Sari la conținut

Ce Ar Trebui Sa Stie Orice motociclist!


alex
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 335
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Eu fac acum scoala la Moto TT. E scumpa (7.200.000) dar zic eu merita, adica comparativ cu ce am mai auzit despre alte scoli (pe aici si de la oameni care au deja plasticul si motor dar s-au hotarat sa invete pe bune ceva). Au motoare Yamaha rezonabil de noi (2-3 ani, TW 125 si SR 250), mersul cu a 2-a si franarea fata/spate le faci din a doua ora. Plus chestii pe care nu le-am mai auzit la altii, gen franare pe nisip si traseu cu obstacole cu instructorul bagandu-se in tine cu un alt motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt shi eu proaspat elev de scoala de motoare shi abia astept sa imi iau un motorel imediat ce o sa imi dau seama se ma prinde mai bine....

 

in prima faza am inclinat spre choper acum privesc la una de strada dar imi face cu ochiul shi una sport :blbl: ...tre sa ma hotarasc shi nu stiu dupa ce criterii sa ma iau :D , oricum am timp sa ma hotarasc pana in primavara urmatoare :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Eu fac acum scoala la Moto TT. E scumpa (7.200.000) dar zic eu merita, adica comparativ cu ce am mai auzit despre alte scoli (pe aici si de la oameni care au deja plasticul si motor dar s-au hotarat sa invete pe bune ceva). Au motoare Yamaha rezonabil de noi (2-3 ani, TW 125 si SR 250), mersul cu a 2-a si franarea fata/spate le faci din a doua ora. Plus chestii pe care nu le-am mai auzit la altii, gen franare pe nisip si traseu cu obstacole cu instructorul bagandu-se in tine cu un alt motor.

217243[/snapback]

 

 

tine-ne la curent...e pe bune tot ce ai auzit? chiar se ocupa de tine acolo?

daca e asa at se merita sa dai banu(oarecum totusi).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tine-ne la curent...e pe bune tot ce ai auzit? chiar se ocupa de tine acolo?

daca e asa at se merita sa dai banu(oarecum totusi).

245653[/snapback]

 

Pai, nu e doar auzit, ca am terminat acolo. Si da, e pe bune, faci o gramada de chestii. Iar banii in plus se merita din cel putin 3 motive:

- preferi sa descoperi cum face frana fata pe nisip in poligon sau in fata autobuzului?

- daca te scapa de dat motorul pe jos de cateva ori avand ca efect rupt maneta frana sau ambreiaj sau crapat carena deja ai scos diferenta de bani.

- daca iti cumperi motor de la ei ai reducere care acopera pretul scolii. Eu mi-am luat echipamentul de la ei si mi-au facut reducere de 3 milioane si ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu fac acum scoala la Moto TT. E scumpa (7.200.000) dar zic eu merita

Din cate vad eu la ei pe site cursurile pentru A cuprind 2 ore teorie, 10 ore legislatie si 10 practica. Cam putin pentru 7mil 200 zic eu. Si dpdv legal nu trebuiau sa fie 30 ore?

In banii astia macar te rezolva cu actele? Eu am B-ul si nu am chef sa alerg prin spitale si alte institutii pentru toate examenele stupide pe care le-am mai luat o data.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

tutorialul este foarte util.

 

L-am citit pe tot si mi-a placut faptul ca unele lucruri pe care le-am vazut acolo le stiam "de la sine", din propria mea experienta. Am pus-o si pe prietena mea sa-l citeasca pentru ca ea este "pasagerul" meu mai tot timpul.

 

Ii sfatuiesc pe toti care vor sa iasa cu motorul pe drumuri publice (si nu numai) sa-l citeasca.

