infocod01 Postat Decembrie 4, 2013 Share Postat Decembrie 4, 2013 La ITP fiecare service are regulile proprii. De exemplu eu am fost la unul (daca cineva e interesat ii zic si numele) , iar baietii erau pregatiti cu tot ce le trebuie ca orice motocicleta sa treaca cu brio itp-ul. Inainte sa-mi faca testele de frana imi zice cel care se apucase de verificat "nu-ti fa probleme, punem niste caramizi pe senzorii aia daca nu tin bine franele si rezolvam " , amuzant, dar nu prea e de ras. Oricum concluzia e ca totul se rezolva, daca omul e cu " bun simt "....desi sincer cred ca siguranta primeaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dagosh88 Postat Decembrie 4, 2013 Share Postat Decembrie 4, 2013 (editat) Bineinteles ca sunt specificate toate aceste lucruri, documentul se numeste RNTR 2 si are ca obiect verificarea periodica a autovehiculelor inmatriculate in Romania. Mai exista si alte RNTR-uri, dar celelalte nu fac obiectul acestei discutii. Documentul poate fi accesat liber pe site-ul lor, adica aici: http://www.rarom.ro/cs-uploads/rntr2.pdf Daca o sa vedeti cate verificari ar trebui facute la fiecare doi ani sau chiar in fiecare an, o sa va lamuriti ca scapati usor de cele mai multe ori si asta pentru ca baietii nu isi fac treaba. Lista aceea lunga cu ce trebuie verificat ar trebui trecuta la fiecare vizita, nu doar la inregistrarea motocicletei. Asa ca ziceti mersi! in afara de istorioarele povestite de fiecare cu RAR ul, pe care le am citit si pe alte topicuri, stie cineva concret unde sunt reglementarile astea?Nu merge pe stilu romanesc gen ca fiecare statie are reglementarile ei. Fiecare statie, ca si RAR ul,trebuie sa mearga pe aceleasi reglementari. Nu ma intereseaza ca in locul X te lasa cu xenon daca-i dai 50 ron sau in locul Y te intoarce pt ca ai supercorsa. Vreau sa stiu daca este undeva trecut informatii oficiale cu privire la ce norme tre sa respecte motocicleta (de la A la Z) ca sa treci verificarea tehnica.ce plm , is satul de ca.ca.tul asta de tara unde ori tre sa stau la coada, ori tre sa dau spaga, ori sa fiu la mila si cheful unui gabor imputit,a unui judecator imputit sau a unui functionar imputit... Editat Decembrie 4, 2013 de dagosh88 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex4ice Postat Decembrie 4, 2013 Share Postat Decembrie 4, 2013 (editat) Eu i-am facut ITP-ul la podul de la Fundeni,deci vorbesc strict despre statia ITP de acolo. S-a uitat(ochiometric) la lumini, a aprins pe rand pozitia, faza scurta, faza lunga + semnalizare si avarii. Inainte sa se apuce de treaba , m-a intrebat daca am xenoane ( nu am ). apoi a verificat franele pe stand, s-a uitat la gume sa corespunda cu ce scrie in talon si cam atat. ce avarii ma ) ? ON: eu am fost cu un tuareg de 350 pe timp de iarna si i-a facut doar franele. Iar la masina , cu 100 ron in buzunarul lui , am facut itp fara motorul ei , si fara toba finala ) Trebuie doar sa vauti persoana potrivita . Editat Decembrie 4, 2013 de alex4ice Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
November Postat Decembrie 4, 2013 Share Postat Decembrie 4, 2013 Fiecare statie, ca si RAR ul,trebuie sa mearga pe aceleasi reglementari. Asa este, ai dreptate. Eu am vrut sa spun ca daca te duci la RAR pentru identificare, atunci iti verifica mai multe chestii: serie motor,culoare,tobe,etc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Adrian Postat Decembrie 4, 2013 Share Postat Decembrie 4, 2013 Bineinteles ca sunt specificate toate aceste lucruri, documentul se numeste RNTR 2 si are ca obiect verificarea periodica a autovehiculelor inmatriculate in Romania. Mai exista si alte RNTR-uri, dar celelalte nu fac obiectul acestei discutii. Documentul poate fi accesat liber pe site-ul lor, adica aici: http://www.rarom.ro/cs-uploads/rntr2.pdf Daca o sa vedeti cate verificari ar trebui facute la fiecare doi ani sau chiar in fiecare an, o sa va lamuriti ca scapati usor de cele mai multe ori si asta pentru ca baietii nu isi fac treaba. Lista aceea lunga cu ce trebuie verificat ar trebui trecuta la fiecare vizita, nu doar la inregistrarea motocicletei. Asa ca ziceti mersi! Primul post pertinent. Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
