Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

oare ruginea daca era uns mereu..gen dupa ce sta moto in ploaie?

da, că foaia se unge în zona coroanei, restul n-are nevoie de lubrifiere. Toate foile mele au ruginit de-a lungul timpului și ung lanțul de fiecare dată când e nevoie.

 

Mai bine puneai poză cu pinionul de atac, ăla se uzează mai repede.

Editat de Chivu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pune o poza si cu pinionul mic, cel mare nu pare sa aiba nevoie de schimbare.

Ca fapt divers, eu la transalp am schimbat un lant care era muci si am pastrat ambele pinioane, am mers cu el peste 20.000km apoi am schimbat lantul si pinionul mic cu care am mers iar cam 25.000km.. si apoi am dat motocicleta si stiu ca baiatul caruia i-am dat-o a schimbat doar lantul, ala incepuse tot asa sa aiba zone blocate.

Deci, am mers cu acelasi pinion spate 45.000km + cati o fi mai avut inainte si cati o fi mai mers dupa mine. :what:

Treaba reala valabila si la mine.

Ce inca mai e bun , de ce sa schimb?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e cam ruginita foaia aia ..

Nu e rugina, e reziduu de la uleiul de lant imprastiat de Loobman. Iese doar cu WD40 frecat manual. Uleiul de lant are in el un aditiv sa-l tina lipit de lant, dar dupa cum se vede pateaza in draci. Nu m-am deranjat sa-l curat pentru motive estetice. Mi-a aruncat si pe toba, pe bascula, pe scaritele pasagerului, etc. Tine lantul umed dar murdareste tot. O sa arunc Loobmanul in curand si o incerc Scottoiler dar e alta poveste.

pinioanele intradevar arata ok. dar, daca-s de cacao ca producator, iti dai seama ce o sa le faca un lantz bun, din materiale mai tari..

Pinioanele sunt originale, au venit cu motocicleta. Mai bune ca astea nu exista.

Mai bine puneai poză cu pinionul de atac, ăla se uzează mai repede.

Trebuie niste demontaj sa-l pozez. Daca nu arata perfect, il schimb, 65 lei.

Ce inca mai e bun , de ce sa schimb?

Exact la asta ma gandesc si eu.

Ca fapt divers, eu la transalp am schimbat un lant care era muci si am pastrat ambele pinioane, am mers cu el peste 20.000km apoi am schimbat lantul si pinionul mic cu care am mers iar cam 25.000km.. si apoi am dat motocicleta si stiu ca baiatul caruia i-am dat-o a schimbat doar lantul, ala incepuse tot asa sa aiba zone blocate.

Deci, am mers cu acelasi pinion spate 45.000km + cati o fi mai avut inainte si cati o fi mai mers dupa mine. :what:

Am mai auzit situatii d'astea si din motivul asta am dubii daca sa arunc banii pe un kit ca asa e moda la romani, sau sa ascult de manual ca doar nu-s idioti producatorii...

 

Ok, cred ca o sa schimb doar lantul. Acum intrebare: motorul e de 1000cc.

 

Louis zice ca merge 525VX, 330 lei.

DID zice ca 525VX e pentru maxim 900cc.

In manual zice 525HV, care a fost upgradat de DID la modelul 525ZVM-X, 485 lei.

 

Avand in vedere ca pastrez pinioanele, bag lant original sau "compatibil, recomandat de Louis"?

Editat de Adam
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lantul original a implinit 25.000Km si s-a cam dus, a intrat serios pe zona rosie, desi a fost lubrifiat constant totusi a capatat o zona "inflexibila". E clar, trebuie sa-l schimb.

 

Exista doua tipuri de lant disponibile:

1) lant 525VX / 330 lei / "compatibil" dupa Louis desi producatorul zice ca nu merge pe motorul meu;

2) lant 525ZVM-X / 485 lei / original.

 

La noi pe aici se tot plimba vorba "cand le schimbi, schimba-le pe toate, kit complet". Si pana acum asa am facut pe motocicletele avute. Un kit original e 835 lei, compatibil 521 lei.

 

Problema e ca orice manual as citi, nu scrie nimic de "schimba-le pe toate" ci doar daca-s uzate.

 

Ce zice manualul:

 

attachicon.giffoaie.jpg

 

Cum arata foaia:

 

attachicon.giflant.jpg

 

 

Am 3 variante:

 

1) pun un lant "compatibil" si sper sa mai merg cu el pe pinioanele curente vreo 10-15.000Km pana pun un kit nou de lant;

2) pun un lant "original" si sper sa ma tina tot ca primul, 25.000Km, pana pun un kit nou de lant;

3) kit de lant nou, schimbat totul.

 

Voi ce ati face?

varianta 4 : (asa am facut la VN-ul meu) => Lant original + pinionul fata.

 

Si eu am fost tentat sa schimb tot setul, insa ....pinionul spate nu l-as schimba, nu pare foarte uzat. Verifica, in primul rand, pinionul de atac, de la motor. Se uzeaza mult mai repede.

