rul Postat August 12, 2010 Share Postat August 12, 2010 Salutare!! as vrea daca gasesc un "transalpist" binevoitor sa fac o mica tura cu acesta moto ..dau la schimb DL 1000 V-strom+o cinste!daca aveti drum la munte(Rasnov) v-a astept!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mitza Postat August 20, 2010 Share Postat August 20, 2010 (editat) Salutare, Mai am doua intrebari. In primul rand , atunci cand franez mai brusc , si fata si spate , se aude un fel de zgomot metalic de genul ... clanc clanc clanc . Sper sa intelegeti ce vreau sa zic. Am depistat-o cand exersam franari de urgenta printr-o parcare. Am incercat doar cu frana spate si uneori se aude, alte ori nu se aude. Am incercat apoi numai frana fata si nu se aude deloc. Se pare ca reusesc sa reproduc in 100% din cazuri acel cloncanit doar cand franez simultan fata spate. Vi se intampla si voua sa auziti acel cloncanit cand franati mai puternic ? E normal zgomotul ? Sau , din frana puternica fata+spate , motocicleta se afunda mult in amortizoare si atunci atinge ceva ? Ce ar putea sa atinga ? Cum as putea sa-mi dau seama ce atinge din moment ce pot sa reproduc acel zgomot doar prin franare ? O a doua chestie pe care am observat-o (cand am demontat motocicleta sa ajung la carburatoare) , este ca pe capacul cilindrului din spate este un orificiu ce este conectat cu un furtun scurt la cutia filtrului de aer. orificiul din capul cilindrului este marcat de sageata rosie din poza de mai jos: Mai departe , furtunul care face legatura cu acel cilindru da in cutia filtrului de aer in acea camera: In fine , cand am scos filtrul de aer din cutia lui , am observat ca in partea din spate a cutiei erau urme de ulei de veneau dinspre acea camera ce face legatura cu cilindrul spate. Iata o poza cu urmele de ulei ce a iesit de acolo si se scurgea in spate : Acea pelicula de ulei din cutia filtrului de aer are vreun rol anume (cum ar fi ca uleiul sa atraga particulele de praf) ? Sau iese doar cand refuleaza uleiul din cilindru din cauza vreunei probleme ? Editat August 20, 2010 de mitza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat August 20, 2010 Share Postat August 20, 2010 Furtunul respectiv e probabil aerisitorul carterului. Pe acolo poate sa refuleze ulei in anumite conditii, insa asta nu indica in mod special o problema. Probabil e vb de foarte putin ulei, oricum. Legat de clanc-clancul respectiv, nu stiu ce sa zic. E insotit de vreo vibratie sau alt comportament anormal? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 20, 2010 Share Postat August 20, 2010 Cu furtunul e cum a zis Switch, nu ai motive de ingrijorare.. e normal sa fie putin ulei acolo, pe furtun se aduna si se colecteaza vapori de ulei.. Legat de clanc clanc este de la etrierul spate.. care face asa cand franezi puternic cu frana spate. Etrieul spate nu e fixat permanent de bascula, are o sina pe care culiseaza inainte-inapoi - pe directia basculei pentru a permite pozitionarea etrierului in functie de cum pozitionezi roata cand strangi/slabesti lantul - mai inainte sau mai inapoi. Daca desfaci roata spate o sa vezi ca etrierul iese cu totul din sina aia.. ramai cu el in mana daca il tragi spre inapoi. Ei .. cand fanezi brusc etrieul face clanc in sina de pe bascula.. jocul acolo e destul de mare, sunt cativa mm buni. Iarasi - nu e motiv de ingrijorare. (tu incet incet descoperi secretele transalpului) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