 

:finger: :crack:

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Fratilor... Eu sunt un incepator.. Am abia 600 de km, ce-i drept, numai prin Bucuresti, unde stim cu totii cum se circula.. Oricum..Inainte sa ies pe strada cu motoru, habar n-aveam cum se de a doua(pt ca in rahatu de scoala nu facusem asa ceva..) dar intotdeauna m-am descurcat foarte bine..in orice situatie.. Apropo, am mers numai pe Aprilia Tuareg-ul lu' gagica-mea si am mers in nici un caz ca un incepator(50-60km, numai pe banda intai...) Sunt de parere(stiind ca majoritatea dintre voi o sa ma criticati) ca fiecare motociclist, daca e motociclist adica are o anumita chestie in sange, se va descurca bazandu-se pe filling si inspiratia de moment si nu va avea probleme.. Am incercat si eu sa citesc chestia aia.. Hai frate!!! Cum puteti sa va asteptati ca un incepator, in strss-ul primelor drumuri sa se gandeasca la chestiile alea? Sa-si imagineze el desenu' ala cu intrarea in curba si sa aplice asa ceva? In momentu in care iti tremura inclusiv ....? Nu mai incercati sa-i invatati pe altii.. Aveti grija de voi cum intrati in curba...gandindu-va la schema aia..

Lasati-ne sa descoperim singuri...pt ca omul din greseli invata,, No ofense...sunt niste chestii prea rigide si inexpresive in paginile alea..care, sincer, mai mult complica lucrurile..

Editat de Kingu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lasati-ne sa descoperim singuri...pt ca omul din greseli invata,, No ofense...sunt niste chestii prea rigide si inexpresive in paginile alea..care, sincer, mai mult complica lucrurile..

 

Maestre, te pot atinge? :crack:

 

Aici te contrazic :banana:

 

Daca nu erau destule dintre articolele si tutorialele pe care sa le fi citit pe forumurile de specialitate mai mult ca sigur ca eram in lada deja :P

 

Daca tu esti "invatat" tine ptr tine si lasa oamenii in pace sa incere daca vor,nu?

 

Sa nu crezi ca dupa 600km ai invatat toate si ai experimentat multe...pacat sa auzim de tine intr-un caz negativ cat de curand :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am aproape 3000 de km pe MOBRA(!!!)(din iulie) si tot nu pot spune ca sunt "experimentat". M-am obisnuit cu ea relativ repede (1 zi - doua)(Am mers cu bicicleta din fasha) dar nu pot spune ca o pot stapani 100%. poate 80%.

 

Dar dupa 600 de km cu un motor care nici macar nu e al tau!!!???? Sa spui ca.... gata... m-am invatat? Eu m-as abtine de la astfel de afirmatii....

 

Si degeaba "inveti din greselile tale" daca la prima sau a doua greseala esti in cavou. Invata parintii si prietenii drumul la cimitir dupa aia....................................

 

:P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frate Kingu ... daca pana acum te-ai descurcat foarte bine .. numai felicitari. Dar spunea un bine cunoscut membru al acestui forum o vorba "pana la urma tot o sa o tavalesti.. si o sa o faci atunci cand te simti mai tare pe calcaie"... eu sper ca daca ti se intampla si tie cumva sa fi intr-o situatie in care sa te bazezi pe filing si totusi sa ai parte de un accident sa fie la maxim 50-60 la ora si pe banda 1.

 

Eu am 500 km la ghidon si o cazatura + un mic accident :banana: ... nu pentru ca m-a lasat filingu ci pentru ca in cazul 1 era noapte si n-am vazut nisipul din groapa din curba si am derapat, iar in cazul 2 a virat un idiot la stanga in timp ce il depaseam... cu tot filingu lui peste nu iesea nimeni cu gacii curati din ambele cazuri... da n-am patit nimic pentru ca am incetinit de fiecare data ( ca la carte .. inainte de apropierea de un posibil pericol ) si de fiecare data am oprit motorul de la switch in timp ce s-a intamplat "buba".. exact cum scrie la carte. Nu zic ca nu ma puteam gandi singur sa descopar chestiile astea ... dar a fost mai simplu sa le citesc si sa mi le fixez INAINTE sa patesc ceva.

 

Cum puteti sa va asteptati ca un incepator, in strss-ul primelor drumuri sa se gandeasca la chestiile alea? Sa-si imagineze el desenu' ala cu intrarea in curba si sa aplice asa ceva? In momentu in care iti tremura inclusiv ....?

