Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

Am terminat sistemul de ungere pe bancul de lucru si rezultatele sunt urmatoarele:

- 2 picaturi/crac la un impuls dat de releu cu durata de 0.5sec (cronometrat de 5 ori);

- timpul intre impulsuri reglabil de la 26sec(minim) - 2:20 sec(maxim).

Electrovalva folosita de GPL care inchide si ulei (deocamdata) "Landi Renzo", 12V 18W si pe ampermetru indica un curent absorbit de 1,8A E FOARTE MARE PENTRU UN MOTOR :D (si gabaritul da si curentul).

Picuratorul dublu (cu 2 craci) facut dupa o metoda mai inapoi amintita, apartinind d-lui Bogban Harea, doua paste de pix cu gel infipte in 2 bucari de furtun cauciucat care se muleaza relativ usor si sunt rezistende la benzina (eu am avut un furtunas de la vacumul pompei de benzina de la un scoter First Bike), o bucata de aluminiu groasa de cel putin 10mm, si un aerisitor da la etrierul de frina de dacie.

Am scos partea metalica din Pix (capul cu bila) si am largit acele ajutaje cu un burghiu de 1.5mm (ele erau inital de 1mm si umpic), ori cum se pot schimba ca iasa de pe tubul pastei de pix.

Releul de temporizare, din cite am observat eu sunt boua feluri, cele vechi (de care am si eu) cu tranzistoare(1DB si 3BC-uri) si cele mai noi cu circuit integrat 555. Daca aveti releu cu tranzistori, standard nemodificat, scoate un impuls de 0.5sec in intervalul 3 - 33 sec, si defapt lucreaza invers (releul in pozitie relaxata tine circuitul inchis (in stare de conductie) si cind este comandat deschide adica intrerupe circuitul. Asta se rezolva usor prin "teierea" cablajului de cupru in zona contactilor releului, identificare si cositorire contactul normal deschis la pinul tata din afara releului. Astfel cand releul primeste comanda inchide contactul (generad un impuls de 0.5sec).

Temporizarea am marit-o prin 2 artificii:

- Am schimbat rezistenta din potentiometrul din 250kohmi linear cu una dintr-un potentiometru identic dintrun radiou vechi cu valaorea de 1Mohm (1000kohmi) linear;

-Am inlocuit rezistenta ce este intre potentiometru si primul tranzistor (BC) din 30kOhmi cu una de 270kOhmi. Modificand aceasta rezistenta se ridica sau se scade pragul minim intre impulsuri, adica cu R=30k timpul minim intre impulsuri era de 3 sec (si cu potentiometrul de 1Mohm montat), iar cu R=270kOhmi timpul minim intre impulsuri este de 26 sec.

 

Astazi am sa il montez pe motor daca apuc si sa vad cum se comporta, daca nu se dezintegreaza releul de la vibrati.

Imi cer scuze pentru poze ca sunt neclare

 

VA MULTUMESC PENTRU AJUTORUL ACORDAT :baldy:

 

Asfalt uscat :)

post-18855-1301463432_thumb.jpg

post-18855-1301463462_thumb.jpg

post-18855-1301463476_thumb.jpg

post-18855-1301463557_thumb.jpg

Editat de tamas_daniell
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

salut.

am facut rost de un releu cu temporizare mai profi, are temporizare de la 1 ms pana la cateva ore, reglabil si pt intervale si pentru durata impulsului.

eu is putin blocat la faza de picurator pt ca nu stiu cum sa il prind de bascula(nu as vrea sa o gauresc).

cine ma poate ajuta cu un desen ceva de picurator, eventual niste poze mai detaliate a sistemului de prindere pe bascula.

multumesc anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu sunt afon la electronica si lelctricitate motiv pt. care imi place mecanica!

eu merg pe sistemul celor de la lube man, de obicei solutia cea mai simpla e si cea mai eficace

am testat cu apa, urmeaza sa vad cum se comporta cu ulei si evident sa-mi nasca mintea o idee cu privire la capul de ungere ca parca 1 picatura nu-i ca doua :)

dsc00053c.th.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am mers pe varianta cu 2 robineti, unul de reglaj si unul pentru ON/OFF, si a mers perfect de prima oara.

