Sari la conținut

Yamaha VIRAGO ZONE


Purghy
 Share

Postări Recomandate

Multi isi doresc asa ceva cu camera de protocol atelier si tot ce aveti voi .... un fel de club house in toata regula. Va doresc sa il stapaniti sanatosi frumosi si la punga grosi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 10,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Treaba cu releul, colegul Cristi57 va poate lamuri cel mai bine si mai in masura cum sta treaba cu el. Defapt, nici nu trebuie, a scris pe forum de zeci de ori care e defapt problema acolo. Ci anume, contacte imperfecte pe strasul magnetou - releu - baterie - masa. Eu nu aveam probleme cu incarcarea cand am luat viragoul meu, in sensul ca era in parametrii, dar se putea si mai bine, si ce am facut, a fost sa tai mufa cu cei 3 pini de la regulator si de la firele magnetoului si sa le cositoresc, sa elimin mufa al carei papuci de cupru incepusera sa inverzeasca, mufa de + la fel, curatat masa de pe carcasa regulatorului si mufa unde imi intra siguranta de 30A. Dupa opratiune, incarcarea mi-a urcat pe bornele bateriei cu 0,4 - 0,5 V fata de cat era initial. Inca mai trebuie sa investighez de ce imi scade curentul cu 0,3-0,4V in ture, fata de relanti, dar aici e alta poveste.

Aaaa, si am constatat ca e foarte important sa aveti o baterie potenta pe mobra, in legatura cu incarcarea si etc...pentru ca per total problema e ca regulatorul ala se incinge si la un momendat, pusca. Si nu e o problema doar la virago, am intalnit asta, dupa ce am discutat cu Cristi, si pe un Suzuki GSXR din 99, la fel, si pe forum mai sunt useri cu aceiasi pb intampinata si aceiasi rezolvare.

 

Si sa citez ceva ce mi-a placut..."motorul de Virago este indestructibil, il distrugi doar daca esti prost". Cine a zis-o...se stie el, ii dau dreptate.

 

 

Numai bine si sarbatori fericite in continuare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! sunt proaspat posesor al unui virago 535 ....cica au probleme pe partea electrica si anume al releului de incarcare...

Aceeasi problema o intalnesti la multe japoneze mai vechi de 10 ani. Nu este specifica doar la Vrago! Daca respecti programul de intretinere, restul raman doar vorbe... al meu este din '91, fac cca 10000 pe an si nu are probleme. E luat de la un user de pe acest forum...

 

....zic e clar am luat o teapa mare !!!...

Cu tot respectul, intrebarea a fost alta...

Povestea ta nu are legatura cu motoreta, ci cu un caracter uman - se cheama teapa si nu esti primul! Cand cuperi orice vehicul vechi, faci o proba... accepti defecte doar daca te pricepi si sti ca le poti rezolva scazand din pret costul aferent. Daca un singur element este omis de vanzator, si-l descoperi atunci cand iti prezinta marfa, ai de a face cu un tepar... iti vezi de drum sau apelezi la un cunoscator... altfel "platesti".

La fel de bine puteai cumpara un Sukhoi fara o proba de zbor, pe care apoi sa-l vinzi ca piese la Romavia...

 

PS. Pune-i numele pe forum sa nu mai pacalesca si pe altii.

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spuneti-mi si mie va rog unde se afla filtrul de aer la Virago 535. Am cautat pe youtube dar n-am gasit mai nimic .... as vrea sa-l verific. . Multumesc....asfalt uscat!

Sub Rezervor ! sau in una din cutiile Laterale de sub rezervor ...depide de anul fabricatiei

 

Aceeasi problema o intalnesti la multe japoneze mai vechi de 10 ani. Nu este specifica doar la Vrago! Daca respecti programul de intretinere, restul raman doar vorbe... al meu este din '91, fac cca 10000 pe an si nu are probleme. E luat de la un user de pe acest forum...

 

Cu tot respectul, intrebarea a fost alta...

