Sari la conținut

Motociclistu' Biciclist


gn77b
 Share

Postări Recomandate

[...]Asta pana cand intr-o zi si-a luat o tranta urata pe o linie de tramvai, pe care a abordat-o prea oblic. [...]

La putin timp dupa ce mi-am pus slickurile era sa mi-o iau si eu pe linia de tramvai. Mergeam in rand cu masinile, printre liniile de tramvai (se lucra stanga/dreapta si nu aveai pe unde altundeva). Cand s-a terminat bucata cu lucrari, am dat sa fac dreapta, sa ies dintre linii. Roata fata a trecut fara probleme, spatele s-a crezut tramvai si a luat-o pe linie vreo cativa metri, de am mers fara sa vreau in drift, cu un picior tarsait pe jos ca la cross, cu morcov si vanator cu tot intrat. Ala din duba din spatele meu cred ca a crezut ca sunt ceva profi/palalila. Eu am strans saua de am ingustat-o si mai tare decat era :D

 

Slickurile mele sunt Maxxis Detonator si nu ascund ca le-am luat mai mult din considerente estetice, dar am citit ca nu este o guma chiar rea..oricum, la cum ma dau eu sunt perfecte..

Pina la urma ce guma sa folosesc iarna, cind curata astia cit de cit strazile, cramponate sau slick-uri?

Presiunea trebuie s-o las mai jos iarna pe zloata? In slickuri merg cu 5 atm..

Alea sunt oarecum semi slickuri. Ale mele arata de zici ca merg pe camera :laugh:

Iarna cred ca ar fi de preferat ceva o idee mai cramponat si cu presiunea putin mai mica decat normalul (dar nu exagerat) pt o pata de contact putin mai mare. Si cum mai zicea cineva mai sus, ochii in 14. Si manusi bune (in care sa nu transpiri totusi). Ca la mobra :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Scuze pentru cifrele de mai sus referitoare la viteza, nu am fost prea clar. Pe cramponate viteza maxima e doar teoretic mai mare, practic pe slick mergi mai repede pentru ca au rezistenta la inaintare mai mica. 25 e viteza medie pe cramponate mari gen Mountain King (face ca tancul pe asfalt), 30 e viteza medie pe slick-uri, 35 e cea pe 29'er pe slick-uri. Top speed e 35 pe cramponate, cam 40 pe restul pe plat si pe bucati de minim 500m, ca la vale cu Mountain King am mers si cu 60, dar pedalam in draci ca altfel scadea viteza din cauza cauciucurilor.

 

Pe vremea asta o presiune de 2.5-3 atmosfere in slick-uri e tocmai buna, 5 e buna vara cand vrei sa mergi mai rapid si ai suficienta aderenta, acum aderenta e mai importanta decat viteza. Daca mergi cu mai putin de 2 risti sa tai cauciucul la prima bordura sarita mai tare.

 

Cu mersul pe zapada e mai complicat, mergi cu 2 atmosfere cu crampoane, dar conteaza cat de mare e zapada - cu MK am mers prin zapada de 30-40cm, daca sunt doar 2-3cm as merge cu crampoane mici gen Race King. Oricum de cand am trecut pe 29" nu mai am atatea alegeri de facut ca nu am decat un set de slick-uri si un set de X-King (intermediare), la 26" aveam vreo 6 tipuri de cauciucuri din care sa aleg.

Editat de AdrianB1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Hai bai da-i drak..unuia d'asta nu-i poti spune ca mergi pe bicicleta nici in gluma :))

 

Astazi mi-am montat si eu un ciclocomputer, am facut aproape 25 km si am scos media de 26 km/ora..nu am apucat sa masor cu cite rot/min pedalez, o sa incerc alta data..

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca media aia ai scos=o in Bucuresti fara sa te omori inseamna ca minte :)

Ca sa fii cat de cat sigur ca arata ok vitezometrul trebuie sa masori exact circumferinta rotii ca de cele mai multe ori cu valorile standard din tabele minte cam mult.

