Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

Asta e printre putinele cazuri cand aerul e daunator. Daca ceea ce stiam noi pana acum precum, aerul intretine arderea, ei bine in cazul de mai sus el devine principalul inamic.

 

Azi mi-am scos calul din depozit : 6 luni nu am pornit-o deloc. Abia astept 12.30 sa ies in pauza sa ii trag 2 pedale sa o invii....



Asta e printre putinele cazuri cand aerul e daunator. Daca ceea ce stiam noi pana acum precum, aerul intretine arderea, ei bine in cazul de mai sus el devine principalul inamic.

 

Azi mi-am scos calul din depozit : 6 luni nu am pornit-o deloc. Abia astept 12.30 sa ies in pauza sa ii trag 2 pedale sa o invii....

10 pedale si motoreta a pornit. Nu imi vine sa cred ce usor mi-a pornit. Asta toamna cei drept i-am scos benzina toata din carburator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Totusi , daca ar fi bateria de vina, de ce doar cand aprind farurile imi merge turometrul, iar cand le sting, acesta nu mai merge?

Nu stiu daca ai rezolvat problema sau nu dar de la baterie este. Exact acelsi lucru l-am patit si eu. Mie cu farul stins imi statea la 2000 de ture la relanti si cand acceleram, cobora spre zero. Turometrul este actionat electronic, nu mecanic ca vitezometrul. Probabil e o chestie ce tine de tensiunea in instalatie in functie de consumatori atunci cand nu ai baterie buna si asta il deregleaza.

Editat de Endurache
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are cineva un disc de frana fata sau o janta cu totul pentru un dr 800 big (s42)? Cred ca ar merge si de la un dr 650 r..... Imi cam hatana ghidonu cand franez pe fata.... Am crezut ca e de la amortizoare, dar le-am refacut si tot asa face. Multam.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ieri am facut buba... am coborat de pe pod de la cotroceni am tercut de intersectie si la razoare mi-a murit si nu a mai pornit... am impins la ea pana la un service din zona unde mi-au scos baietii bujiile care era negre + depuneri... bujiile dadeau scanteie in interior nu dadeau in electrod (probabil contrafacute deoarece sunt pe mobra din februarie)

am schimbat bujiile si a pornit dar scotea fum negru si mergea foarte rau (ca si cum ar merge in 3 psitoane) si apoi a inceput sa curga benzina din filtrul de aer si am oprit-o...

 

Ce sa fie? Cei de la service mi-au zis ca e posibil sa fi ramas un cui blocat sau sa fie vreun oring ceva dus...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine, demult tare, se umplea carburatorul si curgea. Rezolvarea a fost, sa demontez carburatorul, sa il curat si sa umblu la plutitoare, ca acele nu imi inchideau. Banuiesc ca benzina din filtru de aer tot din aceasta cauza poate sa fie. Bujiile negre se explica ca mergea inecata, plus bujiile slab calitative. Eu zic sa incepi de la carburator dupa care sa continui cu inlocuirea bujiilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a rezolvat cu carburatorul... avea copii morti in el. L-am curatat si acum merge ok... in schimb am o problema cu vitezometrul aveam cablul de kilometraj vai de mama lui si m-a mancat in *** sa il schimb... acum intr-a 2-a am intre 120 si 180 :) am desfacut vitezometrul si am observat ca acel "ambreiaj" agata intr-un anumit punct are careva vreo sugestie? sau merg cu el asa pana se toceste locul unde agata? Cu cablul ala rupt mergea bine :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ieri am facut buba... am coborat de pe pod de la cotroceni am tercut de intersectie si la razoare mi-a murit si nu a mai pornit... am impins la ea pana la un service din zona unde mi-au scos baietii bujiile care era negre + depuneri... bujiile dadeau scanteie in interior nu dadeau in electrod (probabil contrafacute deoarece sunt pe mobra din februarie)

am schimbat bujiile si a pornit dar scotea fum negru si mergea foarte rau (ca si cum ar merge in 3 pistoane) si apoi a inceput sa curga benzina din filtrul de aer si am oprit-o...

