Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 11,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu mie mi-a fost adresata intrebarea, dar sper ca nu se supara nimeni daca raspund si eu...

 

Eu le-am luat pe ale mele prin primavara trecuta. Le-am luat de la un ebay-shop din germania. Au costat 89,80 eur cu transportul prin curier inclus, si au ajuns in vreo saptamana. La momentul respectiv cel mai ieftin la noi erau 4 milioane si ceva, asa ca prin e-bay am ajuns cu vreo 20-30 de lei mai ieftin.

 

Daca nu vrei e-bay, sau daca esti pro-comert-local, am vazut Ambulanta Moto ca vindea tot arcuri Wirth la 4 milioane, adica nu mai e decat vreo 10 lei diferenta fata de e-bay.

 

 

L.E. Arcurile de vanzare de la semnatura au ajuns la mine dintr-o eroare a vanzatorului din germania, si sunt pentru modelul '93-'99 al F650-ului

Editat de smar2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce spun cei care au facut transplantul, e "uber mega giga", si printre cei care zic asta sunt oameni care au un background de MX, insa pana nu merg eu pe ea nu pot sa fiu sigur.

 

Da, asa-i! Pot sa-ti confirm asta chiar si fara vreun "background de MX". Devine alta mobra...

 

post-21387-0-26769400-1325862423_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da Angi, ai dreptate furca de la Dakar e un pic mai buna decat cea de la gs-ul simplu, de aia i-am dat 3 pt gs-ul simplu as da nota 1. Sincer si eu m-am impacat cu furca de 650 gs pt ca n-am avut de ales, iar dakarul a fost conceput pt drumuri ...mai proaste dar drumuri, are un pic mai lunga cursa si roata de 21 vs 19 constituie un avantaj, chiar mai mare decat diferenta dintre furci; cu toate astea suspensia e slaba ...fa o comparatie onesta cu LC4 pe care l-ai avut.

Din prima nu are Dakarul nu are nimic ajustabil pe cand furcile bune au cel putin 3 reglaje daca nu 4. Si nu e vorba de o comparatie cu motociclete de concurs ..sau in fine si Dakarul a fost motocicleta de concurs acum muuuuuult timp.

Asa e, nu se compara cu cea a KTMului, dar KTMu' se lauda cu sloganul "ready to race"..... :) In fine, asta conteaza mai putin. Ceea ce vroiam eu sa spun este ca nu prea o sa faci performanta "off road" cu mobre de aproape 200kg si nici performanta "on road" cu 50 de cai. Deci, ca sa pui o furca ultra-performanta pe o mobra mediocra este, din punctul meu de vedere, un ban cheltuit putin aiurea. In mod cert o suspensie foarte buna iti ofera o senzatie mai misto, dar nu stiu daca merita banul.

Este posibil sa ma insel, dar am senzatia ca sunt mai multi cei cu GS "simplu" care si-au schimbat furcile, si aici as fi pe undeva de acord deoarece, asa cum am mai zis, furca aia e chiar extrem de naspa.

 

 

Sa stii ca un arc mai tare si un ulei mai gros nu inseamna neaparat o furca mai buna.

Perfect de acord :ok: Am avut si eu arcuri progresive Wirth dar am trecut inapoi la cele originale extrem de repede.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa e, nu se compara cu cea a KTMului, dar KTMu' se lauda cu sloganul "ready to race"..... :) In fine, asta conteaza mai putin. Ceea ce vroiam eu sa spun este ca nu prea o sa faci performanta "off road" cu mobre de aproape 200kg si nici performanta "on road" cu 50 de cai. Deci, ca sa pui o furca ultra-performanta pe o mobra mediocra este, din punctul meu de vedere, un ban cheltuit putin aiurea. In mod cert o suspensie foarte buna iti ofera o senzatie mai misto, dar nu stiu daca merita banul.

Este posibil sa ma insel, dar am senzatia ca sunt mai multi cei cu GS "simplu" care si-au schimbat furcile, si aici as fi pe undeva de acord deoarece, asa cum am mai zis, furca aia e chiar extrem de naspa.

 

Ai dreptate mobrele de 200 kg u sunt pt performanta in offroad de aia nici nu se folosesc la asa ceva se folosesc la "adventure" unde poti ajunge intr-o situatie in care sa ai nevoie sa detii o suspensie buna fara sa fii in concurs intrucat nu scoti timp doar trebuie sa poti trece mai departe.

