Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

Sorry daca am overreacted (cum ar zice romanu' :laugh: ). Imi mentin insa afirmatiile punctuale legate de natura GS-ului.

In regula.

M-am prins tarziu ca parerea mea ar putea sa jigneasca lumea. Nu asta a fost intentia mea.

 

Spor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Daca cineva este interesat... BMW ofera acum posibilitatea sa-ti dotezi motocicleta actuala cu ASC daca nu ai avut din fabrica.

Este valabil si pt 1200GS. De pret nu stiu nimic pt ca in stire se spune ca detalii obtii de la cel mai apropiat dealer BMW :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca cineva este interesat... BMW ofera acum posibilitatea sa-ti dotezi motocicleta actuala cu ASC daca nu ai avut din fabrica.

Este valabil si pt 1200GS. De pret nu stiu nimic pt ca in stire se spune ca detalii obtii de la cel mai apropiat dealer BMW ;)

Eu nu am avut nici macar abs pe asta distrusa. Urmatoarea va avea, totusi, desi nu-mi plac asistarile, mai ales pe motor. Au fost cateva momente in care am folosit "abs-ul de mana". De exemplu - pasager+bagaje, asfalt ud, dupa ploaie, vale, autostrada terminata brusc intr-un semafor, in Grecia. Pe la 60 am blocat usor fata, ne-am scuturat un pic, am dat drumul si am trecut pe rosu - bine ca nu venea nimeni. :laugh:

 

Spor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca cineva este interesat... BMW ofera acum posibilitatea sa-ti dotezi motocicleta actuala cu ASC daca nu ai avut din fabrica.

Este valabil si pt 1200GS. De pret nu stiu nimic pt ca in stire se spune ca detalii obtii de la cel mai apropiat dealer BMW ;)

 

Sursa ? (de curiozitate, ca mindra mea are toate prostiile pe ea :laugh: )

Editat de nazdravanul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uleiul nu este un impediment, ca pun ulei auto si e ultra ieftin

:P :laugh: ...cine stie, stie!... :clap:

Mesaj completat

Mai baieti, nu ma pot abtine sa nu intervin la un asemenea subiect.

 

12 GS are un consum normal de ulei de pina la 1 litru / 1.000 km, da ati citit bine. 1 litru / 1.000 km.

Ce este peste acesta valoare este o problema de luat in seama, ce este sub aceasta valoare , E PERFECT NORMAL.

Va intrebati de ce consuma?

Pentru ca asa trebuie ! Asa e gandit.

Constructiv, BOXERUL, fiind racit cu aer, e compus , ca si orice alt motor din materiale compozite care se dilata diferit.

Consumul de ulei nu se datoreaza faptului ca motorul este lasat pe cricul lateral, ci tocmai acestor coeficienti de dilatare diferiti. Care va sa zica, cand motorul e rece, intre piston si cilindru ( camasa) exista un spatiu cu cativa microni de mm mai mare decat atunci cand motorul este cald si pistoanele sunt dilatate, practic "mai lipite" de suprafata cilindrului). Acest spatiu permite si anumite "scurgeri" de ulei , practic pe interiorul cilindrului, pelicula de ulei ramasa in urma cursei pe care o face pistonul catre punctul mort inferior este mai groasa , iar acest ulei este ars in momentul celui de-al 3-lea timp al motorului, odata cu explozia /arderea / detenta, cum vreti sa-i spuneti.

La motoarele racite cu apa, diferenta intre acesti coeficienti de dilatare ai materialeleor componente nu este mare, este mult mai mica , de aici si consumul mic sau chiar inexistent de ulei.

 

Ulei se mai consuma si la ritmuri alerte de mers, la turatii mari, si de obicei mentinute constant ( exemplu: rularea pe autostrada).

Va veti intreba de ce ? Pentru ca pur si simplu in loc de 4.000 rpm, bagi mana in gaz si mergi cu 5.500-6.000 rpm. In mod evident, in loc de 4000 de curse, pistonul face 6000 de curse pe minut, iar asta duce la o cantitate de ulei mai mare ramasa pe peretii cilindrilor si implicit la arderea acestei cantitati.

Acestea sunt motivele pentru care un boxer consuma ulei "de nou".

