Sari la conținut

Bucuresti-dakar Un Om, O Moto, O Luna


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 87
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Well, India este in plan :P Vreau sa fac si turul Asiei, probabil prin 2009 sau 2010 cel tarziu. America de sud o am si pe ea in vizor, doar ca va fi o tura mai scumpa ... O s-o fac dupa ce termin Africa si Asia si posibil combinat cu America Centrala (cea de nord nu ma intereseaza).

Oricum am mai ajuns la o concluzie in tura asta ... Mie spre final mi se facuse dor de Rumunija, abia asteptam sa ma intorc ... Dupa 3-4 zile de Rumunija deja ma visam din nou cutreierand cu mobra ...

Asa, ca la tura urmatoare, Cape Town-Bucuresti, probabil din Dar es Salaam sau Nairobi o sa i-au avionul si o sa vin pt. o saptamana-doua in tara pt. relaxare si sa ma intorc apoi si cu consumabile&shit. Pt. African o sa gasesc fo gazda pe acolo, ceva :jump:

 

Oricum ma indoiesc ca India o sa ma faca mai rasist decat senegal :jump: Adica nu ma deranjeaza sa astept nici cu zilele dupa cate o chestie, nu ma deranjeaza animalele pe strada sau saracia ... nici macar aglomeratia ... Dar m-a deranjat nesimtirea si disperarea negrilor din Senegal ... Mai ales in Roso, unde nu aveai nici macar o sansa sa scapi nejecmanit ...

 

 

Felicitari tinere!

Intr-adevar se vede ca esti impatimit bine de tot...

Si eu iti sugerez ceva, ca ziceai ca te gandesti la un tur prin Asia.... nu te-ar tenta sa vii si prin Australia respectiv NZ? Inainte, sau dupa Asia, nu conteaza.

Sanatate maxima,

Stefan.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:D vai de mine calatorule, tu ..................... chiar sti SA TRAIESTI VIATA !!!

de ce ai hotarat sa pleci de unul singur, la o asemenea vacanta ???

 

cuvintele de lauda nu-si au rostul, Marcos sa ramai acesta mereu !

:kiss:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari tinere!

Intr-adevar se vede ca esti impatimit bine de tot...

Si eu iti sugerez ceva, ca ziceai ca te gandesti la un tur prin Asia.... nu te-ar tenta sa vii si prin Australia respectiv NZ? Inainte, sau dupa Asia, nu conteaza.

Sanatate maxima,

Stefan.

 

Am in plan si Australia, vreau doar sa fac tot turul lumii pana vine doamna cu coasa :laugh: Toti, ca prioritati, terminat Africa, apoi Asia, dupa aceea America de Sud si cea centrala, urmeaza australia si apoi mai ramane doar America de nord ... dar momentan sunt doar vise, la anul ma multumesc doar cu un Cape Town-Bucuresti :lol:

 

:D vai de mine calatorule, tu ..................... chiar sti SA TRAIESTI VIATA !!!

de ce ai hotarat sa pleci de unul singur, la o asemenea vacanta ???

 

cuvintele de lauda nu-si au rostul, Marcos sa ramai acesta mereu !

:kiss:

 

Pai singur pt. ca n-am gasit doritori in .ro ... Daca probabil ar fi cineva interesat, why bot :laugh:

 

Anyway, pt. ca vad ca mi s-a "redeschis" topicul, o sa revin cu ceva poze puse in ordine plus altele care nu le-am postat :P dar maine :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

abia acum am citit topicul si am ramas impresionat. bravo si bafta in continuare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce nu ii faceti un templu unde sa ii aduceti ofrande lui Marcos..,oricine poate face asta daca are gena necesara (de motociclist) si bani, nu putini, eu daca as avea un sponsor as face turul lumii, singur, pana l-as falimenta.., felicitari ,Marcos, iti traiesti viata asa cum as face-o si eu daca as fi avut circumstantele necesare, nu-i bai , in urmatorii ani am in plan ocolul pamantului pe motoreta si daca nu il vei face pana atunci, posibil sa fim tovarasi de drum.Numa bine iti doresc..,ma nerveaza rau mototrompetistii astia care fac o Transalpina si cred ca sunt aventurieri, dar cand vad ce inseamna cu adevarat aventura se pun pe facut osanale..,penibil!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca puneati mina de la mina , pina acum ii faceati o statuie faina si mare , cel putin 3 m inaltime . Oricare dintre voi puteti realiza asa ceva . Si nu va trebuie decit un singur ingredient : curaj .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

as pune curajul pe primul loc si eu , ptr toate .

apoi imaginatie .

