Macke Postat Septembrie 28, 2009 Share Postat Septembrie 28, 2009 Nici nu intentionam sa nu il curat, nu stiam daca mai trebuie si uns. Ma gandeam totusi ca doar curatat poate la un moment dat, statand, sa mai si prinda rugina ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Septembrie 28, 2009 Share Postat Septembrie 28, 2009 (editat) Nici nu intentionam sa nu il curat, nu stiam daca mai trebuie si uns. Ma gandeam totusi ca doar curatat poate la un moment dat, statand, sa mai si prinda rugina ... Prinde, daca sta metalul in aer liber. Daca il ungi, putin probabil. Oricum, rugina pe zale nu-i ceva de speriat. Am vazut un lant care avea vreo 25000km , ruginit pe margini ca dracu si abia fusese intins de doua ori. Pinionul si foaia aveau inca o forma patratoasa. Nici urma de uzura... Editat Septembrie 28, 2009 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Septembrie 28, 2009 Share Postat Septembrie 28, 2009 (editat) Nu ma refer la pret, ma refer la efortul de a le configura si proteja. Un spike si s-a dus naibii flash-ul ala daca nu are protectie babana. Pe langa asta trebe redresata stabilizata si filtrata tensiunea de alimentare a integratelor (5V sau 3.3V). Asta de la o tensiune variabila de 12-16V si fara cine stie ce racire. Componente industriale sau radiator baban, cel putin asa stiam eu ca se face. Ah da, si trebe programator de care eu nu mai am (am reusit sa ard vreo trei). Scuze ca ma bag asa tam nesam, dar nu s-ar putea rezolva mai simplu cu un sistem simplu gravitational de picurare, iar electrovalva sa deschida doar cind pui contactul accesul uleiului din rezervor in instalatia de picurare? Ma gindesc ca o dozare mecanica cu ceva surub de reglaj, ar fi satisfacatoare si ar permite selectia on road-of road. Eventual se pot monta doua picuratoare comandate de doua electrovalve. Chestiile astea electronice se strica cind ti-e lumea mai draga, mai ales pe un motor de teren. Temporizatorul ar trebui construit in tehnologie moto, adica neaparat capsulat si impregnat in rasina. Eu am schimbat pina acum 4 alimentatoare la GPS, montajele lor stabilizatoare dezintegrindu-se pur si simplu de la vibratii. Vre-o doua n-au tinut nici macar 500 km. pina la urma m-am enervat si am impregnat unul, dar si asta face deja figuri. Editat Septembrie 28, 2009 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Septembrie 28, 2009 Share Postat Septembrie 28, 2009 Scuze ca ma bag asa tam nesam, dar nu s-ar putea rezolva mai simplu cu un sistem simplu gravitational de picurare, iar electrovalva sa deschida doar cind pui contactul accesul uleiului din rezervor in instalatia de picurare? Ma gindesc ca o dozare mecanica cu ceva surub de reglaj, ar fi satisfacatoare si ar permite selectia on road-of road. Eventual se pot monta doua picuratoare comandate de doua electrovalve. Chestiile astea electronice se strica cind ti-e lumea mai draga, mai ales pe un motor de teren. Temporizatorul ar trebui construit in tehnologie moto, adica neaparat capsulat si impregnat in rasina. Eu am schimbat pina acum 4 alimentatoare la GPS, montajele lor stabilizatoare dezintegrindu-se pur si simplu de la vibratii. Vre-o doua n-au tinut nici macar 500 km. pina la urma m-am enervat si am impregnat unul, dar si asta face deja figuri. Daca vrei sa dai sfaturi macar citeste cateva pagini in urma si te lamuresti singur. Picurarea folosind gravitatia si un robinet pt dozare s-a experimentat de mai multi in diferite forme constructive inca de la inceputul sezonului. A fost un progres fata de spray, dar dozarea precisa si repetabila este dificila, iar modificarea reglajului din mers imposibila. Pt a elimina aceste neajunsuri s-a trecut la ideia unui debit mai mare obtinut tot gravitational, dar intrerupt cu electrovalva comandata de un temporizator dublu. Deocamdata temporizatorul nu este gata, dar am incredere ca electronistii implicati o sa depaseasca