bogdan_harea Postat Februarie 15, 2009 Share Postat Februarie 15, 2009 Ce pompa? Nu este nici o pompa. Curgerea uleiului se face gravitational. Oprirea si pornirea curgerii o face, fie un robinet vacumatic, fie un robinet obisnuit, amandoua de benzina de scuter/ATV. Reglarea nr de minute intre doua picaturi se poate face cu un robinet cu cui de reglaj, de la acvarii, pt aer. Ungatorul meu, este in probe de o saptamana si se pare ca am rezolvat toate problemele. Functioneaza foarte bine, la un cost de cca 100 roni, cu toate componentele din comert. Incercati si voi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
strom75 Postat Februarie 15, 2009 Share Postat Februarie 15, 2009 Ca de obicei Bogdan apuca sa scrie inaintea mea !!!!! Si tot ca de obicei are dreptate!!!! Fa cum zice el si o sa ai un ungator de lant perfect!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea2008@yahoo.com Postat Februarie 15, 2009 Share Postat Februarie 15, 2009 Cu o perfuzie ,nu ar fi mai usor , are toate elementele si de reglaj si rezervor si poate fi ascunsa usor sub sa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Februarie 15, 2009 Share Postat Februarie 15, 2009 Incercarea moarte n-are. In principiu ai dreptate, dar mai trebuie facute modificari, pe ici, pe colo, prin punctele esentiale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiptil1 Postat Februarie 15, 2009 Share Postat Februarie 15, 2009 De cate ori imi ung lantul, fac vreo 10m cu mobra. Uns zalele expuse, mutat motoru 1-2m (nici nu ii mai salt cricu; doar il pun putin in echilibru si imping la el) si tot asa. Treaba mai nasoala a fost cand am incercat un curatat + sters + uns. Dupa ce unsesem juma de lant mi-am dat seama ca ajunsesem cam la capatul parcarii. Din pacate asta e cam singura solutie pentru noi cei fara cric central. Alternative exista (bagat ceva sub scutul motorului ca sa tina roata spate sus, sustinut motorul in echibru pe fata+cric) insa toate presupun o alta persoana care sa stie ce sa faca si cum sa tina de motor. Chiar mi-ar fi mila de motoru meu dar ar ajunge la orizontala dintr-o chestie din asta stupida! Tot impinsu prin parcare ramane sfant, desi poate pt unii e Nici eu nu am stander si folosesc o metoda alternativa foarte buna de ridicat motorul (am invatat si eu de la cineva) : cand mobra e pe cric, folosesc un lemn pe care il pun sub bascula pe partea dreapta; astfel se ridica roata spate foarte usor si nici nu are cum sa cada motocicleta (chiar daca pica lemnul) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
duke nunkem Postat Februarie 15, 2009 Share Postat Februarie 15, 2009 Poate am am avut noroc sau poate merg prea liniar - eu de cand ma stiu dau cu wd 40 pe lant pana incepe sa picure si dupa aia il sterg cu carpa -lantu arata brici si m-au tinut toate pana cand s-a dus pinionu. eftin si la obekt Eu merg pe asfalt asa ca nu stiu daca se aplica la noroi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Februarie 16, 2009 Share Postat Februarie 16, 2009 Si cati km ti-au trebuit sa tocesti pinionul? Asta era informatia esentiala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
memyselfandI Postat Februarie 16, 2009 Share Postat Februarie 16, 2009 multumesc de raspunsuri, bogdan. sa inteleg ca cel mai simplu ungator e unu " manual", adicatelea sa-i dai tu drumu si sa-l opresti ? bafta ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Februarie 16, 2009 Share Postat Februarie 16, 2009 Amandoua metodele de oprire a curgerii sant la fel de simple/ complicate, problema cu cele vacumatice este ca cel putin eu nu am reusit sa-l fac sa nu mai curga dupa ce opream motorul. La oprire se facea o pata de cca 3-5cm in diametru, cca 20 picaturi. Cu cel manual nu se pierde nimic, dar cu conditia sa nu uiti sa-l inchizi. La plecare daca din graba uiti sa-l deschizi, nu este o tragedie, pt ca lantul este deja uns si poti merge si 100km cu el asa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
memyselfandI Postat Februarie 17, 2009 Share Postat Februarie 17, 2009 salut bogdan, multam de raspunsuri. ma gandesc sa optez pt varianta manuala, eventual o sa-mi trantesc o coala A4 in bord pe post de reminder crezi ca mai poti atasa citeva fotografii cu bogdanoilleru' tau ? bafta ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Februarie 17, 2009 Share Postat Februarie 17, 2009 La varianta asta am ajuns dupa cateva incercari. Componenta este: robinet de benzina ATV/scuter (35roni), robinet aer cu cui de dozaj pt acvarii (1 ron), furtun rezervor cca 1m (6 roni), furtun subtire 0,5 m (0,75 roni), colier auto (1 ron), tub pasta pix pt segmentul final de ungere, in contact cu foaia spate, un dop de cauciuc si cativa soricei din plastic. Intre cele doua robinete am facut o piesa de legatura din aluminiu, dar lucreaza la fel si cuplandu-le cu 2cm de furtun subtire. Timp total pt confectionare si montaj 1 ora, iar costul sub 45 roni. Robinetul de acvarii regleaza bine picurarea uleiului intre 1 picatura la 5 sec si 1 picatura la 5 minute. Spor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
