yuk Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 In robinetele vacuumatice, vacuumul actioneaza cateva fractiuni de secunda cand pornesti motorul. Actioneaza o membrana care da drumul la ulei si ramane deschis atata timp cat merge motorul. Vacuumul nu creiaza lucru mecanic ca intr-o pompa, deci nu se consuma. Singura grija este ca toate racordurile sa fie etanse, pt a nu trage aer pe la ele. La tot ce am montat eu, la ungatoare, nu a aparut nici un inconvenient in functionarea motoarelor si nici nu cred ca are cum sa apara. OK, am priceput Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Aprilie 21, 2009 Share Postat Aprilie 21, 2009 Am tot meditat la treaba asta cu lantul si-am ajuns la niste concluzii. 1. Scottoiler - o fi bun, da e scump. O fi facind lantul sa tina 60 de mii de km, dar citi tin un motor macar 30 de mii? In plus, poate se si mai defecteaza. 2. Curatat cu keroson/motorina si uns cu ulei de transmisie - ieftin si probabil eficient dar pute si faci multa mizerie. Nu de alta dar am testat. Nu merita efortul. 3. Produse de curatat/uns de-a gata (spray) - destul de scump, avind in vedere ca ajung deobicei 3 ungeri (maxim 3000 de km), dar mi se pare cea mai comoda varianta. Pina acum am folosit produse Motul dar pe viitor o sa renunt complet la aceasta mirifica firma si-o sa trec pe ieftineli Procycle. 4. "Scottoiler" improvizat - demn de luat in seama dar e tot bataie de cap si se poate strica. Nu sint pentru improvizatii, in general, decit daca sint facute ca la carte. 5. Curea/cardan - deja e alt subiect. In plus, cred ca un motor care sta numai pe-o roata si-n forja extrema, face toate aceste metode de ungere sa devina cvasi-inutile. Personal, din comoditate, am optat pt. "3", ca mai toata lumea. E un consumabil obosit, cind i-o veni vremea... asta e, altu' la rind. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Aprilie 22, 2009 Share Postat Aprilie 22, 2009 Ma si amuza judecati ca cea de mai sus! Din pacate sustinute de foarte multi. Nu au minimul de cunostinte tehnice, au repulsie in a invata cate ceva, dar isi proclama comoditatea si auto suficienta. Nu pot sa le doresc decat succes. Daca pot sa-mi dau si eu cu parerea, dupa ce am incercat toate variantele posibile, dupa mine situatia sta cam asa. Cea mai proasta, scumpa si laborioasa metoda este cea cu produse din comert. In intentia de a face produsele de ungere rezistente la apa au rezultat niste smacuri care fac o ungere aproximativa pt maxim 100-150 km, dar care se indeparteaza foarte greu de pe lant, bascula sau aripa spate.Rezulta manopera multa si mizerie. Varianta doi, ulei aplicat cu pensula o data la 500-1000 de km. Ungere mult mai buna pt cateva sute de km (in nici un caz pt 1000), dar curatare mai usoara, uleiul imprastiat se spala o data cu spalatul motocicletei cu apa calda si sampon. Manopera putina, dar ungerea trebuie repetata destul de des, oricum dupa fiecare ploaie care ne prinde pe drum. Ultima varianta , cea cu ungatorul este de departe cea mai buna. O data instalat, intretinerea lantului este o joaca, iar avantajul este ca lantul este uns mereu la fel. Am mai spus-o, un lant neuns consuma din puterea motorului peste 10% pe cand unul uns corect max 5%. Rezulta, printr-o ungere corecta si permanenta, o crestere a puterii la roata de min 5%, ceeace nu este de neglijat si chiar se simte. Asta mi se pare castigul cel mai mare, cresterea duratei de viata a lantului fiind bonus. Prin implicarea mea in acest subiect am sperat ca impreuna sa gasim varianta cea mai convenabila de ungere fara cheltuieli mari, de achizitie si pe consumabile. Pt mine problema este rezolvata. Ungatorul meu se face in cateva