sari la conținut

Toată activitatea

Acest curent se actualizează automat

  1. Ora trecută
  2. Am DJI Osmo Action 5 Pro si este peste GoPro. Doar daca iei in calcul durata de viata a unui acumulator iti dai seama ca GoPro mai are de mancat mult pana ajunge la nivelul DJI. Iar de conectivitate cu microfoane wireless, senzor de lumina si sistemul clip magnetic nu mai discutam.
  3. Apoi îmbraci pe dedesubt o jachetă mid layer Climate 3, de vreun cm grosime din straturi care se strânge în 2dm3. Are husa ei, în care bagi și nădragii termici. Așa merg și eu. Vara cu mâneca largă peste mănușă să-mi intre aerul, dacă vreau ventilație. Pe frig cu mănușa peste mânecă și mâneca strânsă pe mână să nu intre "crivățul" Dar dacă este frig și plouă?... Versiunea veche rezolva toate situațiile. Sigur, dacă mănușa intră până în terminația antivânt a mânecii, o porți pe sub mânecă și strângi mâneca peste. Probabil asta a fost logica fabricantului, dar te limitează.
  4. Mulțumesc pentru descrierea detaliată. Pantaloni am, Dainese Antarctica, care sunt excelenți. Am de ales între jachetă de la ei și acest Revit. Dainese Antarctica este foarte scumpă, în jur de 1400 euro, parcă nu-mi vine să dau atâția bani pe o jachetă. Bine, nici Revit nu e ieftină. Vedem. Legat de mănuși, orice logică spune să le porți iarna pe sub mânecile jachetei și vara invers. Am văzut însă iarna trecută un motociclist cu experiență, care mergea fix invers, cu mâneca peste mănușă! Chiar l-am întrebat și omul mi-a zis că le strânge și nu intră niciun pic de frig la mâini. Iarna care vine o să încerc și eu metoda.
  5. Azi
  6. @Silver Arrow Cathedral of The Northern Lights Nordlyskatedralen Alta kirke După unghi și tu ai stat tot la Thon Hotel din Alta. Și noi. Și acum 10 ani. Cu booking exact așa facem. Cu alimentarea s-a generalizat. Pentru ei au multe avantaje. Îți iau întâi banii și apoi îți dau marfa. Dacă mai bagi odată cardul după, îți dau și chitanță. Poți muta motorul și pompa rămâne liberă fără s-o blochezi până plătești. Apoi 24/7... Excelentă. Are un guler circular suplimentar fixat cu fermoar pe care poți să-l bagi sub cască. La mijloc se reglează pe corp și are un brâu de rinichi amovibil care-ți lipește protecția de spate și-ți înconjoară talia. Pantalonii lor sunt pe lungimi, long, normal, short, reglabili în talie și au ca o salopetă cu bretele care-ți ține mijlocul. Cu fermoar să o poți da jos. Încă un strat termal. Evident se leagă prin 2 fermoare, lung circular sau scurt, de geacă. Mânecile au o terminație interioară antivânt elastică strânsă pe încheietură cu gaură pentru degetul mare. Se pot da jos, fixate cu fermoar circular. Singurul minus la jacheta Dominator este închiderea mânecilor pe ploaie. Ca la orice jachetă are un arici care vine pe deasupra mânecii să o poți strânge pe încheietură și materialul face un pliu spre corp în care se poate strânge apa. Mănușa vine peste. Așa că atunci când lași mâna în jos, apa strânsă poate intra în interiorul mănușii. Deci când plouă, întâi ridici antebrațele să se scurgă apa dacă a intrat, apoi le lași in jos. Fostul costum rev'it permitea să aranjezi direcția pliului respectiv. Ăsta este lipit așa.
