cicloburu Postat Septembrie 24, 2009 Share Postat Septembrie 24, 2009 Da' pe ambielaju lu' motoru' tau cine il unge? Una peste alta, am ajuns la concluzia că motorul în doi timpi este prea complicat pentru multă lume de pe forumul ăsta... Păcat, pentru că informație există din belÂşug: pe forum, prin manuale, prin biblioteci Âşi anticariate (vezi de exemplu: George Al. Mayer "Întreținerea Âşi repararea motocicletelor") Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Septembrie 24, 2009 Share Postat Septembrie 24, 2009 (editat) Salutari tuturor!N-am apucat sa citesc replicile voastre Referitor la ce zice drobu, exact ideea respectiva am incercat sa o aplic. Daca pui pistonul invers compresia devine mai grea, iar destinderea devine si ea ingreunata, rezultand smucituri. Bun, deci m-am hotarat ca trebuie sa pun pistonul cu fanta spre admisie, deci exact invers decat cum spuneti voi si cum scrie in carte. Intr-adevar, necazul este ca doi segmenti intra cu capetele prin ferestrele de baleiaj. Nu mi-a placut deloc, dar totusi am montat asa motorul si l-am probat, gandindu-ma ca totusi nu se freaca prea tare capetele segmentilor cand trec prin acele ferestre. Nu merge prea grozav, scoate mult fum, iar segmentii fac zgomot. Am mers cam 0.5km si nu mi-a placut. Iar l-am demontat si am pus iar pistonul cum a fost si cum scrie la carte. Dupa experimentul asta cilindrul nu-mi pare afectat, chiar daca segmentii au lasat cu capetele lor niste urme f slabe (dar la fel lasa si in pozitia normala). La urma urmei, nu mi-ar fi greu sa stric stifturile si sa fac altele unde trebuie. Poate experimentul meu n-a fost destul de concludent Inca o problema: Pana la urma am lasat-o pe altadata, ca e prea complicat. Dar am verificat compresia in carter si vacuumul in carburator. Ce am constatat: vacuumul in carburator mi se pare slab (astupand cu mana galeria de admisie), iar compresia in carter (unde stiam ca trebuie sa se faca 3-4 barr) nici nu exista, fiindca toata presiunea trece spre carburator prin spatiul dintre cilindru si fusta pistonului. Asa ca nu inteleg cum are loc compresia in carter (doar daca intervine presiunea dinamica la turatii mari, sau daca se dilata destul pistonul, sau daca ar fi o supapa care sa impiedice intoarcerea amestecului in carburator). Nu stiu ce sa scriu ,ai inversat si ai controversat toata legile fizice si aici ma refer la metoda ta de a nu lua in serios pe cei ce au incercat sa iti dea un sfat despre montarea corecta a unui singur piston , unde fanta de dinaintea pistonului care vine la evacuare are un rol bine determinat si anume rostul de dilatare. Cei 3-4 bari pe care i-ai masurat cu mina, se datoreaza montari proaste a pistonului.Numai prin ridicarea pistonului la PMS se deschide fereastra de admisie a carburantului, ori tu ai pus pistonul cu fanta spre admisie si astfel se umple carterele inainte de a ajunge pist la PMS ptr a primi scanteia, de aici si fluxul de benzina foarte mult si nu poate fi arsa zeama.,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,Miine o sa pun poze cu pist de ij 350 intrun cilindru si 175 in 2 cilindri, ptr ca e cam tarziu acuma si imi e somn. La buna vedere.,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,scuze ptr scrisul mare dar e prea tarziu sa-l fac mai mic Editat Septembrie 24, 2009 de pedros Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Septembrie 24, 2009 Share Postat Septembrie 24, 2009 (editat) ...deci exact invers decat cum spuneti voi si cum scrie in carte.... Voiam sa-ti dau cateva explicatii, se pare ca n-are rost...