srp.ro Postat August 20, 2010 Share Postat August 20, 2010 Cu furtunul e cum a zis Switch, nu ai motive de ingrijorare.. e normal sa fie putin ulei acolo, pe furtun se aduna si se colecteaza vapori de ulei..Legat de clanc clanc este de la etrierul spate.. care face asa cand franezi puternic cu frana spate. Etrieul spate nu e fixat permanent de bascula, are o sina pe care culiseaza inainte-inapoi - pe directia basculei pentru a permite pozitionarea etrierului in functie de cum pozitionezi roata cand strangi/slabesti lantul - mai inainte sau mai inapoi. Daca desfaci roata spate o sa vezi ca etrierul iese cu totul din sina aia.. ramai cu el in mana daca il tragi spre inapoi. Ei .. cand fanezi brusc etrieul face clanc in sina de pe bascula.. jocul acolo e destul de mare, sunt cativa mm buni. Iarasi - nu e motiv de ingrijorare. (tu incet incet descoperi secretele transalpului) Uleiul refuleaza prin orificiul ala in cazul in care este prea mult in carter (daca are prea mult ulei presiunea creste si risca sa distruga semeringurile si alte cele) banuiesc ca e un sistem de prtejare al motorului anticipat de japonei in caz ca ajunge motoru pe nush ce maini , clanc clanc, e posibil ca la etrierul din spate sa ai un joc prea mare sau sa-ti fie desfacut ceva surub pe acolo, incearca sa-l misti cu mana, ar trebui sa aiba un anumit joc, da' nu foarte mare, cativa mm cum zice Belbody, verifica si lantul (o ciudatenie care daca nu-i uns si intins ca lumea iti da tot felul de belele gen schimbat greu vitezele sau alte pocnituri si partzaieli ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kato_arad Postat August 22, 2010 Share Postat August 22, 2010 Gixule se pare ca am poposit la aceiasi intersectie, doar in perioade diferite. A fost si o cotitura acest eveniment pentru amandoi. Tu ultima data cu TA eu ultima data cu CBR-ul intr-o tura mare. Tu vandut TA, eu cumparat TA. Prea multe coincidente... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius R Postat August 24, 2010 Share Postat August 24, 2010 Ziua buna domnilor transalpisti. Va vorbeste, pana acum o saptamana un choperist convins. Am fost saptamana trecuta intr-o plimbare ce se voia intr-o mica parte...un tur al romaniei. Am intalnit si am avut placuta ocazie pe drum sa ma dau cu un transalp. M-a imbolnavit. Si uite-ma acum...aici...postez pentru prima oara la acesta rubrica. Imi doresc un Transalp.... Sunt genul care citeste mult si stie poate jumatate din ceea ce e de stiut despre o motocicleta dinainte sa o aibe. Am aflat despre ele ca au suferit modificari dealungul timpului...ca acum sunt produse in europa...ca au fost asamblate in europa incepand cu 97 samd. Vreau sa va pun cateva intrebari la care sa imi raspundeti va rog punctual: 1. Care este cel mai bun model (an) pentru un transalp. Eu tind sa cred ca 96 pentru ca deja are aprinderea si cam totul modifcat si e inca produs si asamblat de japonezi...sau poate 97 pentru 2 discuri fata. Aici orice parere e bine venita. 2. Cam care e consumul pentru un model al anilor mai sus mentionati solo cu bagaje la o viteza de 90 100 in afara. 3. Cat e de comoda/incomoda saua/pozitia pe moto pentru cineva de 1.90m Alte sfaturi pentru un viitor transalpist Daca imi mai vin alte intrebari am sa mai revin! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 24, 2010 Share Postat August 24, 2010 Of Doamne, inca un contaminat! 1. E discutabil. As tinde sa zic ca cu atat e mai noua cu atat e mai buna. Eu as alege cu 2 discuri pe fata. 2. Consumul e intotdeauna intre 4 si 6 %. candmergi cuminte, 6 cand mergi nervos (la asta se adauga si viteze de peste 120km/h constant pe autostrada) 3. E destul de comoda, recent am facut schimb cu un amic de 1,90 care are TA650 si mi-a zis ca e putin mai comoda si mai usor de manevrat a mea. In plus, daca ai zis ca ai mers cu una tu poti sa vezi si tu cat de comoda este.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius R Postat August 24, 2010 Share Postat August 24, 2010 a si am uitat ceva.....nu am fost singurul care am luat-o razna....prietena...pe chopper si ea...a fost la randul ei data gata de transalp...si aici iarasi va intreb...cum facem sa coboram un transalp sa se poata da si o fata de 1.66 cu el?