 

Bineinteles, in timp , dupa folosire indelungata , apar uzurile la segmenti si la cilindri si pelicula cu pricina este in crestere. Atentie, vorbim de uzuri de microni de mm, dar asta insemna mult. Automat creste si cnsumul de ulei.

Cand uleiul din motor este uzat, si s-a rulat cu el aproape de cei 10.000 km ai intervalului de schimb , el isi pierde din proprietati , devine mai fluid, mai subtire, si se strecoara mai bine prin spatiile mai sus amintite, scaparile sunt mai mari. Totodata scad si proprietatile de ungere. Fiind un motor boxer care lucreaza la temperaturi mari, uleiul " se prajeste" ca si in fripteuza lui Iulian, de aceea recomand cu caldura schib de ulei , mai devreme de 10.000 km. Astfel ai o compresie mai buna, o ungere mai buna, motorul suna mai placut. Personal eu il schimb la 5.000 km, cine ma stie , cunoaste acest amanut. Nu va zgarciti la filtre si ulei, SUNT VIATA MOTORULUI VOSTRU !

 

Iulian, te sfatuiesc sa faci un rodaj in felul urmator:

-sa incerci sa nu mentii turatia motorului constanta ci sa "urci si sa cobori" in ture motorul, pentru ai permite acestuia cicluri complete de incalzire / racire, si astfel piesele din el isi creeaza uzura normala, sa nu devina "sticloase" . NU ai sa sesizezi pe nici un instrument de bord variatii de temperatura generate de ciclurile de care vorbeam , dar crede-ma, ele exista , si ii fac bine motorului tau.

-Schimba des treptele si nu depasi in primii 1.000 km, turatii de 4.000 km.

-Stiu ca o sa mergi pe autostrada, dar incearca sa eviti mentinerea constanta a turatiei, e foarte important ! Uita ca ai tempomat in primii 1.000 km. La primul service ( intre 500 si 1200 km) ti se vor strange suruburile la chiulase, dupa care poti sa-i dai un pic mai tare, suna-ma si-ti dau detalii.

Mesaj completat

 

 

Are o husa in care tine ascuns bidonul cu ulei.

Am vazut-o eu :clap:

.... ;) ..daniel, ma uimesti incontinuu!...nu trebuia sa le dai atitea detalii, lasa oamenii sa afle pe pielea lor informatiile de care au nevoie!..uite le-ai raspuns si doar 1 s-a sinchisit sa-ti multumeasca oarecum pt informatii!..data viitoare, nu mai fi asa darnic in explicatii!..

...on topic!...motorul meu are 128.000km, facuti in toate conditiile posibile...compresia 12,2/cilindru si consuma aprox 0,4l ulei la 5000km!..folosesc ulei elf sporty 20w50mineral cumparat de la selgros...60lei/4l!

Mesaj completat

Da, e adevarat, marea majoritate a "motoretelor" parcurg trasee intre A si B, pe doua roti. De asta, te rugam sa incerci niste chinezarii, ca alea te rezolva si la 10% din pretul unui BMW. Pe noi, astia mai fraieri, cu citeva sute de mii de km de caciula facuti pe diverse motoare (cei mai multi pe BMW-uri probabil) , te rugam sa ne lasi linistiti pe micul nostru subforum. Vrem in continuare sa dam banii pe prostii, daca nu te deranjam foarte tare, bineinteles. Cind vom fi capabili sa accedem la nivelul tau de cunoastere, te cautam noi. Valabil pentru toti bagatorii de seama cu opinii similare. Tineti-le pentru voi.

Si nu sint dealer BMW, dar imi permit sa-mi ridic in slavi ultimele 3 BMW-uri (paduchioase si cu diverse maruntisuri problematice). Ce sa fac, sint un nenorocit pervers, imi iubesc motocicletele. Ca multi altii de pe acest forum, si ca o mare parte a motociclistilor. Daca continui sa ai o problema si cu asta, stii unde poti sa ti-o bagi.

...doamne, ce poate sa-mi placa raspunsul tau!.....asta e...adevarul!..si pe unii le doare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daniel, ma uimesti incontinuu!...nu trebuia sa le dai atitea detalii, lasa oamenii sa afle pe pielea lor informatiile de care au nevoie!..uite le-ai raspuns si doar 1 s-a sinchisit sa-ti multumeasca oarecum pt informatii!..data viitoare, nu mai fi asa darnic in explicatii!..

