Sari la conținut

Injectie---> Carburatie


Razvan-dida
 Share

Postări Recomandate

Din ce stiu injectia nu se sincronizeaza se face altceva pe acolo, dar poate gresesc, daca as avea banii as cumpara unu cu toate nebuniile pe el de ce nu, dar in orice caz nu bmw :).

Daca e mai scump oem carburatorul ?posibil dar nu iti trebuie decat garnituri si arcuri eventual cui, sunt multe piese in carburator.

Sunt fan carburatoare :)

Man, daca nu ai avut, nu veni cu sfaturi la om ca carburatoru-i (intentionat) miezu'. Eu pun pariu ca dupa prima mobra cu injectie vei lua la ciocan carburatoarele alea.

 

ba da :)

 

cuie, garnituri, o-ringuri, astea sunt ieftine. MEMBRANE bulite si te-a cam spart la buzunar, cunosc la o anume honda vf in care am bagat vreo 15 mil doar in carbeliciuri .

Mai e si munca draq sa le pui cum trebuie, sa reglezi, sa testezi, sa nu traga aer...

Poate intra vreunul care repara mobre zi de zi sa ne zica el cate a patimit pe seama carburatoarelor si cate pe seama injectiei...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 313
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Baieti, sintem in anul 2014. De mai mult de 10 ani sistemul de alimentare pe injectie la moto e bine pus la punct, la perfectie as zice. Belelele la injectie apar numai cind ai mizerie in benzina, cum ar fi rugina dizolvata, in rest, nu se strica. Ma uit pe ebay la preturile rampelor de injectie, cele din dezmembrari, costa sub 100euro tot sistemul, pur si simplu il scoti pe cel defect si-l inlocuiesti cu altul functional.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cei care doresc un motor performant si un raspuns rapid al acestuia la orice modificare din mediul exterior sau comanda clapetei de acceleratie, vor alege injectia. Prezenta calculatorului electronic/ ECU, creierul electronic care gestioneaza functionarea motorului este de baza. Si aici ma refer la senzorii( arbore cotit, arbore came, temperatura lichid racire, temp.aer, presiune, pozitie clapeta admisie, etc) care sunt montati in diferite puncte ale motorului si trimit informatii catre ECU. Calculatorul prelucreaza informatiile de la senzori si compara cu o harta de date din memorie, apoi va comanda elemente de actionare. De aceea, consumul de combustibil si performantele dinamice sunt net superioare ! Nu mai discutam de pornirea la rece la carburatie, situatia de inecare a motorului cu carburatie, sincronizarea carburatoarelor, infundare jicloare, etc. Sunt adeptul injectiei....ca poate fi uneori este mai scumpa reparatia la injectie? ...... poate DA sau NU...depinde de modul de intretinere al fiecarui motor. Un senzor nu costa o avere, iar ECU nu este o piesa de schimb la un numar de km , dar sincronizare de carburatore si mers neregulat, jicloare auzi continuu....recomand injectia. La ultimele 4 motociclete am avut injectie, si nu am avut mari probleme intr-o exploatare medie de 15000-20000 km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ba deloc. eu am carburator si e foarte performant. si sunt extrem de pretentios. porneste cu shock, nu se ineaca, functioneaza perfect. rupe drumul cu explozia lui, raspunde la acceleratie de nu-ti vine a crede. nu am avut niciodata probleme si nu as schimba carburatia pe injectie nici platit.

cineva mai sus spunea ca nu sunt mecanici buni in romania. total fals! eu cunosc mecanici excelenti, bineinteles ca pretul e mai mare putin, dar tot ce e de calitate costa. unui mecanic bun nu-i platesti minutele de munca, ci cunostintele, faptul ca stie ce are de facut si ca te duci la el cu cea mai mare incredere.

fara carburator nu aveam in veci sunetul asta:

 

Editat de -geronimo-
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ba deloc. eu am carburator si e foarte performant. si sunt extrem de pretentios. porneste cu shock, nu se ineaca, functioneaza perfect. rupe drumul cu explozia lui, raspunde la acceleratie de nu-ti vine a crede. nu am avut niciodata probleme /Pentru ca sigur te-ai ocupat si ai asigurat intretinerea curenta din manual si nu as schimba carburatia pe injectie nici platit/ depinde de tipul de motor.

cineva mai sus spunea ca nu sunt mecanici buni in romania. total fals! eu cunosc mecanici excelenti, bineinteles ca pretul e mai mare putin, dar tot ce e de calitate costa. unui mecanic bun nu-i platesti minutele de munca, ci cunostintele/ CORECT !!, faptul ca stie ce are de facut si ca te duci la el cu cea mai mare incredere.

fara carburator nu aveam in veci sunetul asta:

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fara carburator nu aveam in veci sunetul asta:

Pai atunci e clar superior carburatorul, nici nu mai stam la discutii!