(ia prea mult timp..) Pe scurt: Sageata de regula arata ditectia de mers a masinii, la motoarele transversale este perpendiculara pe boltul pistonului(ca si la motoarele 2T, care intamplator au evacuarea spre inainte). Alti producatori pun sageata dupa sensul de rotatie al vilbrochenului. Nu exista o regula generala! Dezaxarea boltului este facuta pt diminuarea tendintei ce "clopotire" a pistonului(deci are importanta pozitia pistonului). Fortele ce se opun miscarii pistonului create de biela sunt laterale. La 2T nu trebe sa gandesti prea mult, te iei dupa pozitia stifturilor de blocare a segmentilor. Compresia se masoara cu compresmetrul(dinamic cu acceleratia deschisa la maxim, 200-240 rot/min) si vacumul cu vacumetru(acceleratie inchisa 2-300 mbar-presiune negativa sau presiune absoluta). Conditii greu de indeplinit fara un stand specializat. Verificarea la mana este doar informativa, se chiama "frectie". Apoi la motorul tau o mare contributie in alimentare o face toba de esapament(tot dinamic). Pisonul este crestat pt a-i creste elasticitatea, el face distributia(ca supapele la 4T). (vezi explicatie pedros) Etanseitatea compresiei in camera de ardere nu o face pistonul, ci segmentii si uleiul din amestec. Baietii ti-au scris ce trebuie sa faci, tu faci cum vrei in final, sunt banii tai! E bine ca scri ce faci si la ce concluzii ajungi, noi avem numai de invatat! Succes in continuare! Editat Septembrie 24, 2009 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ViorelX Postat Septembrie 25, 2009 Share Postat Septembrie 25, 2009 (editat) Bine, nu ca nu i-am luat in serios pe cei care au incercat sa-mi dea un sfat, ci n-am apucat sa citesc replicile. Eu am scris primul post alaltaieri seara, iar ieri dimineata m-am sculat devreme si m-am dus sa lucrez la motor fara sa mai apuc sa vad mesajele. Pana la urma am inteles ca pistonul trebuie pus ca la carte, cu sageata inainte si ca fanta pistonului n-are ce cauta in fata ferestrei de admisie. Toata problema mea a fost din cauza ca mi s-a parut ca fabricantul a facut dezaxarea boltului invers decat ar trebui sa fie ca sa reduca smucitura de la finalul compresiei/inceputul destinderii (vedeti desenele si explicatiile lui CS_99_BIG, de la pag 76). De aia am tinut cu tot dinadinsul sa pun pistonul invers decat cum scrie la carte. Da, posibil ca doar mi s-a parut ca pistonul are bolt dezaxat in sens invers decat ar tebui. Alaltaieri am masurat distanta pe circumferinta intre gaurile boltului de o parte si de alta folosind o banda de hartie. Diferenta mi s-a parut ca e de aproape 1mm (nu 3mm cum s-a semnalat la pistonul de Jupiter cu cateva pagini in urma), deci boltul ar fi dezaxat cu cca 1/4mm. Am repetat masuratoarea de cateva ori si mi s-a parut clar ca boltul e putin dezaxat spre partea cu canal (adica invers decat ar trebui). Azi am mai cautat prin pod si am gasit 3 pistoane uzate de IJ ramase de la stramosii mei. Le-am masurat si pe ele cu o bucata de carton taiata cu atentie la unghiuri drepte, cu marginea sprijinita cu grija de muchia pistonului. De data asta n-am mai sesizat nici o diferenta intre distantele dintre gaurile bolturilor de-o parte si de alta. As putea spune ca boltul trece prin centru. Am gasit si un piston de masina, l-am masurat si pe el si are o diferenta clara de 3-4mm intre cele doua distante. Asa ca mi-am pus degeaba toata poblema asta. Mi-am pierdut o zi intreaga sa pun pistonul invers si apoi sa-l pun la loc. Mesaj completat Etanseitatea compresiei in camera de ardere nu o face pistonul, ci segmentii si uleiul din amestec. Nu m-am referit la compresia in camera de ardere, ci la compresia in carter, despre care stiu ca ar trebui sa fie de 3-4 barr, dar invart motorul in gol si nu se comprima nimic, ca amestecul e impins inapoi catre carburator prin spatiul f mic de sub segmenti, intre piston si peretii cilindrului. Asta nu inteleg. Editat Septembrie 25, 2009 de ViorelX Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Septembrie 26, 2009 Share Postat Septembrie 26, 2009 (editat) Nu m-am referit la compresia in camera de ardere, ci la compresia in carter, despre care stiu ca ar trebui sa fie de 3-4 barr, dar invart motorul in gol si nu se comprima nimic, ca amestecul e impins inapoi catre carburator prin spatiul f mic de sub segmenti, intre piston si peretii cilindrului. Asta nu inteleg. ,pune-l cu fanta spre evacuare si vezi ce se intampla ,,,,asta daca nu l-ai montat deja ,,,daca l-ai montat corect si nu are compresie inseamna ca pistonul e mai mic nu e pe cota cilindrului . Editat Septembrie 26, 2009 de Burg_man Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Septembrie 