Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 5,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ar fi ceva de comentat pe aici dar lumea stă în așteptare. Eu aș veni cu o provocare...Stie cineva, EXACT, de unde vine acronimul DR?

Dupa săpăturile mele, ar putea fi de la Dispatch Rider, adică niște indivizi extrem de inteligenți  (curieri militari britanici) care memorau drumul ca să nu aibă nevoie de hartă ..etc..referința WW2, pe net.

Din ce referințe am găsit eu până acum, DR-iștii sunt cei mai buni dintre cei mai buni. Are cineva, ceva împotrivă ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 06.01.2019 la 8:49, irinel2006 a spus:

Nu stiu cum au reusit aia sa se plictiseasca de ele, a mea face in februarie 29 de ani si nu am de gand sa ma despart de ea, kit ca fac doar 2000-3000 km pe an. E drept ca nu a ramas nimic nedesfacut la ea, ultima data am refacut motorul si am schimbat toti rulmentii din el. Anul asta trebuie sa vad si sa gasesc o solute pentru problema de la culbutori, imi sapureaza ulei. Am incercat cu rezosil dar nu rezista mult, dupa un timp cedeaza. Ca operatiunea sa imi manance mult timp, trebuie sa dau jos motorul pt ca am prezoane peste tot si nu pot ridica capacul din cauza cadrului. O ideie cum ati facut voi cu garnitura aia e binevenita. Momentan ma gandesc sa verific planeitatea capacului pe o sticla si la o adica sa incerc sa o refac cu smirghel fin pus pe sticla.

Unde anume curge?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@vladmariandr

Nu cunosc prea bine tipul ăsta de motor dar din câte știu e identic cu cel nelimitat, diferența de putere vine din carburația diferită. Se pare ca trebuie schimbată o parte din carburator - un capac probabil - și jicloare. Se pare că piesele ar costa circa 75 euro în Germania.

Dacă știi germana o să găsești mai multe informații pe site-urile nemțești gen dr-650.de,  cred că ei au inceput nebunia cu limitarile.

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare colegi am luat un Dr 650 RS din ‘91 ( cel putin asa scrie in acte ) motorul e tip 43A are undeva la 39k , pornire electrica , motorul pare in mintile lui cu exceptia zgomotelor de lanturi (distributie si balansier) . Am cautat manual de reparatie in eng. am gasit o gramada dar sunt scanate si calitatea cam lasa de dorit , poate aveti o versiune mai buna care sa mearga listata direct multumesc anticipat .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 11.02.2019 la 18:44, florinelu07 a spus:

Unde anume curge?

 

Imi curge pe la capacul culbutorilor in partea din fata in dreptul supapelor de evacuare. Ma dispera problema asta pentru ca inca nu am gasit solutia de a opri acea sapurare, care se prelinge de sus pana pe radiatorul de racire ulei, apoi pe varful bocancului. In primavara asta il dau iar jos si de data asta incerc sa ii fac planeitatea capacului . I-am pus prezoane tocmai din acest motiv si anume acel capac sa ramana bine strans, dar vad ca nu prea da roade.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 11.02.2019 la 10:59, vladmariandr a spus:

Salutare tuturor. Stie cineva de ce motorul SP43B este si cu 34kw si cu 25kw. Eu posed cel de 25kw si asi vrea sa stiu daca are vreo limitare mecanica sau sunt 2 motoare diferite, cu puteri diferite. Multam!

Salut.

N-am avut in mina varianta restrictionata. Teoretic, restrictionarea se face prin scaderea cantitatii de amestec/ciclu. Asta se poate face prin montarea de distantoare pe cablurile de acceleratie sau prin ingustarea admisiei prin inserarea unor bucsi in mansoanele de cauciuc de prindere a carburatoarelor pe chiuloasa sau saibe gaurite (cu aceeasi intentie). Or mai fi si altele dar cred ca la al tau e vb de distantoare pe acceleratie (ghidon) Evident ca mai sunt si alte variante de limitare a puterii ... ( mai mult in carburator, ax cu came, CDI etc)

Documentatie nu cred ca veti gasi usor pentru ca ar fi prea simplu pentru cei care au varianta restrictionata sa-si elimine facil limitarea ... 