 

Profit de ocazie sa nu mai deschid alt topic, ce sfat imi dati, geam termopan sau o carpeta prinsa in cuie peste gaura din perete?

Termopan sigur! Carpeta se prinde pe partea opusa geamului, pe peretele gol, avand rol de impodobire a habitatului!

Editat de Banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Subiectul poate fi dezbatut pe zeci de pagini, nu are nivel de comparatie, acum se pune problema de ce iti place ? Pentru ca suna frumos, sau imi place sa surubaresc, sau platesc mai putin la un motor cu carburatoare. Corect ar fi o comparatie intre motor cu carburator vs injectie la aceeasi capacitate si greutate a motocicletei, atunci poti sa analizezi performante, costuri, consum combustibil, etc . Si in final, cine este fan carburatie poate alege acest tip, aici este si o problema subiectiva, este libera alegere a fiecaruia ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la harley, poate costa chiar si mai mult doar ca este carburatie. /Eu as zice..doar ca este harley, cateodata mai platesti si marca in costul reparatiei, chiar daca defectiunea usoara..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cineva de pe acest forum a trecut de la DS650 la Midnight Star 950 și a declarat că îi place că e mai si simplu cu injecție dar că îi lipsește feelingul de la carburație.

Prin urmare, uneori e o chestie de gust. Avantajele și dezavantajele cred că s-au spus

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

plm, e simplu - vrei motor de strada post 2007/8 - injectie... poti sa fii fan mama carburatiei... vrei mai vechi? in afara de cateva marci si modele, la fel, nu e nici o alegere. end of story.

Editat de b374
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Subiectul poate fi dezbatut pe zeci de pagini, nu are nivel de comparatie, acum se pune problema de ce iti place ? Pentru ca suna frumos, sau imi place sa surubaresc, sau platesc mai putin la un motor cu carburatoare. Corect ar fi o comparatie intre motor cu carburator vs injectie la aceeasi capacitate si greutate a motocicletei, atunci poti sa analizezi performante, costuri, consum combustibil, etc . Si in final, cine este fan carburatie poate alege acest tip, aici este si o problema subiectiva, este libera alegere a fiecaruia ....

Performante: carburatia, consum ? astept sa imi spune cineva modelul pe injectie ce consuma mai putin.Eu pot sa compar doua modele cu care am mers:F4 si F4i cel pe carburatie se simte ca trage mai bine, i ul merge mai lin,i consuma mai mult.

» Post actualizat in 17 Oct 2014 05:25

Acelasi lucru este si la r1, cel pe carburatie tragea ca animalu,pe mine unul m-a speriat, nu stiu daca era mai usor,avea mai multi cai.Posesori de r1 pot da mai multe detalii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Subiectul asta era in voga prin 2009 cand toti marii maestrii se jurau ca se lasa de mobrit cand nu o sa mai fie mobre pe carburatie si fara ABS.

Cumva dupa atata timp eram convins ca numarul celor cu nevoi speciale s-a redus considerabil. Aparent nu-i asa.

M-am bucurat cand am vandut Dacia si am scapat de carburatie, tot de atunci nu m-a mai lasat nimic in drum.

Probleme cu injectia 0 [zero] in sute de mii de km facuti cu masini si mobre [2 ambele pe injectie].

Se pare ca mobristii au niste nevoi speciale intrucat, desi am spus ca am scapat de carburatie am mintit nitel, mai am un motor de barca Honda pe carburatie, dar spre deosebire de motociclete ala are soc automat, ii dai buton si pleci, numai la mobre se mai poarta stupizenia aia de soc ca la Dacie.

Sunt curios daca toti astia cu nevoi speciale au si masini pe carburatie ?