Eu fac asta masurand cu ruleta pe asfalt distanta parcursa intr-o rotatie completa a rotii fata. Pt mai multa precizie poti sa te lasi cu ceva greutate pe ghidon ca sa comprimi un pic cauciucul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Daca media aia ai scos=o in Bucuresti fara sa te omori inseamna ca minte :)

Nu imi ies ochii din cap pedaland, dar imi creste pulsul si dupa fiecare iesire sunt leoarca. Am presupus si eu ca ma inseala si astazi am facut exact cum mi-ai spus, in patru km (de acasa la serviciu) mi-a dat media 23.4 km/ora..cu varf v.max de 30-31 km/ora si cam 37 coborare pe podul Grant..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand ma duceam la munca cu bicla in bucuresti, vreo 5km, tin minte ca aveam media in jur de 20km/h, bicla de oras, roti de 28 si cauciucuri de cursiera. Nu alergam , ca sa nu transpir. Oricum conteaza mult si traficul , cate semafoare ai etc.

Intr-o perioada foloseam bicla si pt antrenament, faceam seara ture de 30-40km in forta prin Bucuresti si atunci scoteam medii de 27-28km/h cu varfuri de 40 pe plat.

Pe distanta mare, 200km, am scos media tot 20km/h dar tot asa, nu m-am omorat, se putea si mai repede.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pune-ti pe telefon Endomondo http://www.endomondo.com.

 

Iti inregistreaza prin GPS traseul parcurs, distantele, vitezele, estimare de calorii, cat ai urcat si coborat, iti pastrezi un istoric si poti compara versus perioadele precedente etc ;)

Daca iti pui casti iti si zice o tanti la fiecare km parcurs ce medie de timp ai scos si alte chestii.

 

E destul de fun. Plus ca il poti folosi si la alte activitati, gen ski, alergare, motociclit etc.

post-40715-0-96053000-1386761772_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pune-ti pe telefon Endomondo http://www.endomondo.com.

 

Iti inregistreaza prin GPS traseul parcurs, distantele, vitezele, estimare de calorii, cat ai urcat si coborat, iti pastrezi un istoric si poti compara versus perioadele precedente etc ;)

Daca iti pui casti iti si zice o tanti la fiecare km parcurs ce medie de timp ai scos si alte chestii.

 

E destul de fun. Plus ca il poti folosi si la alte activitati, gen ski, alergare, motociclit etc.

Eu folosesc Strava, e foarte bun si endomondo

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Tomyris - singura diferență notabilă (exceptând opțiunea (relativ nouă) numită "training plan") era că te puteai compara cu alți abonați.... să-ți vezi mușchii perzonali versus alții care au dat bani pentru asta. Dacă nu ții neapărat să vezi rezultatele altora (și știi să-ți ții un plan de antrenament descărcat de pe net într-un program de calcul tabelar), nu ai nevoie de premium.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Premiumul iti mai deblocheaza si niste statistici si niste moduri suplimentare.

Pt un amator nu cred ca este insa necesar. Daca cineva practica la modul serios, vrea sa isi urmareasca evolutia foarte clar etc si eventual il leaga si cu un ceas de masurat pulsul sau alte device-uri de genul, atunci cred ca sunt utile optiunile premiumului.

Bine, nici nu costa chiar o avere. Ar veni vreo 2.5$/luna...

 

 

Cotroceni, Marriot, Filaret sunt bune?

Ar mai fi si dealul mitropoliei. Urci, pupi o moasta si cobori

Editat de Cap0ne
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam frumos :)

Acuma.....putea sa fie 0,1 sau 10 euro, tot aia, din principiu nu vreau sa dau bani pe ceva ce nu-mi trebuie. Training planul ma interesa si cum am deja endomondo, am zis sa nu folosesc "n" aplicatii, una sa le cuprinda pe toate si asta deja imi place.

 

Anyways, sorry de offtopic. Have fun! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ala sa fie sungurul necaz, ca nu sunt dealuri.. :)

am zis faza asta pt. ca si mie mi se pare nerealista viteza pe care ai scos-o. mai ales ca e viteza medie pe durata de o ora, cu MTB si nu stiu daca ai cauciucuri de viteza. eu am cauciucuri de 28, ciclocomputer setat corect (cum a zis binox) si pe la 25 deja simti ca-i dai. nu e exclus pur si simplu sa ai deja conditie fizica decenta, dar totusi eu zic sa masori stind in sa, eventual cu ajutorul cuiva cit face o circumferinta de roata.

uitindu-ma la ciclism de drum, unde nu participa oameni luati la intimplare de pe strada ci crema cremei, au bicle de mii de euro cu slickuri cit degetul, pozitii aerodinamice, drag de la pluton etc... cum sa zic, it puts thing into perspective.

bine, daca verifici si e chiar setat corect... bravo tie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Bai, dracu stie..eu sunt departe de superman, dar nici nu ma vreau sa ma mint singur sau pe altii.