Povestea ta nu are legatura cu motoreta, ci cu un caracter uman - se cheama teapa si nu esti primul! Cand cuperi orice vehicul vechi, faci o proba... accepti defecte doar daca te pricepi si sti ca le poti rezolva scazand din pret costul aferent. Daca un singur element este omis de vanzator, si-l descoperi atunci cand iti prezinta marfa, ai de a face cu un tepar... iti vezi de drum sau apelezi la un cunoscator... altfel "platesti".

La fel de bine puteai cumpara un Sukhoi fara o proba de zbor, pe care apoi sa-l vinzi ca piese la Romavia...

 

PS. Pune-i numele pe forum sa nu mai pacalesca si pe altii.

Nu are legatura ...ideea era ca Releul de incarcre a fost primul vandut ''adica se bateau pe el '' si inca lumea inteaba si prefera sa fie second

De asta spuneam ca in Romania este o adevarata Loterie cand cumperi o Mobra . Corect pot spune ca o parte din vina am si eu ca nu am probat Mobra .

Am urcato in masina si acasa . Ma uit in acte dar din cate imi aduc aminte undeba pe langa Sarmasu jud mures

Editat de WildRider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...o parte din vina am si eu ca nu am probat Mobra ...

Nu sefu', in toata povestea vina este doar a ta! 100%. Escroci sunt peste tot in lume... este frumos sa acorzi incredere oamenilor, dar nu pe buzunarul tau...

Acum ca ne-am lamurit ca mobra n-are nici o treaba, nu pot decat sa-ti urez sa faci multi km si sa te bucuri de noua achizitie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sefu', in toata povestea vina este doar a ta! 100%. Escroci sunt peste tot in lume... este frumos sa acorzi incredere oamenilor, dar nu pe buzunarul tau...

Acum ca ne-am lamurit ca mobra n-are nici o treaba, nu pot decat sa-ti urez sa faci multi km si sa te bucuri de noua achizitie.

mersi , mersi !! :) Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ca s-a tot discutat si iar discutat vrea sa lamuresc odata pentru todeauna ca regulatoarele se ard pentru ca sunt proaste! Contactele imperfecte, bateria, si incarcarea nu au nicio legatura. Pur si simplu sunt cu racire subdimensionata iar magnetoul furnizeaza mai mult curent decat trebuie.Se pare ca la ultimele tipuri s-a facut un balans mai bun magnetou/regulator. Pentru cei care vor sa scape de stresul arderii regulatorului sa caute pe internet regulatoare cu mosfet, explicatia de ce, o gasiti tot pe net nu mai stau eu sa detaliez.Bineinteles ca nici cu aceste regulatoare nu dispare stresul ca intr-o buna zi sa se prajeasca bobinele statorului.


Acuma pentru a explica afirmatiile de mai sus o sa le iau pe rand, dar mai intai putina fizica.

Magnetoul este un generator electric.Tensiunea produsa este proprotionala cu viteza de variatie a campului respectiv RPM iar curentul de flux(sau intensitatea campului).Fluxul este limitat de magnetii permanenti din rotor si caracteristicilei bobinei recte miez.Ideea este ca avem un curent maxim care este limitat. La 535 iau de baza 25A.Fiind trifazat vectorial cand o bobina are 25A(chiar mai mult dar noi vorbim de medie) celelalte doua impreuna au 25A dar cu minus ca suma sa fie 0. Mai trebuie specificat ca rezistenta unei faze este cam 0.4 ohmi.

 

Si acum explicatia de ce e prost conceput tot sistemul.

In mod normal si fara consumatori atat statorul cat si releul ar trebui sa reziste pentru ca aprinderea dupa mine nu consuma mai mult de 40-50W si bateria nu mai ia curent fiind incarcata.

La 25A 12v magnetoul ar avea 300W , nu stiu care e cifra exacta dar cine stie poate sa spuna.La acesti parametri regulatorul trebuie sa reziste.

Pentru el cea mai grea sarcina este atunci cand sunteaza.La sunt tot curentul trece succesiv cu varfurile fazelor printr-un tiristor si doua diode.Tensiuna pe tiristor in conductie e cam 1,2V si pe diode cam cate 0,8 volti (presupun ca sunt cu siliciu) total 2,8 V puterea UI (ne amintim de curentul limita) 2,8X25=70W. Ganditiva la un bec de 75W cand puneti mana pe regulator sa vedeti daca e cald (au frige).