toate problemele. Acum eu merg de cateva mii de km cu electrovalva comandata de la un intrerupator basculant montat pe ghidon. La drum intins pe vreme frumoasa la fiecare 10 min dau drumul la ulei pe parcursul unui km. In oras, mai rar, de 2-3 ori pe zi cand merg toata ziua. Folosit asa, deocamdata sant multumit de ungere. Ultima noutate am gasit un ulei pt lantul de drujba la Selgros la raionul de gradina. Costa 14 roni/L, deci foarte ieftin, dar este mai mucios, unge foarte bine si se spala cu sampon auto obisnuit de pe bascula si geanta rotii spate. As putea spune ca instalatia asa cum este si o folosesc eu merge si fara temporizator, dar temporizatorul ar reduce cantitatea de ulei imprastiata pe motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 28, 2009 Share Postat Septembrie 28, 2009 la ungatorul meu a mai aparut o problema: pe una din cele doua panglici (cea din interior) nu se scurge uleiul. am demontat capul, i-am curatat gaura cu o sirma, l-am curatat cu spray, nik. pe cealalta se scurge ok. a, si mai apare problema ca mai uit sa inchid robinetul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Septembrie 28, 2009 Share Postat Septembrie 28, 2009 (editat) Daca vrei sa dai sfaturi macar citeste cateva pagini in urma si te lamuresti singur. Picurarea folosind gravitatia si un robinet pt dozare s-a experimentat de mai multi in diferite forme constructive inca de la inceputul sezonului. A fost un progres fata de spray, dar dozarea precisa si repetabila este dificila, iar modificarea reglajului din mers imposibila. Pt a elimina aceste neajunsuri s-a trecut la ideia unui debit mai mare obtinut tot gravitational, dar intrerupt cu electrovalva comandata de un temporizator dublu. Deocamdata temporizatorul nu este gata, dar am incredere ca electronistii implicati o sa depaseasca toate problemele. Acum eu merg de cateva mii de km cu electrovalva comandata de la un intrerupator basculant montat pe ghidon. La drum intins pe vreme frumoasa la fiecare 10 min dau drumul la ulei pe parcursul unui km. In oras, mai rar, de 2-3 ori pe zi cand merg toata ziua. Folosit asa, deocamdata sant multumit de ungere. Ultima noutate am gasit un ulei pt lantul de drujba la Selgros la raionul de gradina. Costa 14 roni/L, deci foarte ieftin, dar este mai mucios, unge foarte bine si se spala cu sampon auto obisnuit de pe bascula si geanta rotii spate. As putea spune ca instalatia asa cum este si o folosesc eu merge si fara temporizator, dar temporizatorul ar reduce cantitatea de ulei imprastiata pe motor. "No offence! " dar sint peste 100 de pagini aici scrise si cred pentru toata lumea. Am citit mare parte si cred ca m-am lamurit cit de cit. Lantul a devenit si pentru mine o mare problema mai ales de cind am umblat si pe nisip. In conditiile in care merg eu nu cred ca ma mai tine mai mult de 10 mii un kit si asta e destul de dureros. Asa dar caut si eu solutii. Recunosc ca problema mea e destul de particulara, motocicleta cu motor in v grea al naibii si cu cuplu mare. Pe de alta parte date fiind conditiile aspre in care utilizez mobra, nu prea cred ca se pune in cazul meu problema de a adopta sistemul asta fin de alimentare cu ulei a foii. Mie imi plac solutiile simple si radicale, mult mai potrivite pentru un motor utilizat in conditii mai aspre, de multe ori cu foaia pinionului spate imersata complet in noroi sau nisip. Pina acum m-am limitat la a curata bine lantul din cind in cind si a-l gresa cit mai des. Ma gindesc insa la un sistem care sa alimenteze lantul cu ulei intr-o zona mai protejata cum ar fi foaia pinionului de atac care se afla sub o carcasa de protectie. Iar sistemul ar fi bine sa fie simplu si mentenabil, fara elemente greu de controlat si care sa necesite ajustari permanente si mai ales electronica nefiabila pe un motor zdruncinat in permanenta. Depling faptul ca idei excelente au fost abandonate in timp, cum