ore numai cu subansamble din comert si la un pret ce variaza intre 50 si 100 roni. Imboldul pt aceasta incercare l-am primit de la userul STROM 75, care-si face veacul prin Italia si care utilizeaza cu succes un ungator homemade de un an si jumatate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Aprilie 22, 2009 Share Postat Aprilie 22, 2009 (editat) Bogdane, eu n-am zis ca fac ceva pe celelalte metode, ci ca cel putin dp meu de vedere unsul cu sprayuri din comert mi se pare cea mai comoda varianta. Sincer iti zic ca "scottoilerul" tau mi se pare clar cea mai buna metoda dupa cea cu sprayuri si ma gindesc sa incerc si eu pentru ca, asa cum am mai spus, ungerea cu ulei de transmisie si curatarea cu motorina mi se pare o treaba mizerabila si puturoasa la propriu, iar sprayurile sint scumpe cu draci, cel putin rahaturile de la Motul. Am incercat o data cu motorina si ulei dar n-o sa mai repet. Inevitabil sare pe jos motorina amestecata cu mizerie si ulei, si cum eu n-am cum sa fac aceste operatii decit in fata blocului, vecinii nu cred c-o sa se bucure daca o sa calce-n balti de mizerie. Dar sincer iti spun ca pe roata mea nu exista deloc teflon, iar pe bascula la fel. Pur si simplu pun o bucata mare de carton intre roata si lant, iar sprayul il tin aproape de lant cind ung, si cu asta basta. Iar teflonul ala nu sare de nici o culoare, crede-ma pe cuvint. In schimb am vazut roti stropite de ulei de transmisie. Si ca sa mai adaug ceva, curatarea cu sprayul special destinat e mult mai rapida si mai profunda decit cea cu motorina, daca folosesti si o periuta si/sau cirpa in 5 minute iti faci freza-n zale. Am incercat ambele variante. Stiu ca cei 1000 de km cit tine sint doar in teorie si de asta am zis ca o sa dau naibii sprayurile Motul si-o sa trec pe Procycle. Daca nu-s multumit de ele, imi fac si eu bidonas de uns. Si inca ceva, una din problemele la un lant neuns e ca face zgomot. Lantul meu, uns cu teflon, nu face zgomot dupa citeva sute de km. E drept ca smacul ala se cam duce dupa citeva sute (in nici un caz 100-150 cum zici tu, exagerezi). Am vazut acuma citeva saptamini un lant in stare foarte buna la 18000 km, care a fost uns numai cu sprayul, deci nu cred ca sint chiar niste jeguri. Ca sint scumpe si poate nu foarte eficiente, da, dar nu inutile. Am vazut si oameni care nu ung deloc lantul. Banuiesc ca de asta e plina Romania de hirburi. Editat Aprilie 22, 2009 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Florin Daniel Postat Aprilie 23, 2009 Share Postat Aprilie 23, 2009 Pina acum am folosit produse Motul dar pe viitor o sa renunt complet la aceasta mirifica firma si-o sa trec pe ieftineli Procycle. Salut, Spal lantul cu motorina cu acel kit de lant de la louis. Isi merita toti banutii, iese curat ca lacrima. Motorina sare peste tot ce-i drept dar dupa clatesc cu apa de la furtun cu presiune si se duce toata motorina mai ales ca-i dau si cu spuma activa. Referitor la produsul Procycle, l-am folosit cam de trei ori ca sa ma conving pe deplin rezultatum fiind unul (pentru mine) nesatisfacator. Nu adera pe lant, sare peste tot si ungerea in cazul asta are de suferit...asa ca back motul. Pentru cei care consideraca aceasta operatiune nu-i "pride deloc" treceti odata pe la mine pe la garaj sa vedeti cum procedez si poate ori imi ramaneti clienti ori o sa va apucati de lucru (asta cere si un pic de investitie cam 500 lei ca sa va procurati cele necesare) Multumesc si spor la treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Aprilie 23, 2009 Share Postat Aprilie 23, 2009 Bogdane, eu n-am zis ca fac ceva pe celelalte metode, ci ca cel putin dp meu de vedere unsul cu sprayuri din