 

il felicit pe Marcos si ii doresc sa nu i se intample niciodata lucrurile acele a ptr care nu se pleaca singur la drum .

adica bulan la nesfarsit !

Editat de LOTRU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai fugiti de v-ascundeti ca toti dati vina pe bani... citi din aia care fac drumuri de genul asta cu motocicleta au bani de sa-i dea afara din casa? E plina Romania de bmweuri, trageti o linie la jumatatea africii sa vedem citi romani o trec anual pe motor sau masina sau pe bicicleta sau pe jos? Toata lumea stie sa faca turul Romaniei sau al europei sau al americii de nord, da pe continente cu razboiae, gherile, tari periculoase, oameni rapiti permanent nu-i deloc la fel. Citi dintre voi au intrat macar intr-un cartier unde arata diferit fata de restul populatiei si unde toata lumea se opreste din discutii sa se uite la ei si tot al 5lea barbat are un AK47? Numai curajul conteaza, si cu cit ai bani mai putini ai nevoie de curaj si dorinta mai multa, unii au facut turul lumii cu nimica toata bani. Totul e sa-ti doresti suficient.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi permit si eu sa scriu aici cateva randuri. Nu cred ca faptul ca ai curaj te face sa pleci de acasa sa traversezi Africa, nu cred ca banii care iti lipsesc intr-un moment te impiedica pe viitor sa traversezi Alpii. Nu cred ca Marcos a plecat de acasa spunand in sinea lui "Am curaj".

Vreau sa cred ca indiferent unde am pleca - la Baicoi - in Carpati sau Alpi - Africa sau Asia ne impinge inainte mereu dorinta de aventura, de a explora, de a cunoaste si nu in ultimul rand de a simti ca intr-adevar traim.

Sunt mii de oameni care fiecare in felul lor zilnic isi incarca doza sufleteasca cu aventura si pleaca mai departe.

 

Este adevarat ca pentru fiecare aventura are alte limite deoarece suntem diferiti. Asta e frumusetea omului. Insa chiar daca sunt mii de oameni care nu pot pleca in aventura lor din diferite motive - acesti oameni traiesc prin aventurile altora.

 

PS: Pacat ca oameni ca vrajitorul ne arata ca in loc sa ne incurajam intre noi, romanii indiferent unde traiesc stiu doar sa arunce cu noroi inainte de a incerca sa explice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi permit si eu sa scriu aici cateva randuri. Nu cred ca faptul ca ai curaj te face sa pleci de acasa sa traversezi Africa, nu cred ca banii care iti lipsesc intr-un moment te impiedica pe viitor sa traversezi Alpii. Nu cred ca Marcos a plecat de acasa spunand in sinea lui "Am curaj".

Vreau sa cred ca indiferent unde am pleca - la Baicoi - in Carpati sau Alpi - Africa sau Asia ne impinge inainte mereu dorinta de aventura, de a explora, de a cunoaste si nu in ultimul rand de a simti ca intr-adevar traim.

Sunt mii de oameni care fiecare in felul lor zilnic isi incarca doza sufleteasca cu aventura si pleaca mai departe.

 

Este adevarat ca pentru fiecare aventura are alte limite deoarece suntem diferiti. Asta e frumusetea omului. Insa chiar daca sunt mii de oameni care nu pot pleca in aventura lor din diferite motive - acesti oameni traiesc prin aventurile altora.

 

PS: Pacat ca oameni ca vrajitorul ne arata ca in loc sa ne incurajam intre noi, romanii indiferent unde traiesc stiu doar sa arunce cu noroi inainte de a incerca sa explice.