a fost cea aplicata de estgermani care au introdus lantul de MZ in trompe de cauciuc ceea ce il facea sa tina fara o-ringuri 40-50 mii de km, cu o singura gresare pe an. Se pare insa ca industria consumabilelor prevaleaza ratiunii. In acest spirit am examinat ideile voastre si cu tot respectul constat ca duc la solutii destul de complicate si imposibil sau foarte greu de aplicat pe un motor semienduro. In schimb pentru motoarele de oras sau sosea solutiile sint probabil potrivite. Desi judecind problemele legate de inconstanta alimentarii cu ulei a lantului generate de infundarea diuzelor si de necesitatea de a regla mereu debitul datorita diferentelor de viscozitate generate de diferentele de temperatura sau de calitate a uleiului, eu asi merge pe solutii simple si fiabile. 1- Asi alimenta cu ulei doar pinionul de atac si intr-un singur punct aproape de centrul de rotatie aflat intr-un loc protejat. Asi alimenta acest pinion cu ulei direct de la o teava prevazuta cu o diuza fixa suficient de mare ca sa nu se infunde. Si asi regla debitul de la un robinet dozator situat chiar pe rezervorul de ulei. Acesta l-asi face metalic si in contact intim cu toba de esapament de exemplu lucru care mi-ar asigura incalzirea sa imediata si constanta, ceea ce ar elimina problemele legate de viscozitate. In fine, asi prevedea o electrovalva sau un robinet vacumatic de scuter ca sa elimin necesitatea de a umbla in permanenta la robinetul de ulei. Asa dar nimic exterior, nimic destructibil si expus ploii de pietre nisip si noroi din teren. Si daca se poate si fara electronica. Accesul secvential al uleiului la lant ar duce probabil si la stropire cind e din abundenta sau la lipsa lui la capatul perioadei de temporizare. Cu alte cuvinte, simplu, fiabil si bine gindit, cam astea sint cerintele in cazul motoarelor enduro sau semienduro. Si ma gindesc si la alta "traznaie" spectaculoasa si de efect. Ce-ati zice de un sistem de purjare sub presiune in mers a lantului cu un amestec de detergent si apa ceva in felul spalatorului de parbriz, dar cu un jet mult mai puternic? Exista pompe de presiune atit de mici si care sa mearga la 12 v?. Ce ziceti? Eventual pompe de spalat parbrizul de mare performanta? E o idee care ar merita dezvoltata, la motoarele de teren murdarirea si prafuirea lantului sint probleme grave si care nu pot fi rezolvate de nici un sitem de ungere. Dar folosirea complementara a unui sistem simplu de ungere prin picurare (chiar complicat cu un timer) combinat cu un sistem de purjare comandat de la ghidon ar fi poate solutia de lungire a vietii acestui element putin fiabil, lantul de motor enduro. Editat Septembrie 28, 2009 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Septembrie 28, 2009 Share Postat Septembrie 28, 2009 Deocamdata temporizatorul nu este gata, dar am incredere ca electronistii implicati o sa depaseasca toate problemele. E gata, bata-l vina, dar cine are timp sa ajunga in timpu zilei dupa electrovalva? Daramite sa mai si stea vreo 3 ore sa-si faca ungatoru. Dati cu pietre, dar asta e Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 (editat) E gata, bata-l vina, dar cine are timp sa ajunga in timpu zilei dupa electrovalva? Daramite sa mai si stea vreo 3 ore sa-si faca ungatoru. Dati cu pietre, dar asta e Vino la mine si o montam impreuna. Am si ceva piese pregatite pt capul de ungere si functie de modelul de bascula gasim o metoda de prindere.Am cumparat si 3 electrovalve. Nu mai avea pe stoc si le-am comandat primindu-le a doua zi. Ma gasesti la 0722646373. Printr-un prieten am comandat la Flaro inca 100ml de teava de pix. Editat Septembrie 29, 2009 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 "No offence! " dar sint peste 100 de pagini aici scrise si cred pentru toata lumea. Am citit mare parte si cred ca m-am lamurit cit de cit. Lantul a devenit si pentru mine o mare problema mai ales