Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

  • Admin

Dupa stiinta mea, la boxere, fiind racite cu aer/ulei, exista pe circuit un termostat care nu permite uleiului sa ajunga in radiator atunci cind afara este rece, pentru a pastra temperatura optima.

Atunci cind este cald si temperatura uleiului creste termostatul se deschide si permite uleiului sa ajunga in tot circuitul.

De aici variatia.

Repet, dupa stiinta mea..

Ca sa masori uleiul corect faci un drum sa incalzesti bine motorul, urci mobra pe cricul central, opresti motorul, astepti 5 minute si bagi okiul pe fereastra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ambreiaj picat la 16.000km, cardan picat la 30.000, 2000RON o revizie si argumentele contra celorlalte marci ca nu au comutatorul de manere incalzite si cel al computerului plasate ergonomic?

Va recomand in pauza dintre sezoane drept citire: http://g1b2i3.wordpress.com/2008/01/21/hainele-cele-noi-ale-imparatului-de-hcandersen/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... si argumentele contra celorlalte marci ca nu au comutatorul de manere incalzite si cel al computerului plasate ergonomic?

 

Asta-i tot ce ai inteles tu? :scratch:

 

Probabil ti-a luat ceva timp analiza asta; cand mai faci o pauza, citeste si tu asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pune-l pe cric asa cum scrie-n carte si ai rabdare cateva ore bune.

mergi cu el il pui in parcare in pozitia de citire, verifici uleiul dimineata

 

dupa stiinta mea 10 minute sunt suficiente pentru scurgerea uleiului si verificarea corecta a nivelului, nu-i nevoie sa fie lasat peste noapte.

 

Dupa stiinta mea, la boxere, fiind racite cu aer/ulei, exista pe circuit un termostat care nu permite uleiului sa ajunga in radiator atunci cind afara este rece, pentru a pastra temperatura optima.

Atunci cind este cald si temperatura uleiului creste termostatul se deschide si permite uleiului sa ajunga in tot circuitul.

De aici variatia.

Repet, dupa stiinta mea..

Ca sa masori uleiul corect faci un drum sa incalzesti bine motorul, urci mobra pe cricul central, opresti motorul, astepti 5 minute si bagi okiul pe fereastra.

sunt avizat de prezenta respectivului termostat care controleaza fluxul catre radiator. insa ceea ce mi se pare bizar este ca nivelul pare sa fie mai mic dupa drumuri scurte (birou-acasa=4km) cand motorul n-are foarte mult timp sa se incalzeasca (si implicit sa deschida termostatul) decat dupa drumuri mai lungi.

 

caz concret: vineri seara nivelul era la minim dupa ce m-am intors de la servici. sambata am plecat la Brasov si cand am ajuns nivelul era putin sub 1/2.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropos: am citit azi ceva de genul ca ar exista mai nou o directiva EU cum ca poti repara masina/moto noi si la alte service-uri decat dealer oficial, fara sa pierzi garantia, stie cineva ceva? :unsure:

Mi se pare o initiativa de bun simt. Concurenta. Sper sa fie adevarata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa stiinta mea 10 minute sunt suficiente pentru scurgerea uleiului si verificarea corecta a nivelului, nu-i nevoie sa fie lasat peste noapte.

 

 

sunt avizat de prezenta respectivului termostat care controleaza fluxul catre radiator. insa ceea ce mi se pare bizar este ca nivelul pare sa fie mai mic dupa drumuri scurte (birou-acasa=4km) cand motorul n-are foarte mult timp sa se incalzeasca (si implicit sa deschida termostatul) decat dupa drumuri mai lungi.

 

caz concret: vineri seara nivelul era la minim dupa ce m-am intors de la servici. sambata am plecat la Brasov si cand am ajuns nivelul era putin sub 1/2.

 

mai omu', tu ai pus o intrebare.

eu de cand l-am luat si dupa ce i-am pus ulei subtire am vrut sa-l tin sub oservatie, asa ca am masurat uleiul dimineata dupa 950km, apoi monitorizat iar dupa 800km.

dupa 10 minute nu mi se pare suficient decat sa stiu ca "are ulei"

pe mina ma interesa consumul.

 

daca ai dileme d-astea, o faci ca la carte sa poti dormi linistit

 

:lol:

 

bine, bine, 4 valve pe cilindru, vezi sa nu cazi de pe sa, :)

 

Mi se pare o initiativa de bun simt. Concurenta. Sper sa fie adevarata.