 

Ce sa fie? Cei de la service mi-au zis ca e posibil sa fi ramas un cui blocat sau sa fie vreun oring ceva dus...

Asta e prea tare! :10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- asta seamana putin cu bancul ala, cand un elev este intrebat de profesor la un test, cate becuri sunt in clasa. Numara ala si ii zice 10 domn' profesor. Gresit ! raspunde profesorul , mai am eu unul in sertar, ai picat testul. La o a doua infatisare profesorul recunoscandu-l ii pune aceeasi intrebare, kit ca il prinde si a doua oara. Elevul raspunde 11 domn' profesor, la care profesorul spune: Gresit ! sunt doar 10 becuri ca eu numai am nici unul in sertar. Nu--i problema zise elevul ca mai am eu un bec in buzunar.... :)))

 

asa si cu pistoanele.....poate mai avea el 2 in buzunar !!!!

 

 

Oricum super de tare !!! :))))))))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pornit-o si eu in weekend. A vrut sa o ia din a 2-a pedala, dar s-a balbait cateva secunde si s-a oprit. Apoi am mai umblat un pic pe la aer si a luat-o in 5-6 pedale. Carburatorul are o gramada de piese noi, flansele schimbate, cablu soc nou, rezervorul a stat plin peste iarna, cu stabilizator de benzina, iar carburatorul a stat gol. Motocicleta a stat intr-o camera inchisa cu termopane si nu cred ca a prins temperaturi sub 0 grade.

Inainte de a o baga la iernat i-am facut un schimb de ulei mai ieftin si filtru, iar inainte de a-l da jos pe cel vechi i-am pus un flacon de lichid de curatat traseele uleiului, cu care a mers vreo 10 minute inainte de a-l scurge. Acum am scurs uleiul ieftin cu care a stat peste iarna si i-am pus Motul 7100 sintetic, din ala rosiatic. Nu mi-am dat seama daca merge mai bine sau mai rau cu uleiul nou, sau daca se incinge mai tare, ca n-am mers decat vreo 30-40 km. Poate merg weekendul ce vine mai mult. Atat am observat doar ca si-a pastrat culoarea. Inainte, dupa ce schimbam uleiul, in 10-20 km se innegrea.

Intrebam eu mai demult cum sunt orientate distantierele de la axul rotii spate. Chiar daca in poza din manualul de service apar intr-o anumita pozitie, pozitia corecta este cea in care le-am pus initial. Am dat roata jos si le-am pus ca in manual, dar ceva nu se potrivea, asa ca le-am orientat cum le pusesem de la inceput.



Ma bate un gand sa fac un upgrade la un motor mai mare, gen Vstrom sau Transalp, ceva cu 2 cilindri. Sau poate un F800 de la BMW. As vrea sa-mi plimb si sotia, iar DR-ul e cam mic pentru noi doi. Eu am 100kg in cap, ea vreo 60, si se cam aduna. Nu sunt foarte sigur daca vreau sa fac schimbarea anul asta, dar la anul sigur vreau sa-l fac. Ar fi cineva interesat ? Asa, ca sa testez piata si la o adica, poate-poate ma hotarasc sa o dau.

Eu am luat-o cu 1100E.

Am pus ax cu came si culbutori noi, originali, plux axele pe care stau culbutorii. Piesele astea cu manopera m-au costat vreo 1500 ron.

Fostul proprietar i-a schimbat lantul de distributie de la axul cu came, plus lantul si pinioanele de tractiune.

Cauciucurile sunt aproape noi, cel de pe spate e un Michelin din 2012 si are carne app. 90%, iar cel de pe fata e Metzler din 2011, cu vreo 60-70% carne. Discurile de frana sunt noi, placutele in stare buna, ca le-am dat jos in weekend si le-am masurat. Furca a fost servisata in 2011 de fostul proprietar.

