Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

sau iti poti lua si un spray de curatat lantul cu care dai motorina jos deci nu consumi prea mult, am gasit un spray mai ieftin, de curatat, la practiker, nigrin costa 16-17 lei

apa e inutila nu e solvent pentru motorina

da intradevar sunt o gramada de sparyuri de uns si de curatat prin benzinarii si alte magazine ,nu e obligatoriu sa dai catr 50-60 lei pe un spary din magazinele moto (lantul nu cere neaparat (motorex,motul,castrol),toate sparyurile de genu daca va uitati pe ele contin aceleasi substante .conteaza sa fie curatat si uns la timp

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Un prieten poponeataăță lanțul la spălătorie. Iese țuț.

Eu îl spăl pe interior Âşi pe exterior cu o pensulă mare Âşi motorină, apoi dau drumu la motor Âşi îl Âşterg cu o cârpă (săriți pe mine). DUpă toate astea îl las aÂşa, dau o tură Âşi apoi îl ung. ÂŞi mă ține vreo 1000-1500km, adică vreo 3-4 ungeri cu ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un prieten poponeataăță lanțul la spălătorie. Iese țuț.

Eu îl spăl pe interior Âşi pe exterior cu o pensulă mare Âşi motorină, apoi dau drumu la motor Âşi îl Âşterg cu o cârpă (săriți pe mine). DUpă toate astea îl las aÂşa, dau o tură Âşi apoi îl ung. ÂŞi mă ține vreo 1000-1500km, adică vreo 3-4 ungeri cu ulei.

ceva de genu fac si eu :blbl:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un prieten poponeataăță lanțul la spălătorie. Iese țuț.

Eu îl spăl pe interior Âşi pe exterior cu o pensulă mare Âşi motorină, apoi dau drumu la motor Âşi îl Âşterg cu o cârpă (săriți pe mine). DUpă toate astea îl las aÂşa, dau o tură Âşi apoi îl ung. ÂŞi mă ține vreo 1000-1500km, adică vreo 3-4 ungeri cu ulei.

 

http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=242261

 

doar sa aveti grija!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

oricum daca vrei sa cureti un lant sau sa-l ungi nu trebuie neaparat sa dai drumul la motor, se poare si cu motorul oprit,cric central sau stander (depinde de caz) .

si ca sa se evite chestile de genul lanutul nu se curata de langa pinion tot timpul se ia partea de langa cric ,si ungerea tot de acolo se va face

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, trebuie puțină grijă.

 

 

Cum vă aliniația roata spate? Însemnele de pe basculă nu mi se pare sigure, din cauza faptului că Âşaiba (nu la toate motoretele) are ceva joc, iar 1mm jos la ax, sus la roată e mai mult. Postase cineva mai demult pe forum o altă metodă, dar numai găsesc postul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, trebuie puțină grijă.

 

 

Cum vă aliniația roata spate? Însemnele de pe basculă nu mi se pare sigure, din cauza faptului că Âşaiba (nu la toate motoretele) are ceva joc, iar 1mm jos la ax, sus la roată e mai mult. Postase cineva mai demult pe forum o altă metodă, dar numai găsesc postul.

 

 

nici semnele nu-s bune din fabrica... :huh: baga cu sfoara sau cu sublerul cu incredere!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, trebuie puțină grijă.

 

 

Cum vă aliniația roata spate? Însemnele de pe basculă nu mi se pare sigure, din cauza faptului că Âşaiba (nu la toate motoretele) are ceva joc, iar 1mm jos la ax, sus la roată e mai mult. Postase cineva mai demult pe forum o altă metodă, dar numai găsesc postul.

 

 

Subscriu, varianta cu sfoara este cea mai buna. In lipsa de sfoara se poate folosi chiar si un elastic, totul e sa ai grija sa fie intins la maxim

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Subscriu, varianta cu sfoara este cea mai buna. In lipsa de sfoara se poate folosi chiar si un elastic, totul e sa ai grija sa fie intins la maxim

 

cum se procedeaza?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu se procedeaza...., nu va mai rupeti oasele/giturile dupa sfaturi inteligente, faceti ce scrie la carte, sigur aia din fabrica au mai mult habar cum trebuie centrata roata spate decit o sa aiba vreunu din noi, asa ca centrati rotile folosind metoda indicata de constructor (repere bascula, saiba excentrica, etc)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scrie in orice manual de service cum arata un pinion uzat. La lant se masoara intinderea la un numar de zale (de ex 10), si tot in manualul mobrei sau in fisa lantului spune care este limita maxima a lungimii unui anumit numar de zale. O alta uzura a lantului este atunci cind se distrug oringurile, si trebuie schimbat. Daca mergi cu pinion, lant uzat sau slab, exista riscul sa sara de pe pinion si in functie de cum ti-e norocul te dai sau nu pe jos, se rupe sau nu ceva pe la cutie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut,

 

Am si eu o nelamurire,cum ne dam seama daca lantul si pinioanele sunt uzate?.Ce se poate intampla daca mergem cu ele asa?