 

ca sa existe situatia asta ar trebui ca servisurile respective sa fie autorizate de biamveu. ai idee cat va cere bavaria pentru o crtificare de asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bine, bine, 4 valve pe cilindru, vezi sa nu cazi de pe sa, :)

 

:lol: :lol:

 

Primul boxer cu 4 valve pe cilindru a fost R1100RS in 1993! Asadar, tot ce a insemnat boxer de atunci seria R1100/1150 si 1200 evident, au 4v/cilindru. Deci, revenind la ideea ta cu 1200... ce vroiai sa zici de fapt?? :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:lol: :lol:

 

Primul boxer cu 4 valve pe cilindru a fost R1100RS in 1993! Asadar, tot ce a insemnat boxer de atunci seria R1100/1150 si 1200 evident, au 4v/cilindru. Deci, revenind la ideea ta cu 1200... ce vroiai sa zici de fapt?? :scratch:

 

stiam ca, legat de GS-ul de 1200 doar cele mai noi boxere (2010 sau 2011) au 4valve per cilindru (motorul fiind cel preluat de la HP2)?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai omu', tu ai pus o intrebare.

eu de cand l-am luat si dupa ce i-am pus ulei subtire am vrut sa-l tin sub oservatie, asa ca am masurat uleiul dimineata dupa 950km, apoi monitorizat iar dupa 800km.

dupa 10 minute nu mi se pare suficient decat sa stiu ca "are ulei"

pe mina ma interesa consumul.

 

daca ai dileme d-astea, o faci ca la carte sa poti dormi linistit

 

corect, daca am pus o intrebare ar trebui sa iau de bune toate raspunsurile pe care le primesc.

pe de alta parte n-am vazut (vorbim de ochiometrie aici) niciodata vreo variatie a uleiului intre verificat dupa 10 minute si verificat dupa mai multe ore.

oricum intrebarea era relativ la motivele variatiei de la o masuratoare la alta nu la modul de masurare.

asta nu ma impiedica insa sa multumesc pentru raspunsuri.

 

:lol: :lol:

 

Primul boxer cu 4 valve pe cilindru a fost R1100RS in 1993! Asadar, tot ce a insemnat boxer de atunci seria R1100/1150 si 1200 evident, au 4v/cilindru. Deci, revenind la ideea ta cu 1200... ce vroiai sa zici de fapt?? :scratch:

ceva ma face sa cred ca omul se referea la motoarele cu 2 AXE CU CAME pe cilindru. insa deh, e mult mai cool sa facem misto pe seama lipsei de cunostinte a altora. sau pe cea a exprimarii eronate. congrats!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

corect, daca am pus o intrebare ar trebui sa iau de bune toate raspunsurile pe care le primesc.

pe de alta parte n-am vazut (vorbim de ochiometrie aici) niciodata vreo variatie a uleiului intre verificat dupa 10 minute si verificat dupa mai multe ore.

oricum intrebarea era relativ la motivele variatiei de la o masuratoare la alta nu la modul de masurare.

asta nu ma impiedica insa sa multumesc pentru raspunsuri.

 

 

ceva ma face sa cred ca omul se referea la motoarele cu 2 AXE CU CAME pe cilindru. insa deh, e mult mai cool sa facem misto pe seama lipsei de cunostinte a altora. sau pe cea a exprimarii eronate. congrats!

 

la prima o lasam sa cada asa.

si eu am avut dilema asta, mai mult am pus ulei mai mult decat a trebuit, pentgru ca apoi sa scot cu furtunelul... de atunci il las peste noapte ca nu dau turcii. important e sa masor cat mai corect.

 

la a doua, mi se rupe daca cineva face misto de mine ca nu stiu ceva banal. mare branza..., am ocazia sa invat. n-am desfacut motorul niciodata insa banuiam ca 1200 are doar 2 valve (une sa admisie si una de evacuare), iar din 2011 sau 2011 au trecut la putere marita si 4 valve pe cilindru. de suparat, imi ia mult mai mult de-atat.

sanatate

 

he he

se pare ca am intgr-adevar si eu 4 supape/cilindru.

cred ca citind ca varianta mai noua are 2 axe cu came am gandit implicit si la nr de supape pe cilindru.

 

lesson learnt

 

sa-i raspund lui hkh, m-as orienta catre modelul cu cate 2 axe cu came pe cilindru

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citirea nivelului de ulei corecta e numai una: pui mobra seara pe cricu lateral, dimineata o pui pe central si astepti 5 minute, apoi citesti. Nu altfel, ca o sa ai citiri gresite :) Si se face la rece ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

he he

se pare ca am intgr-adevar si eu 4 supape/cilindru.

cred ca citind ca varianta mai noua are 2 axe cu came am gandit implicit si la nr de supape pe cilindru.

 

lesson learnt

 

sa-i raspund lui hkh, m-as orienta catre modelul cu cate 2 axe cu came pe cilindru

 

Eh vezi, d-aia "m-am ras", si nu era cu rautate/ironie, dovada ca dupa ce ai "insistat" ti-am argumentat frumos.