 

Motoarele cu injectie consuma mai putin ca cele pe carburatie. [in afara de cele produse de Honda, sa nu ma intrebati de ce pt ca habar-nam]

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am incercat sa fac o comparatie intre primele modele de injectie si carburatoare.In ziua de azi e clar ca injectia a evoluat mai mult , consumul este unul mai mic la injectie dar nu cu 2l.Orice cauciuc in timp se deterioreaza ori ca e de la carburator ori de la alte parti.Costuri la o sincronizare de carburatoare sa spunem 200ron la 3-4ani la injectie habar n-am cat costa si nu stiu cat tine pana ajungi sa o cureti/sincronizezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am mobra de 6 ani si n-am umblat la injectie(nici nu cred ca umblu prea curand). Iar despre carburatie nu mai vorbi cu aia 4 ani ca ti-am zis, esti un caz fericit. Eu toate mobrele prietenilor de care stiu se sincronizeaza anual, iar cand apar probleme..mai des.

 

La injectie se sincronizeaza "throttle bodies", dar nu e considerata operatiune de mentenanta..ci faci asta cand ai ceva probleme si intrii binisor prin motor..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In occident mergeau masiniile sute de mii de km fara probleme la carburatie. In Romania cred ca unii au ramas cu impresiile de la Dacia pe carburatie si probabil si benzina de slaba calitate.

 

Ultima masina pe carburatie detinuta de tatal meu (eu cand am ajuns la varsta sa detin o masina am si emigrat) era un Opel Kadett, avea cam 250.000km la bord in momentul vanzarii si nu a avut niciodata probleme cu si nici o interventie la carburatie, de fapt, doar amortizoare si toba a inlocuit la masina aia pe parcurs.

 

Sinchronizare trebuie facut si la injectie, nu are nici un avantaj acolo.

 

Cred ca trecere pe injectie initial a fost facut din cauza norme de poluare, nu din motive de performanta.

 

Comparat primele modele pe injectie vs ultimele pe carburatie cred ca iese in avantaj pentru carburatie, de atunci injectie s-a tot dezvoltat, unde carburatoarele nu mai au benificiat de progres la fel de mult.

 

Calcule de consum sunt si ele usor de interpretat gresit, ca sa fie corecte trebuie facut comaparatie intre 2 motociclete cat mai identice. Cum ar fi f4 vs f4i, sau gsx-r 750 pe carburatie si pe injectie. Chiar as fi curios, cred ca cel putin in afara orasului (mers constant) diferente nu sunt asa de mari.


» Post actualizat in 17 Oct 2014 07:17


La injectie se sincronizeaza "throttle bodies", dar nu e considerata operatiune de mentenanta..ci faci asta cand ai ceva probleme si intrii binisor prin motor..

La carburatie sincronizarea inseamna exact acelas lucru. Daca pui ITB laga un set de carburatoare o sa vezi ca e cam la fel la ce tine de 'butterfly' si reglajul lui.

Editat de Falkenberg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu toate mobrele prietenilor de care stiu se sincronizeaza anual, iar cand apar probleme..mai des.

Ce probleme pot aparea la un carburator servisat bine si complet? Doar un cui pontou sa zic, sa iti inunde, in rest mie nu mi-e frica cu ce am, si alea in anumite conditii, cu un filtru de benzina se reduc mult sansele... Iar asta cu servisatul carburicilor la an... e trasa de par ori sunt nebuni :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea unui nene care a cutreierat ceva lumea:

 

http://www.sibirskyextreme.com/2013/09/adv-bike-selection-2/

 

Argument pro injectie, referitor la fiabilitate: a fost montata pe elicoptere.

Injectia este mult mai simpla constructiv decat carburatia.

Editat de chopperman
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Injectia are motivele ei, carburatia la fel. Nu inseamna ca daca toata lumea a trecut la injectie e (neaparat) mai buna. Adica sa nu generalizam din orice. Se construiesc motoare Euro 6, asta nu inseamna ca daca astea sunt ultimele construite si sunt cele mai bune! La fel cum inca se construiesc motoare racite cu aer ... versus cele racite cu apa.

