Geo_ZGA Postat Mai 1, 2014 Share Postat Mai 1, 2014 Becul de neutral (scoasa din viteza) se aprinde, in general? @Cristi: diagrama poate sa fie diferita... ai vazut ca la a mea e diferita fata de alte modele. La mine e putin invers... cu cricul jos, porneste daca e in neutral, dar nu porneste daca e in viteza si cu ambreiajul tras. Si nu doar ca nu porneste... nu face nimic, nici macar electromotorul nu invarte, pur si simplu taie iesirea de + spre butonul de Start, prin Relay Assembly ala. In schimb porneste cu cricul sus, in viteza, si cu ambreiajul tras. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 1, 2014 Share Postat Mai 1, 2014 (editat) Becul de neutral (scoasa din viteza) se aprinde, in general? @Cristi: diagrama poate sa fie diferita... ai vazut ca la a mea e diferita fata de alte modele. La mine e putin invers... cu cricul jos, porneste daca e in neutral, dar nu porneste daca e in viteza si cu ambreiajul tras. Si nu doar ca nu porneste... nu face nimic, nici macar electromotorul nu invarte, pur si simplu taie iesirea de + spre butonul de Start, prin Relay Assembly ala. In schimb porneste cu cricul sus, in viteza, si cu ambreiajul tras. Asa face cam la toate mobrele care nu au cric central din constructie, la cele care au cric central in momentul cand ai coborat lateralul chiar daca este la neutru se opreste motorul. @cristi 57 nu cred ca dioda primeste + prin becul de neutral ci mai degraba e pusa la masa de contactul de neutral. Mai mult ca sigur este stricat contactul de neutru si a mea face la fel adica cric coborat, in viteza si ambreiajul tras invarte dar nu porneste, daca ambreiajul nu e tras si e in viteza nu face nimic. Postase Geo o schema in care erau figurate diodele dar nu mai stiu pe unde e. Editat Mai 1, 2014 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Mai 1, 2014 Share Postat Mai 1, 2014 (editat) ...diagrama poate sa fie diferita... ai vazut ca la a mea e diferita fata de alte modele... Evident Geo, la tine a durat doua saptamani sa identifici si sa ai schema corecta, iar scanteia ai avut-o in cateva minute. ...nu cred ca dioda primeste + prin becul de neutral ci mai degraba e pusa la masa de contactul de neutral... Asa este, grupul de diode primeste + direct din contactul de pornire motor(+ si - trebuie sa ai cand verifici functionarea switch-ului de neutral - comutarea vitezelor). Insa nu toate au legatura cu plusul de contact, au rol ca informatia sa fie unises, altfel nu era nevoie de ele. Sunt constient ca explicatiile mele sunt sumare, dar incerc sa reduc o aprofundare care mai rau incurca... =============== Pe schema atasata, alimentarea este asigurata prin intrerupatorul(rosu) opire/pornire. Demarajul este asigurat de butonul start care trimite informatia in releul de semnalizare de aici mai departe, daca sunt indeplinite toate conditiile, ajunge la starterul demarorului. Releul de semnalizare este multifunctional, el asigura si autorizarea pornirii, inclusiv functionarea motorului odata pornit. Asemenea si releul cricului sau al pompei au functii suplimentare de gestionare. Sunt doua interdictii separate: demarajul si oprire motor Pe scurt: 1. In mod normal demarorul poate fi actionat doar cu CV in neutral, sau cu CV cuplat dar cu maneta ambreiajului actionata. 2. Motorul se opreste daca CV este cuplat si cobori cricul, indiferent daca maneta ambreiajului este actionata sau nu. Acuma este posibil ca unele comenzi sa se suprapuna, nu este normal ca motorul fiind in interdictie de functionare, demarorul sa aibe accept dar se intampla... @augustin31 daca ai nevoie, pot sa-ti dau toate schemele XV-ului. Pentru mine este o chestiune de minute pentru a face o verificare, esti insa prea departe... Eu cred ca daca apelezi la un prieten cu cunostiinte elementare si care stie sa citeasca o schema electrica, te poate scoate la liman. Eu tind sa cred ca la tine, este defectul este cauzat de o conexiune oxidata. Nu ar fi rau sa decuplezi toate mufele, un spray contact si le cuplezi la loc. Vezi conectorii de pe sub sa si releele de sub capacul din dreapta, cele mai multe defecte de aici pleaca... Editat Mai 1, 2014 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