Oricum furca de KTM nu este de "race" decat poate cu bicicletele din fata blocului. Aia care se duc la competitii au furci cu mult mai performante.

 

 

 

Perfect de acord :ok: Am avut si eu arcuri progresive Wirth dar am trecut inapoi la cele originale extrem de repede.

 

Chiar am discutat cu cineva recent despre arcuri progresive. Daca le iei dupa ureche poti sa ai surpriza sa ajungi in situatia de a avea o suspensie mai nasoala. In principiu chestia cu suspensia e destul de delicata; cam trebuie sa stii ce greutate are mobra si cam cum e distribuita. Asa ca oricum ai da-o cu o suspensie nereglabila nu o sa poti sa mergi bine si pe sosea si pe macadam si pe aratura si cu pasager si fara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa e, nu se compara cu cea a KTMului, dar KTMu' se lauda cu sloganul "ready to race"..... :) In fine, asta conteaza mai putin. Ceea ce vroiam eu sa spun este ca nu prea o sa faci performanta "off road" cu mobre de aproape 200kg si nici performanta "on road" cu 50 de cai.

 

Performanta? Despre ce fel de PERFORMANTA vorbim aici?? Pastrana face performanta. Sau Rossi. Noi ne plimbam...

 

In mod cert o suspensie foarte buna iti ofera o senzatie mai misto, dar nu stiu daca merita banul.

 

Daca-l ai si esti dispus sa-l cheltui pentru a-ti face o placere, merita. Fiecare cent!

Mie unuia, o mobra agila ca un LC4 si fiabila ca un GS mi s-a parut a fi varianta ideala pentru clasa de motoare despre care vorbim.

 

Chiar am discutat cu cineva recent despre arcuri progresive. Daca le iei dupa ureche poti sa ai surpriza sa ajungi in situatia de a avea o suspensie mai nasoala. In principiu chestia cu suspensia e destul de delicata; cam trebuie sa stii ce greutate are mobra si cam cum e distribuita. Asa ca oricum ai da-o cu o suspensie nereglabila nu o sa poti sa mergi bine si pe sosea si pe macadam si pe aratura si cu pasager si fara.

 

Perfect adevarat. Cele care se vand "de gata" (Touratech) sunt facute asa... pentru oricine si pentru nimeni. Sunt insa o multime de producatori care le fac la comanda, in functie de anumite caracteristici individuale. Si la acelasi pret. Google-it! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Performanta? Despre ce fel de PERFORMANTA vorbim aici?? Pastrana face performanta. Sau Rossi. Noi ne plimbam...

 

 

 

Daca-l ai si esti dispus sa-l cheltui pentru a-ti face o placere, merita. Fiecare cent!

Mie unuia, o mobra agila ca un LC4 si fiabila ca un GS mi s-a parut a fi varianta ideala pentru clasa de motoare despre care vorbim.

 

- Printre cei de seama lui, performanta poate face si un copil la concursuri, nu numai Rossi sau cei de talia lui. Daca sa zicem un neica nimeni renunta la GS, isi cumpara un EXC si dupa ceva pregatire poate macar sa termine spre ex. Red Bull Romaniacs, pentru mine ala e un nene care, pentru nivelul lui, a facut performanta. La fel si daca-si ia un R1 si se inscrie in primele 10 locuri la ROSBK. E, poti sa pui tu ce furca vrei pe GS-ul 650, ca toate aceste mici performante nu le poti face cu o astfel de motocicleta. Asta vroiam eu sa zic prin performanta, chestii pe care le-ar putea face oricare dintre noi, performante pentru nivelul nostru de pregatire. Dar, daca pentru tine performanta poate face doar unu' ca Rossi sau cei de talia lui, asta-i doar problema ta.

 

- Daca ai bani si esti dispus sa-i cheltui pentru a-ti face o placere, poti face nenumarate lucruri mai mult sau mai putin stupide, dar asta nu inseamna ca ceea ce merita fiecare cent pentru tine merita si pentru ceilalti. Spre ex, pentru mine nu ar merita. Pentru mine a meritat mai mult sa iau banii de furca si sa-i pun peste banii de GS astfel incat sa-mi ajunga pentru un Dakar mai nou. La fel si in continuare. Banii pusi deoparte pentru "investitii moto" prefer mai degraba sa-i pun peste banii de Dakar si sa-mi iau noua Tenere sau tot un Dakar mai "tanar".

