tamas_daniell Postat Martie 30, 2011 Share Postat Martie 30, 2011 (editat) Am terminat sistemul de ungere pe bancul de lucru si rezultatele sunt urmatoarele: - 2 picaturi/crac la un impuls dat de releu cu durata de 0.5sec (cronometrat de 5 ori); - timpul intre impulsuri reglabil de la 26sec(minim) - 2:20 sec(maxim). Electrovalva folosita de GPL care inchide si ulei (deocamdata) "Landi Renzo", 12V 18W si pe ampermetru indica un curent absorbit de 1,8A E FOARTE MARE PENTRU UN MOTOR (si gabaritul da si curentul). Picuratorul dublu (cu 2 craci) facut dupa o metoda mai inapoi amintita, apartinind d-lui Bogban Harea, doua paste de pix cu gel infipte in 2 bucari de furtun cauciucat care se muleaza relativ usor si sunt rezistende la benzina (eu am avut un furtunas de la vacumul pompei de benzina de la un scoter First Bike), o bucata de aluminiu groasa de cel putin 10mm, si un aerisitor da la etrierul de frina de dacie. Am scos partea metalica din Pix (capul cu bila) si am largit acele ajutaje cu un burghiu de 1.5mm (ele erau inital de 1mm si umpic), ori cum se pot schimba ca iasa de pe tubul pastei de pix. Releul de temporizare, din cite am observat eu sunt boua feluri, cele vechi (de care am si eu) cu tranzistoare(1DB si 3BC-uri) si cele mai noi cu circuit integrat 555. Daca aveti releu cu tranzistori, standard nemodificat, scoate un impuls de 0.5sec in intervalul 3 - 33 sec, si defapt lucreaza invers (releul in pozitie relaxata tine circuitul inchis (in stare de conductie) si cind este comandat deschide adica intrerupe circuitul. Asta se rezolva usor prin "teierea" cablajului de cupru in zona contactilor releului, identificare si cositorire contactul normal deschis la pinul tata din afara releului. Astfel cand releul primeste comanda inchide contactul (generad un impuls de 0.5sec). Temporizarea am marit-o prin 2 artificii: - Am schimbat rezistenta din potentiometrul din 250kohmi linear cu una dintr-un potentiometru identic dintrun radiou vechi cu valaorea de 1Mohm (1000kohmi) linear; -Am inlocuit rezistenta ce este intre potentiometru si primul tranzistor (BC) din 30kOhmi cu una de 270kOhmi. Modificand aceasta rezistenta se ridica sau se scade pragul minim intre impulsuri, adica cu R=30k timpul minim intre impulsuri era de 3 sec (si cu potentiometrul de 1Mohm montat), iar cu R=270kOhmi timpul minim intre impulsuri este de 26 sec. Astazi am sa il montez pe motor daca apuc si sa vad cum se comporta, daca nu se dezintegreaza releul de la vibrati. Imi cer scuze pentru poze ca sunt neclare VA MULTUMESC PENTRU AJUTORUL ACORDAT Asfalt uscat Editat Martie 30, 2011 de tamas_daniell Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zudiac Postat Aprilie 2, 2011 Share Postat Aprilie 2, 2011 SALUT.. CARE AI SIGURANTA DE LANT La suzuki gn 250??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dark_lord86 Postat Aprilie 3, 2011 Share Postat Aprilie 3, 2011 salut. am facut rost de un releu cu temporizare mai profi, are temporizare de la 1 ms pana la cateva ore, reglabil si pt intervale si pentru durata impulsului. eu is putin blocat la faza de picurator pt ca nu stiu cum sa il prind de bascula(nu as vrea sa o gauresc). cine ma poate ajuta cu un desen ceva de picurator, eventual niste poze mai detaliate a sistemului de prindere pe bascula. multumesc anticipat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Aprilie 5, 2011 Share Postat Aprilie 5, 2011 eu sunt afon la electronica si lelctricitate motiv pt. care imi place mecanica! eu merg pe sistemul celor de la lube man, de obicei solutia cea mai simpla e si cea mai eficace am testat cu apa, urmeaza sa vad cum se comporta cu ulei si evident sa-mi nasca mintea o idee cu privire la capul de ungere ca parca 1 picatura nu-i ca doua Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexxus Postat Aprilie 6, 2011 Share Postat Aprilie 6, 2011 eu am mers pe varianta cu 2 robineti, unul de reglaj si unul pentru ON/OFF, si a mers perfect de prima oara. Problema e ca nu m-am gandit pe moment sa pun robinetii mai jos de capatul din sticla, asa ca la cateva ore de la inchiderea robinetului am avut surpriza logica de a nu se mai amorsa. d'ooh. L-am reconfigurat acum, urmeaza sa-l montez iar ca incepuse sa luceasca lantul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebicozaurus Postat