augustin31 Postat Mai 1, 2014 Share Postat Mai 1, 2014 Multumesc anticipat cristi ... miine la ziua asta o sa fac...o sa ma uit la mufe ..iar daca e ceva ce ma depaseste o sa incerc sa dau de un prieten Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 1, 2014 Share Postat Mai 1, 2014 cristi 57 ma bagi in ceata, adica cum "grupul de diode primeste + direct din contactul de pornire motor" o dioda cu anodul la plusul care vine de la contact nu-si are sensul mai bine nu o pui decat daca vrei sa scazi tensiunea cu ce cade pe ea, uite cum vad eu functia sau implementata cu diode iar la schema prezentata de tine cred ca este vorba de cazul 2. Scuze nu m-am chinuit s-o desenez cu un program dedicat. @augustin31 incearca sa identifici conductorul care se duce la contactul de neutral si da-l la masa, daca se aprinde becul inseamna ca este defect si cred ca trebuie sa dai jos capacul dinspre magnetou (inainte trebuie sa dai uleiul jos) ca sa ajungi la el, dar cum a zis si cristi 57 verifica intai cupla care vine de la motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Mai 1, 2014 Share Postat Mai 1, 2014 Nu te te bag in ceata, un rand mai jos am scris ca nu toate sunt legate la +... acolo sunt informatii care vin si pleaca. Nu este o singura dioda sunt mai multe, nu le-am verificat dar stiu ca daca inversezi firele pica tot sistemul. Deci au o ordine, asta ma face sa cred ca au polaritati inverse... Daca nu le separ cumva atunci un singur + le anuleaza pe celelalte. Ele pot alimenta sau nu relee, naiba sa le ia... le scoti si nu mai merge nimic! N-am incercat dar si daca pui sarme in locul lor tot nu ar merge mai mult ca sigur. Reprezentarea lor te baga in ceata, este doar schema electrica de ansamblu, n-ai ce sa gandesti. Schema electronica are alte simboluri iar daca o aveam era mult mai simplu de urmarit. Sti ce scrie in manualul de reparatie? Sa pui contactul si sa verifici in cateva locuri tensinunile... nu ai tensiune acolo schimbi releul... nu ai 4V in ala parte schimbi CDI... ------------------------------ In primul montaj alimentezi cu + doi consumatori separat si unul comun, iar in al doilea acelasi lucru dar cu -... Adica alimentezi releul in orice conditie, nu cred ca asta vor ei! Cred ca mai degraba l-as compara cu un circuit care se inchide cu doua contacte in serie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Mai 2, 2014 Share Postat Mai 2, 2014 asta e diagrama pt xv250 U/UC (adica US si California). XV250U wiring diagram.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Mai 2, 2014 Share Postat Mai 2, 2014 (editat) Pentru cine vrea sa stie: Astazi am fost de am bagat benzina, au intrat 5,5 litri. Pe 26 am facut plinul si am plecat in hoinareala cu alti motociclisti, la rezervatia de zimbri Neagra unde am ramas peste noapte. Locatia la cca 7km de Bucsani. La dus am facut 77km, la intoarcere 85(pana la benzinarie). Total 162km si 5,5 litri.... adica 3,39%. Tot drumul am mers in grup, viteza foarte rar 70km, 80km a fost cea mai mare parte din drum. @augustin 31, tot astazi am incercat diverse combinatii cu pornirea. - bagata in viteza cu cricul lasat nu actioneaza starterul, nici daca apas ambreiajul. - pornita, bagat in viteza ambreiajul tras, daca las cricul se opreste motorul. Asta inseamna ca singurii senzori luati in considerare sunt neutralul si cel de la cric. Deci si la mine este o anomalie, senzorul manetei de ambreaj nu are nici un rol - o sa verific integritatea lui - cu toate ca este schimbat de curand cu unul nou impreuna cu cel de la maneta de frana. Editat Mai 2, 2014 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skija Postat Mai 2, 2014 Share Postat Mai 2, 2014 (editat) salut, ca tot suntem la capitolul porniri... eu nu folosesc butonul de pornire. La mine este in permanenta pe ON. Invart cheia daca vreau sa pornesc sau sa opresc. Temerea mea este ca poate ramane blocat pe OFF. Am vazut asta in Vama, anul trecut cand un prieten cu o Shadow a ramas fara "pornire". I-am dat de cap abia dupa 2 ore, cand reusisem sa eliminam toate celelalte variante. Intrebarea mea este: cat de repede se strica butonul ala si daca voi il folositi regulat... Editat Mai 2, 2014 de skija Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Mai 2, 2014 Share Postat Mai 2, 2014 Nu prea are ce sa se strice la el... la viroage, si cred ca si la alte modele vechi, sunt niste simple contacte din cupru cu fire cositorite la capete... ori se oxideaza contactele, ori se rupe lipitura/firul. Usor de reparat. Le-am desfacut in trecut, le-am curatat, am mai tensionat putin arculetul de revenire de la butonul de start, functioneaza f bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