Iar pe un F650GS poti sa pui tu ce furca vrei, ca nu se va compara niciodata cu un LC4. Cu LC4 poti sa compari eventual Xchallange-ul.

Editat de zigzag
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- Printre cei de seama lui, performanta poate face si un copil la concursuri, nu numai Rossi sau cei de talia lui. Daca sa zicem un neica nimeni renunta la GS, isi cumpara un EXC si dupa ceva pregatire poate macar sa termine spre ex. Red Bull Romaniacs, pentru mine ala e un nene care, pentru nivelul lui, a facut performanta.

Perfect adevarat! Ma bucur ca suntem de acord.

Doar ca nu prea inteleg logica afirmatiilor tale in contextul acestui topic... In cazul in care ai ratacit putin firul discutiei, da-mi voie sa-ti amintesc: aici se vorbea despre o modalitate de a imbunatati substantial o mobra de enduro-touring.

Romaniacs? ROSBK?? Despre ce vorbesti??? :unsure:

 

- Daca ai bani si esti dispus sa-i cheltui pentru a-ti face o placere, poti face nenumarate lucruri mai mult sau mai putin stupide, dar asta nu inseamna ca ceea ce merita fiecare cent pentru tine merita si pentru ceilalti. Spre ex, pentru mine nu ar merita. Pentru mine a meritat mai mult sa iau banii de furca si sa-i pun peste banii de GS astfel incat sa-mi ajunga pentru un Dakar mai nou. La fel si in continuare. Banii pusi deoparte pentru "investitii moto" prefer mai degraba sa-i pun peste banii de Dakar si sa-mi iau noua Tenere sau tot un Dakar mai "tanar".

.

Afirmand ca exista opinii si abordari diferite pentru o anumita problema nu inseamna ca ai descoperit apa calda :nono:.

Mie mi s-a parut o idee buna sa investesc ceva pentru a imbunatati capacitatile off-road ale mobrei mele de care, in rest, sunt foarte multumit. Tu preferi sa o schimbi pe a ta cu una... la fel. :blink: Dar cu plastice mai noi.

N-am sa ma aventurez sa calific asta drept stupid. E parerea ta si ti-o respect. :peace:

Poate usor stupid sa fie faptul ca te aventurezi sa judeci si sa dai verdicte despre ceva ce... nu cunosti. Daca ne-ai fi impartasit din experienta ta cu un motor astfel modificat, experienta ce te-ar fi facut in final sa descalifici in cunostinta de cauza acest upgrade, parerea ta conta. Asa, nu face decat sa-mi aminteasca de interventiile rautacioase si lipsite de substanta ale unui fost bun prieten. Angi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu intelegi logica si firul discutiei, nu e vina mea.

Ce faci tu, e doar polemica, chestie in care nu vreau sa intru.

 

Si cu asta, sper sa arati ca esti om cumsecade si sa tii cont de rugamintea mea din PM. :wave:

 

ps- De acum poti sa spui tot ceea ce doresti la adresa mea, dar din partea mea asta este ultimul raspuns pe care ti-l voi mai da.

Editat de zigzag
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

angi , de ce-ai renuntat la arcurile progresive wirth ? eu nu-mi dau seama cum pot fi alea mai proaste decat cele stock

 

Din ce-am experimentat eu cu arcurile alea, mi-au placut doar pe franare, pentru ca nu se mai "ingropa" fata.

Chestia ciudata pe care n-am inteles-o din prima si chiar nu stiam ce se intampla cu motocicleta era in curbele mai largi luate cu viteza mai mare. Din cauza faptului ca arcurile sunt mai tari si fata nu mai coboara la fel cu spatele atunci cand te asezi pe mobra, deci mobra era cumva mai ridicata de fata si implicit fata este putin "descarcata", la curbe largi luate in viteza se producea un voblaj destul de deranjant, chestie care acum, cu arcurile originale, nu se mai intampla. Asta pe asfalt.

Pe macadam, alta chestie care pot spune ca m-a lasat masca. Nu intelegeam de ce fata ma zdruncina putin cam prea rau. Asa ca, in timp ce mergeam pe un drum de tara m-am aplecat intr-o parte a mobrei ca sa vad exact cum lucreaza furca. E, mare mi-a fost mirarea cand am vazut ca la gropite d-alea mici si multe cum se intalnesc pe drumurile de tara sau unele forestiere furca nu mai lucra deloc, nu mai culisa! Telescoapele erau complet intepenite si vibrau in draci, de parc-ar fi fost niste betze puse in loc de furca. Daca dadeam in gropi mai mari abia atunci incepea si furca sa lucreze. Din cauza faptului ca arcurile alea sunt prea tari, nu mai "sesizeaza" gropile mici si furca "doarme".

