Sari la conținut

LICHID DE FRANA - Totul despre Tipuri/Clase/Comparatii


Postări Recomandate

... vreau sa-mi completez lichidul de frana .. am un lichid de frana de DACIA ... tot DOT 4 ... merge sa completez cu acesta ?

salut

intai verifica ce scrie pe capacul unde vrei sa completezi

dot 4 se poate amesteca cu dot 3 dar in nici un caz cu dot 5 sau dot 5.1

daca e ok poti folosi si romanesc dar din sticla sigilata sa nu fie amestecat cu altceva

numai bine !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...
  • Răspunsuri 181
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

DOT 4 pentru Moto. Ca producatori, gama este larga

 

Banuiam ca e larga... de aia am cerut si ceva pareri. :cheers:

 

Iar in ceea ce priveste tipul... mie imi trebuie DOT4, dupa cum bine spusesi. Exista insa diferente intre DOT4 pentru Moto si DOT4 pt. automobile?

Editat de dannutz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai sunt unii care nu stiu ce fel de lichid de frana sa foloseasca. in general scrie pe capacul de la vasul de lichid.

 

mai sunt unii (ca tine, de exemplu) care nu se oboseasca sa citeasca topicul inainte sa dea reply.

 

dupa cum bine a spus buster, sunt nshpe mii de tipuri de lichid dot 4, care imi trebuie mie. poate n-am vorbit eu romaneste cum trebuie, si sper ca am facut-o acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exista 3 tipuri de lichid de frana (mai uzuale) . dot 3 , d0t 4 si dot 5.5 . e bine sa folosesti ce este recomandat de producator dar daca nu stii ce recomanda producatorul , nu trebuie decat sa spui ce motor ai si vei primi raspunsul imediat.

:ok:

 

<small>--- Mesaj completat în 19 Feb 2008 02:33 -------------</small><br/>:eek:

 

oameni buni... :cheers: :huh: :huh:

 

eu am o honda cbr 600 f. stiu deja ca imi trebuie DOT4. vreau sa stiu daca ati avut experiente cu un fel sau altul de lichid DOT4. va rog frumos, nu mai postati aiurea sa-mi spuneti ca-mi trebuie dot4, mai bine va abtineti. daca aveti ceva de spus in legatura cu o marca sau alta de lichid, va rog frumos sa o faceti.

 

in rest, cica vine caldura!!! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

YACCO DOT 5.1 -lichid de frana racing, are punctul de fierbere peste DOT 4 sau DOT 5.

este un lichid de frana sintetic, si se comporta excelent in sistemele de franare moto, in special in etrierele cu cate 6 pistonase. recomand cu incredere

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti recomand cu incredere orice DOT 5.1 care nu este siliconic.

Ultimul produs de la MOTUL, este un DOT4 cu proprietati superioare celui mai bun dot5,1.

 

produsul cu pricina este MOTUL RBF600 Factory Line si se vinde la 500ml daca nu ma insel. Am sa parasesc si eu dot5.1 in favoare motului :cheers:

 

--- Mesaj completat în 21 Feb 2008 09:52 -------------
Iti recomand cu incredere orice DOT 5.1 care nu este siliconic.

Ultimul produs de la MOTUL, este un DOT4 cu proprietati superioare celui mai bun dot5,1.

 

produsul cu pricina este MOTUL RBF600 Factory Line si se vinde la 500ml daca nu ma insel. Am sa parasesc si eu dot5.1 in favoare motului :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Titlul topicului este foarte sugestiv. Exact asta ma intereseaza: cum se schimba lichidul de frana la un ambreiaj hidraulic ? Ce alte operatii anexe sunt indicate ?

 

Lichidul de frana l-am schimbat. Diferenta este ca maneta de ambreiaj nu se intareste/opune rezistenta ca maneta de frana, si nu imi dau seama daca se face presiune suficienta incat sa iasa lichidul prin aerisire, asa ca nu m-am bagat.

