Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

..poza ta este o situatie destul de des intilnita prin alpi unde posesori de gs-uri si de bmw in general umilesc vitezane si motorete de renume in mod frecvent! :D

Asa este! Ce s-ar face oare populatia motociclista fara geseu?Probabil ca s-ar umili intre ei , pe rand. Frecvent.

De fapt vorbesc prostii, fara BMW viata e pustiu. Nu stiu cum as putea trai fara emblema aia.

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

BMW City 2 Pants 2010 - are cinvea asa ceva? sunt buni vara?

 

Mie imi plac protectiile la genuchi :ok: insa nu stiu daca se aerisesc sau nu; la bavaria sunt 850 lei :blbl:

sal,

si eu am modelul anterior bmw,2008,aerisiri nu are,in schimb e un material f bun,la fel sunt f bune protectiile de sold si genunchi, chiar daca e cald in ei vara, desi la drum intins nu e,sunt multumit de ei,nu simti rece pe timp friguros sau ploaie,ai senzatia de bine echipat,in fond siguranta oaselor cred ca e mai importanta decat un mic disconfort termic cand stai pe loc, dar cu toate nu poti fi.

Ma gandesc ca orice aerisire facuta pe pantalon, scade rezistenta materialului,chiar si fermoarul de jos de la glezna e cusut pe materialul netaiat,dupa mine e o investitie care merita.

numa' bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ce i-am vazut pe cei de la BMW am mai dat o tura si pe la concurenta, insa tot nu am gasit nimic care sa imi placa - adica sa aibe protectie buna la genuchi, pe lateralul piciorului si la fund, iar materialul sa fie cat de cat rezistent la frecare dar fara folie de plastic inauntru (transpir) ... asa ca mi-am luat Blugi Held cu protectie kevlar si genuchere soft, asta pana ajung mai prin vest si sa gasesc ceva mai sanatos :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa ca mi-am luat Blugi Held cu protectie kevlar si genuchere soft, asta pana ajung mai prin vest si sa gasesc ceva mai sanatos :ok:

 

Pt. ca nu aparuse inca Denim-ul de la BMW mi-am luat si eu Held (plus acele protectii), am vrut ceva care sa arate cat mai aproape de blugi; sunt multumit de ei, cred ca sunt mai aeristi decat cei BMW in dauna probabil a sigurantei (ca si material si protectii).

Oricum, mi se par un compromis excelent pt. vara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc tuturor pentru sfaturi!

 

Intr-un final m-am ales cu GS din 2004, cu 19 000 km, ABS, manere incalzite, si multe aceesorii, pentru 8200 euro. L-am luat de la Arad de la Marele Alb de la care am inteles ca activeaza si el aici pe acest topic. In drumul nostru spre Munchen am oprit si la Arad sa vedem GS-ul, si acolo am ramas :ok: Am mai dat o tura scurta pana la Viena la Louis pentru innoirea echipamentului si atat.

 

GS-ul este in mintile lui, singura problema de notat dar care se va rezolva (o suporta Marele Alb) este discul de frana dreapta fata care este stramb, dar nu foarte. Atat cat sa trebuiasca sa fie schimbat:). Piesa e deja comandata si pe drum, saptamana asta ajunge si o sa am un GS in perfecta stare.

 

Am deja 1800 km facuti intr-o sapt, autostrada, dn-uri, oras. Nimic of road pana acum (vreau sa-i mai adaug protectii sporite la cilindri si inca alte cateva pentru a iesi cu el in afara asfaltului).

 

Primele impresii despre Gs:

 

- este foarte iertator si ascultator. Pe loc nu isi ascunde greutatea dar odata miscat de pe loc devine foarte manevrabil. Stilul de riding supermoto i se potriveste cel mai bine zic eu, chiar daca pe net am vazut si mult "hanging on" facut cu GS-ul, chiar in imaginile din topicurile trecute. In curbele luate cu viteze peste 100 km/ora apare cateodata senzatia de voblaj dar asta poate fi si de la supensii setate incorect.

