Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

Nimeni nu cred ca ar comenta daca intrebi ceva ce s-a discutat deja, asta in conditiile in care intrebarea ta este despre modelul nostru de motor. E aproape inuman sa stai sa citesti 600 de pagini din care 400 sunt off topicuri pentru nu stiu ce problema. Asa ca, daca ai o problema la subiect, nu te stresa sa intrebi. Cele mai deranjante sunt discutiile de tip messenger care ar trebui sa fie purtate pe privat.

 

---------------------------------

 

Cica Sertao consuma doar 3,2 la suta. Nu-i rau! In schimb i-au micsorat rezervorul, ceea ce nu-i bine.

Nu stiu cum o fi furca noua, daca o fi ceva mai performanta fata de cea a Dakarului, dar parca-i sedea mai bine cu una upside down...

- http://www.bmw-motorrad.com/com/en/index.html?content=http://www.bmw-motorrad.com/com/en/individual/news/2011/motorcycles.jsp

- http://www.bmw-motorrad.com/com/en/index.html?content=http://www.bmw-motorrad.com/com/en/individual/news/2011/motorcycles.jsp

Ok, stiu ca am citit despre varianta ieftina de a aplicat-o un coleg rezolvand problema inelului de cauciuc care are rol de amortizare a loviturilor si ghidaj al lantului. Imi aduc aminte ca a folosit teava PVC sau cum ii zice. Stie cineva ce presupune aceasta schimbare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Admin

Buna;

Am un preten care si-o luat un F650GS din 2000.

Motorul este lovit in fata si ar avea nevoie de furci, jug, diverse piese.

Daca aveti cunostinta/ponturi dati-mi si mie PM..

Multumesc anticipat. :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, stiu ca am citit despre varianta ieftina de a aplicat-o un coleg rezolvand problema inelului de cauciuc care are rol de amortizare a loviturilor si ghidaj al lantului. Imi aduc aminte ca a folosit teava PVC sau cum ii zice. Stie cineva ce presupune aceasta schimbare?

 

Pui un surub mai lung in locasul respectiv si gasesti un tub/furtun din cauciuc sau PVC care sa imbrace acel surub. Se uzeaza mai repede comparativ cu originalul, dar este mai ieftin. Poate ca merita o intrebare la Bavaria. Nu mai stiu exact cat a costat, dar nu-mi amintesc sa fi fost o suma... devastatoare.

 

 

Buna;

Am un preten care si-o luat un F650GS din 2000.

Motorul este lovit in fata si ar avea nevoie de furci, jug, diverse piese.

Daca aveti cunostinta/ponturi dati-mi si mie PM..

Multumesc anticipat. :friends:

 

Luigi, cred ca pana la primavara cel mai bun prieten al amicului tau ar trebui sa fie e-bay! :wink: Daca are nevoie de toata "fața", cred ca-i cel mai indicat loc unde sa inceapa cautarile pentru piese SH...

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare... vremea rece si rea, mi-a dat ragaz si mie sa am grija de motor. Am desfacut ca sa ajung acolo la tot ce am citit ca trebe curatat ca sa porneasca motoru cum trebe la rece.

Deci cu manual si foii in fata, curat mecanismul ala de relanti si clapetacare se deschide cand tragi de acceleratie.. pe care se adunase destula mizerie. Am folosit un spray de curatat lanul si carpa... fiindca dizolva repede mizeria si se evapora la fel de repede fara sa lase urme de grasime.

 

Am incercat sa desfac si senzorul ala care da pozita clapetei... dar din pacate am reusit sa termin capul unui surub, fara sa pot sa il desfac. Deci am lasat acolo totul asa cum a fost si m-am pus pe montat la loc. Am observat ca in airbox intra doua furtune de cauciuc. Cel mai subtire duce undeva spre ventilatorul radiatorului si acolo se termina fiind inchis cu un dop de plastic. La ce foloseste ala? daca de umple airboxu' de ulei, ii dau drumul pe acolo sa curga cand fac schimbul? ricky.gif

Am pus totul la loc, putin suparat ca am reusit sa stric surubul... dar totusi foarte incantat ca am ajuns sa mesteresc la motocicleta, sa ii fac un schimb, sa am grija de ea, eu care pana acum nu ma interesa ce e sub capota. Sincer rezultatul , ca porneste sau nu mai bine , nu ma prea interesa, asa de bucuros eram. Am pus bateria la loc, dupa ce a stat scoasa vreo ora, am facut combinatia cu gazul tras de 3 ori...

