paterrafail Postat August 22, 2014 Share Postat August 22, 2014 Cota n.are cum sa fie alta; diferenta e cam cattrebuie zic eu (asta numai daca pistonul la ij nu.i facut sa intre la fix in cilindru, ceea ce nu prea cred..) Tuba nu cred ca este infundata.. nu cred. Pana sa merg cu el, am scos difuzorul ala din capat si se vedea prin ea de.a dreptul. cama nu e tocnai in cea mai buna stare,dar da o singura scanteie, de asta sunt sigur. am mai intrebat: are cineva un piston de cota nominala, original? Il cumpar, ca doar nu pe coji... sa scap si eu de.o grija. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kelu 265 Postat August 24, 2014 Share Postat August 24, 2014 O problema asemanatoare cu supraincalzitu am avut si io la P5 si mi-a dat multe dureri de cap. Pana la urma vinovatul in cazul meu era evacuarea care se umpluse de calamina in prima parte a evacuarii, dar sunt 100'/, convins ca si piesele de rahat pot duce la supraincalzire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
1%1%1% Postat August 26, 2014 Share Postat August 26, 2014 (editat) asa-i din fabrica, se dilateaza nu este pt dilatare ci pt elasticitate, in momentul compresiei daca pistonul este rigid" din cauza temperaturi si presiuni din carter se bloca dupa 2,3 min de functionare, asa se face si ungere pe camase, nu apar uzuri timpuri si nici nu se sparge .decat daca are joc foarte mare scoate pistonul demonteaza segmenti ,fa-ti o emulsie de ulei cu grafit super fin macinat si rodeazal putin in cilindru, clatirea o faci cu gaz sau motorina : Editat August 26, 2014 de deceneu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat August 27, 2014 Share Postat August 27, 2014 dece nu incercati sa ii cautati pe aia de la slatina sau de la bacau ? stiu ca se turnau pistoane cu succes intr-o vreme, fara sa aiba necazuri de calitate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paterrafail Postat August 27, 2014 Share Postat August 27, 2014 Momentan, am luat legatura cu nenea ala de la Galati al carui numar de contact mi l.a lasat, cu atata bunavointa, un coleg de forum. A ramas sa iau saptamana viitoare legatura cu dansul pt ca o aiba atunci drum si pe la Bucuresti si poate ma ajuta. In opinia omului, din simptomele povestite, n.ar fi de vina pistonul si nici macar materialul lui... mai degraba oarece reglaje. Pana atunci eu am trisat putin si.am mai ridicat cu un semn acul de dozaj; acum e pe primul de sus in jos,in pozitia lui in carb. Aici nu prea mai tacane avansul, deci cumva e spre mai bine. Apar oarece probleme dupa ce se incalzeste, in ideea ca nu prea mai tine ralantiul, dar ma descurc. Inca n.am facut un consum.. aveam spray grafitat pt ce zici tu, colegu. Cred c.ar merge si ala! Insa am masurat si diferenta e pe fix. Adica e cea potrivita. Nu cred ca se dilata mai mult de 7-8 sutimi. C.apoi ar trebui sa intre cu prea mare joc rece si nu e asa. In sfarsit, eu va tin la curent! Mersi, din nou, pt sfaturi si ponturi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat August 27, 2014 Share Postat August 27, 2014 (editat) Eu cred că am un piston de 72 mm, îl voi măsura şi spun exact. Este făcut în Ungaria dar la motocicleta mea a funcţionat impecabil 2000 km parcurşi în două săptămâni. Ţi-l donez doar ca să demonstrez că pistonul e de vină la motorul tău. Dacă greşesc, accept provocarea de a-l mănca, la propriu . Am schimbat pistonul deoarece acum am un cilindru mai bun cu pistonul aferent (piston tot din Ungaria). Mai am şi ceva ruseşti de 72 mm originale, dar trebuie să le caut Chestia cu reglajele nu ţine. Nu e chiar aşa sensibil. Exemple: odată am pus garnitură nouă sub cilindru care s-a mai lăsat puţin şi s-au destrâns şuruburile de la cilindru. Îmi juca cilindrul pe motor 5 mm naiba ştie de câţi kilometri până am observat. Auzeam sunetul de "clopoţel" dar nu i-am dat importanţă în primă fază. Aşa am urcat din Brad spre Deva. Altădată