Sari la conținut

Detinatori de Yamaha R1


kima
 Share

Postări Recomandate

Da, stim povestile, nu esti primul, ele dateaza de prin 2009 cind in ROSBK se luau suspensii de la Zupin, unele era asamblate la misto. Da, tre desfacute bucatele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Las si eu mesajul asta aici poate a mai patit cineva sau poate primesc niste sugestii pana ajung cu ea in service.

R1 2006 80.000km revizii la zi, mergea ca noua pana azi dimineata.

S a intamplat pe A2

Motorul nu mai vrea sa treaca deloc de 10.500 de ture si are un sunet specific de motor care nu mai trage bine.

Dealtfel pana in 10.500 de ture motorul trage cam la 70-80% din capacitatea lui, il simt!

Dupa 8000 de ture, turometrul urca din ce in ce mai greu pana in 10.500 si motorul il simt cum trage fortat, cand defapt la acest regim el trebuia sa “fluiere”

Daca apas ambreiajul si accelerez, turometrul se duce fara nici un fel de probleme pe rosu!

In oras daca nu l urci in 10.000 de ture, un ochi neavizat nu prea si ar da seama ca motorul nu mai trage cum trebuie!

Am schimbat cablurile de la exup si acum totul a revenit la normal. Unul era rupt si altul ciupit. Se duce in rosu, urca frumos acum!

Multumesc pt sugestii si drumuri uscate...atat cat se poate:))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ultima dotare, senzor quick-shifter (multam din nou Jagi pentru consiliere). Azi am facut doar cateva teste insa maine sper sa ies un pic mai la lung, oricum, trebuie sa recunosc ca sunt impresionat... trebuie doar sa-mi resetez rapid creierii sa nu mai tai gazul! Eh... one step at the time!

 

post-11356-0-12412200-1533413083_thumb.jpg

 

Si apropo, daca tot am deschis discutia, ce timpi de taiere foloseste lumea? ECU meu e resoftat cu tabelul de mai jos:

 

post-11356-0-50814100-1533413144_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Senzorul e montat invers, in felul asta uzezi prematur cablul electric ce iese din senzor. Tabelul e altul decit il stiu eu, timpii sint cam mari, asta iti da un sut in fund la schimbarea treptei. Dar nu e un mare neajuns.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si apropo, daca tot am deschis discutia, ce timpi de taiere foloseste lumea? ECU meu e resoftat cu tabelul de mai jos:

 

attachicon.gifqs time.png

 

 

* plecand de la ideea ca noi muritorii de rand din ext nu cunoastem 100% ce inseamna pt ftecu sau prin ce metoda de resoftare s-a optat ce rep valoarea aceea ci putem doar presupune ca sunt milisescunde ,dar cat inseamna 1pct de acolo in nu o sa cunostem niciodata ,care este teoria/principiul pt care s-a ales asa ceva e cumva pus bydefault?

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Senzorul e montat invers, in felul asta uzezi prematur cablul electric ce iese din senzor. Tabelul e altul decit il stiu eu, timpii sint cam mari, asta iti da un sut in fund la schimbarea treptei. Dar nu e un mare neajuns.

 

Am ezitat un pic pana l-am montat asa, m-am gandit sa pun cat mai la capat tija culisanta ca sa fie cat mai mic bratul fortei dar daca zici ca sunt probleme cu cablul in sucesc imediat.

 

Cu timpii de taiere cam este un pic de neajuns, la ture mari e in regula insa la ture mici/medii se simte ca lumea sutul in posterior. Care ar fi timpii ideali?

» Post actualizat in 06 Aug 2018 09:35

 

 

* plecand de la ideea ca noi muritorii de rand din ext nu cunoastem 100% ce inseamna pt ftecu sau prin ce metoda de resoftare s-a optat ce rep valoarea aceea ci putem doar presupune ca sunt milisescunde ,dar cat inseamna 1pct de acolo in nu o sa cunostem niciodata ,care este teoria/principiul pt care s-a ales asa ceva e cumva pus bydefault?

 

 

 

 

Nu stiu, asa am luat motorul, ala de mi l-a vandut habar n-avea ca a fost resoftat... am gasit eu ulterior eticheta de resoftare pe spatele ECU cu logo-ul "Velox Racing" care mi-au confirmat si ca PAIR, EXUP si senzorul O2 au fost dezactivate iar QS activat cu timpii de taiere din tabelul atasat. O sa-i intreb daca valorile respective reprezinta timp real in ms si totodata daca si cat costa sa le scurteze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu ai prins "esenta",normal cand vorbim despre QS vorbim despre MS insa valorile de acolo sunt total anapoda puse ,sa pui 40-50ms la 7000rpm si la 14-15000 90 sunt peste limita mea de intelegere
Qs`ul cum functioneaza cu acesti timpi de taiere?