A pornit greu cu niste rateuri ciudate, m-am gandit ca e din cauza curatarii sistemului cu spray...

La urmatoarele porniri la rece , a luat-o tot la a 3-a, a 4-a cheie, ca inainte, dar ce sunt multumit, cand porneste, relantiul lucreaza frumos si turatia creste, si scade, in functie de ce vrea muschii lui, astfel ca nu se mai opreste de loc, ceea ce mai inainte nu se intampla. Nu mi s-a mai oprit la semafor. Deci pe jumatate am rezolvat problema.

 

Acum cand o sa reusesc cu ceva unelte speciale o sa dau jos surubu de pe senzor, si o sa ma uit si acolo, desi am inteles ca e capsulat, si mare lucru nu ii poti face.

 

In airbox am gasit putin ulei, cam cat o lingura, doua. Era acolo si cand am schimbat filtru. L-am curatat cu ocazia asta, si astept sa vad daca se mai aduna.

 

Multumesc ca mi-ati citit povestea, si cei care au mai facut asta si vor sa imi dea un sfat, astept cu placere. Numa' bine!

Editat de ssminkly
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare... vremea rece si rea, mi-a dat ragaz si mie sa am grija de motor. Am desfacut ca sa ajung acolo la tot ce am citit ca trebe curatat ca sa porneasca motoru cum trebe la rece.

Deci cu manual si foii in fata, curat mecanismul ala de relanti si clapetacare se deschide cand tragi de acceleratie.. pe care se adunase destula mizerie. Am folosit un spray de curatat lanul si carpa... fiindca dizolva repede mizeria si se evapora la fel de repede fara sa lase urme de grasime.

 

Am incercat sa desfac si senzorul ala care da pozita clapetei... dar din pacate am reusit sa termin capul unui surub, fara sa pot sa il desfac. Deci am lasat acolo totul asa cum a fost si m-am pus pe montat la loc. Am observat ca in airbox intra doua furtune de cauciuc. Cel mai subtire duce undeva spre ventilatorul radiatorului si acolo se termina fiind inchis cu un dop de plastic. La ce foloseste ala? daca de umple airboxu' de ulei, ii dau drumul pe acolo sa curga cand fac schimbul? ricky.gif

Am pus totul la loc, putin suparat ca am reusit sa stric surubul... dar totusi foarte incantat ca am ajuns sa mesteresc la motocicleta, sa ii fac un schimb, sa am grija de ea, eu care pana acum nu ma interesa ce e sub capota. Sincer rezultatul , ca porneste sau nu mai bine , nu ma prea interesa, asa de bucuros eram. Am pus bateria la loc, dupa ce a stat scoasa vreo ora, am facut combinatia cu gazul tras de 3 ori...

A pornit greu cu niste rateuri ciudate, m-am gandit ca e din cauza curatarii sistemului cu spray...

La urmatoarele porniri la rece , a luat-o tot la a 3-a, a 4-a cheie, ca inainte, dar ce sunt multumit, cand porneste, relantiul lucreaza frumos si turatia creste, si scade, in functie de ce vrea muschii lui, astfel ca nu se mai opreste de loc, ceea ce mai inainte nu se intampla. Nu mi s-a mai oprit la semafor. Deci pe jumatate am rezolvat problema.

 

Acum cand o sa reusesc cu ceva unelte speciale o sa dau jos surubu de pe senzor, si o sa ma uit si acolo, desi am inteles ca e capsulat, si mare lucru nu ii poti face.