comert mi se pare cea mai comoda varianta. Sincer iti zic ca "scottoilerul" tau mi se pare clar cea mai buna metoda dupa cea cu sprayuri si ma gindesc sa incerc si eu pentru ca, asa cum am mai spus, ungerea cu ulei de transmisie si curatarea cu motorina mi se pare o treaba mizerabila si puturoasa la propriu, iar sprayurile sint scumpe cu draci, cel putin rahaturile de la Motul. Am incercat o data cu motorina si ulei dar n-o sa mai repet. Inevitabil sare pe jos motorina amestecata cu mizerie si ulei, si cum eu n-am cum sa fac aceste operatii decit in fata blocului, vecinii nu cred c-o sa se bucure daca o sa calce-n balti de mizerie.Dar sincer iti spun ca pe roata mea nu exista deloc teflon, iar pe bascula la fel. Pur si simplu pun o bucata mare de carton intre roata si lant, iar sprayul il tin aproape de lant cind ung, si cu asta basta. Iar teflonul ala nu sare de nici o culoare, crede-ma pe cuvint. In schimb am vazut roti stropite de ulei de transmisie. Si ca sa mai adaug ceva, curatarea cu sprayul special destinat e mult mai rapida si mai profunda decit cea cu motorina, daca folosesti si o periuta si/sau cirpa in 5 minute iti faci freza-n zale. Am incercat ambele variante. Stiu ca cei 1000 de km cit tine sint doar in teorie si de asta am zis ca o sa dau naibii sprayurile Motul si-o sa trec pe Procycle. Daca nu-s multumit de ele, imi fac si eu bidonas de uns. Si inca ceva, una din problemele la un lant neuns e ca face zgomot. Lantul meu, uns cu teflon, nu face zgomot dupa citeva sute de km. E drept ca smacul ala se cam duce dupa citeva sute (in nici un caz 100-150 cum zici tu, exagerezi). Am vazut acuma citeva saptamini un lant in stare foarte buna la 18000 km, care a fost uns numai cu sprayul, deci nu cred ca sint chiar niste jeguri. Ca sint scumpe si poate nu foarte eficiente, da, dar nu inutile. Am vazut si oameni care nu ung deloc lantul. Banuiesc ca de asta e plina Romania de hirburi. Spray-urile de uns si curatat, in cazul unei utilizari la 250-300 km prelungesc viata lantului astfel incat costurile de intretinere se apropie de costul achizitiei lantului. Aceasta este logica ce m-a convins sa confectionez un ungator care costa cat 2 spray-uri. Pe de alta parte pentru drumuri mai lungi trebuie sa iei in bagaj un spray... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristi_from_hell Postat Aprilie 23, 2009 Share Postat Aprilie 23, 2009 (editat) eu chiar nu inteleg cat de lung tre sa fie drumu' sa consumi un spray..?? ... daca in manual scrie ca trebuie sa il ungi la fiecare mie ... de ce sa il ung la fiecare suta de km ... pai ma duc spray-urile intr-o durata de viatza a unui kit ..ma duc dublu cat am dat pe kit ... eu cred ca dintr-un exces de zel .... va costa din ce in ce mai mult o simpla plimbare de cateva sute de km ... ..de ex..de 1 mai ...ma duc in vama .. verific daca e are destula unsoare pe el ..daca nu .. mai dau un pic ..pt ca ..am 300-400 ..km de cand am schimbat kitul ..si mai fac 750 dus intors din vama ..si il mai ung putin ..asta inainte de curatarea si ungerea lui totala pe care am sa o fac la intoarcerea din vama ... parerea mea...este ca exagerati .. Editat Aprilie 23, 2009 de Cristi_from_hell Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Aprilie 23, 2009 Share Postat Aprilie 23, 2009 Salut, Spal lantul cu motorina cu acel kit de lant de la louis. Isi merita toti banutii, iese curat ca lacrima. Motorina sare peste tot ce-i drept dar dupa clatesc cu apa de la furtun cu presiune si se duce toata motorina mai ales ca-i dau si cu spuma activa. Referitor la produsul Procycle, l-am folosit cam de trei ori ca sa ma conving pe deplin rezultatum fiind unul (pentru