Aprilie 7, 2011 Share Postat Aprilie 7, 2011 Variante simple pentru capu de ungere se pot gasii pe Goagle cautand ''chain oiler'' http://www.google.ro/images?um=1&hl=ro...mp;aql=&oq= Idee ~~~ - se ia capu la furtunas si se baga o bugata mai lunga de sarma mai groasa pe furtun. In felul asta se poate modela forma furtunului si directiona capu de ungere. - se folosete o pasta de pix golita si niste poxipor sau un ac de siringa si se infige în capătul furtunului. - ca sa fie solidă bucătica dintre capătul sarmei (din furtun) si pasta de pix / ac siringa. Se ia o bucata de 2-3 cm de furtun "termo-strangibil" si se fixeaza pe zona respectiva. Capatul sarmei si capatul acului v-or fii apropiate, aprox 1mm, dar ramanand doar furtunul gol pe bucatica aia poate sa vibreze prea tare si sa nu stea cum vrea muÂşchiul posesorului. Cu bucata asta de furtunas peste, se rezolva problema - daca vrei cap dublu de ungere se fac 2 asemenea bucăți care se fixeaza pe furtuna ce vine din diferitele modele de ungatoare. - fixarea se face pe bascula cu panduiti. Sistemul pare solid. Spor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tamas_daniell Postat Aprilie 7, 2011 Share Postat Aprilie 7, 2011 (editat) Am si eu o problema, mi se dezamorseaza capetele de ungere ale picuratorului (tuburile pasta de pix cu gel) si as mai vrea o sugestie: - care este pozitia ideala a capetelor de ungere ale picuratorului dublu ( _I_ pe pinion?, la un anumi unghi, sau paralele cu pinionul, sa fie in contact direct cu pinionul sau sa fie la o anumita distanta?). Am citit pe aici pe undeva ca daca e in contact direct cu pinionul se infunda cu murdarie (desi nu inteleg cum ar intra mizeria acolo) nu stiu ce se intimpla de nu imi sta uleiul in capetele de ungere ca ajutajele sunt de 1.5mm si tuburile sunt de 4cm lungime. Deseara atasez o poza. Respect Mesaj completat Poza cu picuratorul si lantul (are umpic cam mult ulei) Editat Aprilie 7, 2011 de tamas_daniell Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Aprilie 11, 2011 Share Postat Aprilie 11, 2011 Instalat Loobman. Isi merita fiecare leu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vice Postat Aprilie 11, 2011 Share Postat Aprilie 11, 2011 Poza cu el instalat? Ca am si eu in dulap si incerc sa-mi fac timp sa-l instalez... Am versiunea noua, cu buton (mecanic, nu electric) pt dozare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexxus Postat Aprilie 11, 2011 Share Postat Aprilie 11, 2011 Am si eu o problema, mi se dezamorseaza capetele de ungere ale picuratorului (tuburile pasta de pix cu gel) Nu-i o problema, cred ca orice ai face se vor dezamorsa, pentru ca uleiul nu prea sta pe tub doar pentru ca ai inchis robinetul. Am incercat si cu tubul tinut vertical si tot degeaba, se scurge cu robinetul inchis. Mai important e sa nu se 'dezamorseze' iremediabil, adica in momentul in care ai dat drumul la robinet/picurator ar fi bine sa porneasca sa picure. M-am lovit si eu de ceva asemanator (vezi mai sus). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Aprilie 12, 2011 Share Postat Aprilie 12, 2011 Poza cu el instalat? Ca am si eu in dulap si incerc sa-mi fac timp sa-l instalez... Am versiunea noua, cu buton (mecanic, nu electric) pt dozare. Fac poze in prima zi cu soare. Deocamdata la Cluj ploua romaneste. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tamas_daniell Postat Aprilie 12, 2011 Share Postat Aprilie 12, 2011 (editat) Am si eu o problema, mi se dezamorseaza capetele de ungere ale picuratorului (tuburile pasta de pix cu gel) si as mai vrea o sugestie: - care este pozitia ideala a capetelor de ungere ale picuratorului dublu ( _I_ pe pinion?, la un anumi unghi, sau paralele cu pinionul, sa fie in contact direct cu pinionul sau sa fie la o anumita distanta?). Am citit pe aici pe undeva ca daca e in contact direct cu pinionul se infunda cu murdarie (desi nu inteleg cum ar intra mizeria acolo) nu stiu ce se intimpla de nu imi sta uleiul in capetele de ungere ca ajutajele sunt de 1.5mm si tuburile sunt de 4cm lungime. Deseara atasez o poza. Respect Mesaj completat Poza cu picuratorul si lantul (are umpic cam mult ulei) Nu ma poate ajuta nimeni? Principala cauza este ca pe un capat al ungatorului "trage aer" cel pozitionat si cu 1mm mai sus fata de celalalt, iar pe cel