Ideea e ca la carburatie se baga oricine, cum spunea cineva mai devreme, de-aia si se strica repede! la injectie treaba e complicata! adica nu poti sa spui azi ma duc la garaj sa verific injectia .. .decat daca ai scule potrivite!! si nu toata lumea are, ba chiar majoritatea nu au.

acum ... in romania exista cultul cum ca imi iau motor, ma trag cu el 2-3 ani, nu schimb nimic, cand se schimba culoarea la lichidul de frana o vand, da-i drak! faptul ca tu (stii bine despre cine vorbesc) nu ai schimbat nimic in 3-4-5 ani de cand ai motorul nu inseamna ca e bine si nici ca-l face fiabil! pentru fiabilitate, deschide manualul la sectiunea maintenance si vezi ce operatiuni se fac la numar de km sau perioada data. abia dupa ce faci acele lucruri vorbim de fiabilitate in intelesul ei adevarat.

cum spunea Jagi, la injectie treaba e buna cat nu ai probleme cu alimentarea. Anul trecut am plecat cu un prieten cu motoarele in concediu, am alimentat de LukOil si dupa Bretcu a inceput sa aiba probleme, iar la Sercaia a chemat duba sa ia motorul. desi avea scule destul de multe la mine, operatiunea s-a dovedit a fi un esec, adica nu am putut desface niste suruburi si am renuntat la a o mai desface, preferand duba. curatirea sistemului de alimentare a fost cativa zeci de lei si a implicat rezervor, carburi si furtune. nu stim cu ce a alimentat, dar benzina nu era, iar intr-o sticla de 2.5 litri, cam 4 degete decanta ceva NEGRU PACURA. Mai mult, substanta din rezervor nu ardea la flacara deschisa, nici vapori, nici nimic.

Concluzia: daca era injectie, era belea cat casa, in Bacau NU ai unde face un sistem de injectie, trebuie sa o duci .. la Iasi sau Bucuresti, deci bani seriosi, iar curatirea nu costa 50-80 lei!

 

PS: mi-as lua injectie data viitoare si eu, insa nu as fi atat de vehement ca daca e injectie, e mai buna! Aaa...si sa nu uit, R1150 de la BMW are SOC!! si e pe injectie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea unui nene care a cutreierat ceva lumea:

 

http://www.sibirskyextreme.com/2013/09/adv-bike-selection-2/

 

Argument pro injectie, referitor la fiabilitate: a fost montata pe elicoptere.

Injectia este mult mai simpla constructiv decat carburatia.

 

 

Foarte tare. Nu citisem bucata asta din site-ul lu nenea Colebatch. IMi permit sa o pun aici cu copy-paste pt ca unii sunt suficient de lenesi sa nu deschida/citeasca un link.

 

ADV BIKE SELECTION 2

Adventure Bike Selection Myths and Old Wives Tales

In the previous post on bike selection I looked at weight and how it is the single most critical part of adventure motorcycle selection, and how 90% of riders end up with a bike that’s much too heavy for their first real adventure ride into the likes of Siberia or Mongolia. Having debunked the “I need an obese bike” myth, we will look at other adventure bike selection criteria, and see if we can’t debunk a few more adventure bike selection myths. In particular we are going to look at carbs, fuel injection, reliability, and air cooled vs water cooled engines.

Fuel injection is one of those topics that has the old guard screaming “no no no, never go adventure motorcycling on a fuel injected bike. You can’t rebuild a broken fuel injector or fix the electronic black box (ECU) that drives it in the middle of Mongolia, whereas you can rebuild a carburetor.” And to be fair, they are kinda right with the facts. And yet wrong with their conclusions. Why?

Fuel injection is simply the most simple, reliable and efficient way to get fuel into an engine. Mission critical machines like submarines and single engine light aircraft use fuel injection – demonstrating the extreme reliability of FI as a system for getting fuel into an engine. Those who rail against fuel injection often do so claiming its some sort of new fangled technology. Fuel injection was first used in an aircraft engine in 1902- YES 111 years ago. Fuel Injection is about as modern as the late Queen Mother! Direct injection has been around since 1925. In the second world war, Merlin powered Spitfires were upgraded to fuel injection (under the name Pressure Carburetor) because the engines would cut out in dives and negative G situations (engines cutting out in the middle of a dogfight with an angry fuel injected ME109 on your tail has to be the ultimate benchmark in unreliability). Alfa Romeo developed electronic fuel injection for cars in 1940. Sterling Moss won the F1 season in 1955 in a fuel injected Mercedes. EFI went into mass production automobiles in the US in 1958.