  7. Revin cu cateva amanunte: legat de benzina - din 2014 eu imi aduc aminte ca era 1.6-1.9 insa preturile astea erau cu mult peste pretul benzinei din restul Europei la vremea aia (1.1-1.3). Pentru a evita blocarea indelungata a 'garantiei' e utila folosirea Revolut. Pe de-o parte ai curs avantajos la conversia Euro-NOK/SEK/DKK iar pe de alta Revolut este banca oarecum 'trusted' in sistemul de plati si atunci se deblocheaza rapid garantiile. Cu card de RO am patit similar la pompele cu autoservire din Franta/Belgia: in timp ce tovarasul de drum cu Revolut avea garantia deblocata instant dupa finalizarea alimentarii eu cu card de RO am primit garantia dupa 2-3 zile... Ca pret la benzina anul asta am intalnit intre 18,9NOK si 24NOK (approx 1.6E - 2.04E) - s-a micsorat simtitor diferenta fata de celelalte tari din Europa; in Germania pe autostrada daca ratezi iesirile discret anuntate pt acele Autohof (benzinarii mari de tiristi usor in afara autostrazii cu preturi normale) - risti sa platesti preturi record direct pe autostrada. De exemplu la Aral vestita benzina de 102 care-i place GT-ului este cam 1.80-1.95 la benzinarii normale iar direct la benzinaria de autostrada urca si la 2.5E/L!!! Despre echipament - costumul de ploaie captusit de care zice Luigi da, ajuta mult la temperaturi scazute insa, ca orice lucru, are si micile dezavantaje - unul fiind faptul ca e cam inutilizabil daca prinzi ploaie la temperaturi de la 12-15 grade in sus sau prinzi ploaie intermitenta cu portiuni uscate (eventual si usor insorite) - te coci instant cu el. Dar despre echipamente putem dezbate ore intregi - nu exista solutie ideala, ci doar compromisuri dupa preferintele si simturile fiecaruia. Una peste alta e clar ca pe ploaie la temperaturi scazute ajuta costumul de ploaie din 2 piese (pt imbracat mai usor) - ideal si cu pantaloni cu fermoar pe exteriorul cracului ca sa fie si mai usor de pus/scos. Chiar daca ai echipament moto performant Goretex etc - costumul suplimentar de ploaie opreste total vantul; iar echipamentul principal moto - orice strat de Goretex ar avea tot f rece va tine dupa ce se imbiba bine de tot stratul textil exterior cu apa. La mine o problema la care nu am gasit inca solutia perfecta este infiltrarea apei pe la gat de pe casca etc; pt ploaie am o cagula impermeabila de la Spidi dar in zona din fata tot se prelinge apa in casca pe barba etc si ajunge dupe 2-3 ore si spre interior pe piept... Legat de cazari - intr-adevar au sarit peste tot preturile dar tind sa cred ca in Norvegia (ca si la combustibil) cresterea nu a fost asa mare ca in restul Europei in ultimii 10 ani. Anul asta am avut cazari intre 104E si 148E - 2pers cu mic dejun inclus - rezervate pe Booking cam cu 3 saptamani inainte. Am gasit si fisierul cu rezervari/adrese/preturi de la prima iesire in Norvegia din 2014 si, convertit cu inflatia de 41% afisata de norvegieni pt intervalul 2014->2025, vad ca preturile de atunci la cazari au fost intre echivalentul a 80 si 115E. Ca si comparatie am prin istoric Booking preturi similare din Germania sau Italia/Franta prin Alpi insa acolo preturile au sarit de dublu in 10 ani...
  8. De citit: https://www.crash.net/motogp/news/1077611/1/ill-always-be-grateful-valentino-rossi-and-i-owe-so-much-marc-marquez Morbideli despre episodul accidentarii de la Portimao si cat datoreaza interventiei fratilor Marquez...
  9. Norocosule. Acuma 10 ani in la sfarsit de iulie am avut lapovita la Cercul Polar. Alta la ora 2 noaptea: Ma surprinde treaba cu alimentarea la pompa. Nu am patit ceea ce povestesti. O fi ceva mai nou. (ca sa nu spun ca am imbatranit ) Hotelurile le-am rezervat in fiecare seara dupa ora 21. Gaseam cu reduceri de 30-40%. Cand opream sa mananc ceva sau sa alimentez ma uitam repede pe booking si gaseam intotdeauna. Am profitat ca era ziua foarte lunga si circulam pana la 11-12 noaptea. Acuma imi este si frica sa caut cat costa un hotel prin Norvegia, dupa ce am vazut cat au ajuns prin Germania........