 

In airbox am gasit putin ulei, cam cat o lingura, doua. Era acolo si cand am schimbat filtru. L-am curatat cu ocazia asta, si astept sa vad daca se mai aduna.

 

Multumesc ca mi-ati citit povestea, si cei care au mai facut asta si vor sa imi dea un sfat, astept cu placere. Numa' bine!

 

Salut! In airbox poate intra ulei in doua situatii: a) daca scapi motoreta pe partea cu airbox-ul sau b ) daca ai prea mult ulei in motor (fa-i o masuratoare - daca ai joja, nivelul uleiului trebuie sa fie la jumatatea dintre MIN si MAX). Eu am gasit de fiecare data ulei in airbox dupa ce am scapat motoreta pe jos rolleyes.gif. Furtunul despre care vorbesti are rol de scurgere. E bine sa ii scoti dopul din cand in cand, stai langa ea si astepti sa se scurga uleiul, daca e cazul.

Editat de tiyuta
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare... vremea rece si rea, mi-a dat ragaz si mie sa am grija de motor. Am desfacut ca sa ajung acolo la tot ce am citit ca trebe curatat ca sa porneasca motoru cum trebe la rece.

 

Cand pornesti motorul si e rece afara incearca sa tii ambreiajul strans (sa fie scos din viteza) si misca motorul putin in fata, o sa vezi ca placile de la ambreiaj sunt lipite si ai senzatia ca e in viteza.Dupa ce se dezlipesc porneste motorul .O sa porneasca mai bine.Cu motoru meu asa patesc, asa ca merita sa incerci.Numa bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am scapat motorul si pe partea dreapta, dar l-am ridicat repede, mai degraba cred ca a intrat uleiul din cauza nivelului crescut peste max, inainte sa fac eu primul schimb. Multumesc.

 

@albanezu am observat si eu asta, ca la primele rotatii ambreiajul inca mai are frecare. Credeam ca e din cauza ambreiajului meu uzat, dar m-am gandit si la varianta spusa de tine (asa mi se intampla si la masina, la rece). Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

A pornit greu cu niste rateuri ciudate, m-am gandit ca e din cauza curatarii sistemului cu spray...

La urmatoarele porniri la rece , a luat-o tot la a 3-a, a 4-a cheie, ca inainte, dar ce sunt multumit, cand porneste, relantiul lucreaza frumos si turatia creste, si scade, in functie de ce vrea muschii lui, astfel ca nu se mai opreste de loc, ceea ce mai inainte nu se intampla. Nu mi s-a mai oprit la semafor. Deci pe jumatate am rezolvat problema.

 

Acum cand o sa reusesc cu ceva unelte speciale o sa dau jos surubu de pe senzor, si o sa ma uit si acolo, desi am inteles ca e capsulat, si mare lucru nu ii poti face.

 

 

-dupa aceeasi operatiune mi-a pornit si mie greu... a mai facut nazuri turatia inca 2 km , apoi si-a revenit la normal....recomand sa o scoti la o plimbare mai lunguta daca nu ai facut deja asta.

-daca nu-si revine de la sine incearca sa resetezi calculatorul scotandu-l din mufa 10 minute.

-senzorul de clapeta e capsulat, nu ai ce vedea acolo.

-o alta posibilitate ar mai fi 'aer fals' , in cazul in care piesa aceea de cauciuc de sub corpul injector are o fisura sau nu e montata etans.

deocamdata atat imi vine in minte, sper sa-ti fie de ajutor :)

 

succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

-dupa aceeasi operatiune mi-a pornit si mie greu... a mai facut nazuri turatia inca 2 km , apoi si-a revenit la normal....recomand sa o scoti la o plimbare mai lunguta daca nu ai facut deja asta.

-daca nu-si revine de la sine incearca sa resetezi calculatorul scotandu-l din mufa 10 minute.

-senzorul de clapeta e capsulat, nu ai ce vedea acolo.