26, 2009 Share Postat Septembrie 26, 2009 IJ 49: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ViorelX Postat Septembrie 27, 2009 Share Postat Septembrie 27, 2009 ,pune-l cu fanta spre evacuare si vezi ce se intampla ,,,,asta daca nu l-ai montat deja ,,,daca l-ai montat corect si nu are compresie inseamna ca pistonul e mai mic nu e pe cota cilindrului Pai am si spus ca dupa ce l-am montat invers, l-am montat din nou normal. Atat pistonul, cat si cilindrul sunt de cota 00. Dar s-a mers cu acest set cel putin 40.000km. Probabil trebuie inlocuit si pistonul. Eu am schimbat doar segmentii, ca piston nou n-am. Oricum, concluzia este ca in carter nu se poate face compresie buna daca nu e si pistonul potrivit, in afara de segmenti. Mai am o intrebare: cam cati km pot sa tina in mod normal semirigurile? Mai mult decat segmentii sau nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Septembrie 27, 2009 Share Postat Septembrie 27, 2009 Pai am si spus ca dupa ce l-am montat invers, l-am montat din nou normal. Atat pistonul, cat si cilindrul sunt de cota 00. Dar s-a mers cu acest set cel putin 40.000km. Probabil trebuie inlocuit si pistonul. Eu am schimbat doar segmentii, ca piston nou n-am. Oricum, concluzia este ca in carter nu se poate face compresie buna daca nu e si pistonul potrivit, in afara de segmenti. Mai am o intrebare: cam cati km pot sa tina in mod normal semirigurile? Mai mult decat segmentii sau nu? Pistonul poti sa-l verifici singur sa vezi daca e bun sau mai e inca ok pentru cilindru ,iei cilindrul si-l asezi invers decum e montat in mod normal pe motor pe ceva care sa-L etanseze poti sa-l tii si cu mana asta daca se poate ,scoti segmentii de pe piston al bagi pe cilindru si ai dai drumul sa ''cada'' daca se duce dintr-o data pana jos trebuie schimbat daca curge lin e bun si semeringurile sant de vina si trebui schimbate cu unele noi,,,,, am facut si un filmulet cum tre sa probezi pistonul pe cilindru ,cei drept mult mai mic dar principiul e acelasi indiferent de marime. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tibiche Postat Septembrie 27, 2009 Share Postat Septembrie 27, 2009 va salut domnilor,am o mare problema,de mult tot caut un releu si nu il gasesc de nici un fel.Poate e vreunul dintre d-voastra care sa ma indrume incotro as putea gasii un releu auto dublu la 12V si 2x25A in 6 contacte.Imi pare rau dar mai multe nu mai stiu despre el si nici nu-l mai am,poate este cineva care poate sa ma ajute.A fost pus ca protectie la releul regulator de la P5 si a fost si pe post de punte.merci mult Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Septembrie 27, 2009 Share Postat Septembrie 27, 2009 va salut domnilor,am o mare problema,de mult tot caut un releu si nu il gasesc de nici un fel.Poate e vreunul dintre d-voastra care sa ma indrume incotro as putea gasii un releu auto dublu la 12V si 2x25A in 6 contacte.Imi pare rau dar mai multe nu mai stiu despre el si nici nu-l mai am,poate este cineva care poate sa ma ajute.A fost pus ca protectie la releul regulator de la P5 si a fost si pe post de punte.merci mult Ai mai cerut o data acelasi releu, zi macar la ce vine pus , sau ce vei face cu el ,caci releu de 25A pe la moto nu sint. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tibiche Postat Septembrie 27, 2009 Share Postat Septembrie 27, 2009 Ai mai cerut o data acelasi releu, zi macar la ce vine pus , sau ce vei face cu el ,caci releu de 25A pe la moto nu sint. vine pus pe incarcare si asta e problema ca eu nu mai am releul asta si nu am incarcare deloc,in rest merge Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nflt Postat Septembrie 27, 2009 Share Postat Septembrie 27, 2009 va salut domnilor,am o mare problema,de mult tot caut un releu si nu il gasesc de nici un fel.Poate e vreunul dintre d-voastra care sa ma indrume incotro as putea gasii un releu auto dublu la 12V si 2x25A in 6 contacte.Imi pare rau dar mai multe nu mai stiu despre el si nici nu-l mai am,poate este cineva care poate sa ma ajute.A fost pus ca protectie la releul regulator de la P5 si a fost si pe post de punte.merci mult .... parol de se înțelege ceva ....prin deducție logică, plecând de la nivelul de disperare, o fi vorba de "releul de încărcare", care este de fapt o combinată punte redresoare-releu regulator. În disperare de cauză, preiei o punte redresoare auto Âşi reglezi curentul cu un releu regulator auto. Just like this! PS. Auzi, releu auto dublu 12v si 2X25 A...pfui drace... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
