Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

tamas_daniell

Daca tot bagi electronica se poate face unul automat - 'vede' de cate ori s-a rotit lantul si-l greseaza.

Un senzor Hall numara zalele si cand a ajuns la cifra n trebuie sa sloboada 2ml ulei.

Sau sistem mecanic - cum e ungerea lantului la drujba.

Orice sistem automat trebuie verificat,din cand in cand, de buna functionare; in cazul de fata daca lantul e uns.

Apropos,eu am cardan.

pentru enduro nu are sens ceea ca zici tu acolo, din experienta iti spun ca dupa ce te dai jos de pe asfalt si mergi pe macadam, norma de ulei trebuie marita cu 500-600 % ...

 

nici pe sosea nu prea e valabl un dozator de felul pompei mecanice de drujba, cantitatea de ulei este influentata de temperatura/vascozitate si de ploaie.

 

Potentiometrul are singurul dezavantaj ca poti sa il uiti cu debit marit cand treci de pe macadam pe sosea ,cum am facut eu si nu am observat de la Herculane pana la Targu Jiu unde anvelopa era plina de ulei

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu de ce o dati in chestii electronice, cu senzori, butoane, rotite, etc. In primavara anului trecut mi-am montat Loobman. Tot atunci am curatat si spalat lantul. Singura data anul trecut. Tot singura data cand am spalat si motorul pe jenti cu simt de raspundere. Am completat tot o singura data recipientul de ulei cu 80W90 (~200ml, de cutie de viteze, ce am gasit prin casa). Nu am intins lantul si nici nu-l voi intinde nici in primavara asta. Apasam pe pompita Loobmanului de doua ori cand alimentam la benzinarie (~250km). Atat. Janta e prafuita, dar nu are pic de ulei sarit pe ea. Se ia cu apa curata.

Asa ca, luati sau faceti-va ungatoare cat mai simple, ca nu au ce sa se defecteze la ele sau sa uitati deschis.

 

P.S. Ca intreba cineva de Loobman de posibile defecte de proiectare: in noiembrie i-am trimis un review lui Denis dupa ~ un an de utilizare. I-am explicat ca se prelinge putin ulei pe la capacul superior atunci cand ies in off road (de la gropi). Si mi-a trimis toate garniturile de la partea superioara si inferioara; intre timp s-a facut un nou design al acestora si nu ar mai curge. Vom vedea cand le voi inlocui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, pentru cine are nevoie de un temporizator reglabil pe durata actionarii si pentru durata intre actionari, va prezint o schema electrica simpla, functionala 100% cu costuri minime. Mai greu e cu pozitionarea potentiometrului intr-o cutie sa nu ajunga apa la el.

Am renuntat la acel temporizator stergatore de parbriz pentru ca sa blocat pe inchis si nu mai intrerupea alimentare electrovalvei.

Acum testez temporizatorul nou cu un potentiometru dublu de 1M (in locul celui de 250k) si am ajuns sa reglez durata intre actionari si la 8 minute.

 

Salutare,

Pe o schemă asemănătoare merg Âşi eu. Am ajuns la concluzia că un impuls de 1s la 7-8 minute e numai bine pe vreme bună pe asfalt. Âşi 1/3 din din timpul acela îl folosesc pentru vreme rea Âşi offroad (e aproape suficient).

Dacă tot ai făcut această schemă Âşi acționare poți folosi o pompă de Âşpriț de parbriz de dacie (model nou) în paralel cu o eletrovalvă.

Frumos ar fii să-i mai adaugi la schema ta un fir de la becul de neutru ca să blocheze funcționarea cât timp motorul e pe neutru (semafor, pornit să se încălzească, sau prăjit ceva cârnați pe galerie).

În rest totul e relativ uÂşor de făcut. Tocmai m-am apucat de făcut vre-o 6 bucăți. O să revin cu poze din timpul fabricației.

 

E mult mai confortabil dacă adaugi acolo Âşi un buton de acționare manuală a pompei sau ce insalație o să foloseÂşti ca să poți unge Âşi manual dacă e cazul. (noroi gros pe offroad sau alte cazuri speciale)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

Pe o schemă asemănătoare merg Âşi eu. Am ajuns la concluzia că un impuls de 1s la 7-8 minute e numai bine pe vreme bună pe asfalt. Âşi 1/3 din din timpul acela îl folosesc pentru vreme rea Âşi offroad (e aproape suficient).

Dacă tot ai făcut această schemă Âşi acționare poți folosi o pompă de Âşpriț de parbriz de dacie (model nou) în paralel cu o eletrovalvă.

Frumos ar fii să-i mai adaugi la schema ta un fir de la becul de neutru ca să blocheze funcționarea cât timp motorul e pe neutru (semafor, pornit să se încălzească, sau prăjit ceva cârnați pe galerie).

În rest totul e relativ uÂşor de făcut. Tocmai m-am apucat de făcut vre-o 6 bucăți. O să revin cu poze din timpul fabricației.