 

Bai Floriane da' al naibii esti! Bagi strambe p-aici... :laugh: Io cred ca esti invidios :P

 

Serios acum... sunt convins ca sunt destui care apreciaza ceea ce a scris Daniel; eu sunt unul dintre ei si recunosc ca nu prea am habar si nu e rau cand ti se da "mura in gura". Si cred ca si lui Daniel ii place sa impartaseasca ceea ce stie... asa cum o faci si tu; daca am o problema/intrebare pur tehnica, la voi apelez. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnilor, daca nu ati auzit inca de asta, va rog sa bagati nasul, caci ar trebui sa va intereseze, pe multi dintre voi :laugh: . Se discuta si pe forumul romanesc :

/index.php?...p;#entry2189243

Intrati insa pe site-ul oficial si studiati detalii, caci merita, asta e intr-adevar o motocicleta speciala, prima care face o concurenta interesanta (din punctul meu de vedere) minunilor noastre :

http://www.multistrada.ducati.com//jspmulti/?lang=en

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnilor, daca nu ati auzit inca de asta, va rog sa bagati nasul, caci ar trebui sa va intereseze, pe multi dintre voi ;)

 

Poate asa ca fapt divers... dara asa cum cine are BMW nu-si mai ia ever altceva decat BMW, nici nu cred ca de la cardan mai treci la lant :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate asa ca fapt divers... dara asa cum cine are BMW nu-si mai ia ever altceva decat BMW, nici nu cred ca de la cardan mai treci la lant :laugh:

 

 

Domnilor haideti sa nu fim obtuzi : lumea motocicletelor nu incepe si se termina cu BMW. Ok, probabil ca daca e sa am doar o singura motocicleta (asa cum e si acum ;) ) sansele sint de peste 90% sa fie un BMW. Dar daca as avea mai multi banuti cu siguranta mi-as luat citeva motociclete foarte diferite, de la mai multi fabricanti (nu as avea decit vreo 3-4 BMW-uri in garajul meu ideal de 10-15 motociclete :P ).

Inainte de cardan vs lant, la mine la BMW se pune ergonomia. Se sta bine pe BMW-uri, mult mai bine decit pe orice altceva, in clase similare. Apoi sint sistemele de siguranta critica, si faptul ca in general sint motociclete construite pentru conditii de trafic real, unde se descurca superb, si nu sint motociclete facute pentru scurte polutii motoristice (nocturne sau diurne :clap: ) destul de paralele cu realitatea :clap: .

Dar acest Ducati pare sa aiba citeva componente importante, similare cu BMW-urile noastre, mai ales din clasa GS : ergonomie destul de buna (vedeti pozitia de calarit), adaptabilitate reala la multiple conditii de drumuri, si elemente de siguranta critica (ABS, controlul tractiunii). In plus are : un motor senzational, foarte multe kg in minus, o suspensie net superioara, o integrare perfecta a parametrilor de transformare ai motocicletei (mapare, suspensii, control tractiune, ABS toate impreuna). Astfel ar trebui sa ofere o senzatie incredibila in mers, pe care, cu toata dragostea pe care o am pentru minunea pe care o calaresc, nu cred ca o voi avea vreodata de la BMW.

Aceasta Ducati 1200 multistrada, in varianta ei S touring, din punctul meu de vedere, nu e doar o alta motocicleta ca cele de pina acum, si ar trebui sa va uitati un pic cu atentie la ce are de oferit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

GS este un tour-enduro. Multistrada 1200 este tour-sport-naked. Mai degraba un catar. Aratos,ce-i drept. Am mari dubii ca va afecta metabolismul celor de la BMW pe segmentul detinut de GS. Mai degraba se bate cu VFR de la Honda (o alta mobra bestiala) dar macar aia e carenata. Dupa forma seii,am iarasi dubii imense ca ar fi mai confortabila decat un GS.

Subscriu la partea cu cardanul. Macar Guzzi,BMW si altii vor sa avansesze in secolul 20 (nu 21) si sa treaca de la tehnici victoriene la hi tech.