mine) nesatisfacator. Nu adera pe lant, sare peste tot si ungerea in cazul asta are de suferit...asa ca back motul. Pentru cei care consideraca aceasta operatiune nu-i "pride deloc" treceti odata pe la mine pe la garaj sa vedeti cum procedez si poate ori imi ramaneti clienti ori o sa va apucati de lucru (asta cere si un pic de investitie cam 500 lei ca sa va procurati cele necesare) Multumesc si spor la treaba. Deci Procycle is de cacao? E tot cu teflon ca la Motul? Eu, cum ziceam, nu prea-mi permit sa fac mizerie ca o sa ma urasca vecinii, iar de spalat cu furtunul iar n-am cum. Cum ziceam, poate-o sa incerc si eu un sistem din asta "automat" de ungere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Florin Daniel Postat Aprilie 23, 2009 Share Postat Aprilie 23, 2009 (editat) Deci Procycle is de cacao? E tot cu teflon ca la Motul? Eu, cum ziceam, nu prea-mi permit sa fac mizerie ca o sa ma urasca vecinii, iar de spalat cu furtunul iar n-am cum.Cum ziceam, poate-o sa incerc si eu un sistem din asta "automat" de ungere. Procycle Teflonat, neteflonat cert este ca nu sta pe lant (iar parerea mea) si la turatii ceva mai mari sare tot. Editat Aprilie 23, 2009 de Florin -v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
strumfuadi Postat Aprilie 23, 2009 Share Postat Aprilie 23, 2009 asta mi se pare ca bate scotoiler-ul http://www.pro-oiler.com/ foarte tare asta. daca l'as primi cadou l'as monta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Aprilie 23, 2009 Share Postat Aprilie 23, 2009 eu chiar nu inteleg cat de lung tre sa fie drumu' sa consumi un spray..?? ... daca in manual scrie ca trebuie sa il ungi la fiecare mie ... de ce sa il ung la fiecare suta de km ... pai ma duc spray-urile intr-o durata de viatza a unui kit ..ma duc dublu cat am dat pe kit ... eu cred ca dintr-un exces de zel .... va costa din ce in ce mai mult o simpla plimbare de cateva sute de km ... ..de ex..de 1 mai ...ma duc in vama .. verific daca e are destula unsoare pe el ..daca nu .. mai dau un pic ..pt ca ..am 300-400 ..km de cand am schimbat kitul ..si mai fac 750 dus intors din vama ..si il mai ung putin ..asta inainte de curatarea si ungerea lui totala pe care am sa o fac la intoarcerea din vama ... parerea mea...este ca exagerati .. al meu facea galagie dupa 300km. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Aprilie 24, 2009 Share Postat Aprilie 24, 2009 Oameni buni...pana la urma putem face aceasta simpla socoteala (nu stiu daca a mai facut-o cineva) 1 spray motul costa 50 ron. din el, sprayez lantul bine (nu fas-uri) cam de 4 ori ... hai 5! 1 spray de curatare costa 30 ron si la fiecare 5 ungeri curat lantul. asta de curatat il folosesc de 2 ori. daca intr-adevar curat lantul, nu fas-uri ... deci... un lant are durata de viata 25000 (sa zicem). deci..ungere la 500 de km x 5 ungeri ... 2500 in 25000 = 10 sprayuri. 50 x 10 = 500 ron. mai pun 2 curatiri la 1 spray de ungere adica inca 5 sprayuri de curatire. inca 150 ron. deci...un kit de lant 120 euro ... 600 de ron. si mai dau pe el inca 650 ron ca sa il intretin. costuri totale: 2 kituri de lant. ma intreb....sa nu ma mai intreb ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