situat mai jos curge uleiul de pe ambele tuburi pina raman goale. Sa le amorsez de fiecare data cind plec nu ar fi problema, dar daca raman undeva peste noapte si cind ma trezesc sa plec ii o pata de ulei sun motor? ce fac?! Editat Aprilie 12, 2011 de tamas_daniell Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chrisss Postat Aprilie 12, 2011 Share Postat Aprilie 12, 2011 Nu ma poate ajuta nimeni? Principala cauza este ca pe un capat al ungatorului "trage aer" cel pozitionat si cu 1mm mai sus fata de celalalt, iar pe cel situat mai jos curge uleiul de pe ambele tuburi pina raman goale. Salut ! Tuburile finale comunica cu exteriorul ca o bucla scurta de la o ramura la alta ignorand robinetul/supapa care o ai tu mai sus in instalatie si se golesc ...incerca sa bagi putin burete sau o sita sa mai restrictionez trecerea uleiului dintru "crac in altul" ... cat sa nu blochez ramura ci doar sa curga putin mai greu. Poza... Spor... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tamas_daniell Postat Aprilie 12, 2011 Share Postat Aprilie 12, 2011 Multam, am sa incerc, dar mai intai am sa folosesc alte tuburi cu interiorul mult mai mic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Aprilie 12, 2011 Share Postat Aprilie 12, 2011 (editat) Salut ! Tuburile finale comunica cu exteriorul ca o bucla scurta de la o ramura la alta ignorand robinetul/supapa care o ai tu mai sus in instalatie si se golesc ...incerca sa bagi putin burete sau o sita sa mai restrictionez trecerea uleiului dintru "crac in altul" ... cat sa nu blochez ramura ci doar sa curga putin mai greu. Poza... Spor... La inceput si eu aveam pretentia ca uleiul sa ramana permanent pana la varfurile celor doua furtunase, din capul dublu. Evident ca minunea nu tinea decat cateva minute si mai devreme sau mai tarziu tot se goleau, gravitatia facandu-si invariabil treaba. Daca lasam pt cateva minute motocicleta pe cricul lateral, gata. Evident am renuntat la cerinta asta pt ca de fapt nici nu este nevoie de ea. Ba chiar este mai bine. Faceam verificarea o singura data, dupa care furtunurile se goleau singure. Aveam grija sa am ulei in furtunasul care lega electrovalva de capul dublu. Cand electrovalva se deschidea o anumita cantitate de ulei ajungea in capul dublu si de acolo implacabil prin cele doua terminale pe lant, dar fara sa pot determina exant cand se intampla. Important este ca ajungeau pe lant chiar daca cu o mica intarziere. Nu va pierdeti timpul incercand sa faceti ungerea la vedere de fiecare data, numarand picaturile inainte de fiecare cursa. Uitati-va la lant. O-ringurile unede/lucioase si bascula relativ curata dupa 100km inseamna ca ungerea este OK. O-ringuri mate/prafoase, inseamna ungere insuficienta si mariti cantitatea de ulei (de regula dublata), prea multa mizerie pe roata spate si bascula, micsorata cantitatea de ulei (de regula la jumatate). Spor! Editat Aprilie 12, 2011 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nflt Postat Aprilie 13, 2011 Share Postat Aprilie 13, 2011 ... chestie de capilaritate! Se rezolvă cu tuburi de diametru cât mai mic ... vor reține uleiul, atâta timp cât nu există presiune în ''amonte'' PS: ... plecând de la premiza aiasta, evident că nici măcar o ''frână'' în calea uleiului, respectiv burete în tub, nu va rezolva problema... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Aprilie 13, 2011 Share Postat Aprilie 13, 2011 Daca furtunasele capului dublu sunt foarte mici in diametru exista pericolul sa se infunde cu praf amestecat cu ulei, foarte repede si sunt greu si mizerabil de desfundat pe marginea drumului. Incercati sa ignorati necesitatea prezentei uleiului pana la finalul furtunaselor si ve-ti vedea ca sistemul functioneaza la fel de bine, ba chiar mai bine pt ca nu mai lasa urme de ulei cand opresti sau in garaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebicozaurus Postat Aprilie 14, 2011 Share Postat Aprilie 14, 2011 Aici intervine avantajul ungatorului cu pompa. Am definitivat magaria si testat-o. Vatianta finala merge peste asteptari la cat m-a chinuit si am testat diferite solutii. Nu am stop de ulei nou aruncat aiurea in zona basculei si rotii si lantule e lucios unsuros. Se apre ca dozajul e bun. Mai tre sa verific la un drum mai lung. Pana acum verificarea am facut-o mai mult in oras ... Vre-o 100 km. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Aprilie 14, 2011 Share Postat Aprilie 14, 2011 I totusi mie mi-a ramas gandul la inca un aspect la ungatorul ala din ultima poza: designul domle'? Ceva estetic ? O sa arate a Rat Bike sau va fi pe o motocicleta la care nu conteaza aspectul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Aprilie 14, 2011 Share Postat Aprilie 14, 2011 Aici intervine avantajul ungatorului cu pompa. Am definitivat magaria si testat-o. Vatianta finala merge peste asteptari la cat m-a chinuit si am testat diferite solutii. Nu am stop de ulei nou aruncat aiurea in zona basculei si rotii si lantule e lucios unsuros. Se apre ca dozajul e bun. Mai tre sa verific la un drum mai lung. Pana acum verificarea am facut-o mai mult in oras ... Vre-o 100 km. Pompa are avantaje, dar nu in cazul discutat mai sus. Cu sau fara pompa capul dublu tot se va dezamorsa si uleiul continut in el va curge pe jos. Si iarasi, secretul unei ungeri eficiente, dar fara mizerie in exces (dupa 5000 nu 100 km)este dozajul corect si constant fara excese. Cand termini testele arata-ne si noua sitemul tau in detaliu. Spor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebicozaurus Postat Aprilie 14, 2011 Share Postat Aprilie 14, 2011 Ai zis ... ai zis.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hadul Postat Aprilie 21, 2011 Share Postat Aprilie 21, 2011 (editat) soo... sunt rookie rau, dar trag sa evoluez aseara, am ajuns acasa cu un spray de uns nu teflon - de la bezinarie mol - citisem undeva ca raportul pret calitate este rezonabil. ma apuc de treaba- pacient kawa er5 1. scos motorina din tractor - frectionat lantul cu motorinuta, intai cu o pensula de 3cm apoi luat la frecat cu periuta de dinti 2. sters putin cu carpa 3. clatit cu apa (presiune normala) 4. verificat ochiometric - nemultumit de rezultat repetat pasul 1 si 2 5 reverificat - multumit - rulat vreo 10 min pentru incalzire lant 6 aplicat spray de ungere ..... repaus vreo 2h 7.tura de proba rezultat: http://img813.imageshack.us/i/fotografie0122.jpg http://img121.imageshack.us/i/fotografie0121j.jpg pareri ? reclamatii? sugestii? Editat Aprilie 21, 2011 de hadul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Aprilie 21, 2011 Share Postat Aprilie 21, 2011 E bine asa, dar nu cred ca e cazul sa treci si la periuta de dinti, adica, zic eu, doar daca e de expozitie. La cat praf este in Romania, o sa ai nevoie de multe periute de dinti. In rest, asta e procedura: motorina, apa, aer si ulei (spray). Sanatate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Virus3nd3r Postat Aprilie 29, 2011 Share Postat Aprilie 29, 2011 soo...sunt rookie rau, dar trag sa evoluez aseara, am ajuns acasa cu un spray de uns nu teflon - de la bezinarie mol - citisem undeva ca raportul pret calitate este rezonabil. ma apuc de treaba- pacient kawa er5 1. scos motorina din tractor - frectionat lantul cu motorinuta, intai cu o pensula de 3cm apoi luat la frecat cu periuta de dinti 2. sters putin cu carpa 3. clatit cu apa (presiune normala) 4. verificat ochiometric - nemultumit de rezultat repetat pasul 1 si 2 5 reverificat - multumit - rulat vreo 10 min pentru incalzire lant 6 aplicat spray de ungere ..... repaus vreo 2h 7.tura de proba rezultat: http://img813.imageshack.us/i/fotografie0122.jpg http://img121.imageshack.us/i/fotografie0121j.jpg pareri ? reclamatii? sugestii? eh nici chiar cu motorina din tractor ,si ar fi ok si cu benzina,nu ataca oringurile asa cum se aude;) si la clatitul cu apa .....hmmmm nu prea ar fi indicat , dupa curatarea cu motorina sau benzina doar o carpa uscata si curata trebe pt stergere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_gsxr Postat Aprilie 29, 2011 Share Postat Aprilie 29, 2011 eh nici chiar cu motorina din tractor ,si ar fi ok si cu benzina,nu ataca oringurile asa cum se aude;)si la clatitul cu apa .....hmmmm nu prea ar fi indicat , dupa curatarea cu motorina sau benzina doar o carpa uscata si curata trebe pt stergere sau iti poti lua si un spray de curatat lantul cu care dai motorina jos deci nu consumi prea mult, am gasit un spray mai ieftin, de curatat, la practiker, nigrin costa 16-17 lei apa e inutila nu e solvent pentru motorina Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.