  10. pai cand cazi ai trecut de limita. nu a gasit-o, nu a fost nevoit sa o faca. in quali forteaza poate, dar in curse e mai chill. face 1 sec apoi gestioneaza.
  11. osmo action 5 pro genial cu insta360 x5 o sa ai o multime de prelucrat si nu se merita mai bine iei o telecomanda la oa5p si e genial
  12. Spune-mi te rog, cum se prezintă jachetă pe anotimp rece? Mă interesează strict de iarnă, înspre zero grade și negative. Izolează bine la guler, mâini și mijloc?
  13. eu sunt de acord cu @Method nu cred ca limitele motoretei le gasesti cazand. Adica Satana dupa 2-3 trante la inceputul sezonului la Gresini si apoi la factory a gasit limitele motoretei si gata nu a mai fost nevoie sa forteze peste limita? OK Rossi Stoner sunt alt aluat dar chiar si asa, oamenii duceau cotetzele alea la limita, fara sa se imprastie si sa-si rupa oasele. 65 de poluri pentru Rossi adica 15% din cursele la care a luat startul - 9 titluri Jlo are 69 de poluri cu un procent de 23% - 5 titluri Stoner 25% - 2 titluri Satana e cel mai prolific 36% - 8 titluri Dovi - sub 6% dupa cum se observa, degeaba faci timpul de pole cand altu ia victoria de etapa. Satana are toate sansele sa il detroneze pe Rossi din multe recorduri. Recordurile sunt facute sa fie doborate. Sanatate!
  14. La 1:58 dimineața... Luleå. Suedia. Nițel dincoace de Cercul Polar. Tragi draperiile și încerci să dormi. De aici încolo 4 zile cu soare non-stop... 20 iulie Nordkapp.
  15. in 2013 echivalentul la 1 litru era 2.2 euro deci e de bine de atunci aveau nebunia asta cu pompele automate, o sa am in vedere retinerea indelungata plec si cu cort caci preconizez sa am multe nopti drumul il fac cu scuterul asa ca ma abtin de la alergat ca sa ma bucur de drum 350-400 km pe zi daca scot este perfect in ce perioada mai exact ai fost in norvegia, ai prins midnight sun?
  16. nu am gasit alta rima... Dar este absurd sa il compari pe Q cu Rossi sau MM. Pai eu ce tot spun. Omul nu vrea sa iasa din zona lui de confort. Imi aduc aminte sezonul 2022, cand a pierdut titlul. Desi Bagnaia se apropia implacabil, in clasament si era o chestiune de timp pana sa devina lider, el mergea de parca nimic nu s-ar fi intamplat. Marcel, de pe patul de spital, i-a transmis (intr-un interviu), ca daca vrea sa isi pastreze titlul, trebuie sa iasa din starea de zen si sa atace, sa riste mai mult. El, nimic. Asta este mind set-ul lui.. degeaba este rapid, daca nu are spirit combativ. Cum spuneam, cu pista libera, in fata lui, este rapid, in cursa insa... mediocru. Altfel spus, rider de top, racer de pluton. Aaa.. si o precizare... pole-urile le scoate cu motoreta de anul asta.. aia care dupa opinia unora, nu a progresat deloc. Anul trecut si acum doi ani, era un eveniment daca prindea linia a treia. Deci, motoreta ar avea ceva potential. Cat il priveste pe Miller, din punctul meu de vedere, in acest moment mi se pare cel mai util pilot de la Yamaha si singurul pe care l-as pastra, din actuala formula de piloti. Nu are el calitati de campion, dar este worker, are experienta, face munca de tester (de care fuge primadona) in cursa si in antrenamente.