So FI is new? High tech? No.

EFI is many times more reliable than a carb. The failure rate among modern ECUs or actual injectors is near zero. The argument that ECUs can’t be fixed by the side of the road is rendered mute by the complete absence of ECU failures, even on the most brutal of adventure rides. I had a long discussion with adventure motorcycling legend Chris Scott some years ago and despite us racking our brains over an entire pub lunch session, neither of us could recall ever knowing first hand of an ECU failure stopping an adventure bike trip.

As for injector reliability … My previous car was a 1994 V8, in which I racked up 250,000 miles. It had 8 fuel injectors. Not once did I have to touch, service, tweak, adjust, clean or do anything to any one of the injectors that collectively logged two million injector miles. In complete contrast, my cousin has a 1970s car with triple carburetors. Every month he is in the garage balancing his carbs, cleaning the carbs, after just a handful of miles. The idea that his triple carbs could go a quarter of a million miles in perfect balance and reliability without ever being touched is so far removed from reality (and even possibility) that it might as well be in a fairy tale that has the car turning into a pumpkin at midnight. And yet that level of reliability is absolute reality with EFI.

The fuel injector itself is the pinnacle of simplicity; A system with almost no moving parts. Compare a diagram of a fuel injector with a carburetor (see below) and you will see why the fuel injection requires no maintenance, while the carburetor requires a lot. And if it needs a lot of maintenance, it’s not reliable. Simple.

9727542175_2151342a53_o.jpg

fuelinjector.jpg

There are further disadvantages with carburetors. They are gravity fed. They do not operate well at awkward angles. And (in the absence of a fuel pump – which is most cases) they need to have the ALL of the bikes fuel stored higher than the carburetor. Having the fuel high and the carburetor low has two disadvantages for adventure bikes. Firstly the higher than necessary centre of mass that an overlanding fuel load (often 20-30 kgs including the tank) implies when it is located high on the bike rather than low, and secondly a low carburetor, which due to breathing holes means the bikes ability to ford water crossings is very much reduced vs a fuel injected bike which relies on air intake alone as its determinant of fording depth. The ideal design outcome for an adventure motorcycle is to have the fuel low (for weight distribution) and the induction and air intake high (for water fording) … carburetors tend to lead to the exact opposite.

When it comes to motorcycles, there is often one weak link in the fuel injection system, and that is the fuel pump. Some manufacturers do unfortunately have a reputation for putting into the field less than reliable fuel pumps. The flip side to this is that EFI fuel pumps do not need to be vehicle specific as most modern vehicles (bikes or small cars) run similar volume and pressure fuel pumps. That means replacing an EFI fuel pump on the road needs only the location of the nearest auto parts store. Or better still, a reliable car pump can be fitted prior to the journey. In any case, it is hardly a disadvantage over carbs, as I have on several occasions come across bikers broken down in Mongolia and Siberia, needing new parts made for the carburetors. Carb needles, lost jets etc …

Ultimately, I am a believer in empirical evidence as the ultimate determinator of fact vs fiction. As mentioned at the beginning of the article, single engined piston aircraft and helicopters run fuel injection; mission critical applications. So lets look at adventure motorcycles operating in remote areas – areas where you do not want to have breakdowns, and Extreme Siberia is great examples of such remote areas where the consequences of breaking down are far greater than they are in the Dolomites or Eastern Turkey – it’s the closest we adventure bikers get to mission critical requirements. Over 75% of bikes doing the Old Summer Road or BAM Road are fuel injected – and that percentage increases every year. Despite me being in close contact with most of the adventurers to see this part of the world, not once have I heard of a fuel injection related problem during an adventure ride in Extreme Siberia. In the most demanding adventure motorcycling conditions imaginable, EFI and its ECU friend have totally demonstrated their reliability in that challenging environment, across many brands (BMW, KTM, Yamaha).

