Cesar Postat Martie 19, 2015 Share Postat Martie 19, 2015 Ce te face sa consideri ca este necesara "clatirea" asta? Gazul nu e la fel de "heavy" ca motorina dar tot ramane uleios pe lant. Inainte sa il ungi e recomandat ca lantul sa fie bine degresat. Poti sa ma crezi sau sa incerci singur. Am chiar niste Jet Fuel A1 premium din care pot sa-ti dau intr-un bidonas ca sa experimentezi » Post actualizat in 19 Mar 2015 09:18 da mi-e frica sa nu ma arda pe rug colegii de pe-aici... ca fac vreo blasfemie si atac o-ring-urile de cauciuc cunosc, cunosc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gnraloo Postat Martie 19, 2015 Share Postat Martie 19, 2015 Am sursa de kerosen, nu-i problema. Multumesc. Motorina/gazul/kerosenul au si efect de ungere, nu vad de ce sa le indepartezi pt a aplica alt lubrifiant. E suficient sa indepartezi excesul cu o carpa pt a nu-l dilua prea mult si a fi imprastiat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Martie 19, 2015 Share Postat Martie 19, 2015 Sunt mai degraba solventi decat lubrifianti. In locul tau as folosi aer comprimat ca sa elimin excesul daca preferi sa nu il clatesti cu degresant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gnraloo Postat Martie 19, 2015 Share Postat Martie 19, 2015 Principii discutabile, rezultate dificil de comparat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Martie 19, 2015 Share Postat Martie 19, 2015 Gazul e un lubrifiant acceptabil daca ai de gaurit un otel tare si folosesti bormasina de mana, nu ai sau nu poti sa-ti prepari o emulsie pt prelucrari prin aschiere dar atat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gnraloo Postat Martie 19, 2015 Share Postat Martie 19, 2015 De acord, dar nici nu provoaca vreo dauna daca mai ramane in cantitati mici dupa curatarea lantului, asta spuneam eu. Obligatoriu se unge lantul cu spray de uns/ulei dupa aceea, nu te bazezi pe gaz pt lubrifiere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ktor Postat Martie 23, 2015 Share Postat Martie 23, 2015 In manualul Honda, scrie clar, transmission oil 80-90. So ? Motofrisca, sters cu carpa si bagat ulei de transmisie si voila....restu-s povesti. k. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Martie 24, 2015 Share Postat Martie 24, 2015 In manualul Honda, scrie clar, transmission oil 80-90. So ? Motofrisca, sters cu carpa si bagat ulei de transmisie si voila....restu-s povesti. k. Lucrurile evolueaza. Nici lantul nou nu vine uns cu ulei de transmisie, are tot o vaselina ca lubrifiant initial. Parerea mea este ca, cel mai potrivit lubrifiant pentru lanturi este din clasa acestor produse - uscat sau semi-uscat, cu proprietati bune de aderenta pe lant. Multi oameni considera ca au descoperit Sfantul Graal ungand cu ulei de transmisie sau de motor ajutati de diverse dispozitive dar uleiul cam sare de pe lant. Desigur, e o chestiune de opinie si viziune si in final de alegere subiectiva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dan_wolf Postat Martie 24, 2015 Share Postat Martie 24, 2015 Pentru curatat lantul eu folosesc motorina si un dispozitiv de la Louis (https://www.louis.eu/artikel/kettenmax-louis-edition-chain-clean-lube-device/10003114?list=57203583). Dupa curatare il sterg cu o carpa, dau cu putin spray de curatat franele apoi il ung cu spray pentru uns lantul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Aprilie 2, 2015 Share Postat Aprilie 2, 2015 De acord, dar nici nu provoaca vreo dauna daca mai ramane in cantitati mici dupa curatarea lantului, asta spuneam eu. Daca ramane "gras" efectul adezivului din spray-ul de lant este diminuat.De aceea este necesar ca suprafata lantului sa fie curata fara grasime. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aka` Postat Aprilie 6, 2015 Share Postat Aprilie 6, 2015 Vreo diferenta intre sprayul de curatat lantul pe care dai 25ron si cel de discuri pe care dai 10ron, in afara de pret? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoRocker Postat Aprilie 6, 2015 Share Postat Aprilie 6, 2015 Vreo diferenta intre sprayul de curatat lantul pe care dai 25ron si cel de discuri pe care dai 10ron, in afara de pret? muhahah, da tu 15 euro pe un tub de "chain" cleaner cand eu dau 1,5euro pe brake cleaner care e fix acelasi lucru curat lantu' de cativa ani buni cu brake cleaner si nu a patit absolut nimic, defapt curat cam toata motocicleta cu el crede-ma ca e fix acelasi lichid inauntru, au existat acum ani de zile sprayuri care contineau clor dar nu mai sunt pe piata, cred ca e treaba cu C.E.... nu stiu sigur Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aka` Postat Aprilie 6, 2015 Share Postat Aprilie 6, 2015 mersi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoRocker Postat Aprilie 8, 2015 Share Postat Aprilie 8, 2015 sa pun si aici Caz concret: Kit de lant DID montat pe Bandit 600 in 2011, la 43.000 km. Mobra am vandut-o in 2014 la 69.000. In timpul asta, am intins/reglat lantul de maxim 3 ori, nu ajunsese nici macar la jumatate din viata la 25.000 km. Intretinere: 1. Spalat cand devenea jegos - imbacsit (puteau fi 10 km<ploaie>, 200 km<praf>, sau 2.000 km <doar asfalt curat, vreme buna>) Cum? frecat cu pensula/peria inmuiata in benzina sau motorina, de doua ori pe lungimea lantului, scuturat/zvantat prin metoda - mobra pe cricul central, cheie-gaz-1-2-3-4 pana la ~140 km/h, sters cu o carpa uscata/curata, sters ce-a sarit pe janta/mobra 2. Daca n-aveam timp sa-l spal asa, dupa ploaie sau cand era super jegos, il imbibam bine cu ulei de transmisie/motor frecand cu o pensula/perie , mobra pe cricul central, cheie-gaz-1-2-3-4 pana la ~140 km/h, opream, stergeam cu servetel/carpa lantul + janta/mobra si mai dadeam odata cu ulei pe lant, dar mult mai putin...asta era o metoda de "spalat" rapida si eficienta, uleiul dat prima data antrena aproape tot jegul de pe lant si-l arunca pe jos/janta/carcasa pinionului. Metoda asta dura maxim 5 minute si era f eficienta, lantul se curata de jeg si nisip si era uns, chiar daca nu era "luna" 3. Am mai spalat si cu Kettenmax de vreo 5 ori, dar la cat dura sa-l montez/demontez/curat am renuntat, spalam lantul de 3 ori cu metoda clasica in timpul asta + ca nu facea treaba la fel de bine ca ad-labam... 4. Cand eram in ture lungi, doseam mobra pe undeva (mai ales prin Europa de Vest) spalam cu perie si spray de lant/frane SAU daca nu aveam/gaseam la benzinarii...foloseam (tanana taaaaaaam) WD-40 classic care se gaseste peste tot <folosit de vreo 10 ori>. Sters cu carpa dupa, Uns cu spray sau ulei.... sau foloseam metoda 2, dar mai rar. De uns: Spray-uri bune testate: Repsol Moto Chain (cel mai bun calitate-pret), Motorex Road, S100 Weiss, Belray SuperClean(bune dar cam scumpe) Spray-uri ne-bune testate: Procycle (o porcarie), Castrol si Motul (bune dar mult prea scumpe pt ce ofera) Ulei T90 (70-80W90): cel mai ieftin, cel mai usor de gasit, cel mai sfant nu dati ca Gheorghe, stergeti usor surplusul si e la fel de bun ca sprayul, chiar daca trebuie dat ceva maid des, se sterge usor de pe janta/mobra Ulei