augustin31 Postat Mai 2, 2014 Share Postat Mai 2, 2014 asta cu bagatul in viteza am inteleso... problema la mine este ca la neutral imi face figura cu cricul jos si opreste motorul .... deci scoasa din viteza ...fizic ...adica misc motorul fata si spate ... e scoasa din viteza.... porneste daca ii dau buton ..si in momentul in care las cricul jos opreste motorul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 2, 2014 Share Postat Mai 2, 2014 (editat) Pentru cine vrea sa stie: Astazi am fost de am bagat benzina, au intrat 5,5 litri. Pe 26 am facut plinul si am plecat in hoinareala cu alti motociclisti, la rezervatia de zimbri Neagra unde am ramas peste noapte. Locatia la cca 7km de Bucsani. La dus am facut 77km, la intoarcere 85(pana la benzinarie). Total 162km si 5,5 litri.... adica 3,39%. Tot drumul am mers in grup, viteza foarte rar 70km, 80km a fost cea mai mare parte din drum. @augustin 31, tot astazi am incercat diverse combinatii cu pornirea. - bagata in viteza cu cricul lasat nu actioneaza starterul, nici daca apas ambreiajul. - pornita, bagat in viteza ambreiajul tras, daca las cricul se opreste motorul. Asta inseamna ca singurii senzori luati in considerare sunt neutralul si cel de la cric. Deci si la mine este o anomalie, senzorul manetei de ambreaj nu are nici un rol - o sa verific integritatea lui - cu toate ca este schimbat de curand cu unul nou impreuna cu cel de la maneta de frana. cristi 57 ai ratat o varianta, cric ridicat, bagata in viteza, porneste ?Daca da nu are nimic contactul de la ambreiaj. E o situattie des inatalnita cand motorul este rece si ti se opreste din mers, eu trag ambreiajul si dau la automat, @augustin31 Este normala comportarea mobrei avand in vedere ca probabil ti s-a stricat contactul de neutral adica degeaba o scoti la neutru ca ea zice ca e bagata in viteza si are interdictie sa mearga cu lateralul coborat, deci vezi unde vine firul de neutral (e unul singur ca semnalul se face dand la sasiu) si da-l la masa, o sa ti se aprinda becul din bord si nu o sa ti se mai opreasca motorul Editat Mai 2, 2014 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Mai 2, 2014 Share Postat Mai 2, 2014 (editat) asta cu bagatul in viteza am inteleso... problema la mine este ca la neutral imi face figura cu cricul jos si opreste motorul .... deci scoasa din viteza ...fizic ...adica misc motorul fata si spate ... e scoasa din viteza.... porneste daca ii dau buton ..si in momentul in care las cricul jos opreste motorul Asta am inteles-o! Dar martorul de neutral este aprins? (vezi varianta lui vlad - da o masa la conectorul intrerupatorului - aprinde becul si incearca iar) ...ai ratat o varianta, cric ridicat, bagata in viteza, porneste... Corect, asta-i rolul contactului de la maneta ambreiajului. Editat Mai 2, 2014 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
augustin31 Postat Mai 3, 2014 Share Postat Mai 3, 2014 (editat) Am reventi ieri am observat la un mentdat aveam martorul aprins nu stiu prin ce minune si am pus cricul si ciudat functiona cu cric jos dar becul aprins ...inseamna ca becul functioneaza... ... eu ma ghandesc oare problema o fi pe fir ? stiu eu vorba aceea sa fie intrerupt pe undeva ..daca descopar revin cu detalii ...o sambata deosebita sa aveti Fum in tobe nu in suflet Editat Mai 3, 2014 de augustin31 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Mai 3, 2014 Share Postat Mai 3, 2014 Numai cauta problema pe unde nu stiu in conditiile in care viroaga este pornita si pe liber iar martorul de neutru nu e aprins atunci e sigur senzorul de neutru din cutie. Aceeasi broblema am si edu iar la mine acel senzor de neutru este plesat cumva n spatele schimbatorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Mai 3, 2014 Share Postat Mai 3, 2014 (editat) Am reventi ieri am observat la un mentdat aveam martorul aprins nu stiu prin ce minune si am pus cricul si ciudat functiona cu cric jos dar becul aprins ...inseamna ca becul functioneaza... ... eu ma ghandesc oare problema o fi pe fir ? stiu eu vorba aceea sa fie intrerupt pe undeva ..daca descopar