Further, there are a myriad of benefits from fuel injection. Considerably greater efficiency is one. That not only saves you money, but more importantly for adventure motorcyclists, reduces fuel load and increases range. A fuel injected bike operates trouble free as altitudes vary. In contrast, carbed bikes can get sluggish and run rich at high altitudes, often seeing fuel efficiency drop dramatically, a fuel injected bike actually increases efficiency as altitude increases. Fuel injected bikes are less likely to ping/pink, and can run on lower octane fuel at far higher compression ratios than carbed bikes. Further, fuel injectors are not subject to icing as indeed carburetors are, in cool moist conditions. Carb icing can occur anywhere above 25% humidity, and between 0 and +25C, as the chart below demonstrates. In high altitude terrain, the combination of carb icing and rich running multiplies the advantages of fuel injection.

carbicingfromcaassl14.gifCarburetor Icing chart

All in all, the carb vs EFI debate reminds me of similar arguments from the old guard a few decades ago of points vs CDI ignition. “A CDI is a black box” they yelled. “If it breaks, we can’t service it”. Well time has shown pretty conclusively, that while yes, you can’t really service a CDI box that’s broken, the reality is they don’t break. Therefore it’s a correct point that has absolutely no real world value – just as we see in the EFI vs carb argument.

I have never come across a stranded adventurer with a broken CDI unit, BUT, I have come across a stranded adventurer, stuck in Ulaan Baatar for almost a month, while a replacement distributor rotor had to be shipped out from the UK at great expense. You can’t always fix broken old style parts. They too sometimes need to be shipped out, and as it happens, much more often than computerised control units.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Performante: carburatia, consum ? astept sa imi spune cineva modelul pe injectie ce consuma mai putin.Eu pot sa compar doua modele cu care am mers:F4 si F4i cel pe carburatie se simte ca trage mai bine, i ul merge mai lin,i consuma mai mult.

» Post actualizat in 17 Oct 2014 05:25

Acelasi lucru este si la r1, cel pe carburatie tragea ca animalu,pe mine unul m-a speriat, nu stiu daca era mai usor,avea mai multi cai.Posesori de r1 pot da mai multe detalii.

 

pentru ca motoarele carburate au cateodata un gol de putere pe mid range ti se pare ca trag ca nebunele in high rpm, e doar o senzatie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator r_amonna

Bani! carburatia de usuca de bani. In fiecare an(minim) trebuiesc sincronizate(200lei+), cand se invechesc garniturile da-i si cumpara kit care nu e tocmai 50 de lei..

 

reparat pe marginea drumului? as vrea sa vad si io cine desface carburatia la 4 in linie in varf de munte ca vrea sa "repare" ceva.

Pe langa asta, as vrea sa vad si eu o injectie stricata. N-am auzit sa ramana cineva in drum din cauza injectiei, si n-am auzit pe nimeni cu injectie sa se chinuie cu bujii transparente sa regleze amestec si alte minunatii.

 

Cu cat esti mai nestiutor, cu atat faci o alegere mai desteapta luandu-ti injectie..

 

se sincronizeaza clapetele de acceleratie la fel ca la carburatie. sincronizarea are treaba cu uzura motorului (si a carburilor/injectoarelor). niciodata nu se vor uza cilindrii, supapele, segmentii, pistoanele, pesele din carb/injectoarele la fel. sincronizarea le face sa traga la fel.

 

Sincronizarea nu se face o data pe an, eu o voi face anu viitor si nu este facuta de vreo 4ani, garniturile nu se duc dupa 1-2ani se duc si alea dupa vreo 10ani.Daca gandesti putin,adaugi un filtru de benzina si nu nu mai faci sincronizare si curatare in fiecare an.Sincronizat + curatat 100lei adica pentru mine 50lei ca nu mi-e lene sa le curat.

Injectia e pentru lenesi :).

 

sincronizarea se verifica la un interval de km. scrie in manualul motocicletei tale.

 

bani in plus si la consum. care creste cu cat carburatia e neglijata.

 

cu dus si-ntors. injectoarele se curata si ele, mai rar ce-i drept dar se curata... consumul in general, in mare, cum vrei tu va fi mai mic la drum lung pe carburatie cel putin intre doua motoare de aceeasi generatie cu sistemt diferite de alimentare.

