Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

am citit pe aici ca un lant nou trebuie reglat dupa 500 de km de la primul montaj...dar daca nu se largeste...mai trebuie reglat??

 

Trebuie verificat la 500, la 1000 Km s.a.m.d!Daca nu se largeste, nu ai ce regla, nu? :)

 

BTW, unii merg cu un lant si 10.000 Km fara sa-l intinda! Eu am 5.000 Km si nu a fost necesar sa-l intind! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie verificat la 500, la 1000 Km s.a.m.d!Daca nu se largeste, nu ai ce regla, nu? :)

 

BTW, unii merg cu un lant si 10.000 Km fara sa-l intinda! Eu am 5.000 Km si nu a fost necesar sa-l intind! :)

Si eu am auzit asta si nici la mine n-a fost valabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ms baieti de raspunsuri...am crezut ca ii un fel de rodaj...si trebuie reglat dupa 500km!

pai este.

 

dar daca nu se lasa nu ai ce intinde...

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum iti dai seama ca kitul de lant este uzat si trebe schimbat???

eu am deschis manualul - pt lantul DID 520 11 intervale+9role sa fie sub 150 mm (de masurat mai multe intervale) sa nu fie zale gripate ( probabil care nu isi mai revin la curatare), iar dintii sa nu fie uzati mai mult de 1/4 in zona unde incepe contactul cu rola :laugh:

 

 

Altii merg pana se rup 2-3 dinti consecutivi si lantul sare peste ei patinand... :D ...in fond lantul inchis 520 rezista la tractiune 3.2 -3.8 tone ...

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am incercat mai multe spayuri de lant,fara si cu teflon si nici unul nu mi a lasat senzatia ca lantul ar fi intr adevar uns

saptamana trecuta am pregatit motorul pt excursia de duminica si am zis ca incerc ceva nou

am spalat bine si apoi am uns(de fapt naclait) cu ulei de motor

in afara de janta stropita(singurul dezavantaj),pot spune ca pt prima data am simtit ca am un lant uns,chiar se simtea la mersul pe sosea,mult mai fin,mai nervos si fara smucituri,parca motorul nu trebuia sa duca o sarcina asa mare

din pacate dupa cam 200 de km senzatia a disparut,probabil uleiul zburase

deci,ar trebui uns cu putin ulei din 200 in 200 km sau mai des

poate ca intr adevar scott oilerul e solutia ideala

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrebare de incepator. am 5000 cu noul lant si vreau sa intreb: pe bascula zice 2,3 mm sa fie jocul la lant. cand, in ce pozitie? pe cric,cand stau pe el, cand sta pe roti liber motorul?

 

Cand motorul e pus pe cricul lateral(v.punctul 1).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrebare de incepator. am 5000 cu noul lant si vreau sa intreb: pe bascula zice 2,3 mm sa fie jocul la lant. cand, in ce pozitie? pe cric,cand stau pe el, cand sta pe roti liber motorul?

2-3 cm, nu 2,3 mm (parca te si vad masurind cu micrometrul)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrebare de incepator. am 5000 cu noul lant si vreau sa intreb: pe bascula zice 2,3 mm sa fie jocul la lant. cand, in ce pozitie? pe cric,cand stau pe el, cand sta pe roti liber motorul?

...centimetrii... eventual mm cand tragi de lant in zona de contact cu pinionul de pe roata...

Cred ca cel mai sigur ar fi sa lasi sageata maxima (din intervalul specificat de manual). Ca sa te convingi ai putea regla lantul apoi ai trece o centura cu clichet peste sea, ancorata de pardosea... strangand centura vei vedea cam cat ramane jocul (sageata) :D ... la fel se intampla la denivelari. Lantul oricum este tensionat la accelerari, de ce sa fie fortat (inutil) prin comprimarea suspensiei :laugh:

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai comandat?folosesti?ceva pareri?

N-am comandat, cu toate ca la pretul ala ma gindesc, ar fi ceva sa reusesc sa scap de curatat si uns lantul. Ma gindeam si la varianta sa improvizez o clona dar la nici 1 milion mai-mai c-as merge pe varianta lenei. Chiar daca sa zicem are ceva "bug-uri" eu zic ca tot poate fi folosit ca platforma de baza pt. imbunanatiri.

 

Mai bine imi pun ochelari. 20-30 mm. Dar tot nu m.am prins. Daca e pe cric central, lantul are joc mare. Daca sta pe roti, are jocul normal, 2,3 cm. So?