Pinioane: dinti tociti sub limita de uzura, de obicei neuniform.

 

Sprocket%20wear.jpg

 

Lant: prea largit ca sa mai poata fi intins in limitele marcajelor de reglare de pe bascula, diferente de tensiune la intindere in zone diferite ale lantului, zale uzate vizibil sau slabite.

In manualul motocicletei ar trebui sa gasesti cum se verifica uzura lantului (de obicei se atarna o greutate de partea de jos a lantului si se masoara distanta intre 20 de zale in partea de sus a lantului, cea intinsa) si pinioanelor si care sunt limitele de service.

 

Chain%20wear.jpg

 

Ce se poate intampla daca mergi cu lantul prea uzat? Cel mai nasol lucru ar fi sa se rupa in mers.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Completare:daca se rupe lantul se poate incolacii pe roata spate si dupa este riscul de a cadea sau sa sparga cutia de viteze .cunosc cazuri.

Cred ca cel mai nasol ar fi sa se infasoare la pinionul fatza. Sa vezi atunci distractie...

Io am avut bulan maxim ca mi-a zburat in sant, in timpul unei depasiri la vreo 120 km/h, insa nu mi s-a rupt din cauza uzurii ci din nepriceperea unui "meserias" si probabil a unui defect din fabricatiei a zalei de inchidere.

 

P1070968.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca cel mai nasol ar fi sa se infasoare la pinionul fatza. Sa vezi atunci distractie...

Io am avut bulan maxim ca mi-a zburat in sant, in timpul unei depasiri la vreo 120 km/h, insa nu mi s-a rupt din cauza uzurii ci din nepriceperea unui "meserias" si probabil a unui defect din fabricatiei a zalei de inchidere.

 

P1070968.jpg

oricum si daca se infasoara pe cel din fata sau cel din spate tot cazi dar distractia e ca daca s-a infasurat pe cel din fata e riscul sa rupa tot in cutia de viteze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc pentru sfaturi,am inteles cam cum stau lucrurile.La motocicleta mea se vede la pinionul de spate ca dinti sunt umpic cam ascutiti,iar lantul este cam slab.Am incercat sa-l mai intind cum scrie la manual,dar dupa aceea in timpul mersului se auzea un zornait,dupa care l-am slabit si nu se mai aude(dar pare prea slab).Cred ca lantul este intins in unele portiuni.

Cred ca miroase a un KIT nou pentru mobra mea.Voi ce ziceti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu trebuie sa-l intinzi prea tare,cat sa nu-ti bata in bascula ,sunt acele liniute pe bascula langa axul de la roata care indica cat merge intins ,si jonglezi f putin din ambele parti in mod egal .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca o data constat ca cele mai pertinente, la obiect si serioase raspunsuri sunt date de DL. Kato din Arad. Felicitari domnule, ne stim doar din vedere dar poate tot vom bea o bere impreuna, candva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu se procedeaza...., nu va mai rupeti oasele/giturile dupa sfaturi inteligente, faceti ce scrie la carte, sigur aia din fabrica au mai mult habar cum trebuie centrata roata spate decit o sa aiba vreunu din noi, asa ca centrati rotile folosind metoda indicata de constructor (repere bascula, saiba excentrica, etc)

 

 

reperele alea din fabrica sunt cam degeaba...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca cel mai nasol ar fi sa se infasoare la pinionul fatza. Sa vezi atunci distractie...

Io am avut bulan maxim ca mi-a zburat in sant, in timpul unei depasiri la vreo 120 km/h, insa nu mi s-a rupt din cauza uzurii ci din nepriceperea unui "meserias" si probabil a unui defect din fabricatiei a zalei de inchidere.

 

P1070968.jpg

Aia nu e zaua de inchidere, se vede clar pe bolt, cea de inchidere nu are bolturile asa. Poate urmatoarea era, nu a fost bine presata si s-a desfacut, intai jumatate si apoi jumatate s-a rupt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...