 

E mult mai confortabil dacă adaugi acolo Âşi un buton de acționare manuală a pompei sau ce insalație o să foloseÂşti ca să poți unge Âşi manual dacă e cazul. (noroi gros pe offroad sau alte cazuri speciale)

 

Salut

1. Problema cu neutrul am rezolvat-o printr-un releu care inchide contactul in serie cu alimentarea modulului doar cand e stins becul de la neutru.

2. Urmeaza un buton de comanda pentru actionarea manuala plus ledul de stare(indica inchiderea contactului releului de pe circuitul de comanda) sa il scot la vedere langa buto.

3. La inceput si eu am lucrat cu o pompa de sprit dar trage curent cam mare, la fel ca si electrovalva mea de 18W.

Mersi de ajutor.

 

Apropo schema si modulul electronic e facut te un coleg de munca. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca este cineva interesat am o cutie de pantofi plina cu detoate pt toti. Am tot ezitat sa le arunc, pana am uitat de existenta lor. Furtunase, robineti de acvariu, transfuzii, perfuzii, etc si mai multe supape vacuumatice de scuter. Cand treceti prin Militari cu un tel in prealabil sunt ale voastre. 0722646373.

Daca le mai ai si le mai dai, as fi amator. Ma bate de mult sa imi fac un ungator de lant.

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

1. Problema cu neutrul am rezolvat-o printr-un releu care inchide contactul in serie cu alimentarea modulului doar cand e stins becul de la neutru.

2. Urmeaza un buton de comanda pentru actionarea manuala plus ledul de stare(indica inchiderea contactului releului de pe circuitul de comanda) sa il scot la vedere langa buto.

3. La inceput si eu am lucrat cu o pompa de sprit dar trage curent cam mare, la fel ca si electrovalva mea de 18W.

Mersi de ajutor.

 

Apropo schema si modulul electronic e facut te un coleg de munca. :cheers:

 

Curentul e cam mare ce e adevărat dar e totuÂşi un impuls de o secundă. Nu trebuie să ai o ieÂşire de putere dacă foloseÂşti un releu auto banal. Impulsul (din teste) chiar dacă e mai mic de o secundă la final (la ieÂşirea de pe releu) tot cam o secundă o să iasă datorită acționării mecanice a releului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca curat lantul cu o perie si motorina e ok? o.O

Metoda cea mai usoara. Manusa de plastic in mana, o bucata de prosop flausat imbibata usor in motorina, gaz, diluant universal (petrosin) si cateva minute disponibile. Cu pensula dureaza mai mult si faci mai multa mizerie pe jos si pe motor.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte ok,dacă nu ai petrol. AÂşa fac Âşi eu. Prima dată pune motorină pe el Âşi lasă vreo 15 minute să moaie mizeria,apoi frecuÂş cu peria(periuța de dinți folosesc eu),apoi Âşters cu cârpa,spălat cu jet de apă,uscat bine apoi dat cu spray de ungere. Simplu,nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si specificat, prosop flausat. Nimic altceva. Floacele din prosop, numai usor umezite in diluant, intra si intre zale si curata perfect, fara nimic altceva. Daca se foloseste la ungere ulei curatarea se face imediat. Pt spray, mai ales daca se face o data pe an, dureaza mai mult, dar mult mai putin decat pensula, suflat, uscat, spalat cu apa,curatenie in garaj, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai sculele necesare, poti sa faci ceva de genu asta:

 

post-41116-0-20033700-1330216074_thumb.jpg

 

Nu cred sa coste mai mult de 20 lei. E numai bun de urcat mobra pe el de 2 ori pe an.

 

Doar pentru uns lantul, poti incerca o glumitza de genu urmator. Masori distanta la mobra ta, precum in poza.

 

post-41116-0-00388300-1330216311_thumb.jpg

 

Tai o bucata de memn cu 1cm mai lunga decat distanta masurata. Si gata ustensila.

Lemnul il ti sprijinit de furca (cam in dreptul axului rotii, pe partea opusa cricului) si impingi putin, dar ferm, de coditza sau de manerul pasagerului. Lemnul o sa intre sub furca si roata spate va ramane suspendata. Asta e numai buna de uns lantul in fata blocului, cand nu vrei sa cari bartai fieratania din casa sau subsol.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu placere!

Mai elegant ar fi o rezolvare ca in detaliu.

 

post-41116-0-77947900-1330334242_thumb.jpg

 

Suportul basculei este plat, pe rotund e posibil sa alunece. Majoritatea mobrelor au pe bascula un pinten de care e prins un catadioptru sau crash-pad si in el ma srijin ca sa nu alunece. Solutia asta, in schimb, este universala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O intrebare catre Bogdan Harea:

 

In postul asta:

 

Eu am folosit cum am zis ulei Dolmar, nebiodegradabil, fabricat in Germania si a corespuns din toate punctele de vedere.

 

 

spuneai ca foloseai la ungatorul de lant, ulei de lant pt drujba Dolmar.

 

Poti sa confirmi te rog daca este vorba de acest ulei?

http://www.dolmar.com/productcatalog/product/4657/pictures/1297.html

 

Am gasit la un magazin din Arad si vreau sa fiu sigur ca despre acest ulei este vorba, sa nu bat drumul degeaba.

 

Multumesc anticipat!

Editat de emilian_rks
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...