Editat de cmd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil nu si-au mai batut capul cu setarile pentru >14K rpm deoarece la 13.5K rpm intra limitarea (nu a fost anulata)...

 

Eu nu am sistem de comparatie fiind primul meu contact cu QS dar am senzatia ca timpii sunt un pic cam mari pentru treptele inferioare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

depinde despre ce RPM vorbesti in treptele inferioare si cat ai deschisa acceleratia in momentul acela
majoritatea producatorilor recomanda opusul acestui tabel,cu cat esti mai jos in rpm un timp mai mare de taiere ,si cu cat urci in rpm se scad timpii,in poza asta vad ex opusul
fa o bucla mica in jos firului si dupa prinde firul de senzor cu un soricel,nu-l strange foarte tare !

Editat de cmd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai asa credeam si eu, cel putin asa pare logic dar de multe ori practica contrazice teoria si in anumite cazuri specifice setarile sunt contraintuitive.

 

Tocmai d-aia intreb, ca nici pe net nu prea gasesti multe informatii nu numai despre setari QS dar in general despre ECU reflashing! Cei care mai stiu cate ceva mai degraba ti-ar da poze cu nevastele dezbracate :wink: ... deja ma bate gandul sa fac o aroganta si sa iau un kit de programare :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu cunosc daca ai habar sau nu in treaba asta insa sincer daca acum esti la -1 ca nivel de teorie te sfatuiesc sa nu te bagi,daca faci ceva gresit calculatorul o sa faca de fiecare data acelasi lucru ce e scris in el

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu ce intelegi prin "treaba asta" dar daca te referi la rescris hartile de combustibil sau avans nu se pune problema, cel putin deocamdata... desi mai stim cate ceva teorie, nu am castigat motorul asta la loz in plic ca sa-mi bat joc de el.

 

Eu ma refeream strict la ultimul subiect, timpii de taiere QS, in pasi mici, cate 5-10ms odata, iesit la drum, testat, reajustat, etc. Setarile "ideale" sunt oricum un compromis, pana la urma fine-tuningul se face personalizat, functie de celelalte variabile si nu in ultimul rand, de stilul de mers al ficaruia. Eu spre exemplu as testa si anularea functiei QS la ture foarte mici, sa zicem sub 4-5K rpm, prin oras sau prin aglomeratie cred ar fi mai confortabil sistemul clasic de schimbare, cu ambreaj.

 

Si nu in ultimul rand, reglarea relantiului... nu mi-a venit sa cred ca se face tot din soft! Bine, am aflat si ca exista o varianta de compromis cu surubelul buclucas... dar trebuie sa desfaci juma de ora sa ajungi la el. Problema e ca kitul de programare si licenta pentru un singur ECU, insa cu numar de (re)programari nelimitat, bate spre £500.00... cam mult pentru trei lulele in care mi-as baga nasul la inceput insa pe langa timpii QS, relati si ce alte mici dracii s-or mai putea ajusta in siguranta cel mai tare ma roade faptul ca nu stiu ce, cum si cat a fost modificat fata de softul stock.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

80ms in tr a 2-a, 70 in a 3-a, 65 in a 4-a si a 5-a. 15 ms timpul ce trece de la comanda pina la efect, Daca ai senzorul pe pull, ai probleme cu comanda, mai ratezi din laba piciorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

80ms in tr a 2-a, 70 in a 3-a, 65 in a 4-a si a 5-a. 15 ms timpul ce trece de la comanda pina la efect, Daca ai senzorul pe pull, ai probleme cu comanda, mai ratezi din laba piciorului.

 

Timpii recomandati de tine sunt chiar mai mari decat ce (zice) ce am eu... probabil ca problema e la mine si trebuie sa imi dau mana (piciorul) pe noul sistem. Senzorul meu e "push" insa sensul schimbarii vitezelor este clasic.

» Post actualizat in 09 Aug 2018 09:35

Gata, am primit kitul de programare...

 

post-11356-0-67513700-1533807292_thumb.jpg

» Post actualizat in 18 Aug 2018 20:58

Am testat si ajustat un pic timpii quick-shifter, mai e de lucru la >11.000rpm, in special in trapta a V-a, unde e cam greu pe strada, dar in zona 8.000-10.000rpm unde imi place mie sa schimb incepe sa fie ce trebuie...