de cind am umblat si pe nisip. In conditiile in care merg eu nu cred ca ma mai tine mai mult de 10 mii un kit si asta e destul de dureros. Asa dar caut si eu solutii. Recunosc ca problema mea e destul de particulara, motocicleta cu motor in v grea al naibii si cu cuplu mare. Pe de alta parte date fiind conditiile aspre in care utilizez mobra, nu prea cred ca se pune in cazul meu problema de a adopta sistemul asta fin de alimentare cu ulei a foii. Mie imi plac solutiile simple si radicale, mult mai potrivite pentru un motor utilizat in conditii mai aspre, de multe ori cu foaia pinionului spate imersata complet in noroi sau nisip. Pina acum m-am limitat la a curata bine lantul din cind in cind si a-l gresa cit mai des. Ma gindesc insa la un sistem care sa alimenteze lantul cu ulei intr-o zona mai protejata cum ar fi foaia pinionului de atac care se afla sub o carcasa de protectie. Iar sistemul ar fi bine sa fie simplu si mentenabil, fara elemente greu de controlat si care sa necesite ajustari permanente si mai ales electronica nefiabila pe un motor zdruncinat in permanenta. Depling faptul ca idei excelente au fost abandonate in timp, cum a fost cea aplicata de estgermani care au introdus lantul de MZ in trompe de cauciuc ceea ce il facea sa tina fara o-ringuri 40-50 mii de km, cu o singura gresare pe an. Se pare insa ca industria consumabilelor prevaleaza ratiunii. In acest spirit am examinat ideile voastre si cu tot respectul constat ca duc la solutii destul de complicate si imposibil sau foarte greu de aplicat pe un motor semienduro. In schimb pentru motoarele de oras sau sosea solutiile sint probabil potrivite. Desi judecind problemele legate de inconstanta alimentarii cu ulei a lantului generate de infundarea diuzelor si de necesitatea de a regla mereu debitul datorita diferentelor de viscozitate generate de diferentele de temperatura sau de calitate a uleiului, eu asi merge pe solutii simple si fiabile. 1- Asi alimenta cu ulei doar pinionul de atac si intr-un singur punct aproape de centrul de rotatie aflat intr-un loc protejat. Asi alimenta acest pinion cu ulei direct de la o teava prevazuta cu o diuza fixa suficient de mare ca sa nu se infunde. Si asi regla debitul de la un robinet dozator situat chiar pe rezervorul de ulei. Acesta l-asi face metalic si in contact intim cu toba de esapament de exemplu lucru care mi-ar asigura incalzirea sa imediata si constanta, ceea ce ar elimina problemele legate de viscozitate. In fine, asi prevedea o electrovalva sau un robinet vacumatic de scuter ca sa elimin necesitatea de a umbla in permanenta la robinetul de ulei. Asa dar nimic exterior, nimic destructibil si expus ploii de pietre nisip si noroi din teren. Si daca se poate si fara electronica. Accesul secvential al uleiului la lant ar duce probabil si la stropire cind e din abundenta sau la lipsa lui la capatul perioadei de temporizare. Cu alte cuvinte, simplu, fiabil si bine gindit, cam astea sint cerintele in cazul motoarelor enduro sau semienduro. Si ma gindesc si la alta "traznaie" spectaculoasa si de efect. Ce-ati zice de un sistem de purjare sub presiune in mers a lantului cu un amestec de detergent si apa ceva in felul spalatorului de parbriz, dar cu un jet mult mai puternic? Exista pompe de presiune atit de mici si care sa mearga la 12 v?. Ce ziceti? Eventual pompe de spalat parbrizul de mare performanta? E o idee care ar merita dezvoltata, la motoarele de teren murdarirea si prafuirea lantului sint probleme grave si care nu pot fi rezolvate de nici un sitem de ungere. Dar folosirea complementara a unui sistem simplu de ungere prin picurare (chiar complicat cu un timer) combinat cu un sistem de purjare comandat de la ghidon ar fi poate solutia de lungire a vietii acestui element putin fiabil, lantul de motor enduro. sistemul meu a funtionat OK un sezon, mobra a fost folosita 20% din timp pentru ce este