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

GS este un tour-enduro. Multistrada 1200 este tour-sport-naked. Mai degraba un catar. Aratos,ce-i drept. Am mari dubii ca va afecta metabolismul celor de la BMW pe segmentul detinut de GS. Mai degraba se bate cu VFR de la Honda (o alta mobra bestiala) dar macar aia e carenata. Dupa forma seii,am iarasi dubii imense ca ar fi mai confortabila decat un GS.

Subscriu la partea cu cardanul. Macar Guzzi,BMW si altii vor sa avansesze in secolul 20 (nu 21) si sa treaca de la tehnici victoriene la hi tech.

 

 

1200 Mutistrada are un mod enduro foarte clar definit (vezi detalii), si eventual cel putin la fel de adecvat ca BMW-ul, daca nu chiar mai pertinent, datorita greutatii semnfiicativ reduse si a suspensiilor de mai buna calitate. Domnilor, lasati uitatu' la poze si cititi despre ce e vorba inainte sa postati.

Iar cardanul, oricit de minunat ar fi, e in acelasi timp si calciiul lui Ahile la toate seriile de BMW-uri din ultimii mai multi ani, vezi si numarul mare de probleme inregistrate cu ele de utilizatori din toata lumea (google BMW FD failure, sau vezi toate site-urile de bmw din lume pe tema asta :crack:, incluzind cazurile locale ).

Editat de nazdravanul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiam ca FD este calcaiul lui Ahile la BMW. FD failure se considera si daca plange semeringul spate. Rulmentul mare busit se considera FD failure. Niciuna din acestea nu sunt ireparabile. Oricine poate face reparatia asta cu un minim de cunostinte si la un pret derizoriu. Nu vad cum schimbatul lantului este mai usor decat schimbul semeringului sau al rulmentului. Evident,sunt cazuri foarte aiurea in care efectiv castul crapa. Dar asta ,dupa cum vorbeam intr-un alt topic, este efectul globalizarii si al goanei dupa profit. Sunt dezamagit si eu ca BMW pune de cativa ani accent pe aceste cifre in loc sa se concentreze pe ceea ce a facut celebre masinariile BMW : reliability.

Imi mentin parerea ca Multistrada nu e un concurent pentru GS. Tocmai detaliile tehnice spun asta.Mai ales puterea si diametrul rotilor. Poate un mod ar face un enduro tour din ea insa cuplu maxim la aproape 8000 ture ... sa fim seriosi. La GS ti s-ar fi terminat cursa acceleratiei la turatia asta.

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiam ca FD este calcaiul lui Ahile la BMW. FD failure se considera si daca plange semeringul spate. Rulmentul mare busit se considera FD failure. Niciuna din acestea nu sunt ireparabile. Oricine poate face reparatia asta cu un minim de cunostinte si la un pret derizoriu. Nu vad cum schimbatul lantului este mai usor decat schimbul semeringului sau al rulmentului. Evident,sunt cazuri foarte aiurea in care efectiv castul crapa. Dar asta ,dupa cum vorbeam intr-un alt topic, este efectul globalizarii si al goanei dupa profit. Sunt dezamagit si eu ca BMW pune de cativa ani accent pe aceste cifre in loc sa se concentreze pe ceea ce a facut celebre masinariile BMW : reliability.

Imi mentin parerea ca Multistrada nu e un concurent pentru GS. Tocmai detaliile tehnice spun asta.Mai ales puterea si diametrul rotilor. Poate un mod ar face un enduro tour din ea insa cuplu maxim la aproape 8000 ture ... sa fim seriosi. La GS ti s-ar fi terminat cursa acceleratiei la turatia asta.

 

Ignori complet remaparea motorului in modul enduro. Nu uita ca in modul enduro trece din 150 hp in 100 hp, probabil pierderea de hp traducindu-se intr-o crestere considerabila de cuplu in toate treptele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer,n-am auzit pana acum de remapare electronica pentru a modifica cuplul,caii putere da,ca schimba mai tarziu,iarasi da insa cuplul dat jos,sus,nu. N-am auzit. Asteptam mai multe detalii.

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte bine,nu fa. Fac asta de 3 ani. Singura chestie ce ar putea fi un pic mai aiurea ar fi filtrul de ulei care ar trebui sa se descompuna la vascozitate asa mica. Insa pana acum nu mi s-a intamplat.De-aia pornesc motorul vreo 4-5 minute (oricum nu e bine sa ruleze stationar un motor racit pe aer). Astept cu nerabdare sa schimb motorul.