Problema e ca nu m-am gandit pe moment sa pun robinetii mai jos de capatul din sticla, asa ca la cateva ore de la inchiderea robinetului am avut surpriza logica de a nu se mai amorsa. d'ooh. L-am reconfigurat acum, urmeaza sa-l montez iar ca incepuse sa luceasca lantul :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Variante simple pentru capu de ungere se pot gasii pe Goagle cautand ''chain oiler''

 

http://www.google.ro/images?um=1&hl=ro...mp;aql=&oq=

 

Idee

~~~

- se ia capu la furtunas si se baga o bugata mai lunga de sarma mai groasa pe furtun. In felul asta se poate modela forma furtunului si directiona capu de ungere.

- se folosete o pasta de pix golita si niste poxipor sau un ac de siringa si se infige în capătul furtunului.

- ca sa fie solidă bucătica dintre capătul sarmei (din furtun) si pasta de pix / ac siringa. Se ia o bucata de 2-3 cm de furtun "termo-strangibil" si se fixeaza pe zona respectiva. Capatul sarmei si capatul acului v-or fii apropiate, aprox 1mm, dar ramanand doar furtunul gol pe bucatica aia poate sa vibreze prea tare si sa nu stea cum vrea muÂşchiul posesorului. Cu bucata asta de furtunas peste, se rezolva problema

- daca vrei cap dublu de ungere se fac 2 asemenea bucăți care se fixeaza pe furtuna ce vine din diferitele modele de ungatoare.

- fixarea se face pe bascula cu panduiti. Sistemul pare solid.

 

Spor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o problema, mi se dezamorseaza capetele de ungere ale picuratorului (tuburile pasta de pix cu gel) si as mai vrea o sugestie:

- care este pozitia ideala a capetelor de ungere ale picuratorului dublu ( _I_ pe pinion?, la un anumi unghi, sau paralele cu pinionul, sa fie in contact direct cu pinionul sau sa fie la o anumita distanta?).

Am citit pe aici pe undeva ca daca e in contact direct cu pinionul se infunda cu murdarie (desi nu inteleg cum ar intra mizeria acolo) nu stiu ce se intimpla de nu imi sta uleiul in capetele de ungere ca ajutajele sunt de 1.5mm si tuburile sunt de 4cm lungime.

Deseara atasez o poza.

Respect

 

:bounce:

Mesaj completat

Poza cu picuratorul si lantul (are umpic cam mult ulei)

 

:laugh:

post-18855-1302201893_thumb.jpg

post-18855-1302201951_thumb.jpg

Editat de tamas_daniell
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o problema, mi se dezamorseaza capetele de ungere ale picuratorului (tuburile pasta de pix cu gel)

 

Nu-i o problema, cred ca orice ai face se vor dezamorsa, pentru ca uleiul nu prea sta pe tub doar pentru ca ai inchis robinetul. Am incercat si cu tubul tinut vertical si tot degeaba, se scurge cu robinetul inchis. Mai important e sa nu se 'dezamorseze' iremediabil, adica in momentul in care ai dat drumul la robinet/picurator ar fi bine sa porneasca sa picure. M-am lovit si eu de ceva asemanator (vezi mai sus).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o problema, mi se dezamorseaza capetele de ungere ale picuratorului (tuburile pasta de pix cu gel) si as mai vrea o sugestie:

- care este pozitia ideala a capetelor de ungere ale picuratorului dublu ( _I_ pe pinion?, la un anumi unghi, sau paralele cu pinionul, sa fie in contact direct cu pinionul sau sa fie la o anumita distanta?).

Am citit pe aici pe undeva ca daca e in contact direct cu pinionul se infunda cu murdarie (desi nu inteleg cum ar intra mizeria acolo) nu stiu ce se intimpla de nu imi sta uleiul in capetele de ungere ca ajutajele sunt de 1.5mm si tuburile sunt de 4cm lungime.

Deseara atasez o poza.

Respect

 

;)

Mesaj completat

Poza cu picuratorul si lantul (are umpic cam mult ulei)

 

:D

 

Nu ma poate ajuta nimeni? :P

 

Principala cauza este ca pe un capat al ungatorului "trage aer" cel pozitionat si cu 1mm mai sus fata de celalalt, iar pe cel situat mai jos curge uleiul de pe ambele tuburi pina raman goale.

 