facuta. Niciodata o piatra sau o creanga nu a dereglat robinetul (desi pare firav), nici jetul de apa de la spalatorie. Picuratorul nu s-a infundat niciodata (pt ca nu este tocmai un capilar), aerisirea instalatiei se face usor si nu e necesara decat la realimentare dupa consumarea totala a uleiului. Picaturile cad intr-un singur loc, apoi forta centrifuga si gravitatia isi fac treaba. Pozitia picuratorului nu este intamplatoare .Din inconvenientele expuse de tine cred ca numai scufundarea basculei in namol ar fi o potentiala problena, dar in acest caz si pinionul de atac ar fi numai noroi Pret 60 lei + manopera hobby http://www.tenereclub.ro/index.php?p=forum..._id=148&s=1tenereclub Mesaj completat la ungatorul meu a mai aparut o problema: pe una din cele doua panglici (cea din interior) nu se scurge uleiul. am demontat capul, i-am curatat gaura cu o sirma, l-am curatat cu spray, nik. pe cealalta se scurge ok. a, si mai apare problema ca mai uit sa inchid robinetul. problema se rezolva cu 50 lei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 (editat) In acest spirit am examinat ideile voastre si cu tot respectul constat ca duc la solutii destul de complicate si imposibil sau foarte greu de aplicat pe un motor semienduro. In schimb pentru motoarele de oras sau sosea solutiile sint probabil potrivite. Desi judecind problemele legate de inconstanta alimentarii cu ulei a lantului generate de infundarea diuzelor si de necesitatea de a regla mereu debitul datorita diferentelor de viscozitate generate de diferentele de temperatura sau de calitate a uleiului, eu asi merge pe solutii simple si fiabile. Desi nu sant un pasionat al noroaielor in vara asta, fortat de imprejurari, am mers cateva sute de km pe forestier cu noroaie de cca 15cm adancime, pietre, bolovani, hurducaturi, deci tot tacamul! Nu s-a miscat nimic de la locul lui. Praful si noroiul s-au spalat cu ulei si desi roata era plina, lantul si foaia in zona de angrenare erau surprinzator de curate. In rest motorul era ca porcul, ca l-am scapat usor si pe jos. Motorul este un DL650 V-Strom. Editat Septembrie 29, 2009 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 Desi nu sant un pasionat al noroaielor in vara asta, fortat de imprejurari, am mers cateva sute de km pe forestier cu noroaie de cca 15cm adancime, pietre, bolovani, hurducaturi, deci tot tacamul! Nu s-a miscat nimic de la locul lui. Praful si noroiul s-au spalat cu ulei si desi roata era plina, lantul si foaia in zona de angrenare erau surprinzator de curate. In rest motorul era ca porcul, ca l-am scapat usor si pe jos. Motorul este un DL650 V-Strom. Da, se poate iesi si cu V-strom-ul in teren cit de cit dar ...un motor de teren e chiar chinuit rau uneori si chestiile sensibile chiar dau ortu popii. Nu e tot una sa stropesti motorul cu noroi sau sa chiar intri in noroi cu aproape toata roata cu lant cu tot. Au fost si multe situatii in care am intrat pina la scut si peste chiar in mocirla sau nisip. Nu am chef si timp de reparatii si reglaje permanente. De aceea ma intereseaza si ideea unui sistem de purjare a lantului cind ajungi sa-l umpli de noroi de nisip sau de praf. Si chiar ma gindesc daca nu s-ar putea confectiona o toba de plastic chiar partiala cu trompe pentru lant ceea ce ar rezolva radical problema ungerii si intretinerii sale. Si sint departe de a contesta solutiile la care ati muncit voi, doar ca nu se potrivesc la toate categoriile de motoare. Mesaj completat dar ca sa nu divaghez de la subiect, a incercat cineva sa unga foaia pinionului de atac? Sau un sistem de purjare a lantului in mers? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 (editat) @Galen: Cu un sistem de comanda electronic, tot ce trebuie sa faci ca sa gresezi bine lantul dupa trei traverszri de rau si doo reprize de noroi este sa deschizi la maxim debitul si aia e. Desigur, cand ti-ai infipt vaca in namol e posibil sa ai nevoie de o desfundare a capetelor de ungere. Ideea cu ungerea la pinionul de atac nu e cea mai buna; de ce? Pentru ca nu poti distribui in mod util uleiul pe lant. La foaia spate, uleiul picura pe fata superioara, fata care se afla pe curbura interioara, in jurul foii. Gravitatia si forta centrifuga distribuie uleiul pe lant la jumatatea de tura pe care o da acesta in jurul foii. Daca ungi la pinionul de atac, ori ungi fata exterioara a lantului => forta centrifuga ti-l arunca pe tot ce e in jurul pinionului ala mic, ori ungi undeva direct pe pinion, caz in care ungerea nu e tocmai optima (se pierde mult ulei). In plus, bafta la montat cap de ungere pe langa pinioanele de la un enduro-touring mare. De obicei n-ai pic de loc sa bagi un deget dupa el... Cat despre nisip, eu zic sa-l intrebam pe domnul mae care a participat la Budapest-Bamako cu un scottoiler pe-un 990Adv. Din cate stiu era multumit de instalatie & ungere si nu prea avea dozaj. Editat Septembrie 29, 2009 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 Cand m-am apucat eu de ungere automata am studiat ceeace exista deja pe net, fabricate in serie de diverse firme in EU si SUA. Mereu am facut combinatii intre aceste sisteme pastrand ce functiona si se putea confectiona acasa si renuntand la ce nu mergea sau era prea greu de facut. Niciunul dintre sistemele respective si cred ca sant cel putin 7 nu mergea pe ungerea la pinion. Oricum de multe ori o solutie care parea la inceput perfecta in functionare s-a dovedit catastrofa si evident dupa incercari pe sosea le-am schimbat cu altele care s-au dovedit functionale. Singura verificare este proba pe sosea, noroi, gropi, ploaie sau cum vrei. Celelalte sant vorbe-n vant! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 (editat) Cand m-am apucat eu de ungere automata am studiat ceeace exista deja pe net, fabricate in serie de diverse firme in EU si SUA. Mereu am facut combinatii intre aceste sisteme pastrand ce functiona si se putea confectiona acasa si renuntand la ce nu mergea sau era prea greu de facut. Niciunul dintre sistemele respective si cred ca sant cel putin 7 nu mergea pe ungerea la pinion. Oricum de multe ori o solutie care parea la inceput perfecta in functionare s-a dovedit catastrofa si evident dupa incercari pe sosea le-am schimbat cu altele care s-au dovedit functionale. Singura verificare este proba pe sosea, noroi, gropi, ploaie sau cum vrei. Celelalte sant vorbe-n vant! absolut corect Eu pornesc de la realitatea ca anul asta am cumparat pina acum spray de lant de peste 320 roni si cu toate astea umblu mereu cu lantul murdar si plin de praf amestecat cu vaselina respectiva situatie care nu mai poate continua. Mai ales ca lantul face deja galagie la doar 12 mii de km si guitza la acceleratii bruste. Ei bine, eu am sa incerc un sistem de ungere automata pe pinionul de atac, unde un capilar de cupru fara diuza, va aduce ulei incalzit de toba dintr-un rezervor metalic, cu fluxul controlat de o electrovalva ( care va permite si ungere secventiala daca va fi cazul) iar debitul va fi dozat momentan de un robinet (tot metalic-de tipul cu ac dozator) rezistent la caldura. Uleiul va fi picurat pe foaia exterioara a pinionului de atac, in apropierea centrului de rotatie, zona bine protejata la africana de un capac de protectie. Nu ma deranjeaza de loc ca nu a mai incercat cineva asa ceva, mai cu seama ca este vorba despre un tip particular de motor si anume allroadul utilizat in vari conditii. Deasemenea voi testa si un sistem de purjare cu solutie de detergent a lantului in cazul cind se incarca cu noroi sau cu praf. Acesta va avea la baza o pompa de spalat parbrizul comandata dintr-un buton de la bord. Si promit ca am sa pun aici feedbackul. Jos firmele CAPUSA! de sprayuri si de lanturi de unica folosinta! Multumesc pentru comentariile pertinente. Editat Septembrie 29, 2009 