-o alta posibilitate ar mai fi 'aer fals' , in cazul in care piesa aceea de cauciuc de sub corpul injector are o fisura sau nu e montata etans.

deocamdata atat imi vine in minte, sper sa-ti fie de ajutor :)

 

succes!

nu tb sa mai traga acceleratia de 3 ori la capat ,dupa cele 10 min de resetare?

asa am vazut pe aici si stiam de 30 min .intreb nu spun ca specialist.e bn de stiut

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DA, este problema.

 

"This is the BMW Service bulletin, checking oil.

 

On GS, put on center stand. GSD hold bike upward.

The procedure is the same for either a cold or an engine that is at operating temp. In either case, the engine is to be started and left to idle for 1 min.

Shut engine off and check site glass.

Note: Due to the position of the sight glass in the oil tank, a bubble can form at the MAX mark on the sight glass. If this happens, the sight glass cannot accurately show if the oil tank is overfilled. In this case, it is very important to remove the oil filler cap and visually check if the oil level is too high.

That's from BMW head service dept. "

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu tb sa mai traga acceleratia de 3 ori la capat ,dupa cele 10 min de resetare?

asa am vazut pe aici si stiam de 30 min .intreb nu spun ca specialist.e bn de stiut

 

-eu personal scot borna bateriei sau mufa calculatorului cam 30 secunde pt resetare, pt ca nu am rabdare sa stau mai mult, si a functionat de fiecare data.....vad ca procedura standard cere 15 min.

-chestia cu acceleratia stiam ca e pt recalibrarea cursei acceleratiei, aici mai jos spune ca e depasita metoda

 

detalii mai multe aici, pt cine are chef de lectura;

http://faq.f650.com/GSFAQs/FuelInjectionFAQ.htm#Resetting

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

-eu personal scot borna bateriei sau mufa calculatorului cam 30 secunde pt resetare, pt ca nu am rabdare sa stau mai mult, si a functionat de fiecare data.....vad ca procedura standard cere 15 min.

-chestia cu acceleratia stiam ca e pt recalibrarea cursei acceleratiei, aici mai jos spune ca e depasita metoda

 

detalii mai multe aici, pt cine are chef de lectura;

http://faq.f650.com/GSFAQs/FuelInjectionFAQ.htm#Resetting

f bun linkul. k si mai sus la nael, dar nu toti stim sa traducem.poate are cineva tradus tot si pt noi.multumim. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok. Eu stiu ca procedura de spalare pe "creier" a motoretei e urmatoarea:

1. Deconectezi bateria timp de 5 minute.

2. Reconectezi bateria (+ primul)

3. Pui contactul pe pozitia ON fara sa pornesti motorul.

4. Tragi acceleratia de 3 ori pana la capat si ii dai drumul usor.

5. Pornesti motoreta fara sa accelerezi si o lasi sa mearga la ralanti aproximativ 10 minute pana porneste ventilatorul.

 

ps eu cand am scos BMS-C-ul, l-am lasat scos peste noapte, ca sa fiu sigur :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

resetarea BMC-ului pe romaneste pt toti:

 

1. -scotti calculatorul din mufa lui

-asteapta 15 min

-montezi la loc

 

2. metoda veche spun ei, care e infirmata de cineva care lucreaza la BMW:

 

-demontezi carenele laterale

-deconectezi borna (-) pt 2-3 minute

-montezi bornele la loc (+ prima, si (-) a 2-a)

-pui contactul (fara sa pornesti)

-rotesti acceleratia de 2 ori cursa completa

-pornesti motocicleta fara a o accelera si o lasi la relantiu 5-10 min pana cand porneste ventilatorul

-si GATA

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

resetarea BMC-ului pe romaneste pt toti:

 

1. -scotti calculatorul din mufa lui

-asteapta 15 min

-montezi la loc

 

2. metoda veche spun ei, care e infirmata de cineva care lucreaza la BMW:

 

-demontezi carenele laterale

-deconectezi borna (-) pt 2-3 minute

-montezi bornele la loc (+ prima, si (-) a 2-a)