  17. Salutari din nou, Vad ca nu am mai dat pe aici de prin Aprilie. Intre timp am mai facut ceva km cu Wee-ul, am incercat Liqui Moly 4T Street 10W-40 care nu are rezolvat comportamentul cutiei de viteza. Ca fapt divers, in SV am pus un Repsol 15w-50 mineral care se comporta exemplar, complet peste asteptari la schimbatul treptelor. Dar ca sa fiu on-topic, ma impac foarte bine cu V-Strom-ul, cu exceptia parbrizului. Nu am reusit sa fac nimic sa scap de turbulentele la nivelul castii. Am incercat deflector, am incercat toate pozitiile in care poate fi montat parbrizul + toate pozitiile deflectorului, degeaba. Asa ca l-am scos, si problema a disparut. Toti anii de mers pe naked m-au invatat ca e placut sa te bata vantul, si nu ma deranjeaza deloc nici acum. Totusi, as vrea sa pun un fel de parbriz foarte mic, numai cat sa acopere partea aia de bord si sa nu se mai vada asa urat prinderile parbrizului. Problema este ca nu am reusit sa gasesc nimic mic. Google imi da numai parbriz de touring. O groaza de modele, toate mari, toate scumpe. Stiti cumva daca se gaseste un fel de parbriz mic, sport, mai degraba ca o mini protectie pentru bord decat parbriz? Multumesc, Radu
  18. Suedia 1.45€, Finlanda 1.65€, Norvegia 1.75€. Dar problema este alta. Majoritatea pompelor sunt automate. Fără personal. Deși au magazin lângă ele, cu personal. Bagi cardul, pinul și-ți blochează între 1500 și 2000SEK sau 2000NOK. Apoi din suma asta îți ia cât costă efectiv benzina. În Suedia îți trimit diferența de bani înapoi a 2-a zi, dacă ai card suedez. Dacă nu și plătești cu card de debit, durează zile. Și cum poți alimenta și de 2 ori pe zi, îți curăță contul repede. Dacă plătești cu card de credit, îți ia din descoperit având 45 de zile la plată. Dar uite că am ajuns și încă am sume blocate pe credit de 2 săptămâni, de la vreo 14 benzinării. Pe de altă parte, am respectat viteza legală vreo oră în Suedia 70-90km/h, pe acolo am intrat, apoi am făcut plinul. Mergând întra 6-a la 2500 de ture, mi-a dat autonomie 500km... 5.2l/100km dintr-un rezervor de 26l. Niciodată n-am văzut așa ceva. Maxim 350km, este nota obișnuită. Problema este că trebuie să stai mult în șa și drumurile par că durează o veșnicie. Hoteluri. Dar uită-te pe booking și vei avea surprize, la prețurile hotelurilor din Norvegia. îți faci bine calculele dinainte. Foarte corect. Ciudățenia a fost că în tura asta a fost foarte cald, n-am scos termalele din cutie. 26°C la Cercul Polar și 19°C la Nordkapp. Tricou și costumul peste. Este drept am unul bun: Rev'it Dominator 3 GTX După 6 ore de ploaie, ploaie d-aia de nu vezi stopurile din față la 20m, eram uscat pe dinăuntru fiind doar în tricou. Mănușile, BMW de vară, fleașcă. "Jumătate de kil" fiecare. Puteai să le storci. Le-am uscat până a 2-a zi pe caloriferul electric din baia hotelului.
  19. Chiar și Q a zis ca după venirea lui Miller a văzut ca uneori tre sa oprești creierul și sa dai cox. Din asta înțeleg ca nu mereu a dat full cox. Deși când mergea bine baga pole după pole. Incredibila căderea perechii yama-Q. Incredibil și cat de grea e revenirea. Plictis mare fără gp uri. Se întoarce JM fresh și rupe fâș.
  20. Cea mai bună, ieftină și la îndemână soluție contra frigului este un costum bun de ploaie, tras pe deasupra. Mă refer la unul cu dublură, care costă în jur de 150 euro. Cu așa ceva, guler din windstopper și mănuși bune de iarnă, mergi liniștit ore întregi, inclusiv pe temperaturi negative.
  21. Mai spune-i odata! Si sustin cu tarie acelasi lucru. Ia-o ca pe o axioma: pilotul care nu cade, nu a atins limitele motocicletei. Daca motocicleta nu are performante, acele limite sunt usor de atins si atunci riscul sa faci poc este ridicat. Este situatia de la Yamaha. Cum Q nu face poc, rezulta ca nu prea este dispus sa testeze limitele. Mir, la Honda ia contact cu planeta in mod regulat, atat in antrenamente, cat si in cursa. Uneori si ajutat. Cand motocicletele au performante foarte ridicate, limitele lor asunt foarte departe si pilotii au o plaja mult mai mare de exploatare, in zona de confort, fara sa fie necesar sa atinga limitele. Ceea ce se intampla acum la Ducati. Acum sper ca ai inteles teoria. Asta incearca sa iti explice si ceilalti colegi. Ti-am explicat mai sus de ce exemplul Rossi nu este unul bun. Omul a explicat foarte bine cum sta treaba cu limitele alea. Filosofia lui a fost aceea de a nu depasi niciodata limitele, in felu asta si-a asigurat o cariera indelungata, in care a avut doar cateva cazaturi. Tu insa o tii pe a ta.