motul 7100 10W40 - scos din mobra la schimbul de ulei, nu costa nimic, nu sta mai deloc pe lant, e bun pt metoda 2 de 'spalare' sau cand nu ai nimic altceva cu care sa ungi... De spalat: cam orice... benzina (e ok, nu va dizolva lantul in pateu, stati linistiti), motorina, gaz etc... Spray de frane sau de lant (same shit, different name/price) WD40 classic (f rar, cand nu gasesc altceva) daca ung doar cu ulei, spalatul se face cu apa calda+ PUR/Fairy si peria Sau doar jet spray de frane + carpa Ca perioade: uns cu ulei 300-500 km, uns cu spray 500-700 km Am cumparat un Loobman, l-am montat pe Bandit, l-am tinut cam 1 luna/1000 km...cand ungea, ungea bine DAR, trebuia sa verific mereu capul de ungere daca sta bine, mustatile, daca da cum trebuie etc... Dupa un sprint pana la 200 km/h nus ce dracu s-a intamplat ca zburat capul de ungere si am dat jos sistemul...probabil modificat/adaptat cumva merge bine, dar eu l-am folosit strict cum spuneau indicatiile... Observatii: - cel mai bun lubrifiant e ala cu care vine uns lantul...NU spalati lantul nou in primele 2.000 km decat deca va prinde ploaia sau se umple de nisip/praf. - un lant prea strans e mai daunator decat tot jegul din lume - cand e dereglat, e mai bine sa fie prea larg, decat prea strans. - cand reglati, reglati-il spre limita larga a intervalul (de exemmplu, daca manualul zice intre 20 si 40 mm, puneti-il la 35-40 mm, nu la 20-25) - spray-urile cu teflon, "ungere uscata" sau "Racing", super aderente sunt de chacat la folosirea indelungata...nu ung bine pt ca sunt uscate, aduna toata mizeria/praful/nisipul...da sunt super-aderente, dar asta nu-i de bine cand vrei sa-l dai jos de lant/janta/mobra. Sunt bune pt ce au fost facute: pista/circuit/reising. La fel si cu spray-urie de off-road. - uleiul e sfant (si ieftin). Pastrati niste ulei de transmisie intr-un recipient mic si o pensula sub sa, e bun dupa ce va prinde ploaia pe drum...oricat ar fi sprayul de waterfproof, pe ploaie se spala. Cel mai bun recipient e ala de la Triumph Aragaz de la Farmec - are pensula incorporata - daca va merge Loobman sau Scotoiler, folositi-le si lantul ajunge si la 60.000 km. - orice costa mai mult de 20 lei pt spalat si 50 lei pt uns, e prea scump si nu merita bagat in seama - orice tip de curatare (chiar si jetul de apa) e mai bun decat nicio curatare - orice tip de lubrifiere (chiar si cu untdelemn de la bunica) e mai bun decat nicio lubrifiere - un lant curatat si uns nu doar ca tine mai mult, dar face si mobra sa mearga mai bine - vorbim, dezbatem si analizam prea mult lanturile si spalatul/unsul lor.... n-ar trebui sa ne batem capul atat, kitul de lant e totusi un CONSUMABIL! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Boiciuc Cosmin Stefan Postat Aprilie 16, 2015 Share Postat Aprilie 16, 2015 (editat) Vreau sa curat lanțul (pentru prima data) și ca sa ajung la pinionul mic trebuie sa desfac aceste 2 furtune. Întrebarea mea este ce sunt și ce se întâmplă dacă le desfac? Editat Aprilie 16, 2015 de Boiciuc Cosmin Stefan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hora09 Postat Aprilie 16, 2015 Share Postat Aprilie 16, 2015 ce motor? ce furtune?.. cel mai usor sa primesti un sfat coerent aicea e sa pui poze ca la prosti si atuncea nu mai sunt dubii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Legnakrad. Postat Aprilie 16, 2015 Share Postat Aprilie 16, 2015 Heh si tu vrei sa faci asta de fiecare data cand cureti lantul (de preferat o data la ~500km) ?. Curata doar lantul care se vede, rotesti