Daca am adauga consumatori incat sa nu mai avem sunt am avea "doar" 40w.(dispare tiristorul)

Statorul la sunt absoarbe 25x25x0,4=250w aproape resou bine ca e "racit" cu ulei

Contactele imperfecte nu au cum sa realizeze un stres mai mare ca extrema sus mentionata, care daca stam sa ne gandim bine la noi era foarte posibila inainte deoarece nu erai obligat sa mergi cu lumina aprinsa, asta nu inseamna ca trebuie sa le ignoram pentru ca pot conduce la caderii de tensiune si incarcarea defectuoasa a bateriei.

Disparitia unei alimentari trifazate din cele trei nu are nicio importanta pentru regulator, nu avem crestere de curent ca nu avem de unde si oricum fiecare faza e cuplata cu grupul ei de diode practic nu se intampla nimic decat scaderea curentului dat de regulator.

In concluzie sistemul de generare si reglare dupa parerea mea a fost gandit la limita.Ce o fi fost in mintea lor bolnava mai ales la primele tipuri, la care din cate am auzit aici pe forum, regulatorul era bagat undeva sub sa.Tin minte ca prin '78 parca am citit in ziar ca japonezi proiectasera o masina (nu mai stiu marca) incepusera prototipurile si si-au dat seama ca pentru ca sa shimbi bujile, trebuia sa dai motorul jos.


Sper ca nu v-am plictisit, asfalt curat si vreme buna


PS Chinezii au invatat lectia, la clona mea si dupa ce am mers cu 120km/h regulatorul avea cam 35 de grade si de incarcat imi incarca bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mobra mea este din 94 iar regulatorul este situat cam aiurea din punctul meu de vedere si anume ca toata caldura de la asfalt bate direct in el iar daca stai la un semafor mai mult timp pe o caldura mare si mai ai si semnalizarea pornita si mai ai si frana calcata ca poate stai in panta ..... ai sanse destul de mari sa il arzi. Cel mai sigur este sa il muti undeva unde sa fie ventilat in timpul mersului si sa mai adaugi un extra radiator iar asta este urmatoarea modificare pe care o sa o fac pe langa faptul ca pun becuri cu led care nu consuma asa de mult. Sper sa imi dati dreptate referitor la modificarea pe care vreau sa o fac.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut...inainte cu cateva pagini cautam si eu o Virago si se pare ca mi-am gasit.

 

 

Am o intrebare: Daca nu pornesc motorul 3 zile nu mai porneste fara sa pun bateria pe redresor. Ori e slaba bateria ori nu apauca sa incarce avand in vedere ca am facut ture scurte. Am si proiectoare si farul merge tot timpul cand motorul e pornit.

 

E bateria slaba sau altceva...?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu doar cu farul, la ture scurte, nu am probleme nici la chinezoi. Si nu am avut vreodata probleme la vreo motoreta. Esti sigur ca duce alternatorul si proiectoarele? Ce becuri ai 2x55w? Lasa un pic sa incarce bateria calumea (fara proiectoare) si vezi dupa. Daca ai aparat de masura, verifica incarcarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Daca nu pornesc motorul 3 zile nu mai porneste fara sa pun bateria pe redresor...

Incarcarea bateriei(mai ales cand este descarcata) se face cu un curent de max 10% din capacitatea ei timp de 10 ore. Indicatia este generala pentru orice tip de baterie!

Incarcarea cu motorul pornit este o incarcare fortata - produce sulfatare ceeace-i scurteaza viata. Acidul se descompune prin electroliza, placile sunt inconjurate de degajari puternice de H si O iar sulful se combina cu plumbul formand sulfatul de plumb densitatea acidului creste prin pierderea de apa. Reactia este aproape ireversibila.

Deci: curent mic/timp lung, nu este indicat curent mare/timp scurt.

Verifica ca nu ai consumatori apoi verifici si incarcarea si cu si fara consumatori. Trebuie sa ai 13,6 - 14,5V. Daca acestea sunt corecte iar bateria a stat suficent timp pe edresor, nu-ti rmane decat sa o inlocuiesti. Este indicat ca dupa pornirea motorului sa ai farul aprins.