 

 

BRAVO MAN

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

:rusinica:

 

"Banii" sunt cuvantul dupa care ne ascundem neputinta. E un argument penibil. Fratilor, oricine poate face un credit la banca pentru cateva mii de euro, vindeti-va masina, nu mai iesiti la bere 1 an, nu mai fumati cateva luni. Genul asta de calatorii cu motocicleta nu necesita cheltuieli extraordinare. E rusinos sa dai vina pe lipsa de bani cand nu esti in stare sa-ti misti fundul. Daca vrei sa faci o treaba, chiar se poate. Se poate si cu bicicleta, si cu un XT din 80 si cu un GS nou noutz. Fiecare o face in felul lui, dar de putut .. se poate!!!

 

Felicitari Marcos:) Poate tura urmatoare o facem impreuna. Am Africa N-S si America de Sud in plan. Si tocmai am cumparat un Africa Twin, o sa tin KTM-ul acasa :D (prietenii stiu de ce)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea este ca in orice caz banii reprezinta un impediment major pentru o astfel de "tura"

Pentru mine cel putin, 5000€ nu sunt niste bani pe care sa ii consum asa "intr-o luna la o tura"

Tot din acelasi film este si timpul - daca as pleca o luna de la munca probabil ca la intoarcere ar trebui sa imi gasesc altceva de facut.

 

 

Tot respectul meu pentru Marcos pentru asemenea plimbari!!

Iti trebuie un anume caracter sa faci asa ceva singur chiar si avand bani si timp :rusinica: precum si o mica doaga lipsa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 months later...
15 martie, scarbit total de Dakar, mai precis de locuitorii lui, decid sa plec. Cum ieseam pe “autostrada” din Dakar, se mergea in coloana, mai mergeai 3-4m, te opreai etc. Avand cuferele laterale conduceam ca o masina, deci in rand. La un moment dat simt o lovitura puternica in spate. Un idiot, si militian pe deasupra uitase sa franeze … Norocul meu, cele 2 cauciucuri in spate, n-am patit nimic nici eu nici mobra. Il las in plata domnului, si ma indrept cu viteza maxima spre Roso. In drum in casca injuram de toate cele pe senegalezi, retardati, imputiti, animale …

In Roso cum intru, eram ca o bucata de carne aruncata in bazinul cu pirahna. Cum m-au vazut negrii au inceput sa urle, sa sara, sa gesticuleze, sa faca semne sa ma opresc, io ii dadeam gaz, mai sa intru in ei daca nu sareau, si ma opresc abia la poarta de la vama.

Aici, portarul, cica 1.000 cfa sa trec. Io nu vreau sa platesc, cer sa vorbesc cu un politist si fac scandal. Tot felul de indivizi ca ma ajuta ei da ii expediez. In final ma lasa sa intru.

Unul tuciuriu se tine scai dupa mine, dar stiu unde sunt birourile. Dau pasaportul, pus stampa, pasavantul etc. In fine, asta tot scai dupa mine, pana la urma nu scap fara sa-i dau 5.000 cfa ca se pusese in fata moto si nu ma lasa sa urc pe bac. Si nici mai marunt nu mai aveam, iar de rest va dati seama ca nici nu se gandea sa dea …

Singurul om ok din Senegal, un negru amarat, se apucase sa spele mobra mea … Si chiar a spalat-o frumos. Ii dau 2.000 cfa (cam 3 euro), omul multumeste, si continua sa spele pana a facut-o luna.

Pe bac ma intalnesc cu unul din “prietenii” de ieri. Ala se bucura nespus, ma intreaba daca-l tin minte … Mie imi scapa cateva injuraturi in romana cu voce tare da n-am ce face … zic sa fiu cu ochii in paispe. Ala probabil a considerat injuraturile ca un salut in romana si era foarte bucuros … Mai ca imi venea sa-l arunc de pe bac in raul Senegal …

Ajung in Mauritania,asta scai de mine … ma duc singur la politie pt. stampa si apoi sa obtin passavant.

La politie imi sunt ceruti 2000 ouguya. Eu le zic, nu platesc nimic fara chitanta, aia fac fete-fete, eu ma tin tare. Ma duc intr-o camera fara ferestre si incep sa ma ameninte sa platesc, eu o tin tare, cer sa-l vad pe comandant.

