alex27 Postat Mai 30, 2008 Share Postat Mai 30, 2008 Daca in cartea motocicletei (BME F650) scrie ca trebuie pus 20W50, iar eu am cumparat ARAL 20W50 pe care nu scrie ca neaparat de moto, ci pentru motoare cu aprindere interna, este ok? Poate sa difere un ulei 20W50 de auto, fata de unul de moto? THX Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
monsteristu' Postat Mai 30, 2008 Share Postat Mai 30, 2008 da. difera grav. ia-ti doar pentru moto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
perseu77 Postat Mai 30, 2008 Share Postat Mai 30, 2008 [ trebuie sa scrie pe cutia uleiului ca e special ptr. motocicleta. Daca pui de autoturism strici motorul.Alea auto sunt pt motoare cu turatii mai mici si au si niste adivivi care nu sunt bune ambreiajului. Nu prea le am cu mecanica,dar atat am retinut eu.. Nu cred ca de pe acest forum te va sfatui cineva sa incerci. Du repede uleiul inapoi si iti recuperezi poate 80 la sută din bani. Uleiul e viața motorului, nu trebuie sa te joci cu aÂşa ceva!!! Nu incerca nici macar sa vezi cum e! Asfalt uscat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
byker_boy20 Postat Mai 30, 2008 Share Postat Mai 30, 2008 exista ulei pentru masini si pentru motociclete doar scrie si pe ambalaj acuma depinde in doi timpi sau patru timpi pt motociclete bineinteles Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
evil inside Postat Mai 30, 2008 Share Postat Mai 30, 2008 Daca in cartea motocicletei (BME F650) scrie ca trebuie pus 20W50, iar eu am cumparat ARAL 20W50 pe care nu scrie ca neaparat de moto, ci pentru motoare cu aprindere interna, este ok? Poate sa difere un ulei 20W50 de auto, fata de unul de moto? THX nu te lua dupa tampenii e foarte bun uleiul ala astea cu patinat ambreiajul, cu turatii cu etc. sunt mituri exista standarde de ulei un ulei 20w50 facut de fabrica x este la fel, ca si proprietati cu un ulei facut de y, indiferent daca io, ca patron al lui x sunt mai smecher, iti pun tie pe eticheta si o motocicleta si ti-l vand cu de 3 ori pretul, nu te mai lua dupa tampenii personal, aral nu am folosit prea mult asa ca nu stiu sa-ti spun cat de bun e pe de alta parte, diferenta intre x si y se poate observa in fiabilitatea uleiului, adica cat de multi km rezista in motor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Mai 30, 2008 Share Postat Mai 30, 2008 nu te lua dupa tampeniie foarte bun uleiul ala astea cu patinat ambreiajul, cu turatii cu etc. sunt mituri exista standarde de ulei un ulei 20w50 facut de fabrica x este la fel, ca si proprietati cu un ulei facut de y, indiferent daca io, ca patron al lui x sunt mai smecher, iti pun tie pe eticheta si o motocicleta si ti-l vand cu de 3 ori pretul, nu te mai lua dupa tampenii personal, aral nu am folosit prea mult asa ca nu stiu sa-ti spun cat de bun e pe de alta parte, diferenta intre x si y se poate observa in fiabilitatea uleiului, adica cat de multi km rezista in motor Uite un sfat bun ! Urmeaza-l! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
theBD Postat Mai 30, 2008 Share Postat Mai 30, 2008 unii zic altfel "The vast majority of modern motorcycles use the same oil to lubricate the engine, transmission, and (with the exception of bikes with dry clutches, such as Ducatis) the clutch. Normal, "car-derived" motor oils are designed just for engines, but was historically suitable in motorcycles. However, some of the latest American Petroleum Institute, or API specifications are completely unsuitable for motorcycles with wet clutches. Representative organisations of motorcycle manufactures, particularly Japanese Automotive Standards Organization, or JASO, work with lubricants manufacturers to create "motorcycle-specific" standards for oils, and the relevant oil companies then develop and test oils which are specifically made for motorcycles." Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bcristian Postat Mai 30, 2008 Share Postat Mai 30, 2008 Teoria zice ca s-ar putea sa alunece ambreiajul. In practica n-am vazut sa se intample asa ceva, nici macar la 150+ sau acceleratii puternice, cu pasager si bagaje full. Dar daca vrei sa dai inca o data pe atata doar pt o poza cu un motor pe bidon, e alegerea ta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