 

Care sunt diferentele intre schimbul lichidului hidraulic la frana si ambreiaj ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu este nicio diferenta , faci aceleasi operatiuni ca si la lichidul de frana si cand nu mai iese aer pe la aerisitor inseamna ca sa aerisit . Totusi trebuie sa simti o mica rezistenta si la actionarea ambreajului . Mai mentionez ca verificarea cuplarii/decuplarii ambreajului nu se face cand uleiul este rece la moto care au aceeasi baie de ulei si ptr cutie si motor .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De la aerisitor - vii cu un furtunas intr-un recipient de colectare, apoi deschizi aerisitorul si incepi sa dai la maneta, pe masura ce completezi cu lichid proaspat pe sus. Urmaresti culoarea lichidului pe furtunas. Ideea este ca aerisitorul trebuie sa fie suficient de deschis incat presiunea din sistem sa impinga afara lichidul, nu sa actioneze pistonasul "slave" de pe ambreiaj. Sistemul nu va avea pe unde sa traga aer, in momentul eliberari manetei - va apare depresiune, insa mult mai probabil ea va fi compensata din rezervorul de lichid de sus, eventualul "recul" de jos va trage inapoi doar o fractiune de lichid din debitul pompei, din vasul de colectare, deci o anumita cantitate se va mai plimba putin inainte si inapoi, dar per ansamblu, lichidul nou il va dezlocui pe cel vechi.

 

O singura neclaritate am si eu - daca nu cumva sistemul poate sa traga aer pe la aerisitor - daca e deschis prea mult, poate trage printre spirele fileului, dar in orice caz la final faci si tehnica clasica de aerisire - maneta libera - deschis aerisitorul - actionat maneta, inchis aerisitorul, eliberat maneta, reluat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De la aerisitor - vii cu un furtunas intr-un recipient de colectare, apoi deschizi aerisitorul si incepi sa dai la maneta, pe masura ce completezi cu lichid proaspat pe sus. Urmaresti culoarea lichidului pe furtunas. Ideea este ca aerisitorul trebuie sa fie suficient de deschis incat presiunea din sistem sa impinga afara lichidul, nu sa actioneze pistonasul "slave" de pe ambreiaj. Sistemul nu va avea pe unde sa traga aer, in momentul eliberari manetei - va apare depresiune, insa mult mai probabil ea va fi compensata din rezervorul de lichid de sus, eventualul "recul" de jos va trage inapoi doar o fractiune de lichid din debitul pompei, din vasul de colectare, deci o anumita cantitate se va mai plimba putin inainte si inapoi, dar per ansamblu, lichidul nou il va dezlocui pe cel vechi.

 

O singura neclaritate am si eu - daca nu cumva sistemul poate sa traga aer pe la aerisitor - daca e deschis prea mult, poate trage printre spirele fileului, dar in orice caz la final faci si tehnica clasica de aerisire - maneta libera - deschis aerisitorul - actionat maneta, inchis aerisitorul, eliberat maneta, reluat.

Asa se schimba,ai dreptate !!Aer nu prea trage pe langa filet,poti pune un pic de vaselina si bineinteles faci o aerisire de final da tot cu furtunasu pe aeresitor sa nu te umpli de lichid de frana. :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

ca in titlu, am o intrebare: se deosebeste, tehnic vb,schimbul lichidului de frana de la o instalatie simpla fara abs la una cu abs?are lichidul cumva traseu prin instalatia de abs? ca nu cunosc principiul.la vechea mea moto(transalp) am schimbat chiar toate consumabilele insa la actuala as vrea sa ma documentez mai intai(bmw r 12gs) :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Trece prin modulatorul de abs,sigur ca da.

Tu ai frane combinate +servo(ABS de generatia a treia),ai aerisitoarele de la roata si sub rezervor,pe modulatorul ABS aerisitoare pt.fata /spate.La modelul de generatia a doua erau doua aerisitoare fata/spate,tu s-ar putea sa ai trei.