Mesaj completat

Hai sa va zic o poveste de pe vremea cand aveam 1200C. Deci acum 2 ani parca am cumparat-o pe Helga. Boxer deci. An fabricatie 1998. Dupa vreo 800 km constat ca imi plange finala. Cum eram un foarte neexperimentat propitar de boxer. Am incercat prin a schimba uleiul de finala,niciun rezultat. Pana la urma am schimbat (la dealer) semeringul si rulmentulmare. Bun, ce am zis eu,hai sa schimb uleiurile dupa ce am luat-o de la reparatie. Am luat ulei de transmisie si 1L de 20-50 pentru completare,just in case. Am dat cep la transmisie si la finala. Apoi am deschis dopul de pe tzatza din dreapta si am luat sa completez. Am bagat vreo 400 ml,bucuros ca eram in grafic. Din pacate (sau din fericire) cand am vrut sa pun dopul la bidon,constat ca de fapt am pus juma de litru de SAE80/90 transmission oil. Plm, ce fac acum? Ma duc la Halfords si iau inca 1 L de ulei transmisie si 4 L de 20-50,refill in cutie si in finala. Dau drumul putin la motor sa incalzesc putin uleiul. Constat ca miroase destul de ... ciudat. Ma rog, dupa 1 minut opresc si scot uleiul din motor. Merg inapoi la Halfords sa cumpar un bidonas de 125ml "Flush Engine Diesel/Gas". Asta pentru a curata tot jegul. Am platit 12.95 EUR pe el. Cand am deschis capacul , un miros familiar mi-a gadilat narile. Ce plm, asta-i motorina! Ma rog, cine stie, poate mirosul imi joaca mie feste. Curat, refill, mobra merge ca noua. Now, lucrez 3 zile pe saptamana in Europoort,am un amic la Shell Oil, chiar la laboratorul de analiza. Din vorba in vorba ajungem si la motorina. Imi zice, dar cat de diferita carezi tu ca este compozitia diesel fata de uleiul ce-l bagi tu in motor, exceptand vascozitatea si aditivii? Pai zic, nu stiu. Nu foarte mare,zice. Bai sa-mi bag! Atunci m-a lovit. Merg acasa, iau 2 L motorina (ignorand privirile vecinului care ma credea tampit) , scot uleiul in bidonul meu nou de 5 L. Bag cei 2L motorina, completez pana la 4 L si dau drumul 5 minute,fara sa misc gazul. Helga nici macar nu tresare si mesteca fericita amestecul. Opresc mobra,scurg zoaia care de data asta chiar vine afara cu 4L (de fiecare data cand fac schimbul de ulei, cred ca afara iese doar 90% din ulei,niciodata tot),schimb filtrul si completez. Nicio lacrima.

Vorbesc cu amicul despre patanie si ii spun de Engine Flush ala. Zice ia da-mi sticla. Ii dau bidonasul si ma suna. Zice,nici n-am mai facut analiza pentru ca orice om care lucreaza aici a spus ca e motorina in bidonasul ala si ca doar stric cateva probe pentru a afla ceea ce era obvious.

Morala? Nu toate par ceea ce sunt. Eu de atunci am marit un pic miza, in loc de 2:2 folosesc 3:1 ca proportie. Ideea este ca jegul ala de care zice uzunu tot va trebui sa-l dai afara odata si odata. Cu cat il dai mai repede afara,cu atat mai bine. Uleiul,dupa cate am aflat,nu-si schimba proprietatile radical in cel 10k de folosire, singura problema este ca se amesteca cu carbon care este circulat pe toate suprafetele de contact rezultand in uzura mai mica sau mai mare. Ei,jegul asta contine in marea lui majoritate carbon. Un engine flushing il da jos fara mare efort. Unii fac cu 4L motorina si fara pic de ulei. Doar pentru ca BMW nu a testat treaba asta nu inseamna ca nu este posibila.

Mesaj completat

 

Evident,stanga! Imi ramasese in minte noul 1200 postat de Vlad (khk).