Astia inchid usa si ma lasa in bezna (nu erau geamuri) fo 15 minute. Nu e bai, ma joc pe telefon … Dupa 15 minute, iar, sa platesc, etc, insa ii amenint ca sun la consulatul lor din Italia, cum ca ma cunosc cu consulul (bullshit) … Are ceva efect, si sunt dus la comandant.

Asta incepe sa-mi arate cum ma baga in calculator, pune stampa pe pasaport si totul ar parea ok … Insa clipeste gingas cu ochisorii lui bulbucati si sopteste mieros : atentie pt. mine ? Ii dau 500 ouguya in scarba si in mintea mea il trimit la toti dracii. Apoi 2000 ouguya pt. passavant, cu chitanta, si 4000 ouguya pt feribot, la fel cu chitanta.

Oamenilor negrii in schimb le era foame, destul de suparati saracii ca ii sarisem, asa ca se pun la poarta si nu ma lasa sa plec. Degeaba apelez la politie , astia se spala pe maini si sunt singur vs fo 9-10 negrii hamesiti.

N-am ce face pana la urma si le dau 4000 ouguya, “taxa de poarta” cica, ba mi-au facut si chitanta de mana =)

Iesind mult mai ieftin decat cu o zi inainte las Roso in urma, cu toate urarile de rau posibile … O bomba nucleara n-ar strica acolo …

Spre seara ajung in Noakshot, trag iar la Hotel Emira, bag ceva de mancare, un dus (dupa care am tanjit foarte mult toata ziua) si ma culc.

16 martie, schimb ceva euro in ouguya la receptie, bag benzina full, mai pun ceva si in sticle sa incerc sa nu mai trec prin Noadibou si sa ma duc direct in Maroc ,aprox. 580 km trebuia sa-mi ajunga benzina.

Si plec cu fenomenalele viteze de 90-100 kmh pe o caldura cumplita … Cu jacka deschisa, cataramele la cizme deschise si asa mai departe, dar tot mi-e cald de mor … n-am ce face, da-i inainte.

Cand mai aveam cam 150 km pana la granita marocana, moare motorul … zic s-o fi terminat deja benzina, dar abia golisem o canistra in rezervor … trebuia sa mai fie …. Ma uit, e benzina .. ma uit mai atent , de la cilindrul 2 se formase pe el o pelicula consistenta de ulei … zic, sa vezi ca s-a calat, s-a dus naiba … nu e nimic in jur pe o raza de peste 100 km, am dat de dracu … Verific uleiul si este la nivel insa … Imi vine ideea sa desfac si pompa de benzina si … voila, se sudasera platinile intre ele. Le desfac, curat putin, pun la loc si … merge !

Ajung seara in vama si e gol. Totul merge destul de repede, aproape european, fara spaga si pot zice ca in 2 ore zburdam iar liber prin Maroc.

Trag iar la acelas hotel la 70 km de granita. Aici ma intalnesc cu un motociclist francez, Jerome, cu un tenere 660. Palavragim pana tarziu in noapte, ma ajuta sa comand ceva de mancare ,eu comandasem, facusem muuu, muuu, si cu dejtele in fel de coarne sa inteleaga chelnerul … se pare ca in maroc puii fac muu-muuu … iar eu nu mananc carne de pasare …. El stiind franceza se intelege cu chelnerul si ma pot desfata dintr-o vaca … Facem schimb de experiente si ii zic sa nu dea naiba sa se duca pe la Roso si ne bagam la somn.

17 martie, vreau sa traversez toata Sahara de vest azi. Pe drum intalnesc foarte multi motociclisti din sens opus cu nr. de concurs si masini de raliu. Toti ma saluta si le raspund. La o benzinarie intru in vorba cu 2 participanti si aflu ca este raliul Paris-Dakar Heroes (o clona). Altfel, fara peripetii majore, ajung in Laayoune, unde simt cum incepe sa joace roata spate si la viteze mici sa se auda pocnituri. Ma dau jos de cateva ori sa verific lantul , trag de roata sa vad daca e ok, pana imi dau seama ca rulmentii s-au spart … E bezna si sunt in pustiu, imi bag piciorul si merg asa pana in Tah, cam 50 km.