perseu77 Postat Mai 30, 2008 Share Postat Mai 30, 2008 nene Alex, dumneata faci cum vrei..daca eu sau Krupp - care le mai stie spunem tampenii precum afirma unii care sunt la stadiul de Mobra..., faci cum doresti. Te gandesti si la riscuri, e posibil sa nu ai nici o problema. Totusi ai un BMW care nu e orice moocicletă. Daca totusi ai facut schimbul de ulei, sunt curios cum va decurge mersul lucrurilor si sa imi dai un PM. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 30, 2008 Share Postat Mai 30, 2008 pe de alta parte, diferenta intre x si y se poate observa in fiabilitatea uleiului, adica cat de multi km rezista in motor Pai, poate pretul ala care e de 3 ori mai mare in mod artificial (zici tu) garanteaza tocmai aceasta fiabilitate? Oricum ar fi, daca esti dispus sa faci experimente, go for it. Dar nu te astepta la unanimitate in raspunsuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kelu 265 Postat Mai 30, 2008 Share Postat Mai 30, 2008 mergi la reprezentanta bmw si ai sa vezi ca folosesc acelasi ulei si la masini si la moto<asa recomanda fabricantul>si e vorba de castrol oricum ex.10w40 dupa cum sa mai spus reprezinta un standard al produsului<vascozitate si temperatury de lucru> Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emylyo Postat Mai 30, 2008 Share Postat Mai 30, 2008 (editat) Nu as pune uleiul ala nici macar la o Dacie pe duca.Pune si tu un ulei de moto cu specificatie tipica pt moto-MOTO LINE.Si lasa-i pe altii sa se arda in ...cuvant urat...pt 100 lei.Pune si tu macar un ulei semisintetic si nu pune niciodata de masina.Invers poti insa.Iar uleiul ala este cel mai infect pe care il puteai baga in vreun motor,insa e pacat de motorul ala.Teoria cu acelasi ulei mai scump de 3 ori este nefondata.Motivatie?M-ar prinde dimineata povestind.Adevarul este ca sunt unii criminali pe motoarele lor si cand li se sparge motorul se mai si intreaba -DE CE?Am 2300km cu motorul meu cu un Motul 15w50 3000v Competition si deja in garaj il asteapta un nou schimb.De ce?Pt ca imi pasa!De lucruri si de oameni?Voua nu va pasa? Editat Mai 30, 2008 de emylyo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
perseu77 Postat Mai 30, 2008 Share Postat Mai 30, 2008 Perfect de acord cu emylyo . am explicat de ce pe prima pagină. Nu merita riscul...sunt atatea in joc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan boeru Postat Mai 30, 2008 Share Postat Mai 30, 2008 atunci va intreb shi eu cea? de ce nu scrie frtae pe ambalajul uleiuluide masini ca merge si la motociclete si pe ambaljul celui de la moto ca merge si la auto? voi ati inebunit? de ex,de ce uleiul care se foloseste la camioane nu se foloseste si la turisme?chiar daca are acelasi indicativ? oare aia care il fabrica de prosti zic astea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kpax Postat Mai 31, 2008 Share Postat Mai 31, 2008 atunci va intreb shi eu cea? de ce nu scrie frtae pe ambalajul uleiuluide masini ca merge si la motociclete si pe ambaljul celui de la moto ca merge si la auto? voi ati inebunit? de ex,de ce uleiul care se foloseste la camioane nu se foloseste si la turisme?chiar daca are acelasi indicativ? oare aia care il fabrica de prosti zic astea? De ce nu scrie? Pentru ca trebuie sa satisfaca alte norme. Eu nu ma bag in aceasta poveste pt. ca vand uleiuri. Fiecare baga ce vrea si risca cat vrea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex27 Postat Mai 31, 2008 Autor Share Postat Mai 31, 2008 ok, mi-am cumparat motul, 20W50 cum e in carte, cu Aral-ul o sa ung balamelele de la usi prin casa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
perseu77 Postat Mai 31, 2008 Share Postat Mai 31, 2008 Ai facut o alegere bună Âşi ti-ai capătat Âşi liniÂştea! Asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Mai 31, 2008 Share Postat Mai 31, 2008 sunt multe topicuri de genul asta pe forumuri si le zice "oil threads". Insa asta e unul dintre cele mai jalnice. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