 

Mesaj completat

Foarte bine,nu fa. Fac asta de 3 ani. Singura chestie ce ar putea fi un pic mai aiurea ar fi filtrul de ulei care ar trebui sa se descompuna la vascozitate asa mica. Insa pana acum nu mi s-a intamplat.De-aia pornesc motorul vreo 4-5 minute (oricum nu e bine sa ruleze stationar un motor racit pe aer). Astept cu nerabdare sa schimb motorul.

Mesaj completat

Hai sa va zic o poveste de pe vremea cand aveam 1200C. Deci acum 2 ani parca am cumparat-o pe Helga. Boxer deci. An fabricatie 1998. Dupa vreo 800 km constat ca imi plange finala. Cum eram un foarte neexperimentat propitar de boxer. Am incercat prin a schimba uleiul de finala,niciun rezultat. Pana la urma am schimbat (la dealer) semeringul si rulmentulmare. Bun, ce am zis eu,hai sa schimb uleiurile dupa ce am luat-o de la reparatie. Am luat ulei de transmisie si 1L de 20-50 pentru completare,just in case. Am dat cep la transmisie si la finala. Apoi am deschis dopul de pe tzatza din dreapta si am luat sa completez. Am bagat vreo 400 ml,bucuros ca eram in grafic. Din pacate (sau din fericire) cand am vrut sa pun dopul la bidon,constat ca de fapt am pus juma de litru de SAE80/90 transmission oil. Plm, ce fac acum? Ma duc la Halfords si iau inca 1 L de ulei transmisie si 4 L de 20-50,refill in cutie si in finala. Dau drumul putin la motor sa incalzesc putin uleiul. Constat ca miroase destul de ... ciudat. Ma rog, dupa 1 minut opresc si scot uleiul din motor. Merg inapoi la Halfords sa cumpar un bidonas de 125ml "Flush Engine Diesel/Gas". Asta pentru a curata tot jegul. Am platit 12.95 EUR pe el. Cand am deschis capacul , un miros familiar mi-a gadilat narile. Ce plm, asta-i motorina! Ma rog, cine stie, poate mirosul imi joaca mie feste. Curat, refill, mobra merge ca noua. Now, lucrez 3 zile pe saptamana in Europoort,am un amic la Shell Oil, chiar la laboratorul de analiza. Din vorba in vorba ajungem si la motorina. Imi zice, dar cat de diferita carezi tu ca este compozitia diesel fata de uleiul ce-l bagi tu in motor, exceptand vascozitatea si aditivii? Pai zic, nu stiu. Nu foarte mare,zice. Bai sa-mi bag! Atunci m-a lovit. Merg acasa, iau 2 L motorina (ignorand privirile vecinului care ma credea tampit) , scot uleiul in bidonul meu nou de 5 L. Bag cei 2L motorina, completez pana la 4 L si dau drumul 5 minute,fara sa misc gazul. Helga nici macar nu tresare si mesteca fericita amestecul. Opresc mobra,scurg zoaia care de data asta chiar vine afara cu 4L (de fiecare data cand fac schimbul de ulei, cred ca afara iese doar 90% din ulei,niciodata tot),schimb filtrul si completez. Nicio lacrima.

Vorbesc cu amicul despre patanie si ii spun de Engine Flush ala. Zice ia da-mi sticla. Ii dau bidonasul si ma suna. Zice,nici n-am mai facut analiza pentru ca orice om care lucreaza aici a spus ca e motorina in bidonasul ala si ca doar stric cateva probe pentru a afla ceea ce era obvious.

Morala? Nu toate par ceea ce sunt. Eu de atunci am marit un pic miza, in loc de 2:2 folosesc 3:1 ca proportie. Ideea este ca jegul ala de care zice uzunu tot va trebui sa-l dai afara odata si odata. Cu cat il dai mai repede afara,cu atat mai bine. Uleiul,dupa cate am aflat,nu-si schimba proprietatile radical in cel 10k de folosire, singura problema este ca se amesteca cu carbon care este circulat pe toate suprafetele de contact rezultand in uzura mai mica sau mai mare. Ei,jegul asta contine in marea lui majoritate carbon. Un engine flushing il da jos fara mare efort. Unii fac cu 4L motorina si fara pic de ulei. Doar pentru ca BMW nu a testat treaba asta nu inseamna ca nu este posibila.

 

 

Scuza-ma , dar daca chiar ai facut chestia cu motorina ( nu contest ca ai facut-o ) si inca in mod repetat, te rog sa te consideri UN MARE NOROCOS !