 

Marcel

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca pinioanele-s originale si au tinut atat, merita si un lant original. eu cand am avut de facut alegerea asta a fost simplu, nu stiam cum a gestionat treaba proprietaru anterior asa ca am luat de toate. m-a intrebat mecanicu, oring 500ceva, xring 600ceva.. zic, pt un milion in plus, s-o dau mai departe cu lant care sa mai tina. merita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu am fost zgarcit si am luat doar lantul.(4 zale joc foarte mare),plecat in proba ,dezastru,ziceai ca se rupe ceva........cumparat pinion atac+pinion final...montat... probat bucuresti- constanta.......vis....asa ca trage tu concluziile

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci cum spuneam si in alt topic(chiar ieri) majoritatea ii recomanda sa schimbe kitul complet(printre care chiar oameni care din asa ceva isi castiga existenta) si tot asa face cum vrea el.... :crack:

 

si unde mai pui ca si asculta de sfaturile unui zidar -faiantar .

 

cum e ma .............?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foaia pare in regula, daca si pinionul este la fel poti schimba linistit doar lantul. Nu ai mentionat despre ce anume motor este vorba si daca 525 este masura originala. Oricum, chiar si daca de fabrica a avut marime mai mare nu e nici o nenorocire. De fapt la curse chiar se practica inlocuirea cu marimi mai mici pentru a usura (la propriu si la figurat) transmisia. Reversul medaliei este ca tine mai putin...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ai mentionat despre ce anume motor este vorba si daca 525 este masura originala.

 

Varadero 1000, dar discutia e universal valabila.

 

In manual zice 525HV, care a fost upgradat de DID la modelul 525ZVM-X.

 

Louis zice ca merge 525VX, 330 lei. Ori o fac pentru a da "cel mai mic pret" si cele mai multe lanturi vandute ca nu te tin la fel de mult, ori au testat ei riguros ca mentii si si-au dat seama ca pe Varadero merge si 525VX. As vota prima varianta, Motoflash la fel:

 

Dar sa luam un exemplu concret. Sa presupunem ca avem o motocicleta HONDA Varadero 1000 cc. Lantul necesar este DID 525ZVM2 (recent imbunatatit si inlocuit cu DID 525ZVM-X). Acesta este recomandat pentru motocicletele street si supersport cu capacitate cilindrica de pana in 1300 cmc (conform tabel anexat). Pretul pentru acest kit de lant, in toata reteaua de dealeri SCHUMOTO (majoritatea magazinelor din tara!) este de 173 EURO. Un pret foarte bun, avand in vedere ca lantul are specificatii superioare. Aceeasi motocicleta are insa alt lant in ofertele „speciale” pe care le putem gasi in Romania, evident cu lant inferior (525VX!!!) dar si in oferta Louis (articol 10048278), ca doar n-am inventat noi... preturile reduse! Lantul 525VX este la randul lui foarte bun, dar pentru motociclete cu capacitate cilindrica mai mica, respectiv pana in 750cc, fiind total nepotrivit pentru un motor de 1000cc cu un cuplu foarte mare.

 

DID zice ca 525VX e pentru maxim 900cc, pana recent zicea ca merge la maxim 750cc:

 

 

 

si ar recomanda 525ZVM-X (485 lei) care merge pana la 1300cc.

 

Daca are uzuri vizibile, pinionul il schimb sigur.

Editat de Adam
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ZVM-X fara indoiala pentru motorul ala,asta daca nu vrei sa arunci banii degeaba.Era unu mai devreme care gasise la kg.(hypnotech24)-atata dai atata face .Si eu am race conversion kit cu pinioane de aluminiu pe 520 ZVM-X,doar spray cu teflon (Motul)si 12000 cu o singura mica ajustare.Sigur merge si cel de pe Louis in caz de necesitate(comert).

Editat de Indian73
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am urmarit topicul cu interes si mi - am confectionat un ungator de lant folosind urmatoarele:

flacon de tus; furtun de plastic de 6 mm; robineti de apa; ulei de cutie 75w-80. A iesit ceea ce se vede in imagini

post-39952-0-44399800-1372082990_thumb.jpg

post-39952-0-90013100-1372082998_thumb.jpg

post-39952-0-64023400-1372083063_thumb.jpg

post-39952-0-76664100-1372083082_thumb.jpg

post-39952-0-78228800-1372083118_thumb.jpg

post-39952-0-91722000-1372083136_thumb.jpg

Editat de cobra_00711
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am urmarit topicul cu interes si mi - am confectionat un ungator de lant folosind urmatoarele:

flacon de tus; furtun de plastic de 6 mm; robineti de apa; ulei de cutie 75w-80. A iesit ceea ce se vede in imagini

Dar de ce 2 robineti pe circuit ? De unul te folosesti cand faci plinul la ,,bidonas'' ? Ai pus cumva si un aerisitor la rezervor ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cobras : conştientizezi că majoritatea uleiului este aruncat de pe lanţ pe apărătoarea lanţului, după cum ai dispus capul de ungere ?

La cat de mica este picatura nu are timp sa "sara" pe aparatoare.

 

Dar de ce 2 robineti pe circuit ? De unul te folosesti cand faci plinul la ,,bidonas'' ? Ai pus cumva si un aerisitor la rezervor ?

Arata mai interesant cu robinet de siguranta. Aerisitorul este dopul ala mic negru care are o gaura de 1 mm si provine de la un set de reincarcare cartuse de imprimanta.

Editat de cobra_00711
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

parere proasta in cazul meu. cu toate ca am ungator de lant, in nici 10000 de km, au sarit cateva ( vreo 10) x-ringuri, s-a blocat una din zalele careia ii sarise x-ringul, batea in bascula => la gunoi cu rahatul de lant si inapoi la did.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...