Sari la conținut

moshulik
 Share

Postări Recomandate

Vizitator Adrian

in afara de istorioarele povestite de fiecare cu RAR ul, pe care le am citit si pe alte topicuri, stie cineva concret unde sunt reglementarile astea?

Nu merge pe stilu romanesc gen ca fiecare statie are reglementarile ei. Fiecare statie, ca si RAR ul,trebuie sa mearga pe aceleasi reglementari.


Nu ma intereseaza ca in locul X te lasa cu xenon daca-i dai 50 ron sau in locul Y te intoarce pt ca ai supercorsa.

 

Vreau sa stiu daca este undeva trecut informatii oficiale cu privire la ce norme tre sa respecte motocicleta (de la A la Z) ca sa treci verificarea tehnica.

ce plm , is satul de ca.ca.tul asta de tara unde ori tre sa stau la coada, ori tre sa dau spaga, ori sa fiu la mila si cheful unui gabor imputit,a unui judecator imputit sau a unui functionar imputit...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 984
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

La ITP fiecare service are regulile proprii.

 

De exemplu eu am fost la unul (daca cineva e interesat ii zic si numele) , iar baietii erau pregatiti cu tot ce le trebuie ca orice motocicleta sa treaca cu brio itp-ul.

Inainte sa-mi faca testele de frana imi zice cel care se apucase de verificat "nu-ti fa probleme, punem niste caramizi pe senzorii aia daca nu tin bine franele si rezolvam " :), amuzant, dar nu prea e de ras.

 

Oricum concluzia e ca totul se rezolva, daca omul e cu " bun simt "....desi sincer cred ca siguranta primeaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bineinteles ca sunt specificate toate aceste lucruri, documentul se numeste RNTR 2 si are ca obiect verificarea periodica a autovehiculelor inmatriculate in Romania. Mai exista si alte RNTR-uri, dar celelalte nu fac obiectul acestei discutii.

 

Documentul poate fi accesat liber pe site-ul lor, adica aici: http://www.rarom.ro/cs-uploads/rntr2.pdf

 

Daca o sa vedeti cate verificari ar trebui facute la fiecare doi ani sau chiar in fiecare an, o sa va lamuriti ca scapati usor de cele mai multe ori si asta pentru ca baietii nu isi fac treaba. Lista aceea lunga cu ce trebuie verificat ar trebui trecuta la fiecare vizita, nu doar la inregistrarea motocicletei.

 

Asa ca ziceti mersi!

 

in afara de istorioarele povestite de fiecare cu RAR ul, pe care le am citit si pe alte topicuri, stie cineva concret unde sunt reglementarile astea?

Nu merge pe stilu romanesc gen ca fiecare statie are reglementarile ei. Fiecare statie, ca si RAR ul,trebuie sa mearga pe aceleasi reglementari.


Nu ma intereseaza ca in locul X te lasa cu xenon daca-i dai 50 ron sau in locul Y te intoarce pt ca ai supercorsa.

 

Vreau sa stiu daca este undeva trecut informatii oficiale cu privire la ce norme tre sa respecte motocicleta (de la A la Z) ca sa treci verificarea tehnica.

ce plm , is satul de ca.ca.tul asta de tara unde ori tre sa stau la coada, ori tre sa dau spaga, ori sa fiu la mila si cheful unui gabor imputit,a unui judecator imputit sau a unui functionar imputit...

Editat de dagosh88
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu i-am facut ITP-ul la podul de la Fundeni,deci vorbesc strict despre statia ITP de acolo. S-a uitat(ochiometric) la lumini, a aprins pe rand pozitia, faza scurta, faza lunga + semnalizare si avarii. Inainte sa se apuce de treaba , m-a intrebat daca am xenoane ( nu am ). apoi a verificat franele pe stand, s-a uitat la gume sa corespunda cu ce scrie in talon si cam atat.

ce avarii ma :)) ?

 

 

ON: eu am fost cu un tuareg de 350 pe timp de iarna si i-a facut doar franele.

Iar la masina , cu 100 ron in buzunarul lui , am facut itp fara motorul ei , si fara toba finala :))

Trebuie doar sa vauti persoana potrivita .