Dupa ce le-am demontat si am revenit la arcurile originale, toate chestiile s-au remediat. Chiar daca pe frana cu arcurile originale fatza se "ingroapa" mai mult, neajunsul asta este foarte acceptabil comparativ cu neajunsurile date de celelalte arcuri.

Asta e senzatia pe care am avut-o eu. Poate altii o sa spuna ca nu-i asa si ca arcurile alea sunt bune :what: Pentru ca se monteaza si demonteaza extrem de simplu si repede, cel mai bine ar fi sa ceri cuiva imprumut si sa le testezi chiar tu.

Nu stiu cum or face alte firme arcurile astea. Eu am avut progresive Wirth si, daca nu ma insel, parca am pus ulei 10w.

 

Una peste alta, chiar daca nu e nici pe departe o furca de nota 10, eu m-am obisnuit cu furca originala a Dakarului si, pentru ceea ce pot face eu cu mobra asta, e mai mult decat acceptabila. Cum am mai spus, furca de Dakar am banuiala ca e ceva mai buna comparativ cu cea a GS-ului "simplu".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce-am experimentat eu cu arcurile alea, mi-au placut doar pe franare, pentru ca nu se mai "ingropa" fata.

Chestia ciudata pe care n-am inteles-o din prima si chiar nu stiam ce se intampla cu motocicleta era in curbele mai largi luate cu viteza mai mare. Din cauza faptului ca arcurile sunt mai tari si fata nu mai coboara la fel cu spatele atunci cand te asezi pe mobra, deci mobra era cumva mai ridicata de fata si implicit fata este putin "descarcata", la curbe largi luate in viteza se producea un voblaj destul de deranjant, chestie care acum, cu arcurile originale, nu se mai intampla. Asta pe asfalt.

Pe macadam, alta chestie care pot spune ca m-a lasat masca. Nu intelegeam de ce fata ma zdruncina putin cam prea rau. Asa ca, in timp ce mergeam pe un drum de tara m-am aplecat intr-o parte a mobrei ca sa vad exact cum lucreaza furca. E, mare mi-a fost mirarea cand am vazut ca la gropite d-alea mici si multe cum se intalnesc pe drumurile de tara sau unele forestiere furca nu mai lucra deloc, nu mai culisa! Telescoapele erau complet intepenite si vibrau in draci, de parc-ar fi fost niste betze puse in loc de furca. Daca dadeam in gropi mai mari abia atunci incepea si furca sa lucreze. Din cauza faptului ca arcurile alea sunt prea tari, nu mai "sesizeaza" gropile mici si furca "doarme".

Dupa ce le-am demontat si am revenit la arcurile originale, toate chestiile s-au remediat. Chiar daca pe frana cu arcurile originale fatza se "ingroapa" mai mult, neajunsul asta este foarte acceptabil comparativ cu neajunsurile date de celelalte arcuri.

Asta e senzatia pe care am avut-o eu. Poate altii o sa spuna ca nu-i asa si ca arcurile alea sunt bune :what: Pentru ca se monteaza si demonteaza extrem de simplu si repede, cel mai bine ar fi sa ceri cuiva imprumut si sa le testezi chiar tu.

Nu stiu cum or face alte firme arcurile astea. Eu am avut progresive Wirth si, daca nu ma insel, parca am pus ulei 10w.

 

Una peste alta, chiar daca nu e nici pe departe o furca de nota 10, eu m-am obisnuit cu furca originala a Dakarului si, pentru ceea ce pot face eu cu mobra asta, e mai mult decat acceptabila. Cum am mai spus, furca de Dakar am banuiala ca e ceva mai buna comparativ cu cea a GS-ului "simplu".

 

 

 

Problema ta e ca arcurile alea sunt gresite ca sa zic asa.

Un arc normal e definit de un parametru si anume duritatea lui. Un arc progresiv e definit de 2 parametrii care ii definesc duritatea asta pt ca asa cum ii zice numele e progresiv deci incepe cu o duritate si se termina cu alta.