Am mai cumparat/schimbat in carburator - flanse carburator (spre motor si spre filtru aer), coliere flanse, o-ring etansare carburator pe chiuloasa, cablu soc, filtru aer (am inca unul original Suzuki, nescos din cutie), membrana vacuum, jigleur relanti, jigleur aer, o-ringuri plutitor.

Am mai schimbat cablul de kilometraj, capacel vizitare capac magnetou, pus buson cu magnet la scurgere baie ulei.

 

Are toate carenele si plasticele originale, in stare buna, cu vopseaua originala. Toate comenzile functioneaza, electrica functionala, am schimbat bec far ca s-a ars, bateria e buna, schimbata de fostul proprietar in 2011-2012, tinuta de mine in casa si incarcata.

Ar mai fi de bagat niste bani in ambreiaj, care la acceleratii puternice are tendinta de a patina, dar la mers normal nu se simte. Daca am sa o tin si anul asta, poate am sa-l schimb, dar mai spre sfarsitul sezonului.

Prin iulie ii expira ITP-ul, deci cine o ia dupa, o va lua cu ITP valabil 2 ani.

Ar fi o problema cu vazutul motocicletei, ca sezonul asta nu mai am unde sa o tin in Bucuresti si o tin la casa in provincie. Daca am sa gasesc unde sa o tin, am sa o aduc. In schimb, se poate vedea in zona Galati - Braila, in weekenduri.

Despre pret, sunt constient ca nu pot adauga la pretul initial costul pieselor pe care le-am bagat in ea. Asa ca as ramane la 1100 E.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inainte, dupa ce schimbam uleiul, in 10-20 km se innegrea.

 

Uleiul vechi nu curge tot din motor atunci cand este schimbat. Mai ramane cam o jumatate de litru din uleiul vechi. Uleiurile se amesteca si e normal ca se schimba culoarea foarte repede. O proportie aproximativa e de 2 litri de ulei proaspat si o jumatate de litru de ulei vechi. Rezultatul nu e la fel de negru ca uleiul vechi dar nici la fel de curat ca uleiul nou.

 

Cand ati pus Motul 7100, el nu s-a amestecat cu o jumatate de litru de ulei folosit si negru. S-a amestecat cu o jumatate de litru de ulei d-ala ieftin, care nu a fost folosit dar care avea putin ulei uzat in el. Din aceasta cauza cred eu ca s-a pastrat culoarea. Intr-un fel, cu uleiul ieftin ati "spalat" motorul amestecandu-l cu cel folosit si nu a mai avut cine sa inegreasca Motul-ul.

 

Bafta la vanzare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mare pacat ca vrei sa iti vinzi motorul. SI eu tot 100kg iar sotia vreo 60 avem. Mai adaugam vreo 20 kg de bagaj pus in cele 3 cutii pe care le am deci la limita. Totusi am observat ca are stabilitate mai mare , se infinge mai bine cu greutate pe ea, decat cand sunt singur.

 

Viteza croaziera 100-110km/h uneori daca permite drumul si 130km/h.

 

Referitor la culoarea uleiului "Endurache" are 100% dreptate. Uleiul ieftin si-a facut datoria si a spalat traseul de uleiul vechi. Asta e si motivul pentru care uleiul de acum pare ca nou...

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce-i drept, nu am incarcat-o niciodata sa mergem la un drum mai lung, dar traiesc cu gandul ca as putea sa o solicit prea mult. Fiind si oarecum incepator, nu prea am avut curaj sa-i dau tare cu pasager. Oricum, daca nu o vand, anul asta va vedea si iesiri cu bagaje si pasager.