 

Configuratia initiala (timpi cam mari in treapta a I-a si a II-a; prea mica intarzierea de 05ms, probabil potrivita pentru senzorii electronici; activare <2000rpm)

post-11356-0-10707900-1534625038_thumb.png

 

Prezent (aproape perfect, fara sarcina mare cu gazul constant ca in unt iar cu gazul deschis generos spre maxim blip sanatos, aproape fara zmucitura; intarziere 015ms care probabil este necesara senzorilor mecanici; activare >4000rpm

post-11356-0-30272100-1534625087_thumb.png

 

De testat (marit 5ms treapta a V-a >8000rpm si a IV-a >11000rpm)

post-11356-0-54896300-1534625112_thumb.png

 

 

Am mai intrebat si am primit numai un raspuns, ce timpi foloseste lumea la QS?

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salutare !

A modificat cineva de aici R1 2007-2008 in streetfighter ?

Vreau sa ma apuc de lucru si nu am gasit nicaieri un far care sa-mi placa si sa-si faca treaba decent. Ceva sugestii ?

Sunt bine venite informatii legate de ghidon, furtune de frana, cabluri de acceleratie si ambreiaj si alte modificari necesare.

Merci !

post-66048-0-36077800-1535366767_thumb.jpg

Editat de kyp-76
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Timpii recomandati de tine sunt chiar mai mari decat ce (zice) ce am eu... probabil ca problema e la mine si trebuie sa imi dau mana (piciorul) pe noul sistem. Senzorul meu e "push" insa sensul schimbarii vitezelor este clasic.

» Post actualizat in 09 Aug 2018 09:35

Gata, am primit kitul de programare...

 

attachicon.gifFTECU kit.jpg

» Post actualizat in 18 Aug 2018 20:58

Am testat si ajustat un pic timpii quick-shifter, mai e de lucru la >11.000rpm, in special in trapta a V-a, unde e cam greu pe strada, dar in zona 8.000-10.000rpm unde imi place mie sa schimb incepe sa fie ce trebuie...

 

Configuratia initiala (timpi cam mari in treapta a I-a si a II-a; prea mica intarzierea de 05ms, probabil potrivita pentru senzorii electronici; activare <2000rpm)

attachicon.gifQS ORIG.PNG

 

Prezent (aproape perfect, fara sarcina mare cu gazul constant ca in unt iar cu gazul deschis generos spre maxim blip sanatos, aproape fara zmucitura; intarziere 015ms care probabil este necesara senzorilor mecanici; activare >4000rpm

attachicon.gifQS EDIT 1.PNG

 

De testat (marit 5ms treapta a V-a >8000rpm si a IV-a >11000rpm)

attachicon.gifQS EDIT 2 (NOT TESTED).PNG

 

 

Am mai intrebat si am primit numai un raspuns, ce timpi foloseste lumea la QS?

Ultima harta de QS e calea cea mai sigura spre stricarea cutiei de viteza. Nu ai fi primul. Cunosc caz la Calarasi, 45ms. Ideea e sa nu cobori la 60ms.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am prea avut unde sa testez la >11.000rpm, in special in treapta 5-6 insa 80/70ms mi s-au parut prea mari pentru treptele 2/3, zvacneste prea puternic cu gazul deschis peste jumate.

 

Acum insa am observat ca lantul de transmisie e cam lejer, probabil ca si asta influenteaza, o sa o iau de la capat dupa ce il intind.

 

Nu inteleg insa principiul iar informatiile sunt contradictorii, timpii cresc sau scad pe masura ce creste turatia?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La qsul meu cu cat turele sunt mai inalte cu atat se aude un pocnet mai mare. Mie mi se pare normal ca timpii de taiere ai scanteii sa fie mai mici la ture mai inalte pentru ca altfel detonarile ulterioare, cand revine scanteia, ar fi daunatoare motorului datorita cantitatii prea mari de benzina si aer din camera de ardere. Sau altfel spus, la ture mari totul se intampla mai repede, deci timpii scad. Zic si eu din ce-am observat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai qs care taie numai scanteia e normal sa se auda pocnete (mai) mari la ture mari... qs-urile mai evoluate fac limitarea "soft", fara sa pocneasca.

 

Problema principala este distrugerea cutiei, fapt ce se intampla, din cate am inteles, la timpi prea mici de taiere. Ori in ture mari cuplul si puterea cresc... logic ar fi ca si timpii de taiere sa creasca, nu? Ca sa ramai in safe zone. Spre exemplu, la un motor cu cuplul maxim sa zicem la 10.000rpm, un kill time de 65ms este suficient de scurt sa nu zmuceasca dar suficient de lung sa nu buleasca cutia... la 5000rpm unde cuplul abia atinge 30-40% kill time-ul minim pentru a nu buli cutia poate fi mai un pic mic, nu? Asa cel putin suna logic! Nu spun ca este si corect, poate imi scapa ceva din vedere?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...