De ce ?

Stii cat de mult dauneaza hidrocarburile ( motorina de care zici) cauciucului din componenta semering-urilor la o astfel de practica ? In special semering-ul de palier ?

Nici nu-ti inchipui. Cauciucul e atacat in mod brutal si se ''umfla" instantaneu, infloreste.

Ca sa nu mai vorbim de ungerea TOTAL DEFICITARA a cuzinetilor de biela si palier, a bolturilor de pistoane, a segmentilor, si alte alea... ,etc,etc, etc.

In locul prietenului tau, as fi stricat cativa solventi, cativa reactanti, as fi luat proba din Engine Flush-ul ala si as fi facut analiza la substanta aia, chiar daca pierdeam si un pic de timp. De amorul artei... .

Si combustibilul M miroase ca si motorina , si totusi, NU e motorina !

 

NU recomand nimanui astfel de "tratament " sau spalaturi motorului.

Riscurile sunt prea mari !

post-15689-1258144844_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am mai auzit si eu pe la mecanici auto de practici din acestea cu motorina. unul dintre ei mi-a spus urmatoarele:

- daca vrei sa cureti mizeriile din motor in nici un caz nu baga motorina, foloseste un ulei mai subtire si mai ieftin dupa care il schimb cu cel nou .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa arata si motorul meu dupa ce vin intr.o zi cu ploaie de acasa pe centura pana la job

e posibil

7899632_759aad4b73.jpg

 

 

motorul meu are 128.000km, facuti in toate conditiile posibile...compresia 12,2/cilindru si consuma aprox 0,4l ulei la 5000km!..folosesc ulei elf sporty 20w50mineral cumparat de la selgros...60lei/4l!

din cei 128mii cati sunt facuti de tine in conditiile mentionate?

 

 

JimVonBaden am vazut ca in dvd-ul lui baga CASTROL GTX 20W50 20lei/l

8512857_2a9888b6dc.jpg

 

 

bidonul il iau cu mine doar la drum lung (peste 1000km); si nu toti merg cu bidonul sub sa, eu il tin in topcase :crack: .

eu am o sticla de vodka polar de 200 m.l. plina cu ulei in trusa de scule pentru cazurile cand mai uit sa verific uleiul - cu mobra asta mi se intampla sa plec la drum fara sa o mai verific :) - a mea mananca in jur de 70 m.l./1000km si pana acum a facut in jur de 33.000 km, eu acum am inceput sa schimb uleiul si filtrul la 8000 km

 

PS. stiti de unde se pot cumpara filtre de aer mann?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mesaj completat

 

Stii cat de mult dauneaza hidrocarburile ( motorina de care zici) cauciucului din componenta semering-urilor la o astfel de practica ? In special semering-ul de palier ?

Nici nu-ti inchipui. Cauciucul e atacat in mod brutal si se ''umfla" instantaneu, infloreste.

Nimic mai fals.Uleiul este el insusi o hidrocarbura.Motorina nu ataca mai rau decat uleiul cauciucul. Desfacem impreuna motorul meu si ne uitam la garnituri. Inclusiv la segmenti. 5 minute pe an la 850-1000 rpm este exact ceea ce trebuie pentru un curatat complet. Care este diferenta in a baga motorina cu 50 eur/L sau a baga motorina cu 0.99 eur/L pentru curatarea motorului?

Vrei sa filmez cand fac chestia asta sau sa o fac in fata ta pentru proba? Your call. Am si alta idee, hai sa luam un semering de cauciuc,o garnitura,orice si sa o bagam complet in motorina sa vedem cu infloreste instantaneu.

Asa am inceput eu cu procedura asta : R1200C Forum,the one and only.Daca tie ti se pare mult de 3 ori,sunt oameni care fac asta de 30 de ani.Ai dracu' norocosi.Eu macar nu am folosit 100% motorina,recunosc.M-a tentat ideea insa hai sa zicem ca nu am curaj.

