50bani Postat Octombrie 12, 2014 Share Postat Octombrie 12, 2014 (editat) caut sa cumpar un far sau macar inelul din jurul lui pentru modelul 2000 +. 0763546658 multumesc Editat Octombrie 12, 2014 de 50bani Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani_d Postat Octombrie 22, 2014 Share Postat Octombrie 22, 2014 Stie cineva cum a fost facuta modificarea asta la pinion? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
high_dive_eagle Postat Octombrie 22, 2014 Share Postat Octombrie 22, 2014 Nu desfaci si pozezi tu acea "modificare" sa vedem in detaliu (ca la poze explodate) ce si cum este facut acolo? Am o vaga impresie ca tre' sa fac si eu ceva similar si e posibil sa ma inspire modificarea de la a ta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani_d Postat Octombrie 22, 2014 Share Postat Octombrie 22, 2014 poza e luata de pe un site din Ucraina, o am de 4-5 ani prin calculator. Este un Transalp de 400. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Octombrie 23, 2014 Share Postat Octombrie 23, 2014 Si ce aduce nou aceasta modificare? Mie mi se pare o reparatie facuta la strung, filetarea axului in cazul in care acesta s-a busit si nu mai tine siguranta pe el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani_d Postat Octombrie 23, 2014 Share Postat Octombrie 23, 2014 of of... surubul ala e adaugat in continuarea axului. Axul nu e suficient de lung sa il iei pe strung sa-ti faci surub din el. Am scris aici ca poate e careva mai informat, stie cum se face si ne explica si noua. Ori au desfacut motorul si au sudat surubul pe ax, ori au sudat direct fara sa desfaca motorul dar cred ca se strica simeringul asa, ori au lipit surubul cu ceva de care nu am auzit. Daca reusesti sa pui surub asa cum e in poza si strangi tare pinionul pe ax, caneluri axului nu se vor mai strica vreodata. Sunt si alte metode dar asta e cea mai corecta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Octombrie 23, 2014 Share Postat Octombrie 23, 2014 Mai degraba cred ca s-a gaurit si filetat pe interior axul dupa care s-a pus un prezon. Pe de alta parte, chestia asta cu "nu se vor mai strica nciodata" e la vrajeala. Solutia asta, cu intepenirea pinionului pe ax se face atunci cand deja canelurile axului sunt deja spre varza si se vrea prevenirea unei "verze calite" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andry Postat Octombrie 23, 2014 Share Postat Octombrie 23, 2014 Asta + pentru a preveni se pot folosi pinioane din metale moi, nu oţeluri din cele mai cu moţ. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani_d Postat Octombrie 23, 2014 Share Postat Octombrie 23, 2014 cand canelurile sunt uzate, chestia asta cu surub nu mai are nici un rost. Asta se face cat timp axul este bun, ca sa previi uzura. Acum cateva zile ma uitam in manualul de reparatii al unei masini cu tractiune spate. Intamplator foloseste acelasi sistem, planetara are caneluri si butucul rotii este ca pinionul. Acolo scria ca piulita planetarei se va strange la 200 nM, altfel cuplajul se va uza prematur. Probabil aceeasi chestie si la masinile cu tractiune fata, ca sistemul e asemanator. Da si cu gaurit si filetat parca e mai bine decat sudura Asta inseamna clar desfacut motor si scos ax. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Octombrie 23, 2014 Share Postat Octombrie 23, 2014 Dar axul respectiv e calit la randu-i. Ca sa faci filet in el tre decalit, apoi strunjit, apoi calit la loc. Eu am rezolvat oarecum problema indesand o saiba facuta manual. Rezultatul a fost ca pinionul nu se mai balangane. Sper, astfel, sa imi protejeze mai bine axul. Treaba cu pinionul care trebuie sa se acomodeze dupa lant eu nu o cred. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Octombrie 23, 2014 Share Postat Octombrie 23, 2014 cand canelurile sunt uzate, chestia asta cu surub nu mai are nici un rost. Asta se face cat timp axul este bun, ca sa previi uzura. a si cu gaurit si filetat parca e mai bine decat sudura Asta inseamna clar desfacut motor si scos ax. Cand canelurile sunt uzate, impingand pinionul, pe ax, spre motor il intepenesti in partea in care se pierd canelurile pe ax, adica acolo unde din prelucrare canelurile sunt mai groase si pinionul nu a atacat, astfel nu mai are joc. Nu trebuie sa desfaci motorul neaparat. Masina de gaurit si tarod. Axul nu e calit in profunzime,deci se poate fileta cu un tarod. Pe langa ce spune Andry, pentru prevenirea uzurii premature, trebuie tensionat lantul conform cu specificatiile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Octombrie 23, 2014 Share Postat Octombrie 23, 2014 (editat) Voi de asta va faceti probleme? Uzura