 

-Franele imi plac foarte muuuuult! cele mai eficiente din cate motociclete am condus. Avantajul GS-ului este frana unificata si asta se traduce prin increderea f mare ce ti-o transmite. La viteza f mica pana la oprirea pe loc, invariabil apare un scartzait de frane. Am cumparat un spray pentru curatartea franelor, l-am consumat jumatate pe etriere si discuri si tot degeaba. Placutele au multa carne, sunt aproape noi si dupa spusele vanzatorului sunt originale BMW, si ale vostre scartaie?

 

- uzina de sub rezervor aduce mai mult a tractor puternic. De apreciat este puterea de tractiune de la 3000 rpm in sus in orice treapta. cu pasager si sidecase-urile pline peste 160 km/ora nu mai e asa responsiv insa acceptabil, mai ales ca nu ajungi acolo asa de des. Zgomotele din motor ma anxiaza putin, in mers incep sa aud tot felul "tzacanituri" atunci cand temperatura creste (in oras mai ales) in mare parte venite de la chiulase. Culmea e ca toata lumea imi spune ca in afara de un culbutor cu un joc putin mai mare pe dreapta, toate zgomotele sunt normale pt un GS.

 

- Singurul lucru care nu-mi place cu adevarat este suspensia. Pentru una dintre cele mai scumpe motociclete de pe piata mondiala, suspensiile ma sateptam sa ofere mai mult confort si raspuns. Traiesc de multe ori senzatia pe care o aveam la Nipru: la usoarele denivelari de pe asfalt suspensia fata nu le simte, amortizorul nu lucreaza deloc, nici chiar pe la 100 Km/ora. Setarea amortizorului fata (preload)este la pozitia 2 (vanzatorul reglase arcul la pozitia 3, fiind mai mare si mai greu decat mine). Cu toate astea pe un drum cu gropi suspensia fata mi se pare cam moale (risc de cursa completa)

 

Suspensia spate lafel. preload-ul l-am pus pe high iar damping destul de soft, o tura completa de la soft spre high. doar eu pe moto si fara alta incarcare suspensia spate este destul de tare iar cu pasager si ceva bagaje (sidecase-urile pline) deja e barca peste 100 km/ora. Stiu ca setarile suspensiei spate trebuie sa difere in fuctie de incarcare... Dar privit in ansablu, suspensia GS-ului mi se pare de calitate slaba fata de restul motocicletei.

Pe advrider.com vad deja ca multi se plang de suspensia stoc care s-ar uza pe la 20-30 000 km in functie de drum, si care nu ar performa deloc.

 

Sa fie doar setarile de vina sau poate ar trebui sa pun niste Willbers? Mentionez ca in viitorul apropiat vreau sa ies pe drumuri forestiere cu bagaje si doua persoane si as vrea sa montez si rezervoarele suplimentare de benzina de la Touratech (in total cu tot cu rezervor se vor aduna 36 L). (am 82 kg)

 

GS-ul este o motocicleta remarcabila doar ca pe alocuri se mai pot adauga imbunatiri vizibile la suspensii, scaune, aerodinamica.

 

P.S. In fara de Wunderlich, Touratech, si Hepco&Beker mai exista si alti producatori aftermarket notabili pentru GS?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe advrider.com vad deja ca multi se plang de suspensia stoc care s-ar uza pe la 20-30 000 km in functie de drum, si care nu ar performa deloc.

 

:ok: ... de schimbat suspensia spate se schimba daca vrei sa faci ceva extrem adica drumuri off in cantitati extrem de mari (fizic nu rezista, asa am vazut si eu pe HU) - in rest, eu la 44mii nu ma plang deloc de suspensii happy-big-smile-017.gif - adevarul e ca si eu la inceput pana i-am gasit setarea potrivita am avut senzatia ca e ceva in neregula, insa odata gasita setarea potrivita merge brici respect-048.gif

 

Aici ai cateva filme care sa te ajute sa intelegi mai bine noua mobra

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@drsworld: incearca la ce setare ai pentru preload, incearca sa mai cresti si dumping-ul. pune-l undeva in treimea superioara. apoi mai da o tura si vezi daca mai apare senzatia de voblaj (instabilitate) pe curbe.

 

bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

In caz ca intereseaza pe cineva:

la GS se pot monta farurile originale de ADV; exista kit complet care costa cca. 470euro si include suportii care se prind (si) de aripa fata, bineinteles farurile, butonul original ca la ADV, fire etc.