revin cu detalii ...o sambata deosebita sa aveti Fum in tobe nu in suflet Ia si curata surubelul si papucul de la senzorul de neutru, e pe langa pinionul fata. Am atasat o poza cu locul lui, incercuit. E f prost asezat acolo, mereu se strange multa mizerie si unsoare de la lant. Urmareste si firul pe diagrama, vezi unde se duce, si masoara-i continuitatea. Senzorul de cric, la mine cel putin, era capsulat intr-o rasina. L-am "cioplit", desfacut, curatat, capsulat iar cu baton de plastic topit, rezolvata problema. Editat Mai 3, 2014 de Geo_ZGA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Mai 3, 2014 Share Postat Mai 3, 2014 Nu are nici o treaba senzorul de cric ala functioneaza f bine ests vorba de senzorul de neutru din cutie acolo e problema nicide la fire acel senzor inauntrul sau are un arc( care se cam fute) ceva contacte si ceva contacte acolo e buba nu firele sau mai stiu eu ce draci. Eu am rezolvat problema mai simplu si anume am incercat sa repar acel senzor nu am putut si vazand ca continua prohlema am anulat senzorul e la cric si ju mai am baatai de cap sta pornita indiferent de pozitia cricui sau de treapta e viteza in care e Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Mai 3, 2014 Share Postat Mai 3, 2014 (editat) Corect, neutralul are probleme. Daca cel de la cric nu functioneaza, motorul nu se opreste. In ce priveste sfatul cu anularile sugerate nu sunt de acord... este cea mai neinspirata alegere! Nu poti "repara" ceva stricat prin degradarea voita a mobrei sau anularea altor functii. Prefer sa o pornesc cu cricul ridicat decat sa-l uit o data si sa plec cu el coborat. Editat Mai 3, 2014 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Mai 3, 2014 Share Postat Mai 3, 2014 Nu-mi dau seama daca mie imi erau adresate raspunsurile... dar nici nu am zis ca ar avea ceva cel de cric, doar am mentionat ce se intampla cand se "strica". Cred ca cel de neutru e buba la el si daca nici prin curatare nu se rezolva si firul e intreg, atunci trebuie alt senzor. Se schimba f usor, e pe filet. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Mai 3, 2014 Share Postat Mai 3, 2014 pt. cristi 57 nici eu nu sunt pro pentru suspendarea unor functii a mobrei dar can ramai pe drum cu ea si nu stii ce sa faci sa ajungi acasa recurgi la masuri extreme, iar cand merge uiti sa mai refaci ceea ce ai stricat si cand pretul cerut pe senzor a fost de 75 de euro iar in buzunar batea vantu am facut ca romanau MERGE SI ASA GEO_ZHA senzorul de neutru nu prea ai cum sa il repari caci e capsulat si exista varianta ca dupa ce il desfaci si nu il mi poti reface si sa stai cu mobra pe dreapta pana cumperi altul. cat tine de fir exista un singur lucru ce se poate strica si acela este ruperea papucului de legatura cu senzorul sau desfacerea acelui surub de la senzor si efectuarea unui contact imperfect, dar astea doua sunt lucruri putin probabile iar daca te referi la raspunsurile mele de mai devreme nu erau adresate numai tie doar ca tu bateai campii cu senzorul de cric si verificarea circuitului cand problema e alta SENZORUL DE NEUTRU fara suparare dar mi s-a parut ca omul avea o problema iar u il trimiteai la senzorul de ctic sau de ambreiaj tocmai de aceea am indraznit sa ma bag si eu in seama. cu toate ca urmaresc acest topic de foarte mult timp , de foarte putine ori intervin in discutiile altora. scuze daca am fost putin acid in exprimare) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 3, 2014 Share Postat Mai 3, 2014 @cornelilinca84 Toti cei care i-au raspuns lui augustin 31 au indicat ca defect senzorul de neutral chiar si Geo_Zga care a pus si o poza cu localizarea, totul se repara daca te pricepi si nu ai doua maini stangi eu am reparat contacte de ambreiaj, contacte de frana, CDI, cuple. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