roata si cureti lantul nu te apuca sa demontezi sa cureti acolo doar daca e mega jegos inauntru si nu se mai curata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Aprilie 16, 2015 Share Postat Aprilie 16, 2015 daca scoti furtunele alea nu-i nici o problema, sa ai 2 L de antigel inainte sa te apuci de treaba. poti sa cureti capacul pinionului de atac si ce mai e pe acolo cand schimbi lantul, in rest nu-i neaparat necesar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Aprilie 16, 2015 Share Postat Aprilie 16, 2015 Vreau sa curat lanul (pentru prima data) i ca sa ajung la pinionul mic trebuie sa desfac aceste 2 furtune. Întrebarea mea este ce sunt i ce se întâmplă dacă le desfac? Zona pinionului trebuie curatata foarte rar la mobre de asfalt. Cam o data pe an. Curata lantul, unge-l cu sprayul racing pe care ti l-ai cumparat si vezi-ti de drum, pentru moment. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopperman Postat Aprilie 16, 2015 Share Postat Aprilie 16, 2015 Daca desfaci alea doua furtune o sa curga lichid de racire. Daca tot faci asta, odata cu curatatul cavitatii pinionului schimbi si lichidul de racire. O data pe an e suficient sa faci trebusoara asta. PS Completeaza-ti profilul, pentru ca asa e politicos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
northern_freyja Postat Aprilie 16, 2015 Share Postat Aprilie 16, 2015 Vreau sa curat lanțul (pentru prima data) și ca sa ajung la pinionul mic trebuie sa desfac aceste 2 furtune. Întrebarea mea este ce sunt și ce se întâmplă dacă le desfac? Ai CBF sau Hornet? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gnraloo Postat Aprilie 16, 2015 Share Postat Aprilie 16, 2015 Daca vrei neaparat sa ajungi la pinion cred ca te poti descurca si daca desfaci doar tija schimbatorului, asa ca poti lasa furtunele in pace. Sau nu-mi dau eu bine seama din poze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CostinR6 Postat Aprilie 16, 2015 Share Postat Aprilie 16, 2015 Cand mi-am luat mobra si am desfacut prima oara capacul ala, m-am ingrozit. Era plin de ulei, nisip, pietricele de pe drumuri adunate. Stai si te gandesti cum unii sunt atat de nepasatori cu fierul lor... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Roni Postat Aprilie 16, 2015 Share Postat Aprilie 16, 2015 offtopic - sunt singurul carcotas caruia i se pare ca acel capac+subansamblele din jurul sau au fost gandite si puse de producator intr-un fel in care un om normal si practic nu gaseste o logica? ontopic - cred ca ce spune Gnraloo este de incercat sau sa cureti acel capac cand faci si schimbul de antigel (eu as recomanda 1 data/an). CostinR6, unii isi tin mobrele in ultimul hal pentru ca orice operatiune de mentenanta, oricat de mica, te descurajaza major o spun ca posesor de honda care a ajuns sa desconsidere grav acest brand Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Unchiu' Postat Aprilie 16, 2015 Share Postat Aprilie 16, 2015 Capacul pinionului ar trebui sa iasa fara sa deranjeze furtunele cu pricina, obligatoriu ar fi sa demontezi parghia schimbatorului de viteze, care nu are un asa mare grad de dificultate la demontare...un banal surub M6, Curatarea spatiului din jurul pinionului oricum nu este asa de stringenta, cum au spus si colegii mai sus o data , de doua ori pe an este suficienta pentru mobrele de sosea...bineinteles ca va conta si numarul de km , conditiile in care au fost facuti cat si cantitatea si calitatea grasimii date pe lant, Spor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.