perseu77 Postat Iunie 1, 2008 Share Postat Iunie 1, 2008 si eu am acelasi sentiment... ca e jalnic..he he he.. Ohhh yesssss... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lolmotoboy Postat Iulie 3, 2008 Share Postat Iulie 3, 2008 sunt multe topicuri de genul asta pe forumuri si le zice "oil threads". Insa asta e unul dintre cele mai jalnice. barosanilor....am si eu tdm...850. si am dat drumu la ulei si a curs 500 mll...atat tre sa aiba? cat tre sa bag in ea? are filtru d ulei? unde? daca mai are ulei in ea inafara de 500 mll, pa unde il; scot? acum am luat moto Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SEBYK Postat Iulie 3, 2008 Share Postat Iulie 3, 2008 barosanilor....am si eu tdm...850. si am dat drumu la ulei si a curs 500 mll...atat tre sa aiba? cat tre sa bag in ea? are filtru d ulei? unde? daca mai are ulei in ea inafara de 500 mll, pa unde il; scot? acum am luat moto Teoretic ar trebui sa ai mult mai mult ulei...daca vrei iti trimit un manual de reparatii intretinere pt tdm...din ce an e mobra? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 3, 2008 Share Postat Iulie 3, 2008 barosanilor....am si eu tdm...850. si am dat drumu la ulei si a curs 500 mll...atat tre sa aiba? cat tre sa bag in ea? are filtru d ulei? unde? daca mai are ulei in ea inafara de 500 mll, pa unde il; scot? acum am luat moto Haida barosane mancatias sati raspunda baiatu lu mata . mobra lu dumitale nu este bine ca o a vut doar cinc sute de muililillitri , ii prea putin as zice io... tre sa mai cauti... intoarceo cu roatele in sus ji vezji daca mai scurge ceva... daca nu e naspa... acuma important etse cat so mersu cu aceasta cantitate minimala care este insufigienta pentru lubricarea pi dianutru a motorului... daca so mers multe asa atunci e si mai naspa... din conostintele mele de mecanica la ceaoane ar trebui cam mminimum minimorum doi virgula trei litri de unsoare intransa.. vezi ca are si filtru ...caut-o bine pe subt fuste, arata ca un gogoloi negru... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SEBYK Postat Iulie 3, 2008 Share Postat Iulie 3, 2008 Nu ca ma dau eu mare mester in ale mecanicii dar in manualele de la TDM din 96 si din 99 scrie ca iti trebuie 3.6 L de ulei cu tot cu cel care intra in filtru. Filtrul de ulei la TDM din cate am vazut eu este sub motor...si nu e "gogoloi negru" ci trebuie desfacut un capac si abia acolo dai de filtru. Corectati-ma va rog daca gresesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanawo Postat Iulie 3, 2008 Share Postat Iulie 3, 2008 Daca in cartea motocicletei (BME F650) scrie ca trebuie pus 20W50, iar eu am cumparat ARAL 20W50 pe care nu scrie ca neaparat de moto, ci pentru motoare cu aprindere interna, este ok? Poate sa difere un ulei 20W50 de auto, fata de unul de moto? THX da, este ok. Teoria zice ca s-ar putea sa alunece ambreiajul. In practica n-am vazut sa se intample asa ceva, nici macar la 150+ sau acceleratii puternice, cu pasager si bagaje full. Dar daca vrei sa dai inca o data pe atata doar pt o poza cu un motor pe bidon, e alegerea ta. subscriu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuchsia Postat Iulie 3, 2008 Share Postat Iulie 3, 2008 (editat) Din cite stiu eu, uleiurile moderne pentru masina pot avea diversi aditivi pentru reducerea frecarii in motor (in scopul unui consum mai bun, salvati planeta, etc), chestie care se bate cap in cap cu modul de functionare al ambreiajului la unele motociclete. Povesti horror cu ambreiaje care au trebuit schimbate dupa un ulei de masina pentru ca n-au mai mers curatate cu nimic am citit pe niscai forumuri de afara, banuiesc ca e in functie de cit de "energy saving" e motorul de masina. Pentru motociclete e un standard consacrat, JASO (care costa o carca de bani din cite tin minte), care certifica tocmai faptul ca nu exista riscuri pentru ambreiaj. Daca bagati de masina macar verificati eticheta sa nu fie "low friction" sau "energy saving". Ca fapt divers, cred ca e mult mai bine sa bagi un ulei ieftin si sa-l schimbi des decat cine stie ce super ulei pe care sa-l lasi cu anii in motor. Editat Iulie 3, 2008 de fuchsia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.