Procedura este mai complicata la tine,dar o poti face babeste..desfaci vasul de lichid,apoi aerisitorul din dreapta fata si dai la maneta(la rece,fara motor pornit)pina se duce lichidul din pahar,apoi umpli.Te uiti jos,dupa ce ai pus in prealabil un furtunas transparent(de ala de perfuzii)si cind lichidul are aceeasi culoare ca cel de sus strangi aerisitorul,apoi treci la celalalt aerisitor si repeti procedura.

Pe spate la fel,doar ca aici ai rezervorul in spate(stii asta) si doar un aerisitor.

Trebuie sa ai grije sa nu ramai fara lichid in paharel si sa nu traga aer,de aceea este bine sa fiti doi,unu cu geana pe pahar,tu la munca de jos.

Cam asta este,asa am facut la a mea si nu am avut probleme.

Bafta..

Luigi Vicol

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trece prin modulatorul de abs,sigur ca da.

Tu ai frane combinate +servo(ABS de generatia a treia),ai aerisitoarele de la roata si sub rezervor,pe modulatorul ABS aerisitoare pt.fata /spate.La modelul de generatia a doua erau doua aerisitoare fata/spate,tu s-ar putea sa ai trei.

Procedura este mai complicata la tine,dar o poti face babeste..desfaci vasul de lichid,apoi aerisitorul din dreapta fata si dai la maneta(la rece,fara motor pornit)pina se duce lichidul din pahar,apoi umpli.Te uiti jos,dupa ce ai pus in prealabil un furtunas transparent(de ala de perfuzii)si cind lichidul are aceeasi culoare ca cel de sus strangi aerisitorul,apoi treci la celalalt aerisitor si repeti procedura.

Pe spate la fel,doar ca aici ai rezervorul in spate(stii asta) si doar un aerisitor.

Trebuie sa ai grije sa nu ramai fara lichid in paharel si sa nu traga aer,de aceea este bine sa fiti doi,unu cu geana pe pahar,tu la munca de jos.

Cam asta este,asa am facut la a mea si nu am avut probleme.

Bafta..

Luigi Vicol

 

 

da tu cand bagi lichidul nou peste cel vechi, nu se amesteca intre ele? sa aiba aceeasi culoare? cum iti dai seama cand ai terminat? ca asa, poti sa bagi 4 litrii pana ajungi la sfarsitul de care pomenesti tu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa se face in general schimbul de lichid de frana, nu numai la motociclete, si tocmai pentru a preveni intrarea aerului in sistem. Si chiar nu conteaza daca se amesteca putin cel vechi cu cel nou. Si iti dai seama imediat cand incepe sa curga cel nou pe la aerisitor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
da tu cand bagi lichidul nou peste cel vechi, nu se amesteca intre ele? sa aiba aceeasi culoare? cum iti dai seama cand ai terminat? ca asa, poti sa bagi 4 litrii pana ajungi la sfarsitul de care pomenesti tu.

 

Lichidul vechi este tulbure la culoare,cel nou este ca mierea,cine a mai facut schimbul stie asta.Nu se amesteca intre ele deoarece este ulei,este vascos,nu este asa fluid ca alte lichide+ca diametrul conductelor este foarte mic..

Luigi Vicol

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lichidul vechi este tulbure la culoare,cel nou este ca mierea,cine a mai facut schimbul stie asta.Nu se amesteca intre ele deoarece este ulei,este vascos,nu este asa fluid ca alte lichide+ca diametrul conductelor este foarte mic..

Luigi Vicol

 

adica trebuie sa desfaci vasul, sa dai la pompa pana scade nivelul pana aproape de fundul vasului, apoi sa incepi sa torni din cel nou peste, si toate astea cu grija sa nu scada de tot, sa nu bagi aer in instalatie?? :moto:

 

cele bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...