augustin31 Postat Mai 4, 2014 Share Postat Mai 4, 2014 Multumesc tuturor.... nu vreau sa se ajunga la polemici din cauza mea.... Inca odata multumiri si toate cele bune in plimbarile pe care le vom face .... " Fum in tobe Nu in suflet " Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Mai 4, 2014 Share Postat Mai 4, 2014 ...eu nu sunt pro pentru suspendarea unor functii a mobrei dar can ramai pe drum cu ea si nu stii ce sa faci sa ajungi acasa recurgi la masuri extreme... Corect, cand esti in varf de munte trebuie sa ajungi acasa, uzezi de orice pacaleala ce te pune in miscare... strapuri, bypass-uri, anulari, orice. Insa, cazul lui @augustin31 nu era atat de disperat incat sa recurga la masuri extreme. Problema lui initial, a fost identificare cauza! Ce face el in continuare, nu mai conteaza... Cat priveste opinia ca o piesa este prea scumpa da nastere la alte polemici... apoi fara exagerari, un senzor de punere la masa nu poate costa atat(ai si varianta dezmembrarilor). Un motor intretinut, pastrat in stare buna iti ofera numai satisfactii! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Mai 4, 2014 Share Postat Mai 4, 2014 pt. cristi 57 nici eu nu sunt pro pentru suspendarea unor functii a mobrei dar can ramai pe drum cu ea si nu stii ce sa faci sa ajungi acasa recurgi la masuri extreme, iar cand merge uiti sa mai refaci ceea ce ai stricat si cand pretul cerut pe senzor a fost de 75 de euro iar in buzunar batea vantu am facut ca romanau MERGE SI ASA GEO_ZHA senzorul de neutru nu prea ai cum sa il repari caci e capsulat si exista varianta ca dupa ce il desfaci si nu il mi poti reface si sa stai cu mobra pe dreapta pana cumperi altul. cat tine de fir exista un singur lucru ce se poate strica si acela este ruperea papucului de legatura cu senzorul sau desfacerea acelui surub de la senzor si efectuarea unui contact imperfect, dar astea doua sunt lucruri putin probabile iar daca te referi la raspunsurile mele de mai devreme nu erau adresate numai tie doar ca tu bateai campii cu senzorul de cric si verificarea circuitului cand problema e alta SENZORUL DE NEUTRU fara suparare dar mi s-a parut ca omul avea o problema iar u il trimiteai la senzorul de ctic sau de ambreiaj tocmai de aceea am indraznit sa ma bag si eu in seama. cu toate ca urmaresc acest topic de foarte mult timp , de foarte putine ori intervin in discutiile altora. scuze daca am fost putin acid in exprimare) Nu ai fost atent la ce am scris... au fost 2 idei total separate. 1. senzorul de neutru, i-am pus o poza cu locatia lui si i-am spus ce anume sa verifice/faca, chestii usoare si simple. Din ce am vazut la viroaga mea, senzorii in general sunt doar niste lamele de cupru, la care nu prea are ce sa se rupa, sa se strice. 2. senzorul de cric a fost un exemplu in care am descris simplitatea sistemului si rezolvarea problemei. In nici un caz nu i-am spus ca aia ar fi problema, de la bun inceput l-am intrebat daca i se aprinde BECUL DE NEUTRU. Per total, in cele mai multe cazuri e vorba de lucruri simple, contacte imperfecte, papuci oxidati, murdari, fire rupte/imbatranite. Pt ca mobrele astea sunt si ele vechi, e normal. Corect, cand esti in varf de munte trebuie sa ajungi acasa, uzezi de orice pacaleala ce te pune in miscare... strapuri, bypass-uri, anulari, orice. Insa, cazul lui @augustin31 nu era atat de disperat incat sa recurga la masuri extreme. Problema lui initial, a fost identificare cauza! Ce face el in continuare, nu mai conteaza... Cat priveste opinia ca o piesa este prea scumpa da nastere la alte polemici... apoi fara exagerari, un senzor de punere la masa nu poate costa atat(ai si varianta dezmembrarilor). Un motor intretinut, pastrat in stare buna iti ofera numai satisfactii! Vad ca pe ebay un senzor nou se invarte intre 19 si 70 dolari, in functie de unde se vinde... tinand cont ca unul tine in jur de 20 de ani, chiar nu e scump @augustin31: fa verificarile, afla cauza.... si daca e senzorul de neutru, ori iti iei de pe ebay, ori vorbeste cu mexykanu si vezi ce pret iti da, el aduce destul de rapid piese originale la preturi bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Mai 4, 2014 Share Postat Mai 4, 2014 salut imi exprim public scuzele fata de GEO_GZA si Cristi 57 intradevar eu nu am inteles bine si nu am fost atent la tot ce s-a scris mai sus cat tine de pretul senzorului de neutru acesta mi-a fost cerut la un service moto destul de cunoscut din brasov dupa care am renuntat sa mai caut si am zis k merge si asa iar cu ce ai spus tu cristi 57 am cautat de am inebunit sa gasesc pe cineva care dezmembrteaza un virago si nu am gasit deoarece mai imi trebuie si un releu de incarcare k la mine cel original lipseste si a fost inlocuit cu o chinezarie care a cazut si nu mai incarca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.