Aici trag iar la Ali, bag iar mobra in sufragerie, insa cativa oameni de acolo vor sa ma ajute. Demontam roata si incepem sa muncim. De fapt sa munceasca ei, un rulment e blocat, incalzesc butucul cu o torta pe gaz, se chinuie mult, in final reusesc sa-l scoata. Aveam rulmentii vechi la mine pe care ii schimbasem din romanica, si ii pun pe acestia, desi nu erau in stare excelenta.

Vreau sa le dau bani dar refuza, vreau sa fac curatenie pe jos, dar Ali nu ma lasa. Mi se serveste in schimb “whiskey-ul” Saharei, adica un ceai foarte tare, fara alcool. Palavragim pana noaptea tarziu la 4 vrute si nevrute.

Mi-au dovedit ca berberii sunt oameni. Am numai cuvinte de lauda pt. ei, dar si pt. marocani in general . Stiu sa faca turism.

18 martie plec din Tah si fara peripetii majore ajung in Tiznit unde trag iar la acelas hotel.

19 martie, vreau sa ajung in El Jadida si plec destuld e devreme. Fac prapad din nou la McD Agadir … La aprox 20-30 km de Essoueira fac o pauza … atat ca sa vad ca un rulment iar s-a spart … Nu mai am de schimb, decid sa merg in oras sa caut ceva ceva. Dar cand sa plec, mobra moarta, nu mai invarte electromotorul . Zic, s-o fi desfacut nitel contactul de la baterie, nu e bai.

Desfac la baterie , ca s-o gasesc pe aceasta umflata si fierbinte … Clar, regulatorul de tensiune kaput. Am de schimb, si ma apuc de lucru. Unele fire sunt carbonizate si mai trebuie sa mai tai din ele, in final reusesc sa schimb.

Bateria e moarta si imi dau sufletul sa trag mobra la drum (iesisem putin in offroad), de unde, am noroc , e panta si porneste .

Ajung in Essoueira si gasesc rapid un service de mopede. Au rulmenti si mi-i schimba foarte rapid.

Dupa foarte multe gesticulari si cu ceva ajutor de traducere in franceza reusesc sa ma fac inteles ca vreau sa cumpar si o baterie noua (n-am vazut oameni mai grei de cap decat astia), pleaca unul pe un moped si vine cu bateria. Nu incape perfect in locas, e mai mare, dar nu e bai, O las asa, merge !

E ora 18 si plec spre El Jadida. Pe drum incepe sa ploua, sacadat, apoi ca sa fie perfect, asfaltul se termina si incepe mocirla, e noapte, e noroi si ploua, iar retardatii vin cu faza lunga !

Tarziu in noapte, trag la hotel Ibis in El Jadida, ud si obosit. Cred ca aratam jalnic ca si portarul a uitat sa ceara spaga …

20 martie, autostrada pana la Tanger. Ma mai ploua pe drum, mai bag un McDonalds in Rabat. In port cumpar bilet, 660 dirhami, si astept fo 4 ore nava. Nu e bai, gasesc conversatie cu un olandez si o irlandeza.

M-am amuzat putin cand am intrat sa cumpar bilet, cativa agenti mai ca se luasera la bataie pt. mine, ba sa merg cu unul, ba cu altul, trageau de mine care inspre el. Nu m-am suparat, m-au amuzat …

Pe feribot imi leaga astia mobra aiurea, si pica in timpul mersului. Imi indoaie bordul, chestia metalica care tine parbrizul si imi muta nitel comenzile.

Ajung seara in Tarifa si dorm la un hotel.

21 martie, mobra refuza sa porneasca. Iar probleme cu pompa de benzina. Ii mai frec platinile si porneste.

Undeva aproape de Granada moare mobra pe autostrada, o mai desfac pe banda de urgenta, ma ia si gaborul, dar o fac, merge si plec. Pe la Alicante, iar aceasi poveste, si pe urma spre Valencia din 40 in 40 km se gripa pompa de benzina.