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 (editat) Nu prea ma incanta ideea de a-mi spala in mers lantul. Sincer as prefera sa-l stiu gresat din belsug pe langa mizerie, decat sa-l dau cu axion si apoi urmatorii 25km sa merg pe uscat. Mai ales cand urmatorii 25 km probabil vor fi tot pe aratura / namoale. Editat Septembrie 29, 2009 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Septembrie 29, 2009 Share Postat Septembrie 29, 2009 (editat) Nu prea ma incanta ideea de a-mi spala in mers lantul. Sincer as prefera sa-l stiu gresat din belsug pe langa mizerie, decat sa-l dau cu axion si apoi urmatorii 25km sa merg pe uscat. Mai ales cand urmatorii 25 km probabil vor fi tot pe aratura / namoale. Lantul va fi uns permanent de sistemul automat de ungere cu ulei T90 la care nu adera mizeria ca de vaselina. Purjarea nu are sens fara un sistem automat de ungere. Purjarea periodica la dorinta din mers ma va scuti sa ridic mereu motorul pe butuci ca sa spal mereu lantul si il va impiedeca sa se incarce de jeg in regim off. Editat Septembrie 29, 2009 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Septembrie 30, 2009 Share Postat Septembrie 30, 2009 @Galen: Cu un sistem de comanda electronic, tot ce trebuie sa faci ca sa gresezi bine lantul dupa trei traverszri de rau si doo reprize de noroi este sa deschizi la maxim debitul si aia e. Desigur, cand ti-ai infipt vaca in namol e posibil sa ai nevoie de o desfundare a capetelor de ungere. Ideea cu ungerea la pinionul de atac nu e cea mai buna; de ce? Pentru ca nu poti distribui in mod util uleiul pe lant. La foaia spate, uleiul picura pe fata superioara, fata care se afla pe curbura interioara, in jurul foii. Gravitatia si forta centrifuga distribuie uleiul pe lant la jumatatea de tura pe care o da acesta in jurul foii. Daca ungi la pinionul de atac, ori ungi fata exterioara a lantului => forta centrifuga ti-l arunca pe tot ce e in jurul pinionului ala mic, ori ungi undeva direct pe pinion, caz in care ungerea nu e tocmai optima (se pierde mult ulei). In plus, bafta la montat cap de ungere pe langa pinioanele de la un enduro-touring mare. De obicei n-ai pic de loc sa bagi un deget dupa el... Cat despre nisip, eu zic sa-l intrebam pe domnul mae care a participat la Budapest-Bamako cu un scottoiler pe-un 990Adv. Din cate stiu era multumit de instalatie & ungere si nu prea avea dozaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Septembrie 30, 2009 Share Postat Septembrie 30, 2009 (editat) Adica? Astept si eu sa vad cum o merge ungerea asta la pinion -- pana acu nu a incercat-o multa lume... EDIT: http://www.pro-oiler.com/gallery_htm/gallery_AT_N20.htm Astia asa o fac, insa ungerea se face doar pe o parte si fixarea mi se pare oarecum firava. Editat Septembrie 30, 2009 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Septembrie 30, 2009 Share Postat Septembrie 30, 2009 Adica? Astept si eu sa vad cum o merge ungerea asta la pinion -- pana acu nu a incercat-o multa lume... EDIT: http://www.pro-oiler.com/gallery_htm/gallery_AT_N20.htm Astia asa o fac, insa ungerea se face doar pe o parte si fixarea mi se pare oarecum firava. Vad ca totusi a mai incercat cineva, nu vad motive ca sa nu mearga. E singura posibilitate ca sistemul de ungere sa fie "carenat". Nu-i bai ca se unge doar pe o parte, uleiul ajunge tot pe lant, unde se imprastie el si pe partea ailalta. Doar ca sistemul e facut cam fragil, eu am sa folosesc teava metalica, va doar vine ulei cald. Merci pt documentatie domle Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Septembrie 30, 2009 Share Postat Septembrie 30, 2009 (editat) Galen@, cu cele doua sisteme de uns si separat de spalat, te complici mult si inutil. Am folosit anul asta la ungere pe rand T90, ulei de motor mineral si sintetic si ulei de lant de drujba luat de la Selgros. Ordinea, functie de calitate in exploatare este aceeasi, respectiv