November Postat Decembrie 4, 2013 Share Postat Decembrie 4, 2013 Primul post pertinent. Multumesc. Acum ca ai documentatia la indemana,ne poti spune si noua ce-ti verifica la RAR si ce verifica la ITP? Multumesc anticipat ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator ala cu F-ul Postat Decembrie 4, 2013 Share Postat Decembrie 4, 2013 (editat) Depinde in ce toane prinzi inginerii, dar daca ar vrea sa faca un ITP pe bune, urmatoarele ar trebui verificate la moto: - frana fata + spate - lumini (semnalizari, stop frana, stop, far) - db la evacuare - concordanta celor scrise in C.I.V cu realitatea (serii, culoare, cauciucuri). - in cele din urma ii face o fotografiere (fata - laterale - spate). Dupa asta mai poti sa plimbi cusca inca 24 luni pe drum. Editat Decembrie 4, 2013 de ala cu F-ul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MirceaB Postat Decembrie 4, 2013 Share Postat Decembrie 4, 2013 (editat) Szia! De curand mi-am facut itp-ul la conserva, dupa 2 incercari de-abia mi l-a dat. (poveste lunga, masina nu avea mai nimic neinregula) Chestia e ca mi-a puricat masina pana la ultimul surubel, asa ceva n-am mai vazut. Alta data imi verificau frane, jocuri, noxe, gata. In fine, vreau sa stiu la motociclete, ce iti verifica? Ce iau la puricat? Orice inspectie tehnica periodica (ITP) incepe cu identificarea vehiculului. Adica se verifica seria de sasiu sau de cadru si seria de motor.Acestea trebuie sa corespunda cu cele trecute in cartea de identitate. Dupa asta, nu neaparat in aceasta ordine se verifca: -eficacitatea sistemului de franare pe fiecare roata in parte -functionarea sistemului de iluminat si semnalizare -jocurile in articulatii si rulmenti -etanseitatea sistemului de evacuare -eventuale scurgeri de combustibil,lichid de racire sau ulei -nivelul de uzura al cauciucurilor -buna stare a oglinzilor retrovizoare,lampi de semnalizare,sticla far -functionarea claxonului -eventualele modificari neautorizate (gen lumini xenon, modificari la esapament, instalatie de GPL) -functionarea martorilor de bord s.a.m.d. sunt mult prea multe chestiuni ce se pot verifica sa le insir aici pe toate. Acum ca in practica nu se fac nici un sfert din ele, asta-i alta problema. Editat Decembrie 4, 2013 de MirceaB Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Adrian Postat Decembrie 5, 2013 Share Postat Decembrie 5, 2013 (editat) Depinde in ce toane prinzi inginerii, dar daca ar vrea sa faca un ITP pe bune, urmatoarele ar trebui verificate la moto: - frana fata + spate - lumini (semnalizari, stop frana, stop, far) - db la evacuare - concordanta celor scrise in C.I.V cu realitatea (serii, culoare, cauciucuri). - in cele din urma ii face o fotografiere (fata - laterale - spate). Dupa asta mai poti sa plimbi cusca inca 24 luni pe drum. Da , de sigur. Ca eu le dau bani ca sa-mi faca ITP dupa toane si cum li se scoala lor. Daca eu ma duc cu o mobra care corespunde intocmai, le dau cu toanele in cap. @ MirceaB : apropos de gume, crede-ma,nu se uita la uzura asa tare (decat daca ai slick uri poate). La ce se uita insa, e dimensiunea lor,sa corespunda cu cea din talon... Daca e sa ma-ntrebi pe mine, mai grav e sa ai pe motor o guma cu dimensiunile prevazute in talon,dar DOT 2007 si tocita ,decat una de 190 in loc de 180, dar care are vechime 1-2 ani si care nu e uzata... Editat Decembrie 5, 2013 de Adrian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Arthur E Postat Decembrie 5, 2013 Share Postat Decembrie 5, 2013 Am fost azi , cu masina pe care am numere rosii : - verificat emisii noxe - verificat frane ( fata / spate / mana ) - verificat si inregistrat serii sasiu / motor Nu lumini , nu semnalizari , nu triunghiuri sau trusa , nimic altceva in afara de cele mentionate mai sus . Fiecare casa cu obiceiurile ei . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MirceaB Postat Decembrie 5, 2013 Share Postat Decembrie 5, 2013 @ MirceaB : apropos de gume, crede-ma,nu se uita la uzura asa tare (decat daca ai slick uri poate). La ce se uita insa, e dimensiunea lor,sa corespunda cu cea din talon... Daca e sa ma-ntrebi pe mine, mai grav e sa ai pe motor o guma cu dimensiunile prevazute in talon,dar DOT 2007 si tocita ,decat una de 190 in loc de 180, dar care are vechime 1-2 ani si care nu e uzata... Da, ai dreptate cu ceea ce spui, insa ceea ce am scris eu este varianta mai aproape de teorie...insa in practica e cu totul altceva. Dupa cum se spune pe la romani...practica ne omoara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Amstaff Postat Februarie 4, 2014 Share Postat Februarie 4, 2014 Stie cineva cat mai costa Inspectia Tehnica Periodica? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Proxi Postat Februarie 6, 2014 Share Postat Februarie 6, 2014 70-100 lei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lifes Postat Februarie 26, 2014 Share Postat Februarie 26, 2014 Salut.Imi cer scuze daca nu am postat corect si pentru ca nu am stat sa caut raspuns in alte topicuri,insa am nevoie urgent de un raspuns...Mi-am cumparat o aprilia rs 125 din 97(inmatriculata RO,Bucuresti) si trebuie sa ii fac Autentificarea si Itp ( itp a expirat in noiembrie anul trecut ) . Cat ma costa Autentificarea si Itp ? Trebuie sa ii fac si asigurare inainte de Rar si Itp,sau o pot face dupa ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ady_nsr Postat Februarie 26, 2014 Share Postat Februarie 26, 2014 eu am dat la autentificare 110 lei,asigurarea iti trebuie cand te duci la politie sa o inmatriculezi,itp-ul nu stiu cat e Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kerozen Postat Februarie 26, 2014 Share Postat Februarie 26, 2014 Daca este inmatriculata se fac urmatorii pasi: 1.se declara la fiscal si se ia in evidenta 2 se face identificarea(autentificarea) la RAR cu programare in prealabil,tot acolo se face si ITP,o sa il faca obligatoriu. 3 se face asigurarea pe numele tau fara numar de inmatriculare trecut in vederea inmatricularii 4 se depun toate actele la politie impreuna cu numarul de inmatriculare si se asteapta eliberarea nr de inmatriculare,CI,talonul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat Martie 11, 2014 Share Postat Martie 11, 2014 70-100 lei Mai e valabila suma asta sau sunt alte scoruri? La pod pe Fundeni se mai face ITP la moto? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Martie 11, 2014 Share Postat Martie 11, 2014 Daca este inmatriculata se fac urmatorii pasi: 1.se declara la fiscal si se ia in evidenta 2 se face identificarea(autentificarea) la RAR cu programare in prealabil,tot acolo se face si ITP,o sa il faca obligatoriu. 3 se face asigurarea pe numele tau fara numar de inmatriculare trecut in vederea inmatricularii 4 se depun toate actele la politie impreuna cu numarul de inmatriculare si se asteapta eliberarea nr de inmatriculare,CI,talonul lasand la o parte faptul ca nu te poti deplasa legal cu vehicolul pana la RAR/ ITP fara o asigurare valabila, nici nu poti face ITP fara una. Asa ca... asigurarea se face inainte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Martie 11, 2014 Share Postat Martie 11, 2014 ITP-ul il poti face la orice service autorizat sa-l faca, daca e expirat... nu e obligatoriu la RAR. RCA-ul e necesar la inmatricularea la Politie, nu e nevoie de el la ITP sau identificare... ca poti sa faci astea cu mobra adusa pe platforma. RCA valabil ai nevoie daca circuli cu ea pe drumurile publice. Si daca presupunem ca nu ai ITP valabil, nu poti circula cu ea nici daca ai RCA... bine, asta in teorie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Martie 11, 2014 Share Postat Martie 11, 2014 RCA-ul e necesar la inmatricularea la Politie, nu e nevoie de el la ITP sau identificare... ca poti sa faci astea cu mobra adusa pe platforma. PE BUNE? ia documenteaza-te: http://www.itp-automoto.ro/Acte-Necesare-ITP Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Martie 12, 2014 Share Postat Martie 12, 2014 pe bune, imi dai ca documentatie un site oarecare? ) rca iti trebuie cand circuli pe drumuri publice. in rest, poti sa stai cu ea in parcare sau sa o plimbi pe remorca pana te plictisesti. crezi ce vrei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Martie 12, 2014 Share Postat Martie 12, 2014 (editat) Iti recomand sa nu mai iei de bune lucruri pe care tu le consideri normale dar despre care nu ai habar. Sau macar sa nu le dai si altora de bune. Editat Martie 12, 2014 de Bulinu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Martie 13, 2014 Share Postat Martie 13, 2014 ITP-ul este valabil tot 2 ani? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Proxi Postat Martie 13, 2014 Share Postat Martie 13, 2014 Da. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrian_mirea Postat Martie 13, 2014 Share Postat Martie 13, 2014 (editat) Tocmai mi-am facut ITP azi la Sama Service in Pipera si lucrurile au decurs foarte bine desi motocicleta nu e tocmai intr-o stare impecabila ( urme de trante, zgarieturi pe carene si capete ghidon etc, rezervor infundat, in plus o furca nu tocmai stralucita din care curge ulei pt ca nu mai etanseaza bine - pe asta chiar trebuie s-o remediez mai ales ca se scurge pe discul de frana... - ) am trecut fara probleme. Ah si aveam ghidonul un pic slabit pentru ca am umblat recent la el si nu l-am strans cum trebuie. Mi-a spus de toate lucrurile astea dar se vedea ca mai mult in sensul de a le afla si nu pentru ca ar fi cautat nod in papura sa ma pice ( cum de exemplu s-a intamplat in mod evident cand am facut la automobil la Radacini, picat pt o bieleta ) mportant e sa mearga luminile, franele, sa corespunda seriile, numerele, si chestii din astea. Am ales serviceul asta pentru ca e aproape de locul de munca si nu regret decizia, de costat a fost 95 ron. Editat Martie 13, 2014 de adrian_mirea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.