memyselfandI Postat Februarie 17, 2009 Share Postat Februarie 17, 2009 multam fain'. o sa incer sa vad ce strutzobaur imi iese, is usor atehnic ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Februarie 17, 2009 Share Postat Februarie 17, 2009 Foarte fain sistemul asta. Chiar ar fi ceva daca nu ar fi operat manual. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Februarie 18, 2009 Share Postat Februarie 18, 2009 (editat) Si mie mi-ar fi placut sa mearga automat, exact ca Schotoiler-ul. Problema este cu constructia robinetului, care acumuleaza ulei in spatele menbranei unflate de vacum si care-l scuipa afara cand vacumul dispare. Din povesti cica originalul are si o supapa, dar cum nu am avut in mana niciunul, nu stiu prea multe.La sfarsitul lui februarie se intoarce Mae, care a batut Africa cu un Schotoiler si am sa-l mai studiez putin. Deocamdata asta am putut face si eu zic ca nu este o problema majora pornitul si opritul. Este exact ce fac toti cei cu motocicletele pe carburatie, cu benzina si n-am auzit pe nimeni sa se planga. Editat Februarie 18, 2009 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
strom75 Postat Februarie 18, 2009 Share Postat Februarie 18, 2009 salut bogdan exista supape care se folosesc la instalatiile de gpl la masini si monteaza pe furtunul de benzina. functioneaza in un singur sens. poti sa incerci cu alea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
strom75 Postat Februarie 18, 2009 Share Postat Februarie 18, 2009 PS: la mine curg maxim 2-3 picaturi!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Februarie 18, 2009 Share Postat Februarie 18, 2009 Si mie mi-ar fi placut sa mearga automat, exact ca Schotoiler-ul. Problema este cu constructia robinetului, care acumuleaza ulei in spatele menbranei unflate de vacum si care-l scuipa afara cand vacumul dispare. Din povesti cica originalul are si o supapa, dar cum nu am avut in mana niciunul, nu stiu prea multe.La sfarsitul lui februarie se intoarce Mae, care a batut Africa cu un Schotoiler si am sa-l mai studiez putin. Deocamdata asta am putut face si eu zic ca nu este o problema majora pornitul si opritul. Este exact ce fac toti cei cu motocicletele pe carburatie, cu benzina si n-am auzit pe nimeni sa se planga. La ce te referi? Eu am carburatie si nu inchid nimic atunci cand opresc motorul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
strom75 Postat Februarie 18, 2009 Share Postat Februarie 18, 2009 (editat) probabil si al tau are robinet vacumatic. motoretele mai vechi aveau robinetul de benzina manual Editat Februarie 18, 2009 de strom75 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Februarie 18, 2009 Share Postat Februarie 18, 2009 probabil si al tau are robinet vacumatic. motoretele mai vechi aveau robinetul de benzina manual Membrana din carb? Am si robinet de benzina, dar ala de obicei are alt scop decat cel descris vreo 3 posturi mai sus. Anyway... nu-i asta problema. Ma uitam acuma pe net dupa ceva robinet controlat electric. Practic un releu mic care actioneaza un robinet-cui prin intermediul unul electromagnet ar fi ideal pentru a inchide/deschide uleiul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
strom75 Postat Februarie 18, 2009 Share Postat Februarie 18, 2009 da si aia e o solutie. si daca nu se strica cel mult nu mai vine ulei. da costa ceva mai mult Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Februarie 18, 2009 Share Postat Februarie 18, 2009 da si aia e o solutie. si daca nu se strica cel mult nu mai vine ulei. da costa ceva mai mult Daca se strica, nu se mai deschide uleiul si mergu cu lantul pe uscat. Insa cu 3m de fir electric, un led si-o rezistenta, iti poti face un sistem care te alerteaza imediat ce nu merge dracia. Acu intrebarea mea e: unde Doamne iarta-ma gasesc un astfel de robinet bazat pe electromagnet!? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Februarie 19, 2009 Share Postat Februarie 19, 2009 probabil si al tau are robinet vacumatic. motoretele mai vechi aveau robinetul de benzina manual daca inchide cuiul care e smecheria? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaisanmarco Postat Februarie 20, 2009 Share Postat Februarie 20, 2009 spray de curatat lantul - cea mai buna solutie. sincer nu prea imi permit ca e vreo 45 ron si intr-atata se duce. raman la curatatul cu pensonul si benzina. apropo la cati km spalati lantul? Salut, daca te intereseaza am eu un prieten care are spray-uri de lant de firma la 20 Ron bucata. Eu folosesc unul de un an si e aproape plin, iar calitatea e f. buna, Asfalt uscat, Mihai Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Februarie 20, 2009 Share Postat Februarie 20, 2009 salut ! am si eu o intrebare pentru cei care stiu sau au patit ...... mi-a sarit un o-ring de la o za , lantul este insa bun , nu este uzat prea tare incat sa il schimb , .......... credeti ca se poate intampla ceva rau ? astept pareri si sugestii !!! Va multumesc !!1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Februarie 20, 2009 Share Postat Februarie 20, 2009 (editat) salut ! am si eu o intrebare pentru cei care stiu sau au patit ...... mi-a sarit un o-ring de la o za , lantul este insa bun , nu este uzat prea tare incat sa il schimb , .......... credeti ca se poate intampla ceva rau ? astept pareri si sugestii !!! Va multumesc !!1 Pai pe acolo o sa intre mizerie si o sa iasa uleiul de acolo dintre zale, asta ducand la o uzura rapida. Poti sa dai cu spray in zona aia mai des, chiar de fiecare data cand iti aduci aminte..... Ai putea sa incerci sa iei un o-ring de la un lant vechi sa vezi daca se potriveste, da aici nu ma pricep....poate nu se poate face asa ceva. Editat Februarie 20, 2009 de vladut50 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.