HondaSan Postat Septembrie 28, 2009 Share Postat Septembrie 28, 2009 Cumpar cutie electrica de IJ-49.Seamana mult cu cele de DKW 125,MZ 125RT.Pentru cei interesati,pun la dispozitie schema electrica originala pentru IJ-49.Bunu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ViorelX Postat Septembrie 28, 2009 Share Postat Septembrie 28, 2009 Pistonul poti sa-l verifici singur sa vezi daca e bun sau mai e inca ok pentru cilindru ,iei cilindrul si-l asezi invers decum e montat in mod normal pe motor pe ceva care sa-L etanseze poti sa-l tii si cu mana asta daca se poate ,scoti segmentii de pe piston al bagi pe cilindru si ai dai drumul sa ''cada'' daca se duce dintr-o data pana jos trebuie schimbat daca curge lin e bun si semeringurile sant de vina si trebui schimbate cu unele noi,,,,,am facut si un filmulet cum tre sa probezi pistonul pe cilindru ,cei drept mult mai mic dar principiul e acelasi indiferent de marime. Multumesc pt film. E si asta o idee de verificare orientativa. Dar de fapt pistonul se mai dilata putin in timpul functionarii si face treaba mai buna. Semiringurile imi par totusi bune. Intreb totusi, altii cat de des le schimba? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Septembrie 28, 2009 Share Postat Septembrie 28, 2009 Semiringurile imi par totusi bune. Intreb totusi, altii cat de des le schimba? Odata cu craparea motorului , se schimba si semeringurile chiar daca ai crapat motorul de 2 ori in aceeasi zi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
krokodilu Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 La IJ56, bateria este cu plusul la masa?Ca am o schema in care acumulatorul este cu minusul la masa,iar alta schema in care este cu plusul la masa. In manualul de utilizare in limba romana scrie clar ca e + la masa, dar mi-e teama sa nu fie vreo greseala de traducere. Sau nu conteaza daca e + sau - la masa??????? fuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
White_Dragon Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 Vand IJ Jupiter 4, an '83, are numere noi. Motorul e desfacut, are nevoie de ambielaje. E pacat de el ca sta afara si nu am timp de el. Astept oferte. Tel: 0766582636. YM: ady_cseke Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TomCat Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 La IJ-ul meu, cind aveam instalatia el. pe 6V, minusul era la masa. Si cred ca avea instalatia originala, cu dinamul si releul electromecanic de incarcare 'made in USSR'. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CS 99 BIG Postat Octombrie 1, 2009 Share Postat Octombrie 1, 2009 Bine, nu ca nu i-am luat in serios pe cei care au incercat sa-mi dea un sfat, ci n-am apucat sa citesc replicile. Eu am scris primul post alaltaieri seara, iar ieri dimineata m-am sculat devreme si m-am dus sa lucrez la motor fara sa mai apuc sa vad mesajele. Pana la urma am inteles ca pistonul trebuie pus ca la carte, cu sageata inainte si ca fanta pistonului n-are ce cauta in fata ferestrei de admisie. Toata problema mea a fost din cauza ca mi s-a parut ca fabricantul a facut dezaxarea boltului invers decat ar trebui sa fie ca sa reduca smucitura de la finalul compresiei/inceputul destinderii (vedeti desenele si explicatiile lui CS_99_BIG, de la pag 76). De aia am tinut cu tot dinadinsul sa pun pistonul invers decat cum scrie la carte. Da, posibil ca doar mi s-a parut ca pistonul are bolt dezaxat in sens invers decat ar tebui. Alaltaieri am masurat distanta pe circumferinta intre gaurile boltului de o parte si de alta folosind o banda de hartie. Diferenta mi s-a parut ca e de aproape 1mm (nu 3mm cum s-a semnalat la pistonul de Jupiter cu cateva pagini in