Pe acte/motor ce scrie ? tip si serie sasiu ? 

Mecanica nu cred ca difera intre cele doua, nu ar avea nici o logica.

.. si intrebarea, ce vrei sa faci ?

Radu

Acum 5 minute, irinel2006 a spus:

 

Imi curge pe la capacul culbutorilor in partea din fata in dreptul supapelor de evacuare. Ma dispera problema asta pentru ca inca nu am gasit solutia de a opri acea sapurare, care se prelinge de sus pana pe radiatorul de racire ulei, apoi pe varful bocancului. In primavara asta il dau iar jos si de data asta incerc sa ii fac planeitatea capacului . I-am pus prezoane tocmai din acest motiv si anume acel capac sa ramana bine strans, dar vad ca nu prea da roade.

Salut.

Fenomenul uleiului care curge din motoare e SPORT NATIONAL :))

Totusi, daca zici ca ai folosit Reizosil si n-a tinut, ceva nu-i in regula acolo. Ori ai joc intre capac si chiuloasa, interstitiu mai mare de 1mm (ceea ce este enorm), nu pui corect siliconul (nu pregatesti suprafetele si/sau nu astepti destul pina se usuca si-l contaminezi cu ulei)... sau nu stringi corect suruburile capacului. 

Daca te gindesti sa rectifici capacul, nu uita ca s-ar putea sa trebuiasca se elimini material din mijloc, unde ai cota pentru axul cu came. Acolo e cam cu dichis ... Cert este ca a afla daca capacul este strimb, si unde se afla strimbatura e un pas mare inainte (sticla+lere)

Pe de alta parte, capacul, la foarte cald, se poate convinge sa se aseze bine pe chiuloasa. (cam ca manetele de frina/ambreiaj ...)

Dupa ce stii ce si cum, alegi rezolvarea.

 

Radu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai nu are garnitura capacul (o-ring) colbutorilor?

 


 

image.thumb.png.ac2710266adf386031d9cbb07a13957a.png

 

Acum 38 minute, raducod a spus:

...

Salut.

Fenomenul uleiului care curge din motoare e SPORT NATIONAL :))

Totusi, daca zici ca ai folosit Reizosil si n-a tinut, ceva nu-i in regula acolo. Ori ai joc intre capac si chiuloasa, interstitiu mai mare de 1mm (ceea ce este enorm), nu pui corect siliconul (nu pregatesti suprafetele si/sau nu astepti destul pina se usuca si-l contaminezi cu ulei)... sau nu stringi corect suruburile capacului. 

Daca te gindesti sa rectifici capacul, nu uita ca s-ar putea sa trebuiasca se elimini material din mijloc, unde ai cota pentru axul cu came. Acolo e cam cu dichis ... Cert este ca a afla daca capacul este strimb, si unde se afla strimbatura e un pas mare inainte (sticla+lere)

Pe de alta parte, capacul, la foarte cald, se poate convinge sa se aseze bine pe chiuloasa. (cam ca manetele de frina/ambreiaj ...)

Dupa ce stii ce si cum, alegi rezolvarea.

 

Radu

 

Daca este vorba de cylinder head cover, singura varianta este planare, dar trebuie facuta bine ca iti strica jocul axei cu came.

 

"meseriasii in ale DR-urilor" pun silicon de etansare, apropie fara sa stranga capacul (sa atinga, dar sa nu fie strans... cateva zecimi), lasa asa 20-30 minute si dupa stranga la cuplu.

 

Cica in felul asta nu arunca afara tot siliconul inca de la prima strangere. 

 

Mai exista si alte solutii de etansare - ceva gel de la Loctite, care se face ca plasticul casant in mediu anaerob (dupa strangere). Este ceva visiniu translucid cu miros dulceag.