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 24, 2010 Share Postat August 24, 2010 Ah.. pai e cam greu sa fie ok si pt 1,90 si pt 1,66.. unul tre sa faca un compromis. Sa-si puna tocuri! Suspensia se regleaza incat sa fie accesibila si unei persoane mai scunde, dar nu e o operatie sa o faci in fiecare zi sau saptamana. Depinde si daca prietena stie sa mearga cu o motocicleta sau nu, daca a mai mers si deja stapaneste bine condusul va merge cu ea fara probleme chiar daca nu ajunge bine jos. In schimb, daca trebuie sa invete sa mearga.. nu recomand sa invete cu Transalp.. faptul ca e inalta ii va crea o puternica senzatie de nesiguranta .. pe langa nesiguranta deja existenta a incepatorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius R Postat August 24, 2010 Share Postat August 24, 2010 a nu....fiecare va fii cu a lui...nu asta e buba...numa sa o pot face o data...si asa sa ramana Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mitza Postat August 24, 2010 Share Postat August 24, 2010 (editat) Salut, Eu am aproape 1.70 si 65 de kg. Cand mi-a venit Transalpul , era setat la Preload mediu (adica shaiba ce tine arcul amortizorului spate statea la mijlocul distantei dintre maxim si minim). Dump-ul era setat spre moale la maxim. La acest tip de setare stateam pe varfuri. Cu incaltaminte moto imi statea laba piciorului rigida si nu puteam sa intind piciorul cum trebuie sa ajung macar cu varfurile cum trebuie. Asa ca am renuntat la incaltaminte moto (cu toate ca am dat o gramda de bani pe ei). Dupa cateva saptamani m-am dus la un service cu Transalpul si mi-au coborat aproape la maxim shaiba de pe amortizor ca sa se lase cat se poate de mult sub mine (adica am modificat Preload-ul). Dupa aceasta modificare n-am vazut o prea mare schimbare. Nu am castigat f mult la suprafata talpii cu care ating pamantul. De abia reusesc cu incaltaminte flexibila sa-l dau inapoi pe suprafete drepte nivelate. Daca sunt in panta sau in vreo gropitza nici gand sa-l mut de acolo de pe el. Vara asta am zis sa merg ceva mai departe si mi-am comandat o sha joasa de AICI. Este redusa la 45 lire de la 100. Daca ai prieteni prin Anglia poti sa faci comanda pe adresa lor , apoi sa-i rogi sa ti-o aduca in tara cand mai vin pe acasa. Eu asa am facut. Beleaua e ca inca mai astept sa vina prietenii mei acasa cu shaua joasa . Dar na , am rabdat pana acum , mai rabd oleaca. Cu shaua joasa cica mai castigi 3 cm. Suna bine. Insa nu stiu inca exact ce inseamna aia 3 cm. Iti zic daca vrei cand o sa-mi vina. Sau poti sa mai intrebi pe www.transalp.ro . Am vazut la intalnirea transalpistilor ca unii aveau shei de-astea joase aftermarket. Poate te lamuresc ei mai repede. O ultima aroganta este sa cumperi un kit de coborare. Se gaseste AICI. Din cate zic astia cica ar cobora Transalpul cu 2,5 cm. Si mi se pare si cam scump la 130 de eur parca. Dar astia nu sunt singurii care fac asa ceva. Mai sunt si alte firme cum ar fi si ASTA . Dinou , f scump la 144 lire. Si or mai fi si altii... Dar daca tot nu ajung cum trebuie cu shaua joasa cred ca pana la urma o sa cumpar si kitul de coborare. Ca o observatie: Saptamana trecuta am observat o treaba interesanta. Am modificat Dump-ul de la maxim soft la maxim hard. Cand m-am urcat pe motocicleta am observat ca si Dump-ul functioneaza cam ca preload-ul . Adica daca este setat la maxim pe hard , amortizorul va deveni mai rigid si se va lasa mai putin sub greutatea ta (exact ceea ce face si preload-ul). Diferenta este ca Dumpul , pe langa faptul ca controleaza cat de mult sa se lase sub tine mai controleaza si cat de mult sa absoarba din socuri in gropi. Din ce am observat eu , cu Dump la maxim pe soft se comporta ca o balena , se balanganea si-mi dadea un