urma), deci boltul ar fi dezaxat cu cca 1/4mm. Am repetat masuratoarea de cateva ori si mi s-a parut clar ca boltul e putin dezaxat spre partea cu canal (adica invers decat ar trebui). Azi am mai cautat prin pod si am gasit 3 pistoane uzate de IJ ramase de la stramosii mei. Le-am masurat si pe ele cu o bucata de carton taiata cu atentie la unghiuri drepte, cu marginea sprijinita cu grija de muchia pistonului. De data asta n-am mai sesizat nici o diferenta intre distantele dintre gaurile bolturilor de-o parte si de alta. As putea spune ca boltul trece prin centru. Am gasit si un piston de masina, l-am masurat si pe el si are o diferenta clara de 3-4mm intre cele doua distante. Asa ca mi-am pus degeaba toata poblema asta. Mi-am pierdut o zi intreaga sa pun pistonul invers si apoi sa-l pun la loc. Mesaj completat Nu m-am referit la compresia in camera de ardere, ci la compresia in carter, despre care stiu ca ar trebui sa fie de 3-4 barr, dar invart motorul in gol si nu se comprima nimic, ca amestecul e impins inapoi catre carburator prin spatiul f mic de sub segmenti, intre piston si peretii cilindrului. Asta nu inteleg. -cum in " limba noastra-i o comoara " nu am reusit sa gasesc mai nimic , am gasit ceva explicatii pe la alte neamuri ce se inteleg destul de bine. Sper sa te ajute ! bultaco360_05_1_.html X Upload failed. You are not permitted to upload this type of file...........ma rog , incerc cu niste poze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ViorelX Postat Octombrie 1, 2009 Share Postat Octombrie 1, 2009 -cum in " limba noastra-i o comoara " nu am reusit sa gasesc mai nimic , am gasit ceva explicatii pe la alte neamuri ce se inteleg destul de bine. Sper sa te ajute ! Multumesc. Nu stiu eu spaniola, dar m-am lamurit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
4bike Postat Octombrie 2, 2009 Share Postat Octombrie 2, 2009 aproape de finish Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat Octombrie 2, 2009 Share Postat Octombrie 2, 2009 aproape de finish Nota 4 pentru fotografii. Acum serios,pune niste fotografii clare,ca e pacat de motor. Avea liniile din fabrica?Daca nu le avea ar fi trebuit,arata foarte bine. De la ce sunt lampile din spate? Ce atas e? Si inca ceva,pana nu uit:pune niste fotografii clare. Mesaj completat Alta intrebare: -Am doua pistoane.Unul are calota plana,celalalt curbata.De ce? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bach Postat Octombrie 2, 2009 Share Postat Octombrie 2, 2009 Nota 4 pentru fotografii. Acum serios,pune niste fotografii clare,ca e pacat de motor. Avea liniile din fabrica?Daca nu le avea ar fi trebuit,arata foarte bine. De la ce sunt lampile din spate? Ce atas e? Si inca ceva,pana nu uit:pune niste fotografii clare. Mesaj completat Alta intrebare: -Am doua pistoane.Unul are calota plana,celalalt curbata.De ce? cu ala bombat castigi compresie, micsorand spatiul camerii de ardere, astfel totul e comprimat si deci rezulta o compresie mai mare.....si ceva forta in plus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Octombrie 2, 2009 Share Postat Octombrie 2, 2009 Nota 4 pentru fotografii. Acum serios,pune niste fotografii clare,ca e pacat de motor. Avea liniile din fabrica?Daca nu le avea ar fi trebuit,arata foarte bine. De la ce sunt lampile din spate? Ce atas e? Si inca ceva,pana nu uit:pune niste fotografii clare. Mesaj completat Alta intrebare: -Am doua pistoane.Unul are calota plana,celalalt curbata.De ce? lampile din spate sunt chiar de ij 56 (... probabil ca omu' si le-a cromat) si le mai gasesti si pe ij 49 insa pe modelele fabricate din 1955 pana in 1958. atasul e de simson. poze mai clare nu ai ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
4bike Postat Octombrie 2, 2009 Share Postat Octombrie 2, 2009 Nota 4 pentru fotografii. se intuneca si nu am vrut sa folosesc blitzul dar nici de 4 nu's.ce nu se intelege in poze? stopurile sunt de ij'56 iar atasul e de ij (scrie pe el ) copiat dupa stoye. o sa mai fac cateva poze cand o sa-l mai prind prin parcare,dar tre sa stau la panda Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.