  22. Trebuie să mă hotărăsc la una din astea 3 variante: 1. DJI Osmo Action 5 Pro 2. Insta360 Action Pro 2 3. Insta360 X5
  23. steagurile galbene pot incurca pe altii mai rapizi. apropo de MM - era un coleg cu nume de ulei de zicea ca o sa raman ducati fara carene. asta cand a facut trecerea la Gresini. ^asta legat de cazut.
  24. @Method impotriva tuturor!! Man, oamenii toti cei de mai sus au dreptate, numai tu vii contra curentului. Da, cand cauti limitele a ce poti tu si ce poate motocicleta mai si cazi.. Si Rossi mai cadea, si Stoner sunt sigur ca mai cadea, unii mai des, altii mai rar. Dar da, Q ala mi se pare un lenes doar cu gura mare care cade doar cand i se inmoaie chilotii in cursa. Atat. In antrenamente nu cade pt ca se plimba, de aia. @xt600 are dreptate cu Q, mi-a placut maxim aia cu Himalaya si Muntii Macinului! Merci de update, nu stiam ca s-a retras. --- + cel care cade cel mai des si totusi nu gaseste limitele e Miller
  25. Salutare cat mai era benzina la nordici? cazari prin campinguri la casute sau hotel ? la anul cred ca refac si eu tura din 2013 cu nordkapp si lofoten dar si cu tarifa si cabo da roca in traseu ajung sus ca dupa vreau retur pe baltice si nu am cum altfel si da…era genial trenul ala din nordul germaniei-viena
  26. Mai lasa tu vrajeala,ai enuntat cu emfaza ca cine nu cade pe jos inseamna ca nu exploatezea motoreta la maxim. Ti-am dat exemple de (minim) 2 mari campioni Rossi si Stoner care dupa perceptia absolut a tuturor au exploatat motoretele la maxim si cadeau foarte rar spre deloc - te-ai bagat in n explicatii si subterfugii despre telemetrie ca Stoner nu mergea tare,ai inceput sa despici in 14 sensurile cuvantului "bestie" cu care l-a zugravit Marquez dupa ce a studiat telemetria lui samd. Ti-am dat exemplu tie si colegului care la fel nu recunoaste cand greseste ca Marquez a fost batut in anumite sesiuni importante de quali unde avea tot interesul sa iasa primul si nu se poate spune ca nu tragea la maxim dar nu a cazut (asta intrand clar in conflict cu teoria ta dar si cu declaratiile recente ale lui Marquez despre Ducati),acuma tu imi explici nimic - ca in cursa merge cu rezerva.Wow serios?N-am stiut omg ce stire.Facepalm. Maestre concentreaza-te ca o dam in diverse - in quali,eu la quali ma refer - au fost cateva ocazii in care nu a cazut dar a fost batut la pole de adversari - cum explici acest lucru?Conform teoriei tale se poate explica intr-un singur mod - nu a tras la maxim,nu?Hai lasa-ma cu imbarligarile astea,cand vezi ca nu mai ai ce argument sa dai te faci ca nu intelegi ce vreau sa spun. cu propozitia asta ai contrazis insasi...scopul pole position'ului...realizezi ridicolul nu? Fix cine iese in pole e cel mai rapid ! (atentie,sa nu o dai si tu in diverse ca colegul de mai sus - nu vorbim de race pace cu tyre conservation mapping samd samd,vorbim de viteza pura,aia unde ma contrazic eu cu capatzanosii ca cica e obligatoriu sa te dai pe jos ca atunci inseamna ca ai exploatat motoreta la maxim,auzi concluzie ce trage lumea).Ma doare mintea.
  1. Încarcă mai multă activitate
MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +56000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +20000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...