 

In momentul in care ai o minima senzatie de control .. te mai poti gandi si la altceva...(cum ar fi ceea ce scrie in manual) eu am avut-o din momentul in care m-am suit pe motor si am vazut ca mergea de 2 ori mai bine decat troaca pe care am facut scoala.

 

Sunt absolut deacord cu tine ca e si ceva IN SANGE .. ca sunt oameni care capata mai repede senzatia de control si au o curba mai buna de invatare a tehnicii stapanirii bolidului.. Dar sunt de parere ca documentatiile citite inainte te ajuta cu ceva ... iar fix la inceput cand iti tremura :P... ai nevoie de tot ajutorul posibil.

 

bafta mare si asfalt uscat !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fratilor..n-am zis ca sunt experimentat. Recunosc ca am avut bulan la cum am mers ca n-am facut cunostinta grav cu asfaltu... A doua zi, cand am citit ce am scris mi-am dat seama ca am exagerat cu vitejia. Recunosc ca-n momentul compunerii bausem cateva gurite...ca venisem de la :P ..si ma simteam Valentino.

Da' oricum inveti mult din greseli(prima cazatura in primele 3min de mers cu motoru: franat cu fata pe pietis in curba) si cred ca experienta se deprinde in mare parte din greseli... Si chiar mi se pare foarte greu ca in momentele dificile din trafic sa reactionezi "ca la carte".

Oricum, recunosc ca am gresit si sper ca gresala recunoscuta sa fie 75% iertata...

 

 

P.S. Merci mult John Paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Am peste 30000km facuti calare!!! Din pacate nu am mai avut posibilitatea sa utilizez un motor de 15 ani (dupa ce mi-au furat cea de-a treia Mobra am cedat nervos si mi-am luat masina). Acum ma gandesc sa-mi iau un scuter ceva mai mare. Am citit tutorialul si il consider EXCELENT :lol:

 

Sunt lucruri pe care le descoperi instinctiv. Problema este ca s-ar putea sa nu ajungi sa le descoperi :ok:

 

Sunt de acord ca omul din greseli invata dar in cazul motocicletei/scuterului o gresala poate fi si ultima!!!

 

Pot sa spun ca am experienta in trafic si pe dou si pe patru roti. In tutorial sunt descrise actiuni preventive care pot face diferenta dintre a continua sa mergi pe doua roti si a te uita la altii cum merg pe doua roti dintr-un scaun care are doua roti (daca mai apuci)

 

Cred ca si cei mai experimentati pot citi tutorialul si pot invata cite ceva din el !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Super instructiv manualul :baldy:

 

Mai bine sa citesti intai si apoi sa incepi sa experimentezi manevrele decat sa fii pus in situatii delicate de unde sa nu mai stii cum sa iesi :P

 

Parerea mea :lol:

 

Distractie la maxim :crack: si asfalt uscat la toata lumea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

salutare,

 

foarte util topic-ul asta...asa ca multumesc tuturor pt. feedback-uri.

 

dupa cum am mai spus intr-un alt thread, sunt un super-incepator in ale motoarelor, avand la ghidon numai 3 ore de scoala. din pacate in cele 3 ore instructorul nu prea m-a invatzat multe. am citit pe mai multe site-uri despre utilizarea franelor fata-spate si chiar l-am intrebat pe instructor cand se foloseste ce frana?

el mi-a spus ca in principal se foloseste frana de pe spate iar numai atunci cand esti aproape de oprire sa folosesti si frana de pe fata. eu am argumentat ca la franare, greutatea motocicletei se transfera pe roata din fata, deci actionand frana pe fata, motocicleta se va opri mai repede. totusi el si-a sustinut teoria spunand ca actionand numai frana fata risti sa te duci gramada peste ghidon.

intrebarea mea este: folosesti amandoua franele impreuna pt. oprire/decelerare? cand nu se foloseste frana fata, cand spate?

 

numai bine,

utzelu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...