Ideea e ca pedalez zilnic minim 10 km de cind am luat-o, de 2 luni jumate adica..in prima zi dupa 500 metri mi-au luat foc pulpele..acum chiar constat ca mi-am imbunatatit considerabil ritmul cardio si pot duce decent 8/10 km fara sa obosesc, mi-am gasit si un ritm in care pedalez fara sa obosesc asa tare dar nici nu ma tarasc, la cozi o ard pe linga sau printre masini, ma asigur si trec si pe rosu, nu stau la stopuri, etc.

Cert este ca dupa fiecare drum sunt transpirat tot..si am si 100 kg, nu am constitutia de ciclist :).

Cel mai lung drum la care am fost in oras a masurat cam 25 km, cu doua pauze de cumparaturi de 10 minute, in rest tras cit am putut dar sa ma simt si confortabil, sa nu-mi crape inima pe ea..

Astazi am remasurat ajutat de un coleg, m-am apasat tare in furca si mi-a dat exact aceeasi valoare, 1985 mm intre semne (ca idee, in prospectul comp. spune ca pentru roata de 26 cu cauciuc de 1.5 distanta este de 2026 mm)..

Se poate sa dea porcaria asta de ciclocomputer eroare? Asta-i modelul..

O sa pun diseara si telefonul, am descarcat si eu programul ala de spunea Capone, sa vad pe GPS viteza reala si-o medie..

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@l.u.v. - așa cum moscova nu crede-n lacrimi... nici je nu mai crede în scule cu jepese sau fireless.... cu un ciclocomputer fireless de la sigma (strada daca-mi aduc eu bine aminte) am aflat că pot merge pe Dudești (până-n prima asfaltare) pe cursieră, cu viteza maximă de 90km/h.... iar că tot veni vorba de endomondo, el mi-a povestit la un drum spre casă dinspre bioro (sala palatului > vitanus) că am avut o medie de 80 (via calea victoriei, piața unirii - calea vitan). De atuncilea am aruncat scula fireles și mai folosesc endomondo așa de distracție... am un incite 11i de la trek și un sigma strada (parcă) pe cablu care nu prea au dat greș... dar prefer trek-ul pe motiv de afișare a temperaturii... restul, cadență, masturbarea măsurarea pulsului etc, pentru amatori și/sau biropați sunt overkill...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu nu cred ca poate sa fie cineva atit de incompetent incit sa faca un ciclocomputer gresit. e tehnologie de anii 70, da-l naibii.

pur si simplu trebuie sa masori cit face o tura completa de roata si sa setezi in el, nu sa folosesti un preset, nu se poate sa nu aiba functia asta.

 

e posibil sa dezvolti putere mare, uita-te la un ciclist profesionist de munte si la unul de contratimp ce diferente sint citeodata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

eu nu cred ca poate sa fie cineva atit de incompetent incit sa faca un ciclocomputer gresit. e tehnologie de anii 70, da-l naibii.

pur si simplu trebuie sa masori cit face o tura completa de roata si sa setezi in el, nu sa folosesti un preset, nu se poate sa nu aiba functia asta.

 

e posibil sa dezvolti putere mare, uita-te la un ciclist profesionist de munte si la unul de contratimp ce diferente sint citeodata.

El are o valoare presetata, dar eu i-am introdus valoarea de 1985 mm dand reset, asa cum scrie in instructiuni, mai mult nu pot sa spun..despre forta nu stiu sa-ti spun, cert ca am musculatura la coapse si pulpe bine dezvoltata si genunchii chiar isi fac treaba..chiar sunt curios diseara cind ies de la servici ce valori imi da...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e posibil sa poti tu, plm.

am un prieten care are un prieten. prietenul nr. 1 merge multisor cu bicla de ceva ani. citeva mii de km pe an, cam in fiecare weekend iese. prietenul nr. 2 a facut sport profesionist dar s-a lasat de la probleme cu inima. intr-o zi m-am intilnit intimplator cu el prin oras, eram ambii cu biclele. i-am zis sa-i dea in ritmul lui, sa ma ignore pe mine. apai fratele meu, s-a dus ca racheta. il lasa in urma lejer si pe prietenul nr. 1. avem organisme diferite. ideea e sa nu-l ai setat optimist si sa te minti singur astfel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...