Editat de alex4ice
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Fiecare statie, ca si RAR ul,trebuie sa mearga pe aceleasi reglementari.

 

 

Asa este, ai dreptate. Eu am vrut sa spun ca daca te duci la RAR pentru identificare, atunci iti verifica mai multe chestii: serie motor,culoare,tobe,etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

Bineinteles ca sunt specificate toate aceste lucruri, documentul se numeste RNTR 2 si are ca obiect verificarea periodica a autovehiculelor inmatriculate in Romania. Mai exista si alte RNTR-uri, dar celelalte nu fac obiectul acestei discutii.

 

Documentul poate fi accesat liber pe site-ul lor, adica aici: http://www.rarom.ro/cs-uploads/rntr2.pdf

 

Daca o sa vedeti cate verificari ar trebui facute la fiecare doi ani sau chiar in fiecare an, o sa va lamuriti ca scapati usor de cele mai multe ori si asta pentru ca baietii nu isi fac treaba. Lista aceea lunga cu ce trebuie verificat ar trebui trecuta la fiecare vizita, nu doar la inregistrarea motocicletei.

 

Asa ca ziceti mersi!

 

Primul post pertinent.

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator ala cu F-ul

Depinde in ce toane prinzi inginerii, dar daca ar vrea sa faca un ITP pe bune, urmatoarele ar trebui verificate la moto:

 

- frana fata + spate

- lumini (semnalizari, stop frana, stop, far)

- db la evacuare

- concordanta celor scrise in C.I.V cu realitatea (serii, culoare, cauciucuri).

- in cele din urma ii face o fotografiere (fata - laterale - spate).

 

Dupa asta mai poti sa plimbi cusca inca 24 luni pe drum. ;)

Editat de ala cu F-ul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Szia!

De curand mi-am facut itp-ul la conserva, dupa 2 incercari de-abia mi l-a dat. (poveste lunga, masina nu avea mai nimic neinregula) Chestia e ca mi-a puricat masina pana la ultimul surubel, asa ceva n-am mai vazut. Alta data imi verificau frane, jocuri, noxe, gata.

In fine, vreau sa stiu la motociclete, ce iti verifica? Ce iau la puricat?

Orice inspectie tehnica periodica (ITP) incepe cu identificarea vehiculului. Adica se verifica seria de sasiu sau de cadru si seria de motor.Acestea trebuie sa corespunda cu cele trecute in cartea de identitate.

Dupa asta, nu neaparat in aceasta ordine se verifca:

-eficacitatea sistemului de franare pe fiecare roata in parte

-functionarea sistemului de iluminat si semnalizare

-jocurile in articulatii si rulmenti

-etanseitatea sistemului de evacuare

-eventuale scurgeri de combustibil,lichid de racire sau ulei

-nivelul de uzura al cauciucurilor

-buna stare a oglinzilor retrovizoare,lampi de semnalizare,sticla far

-functionarea claxonului

-eventualele modificari neautorizate (gen lumini xenon, modificari la esapament, instalatie de GPL)

-functionarea martorilor de bord

 

s.a.m.d. sunt mult prea multe chestiuni ce se pot verifica sa le insir aici pe toate.

 

Acum ca in practica nu se fac nici un sfert din ele, asta-i alta problema. ;)

Editat de MirceaB
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Adrian

Depinde in ce toane prinzi inginerii, dar daca ar vrea sa faca un ITP pe bune, urmatoarele ar trebui verificate la moto:

 

- frana fata + spate

- lumini (semnalizari, stop frana, stop, far)

- db la evacuare

- concordanta celor scrise in C.I.V cu realitatea (serii, culoare, cauciucuri).

- in cele din urma ii face o fotografiere (fata - laterale - spate).

 

Dupa asta mai poti sa plimbi cusca inca 24 luni pe drum. ;)

 

 

Da , de sigur. Ca eu le dau bani ca sa-mi faca ITP dupa toane si cum li se scoala lor. Daca eu ma duc cu o mobra care corespunde intocmai, le dau cu toanele in cap.