mi s-a rupt un şurub care ţine statorul, iar celălalt s-a destrâns. S-a oprit motorul doar când mi-a căzut statorul de la loc. Pe vremea aceea statorul meu nu avea bobine în el ci era doar pe post de suport al platinei, eu având alternator antrenat de curea. Se întâmpla la munte dinspre Gheorgheni către Bucin pe vremea când eram mai mucos. Nu mai menţionez de câte ori mi s-au destrâns şuruburile de la galeria de admisie de era să pierd carburatorul, Odată s-a distrus filetul galeriei de admisie şi ţineam cu mâna carburatorul pe poziţie doar la pornire ca să nu tragă aer fals, pe urmă "du-te frate". Multă vreme la noi în familie IJ-ul era măgarul de povară, noi neavând pe atunci maşină, şi crede-mă că nici dracu' nu-l bibilea dar mergea de rupea pământul. Editat August 27, 2014 de Dr_krl Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat August 28, 2014 Share Postat August 28, 2014 hai sa mai bat campii putin.. ceea ce descri tu mi-a fost dat sa intampin,ma doare sufletul s-o spun,dar numai cu motoretele rusesti,cu jawe cz-uri si mz-uri mai deloc. probabil si pentru ca avalansa di pisti prut se orienta mai mult in aceasta directie. atat pentru minsk,voshod si ij,am cumparat alta motocicleta abandonata de pieses numai pentru piston. daca n-am incercat eu modele si variante nu stiu cine a mai facut-o. poti sa-i pui pistonul lui peste prajit,daca-i pui ala care trtebuie nu-ti mai recunosti propriul motor. spre exemplu,am primit moca as spune un set nou de minsk cota 0,in cayeva luni avea cilindrul o uzura de nu-ti venea a crede (il mai am si acum) si evident ca l-am demontat si l-am pus pe ala vechi cu care facu si scoala vreo 4 ani si n-avea uzura nici 50% cat `al nou,un piston orijinal la cota 2,alezat si segmenti si zbarnaie. cu setul `al nou motorul nu functiona curat,urca mai greu in ture,avea un relantiu fortat si mereu aveai impresia ca tragi remorci dupa el. lal fel si ij-ul,dar ala era mai vanos si nu se observa intr-atata. la ij aveam colectie de pistoane si segmenti,si cum spuneam cumparam motoreta cu tot daca avea piston original. am adubat astfel sute de kile de piese de ij. cele mai mari probleme mi le-a facut un voshod,si pana n-am cumparat motoreta cu 70 ron abandonata la niste ciobani in claia de fan nu i-am putut da de capat. cum am pus pistonul ala afumat n-am mai avut probleme. pistoane am facut in ungaria la szeged,pentru un amic,se pare ca au fost reusite,la rusestile mele nu am apucat sa fac (am facut la cz in timisoara si au iesit de tata plua.. ) si am optat mereu pentru alea orijinale,nu moldova,nu ucraina - tiri una tiri ailalta .. vrei sa-l ti in blana pana scoate biela mana prin carter si pistonul nu caleaza,pune-i piston de care trebuie,vrei sa te tina ambielajul o viata,pune-i piston cu 60 ron,garantat nu faci 500 km cu el distanta fata de casa,de plimbat in jurul blocului `or fi bune.. iar cu mosii am avut si eu la randu-mi experiente duium,iti vor banii nu si binele,crede-ma. doar in fata catorva - jos palaria,in rest .. daca are ce trebe plateste-i piesa,daca te traduce - mare grija. daca nu gasesti piston,urmeaza cu incredere sfaturile lui zidu,mai sunt cativa care calaresc cu pistoane autohtone ( in ungaria costa aprox 70 evro ) iti suntem alaturi si-ti dorim succes! Eu cred că am un piston de 72 mm, îl voi măsura şi spun exact. Este făcut în Ungaria dar la motocicleta mea a funcţionat impecabil 2000 km parcurşi în două săptămâni. Ţi-l donez doar ca să demonstrez că pistonul e de vină la motorul tău. Dacă greşesc, accept provocarea de a-l mănca, la propriu . Am schimbat pistonul deoarece acum am un cilindru mai bun cu pistonul aferent (piston tot din Ungaria). Mai am şi ceva ruseşti de 72 mm originale, dar trebuie să le caut Chestia cu reglajele nu ţine. Nu e chiar aşa sensibil. Exemple: odată am pus garnitură nouă sub cilindru care s-a mai lăsat puţin şi s-au destrâns şuruburile de