prematura a axului? Eu unul nu am vazut ax uzat nici in lumea caprelor de enduro, dapai la o vaca gen TA. La asta nu bruschezi acceleratia si nu intrii in frana de motor la fiecare 2 secunde, ca sa joace in halul asta pinionul. Si, daca totusi ai nenoroc si ti s-a stricat, nu exista dezmembrari? Eu unul nu am incredere in reparatii artizanale gen aia din poza, ca am facut si eu destule la viata mea, si prea putine au si tinut in timp. Editat Octombrie 23, 2014 de mircea.cazachevici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Octombrie 23, 2014 Share Postat Octombrie 23, 2014 La un moment dat am studiat problema in amanunt. Concluziile mele sunt: Canelurile axului se uzeaza datorita netensionarii corecte a lantului Utilizarea unui pinion artizanal, de prosta calitate sau chiar dint run otel prea dur impreuna cu tensionarea incorecta iarasi duce la o uzura exagerata Pt a preveni aceasta uzura a canelurilor( care apare de fel dupa 100k) cea maibuna manevra e reglajul corect al lantului Manevre mai mult sau mai putin placebo: Osaiba de siguranta mai groasa Ungator care sa picure pe ax si pinion, Loctita/metalbond Solutii pt a merge cu axul futu: -sudarea in puncte a noului pinion(cea mai buna, se poate face de 2 ori max apoi breakdown si reparatie cu alt ax) -inginerii mecanice care sa iti permita schimbarea pinionului. Depinde de meserias , cunostinte si scule » Post actualizat in 23 Oct 2014 15:38 Ps: problema e mai des intalnita la moto cu bascula lunga Pps: sunt cazuri documentate pe www in care apar ATuri si TAuri Ppps: nimik nu tine vesnik Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius R Postat Octombrie 24, 2014 Share Postat Octombrie 24, 2014 semeringul de la ax poate fi scot si batut altul dupa daca vrei sa intervii cu o sudura acolo. Nu as recomanda insa sa fixezi pinionul asa pe ax...ala tre sa aibe un jos de aliniere...Cred ca asa fix o sa manance foarte repede pinioane Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Octombrie 24, 2014 Share Postat Octombrie 24, 2014 La restul motocicletelor, pinioanele din transmisia finala nu au nici un joc. "Acomodarea" se face prin flexibilitatea lantului. Si nu se uzeaza mai repede... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinguh Postat Octombrie 25, 2014 Share Postat Octombrie 25, 2014 Salutare Problem, problem. Transalp 600 '89 Nu stiu ar putea sa aiba...dar e ceva legat de presiunea cuiva.. Se aude la motor un sfarait - ca la ceainicurile vechi care suna cand e fiarta apa.. Sa auzit si in ture si la ralanti - aceeasi intesitate pare sa fie... Azi am intalnit asta la o scurta plimbare. Motorul era bine incalzit. Stie careva ce poate sa fie? ca a fost cam scurt si nu am pricepere asa mare la motor in cazul de fata. Ulei am, apa nu am vazut-o dar stiu ca e acolo. e prea murdar borcanul si nu am desfacut capacul sa ma uit. Nu stiu ce ar putea sa fie.. pare sa fie pierdere de presiune pe undeva; de scartait metali nici asta nu pare sa fie dupa tonalitate.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Octombrie 27, 2014 Share Postat Octombrie 27, 2014 Salutare . pare sa fie pierdere de presiune pe undeva; . Bingo.. Nu ai lichid in vasul de expansiune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinguh Postat Octombrie 27, 2014 Share Postat Octombrie 27, 2014 (editat) merci pff tre sa verific,am zis ca nu am verificat urmeaza sa vad ce zice in oras nu prea verific tre sa o mai iau odata la tura lunga sa ii mai fac o revizie Editat Octombrie 27, 2014 de kinguh Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Figment Postat Octombrie 30, 2014 Share Postat Octombrie 30, 2014 A folosit cineva asa ceva http://store.ricorshocks.com/product_p/041-20-1001tralp.htm sau similar? Sunt bune de ceva? Cica: Patented Inertia Active Suspension RICOR’s products are the world’s only patented inertia-activated front forks and rear shocks available in the market that detect if the wheel is trying to move or if the chassis is trying to move, resulting in a more stable chassis and a faster wheel response over bumps - and the best handling suspension available. To learn more about our Inertia Active Suspension Technology, click here. Inertia Active Technology Gives You: Increased stability in turns Increased cornering ability Reduced brake dive Smoother riding over the bumps Faster braking Less wallowing in turns Reduced softness at slow speed Less harshness over bumps Reduced bottoming out Better bike control Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivanp Postat Octombrie 30, 2014 Share Postat Octombrie 30, 2014 A folosit cineva asa ceva http://store.ricorshocks.com/product_p/041-20-1001tralp.htm