Referitor la ce spunea "Endurache", nu cred ca ramane jumatate de litru in baia de ulei. Daca il lasi sa se scurga bine, cu inclinat motorul pe o parte si alta, mai raman doar vreo 100-200 ml maxim. Am scurs uleiul ieftin intr-o sticla de 2L si cam asa a ramas. Si pusesem fix 2L.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am desfacut motorul si inainte de schimbul cu mo®tul 7100, a fost tot unul ieftin si la fel si acum, inca e rosiatic (sa nu mai zic ca miroase frumos inca), in general se inegrea cum ziceai, deci tind sa cred ca au colegii dreptate. Oricum, felicitari pt modul in care pastrezi/ingrijesti motorul, mai rar pe plaiurile noastre asa! Si te inteleg perfect cum e sa bagi bani intr-un motor si sa il faci 'teapan', dar banii nu cred ca ai cum sa ii recuperezi, ca intotdeauna cine te intreaba de pret, iti da exemplu nu stiu ce rapandula de pe bikeshop :) Ti-as fi propus un schimb cu un TDM 3vd, dar mi-as dori parca mai degraba un naked pt oras... Stima!


PS: 1100 mi se pare un pret f bun pt. un motor care e in toate mintile.

Editat de banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Endurache - vad ca avem cam acelasi model si an de fabricatie. Daca ai vreodata timp, as vrea sa vad cum se aude motorul la tine. Din pacate, a mea nu e in Bucuresti sa pot sa o aduc pentru comparatie, sa poti face si tu diferenta. Dar am sa il aduc la un moment dat. SIngurul monocilindru cu care am facut comparatie a fost un XT600, mai tinerel, de prin 2003, care mergea mult mai rotund si mai silentios. Oricum si la a mea s-a facut liniste de cand am schimbat axul cu came si culbutorii, dar parca tot mai exista niste zgomote parazite. Si parca nu trage liniar la turatii mici, de parca nu ar functiona debalansierii. Nu am desfacut niciodata acolo sa verific/intind lantul si nici nu stiu care este comportamentul specific de lant slab. De asta as vrea sa aud si un alt motor.



Si eu am desfacut motorul si inainte de schimbul cu mo®tul 7100, a fost tot unul ieftin si la fel si acum, inca e rosiatic (sa nu mai zic ca miroase frumos inca), in general se inegrea cum ziceai, deci tind sa cred ca au colegii dreptate. Oricum, felicitari pt modul in care pastrezi/ingrijesti motorul, mai rar pe plaiurile noastre asa! Si te inteleg perfect cum e sa bagi bani intr-un motor si sa il faci 'teapan', dar banii nu cred ca ai cum sa ii recuperezi, ca intotdeauna cine te intreaba de pret, iti da exemplu nu stiu ce rapandula de pe bikeshop :) Ti-as fi propus un schimb cu un TDM 3vd, dar mi-as dori parca mai degraba un naked pt oras... Stima!


PS: 1100 mi se pare un pret f bun pt. un motor care e in toate mintile.

 

Mersi de aprecieri. Banii ii bag in ea pentru ca vreau sa ma duca fara griji oriunde vreau eu sa ajung. Iar daca imi voi lua altceva, am sa ma orientez spre ceva cat mai nou imi voi permite. Vad ca un Vstrom de prin 2008-2009 se da cam cu 4000-4500 in Germania. Chiar daca aia cer mai mult pe ele, macar stiu ca le ingrijesc. Oricum, nu are rost sa dezvolt subiectul aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai strans lantul de la balasieri ai senzatia ca e motor electric. Fajiie. Eu cand mi-am strans lantul mi-a trebuit cateva zile sa ma obisnuiesc cu linistea. In acelasi timp schimbasem si lantul de distributie. Metoda cea mai buna de a asculta un motor daca are vreun zgomot ciudat e sa ii astupi ambele tobe cu doua carpe pentru cateva secunde si sa il asculti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai auzit ideea asta si nu vreau neaparat sa o combat, dar mi-e frica de un lucru - daca garnitura facuta din carton incepe sa picure, probabil voi strange surubul mai mult, deci voi forta filetul respectiv, iar la un motor din '91 stii ce repede se duc filetele alea de 6 sau mai mici ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce-i drept, nu am incarcat-o niciodata sa mergem la un drum mai lung, dar traiesc cu gandul ca as putea sa o solicit prea mult. Fiind si oarecum incepator, nu prea am avut curaj sa-i dau tare cu pasager. Oricum, daca nu o vand, anul asta va vedea si iesiri cu bagaje si pasager.