la cilindru. Îmi juca cilindrul pe motor 5 mm naiba ştie de câţi kilometri până am observat. Auzeam sunetul de "clopoţel" dar nu i-am dat importanţă în primă fază. Aşa am urcat din Brad spre Deva. Altădată mi s-a rupt un şurub care ţine statorul, iar celălalt s-a destrâns. S-a oprit motorul doar când mi-a căzut statorul de la loc. Pe vremea aceea statorul meu nu avea bobine în el ci era doar pe post de suport al platinei, eu având alternator antrenat de curea. Se întâmpla la munte dinspre Gheorgheni către Bucin pe vremea când eram mai mucos. Nu mai menţionez de câte ori mi s-au destrâns şuruburile de la galeria de admisie de era să pierd carburatorul, Odată s-a distrus filetul galeriei de admisie şi ţineam cu mâna carburatorul pe poziţie doar la pornire ca să nu tragă aer fals, pe urmă "du-te frate". Multă vreme la noi în familie IJ-ul era măgarul de povară, noi neavând pe atunci maşină, şi crede-mă că nici dracu' nu-l bibilea dar mergea de rupea pământul. Calamina de pe fusta pistonului indica faptul ca este de cota mai mica decat ii trebuie cilindrului sau e construit dintr-un aliaj ce nu permite dilatarea fustei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johnny75 Postat August 28, 2014 Share Postat August 28, 2014 Padre asculta-i pe baieti si schimba pistonul, exact ceea ce patesti tu am patit si eu cu un Jupiter 5 cu motor facut numai cu piese ''originale'' cumparate de pe net. am reusit sa merg cu el 200km. In alta ordine de idei poate cineva sa-mi spuna ce cota e pistonul asta? multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paterrafail Postat August 28, 2014 Share Postat August 28, 2014 eu m-am lamentat si pe bursa pt piston. intr-adevar, chiar si acum, cu cuiul ridicat la maxim, nu e cea mai tare chestie! de ce sa nu recunosc?! vreau sa cred, cel putin ca, acolo unde nu ma pricep, nu sunt catar si primesc ce spun ceilalti (desi sunt capricorn, imi domolesc incapatanarea in domeniile care nu-mi sunt familiare). carevasazica, nu m-ar deranja, ce spun eu, mi-ar face chiar placere sa am ocazia sa vad cum trebuie sa fie, intr-adevar, ij-u'! deci, accept cu mare placere oferta colegului si, daca e ceea ce trebuie, va trebui nu donatie, ci sa-mi faca un pret, habar n-am cat, pt piesa! ca asa e frumos si corect! inca o data va multumesc tuturora pt implicare si timp consumat scrind aci lucruri pe care, sunt sigur, nu e nici pe departe prima oara cand le-ati mai zis! » Post actualizat in 28 Aug 2014 20:00Era cu doi ,,i'' acolo! ,,scriind'' Sorry! Acuma, cand recitesc, vad. Zic sa nu spuna apoi lumea ca.s agramat, Doamne feri! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat August 29, 2014 Share Postat August 29, 2014 Pentru stabilirea detaliilor ţi-am trimis PM dar nu am primit răspuns. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
1%1%1% Postat August 30, 2014 Share Postat August 30, 2014 mareste putin uleiul in benzina . eventual baga sintetic , mai inchizi aerul la carb , ai grije si avansul sa nu fie prea maRE Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paterrafail Postat August 30, 2014 Share Postat August 30, 2014 Aerul il am o tura desfacut, ca altfel moare ralantiul. Iar ulei pun de regula in plus oricum. 30-35 ml/lt. Vedem ce.oi face cu pistonul promis! Sunt nerabdator! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator r_amonna Postat August 30, 2014 Share Postat August 30, 2014 la ij amestecul este de 40 ml/l... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat August 30, 2014 Share Postat August 30, 2014 la ij amestecul este de 40 ml/l... Nu este cam mult ca eu tin minte ca de exemplu la mobra 50 asta era pentru rodaj, in rest era 33ml/l Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vrsv Gunoier Postat August 30, 2014 Share Postat August 30, 2014 Sa traiasca fratele Glisici, prietenul meu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