Eu am vazut asta pe un model 2008/2009, nu stiu pt. cele anterioare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
Salutare!

 

Ati folosit careva pe spate gume de 140/80/17?

 

Daca da, s-a simtit vreo diferenta in comportamentul motocicletei, sunt probleme?

 

 

Multumesc anticipat pentru raspunsuri,

 

Aurelian

Si-a montat Raul (Rul), Heidenau cramponate, pe DL 1000. Intreaba-l pe el cum se comporta. Parea multumit.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si-a montat Raul (Rul), Heidenau cramponate, pe DL 1000. Intreaba-l pe el cum se comporta. Parea multumit.

 

 

Bogdan,

 

Mutumesc pentru raspuns!

 

Nu mai este cazul sa-l intreb, m-am convis singur ieri: pentru ce-mi trebuie mie, sunt IMPECABILE!

Se comporta excelent si pe asfalt, si pe macadam, SI PE NISIP - caci asta imi doream, si pe ud - m-a plouat la intoarcere.

 

Le recomand!

post-4731-1279550106_thumb.jpg

post-4731-1279550163_thumb.jpg

post-4731-1279550198_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bogdan,

 

Mutumesc pentru raspuns!

 

Nu mai este cazul sa-l intreb, m-am convis singur ieri: pentru ce-mi trebuie mie, sunt IMPECABILE!

Se comporta excelent si pe asfalt, si pe macadam, SI PE NISIP - caci asta imi doream, si pe ud - m-a plouat la intoarcere.

 

Le recomand!

:( Bogdan a incurcat un pic borcanele...intradevar am pus crampoane dar nu sunt Heidenau ci Metzeler Karoo T..dar dupa ce se duc(nu mai au mult ca le-am folosit si pe GS si pe Varadero!) am sa incerc si eu K60 chiar daca inca pt spate nu se produce 150/70-17!! ce ai pus pe spate( 140/80-17) ,K60 simplu sau noul model K60 Scout?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:( Bogdan a incurcat un pic borcanele...intradevar am pus crampoane dar nu sunt Heidenau ci Metzeler Karoo T..dar dupa ce se duc(nu mai au mult ca le-am folosit si pe GS si pe Varadero!) am sa incerc si eu K60 chiar daca inca pt spate nu se produce 150/70-17!! ce ai pus pe spate( 140/80-17) ,K60 simplu sau noul model K60 Scout?

 

 

 

Raul,

 

Intrucit 150/70/17 va fi disponibil doar la anul - conform mailului primit de la Marco Scheffel de la Heidenau - pe spate mi-am pus 140/80/17 M&S.

 

Am citit pe advrider.com ca este folosit pe R 1200GS fara nici o problema; ba mai mult, cam toata lumea le lauda acolo.

 

Le-am luat de la importatorul din Timisoara (heidenau.ro) - comanda pe mail, primite in 24 de ore (FAN Curier).

 

Nu stiu cit vor tine - am citit ca pot fi duse si 10.000km - dar cu siguranta la cind va aparea noul model, mi-l voi lua.

 

Pentru mine era important sa mearga pe nisip; si merg!

Au indicele de greutate cerut de BMW - 69Q - iar cel de viteza -T = 190km/h - este cu mult peste cerintele mele.

 

Pe autostrada, la viteza mea de croaziera - 100 km/h - nu mi s-au parut nicicum ca ar fi zgomotoase; poate ca la viteze mai mari este altceva, dar nu ma intereseaza.

 

Raportul pret / calitate (performante) ... MAI MULT DECIT CORECT!

 

Asa cum am spus si mai devreme, personal le recomand.

 

 

Toate cele bune,

 

Aurelian

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut tuturor,

 

si pentru ca ma plangeam in posturile trecute de suspenisiile stoc ale GS-ului proaspat achizitionat si avand niste bani disponibili, am decis sa le schimb cu ceva superlaudat de altii.

 

Problema era voblaj (nu f pronuntat) dar existent la curbe largi si viteze de peste 100 la ora coroborat cu o suspensie pe fata insensibila (ori ca intaream suspensia sau slabeam arcul si modificam rebound-ul tot "salta' peste denivelari neamortizand.