Editat de florinelu07
duplicare poze
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nununu, nu cred ca vorbeam de capac culbutori :))

Etansarea cu solutia de la Loctite, ca-i facu' poza, am folosit-o la etansari unde e temp mare si gap peste 1mm, si-si face treaba, si costa ceva ...IMG_20190213_230323.thumb.jpg.5fea4820873cc4bf86955d6da9f6d847.jpg

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

On 12.02.2019 at 15:57, diclofenac said:

Lasa o adresa de mail si diseara iti trimit cu we transfer...😎

 

sasu.andrei@yahoo.com

 

Salutare ,cu riscul de a deveni insistent va rog sa imi dati si mie manualul varianta printabila ( nu cele scanate care se gasesc din belsug pe net) va multumesc anticipat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc ( berea,masa si felicitarile cu prima ocazie) 

9 hours ago, mihai c said:

siliconul ala auto negru/rosu rezistent la temperatura  este extrem de bun,adera si pe suprafete uleioase etc

Nu adera pe suprafete uleioase cu urme de mizerie , nu stiu cat l-ai folosit si la ce !!! Adera pe aluminiu daca e foarte bine degresat cu nitrodiluant sau acetona si un mic secret furat de la un “meserias” in garnituri se ia un fir textil ceva pt tricotat se trece prin silicon rosu/negru si se aseaza cu rabdare pe marginea unui capac ( ex ambreiaj) se lasa “la macerat “15-45min ( in functie de grosimea firului , ideea firului e  utila pt a nu baga prea mult silicon in interiorul motorului unde sigur nu face nimic bun . 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baieti multumesc mult pentru informatii, cert e ca de fiecare data cand am umblat la acel capac care contine culbutori si care vine prins de chiluasa, suprafetele au fost bine curatate si degresate cu diluant, apoi rezosil a fost incercat in toate modurile posibile pus si lasat sa faca putina crusta apoi capacul a fost strans usor pentru a nu se pierde in motor. Totusi recunosc ca ideea cu acel fir pus prin silicon poate fi solutia. Oricum voi incerca in primavara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si cateva specificatii. 

 

Loctite 518

Etansant anaerobic pentru suprafete metalice rigide prelucrate - semiflexibil

 

 

Caracteristici

Ideal pentru etansarea flanselor rigide din fonta, otel si aluminiu pe carcase de cutii de viteze, reductoare si motoare.

Produsul se intareste numai dupa montarea pieselor, intre suprafetele metalice, in absenta aerului(anaerob) si impiedica scurgerile de fuide.

Etanşantul anaerobic intarit umple spatiul dintre piese, asigura contactul pe toata suprafata si rezistă excelent la toate solicitarile mecanice: presiune, greutate, vibraţii, şocuri, cat si la majoritatea fulidelor industriale.

Etanseaza instantaneu la presinuni reduse si protejează suprafetele împotriva coroziunii.

Certificat ANSI/NSF Standard 61 pentru utilizare in sisteme de apa potabila ce nu depasesc 82° C

 

Date tehnice

Culoare: rosu

Interval temperatura de lucru: între -50° C si +150° C

Rezistenta la demontare: medie 

Metoda de întarire: anaeroba 

 

 

Pretul si cantitatea ar fi o mica problema , dar cand e vorba de hobby se trece cu vederea.Parerea mea e ca merita folosit doar la cartere unde nu umbli prea des pt restul capacelor e suficient siliconul auto in lipsa unor garnituri bune

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eh, daca e vorba de capacul ala complicat .... atunci da o fuga la un magazin inde poti cumpara Oringuri, de obicei acolo unde se repara hidraulice, si abuzeaza de amabilitatea vinzatorului si cauta un orig sa te satisfaca (2-3 lei buc). Poti sa-l lipesti cu silicon pe capac, ca sa stea in forma santului. Asta daca nu te induri sa cumperi garniturile originale ...la RomiMoto 30 lei de exemplu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare , cum au iesit mustele la soare am dat o tura pe la tara sa vad cum a hibernat Dr-ul si sa ii fac un prim deviz de comanda la urgenta :

- janta spate

- cauciuc spate 

- camera spate

- lant transmisie

- ulei 15w40

- filtru ulei 

- placute spate

Cine a cumparat mai recent lant de unde si ceva preturi mai omenesti ca pe net am gasit preturi de pe la 300 ron in sus si nu cred ca sunt DID sau REGINA , cauciuc tot asa 300 + , ceva si de strada .

Deja incep sa ma gandesc daca se mai merita sa merg mai departe cu verificarile :

- lant distributie si balansier

- tacheti ,axa came ,simeringuri supape

- stator alternator 

Asa la prima strigare se apropie de 1000e  ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...