 

 

@ MirceaB : apropos de gume, crede-ma,nu se uita la uzura asa tare (decat daca ai slick uri poate). La ce se uita insa, e dimensiunea lor,sa corespunda cu cea din talon...

 

Daca e sa ma-ntrebi pe mine, mai grav e sa ai pe motor o guma cu dimensiunile prevazute in talon,dar DOT 2007 si tocita ,decat una de 190 in loc de 180, dar care are vechime 1-2 ani si care nu e uzata...

Editat de Adrian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost azi , cu masina pe care am numere rosii :

- verificat emisii noxe

- verificat frane ( fata / spate / mana )

- verificat si inregistrat serii sasiu / motor

Nu lumini , nu semnalizari , nu triunghiuri sau trusa , nimic altceva in afara de cele mentionate mai sus . Fiecare casa cu obiceiurile ei :) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ MirceaB : apropos de gume, crede-ma,nu se uita la uzura asa tare (decat daca ai slick uri poate). La ce se uita insa, e dimensiunea lor,sa corespunda cu cea din talon...

 

Daca e sa ma-ntrebi pe mine, mai grav e sa ai pe motor o guma cu dimensiunile prevazute in talon,dar DOT 2007 si tocita ,decat una de 190 in loc de 180, dar care are vechime 1-2 ani si care nu e uzata...

Da, ai dreptate cu ceea ce spui, insa ceea ce am scris eu este varianta mai aproape de teorie...insa in practica e cu totul altceva. Dupa cum se spune pe la romani...practica ne omoara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Salut.Imi cer scuze daca nu am postat corect si pentru ca nu am stat sa caut raspuns in alte topicuri,insa am nevoie urgent de un raspuns...Mi-am cumparat o aprilia rs 125 din 97(inmatriculata RO,Bucuresti) si trebuie sa ii fac Autentificarea si Itp ( itp a expirat in noiembrie anul trecut ) . Cat ma costa Autentificarea si Itp ? Trebuie sa ii fac si asigurare inainte de Rar si Itp,sau o pot face dupa ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca este inmatriculata se fac urmatorii pasi:

1.se declara la fiscal si se ia in evidenta

2 se face identificarea(autentificarea) la RAR cu programare in prealabil,tot acolo se face si ITP,o sa il faca obligatoriu.

3 se face asigurarea pe numele tau fara numar de inmatriculare trecut in vederea inmatricularii

4 se depun toate actele la politie impreuna cu numarul de inmatriculare si se asteapta eliberarea nr de inmatriculare,CI,talonul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Daca este inmatriculata se fac urmatorii pasi:

1.se declara la fiscal si se ia in evidenta

2 se face identificarea(autentificarea) la RAR cu programare in prealabil,tot acolo se face si ITP,o sa il faca obligatoriu.

3 se face asigurarea pe numele tau fara numar de inmatriculare trecut in vederea inmatricularii

4 se depun toate actele la politie impreuna cu numarul de inmatriculare si se asteapta eliberarea nr de inmatriculare,CI,talonul

lasand la o parte faptul ca nu te poti deplasa legal cu vehicolul pana la RAR/ ITP fara o asigurare valabila, nici nu poti face ITP fara una. Asa ca... asigurarea se face inainte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ITP-ul il poti face la orice service autorizat sa-l faca, daca e expirat... nu e obligatoriu la RAR.

RCA-ul e necesar la inmatricularea la Politie, nu e nevoie de el la ITP sau identificare... ca poti sa faci astea cu mobra adusa pe platforma. RCA valabil ai nevoie daca circuli cu ea pe drumurile publice. Si daca presupunem ca nu ai ITP valabil, nu poti circula cu ea nici daca ai RCA... bine, asta in teorie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe bune, imi dai ca documentatie un site oarecare? :))

rca iti trebuie cand circuli pe drumuri publice. in rest, poti sa stai cu ea in parcare sau sa o plimbi pe remorca pana te plictisesti.

crezi ce vrei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti recomand sa nu mai iei de bune lucruri pe care tu le consideri normale dar despre care nu ai habar. Sau macar sa nu le dai si altora de bune.

Editat de Bulinu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...