Am testat diverse drumuri si viteze si incarcari pasager si bagaje iar suspensia stoc nu a reusit sa se ridice la inaltimea brandului si la caliatea celorlate componente ale motocicletei. Mai mult, am descoeprit ca amortizorul spate cu tot cu pasager si bagaje devenea moale cu preload-ul la maxim si cu reboundul aproape de maxim. Pur si simplu simteam o "chinezarie" cu calitate mediu spre indoielnic. Asta la doar 20 000 km rulati. Nu m-ar fi mirat ca de la 0 km sa fi fost tot pe acolo. Sau poate ca amortizoarele mele erau deja uzate sau cu vreo problema?

 

Tot citind pe advrider, unde am gasit o gramada de posesori de GS cu aceeasi nemultumire, am ajuns la o alegere destul de limitata Wilbers sau Ohlins. Doua tabere destul de echilibtrate si pe forum intre cele doua branduri.

 

Am ales Wilbers pentru preturile ceva mai mici si pentru fiabiliatea cica mai ridicata. Am gasit chiar si un importator oficial in Ro listat chiar pe siteul producatorului in persoana lui Adrian Oltean, si el prezent aici pe forum dar nu-i cunosc exact username-ul.

 

Socotelile si alegerea tipului de amortizor le-am facut impreuna cu Adi care m-a ajutat cu sfaturi si recomandari. A trebuit sa descriu inaltimea si greutatea mea ready to ride, a pasagerului si a bagajelor, ce procent din drumuri il fac cu pasager, amortizoarele fiind construite special in functiile de specificatiile mele.

Pentru spate am optat pentru modelul cu rezervor lateral si cu posibiliatea reglarii compresiei (damping) pe doua nivele de amortizare (socuri mari sau mici)

In total acum amortizorul spate are 4 reglaje pentru fine tuning fata de numai doua la cel stoc.

Preload 50 de clicuri - (posibilitate de reglare mult mai fina decat la cel original) - se roteste usor

Rebound - existent si la amortizorul stoc

Cele doua reglaje de revenire de pe rezervorul lateral (hi speed, socuri mari si pentru prevenirea capatului de cursa cred, si low speed, socuri mici)

 

Cu noile amortizoarele motocicleta este mai inalta cu aprox 3-4 cm de la sol cu preloadul setat la minim.(lucru care imi place pentru ca aduce plus de confort pozitiei la drum lung) pe loc nu ating cu toata talpa asfaltul dar m-am obisnuit deja sa ma asez intr-o parte pe sa cu piciorul drept cu toata talpa pe asfalt si cu piciorul stang asezat pe levierul schimbator. Mentionez ca am 1,87 m inaltime si sa Kahedo (LDC) cu inaltime standard si setarea standard.

 

La amortizorul fata nu sunt asa de multe de zis, are rebound reglabil ceea ce e minunat fata de cel stoc care are reglaj numai pentru preload.

Ambele piese sunt opere de arta ale tehnologiei si finisajului, comanda cu tot cu transport a durat mai putin de doua satamani, iar montajul (facut cu asistenta unui prieten mecanic auto) si ceva sfaturi de pe R1200 GS info a durat mai putin de doua ore pentru ambele amortizoare, in 2 oameni si multa nerabdare :). Totul s-a potrivit perfect.

 

Primele impresii sunt "uau, defapt mi-am cumparat alta motocicleta nu numai amortizoare!" Senzatia este ca mergi pe plush, dar totusi ferm. Dintr-o data au disparut toate denivelarile si gropitele mici si micile cratele ale Bcurestiului. motocicleta reactioneaza diferit si senzatia generala este ca amortizoarele sunt de de calitate si tehnologie extraterestra. Nu exagerez, sunt uimit de schimbare, nu ma asteptam sa fie chiar atat de evidenta.

 

Am aprox 1000 km cu noile amortizoare si totul este lafel ca in prima zi cand le-am pus, smooth&ferm. Setarile facute de fabrica au fost perfecte pentru mine dar a trebuit sa maresc considerabil preloadul pe spate, peste 30 de clicuri, si am am intarit putin si fata (preload cam 0,8 cm pe filet-ul corpului amortizorului si 4 clicuri rebound) pentru drumurile cu pasager 58 kg ready to ride si bagaje aprox 30 kg.