Nu ai cric lateral? Cauta un manual de intretinere pe net, se gaseste usor. La majoritatea motoarelor se specifica ca lantul se regleaza la joc de 2-3 cm cu motorul pe cricul lateral. Cind motorul sta vertical amortizorul se comprima putin (poate la tine, fiind enduro, se comprima ceva mai mult) si lantul se intinde oleaca. In principiu, regleaza-l la 2-3 cm cind motorul e vertical, fara pasager (cu roata pe pamint, nu pe cric). Totusi avind in vedere ca ai enduro (cursa mai mare la suspensii) e posibil si ca jocul cu motorul neincarcat sa fie mai mare, deci mai bine cauta in manual, sau poate-ti zice un alt posesor de F650.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ai cric lateral? Cauta un manual de intretinere pe net, se gaseste usor. La majoritatea motoarelor se specifica ca lantul se regleaza la joc de 2-3 cm cu motorul pe cricul lateral. Cind motorul sta vertical amortizorul se comprima putin (poate la tine, fiind enduro, se comprima ceva mai mult) si lantul se intinde oleaca. In principiu, regleaza-l la 2-3 cm cind motorul e vertical, fara pasager (cu roata pe pamint, nu pe cric). Totusi avind in vedere ca ai enduro (cursa mai mare la suspensii) e posibil si ca jocul cu motorul neincarcat sa fie mai mare, deci mai bine cauta in manual, sau poate-ti zice un alt posesor de F650.

:laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu stiu ca mocicleta tre sa fie fara sarcina si pusa in cricul lateral si scoasa din viteza cand masori burta.

 

100% asa e, nu ma contrazic cu nimeni.

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, tre' sa fie si scoasa din viteza, am uitat sa zic.

Eu am observat ca la mine cind e motocicleta verticala amortizorul se comprima mult prea putin in comparatie cu pozitia pe cricul lateral, dar sint sigur ca asta depinde de motor (cum ziceam, banuiesc ca la enduro fiind amortizoare mai lungi si probabil mai moi s-ar putea sa conteze).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are careva de p-aci Scottoiler pe mobra? Ca ma bate un gand...

Si daca da, de care? MK7, vSystem, normal sau pentru temperaturi ridicate?

Multam! :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Haideti sa va mai zic de-o smecherie aflata recent: baby Scott-oiler, adica Loobman - http://www.chainoiler.co.uk/ (18 lire cu tot cu trasnport, worldwide).

 

 

un asemenea "dispozitiv" se poate realiza de oricine, mai ieftin/rapid, cu un pic de indemanare, cu materiale din obor

un metru de furtun siliconic pt acvarii = 1,5 lei

un robinet cu ac de dozaj debit (aer) = 2 lei

o sticla (pet) de frutty fresh 250 ml (in loc de rezervor de ulei) = 1,5 lei

"soricei" de plastic = 0,2 lei/buc

"dispozitivul" de picurare a fost improvizat dintr-o bucata de pix, 2 buc de teava subtire de cupru si adeziv bicomponent (se poate folosi orice adeziv bun, care rezista la ulei). am folosit bucati de capilar de la termostatele de frigider, ca aveam prin apropiere vreo cateva si se pot modela cum vrei.

le-am pus pe ambele parti ale pinionului din spate sa picure fix pe zalele lantului, cam 4-5 picaturi pe minut. depinde si de vascozitatea uleiului, dar in ansamblu e ok.

"rezervorul" ales de mine este suficient de flexibil ca sa poata fi pus in spatii inguste. daca exista loc suficient, se poate cauta un recipient mai adecvat.

desigur ca "instalatia" se poate complica prin montarea unui robinet on/off (tot din obor, 1,5 lei) ca sa nu stai sa reglezi de fiecare data debitul sau a unui robinet de benzina cu vacuum de scuter (asta e mai scump, intre 20 si 30 lei, sau de pe la cunoscutii care au piese de schimb).

daca se opteaza pt varianta din urma, scapi de grija de a opri/porni picurarea cand vii/pleci pentru ca, stand pe loc, se face o pata de ulei (nu mare) sub pinion si nu e frumos nici igienic.

lantul e tot timpul uns iar motoreta nu se stropeste prea tare (aici cred ca depinde de forma aparatorii de lant). in schimb, partea din cricul central care este sub lant, este murdara de ulei. ceea ce demonstreaza ca instalatia functioneaza.

am pus cam 200 ml de ulei si abia se observa ca s-a consumat intr-un drum pana la constanta si inapoi (aproape 600 de km). estimez ca acei 200 ml sunt suficienti pt mai mult de 2000 de km, asa cum am reglat eu dozarea

 

cost total= 8,5 lei + 1 ora manopera :blink:

 

stima

 

PS

nu am poze, dar la cererea publicului pot face cateva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hm, acul de dozaj...

despre asta http://www.pepika.ro/produs_galerie.php?cod_produs=5389 e vorba

in piata ca gasesti sigur la cei care vand pesti, acvarii si accesorii

 

"capilarele" alea sunt niste tevi f subtiri de cupru (diametrul cam ca al celor care vin cu tuburile de WD40)

am preferat sa folosesc de cupru pt ca se indoaie cum vrei si le poti aranja usor in pozitie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...