La o benzinarie cu 40 km inainte de Valencia pompa de benzina moare de tot si nu mai am ce-I face. I-au un pix si il pun inntre furtunul din rezervor si carburator ca sa elimin pompa de benzina,s a mearga prin cadere.

Dar autonomia oferita este cam de 30-40 km. Ma ia iar politia pe autostrada cand puneam benzina din canistra ca sa fie full rezervorul. Vor sa cheme masina sa ma scoata de pe autostrada, dar facusem plinul, porneste si ma lasa in pace.

Trec putin de Valencia in felul asta si incepe mobra sa meaga urat, ba intr-un piston, ba in 2, asa ca ies de pe autostrada si ma bag intr-o livada cu portocale. Aici urmeaza sa-l astept pe taica-meu care venea cu dubita sa ma ridice. Am avut noroc si am mancat o groaza de portocale =)

22 martie m-am vazut cu tatal meu, incarcam mobra in masina si apoi pana pe 25 am mers continuu cu scurte pauze, conducand cu randul. Am revenit pe traseul Spania-Franta-Italia-Slovenia-Croatia-Serbia siin Rumunija pe la Drobeta. Prin Slovenia a nins rau de tot, se facuse strat maricel pe autostrada … cu mobra eram mancat …

Cu tatal meu vorbisem din Maroc sa vina spre mine. Imi era clar ca, cu cilindrul 2 din care deja curgea ulei la greu nu voi putea ajunge in Rumunija pe roti … iar o reparatie prin Spania/Franta era posibila insa prea costisitoare, asa ca … Totusi sperasem sa merg mai mult, sa ne intalnim macar prin Italia …

 

Per total, pe mobra am facut cam 14.000 km, inca aproape 5000 km in masina + ceva cu feribotul … So, o excursie de 22.000 km aprox … Nu cred sa fi fost macar o zi in care sa fi facut sub 600 km …

Pe moment am fost foarte scarbit de Senegal, cred ca acolo in loc sa ma vada ca pe o persoana, ma vedeau ca pe o pusculita : daca ma sparg gasesc euroiul inauntru. Insa apoi Marocul a fost foarte ok, iar Mauritania acceptabila. Acum mi-a mai trecut supararea pe Senegalezi, dar nu cred ca o sa ma reantorc in Dakar anytime soon. In Maroc as mai merge la anul in schimb …

Cel mai naspa lucru au fost probleme la mobra, rezolvam una, apareau altele. Totusi am avut noroc ca am ajuns inapoi in europa.

Acum am ajun si cunosc si Africa neagra, so, cred ca sunt pregatit pt. la anul pt. Cape Town-Bucuresti …

 

 

A, si apropo ... am cautat putin pe net referitor la Roso ... ca doar n-oi fi singurul ... si se pare ca nu sunt ... Cam asta am gasit :

http://www.horizonsunlimited.com/hubb/sub-...so-border-11504

 

 

De asemeni, catorva orase le-am scris denumirea putin gresit, cum ar fi Noakshot in loc de Nouakchott ... dar e un nume complex pt. mine si l-am scris cum se aude ...

 

Salut daca te duci la cape town poti sa incerci africa de est adica sa o iei prin libia egipt si apoi sudanul care o sa iti placa pentru ca sunt dune si este si foarte safe poti sa mergi la ce ora vrei iar apoi intri in kenya tanzania si ce mai e in jos saupoti lua traseul de la long way down.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Buaaaahhaaaahha...

 

Da, in the middle of fuckin nowhere, trebuia sa-si ia uleiul in punguta si sa-l duca acasa sau la primul afro-service autorizat. Poate nu ai vazut ce fac uniii in africa (razboiae?). De parca ar mai conta.

 

+ sigur nu o sa mai creasca iarba in locul unde a scurs el uleiul.. :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buaaaahhaaaahha...

 

Da, in the middle of fuckin nowhere, trebuia sa-si ia uleiul in punguta si sa-l duca acasa sau la primul afro-service autorizat. Poate nu ai vazut ce fac uniii in africa (razboiae?). De parca ar mai conta.

 

+ sigur nu o sa mai creasca iarba in locul unde a scurs el uleiul.. :rolleyes:

 

 

:drink: :makeout: hai ma body :kiss:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...