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motorina din zilele noastre este aditivata comparativ cu cea de acum 30 de ani motiv pentru care de aceea nu mai este recomandat sa speli lantul cu motorina sau sa o folosesti pentru curatat mizeriile din motor folosind-o pe post de ulei(chiar pt. 5 minute o data pe an)

ar fi super util daca am putea avea o comparatie intre engine flush si motorina de azi si cea de acum 30 de ani dpv compozitie chimica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motorina din zilele noastre este aditivata comparativ cu cea de acum 30 de ani motiv pentru care de aceea nu mai este recomandat sa speli lantul cu motorina sau sa o folosesti pentru curatat mizeriile din motor folosind-o pe post de ulei(chiar pt. 5 minute o data pe an)

ar fi super util daca am putea avea o comparatie intre engine flush si motorina de azi si cea de acum 30 de ani dpv compozitie chimica.

Irelevant. Aditivi se pun si in ulei in zilele noastre,nu doar in motorina. Dpdv chimic, motorina de azi nu este cu nimic diferita fata de cea de acum 30 ani. Atentie! Nu toata lumea foloseste termenul de motorina pentru combustilul diesel. Combustibilul diesel poate fi si ulei de floarea soarelui. Motorina,in mod normal are intre 12 si 28 atomi de carbon pe molecula. Cea mai raspandita compozitie este cea cu 23 atomi de carbon pe molecula. Uleiul mineral are intre 18 si 34 atomi carbon pe molecula. Compozitia chimica este cea stiuta de vreo cativa zeci de ani,carbon + hidrogen. De aici si numele : hidrocarbura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer,n-am auzit pana acum de remapare electronica pentru a modifica cuplul,caii putere da,ca schimba mai tarziu,iarasi da insa cuplul dat jos,sus,nu. N-am auzit. Asteptam mai multe detalii.

Pai stai asa, caii putere sunt o masura a cuplului. De fapt, y CP = x Nm * turatia respectiva / 5250. Remaparile pot schimba comportamentul motorului, dar intr-o proportie destul de mica la nivel comparativ. Conducte de aer, axe cu came, esapament, pistoane de compresie marita, PC, toate astea iti cresc cuplul si trebuie sa le sincronizezi bine pentru a da cuplu mai jos in turatie, dar un PC simplu nu te ajuta mai deloc. Si, cu toate astea, diferentele pentru un boxer sunt comparativ mici, cresterea maxima de putere fiind undeva la 20% fata de un motor stock (citisem de un 1200 din '05 care scotea 119CP pe dyno si avea cam toate astea). Investitia nu cred ca merita, mai ales ca risti fiabilitatea unui motor foarte bine facut.

 

In definitiv, sa fim seriosi, de ce ne-am dori mai mult cuplu? Pe graficele BMW al meu 1100 scoate 80Nm de la 2000 rpm, crescand foarte cuminte pana la 97Nm. O vitezana din aceeasi perioada, de aceeasi capacitate, scoate tot vreo 100Nm, dar la turatii imense, mult mai sus decat ceea ce e nevoie pe strada. Chiar si V2-urile nu sunt atat de plate pe curba de cuplu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai stai asa, caii putere sunt o masura a cuplului. De fapt, y CP = x Nm * turatia respectiva / 5250. Remaparile pot schimba comportamentul motorului, dar intr-o proportie destul de mica la nivel comparativ. Conducte de aer, axe cu came, esapament, pistoane de compresie marita, PC, toate astea iti cresc cuplul si trebuie sa le sincronizezi bine pentru a da cuplu mai jos in turatie, dar un PC simplu nu te ajuta mai deloc. Si, cu toate astea, diferentele pentru un boxer sunt comparativ mici, cresterea maxima de putere fiind undeva la 20% fata de un motor stock (citisem de un 1200 din '05 care scotea 119CP pe dyno si avea cam toate astea). Investitia nu cred ca merita, mai ales ca risti fiabilitatea unui motor foarte bine facut.

 

In definitiv, sa fim seriosi, de ce ne-am dori mai mult cuplu? Pe graficele BMW al meu 1100 scoate 80Nm de la 2000 rpm, crescand foarte cuminte pana la 97Nm. O vitezana din aceeasi perioada, de aceeasi capacitate, scoate tot vreo 100Nm, dar la turatii imense, mult mai sus decat ceea ce e nevoie pe strada. Chiar si V2-urile nu sunt atat de plate pe curba de cuplu.

Corect.Dar ne dorim cuplu (mai ales offroad) la turatii mai omenesti.

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...