Din relatarea ta deduc ca alea pe care le-ai pus incepeau cu o duritate mai mare decat a celui stock. In principu un arc progresiv trebuie sa inceapa cu o duritate mai mica decat a celui normal pe care il inlocuieste si sa sa termine cu una mai mare.

Asta s-ar traduce prin faptul ca micile denivelari vor fi absorbite mai usor si ca pe finalul cursei furca va fi mai dura adica la o franare "de urgenta" fata nu se va mai scufunda asa de rau ca la un arc normal.

 

Din acest motiv sustineam mai sus ca arcurile progresive luate din catalogul firmai x pot fi mai proaste decat cele stock.O suspensie trebuie "calibrata" si ca sa poate fi calibrata trebuie sa cunosti greutatea exacta [sau mai bine zis cat mai exacta] a motocicletei [de ex suspensiile ktm sunt etalonate pt un rider de 75 kg].

Asta inseamna ca daca ai pasager nu mai functioneaza la fel de distractiv. Ca sa poti sa faci cate ceva la suspensie ai nevoie de o suspensie ajustabila toatal ceea ce aduce discutia inapoi la punctul de plecare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atentie: ajustarile la suspensie se refera doar la amortizare (pe compresie si pe revenire). Aceste ajustari nu elimina problema alegerii arcurilor corespunzatoare. Pe care, la randul lor, le ajustestezi o data si bine. Ca nu stai pe drum cu cheia olandeza sa desfaci contrapiulita arcului spate sau sa scoti si sa bagi distantiere la arcurile fata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atentie: ajustarile la suspensie se refera doar la amortizare (pe compresie si pe revenire). Aceste ajustari nu elimina problema alegerii arcurilor corespunzatoare. Pe care, la randul lor, le ajustestezi o data si bine. Ca nu stai pe drum cu cheia olandeza sa desfaci contrapiulita arcului spate sau sa scoti si sa bagi distantiere la arcurile fata.

 

Nenea ai uitat de preload .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atentie: ajustarile la suspensie se refera doar la amortizare (pe compresie si pe revenire). Aceste ajustari nu elimina problema alegerii arcurilor corespunzatoare. Pe care, la randul lor, le ajustestezi o data si bine. Ca nu stai pe drum cu cheia olandeza sa desfaci contrapiulita arcului spate sau sa scoti si sa bagi distantiere la arcurile fata.

 

La astea ale noastre preloadul spate se face din robinet :P

 

Problema ta e ca arcurile alea sunt gresite ca sa zic asa.

Un arc normal e definit de un parametru si anume duritatea lui. Un arc progresiv e definit de 2 parametrii care ii definesc duritatea asta pt ca asa cum ii zice numele e progresiv deci incepe cu o duritate si se termina cu alta.

Din relatarea ta deduc ca alea pe care le-ai pus incepeau cu o duritate mai mare decat a celui stock. In principu un arc progresiv trebuie sa inceapa cu o duritate mai mica decat a celui normal pe care il inlocuieste si sa sa termine cu una mai mare.

Asta s-ar traduce prin faptul ca micile denivelari vor fi absorbite mai usor si ca pe finalul cursei furca va fi mai dura adica la o franare "de urgenta" fata nu se va mai scufunda asa de rau ca la un arc normal.

 

Din acest motiv sustineam mai sus ca arcurile progresive luate din catalogul firmai x pot fi mai proaste decat cele stock.O suspensie trebuie "calibrata" si ca sa poate fi calibrata trebuie sa cunosti greutatea exacta [sau mai bine zis cat mai exacta] a motocicletei [de ex suspensiile ktm sunt etalonate pt un rider de 75 kg].

Asta inseamna ca daca ai pasager nu mai functioneaza la fel de distractiv. Ca sa poti sa faci cate ceva la suspensie ai nevoie de o suspensie ajustabila toatal ceea ce aduce discutia inapoi la punctul de plecare.

 

Perfect adevarat, dar eu am 95 de kile. Daca arcurile alea erau prea tari pentru greutatea mea, atunci oare pentru ce greutate sunt gandite arcurile astea asa zis "universale"? Oare le gandesc pentru mers cu pasager si bagaje?

Normal ar fi ca si astia care vand doar arcuri sa le vanda pe greutati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma indoiesc ca arcurile fata au fost concepute pentru mobra incarcata cu pasager si bagaje deoarece greutatea suplimentara se simte pe fata mobrei la franare si prea putin la mers. Poate ca pur si simplu arcurile alea tari erau concepute pt mobre mult mai grele decat F650.