Sa le amorsez de fiecare data cind plec nu ar fi problema, dar daca raman undeva peste noapte si cind ma trezesc sa plec ii o pata de ulei sun motor? ce fac?!

Editat de tamas_daniell
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ma poate ajuta nimeni? ;)

 

Principala cauza este ca pe un capat al ungatorului "trage aer" cel pozitionat si cu 1mm mai sus fata de celalalt, iar pe cel situat mai jos curge uleiul de pe ambele tuburi pina raman goale.

 

Salut !

 

Tuburile finale comunica cu exteriorul ca o bucla scurta de la o ramura la alta ignorand robinetul/supapa care o ai tu mai sus in instalatie si se golesc ...incerca sa bagi putin burete sau o sita sa mai restrictionez trecerea uleiului dintru "crac in altul" ... cat sa nu blochez ramura ci doar sa curga putin mai greu.

 

Poza...

ungatordublu.jpg

 

Spor... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut !

 

Tuburile finale comunica cu exteriorul ca o bucla scurta de la o ramura la alta ignorand robinetul/supapa care o ai tu mai sus in instalatie si se golesc ...incerca sa bagi putin burete sau o sita sa mai restrictionez trecerea uleiului dintru "crac in altul" ... cat sa nu blochez ramura ci doar sa curga putin mai greu.

 

Poza...

ungatordublu.jpg

 

Spor... ;)

La inceput si eu aveam pretentia ca uleiul sa ramana permanent pana la varfurile celor doua furtunase, din capul dublu. Evident ca minunea nu tinea decat cateva minute si mai devreme sau mai tarziu tot se goleau, gravitatia facandu-si invariabil treaba. Daca lasam pt cateva minute motocicleta pe cricul lateral, gata. Evident am renuntat la cerinta asta pt ca de fapt nici nu este nevoie de ea. Ba chiar este mai bine. Faceam verificarea o singura data, dupa care furtunurile se goleau singure. Aveam grija sa am ulei in furtunasul care lega electrovalva de capul dublu. Cand electrovalva se deschidea o anumita cantitate de ulei ajungea in capul dublu si de acolo implacabil prin cele doua terminale pe lant, dar fara sa pot determina exant cand se intampla. Important este ca ajungeau pe lant chiar daca cu o mica intarziere. Nu va pierdeti timpul incercand sa faceti ungerea la vedere de fiecare data, numarand picaturile inainte de fiecare cursa. Uitati-va la lant. O-ringurile unede/lucioase si bascula relativ curata dupa 100km inseamna ca ungerea este OK. O-ringuri mate/prafoase, inseamna ungere insuficienta si mariti cantitatea de ulei (de regula dublata), prea multa mizerie pe roata spate si bascula, micsorata cantitatea de ulei (de regula la jumatate). Spor!

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... chestie de capilaritate!

Se rezolvă cu tuburi de diametru cât mai mic ... vor reține uleiul, atâta timp cât nu există presiune în ''amonte''

PS: ... plecând de la premiza aiasta, evident că nici măcar o ''frână'' în calea uleiului, respectiv burete în tub, nu va rezolva problema...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca furtunasele capului dublu sunt foarte mici in diametru exista pericolul sa se infunde cu praf amestecat cu ulei, foarte repede si sunt greu si mizerabil de desfundat pe marginea drumului. Incercati sa ignorati necesitatea prezentei uleiului pana la finalul furtunaselor si ve-ti vedea ca sistemul functioneaza la fel de bine, ba chiar mai bine pt ca nu mai lasa urme de ulei cand opresti sau in garaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici intervine avantajul ungatorului cu pompa.

Am definitivat magaria si testat-o. Vatianta finala merge peste asteptari la cat m-a chinuit si am testat diferite solutii.