...Cel mai sigur este sa il muti undeva unde sa fie ventilat in timpul mersului si sa mai adaugi un extra radiator...

Altii au fost mai "smecheri", au montat un cooler pe releu... am facut-o si eu inutil, tot s-a bulit!

E ca sicum la o teava sparta gasesti solutia de a monta o pompa care sa dea afara apa... cat timp spartura este mai mica decat capacitatea pompei, merge si asa...

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum verific incarcarea? Pun la bornele bateriei un voltmetru si turez motorul sa fie in parametrii?

iei un multimetru, comuti la scara de 20 DCV si pui + la + si - la - si verifici prima data cat ai pe baterie cu motorul oprit. apoi pornesti motorul, fara consumatori, consemnezi valorile,apoi cu farul aprins,. consemnezi rezultatele. la relanti, apoi, daca vrei, si in ture. totul trebuie sa se incadreze intre valorile spuse de Cristi mai sus. 13,6-14.4V . Astia de la garantii la acumulatori auto, de ex, accepta si o valoare minima de 13,3 V cu consumatori. Chiar astazi am fost sa ma interesez de o baterie pentru ca a mea e moarta, daca o las o noapte, dimineata nu o mai ia...avea saraca si aproape 4 ani, si era si subdimensionata...8Ah in loc de 12Ah cat trebuia. Dar a mers...pana acum:).

 

 

 

Mobra mea este din 94 iar regulatorul este situat cam aiurea din punctul meu de vedere si anume ca toata caldura de la asfalt bate direct in el iar daca stai la un semafor mai mult timp pe o caldura mare si mai ai si semnalizarea pornita si mai ai si frana calcata ca poate stai in panta ..... ai sanse destul de mari sa il arzi. Cel mai sigur este sa il muti undeva unde sa fie ventilat in timpul mersului si sa mai adaugi un extra radiator iar asta este urmatoarea modificare pe care o sa o fac pe langa faptul ca pun becuri cu led care nu consuma asa de mult. Sper sa imi dati dreptate referitor la modificarea pe care vreau sa o fac.

Unii si-au montat regulatorul in locul claxonului. Practic in mers bate vantul direct in el. Ideea e sa elimini cauza care face piesa sa se incinga si automat sa se arda.

Mai spuneau unii pe forum pe aici ca regulatorul se incalzeste de la toba intermediara, ca de acolo vine defapt caldura, altii spuneau ca nu se poate ventila suficient cat sa se raceasca din cauza piciorului stang al pilotului, care nu lasa vantul sa bata in el si etc, din pct meu de vedere, aberatii. Si spun asta pentru ca, la primele modele de virago, regulatorul era montat pe sub sa pe undeva, eh, cu timpul i-au schimbat pozitia tocmai din cauza proastei ventilatii, si nu cred eu ca japonezul a pozitionat releul acolo jos fara sa ia in calcul si toba, si vantul si etc...adica sa il iei dintr-un loc prost si sa il pui in alt loc, la fel de prost gandit. Ok....aspectul, bla bla..

Mai degraba ,zic ca poate e gandit radiatorul de racire, adica carcasa lui, umpic subdimensionat si oricum o racire mai buna decat are acum, nu are sa-i dauneze. Deci, ca si parere personala, treaba cu ledurile o faci degeaba, mai mult chiar iti va solicita releul, iar treaba cu mutatul...nu stiu sincer daca e cazul.

Si a mea e tot din 94, dupa ce am luat-o, am taiat mufele releului si mufele direlor de la magnetou, le-am cositorit, mufele plusului la fel, am curatat masa de pe carcasa lui, bornele bateriei si mufa unde intra siguranta de 30A. Incarcarea o am de felul urmator: 13.9 - 14.05 cu consumator in relanti si din cate am vazut, releul pare ca este cel original. Intr-adevar, cand cresc turatia, tensiunea fluctueaza umpic si scade cu ~ 0,3V, dar asta e alta poveste, mai am de investigat sa vad ce si cum...