Pai daca reglajul arcului spate (preload) e la robinet, atunci ar fi fost frumos sa existe si reglaje de amortizare complexe. Dar ar fi devenit un fel de LC4... Ba chiar l-ar depasi la capitolul suspensii daca ar avea robineti si pt arcurile fata. hi hi hi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca reglajul arcului spate (preload) e la robinet, atunci ar fi fost frumos sa existe si reglaje de amortizare complexe.

Mai exista un surub care regleaza compresia, dar cam atat, destul de simplist.

 

 

Dar ar fi devenit un fel de LC4... Ba chiar l-ar depasi la capitolul suspensii daca ar avea robineti si pt arcurile fata. hi hi hi

Poate sa aiba robinete peste tot, pentru toate reglajele, dar daca nu exista unu' care sa-i dea si ceva kg. jos, imposibil sa ajunga la "nasul" lui LC4 ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

-cred ca pentru a aduce modificari acestei mobre ar trebui s-o faci in cunostinta de cauza adica in primul rand sa te pricepi si sa ai scule etc. altfel te trezesti cu surprize dintre cele mai urate, iar service-uri profi cu aparatura supersofisticata cu istorie in ale moto (ca sa poti aduce modificari la BMW) la noi nu gasesti.

Inginerii care au proiectat-o au stabilit in urma studiilor/cercertarilor niste parametri pentru tot ce-nseamna frane, suspensii,putere, ciclistica, confort(vibratii, gropi), greutate transportata, tip de teren(soft/hard)etc.

D-aia ai posibilitatea sa-ti iei ce ti se potriveste ss,touring,hard sau soft enduro etc. una buna la toate mai greu gasesti.

Una peste alta iti recomanda pana si ce tip de ulei poti pune in telescop daramite sa-i schimbi furci,arcuri,inalti ghidoane,garda la sol, becuri suplimentare etc.

Toate modificarile astea ar trebui facute de catre producator sau in cel mai rau caz omologate RAR pt ca in caz de accident cu victime te-ai putea alege cu dosar penal (chiar daca din pct de vedere a regulilor de circulatiei nu esti vinovat) pentru modificari(artizanale)aduse mobrei, fara omologare, ca si la auto.

Normal ca daca prima data te-nfigi in frana fata ti se infunda rau mai ales daca ai si greutate, in loc sa apelezi la frana de motor apoi spate+fata.

An Nou Bun la toti.

Editat de 66c-bmw
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

-cred ca pentru a aduce modificari acestei mobre ar trebui s-o faci in cunostinta de cauza adica in primul rand sa te pricepi si sa ai scule etc. altfel te trezesti cu surprize dintre cele mai urate, iar service-uri profi cu aparatura supersofisticata cu istorie in ale moto (ca sa poti aduce modificari la BMW) la noi nu gasesti.

Inginerii care au proiectat-o au stabilit in urma studiilor/cercertarilor niste parametri pentru tot ce-nseamna frane, suspensii,putere, ciclistica, confort(vibratii, gropi), greutate transportata, tip de teren(soft/hard)etc.

D-aia ai posibilitatea sa-ti iei ce ti se potriveste ss,touring,hard sau soft enduro etc. una buna la toate mai greu gasesti.

Una peste alta iti recomanda pana si ce tip de ulei poti pune in telescop daramite sa-i schimbi furci,arcuri,inalti ghidoane,garda la sol, becuri suplimentare etc.

Toate modificarile astea ar trebui facute de catre producator sau in cel mai rau caz omologate RAR pt ca in caz de accident cu victime te-ai putea alege cu dosar penal (chiar daca din pct de vedere a regulilor de circulatiei nu esti vinovat) pentru modificari(artizanale)aduse mobrei, fara omologare, ca si la auto.

Normal ca daca prima data te-nfigi in frana fata ti se infunda rau mai ales daca ai si greutate, in loc sa apelezi la frana de motor apoi spate+fata.

An Nou Bun la toti.