sau similar? Sunt bune de ceva? eu folosesc pe dl650. mai are si "crisss" cu TA600 dar cred ca i-a parut rau sa si le instaleze. sunt de vis si merita fiecare cent. mai ales pentru strazi proaste - dispare deep dive-ul ala imens la franare fata, gropile alea marunte le amortizeaza inestimabil mai bine, balansul fata spate la accelerari/decelerari devine nesemnificativ. singurul dezavantaj e ca incepi sa simti cat de primitiva este suspensia pe spate. nu stiu cum s-ar manifesta un transalp in enduro cu valve - poate il convingeti pe crisss sa si le testeze si sa faca un test. si tot ce scriu oamenii aia acolo e real. mai am si eu un link in semnatura cu review-uri de la utilizatori. bafta daca te hotarasti! numai bine, paul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Figment Postat Octombrie 30, 2014 Share Postat Octombrie 30, 2014 Fix ca sa repar deep dive-ul ala as vrea sa-mi cumpar si eu... Totusi shipping-ul e foarte scump din US... Tu de unde l-ai luat pe al tau? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivanp Postat Octombrie 30, 2014 Share Postat Octombrie 30, 2014 Fix ca sa repar deep dive-ul ala as vrea sa-mi cumpar si eu... Totusi shipping-ul e foarte scump din US... Tu de unde l-ai luat pe al tau? nu mai stiu cat a fost shipingul si asta a fost idea cand am comandat 2 bucati (ca sa pot face imparti costurile). in plus trimit doar cu asigurare de transport - cel putin in tm la astfel de colete (cu asigurare) sigur platesti taxe (3% de la accesorii moto) si TVA(24%) taxe care se aplica la valoarea (produs + transport) deci mai creste pretul si aici. DAR - era userul garcya care aducea din US fara taxe si cred ca e o solutie mai buna. dar asa cum am zis - daca te bagi pe enduro cu el - vb cu criss sa faca un test. nu limiteaza cursa telescopului dar cand cursa este folosita la maxim - cred ca pe compresie la inceput valva deschide mai mult decat OEM din cauza inertiei dar dupa ce dispare efectul inertiei - gaurile prin care trece uleiul in continuare este sunt mai mici decat OEM. deci posibil pe enduro pe finalul compresiei sa se simta suspensia mai dura. revenirea nu este influentata. vezi ca sunt simulari video si poti sa iti faci o idee foarte buna de cum lucreaza valva aia. numai bine, paul » Post actualizat in 30 Oct 2014 10:23 Fix ca sa repar deep dive-ul ala as vrea sa-mi cumpar si eu... din cauza deepdive-ului era sa dau coltul de 2 ori cu TA si o data cu DL dar au trecut cu bine . numai bine, paul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Figment Postat Octombrie 30, 2014 Share Postat Octombrie 30, 2014 (editat) Da, transportul e undeva la $150, deci aproape cat produsul, nu se merita. O sa vorbesc cu Garcya ca am mai luat prin el ceva din US si a fost baiat serios. Am inteles ca e ok si pe offroad (vorba vine, "offroad" -- carari forestiere) de pe diverse threaduri (advrider, xrv), deci ar fi OK pentru ce fac eu cu mobra mea in afara soselei... Multumesc mult pentru sfaturi EDIT: Ai folosit uleiul lor RICOR sau merge si ulei MOTUL de exemplu (la vascozitatea respectiva)? Editat Octombrie 30, 2014 de captain_obvious Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivanp Postat Octombrie 30, 2014 Share Postat Octombrie 30, 2014 (editat) EDIT: Ai folosit uleiul lor RICOR sau merge si ulei MOTUL de exemplu (la vascozitatea respectiva)?ei recomanda amsoil 5w parca.daca compari viscozitatile la 40 grade C cu cele de la motul - cred ca cel mai bine se apropie de 5w. eu am pus 7.5w (merg doar strada) dar cred ca se poate si mai jos (si data viitoare in primavara o sa pun 5w). numai bine, paul LE Cred ca se apropie cel mai mult de motul 2.5W - vezi linkurile de mai jos: Amsoil 5W (http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g1663.pdf): Viscosity @ 100ºC, cSt (ASTMD445)................. 4.4 Viscosity @ 40ºC, cSt (ASTM D445)................ 15.9 Viscosity Index (ASTM D2270)..................... 209 Flash Point, ºC (ºF) (ASTM D92) ................. 174 (345.2) Fire Point, ºC (ºF) (ASTM D92)................... 192 (378) Pour Point, ºC (ºF) (ASTM D97) ................. -53 (-63.4) Motul 2.5W (https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/93/original/Fork_Oil_Factory_Line_(GB).pdf?1397470936): Density at 20°C ASTM D1298 0.834 Viscosity at 40°C ASTM D445 15.0 mm²/s Viscosity at 100°C ASTM D445 3.5 mm²/s Viscosity Index ASTM D2270 112 Flash point ASTM D92 205°C Editat Octombrie 30, 2014 de ivanp Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Figment Postat Octombrie 30, 2014 Share Postat Octombrie 30, 2014 Mersi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.