Referitor la ce spunea "Endurache", nu cred ca ramane jumatate de litru in baia de ulei. Daca il lasi sa se scurga bine, cu inclinat motorul pe o parte si alta, mai raman doar vreo 100-200 ml maxim. Am scurs uleiul ieftin intr-o sticla de 2L si cam asa a ramas. Si pusesem fix 2L.

 

Conform manualului de reparatie, daca se schimba doar uleiul, sunt necesari 2 litri. Daca se schimba uleiul si filtrul, sunt necesari 2.15 litri si daca se desface motorul, sunt necesari 2.6 litri. Teoretic, au mai ramas 600 ml in motor.

 

De intalnit ne putem intalni dar motorul motocicletei mele nu este in stare optima de functionare asa ca nu se poate folosi drept etalon. Cei care au avut motocicleta inaintea mea nu au avut grija de ea mai deloc. Singurul lucru ce a tinut-o in viata a fost fiabilitatea ei. Ma gandeam eu sa o fac boboc, asa cum a facut baiatul cu Tenere-ul de pe forum dar cand am calculat aproximativ costul si am vazut cati bani trebuie bagati sa fac bici din rahatul altora, am renuntat.

 

Mie imi tacane tachetii destul de tare. Am citit pe net ca si uleiul pe care il am acum (Motul 5100) ar juca un rol in treaba asta. La urmatorul schimb o sa incerc Motorex. La motor nu am umblat niciodata. Anul trecut avea momente cand o auzeam la relanti ca nu merge rotund. Cand am pornit-o acum, motorul mergea lin. Carburatorul a fost desfacut si curatat anul trecut si saptamana trecuta i-am pus bujii noi.

 

Cred ca stilul de mers conteaza cel mai mult cand se alege o motocicleta pentru drumuri lungi. Eu am facut fara probleme (pentru motocicleta) drumuri de 600-700 km intr-o zi, singur, cei drept. Asta e motocicleta care merge cu 80-110, maxim 120 la drum intins. Daca ii ceri mai mult, incepe sa iti arata ca nu a fost proiectata pentru asa ceva. Singurul mare inconvenient pentru mine este saua. E un calvar sa stai o zi in saua DR-ului.

 

Fiabilitatea este extraordinata. Presupun ca majoritatea stiti cum arata si cum se monteaza filtrul de aer (are cosuletul ala de plastic). In poza atasata se vede cum am gasit eu filtrul de aer cand l-am schimbat. post-5942-0-83583700-1367311169_thumb.jpg

 

Probabil ca nu a fost schimbat 10-15 ani si in timp s-a degradat si bucatele mici din el au fost aspirate in motor. Practic mergea fara filtrul de aer. Asa a mers cam 27000 de km cu fostul proprietar. Cine stie cat km a mers in total fara filtru de aer...

 

Ca sa nu mai zic ca am gasit urme de nisip de balastiera ( imi spusese fostul proprietar ca se mai plimba pe la balastiere) in cutia filtrului.

 

Cu toate astea, merge in continuare si nu m-a lasat in drum niciodata. Atata vreme cat are ulei si e tinuta in 4000-4500 de ture, merge mult si bine. Problema e ca 4000-4500 de ture in treapta a 5a inseamna cam 80-90 km/h.

 

Daca tin eu bine minte, garnitura de la capacul magnetoului e vreo 50 de ron. Problema e ca nu cred sa o aiba cineva pe stoc si trebuie data comanda. O alta varianta e silicon d-ala special pentru garniturile motoarelor. Siliconul ala trebuie aplicat cu simtul raspunderii, ca sa zic asa. Daca se da prea mult, cand strang suruburile, excesul de silicon iese pe la margini. La exterior nu e problema. Se sterge cu o carpa. La interior e posibil sa se desprinda in timp si daca bucatile sunt suficient de mari, pot obtura canalele prin care trece uleiul. Daca se aplica prea putin, o sa curga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...