-pui contactul (fara sa pornesti)

-rotesti acceleratia de 2 ori cursa completa

-pornesti motocicleta fara a o accelera si o lasi la relantiu 5-10 min pana cand porneste ventilatorul

-si GATA

 

Nelu, daca tot vrei sa vii cu o completare macar fa-o cum trebuie. In primul rand ai tradus mot-a-mot de pe f650.com niste prostii. Nu exista BMC. Creierul motoretei se numeste BMS si vine de la BMW Motor Steuergerat (steuergerat insemnand unitate de control). In al doilea rand nu trebuie sa scoti carenele laterale ca sa ajungi la bornele bateriei. Sau poate la motocicleta ta e altfel. In al treilea rand, daca ma iau dupa tine, de ce trebuie sa montez ambele borne la loc, daca am deconectat doar - ? Si nu in ultimul rand, ce inseamna pe romaneste cuvantul relantiu? Ideea e ca eu am postat o metoda incercata pe motoreta mea si care a avut rezultate pozitive. Tu ai tradus ceva din engleza mot-a-mot, si in plus, gresit.

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nelu, daca tot vrei sa vii cu o completare macar fa-o cum trebuie. In primul rand ai tradus mot-a-mot de pe f650.com niste prostii. Nu exista BMC. Creierul motoretei se numeste BMS si vine de la BMW Motor Steuergerat (steuergerat insemnand unitate de control). In al doilea rand nu trebuie sa scoti carenele laterale ca sa ajungi la bornele bateriei. Sau poate la motocicleta ta e altfel. In al treilea rand, daca ma iau dupa tine, de ce trebuie sa montez ambele borne la loc, daca am deconectat doar - ? Si nu in ultimul rand, ce inseamna pe romaneste cuvantul relantiu? Ideea e ca eu am postat o metoda incercata pe motoreta mea si care a avut rezultate pozitive. Tu ai tradus ceva din engleza mot-a-mot, si in plus, gresit.

 

da, in loc de BMS-C am scris BMC...imi cer scuze,

 

tradu tu daca te pricepi mai bine;

cine te-a invatat gramatica si engleza putea sa te invete si cum sa te exprimi fara sa jignesti inutil

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi bazaie ceva la mobra vreo 5-10 minute de la prima pornire :D, e ceva finut, ca si cum as avea niste suruburi intr-o cutiuta pe undeva.

 

Nu stiu de unde bazaie sincer, dimineata nu prea am avut timp sa stau sa ascult peste tot dar mi se pare ca se aude din zona centrala (nu de la motor). Chestii desfacute nu sunt plus ca bazaitul dispare la un momentdat.

Editat de Discordless
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nelu, daca tot vrei sa vii cu o completare macar fa-o cum trebuie. In primul rand ai tradus mot-a-mot de pe f650.com niste prostii. Nu exista BMC. Creierul motoretei se numeste BMS si vine de la BMW Motor Steuergerat (steuergerat insemnand unitate de control). In al doilea rand nu trebuie sa scoti carenele laterale ca sa ajungi la bornele bateriei. Sau poate la motocicleta ta e altfel. In al treilea rand, daca ma iau dupa tine, de ce trebuie sa montez ambele borne la loc, daca am deconectat doar - ? Si nu in ultimul rand, ce inseamna pe romaneste cuvantul relantiu? Ideea e ca eu am postat o metoda incercata pe motoreta mea si care a avut rezultate pozitive. Tu ai tradus ceva din engleza mot-a-mot, si in plus, gresit.

 

 

Ia uimeste-ma si zi-mi cum demontezi bornele bateriei daca nu dai jos carenele laterale. Sau cel putin una dintre ele plus cea centrala. Probabil ca exista si oameni care pot sa-si strecoare degetele pe sub carene ca un ginecolog experimentat, dar sa demontezi bornele in felul asta, solicita o dibacie extrema. Daca tot vrei sa dai intr-un om fa-o macar ceva mai delicat sau daca nu poti , atunci exista PM. Plecaciuni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...