sentiment de nesiguranta , dar cu toate astea se lasa mai mult sub mine cand stationam si ajungeam mai bine la pamant. Acum ca am setat pe maxim hard , ajung la pamant cum ajungeam pe preload mediu si Dump maxim soft (adica cum ajungeam la inceput, mai pe varfuri). Concluzia e ca , chiar daca il cobor si din Preload (adica desurubarea piulitei de pe amortizor la maxim in jos) si prin Dump (adica sa inmoi suspensia la maxim , sa se lase si mai mult sub mine, la 65 de kg ai mei e o diferenta f mica ce nu aduce imbunatatiri simtitoare. Din setari de baza ale motocicletei n-am rezolvat mare lucru. Tot trebuie sa mai fac cateva investitii. Iar pentru o fata la 1,66 chiar o sa fie nasol. Dar poate cu shaua joasa si kitul de coborare s-ar putea sa iasa bine. Cu toate astea n-as prea recomanda Transalp unei fete. De pe loc iti trebuie ceva forta sa-l muti si sa-l tii. Da impresia ca e mai masiv decat alte motociclete la aceeasi greutate. Probabil din cauza inaltimii si posturii. Mi s-a intamplat de multe ori sa vreau sa-l mut de pe loc si sa prind o groapa sau denivelare sub unul din picioare si sa nu mai reusesc sa-l tin. Nu mi-e rusine ca-mi mai pica , dar e frustrant ca nu ai control asupra lui atunci cand ai nevoie mai mult. Enduro-Touring-uri asemanatoare mai ok pt fete ar fi Aprilia Pegaso , Kawasaki KLE ... motoare DOHC , KLE are 6 trepte ... Dar na, cand prinzi drag de Transalp, greu iti mai iese din cap. Editat August 24, 2010 de mitza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexxus Postat August 24, 2010 Share Postat August 24, 2010 Ia uite ce de lume noua si pe aici. Bine ati venit Am citit si eu un pic ultimele postari, si nu stiu daca e chiar cum zici tu Mihai. Adica sunt si oameni mai scunzi care merg pe transalp. Si aici sunt curios ce inaltime si greutate are Maddog si poate si Stefan, ca ei si-au lasat motoretele jos de tot. Ai dreptate, nu e safe (parere personala) caci odata lasata mai jos isi cam schimba comportamentul, dar te poti obisnui. //sa nu uitam de Lala si Dana, care au transalp (ce-i drept, nu-s fete "3 la snop"), si parca si Eliza (daca nu ma insel) cocheta cu ideea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius R Postat August 25, 2010 Share Postat August 25, 2010 A mea fata i s-a -pus pata si pace. Are o virago 535 si o consolam ca atunci cand se invata bine cu ea (fiind de altfel inca in primii 5000km- nu pt mult timp insa) o sa luam Shadow de 600. Dar a vazut un TA si acolo i s au scurs ochii. S-a urcat pe el si ajungea jos cu varfurile destul de bine dar nu si cu calcaiul. Cineva imi spunea ca: - daca setezi suspensia pe soft la maxim s-ar lasa sub greutatea user-ului - din furca fata sa ridici cu vreo 2 cm arcurile sau nu's ce...mai castigi si de acolo ceva.... Ma gandeam ca asta ar fii cam suficient sa o aduc pe linia buna, eventual si cu o sa dintraia, pus niste crash pad uri ca dc ii cade sa nu pateasca ceva si pace. Oricum un lucru e clar...eu tre sa gasesc solutii ca ea pe altceva nu se mai urca inafara de TA poate doar pe KTM uri dintralea de dat pe ragalii si in paduri pt ca m-a disperat.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat August 25, 2010 Share Postat August 25, 2010 - din furca fata sa ridici cu vreo 2 cm arcurile sau nu's ce...mai castigi si de acolo ceva.... Din furca fata se ridica telescoapele in juguri, nu arcurile. Pt a nu modifica unghiurile bicicletei, telescoapele trebuie ridicate in juguri exact cat se va cobora spatele cu kit-ul de coborare. Preload-ul trebuie reglat in functie doar de incarcarea motocicletei. Saua joasa e cea mai buna solutie. 