 

În principiu ai mare dreptate. Doar că această modificare nu-i făcută tocmai așa... lăutărește. Pentru cine-i cu adevărat interesat de asta, link-ul pus de colegul Kion este cât se poate de edificator. Eu când m-am hotărât să fac acest upgrade am luat topicul ăla si l-am citit de la cap la coadă. De câteva ori chiar! Pe mine unul m-a convins. Oamenii ăia n-au tăbărât așa cu ciocanul și șurubelnița pe propriile mobre doar de plictiseală. Acum... fiecare o gândește pentru el, nu? Ideea este însă că (no offense please! :hug: ) această discuție este oarecum lipsită de fundament dacă are loc între oameni care nu știu exact tot ce-i de știut despre asta. Nu facem decât să vorbim... vorbe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

În principiu ai mare dreptate. Doar că această modificare nu-i făcută tocmai așa... lăutărește. Pentru cine-i cu adevărat interesat de asta, link-ul pus de colegul Kion este cât se poate de edificator. Eu când m-am hotărât să fac acest upgrade am luat topicul ăla si l-am citit de la cap la coadă. De câteva ori chiar! Pe mine unul m-a convins. Oamenii ăia n-au tăbărât așa cu ciocanul și șurubelnița pe propriile mobre doar de plictiseală. Acum... fiecare o gândește pentru el, nu? Ideea este însă că (no offense please! :hug: ) această discuție este oarecum lipsită de fundament dacă are loc între oameni care nu știu exact tot ce-i de știut despre asta. Nu facem decât să vorbim... vorbe.

 

No ofence dar daca toata lumea ar stii "exact tot ce e de stiut despre asta" nu ar mai avea sens discutia. Dar sunt partial de acord cu tine ca ar trebui sa purtam o discutie in cunostiina de cauza , fapta pt care o sa caut un topic al unui mare aventurier despre cum si-a modificat el mobra intrucat la un moment dat povesteste destul de pe larg dar si intr-o maniera usor de inteles cam care e treaba cu arcurile progresive si am sa postez linkul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

No ofence dar daca toata lumea ar stii "exact tot ce e de stiut despre asta" nu ar mai avea sens discutia. Dar sunt partial de acord cu tine ca ar trebui sa purtam o discutie in cunostiina de cauza , fapta pt care o sa caut un topic al unui mare aventurier despre cum si-a modificat el mobra intrucat la un moment dat povesteste destul de pe larg dar si intr-o maniera usor de inteles cam care e treaba cu arcurile progresive si am sa postez linkul.

 

Nu mă refeream DOAR la arcurile progresive ci la modificarea întregii suspensii. Este posibil ca exprimarea mea să fi fost ușor ambiguă?...

"Tot ce e de știut" din punct de vedere TEHNIC, concret, despre upgrade-ul în cauză. Apoi -evident- fiecare poate veni (și e de dorit să fie așa!!) cu propriile păreri, sugestii, critici, s.a.m.d. Abia în cazul ăsta o discuție devine cu adevărat constructivă.

Când părerile exprimate se bazează pe impresii generale, poze văzute pe 'net sau -mai rău- pe antipatii de ordin personal, devine polemică inutilă și nimeni nu are de câștigat din asta. Atunci ne-am putea muta liniștiți pe forumul microbiștilor. Unde-i plin de "specialiști" burtoși și transpirați a căror cunoștințe sportive se reduc la miuțele de pe maidan din vremea copilăriei și la adeziunea fanatică pentru o echipă sau alta...

Să fie iarna de vină?... :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... această discuție este oarecum lipsită de fundament dacă are loc între oameni care nu știu exact tot ce-i de știut despre asta. Nu facem decât să vorbim... vorbe.

 

Eu vorbeam in cunostinta de cauza despre furca Dakarului. Am spus deja ca furca GS-ului simplu e foarte proasta dar, furca Dakarului, fiind ceva mai buna, eu nu consider ca trebuie neaparat schimbata. Deasemenea tin sa-ti amintesc ca am avut LC4 cu furca WP, furca extrem de performanta, deci stiu foarte bine cam ce poate sa faca si o furca performanta. Acum te intreb, tu ai avut Dakar ca sa stii despre ce vorbesc eu sau vorbesti din poze, la fel cum fac microbistii aia transpirati si umflati de care aminteai? Si sa nu-mi spui ca te-ai dat tu "10 metri" cu un Dakar al unui prieten si gata ai inteles perfect despre ce e vorba, ca nu are nicio relevanta si te mai faci si de ras.

 

.

---------------------------------

 

Iar in alta ordine de idei, pentru cei care vor protectie la vant, o solutie poate fi asta: post-3463-0-39642000-1326129707_thumb.jpg :laugh:

Editat de zigzag
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...