Editat de bucsaadi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...am taiat mufele releului si mufele direlor de la magnetou, le-am cositorit, mufele plusului la fel, am curatat masa de pe carcasa lui...

Candva m-am intrebat de ce se incalzeste, de il schimbi si se arde... la nesfarsit! De ce la toate motoarele trecute de 10 ani? De ce nu la cele noi?

Intr-o zi am inceput sa fac verificari, am gasit caderi de tensiune peste tot. Conectica imbatranita, pe alocuri oxidata... Le-am eliminat pe rand pe toate... si au trecut multi ani de atunci. Am facut acelasi lucru la toti cunoscutii care au fost de acord... nici un releu nu a mai crapat! Nu doar la virago, si la alte marci!

Coolere, radiatoare, raciri cu apa... mofturi!

Deh, nu toti au urechi sa auda, iar daca aud nu inteleg... mai cumpara un regulator si o iau de la capat!

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ca s-a tot discutat si iar discutat vrea sa lamuresc odata pentru todeauna ca regulatoarele se ard pentru ca sunt proaste! Contactele imperfecte, bateria, si incarcarea nu au nicio legatura. Pur si simplu sunt cu racire subdimensionata iar magnetoul furnizeaza mai mult curent decat trebuie.Se pare ca la ultimele tipuri s-a facut un balans mai bun magnetou/regulator. Pentru cei care vor sa scape de stresul arderii regulatorului sa caute pe internet regulatoare cu mosfet, explicatia de ce, o gasiti tot pe net nu mai stau eu sa detaliez.Bineinteles ca nici cu aceste regulatoare nu dispare stresul ca intr-o buna zi sa se prajeasca bobinele statorului.

 

Acuma pentru a explica afirmatiile de mai sus o sa le iau pe rand, dar mai intai putina fizica.

Magnetoul este un generator electric.Tensiunea produsa este proprotionala cu viteza de variatie a campului respectiv RPM iar curentul de flux(sau intensitatea campului).Fluxul este limitat de magnetii permanenti din rotor si caracteristicilei bobinei recte miez.Ideea este ca avem un curent maxim care este limitat. La 535 iau de baza 25A.Fiind trifazat vectorial cand o bobina are 25A(chiar mai mult dar noi vorbim de medie) celelalte doua impreuna au 25A dar cu minus ca suma sa fie 0. Mai trebuie specificat ca rezistenta unei faze este cam 0.4 ohmi.

 

Si acum explicatia de ce e prost conceput tot sistemul.

In mod normal si fara consumatori atat statorul cat si releul ar trebui sa reziste pentru ca aprinderea dupa mine nu consuma mai mult de 40-50W si bateria nu mai ia curent fiind incarcata.

La 25A 12v magnetoul ar avea 300W , nu stiu care e cifra exacta dar cine stie poate sa spuna.La acesti parametri regulatorul trebuie sa reziste.

Pentru el cea mai grea sarcina este atunci cand sunteaza.La sunt tot curentul trece succesiv cu varfurile fazelor printr-un tiristor si doua diode.Tensiuna pe tiristor in conductie e cam 1,2V si pe diode cam cate 0,8 volti (presupun ca sunt cu siliciu) total 2,8 V puterea UI (ne amintim de curentul limita) 2,8X25=70W. Ganditiva la un bec de 75W cand puneti mana pe regulator sa vedeti daca e cald (au frige).

Daca am adauga consumatori incat sa nu mai avem sunt am avea "doar" 40w.(dispare tiristorul)

Statorul la sunt absoarbe 25x25x0,4=250w aproape resou bine ca e "racit" cu ulei

Contactele imperfecte nu au cum sa realizeze un stres mai mare ca extrema sus mentionata, care daca stam sa ne gandim bine la noi era foarte posibila inainte deoarece nu erai obligat sa mergi cu lumina aprinsa, asta nu inseamna ca trebuie sa le ignoram pentru ca pot conduce la caderii de tensiune si incarcarea defectuoasa a bateriei.

Disparitia unei alimentari trifazate din cele trei nu are nicio importanta pentru regulator, nu avem crestere de curent ca nu avem de unde si oricum fiecare faza e cuplata cu grupul ei de diode practic nu se intampla nimic decat scaderea curentului dat de regulator.