cel mai prost T90 si cel mai bun cel de drujba. Cand spun bun ma refer la ambele functii ale ungatorului, respectiv de ungere si de spalare/curatare a lantului cand mergi pe ploaie sau praf/noroi. T-90 unge bine, dar adera la lant si forta centrifuga nu-l arunca impreuna cu mizeria acumulata, care se strange pe lant. Uleiul de motor in special cel mineral, ieftin, unge mai prost, dar spala foarte bine lantul si foaia. Ultimul pe care l-am descoperit, cel de lant de drujba, pare sa fie special creiat. Are vascozitatea mai constanta functie de temperatura de afara, unge cel mai bine si paraseste foaia si lantul impreuna cu mizeria acumulata. Necesita si cel mai mic consum de ulei/ km parcursi, asta nu pt economia de ulei, cat pt a limita mizeria ce se formeaza inevitabil pe roata si bascula. Se ideparteaza de pe motor usor, numai cu apa calda si sampon, sau aparat WAP. Ideia cu uleiul de drujba am preluat-o dintr-un site american unde se discuta aprins despre ungatoare si in testele lor era mai bun decat cel special de la Schottoiler. Sant tare curios ce vei face, dar sfatul meu incepe imediat experimentarile pt a putea face si probe ca altfel muncesti toata iarna la o ideie si primavara in 100 km te trezesti ca nu merge si ai pierdut timpul degeaba. Editat Septembrie 30, 2009 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Septembrie 30, 2009 Share Postat Septembrie 30, 2009 (editat) Adica? . adica si mie mi se pare la fel de logic ce ai zis , adica forta centrifuga nu poate fi asociata cu gravitatia Editat Septembrie 30, 2009 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Octombrie 2, 2009 Share Postat Octombrie 2, 2009 mi-am montat si eu o instalatie de uns lantul. am pus 2 robineti de acvariu pe traseu, unu de inchis si altul de reglare dozaj. acum ca ma gandesc mai bine va trebui sa gasesc o solutie mai buna pentru cel de on/off. azi voi pleca la drum 800 km din care vreo 50km de forestier (initial scrisesem off/road, dar ar fi fost o exagerare ) voi reveni cu impresii si poze. ulei folosit a fost un castrol Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Octombrie 3, 2009 Share Postat Octombrie 3, 2009 Acum o saptamana am vazut scotoiler original montat pe un Transalp. E usor de reprodus, cu toate ca ala e electronic. Mi-a placut sistemul de "picurare", la asta nu picura nimic, exista tubuletul de plastic destul de subtire care face contact permanent cu pinionul, uleiul se prelinge tot timpul pe pinion si forta centrifuga il intinde pe lant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atw Postat Octombrie 4, 2009 Share Postat Octombrie 4, 2009 Deocamdata temporizatorul nu este gata, dar am incredere ca electronistii implicati o sa depaseasca toate problemele. Zilele astea am reusit si eu sa fac ceva progrese cu versiunea mea. Circuitul partial asamblat arata asa: Cu ajutorul lui Bogdan sper sa reusesc sa-i fac si o cutie ca lumea. Mai am un pic de lucru la soft, sper sa fie totul gata in cateva zile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lenoyy Postat Octombrie 4, 2009 Share Postat Octombrie 4, 2009 Andrei, nu cred ca trebuie sa reinventezi roata, arunca un ochi si aici: http://www.mccoi.de . Se ofera documentatia completa pentru construirea si programarea micro-controlerului. Daca te descurci cu germana poti lua de acolo schemele. Oamenii vand si kituri complete sau doar componentele ptr cine vrea sa il construiasca singur. Sistemul pe care il propun ei este f interesant, ia in calcul pentru a doza cantitatea de ulei si viteza de deplasare alaturi de alti parametri pe care ii poti configura. Un sistem comercial f apropiat de acesta ca si conceptie este www.pro-oiler.com, aici este documentatia in engleza si este mai usor de inteles. Mie asta mi se pare sistemul ideal, ai o plaja extrem de mare de reglaje care le poti face. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.