Mr. bogo, mai multa relaxare nu strica ;)

 

Din pacate orientarea catre 2 axe costa ceva mai mult din cauza ca este la modelele noi, incepand din 2010 pt. GS/A si RT respectiv 2011 pt. R1200R.

 

Citirea nivelului de ulei corecta e numai una: pui mobra seara pe cricu lateral, dimineata o pui pe central si astepti 5 minute, apoi citesti. Nu altfel, ca o sa ai citiri gresite :) Si se face la rece ;)

 

Desi parca producatorul recomanda mai mult cealalta varianta, din experienta sunt de acord cu tine ca "la rece" e mai exact. Tot din experienta as spune insa ca treaba cu 5 min nu difera mai deloc fata de numai cateva secunde.

 

Verificarea "la cald" este ok ca sa stii ca ai sau nu suficient. Insa din fericire de cativa ani ne arata computerul de bord atunci cand e nevoie sa completam, am mai scapat de o grija la fel ca si cu RDC pt presiunea la roti. :rolleyes:

Editat de khk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca sa existe situatia asta ar trebui ca servisurile respective sa fie autorizate de biamveu. ai idee cat va cere bavaria pentru o crtificare de asta?

Asta in cazul in care Bavaria va da o astfel de certificare. Cel mai probabil un reprezentant BMW va veni si va cerceta ce si cum.

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Treaba asta am citit-o de mult pe advrider si mi se pare cea mai logica explicatie - daca il lasi pe cricul lateral, se scurge totul intr-o parte. Asta peste noapte. Apoi pe central ca sa se aseze si sa vina "la nivel". Asa fac de cand ma stiu si asa am indrumat pe toata lumea sa faca si pana acum nu o dat gres metoda :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eh vezi, d-aia "m-am ras", si nu era cu rautate/ironie, dovada ca dupa ce ai "insistat" ti-am argumentat frumos.

Mr. bogo, mai multa relaxare nu strica ;)

 

Din pacate orientarea catre 2 axe costa ceva mai mult din cauza ca este la modelele noi, incepand din 2010 pt. GS/A si RT respectiv 2011 pt. R1200R.

 

 

 

Desi parca producatorul recomanda mai mult cealalta varianta, din experienta sunt de acord cu tine ca "la rece" e mai exact. Tot din experienta as spune insa ca treaba cu 5 min nu difera mai deloc fata de numai cateva secunde.

 

Verificarea "la cald" este ok ca sa stii ca ai sau nu suficient. Insa din fericire de cativa ani ne arata computerul de bord atunci cand e nevoie sa completam, am mai scapat de o grija la fel ca si cu RDC pt presiunea la roti. :rolleyes:

 

pe voi p-astia d-aici.. asa cum am zis, va ia mult mai mult sa ma pot supara pe voi. cand vad cate-un ranjet, ai multe circumstante atenuante.

asta ca aveti mai multe-n cap decat pustii bucurosi ca au gasit o virgula pusa-aiurea.

 

referitor la ulei.., sunt multumit cu asezarea motorului pe cricul central si cu roata de fata sus seara, sa-i iau "pulsul" dimineata cu lanterna

ca unii o fac la 5 min, 10 min .., eu sunt mai perfectionist asa si nu sunt multumit doar sa stiu ca "am ulei". asta nu inseamna ca nu sunt de acord cu ce fac altii.

 

hai v-am pupat ca devin prea siropos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

simteam eu ca-si baga DanCata nasul pe-aici. multam' si lui si tuturor pentru raspunsuri.

 

stiam ceva de lasatul pe cricul lateral dupa care verificat nivelul pe central insa n-am folosit metoda asta decat cand faceam schimbul de ulei. nu m-a dus capul s-o folosesc si la verificarile ocazionale.

 

 

cu toate astea, sunt un maniac al parcarii mobrei pe cricul central (mai ales peste noapte). stiti voi povestea cu cilindrul drept care la pornire e cam uscat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Pacat de motocicletele astea, pacat de pozitia de condus, vai si amar de fiabilitate, cel putin in cazul meu.

 

 

Nu pot fi de acord cu tine la cei 175.000 km facuti cu un RT 2008.

Pe la 135.000 m-au lasat cardanu,apoi diferentialul dupa vreo 10.000.

 

In rest,probleme minore.

 

Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1347900620[/url]' post='3233956']

Nu pot fi de acord cu tine la cei 175.000 km facuti cu un RT 2008.

Pe la 135.000 m-au lasat cardanu,apoi diferentialul dupa vreo 10.000.

 

In rest,probleme minore.

 

Numai bine.

 

pai te cred ca doar atat

mergi tu dupa duracell prin alpi si mai stam de vorbabeer.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...