 

De tinut cont si de faptul ca abea gasesti mecanici care sa nu-ti strice mobra in loc sa o repare, mergi cu o problema si abea reusesc sa ti-o rezolve la mobrele de 15ani, gandeste-te ce se intampla in momentul in care-ti pica ceva la injectie, ce faci? Unde mergi? Cine ti-o repara? Mecanici adevarati in Romanica, cred ca-i poti numara pe degetele de la o mana.

Eu niciodata, dar niciodata nu as alege injectia. Spor!

 

injectia nu e rocket-science. se verifica injectoarele pe un stand, e plina romania de ateliere specializate si curatarea+verificarea se invarte in jurul sumei de 50 ron/injector. in rest e acelasi lucru ca si la carburatie. daca moate ecu moare, se schimba, senzorii la fel. n-ai ce sa "repari" ca nu incepi sa desfaci injectoarele. din punctul asta de vedere e chiar mai simpla injectia.

 

Cei care doresc un motor performant si un raspuns rapid al acestuia la orice modificare din mediul exterior sau comanda clapetei de acceleratie, vor alege injectia. Prezenta calculatorului electronic/ ECU, creierul electronic care gestioneaza functionarea motorului este de baza. Si aici ma refer la senzorii( arbore cotit, arbore came, temperatura lichid racire, temp.aer, presiune, pozitie clapeta admisie, etc) care sunt montati in diferite puncte ale motorului si trimit informatii catre ECU. Calculatorul prelucreaza informatiile de la senzori si compara cu o harta de date din memorie, apoi va comanda elemente de actionare. De aceea, consumul de combustibil si performantele dinamice sunt net superioare ! Nu mai discutam de pornirea la rece la carburatie, situatia de inecare a motorului cu carburatie, sincronizarea carburatoarelor, infundare jicloare, etc. Sunt adeptul injectiei....ca poate fi uneori este mai scumpa reparatia la injectie? ...... poate DA sau NU...depinde de modul de intretinere al fiecarui motor. Un senzor nu costa o avere, iar ECU nu este o piesa de schimb la un numar de km , dar sincronizare de carburatore si mers neregulat, jicloare auzi continuu....recomand injectia. La ultimele 4 motociclete am avut injectie, si nu am avut mari probleme intr-o exploatare medie de 15000-20000 km.

 

sunt si modele pe carburatie cu o groaza de senzori. tps, axe xu came, iat chiar. intr-adevar, nu se schimba timpii de injectie dar se schimba harta de avans. in plus sunt si cu soc automat. la fel sunt si motoare pe injectie cu "soc" manual...

 

ba deloc. eu am carburator si e foarte performant. si sunt extrem de pretentios. porneste cu shock, nu se ineaca, functioneaza perfect. rupe drumul cu explozia lui, raspunde la acceleratie de nu-ti vine a crede. nu am avut niciodata probleme si nu as schimba carburatia pe injectie nici platit.

cineva mai sus spunea ca nu sunt mecanici buni in romania. total fals! eu cunosc mecanici excelenti, bineinteles ca pretul e mai mare putin, dar tot ce e de calitate costa. unui mecanic bun nu-i platesti minutele de munca, ci cunostintele, faptul ca stie ce are de facut si ca te duci la el cu cea mai mare incredere.

fara carburator nu aveam in veci sunetul asta:

 

 

depinde de motor. dar da, inca sunt multe cazuri in care un carburator bun va face un motor mai performant decat un sistem de injectie.

 

eu am mobra de 6 ani si n-am umblat la injectie(nici nu cred ca umblu prea curand). Iar despre carburatie nu mai vorbi cu aia 4 ani ca ti-am zis, esti un caz fericit. Eu toate mobrele prietenilor de care stiu se sincronizeaza anual, iar cand apar probleme..mai des.

 

La injectie se sincronizeaza "throttle bodies", dar nu e considerata operatiune de mentenanta..ci faci asta cand ai ceva probleme si intrii binisor prin motor..

 

ar cam trebui sa te "uiti" la sincronizare. la sv e mai mult decat simplu sa faci chestia asta si daca o sa te uiti in manual o sa ramai uimit sa vezi ca trebuia de mult si ca este intr-adevar o chestie de mentenanta. repet: in manual scrie, nu trebuie sa ma crezi pe mine. si o sa fii uimit sa vezi dupa sincronizare, mai ales dupa 6 ani, o diferenta palpabila, chiar daca nu-ti fluctueaza relanti-ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...