Nu am stop de ulei nou aruncat aiurea in zona basculei si rotii si lantule e lucios unsuros. Se apre ca dozajul e bun. Mai tre sa verific la un drum mai lung. Pana acum verificarea am facut-o mai mult in oras ... Vre-o 100 km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici intervine avantajul ungatorului cu pompa.

Am definitivat magaria si testat-o. Vatianta finala merge peste asteptari la cat m-a chinuit si am testat diferite solutii.

Nu am stop de ulei nou aruncat aiurea in zona basculei si rotii si lantule e lucios unsuros. Se apre ca dozajul e bun. Mai tre sa verific la un drum mai lung. Pana acum verificarea am facut-o mai mult in oras ... Vre-o 100 km.

Pompa are avantaje, dar nu in cazul discutat mai sus. Cu sau fara pompa capul dublu tot se va dezamorsa si uleiul continut in el va curge pe jos. Si iarasi, secretul unei ungeri eficiente, dar fara mizerie in exces (dupa 5000 nu 100 km)este dozajul corect si constant fara excese. Cand termini testele arata-ne si noua sitemul tau in detaliu. Spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

soo...

sunt rookie rau, dar trag sa evoluez :(

 

aseara, am ajuns acasa cu un spray de uns nu teflon - de la bezinarie mol - citisem undeva ca raportul pret calitate este rezonabil.

 

ma apuc de treaba- pacient kawa er5

 

1. scos motorina din tractor - frectionat lantul cu motorinuta, intai cu o pensula de 3cm apoi luat la frecat cu periuta de dinti

2. sters putin cu carpa

3. clatit cu apa (presiune normala)

4. verificat ochiometric - nemultumit de rezultat repetat pasul 1 si 2

5 reverificat - multumit - rulat vreo 10 min pentru incalzire lant

6 aplicat spray de ungere

.....

repaus vreo 2h

 

7.tura de proba

 

rezultat:

http://img813.imageshack.us/i/fotografie0122.jpg

 

http://img121.imageshack.us/i/fotografie0121j.jpg

 

pareri ?

reclamatii?

sugestii?

Editat de hadul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E bine asa, dar nu cred ca e cazul sa treci si la periuta de dinti, adica, zic eu, doar daca e de expozitie. La cat praf este in Romania, o sa ai nevoie de multe periute de dinti. In rest, asta e procedura: motorina, apa, aer si ulei (spray). Sanatate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

soo...

sunt rookie rau, dar trag sa evoluez :blbl:

 

aseara, am ajuns acasa cu un spray de uns nu teflon - de la bezinarie mol - citisem undeva ca raportul pret calitate este rezonabil.

 

ma apuc de treaba- pacient kawa er5

 

1. scos motorina din tractor - frectionat lantul cu motorinuta, intai cu o pensula de 3cm apoi luat la frecat cu periuta de dinti

2. sters putin cu carpa

3. clatit cu apa (presiune normala)

4. verificat ochiometric - nemultumit de rezultat repetat pasul 1 si 2

5 reverificat - multumit - rulat vreo 10 min pentru incalzire lant

6 aplicat spray de ungere

.....

repaus vreo 2h

 

7.tura de proba

 

rezultat:

http://img813.imageshack.us/i/fotografie0122.jpg

 

http://img121.imageshack.us/i/fotografie0121j.jpg

 

pareri ?

reclamatii?

sugestii?

 

eh nici chiar cu motorina din tractor :P ,si ar fi ok si cu benzina,nu ataca oringurile asa cum se aude;)

si la clatitul cu apa .....hmmmm nu prea ar fi indicat , dupa curatarea cu motorina sau benzina doar o carpa uscata si curata trebe pt stergere

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eh nici chiar cu motorina din tractor :blbl: ,si ar fi ok si cu benzina,nu ataca oringurile asa cum se aude;)

si la clatitul cu apa .....hmmmm nu prea ar fi indicat , dupa curatarea cu motorina sau benzina doar o carpa uscata si curata trebe pt stergere

sau iti poti lua si un spray de curatat lantul cu care dai motorina jos deci nu consumi prea mult, am gasit un spray mai ieftin, de curatat, la practiker, nigrin costa 16-17 lei

apa e inutila nu e solvent pentru motorina

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...