F C A Postat Aprilie 24, 2009 Share Postat Aprilie 24, 2009 salut baieti .am vazut topicul si am si eu o intrebare la voi daca ma puteti ajuta. de ceva vreme mi-a aparut un trancanit urat de la lant .mai exact cand schimb de obicei din treapta 3 in treapta 2 si din treapta 2 in 1 .cand schimb in superioare se aude mult mai putin zgomotos ,decat la inferioare .ma obsedeaza acest sunet urat. aveti idee ce ar putea fii ?cineva mi-a zis sa nu fie un rulment ceva,altcineva mi-a zis ca se poate sa fie prea slabit lantul.lantul se prezinta in stare buna ,cei drept il ung cam la 500-700km. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Aprilie 24, 2009 Share Postat Aprilie 24, 2009 Deobicei la mine se aude un poc atunci cand las acceleratia sau schimb in inferioare, deobicei cand se intinde lantul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Aprilie 24, 2009 Share Postat Aprilie 24, 2009 Daca lantul nu are zale gripate, se mai poate auzi un zgomot de la intinderea lantului la accelerari si frana de motor, cand este ceva mai slab. Daca ai rabdare si-ti reglezi intinderea lantului corect, zgomotul dispare pt un timp. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Aprilie 24, 2009 Share Postat Aprilie 24, 2009 Daca lantul nu are zale gripate, se mai poate auzi un zgomot de la intinderea lantului la accelerari si frana de motor, cand este ceva mai slab. Daca ai rabdare si-ti reglezi intinderea lantului corect, zgomotul dispare pt un timp. da, asta am facut mereu cand s-a auzit sunetul acela. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Aprilie 30, 2009 Share Postat Aprilie 30, 2009 sa nu fie zgomot de la pinioane din cutie sau de la roata spate !? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Aprilie 30, 2009 Share Postat Aprilie 30, 2009 Incerca mai intai cu intinsul si la mine cand face asa e semn sa intind lantul..la accelerari bruste sta un moment cat se intinde, prima data am cam uitat sa-l intind si facea niste pocnete la schimbat in jos de ziceam ca sare. apropo voi cam la cati km aprox il intindeti? stiu ca nu e ceva batut in cuie dar intreb asa in mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Aprilie 30, 2009 Share Postat Aprilie 30, 2009 (editat) Oameni buni...pana la urma putem face aceasta simpla socoteala (nu stiu daca a mai facut-o cineva)1 spray motul costa 50 ron. din el, sprayez lantul bine (nu fas-uri) cam de 4 ori ... hai 5! 1 spray de curatare costa 30 ron si la fiecare 5 ungeri curat lantul. asta de curatat il folosesc de 2 ori. daca intr-adevar curat lantul, nu fas-uri ... deci... un lant are durata de viata 25000 (sa zicem). deci..ungere la 500 de km x 5 ungeri ... 2500 in 25000 = 10 sprayuri. 50 x 10 = 500 ron. mai pun 2 curatiri la 1 spray de ungere adica inca 5 sprayuri de curatire. inca 150 ron. deci...un kit de lant 120 euro ... 600 de ron. si mai dau pe el inca 650 ron ca sa il intretin. costuri totale: 2 kituri de lant. ma intreb....sa nu ma mai intreb ... La fel de banala mi se pare si mie... aritmetica. Desi acum am un ungator manufacturat, inaite am folosit 3 spray-uir. Primul si ultimul (tefloane, lipicioase, "minuni"...) le-am folosit vreo 1500 -2000 km, insa al II-lea Putoline (ca o spuma) cu 30 lei l-am folosit vreo 6-7mii km(la fiecare 300km) , consider ca a fost foarte rentabil, dar nu am mai gasit. Editat Aprilie 30, 2009 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Mai 1, 2009 Share Postat Mai 1, 2009 Incerca mai intai cu intinsul si la mine cand face asa e semn sa intind lantul..la accelerari bruste sta un moment cat se intinde, prima data am cam uitat sa-l intind si facea niste pocnete la schimbat in jos de ziceam ca sare. apropo voi cam la cati km aprox il intindeti? stiu ca nu e ceva batut in cuie dar intreb asa in mare. acum eu il intind la 1000-2000km ca e pe duca. inainte il intindeam foarte rar, nu am stat sa ma uit la cati km. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clasic Postat Mai 2, 2009 Share Postat Mai 2, 2009 mie mi s-a rupt lantul...de acum incolo o sa folosesc sprayuri speciale de uns, nu o sa mai ung cu ulei de motor, credeti ca lanturile " REGINA" sunt ok? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Mai 2, 2009 Share Postat Mai 2, 2009 mie mi s-a rupt lantul...de acum incolo o sa folosesc sprayuri speciale de uns, nu o sa mai ung cu ulei de motor, credeti ca lanturile " REGINA" sunt ok? asa-si-asa. incearca did. p.s. 100% nu s-a rupt din cauza uleiului de transmisie cu care l-ai uns. ori defect de fabricare, ori intretinere slaba ori vreo piatra sau ceva seamanator care ti-a intrat intre pinion si lant. sau intins prea mult. am observat ca majotiratea utilizatorilor intind lantul aiurea, dupa manual. in loc sa tina cont de logica si sa il intinda cand pinionul fata si cel spate sunt pe aceeasi linie. adica atunci cand amortizorul de spate este comprimat atat de tare incat sa fie pinionul fata cu cel de spate in acelasi plan... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Mai 3, 2009 Share Postat Mai 3, 2009 mie mi s-a rupt lantul...de acum incolo o sa folosesc sprayuri speciale de uns, nu o sa mai ung cu ulei de motor, credeti ca lanturile " REGINA" sunt ok? ti-a farmat ceva lantul cand s-a rupt? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Mai 3, 2009 Share Postat Mai 3, 2009 O mica remarca legat de ungerea cu ulei printr-un dispozitiv automat. In conditii normale, sosea uscata si praf normal, ungerea este OK cu o picatura la 2-3 minute. Daca ploua debitul trebuie marit la o picatura pe minut si tinut asa cat timp este soseaua uda. Cam la fel si pe drumuri de tara pline de praf, doar ca debitul marit trebuie mentinut inca 5 min pt ca uleiul in exces sa spele lantul si pinioanele de mizerie. Chiar si pe o portiune scurta 5-10 km de praf sau ploaie trebuie facut reglajul pt ca se simte influienta mizeriei pt ungere. Degeaba ungi bine lantul pe mii de kilometri, daca uiti sa faci modificarea de cate ori este necesar chiar si pe distante scurte. De curand Strom 75 a mers fara ulei pe ploaie si dupa cateva sute de km s-au gripat jumatate din zale. Acum cauta lant sa-l schimbe. Avantajul uleiului este ca unge mai bine decat orice spray, dar dezavantajul ca este spalat de apa si trebuie marit debitul, pt a compensa acest lucru. Altfel mie mi se pare o treaba buna cu ungatorul. Intretinetre mult mai usoara si cativa cai in plus pe sosea la mijlocul si mai ales la sfarsitul unei zile de mers cu motorul. Am pana acum 4000km facuti si daca mai pastrez motorul voi vedea cat rezista kit-ul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 3, 2009 Share Postat Mai 3, 2009 (editat) asa-si-asa. incearca did. p.s. 100% nu s-a rupt din cauza uleiului de transmisie cu care l-ai uns. ori defect de fabricare, ori intretinere slaba ori vreo piatra sau ceva seamanator care ti-a intrat intre pinion si lant. sau intins prea mult. am observat ca majotiratea utilizatorilor intind lantul aiurea, dupa manual. in loc sa tina cont de logica si sa il intinda cand pinionul fata si cel spate sunt pe aceeasi linie. adica atunci cand amortizorul de spate este comprimat atat de tare incat sa fie pinionul fata cu cel de spate in acelasi plan... de ce spui ca nu e bine cum zic ei in manual ??? daca nu este bine atunci de ce in manuale spun sa se faca asa intinderea lui ??? jocul lantului nu trebuie lasat pentru a compensa atunci cand este intins datorita comprimarii amortizorului spate !? sa inteleg ca ce i care au scris manualele au fabrici de lanturi si vor sa le vanda cat mai repede ??? mie mi s-a rupt lantul...de acum incolo o sa folosesc sprayuri speciale de uns, nu o sa mai ung cu ulei de motor, credeti ca lanturile " REGINA" sunt ok? DID cica sunt mai bune , cati km aveai cu el ? Editat Mai 3, 2009 de mariusspuneceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.