1%1%1% Postat August 30, 2014 Share Postat August 30, 2014 Aerul il am o tura desfacut, ca altfel moare ralantiul. Iar ulei pun de regula in plus oricum. 30-35 ml/lt. Vedem ce.oi face cu pistonul promis! Sunt nerabdator! inainte sa-l montezi prepara o emulsie de grafit cu ulei hidraulic , dai cu o pensula sau tapat pe toata suprafata si rodeazal putin in cilindru.. dupa clatestel bine cu gaz sau motorina .eu nu am folosit pe Rommel pistoane originale , doar ce gaseam la cristi ,si au mers dar trebuia sa le fac niste ""farmece"" ca astea sa nu am probleme :)am mers 11 ani cu un Ij Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paterrafail Postat August 31, 2014 Share Postat August 31, 2014 Am gasit la mag de piese trabant din bacau o solutie super-concentrata de grafit care se amesteca in rezervor, cu benzina si uleiul. Proportia era undeva la 50ml la 50lt sau asa. Era ungureasca facatura si zicea ca imbunatateste indicii de frictiune pt motoarele cu ungere prin amestec. Ma gandesc, deci, ca e buna treaba asta cu grafitul in benzina. Si, daca fac ce ma sfatuie colegu cu rodarea, emulsia aia o pastrez s.o amestec in benzina! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johnny75 Postat August 31, 2014 Share Postat August 31, 2014 Sa-nteleg ca nimeni nu stie ce cota e pistonu' meu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat August 31, 2014 Share Postat August 31, 2014 Câţi milimetri are în diametru? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crypthor Postat Septembrie 1, 2014 Share Postat Septembrie 1, 2014 Salutare colegi Gasesc printre voi un electrician care sa imi puna la punct instalatia electrica la un ij jupiter 5 din 93? Am demontat-o pentru o reconditionare in curte din lipsa de buget pt service'uri, dar m-am impotmolit la instalatia electrica pentru ca dupa ce am curatat-o, toate firele au ramas albe si degeaba am eu poze in culori... Cert e ca dupa ce am montat-o dupa ochi si simturi, am pus bateria am pus contact si s-a topit un fir aproape instant. Clar ceva nu-i bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
johnny75 Postat Septembrie 1, 2014 Share Postat Septembrie 1, 2014 Câţi milimetri are în diametru? Nu stiu citi mm. are pentru ca este montat in motor. Dupa marcajele care sint pe el nu se poate spune ce cota este? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Septembrie 1, 2014 Share Postat Septembrie 1, 2014 Dupa poanson ar fi cota zero dar daca e piston aftermarket......nu tre' sa crezi ce scrie pe el. De-aia te-a intrebat Dr_krl cati mm are in diametru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clasic Postat Septembrie 1, 2014 Share Postat Septembrie 1, 2014 Cumpar manete frana/ambreiaj de Ij Planeta5 sau Jupiter4/5, in stare foarte buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat Septembrie 1, 2014 Share Postat Septembrie 1, 2014 Salut. Am doua perechi de manete ptr. IJ. Am pus si poze cu ele pe undeva, sincer nu mai stiu pe ce topic. Daca mai gasesc pozele cu ele am sa incerc o postare. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
1%1%1% Postat Septembrie 1, 2014 Share Postat Septembrie 1, 2014 Am gasit la mag de piese trabant din bacau o solutie super-concentrata de grafit care se amesteca in rezervor, cu benzina si uleiul. Proportia era undeva la 50ml la 50lt sau asa. Era ungureasca facatura si zicea ca imbunatateste indicii de frictiune pt motoarele cu ungere prin amestec. Ma gandesc, deci, ca e buna treaba asta cu grafitul in benzina. Si, daca fac ce ma sfatuie colegu cu rodarea, emulsia aia o pastrez s.o amestec in benzina! foloseste emulsia numai pt rodare manuala, nu o folosi in amestec, asa nu trebuie sa schimbi iar segmenti, » Post actualizat in 01 Sep 2014 21:11 am mai multe piese de ij.jupiter plus sasiu Rommel , care le vrei te astept cu niste bani si o dubita mica sau dacie papuc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.