In concluzie sistemul de generare si reglare dupa parerea mea a fost gandit la limita.Ce o fi fost in mintea lor bolnava mai ales la primele tipuri, la care din cate am auzit aici pe forum, regulatorul era bagat undeva sub sa.Tin minte ca prin '78 parca am citit in ziar ca japonezi proiectasera o masina (nu mai stiu marca) incepusera prototipurile si si-au dat seama ca pentru ca sa shimbi bujile, trebuia sa dai motorul jos.

 

Sper ca nu v-am plictisit, asfalt curat si vreme buna

 

PS Chinezii au invatat lectia, la clona mea si dupa ce am mers cu 120km/h regulatorul avea cam 35 de grade si de incarcat imi incarca bine.

Eh, uite, aici sunt date alte informatii....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am rezolvat..se pare ca era prea slaba bateria si o tineam prea putin pe redresor, azi a stat 10 ore si s-a incarcat complet.

 

Acum sper sa fie bine totul, va multumesc baieti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eh, uite, aici sunt date alte informatii....

Da, asa-i... insa este doar o parere formata din inerpretari gresite, o ignoranta fata de legi fizice care tocmai sunt invocate(legea lui Ohm este contrazisa). Restul confuziilor nu mai conteaza... de explicatii nu are timp. Concluzie?..."sistemul este prost, cautati pe net regulatoare cu mosfet" - (probabil homemade)ne spune el, dar uita cel mai elementar lucru: Regulatorul "X" sau "Y" este OK - eu asta am facut si merge!

 

Arderea regulatorului este un efect. Intotdeauna la orice reparatie trebuie remediata in primul rand cauza! Altfel inlocuiesti la nesfarsit, concluzionezi ca ai de-a face cu un sistem prost conceput... ca japonezii fac masini proaste(evident, fara exemple, doar cu afirmatii...)

 

PS. ...nu interveneam, dar la mine si la cei pe care-i cunosc sistemele astea "gandite la limita" merg de ani buni doar refacand niste amarate de contacte(tot legea lui Ohm).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum stateam si ma gandeam, ca am fost prin ceva magazine de specialitate, si am gasit de cumparat vaselina de contacte antioxidanta, si ma gandeam ca, poate era mai bine daca nu taiam mufele, ci le curatam bine de tot si le umpleam cu vaselina dinasta. cand le-am taiat si le-am cositorit, am si uitat ca exista asa ceva. Dar o pot folosi fara probleme la celalte mufe de pe motor si la bornele bateriei, pe care tocmai am inlocuit-o. si etc...deci ca idee, eu pana sa vad produsul in magazin, nici nu m-am gandit la el.

 

Nu stiu cat de bun e, dar daca a mai folosit cineva, ne poate spune:)

Editat de bucsaadi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum stateam si ma gandeam, ca am fost prin ceva magazine de specialitate, si am gasit de cumparat vaselina de contacte antioxidanta, si ma gandeam ca, poate era mai bine daca nu taiam mufele, ci le curatam bine de tot si le umpleam cu vaselina dinasta. cand le-am taiat si le-am cositorit, am si uitat ca exista asa ceva. Dar o pot folosi fara probleme la celalte mufe de pe motor si la bornele bateriei, pe care tocmai am inlocuit-o. si etc...deci ca idee, eu pana sa vad produsul in magazin, nici nu m-am gandit la el.

 

Nu stiu cat de bun e, dar daca a mai folosit cineva, ne poate spune:)

Da, eu am folosit de la INED!T super bun!!nu vreau sa fac reclama, ca nu ma platesc :) cam toate sunt de aceeias calitate :rock:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice vaselina e buna ca acopera si nu mai ajunge aerul si umezeala, la acumulatori chiar se recomanda sa-ti ungi cu vaselina bornele si conectorii ca sa nu se inverzeasca de la vaporii degajati, foloseam vaselina normala.Vaselina de contact presupun ca se foloseste in special pentru intrerupatoare comutatoare etc., care au parti in miscare si la care arcul electric produs ar putea afecta compozitia chimica a vaselinei.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...