3 cm castigati sunt o gramada de centimetri cand atingi doar cu varfurile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vintze Postat August 25, 2010 Share Postat August 25, 2010 A mea fata i s-a -pus pata si pace. Are o virago 535 si o consolam ca atunci cand se invata bine cu ea (fiind de altfel inca in primii 5000km- nu pt mult timp insa) o sa luam Shadow de 600. Dar a vazut un TA si acolo i s au scurs ochii. S-a urcat pe el si ajungea jos cu varfurile destul de bine dar nu si cu calcaiul. Cineva imi spunea ca: - daca setezi suspensia pe soft la maxim s-ar lasa sub greutatea user-ului - din furca fata sa ridici cu vreo 2 cm arcurile sau nu's ce...mai castigi si de acolo ceva.... Ma gandeam ca asta ar fii cam suficient sa o aduc pe linia buna, eventual si cu o sa dintraia, pus niste crash pad uri ca dc ii cade sa nu pateasca ceva si pace. Oricum un lucru e clar...eu tre sa gasesc solutii ca ea pe altceva nu se mai urca inafara de TA poate doar pe KTM uri dintralea de dat pe ragalii si in paduri pt ca m-a disperat.... Tati, antenuța parca asa are id-ul, are africana si o calareste de ii sar capacele. deci nu e nici de inaltime nici de nimic. ciclistica e exceptionla, dar ca si maddog si snake va trebui sa trebui sa puna doar un picior jos... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kato_arad Postat August 25, 2010 Share Postat August 25, 2010 Vand disc frana spate, uzura nesemificativa. Aproape nou. Doar ca ma trebuie slefuit. Pret fix 200 lei+taxele postale. Nu e al meu, un amic m-a rugat sa il vand. Lasati PM sau mesaj. Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 26, 2010 Share Postat August 26, 2010 Vand disc frana spate, uzura nesemificativa. Aproape nou. Doar ca ma trebuie slefuit. Pret fix 200 lei+taxele postale. Nu e al meu, un amic m-a rugat sa il vand. Lasati PM sau mesaj. Multumesc! (ca o indicatie, daca mai aveti de vandut diverse va rog sa o faceti la bursa, chiar daca sunt piese de transalp.) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lutzifer Postat August 26, 2010 Share Postat August 26, 2010 (editat) (ca o indicatie, daca mai aveti de vandut diverse va rog sa o faceti la bursa, chiar daca sunt piese de transalp.) Nu mi se pare buna indicatia ta Ca multi ne uitam doar aici si poate vedem ceva interesant! Nu a daunat cu nimic la nimeni ca a postat ! Editat August 26, 2010 de Lutzifer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat August 27, 2010 Share Postat August 27, 2010 Nu mi se pare buna indicatia ta Ca multi ne uitam doar aici si poate vedem ceva interesant! Nu a daunat cu nimic la nimeni ca a postat ! No, atunci ar trebui sa va uitati si la Bursa sau sa folositi "search" cand cautati ceva anume de vanzare. Topicul asta e chiar curat, dar altele de genul asta au devenit adevarate bazare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Stiff Rider Postat August 30, 2010 Share Postat August 30, 2010 sal ! are cineva stickere de la intrunire ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei_c Postat August 30, 2010 Share Postat August 30, 2010 offtopic: O parte din gasca de transalpisti de la Cj. /index.php?...p;#entry2576310 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MONOCORD Postat August 30, 2010 Share Postat August 30, 2010 Salutare la toti !! Caut far de TRANSALP din 99 si m-am gandit sa incerc si aici pe topicul asta poate am noroc in toata tara sa gasesc.Asa ca va rog daca stie cineva sa ma ajute si pe mine sa-mi cumpar. MERSI anticipat la toti . ADI 0745648091 sau p.m Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
photon Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 'nea lutzifer, unde gasesc si eu un sticker dakar? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lutzifer Postat August 31, 2010 Share Postat August 31, 2010 'nea lutzifer, unde gasesc si eu un sticker dakar? Numai am cu sigla si scrisu DAKAR , numa cu TRANSALP si sigla. Adica asa cum vezi aici. Si numa ALB. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.