 

Senzatia de voblaj a disparut complet la orice viteza cu pasager si bagaje sau nu, imi este imposibil sa o fac sa vobleze, dar au mai disparut si 1350 de euro din cont :) Cu tot cu reducerea de 100 de euro primita de la Adi fata de pretul de catalog.

 

Ca sa parafrazez si sa aprob un forumist de pe advrider in incheierea postului: Investitia in suspensii la GS te recompenseaza cel mai mult dintre toate cele ce se pot face GS-ului, chiar mai mult decat tuningul motorului (tobe, mape de aprindere, etc)

 

Cat mai uscat pe jos va doresc avand in vedere ultima luna:)

 

PS. Din pacate am numai o imagine personala cu amortizorul spate, restu sunt de pe net.

post-37795-1279832338_thumb.jpg

post-37795-1279832348_thumb.jpg

post-37795-1279832480_thumb.jpg

post-37795-1279832491_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Barbarossa sunt aici pe forum :D

 

Si eu odata cu tine mi-am luat amortizzorul pe fata. In iarna mi-am luat doar spatele iar acum am completat setul.

 

Intradevar ai decris cel mai bine senzatia data da suspensiile wilbers, mergi pe plush :)

Mie pe langa toate astea suspesia imi da sentimentul ca motorul e mau usor si mai agil.

 

Am si eu cateva mii de km cu suspesia si sunt extrem de multumit. Intradevar sunt bani investiti in confort si siguranta.

De curand am adus pentru o Yamaha XT, arcuri progresive si suspensia de pe spate. S-a schimbat totalmente.

Omu e fericit, e pe coclauri zi de zi :) Avea o problema cu voblajul la 120km/h, acum a mers cu 140 si mobra sta perfect.

Se pare ca baietii de la Wilbers stiu ce fac. Mie imi place ca fabrica este o afacere de familie. Asta presupune ca fiecare client este tratat in mod individual si i se ofera exact ce are nevoie.

 

Referitor la uleiul Castrol Edge 10W60 care l-am pus acum ceva timp in motor marchez multe buline albe ref la ungere si comportament la motor incins in Bucuresti si o bulina neagra la consum. Consuma cam 100g la mie, de doua ori mai mult decat clasicul 20W50. Eu zic ca merita.

Mesaj completat

a...

 

tocmai am fost intr-o tura...

 

iata jurnalul:

 

http://issuu.com/aoltean/docs/biserici_for...cate_din_ardeal

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in cazul in care se mai confrunta cineva cu asta:

 

se baga cheia in contact - se rasuceste pe pozitia ON - nu se intampla nimic (bord mort, pompa benzina moarta - ca si cand nu ar exista baterie instalata). dupa mai multe incercari mobra poate sa se initializeze normal. sau deloc.

 

problema NU este ring-antenna (in cazul asta simptomul e diferit) ci provine de la imbinarea pieselor 1 si 2 din poza. in 1 exista un cilindru cu 2 came care actioneaza pe rand doua microswitch-uri din 2. cel pozitionat jos e actionat cand cheia ajunge pe pozitia ON. cele doua piese sunt imbinate doar prin clame iar daca 2 nu sta perfect pe pozitie, e posibil ca cilindrul din 1 sa nu mai faca suficienta presiune pe switch si circuitul principal al motocicletei ramane nealimentat.

 

post-19183-1279897048_thumb.jpg

 

remediu: se demonteaza contactul, se aseaza piesa 2 pe pozitia corecta, se remonteaza contactul. cu niste degete mai abile si care stiu precis ce-au de facut, cred ca operatia se poate rezolva si fara demontarea contactului.

 

nu va panicati, daca cheia nu-i in contact sau in preajma antenei, poti sa apesi pe switch-ul ala la nesfarsit. motorul n-o sa porneasca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am inteles ce vrei.... firu de masa dintre motor si cadru si/sau baterie sau ce?

Mesaj completat

arata ca dracu cu roata aia de 17" pe fata. zici ca sta sa cada in nas...

Io adineaurea am mancat niste struguri, tu? ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

crezi ca exista asa ceva?

 

nu e la fel prins ca la 11xx? nu fac contact orcum unu cu altu la prinderea in suruburi?

 

singurul fir la care te referi tu, pe 11xx e de la minusu bateriei la cadru.

Editat de Dan Cata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...