E.Z.rider Postat Noiembrie 17, 2006 Share Postat Noiembrie 17, 2006 Nu, nu sint. Interdependent insemana ca exista o relatie de determinare in ambele sensuri. Eu nu o vad. Unghiul de inclinare influenteaza distanta de fuga. Dar poti altera distanta distanta de fuga in multe feluri, fara a umbla la unghi. Cel mai simplu exemplu care-mi vine in minte e furca de bicicleta. Dar ma rog, tine de mai multe lucruri whatever... you are za smart one... mestere... distanta de fuga este determinata de unghiul de inclinare al furcii si de distanta dintre axa de bracaj a furcii si axa rotii multumit domnu' priceputeanu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Noiembrie 19, 2006 Share Postat Noiembrie 19, 2006 whatever... you are za smart one... mestere... distanta de fuga este determinata de unghiul de inclinare al furcii si de distanta dintre axa de bracaj a furcii si axa rotii multumit domnu' priceputeanu? N-ai de ce sa fii malitios, nu am vrut s-o fac pe desteptu'...E cumva destul de raspindita ideea ca voblajul apare din cauza unghiului, si cumva eu cred ca e gresita. Un unghi mai mic, determina furca sa lucreze intr-o pozitie mai verticala, ceea ce convine telescoapelor, pt ca fortele sint preluate mai bine. Dar evident la frinare e un pic in dezavantaj. Eu dupa cite stiu distanta de fuga are mai multa treaba cu voblajul decit unghiul, atita tot. Acum mai e o chestie: Asa cum zicea cineva, suspensie moale, cauciuc dezumflat , etc poate duce la aparitia lui. Dar mai ales in cazul unui teren cu denivelari, si pt un moto de viteza, eu cred ca un factor important e si pilotul. Zic asta pe considerentul ca avind ghidonul destul de scurt, orice actiune asupra ghidonului se reflecta destul de repede la roata (fata) iar miscari accidentale ale gazului se vad repede la roata spate. Ceea ce vreu sa zic e, ca daca nu ai o pozitie corespunzatoare, si esti in gaz pe drum cu denivelari, poti sa te trezesti ca te tii in ghidon, de aici rezultind comenzi nedorite in gaz/directie, care-ti pot favoriza un voblaj. E similar cu a ateriza strimb dupa o ridicare pe o roata, diferenta e ca in cazul terenului denivelat pilotul poate contribui inconstient la amplificarea tendintei de voblaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lucescuciprian Postat Martie 16, 2007 Share Postat Martie 16, 2007 Cum sta problema.La viteze mai mari de 40-50 km/h daca iau mana de pe ghidon,incepe voblajul.Drumul unde se intampla asta e de beton,cu mici valurele. Roata fata este echilibrata,ghidonul se misca usor,fara hopuri.Singura explicatie care mi-a venit in minte e ca poate din cauza ca am pus in furca ulei 15W in loc de 10W apare voblajul.Adica cumva furca nu se "muleaza" pe micile denivelari ale drumului. A mai patit cineva asa ceva?Cum ati rezolvat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sckhreech Postat Martie 17, 2007 Share Postat Martie 17, 2007 verifica presiunea in pneuri, joc la rulmentii de jos de la roata sau la rulmentii de la jug, sau daca ai vreun amotrizor stramb sau vreun jug stramb. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
John Paul Postat Iulie 12, 2008 Share Postat Iulie 12, 2008 Am zis sa incep topicul asta pentru ca eu momentan am aceasta problema, si am concluzionat cateva lucruri pe pielea mea si pe suruburile motorului.. si am zis "hai sa share".. Invit de asemenea pe cei care au avut problema asta sa isi descrie EXPERIENTA.. Cauza principala pentru care o motocicleta intra in voblaj este pierderea aderentei rotii respective. Dar pot fi si alte cauze cum ar fi aerodinamica proasta la viteze mari sau stricarea rulmentului de la ghidon -Cauze- Tehnice: 1. Rulmentul de la ghidon stricat - diagnoza : daca ghidonul tinde sa aiba un joc chiar si cand doar impingi motocicleta. remediu : schimbat rulmentul 2. Top case mare care actioneaza ca un paravan - remediu : dat jos top case-ul in toate instantele in care se poate merge fara. 3. Cauciuc spate consumat - motiv : spatele e usor coborat si astfel mai multa greutate cade pe spate (cred) ... mie mi-au spus asta 3 mecanici diferiti. remediu : se schimba cauciucul 4. Telescoape fata foarte moi sau pline in mod inegal - remediu : se schimba uleiul si garniturile Pilotaj: 1. Luat bordura la viteza mare - am un prieten care a cazut din cauza voblajului cauzat de o denivelare in drum pe care a luat-o la 150 km/h... el era pe un naked, in dreptul lui si la aceeasi viteza era un GPZ cu 2 persoane.. a luat bordura fara probleme. 2. Luat ambele maini de pe ghidon - intra in voblaj daca ai una dintre problemele tehnice, daca tehnic esti ok.. n-ai nici o treaba 3. Ridicat in picioare pe scarite - mie mi-a intrat in voblaj din cauza asta.. daca stateam cuminte pe sa.. nu intra.. asa din picioare nu mai tineam la fel de ferm ghidonul si m-am trezit in voblaj.. e de mentionat ca aveam probleme tehnice -Ce faci cand intra motorul in voblaj- Instinctul iti spune sa incetinesti/franezi cand ai o problema.. am urmat si instinctul pana cand am intrat intr-un voblaj chiar necontrolabil... era cat pe-aci sa pic. Si atunci am zis sa incerc ce am citit... trebuie sa ACCELEREZI.. remember that... daca franezi.. o sa pici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
OKN Postat Iulie 15, 2008 Share Postat Iulie 15, 2008 daca franezi sau inchizi gazul. pici, pt remediere tre descarcata fata ( si cum se mai poate descarca fata in afara de deschiderea gazului ? ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Infinity Postat Iulie 15, 2008 Share Postat Iulie 15, 2008 4. Telescoape fata foarte moi sau pline in mod inegal - remediu : se schimba uleiul si garniturile asta am experimentat si eu da s-a rezolvat Ridicat in picioare pe scarite - mie mi-a intrat in voblaj din cauza asta.. daca stateam cuminte pe sa.. nu intra.. asa din picioare nu mai tineam la fel de ferm ghidonul si m-am trezit in voblaj.. e de mentionat ca aveam probleme tehnice aici probabil e de la problemele tehnice de care zici ca eu obisnuiesc sa ma mai ridic in picioare chiar destul de des as zice si n-am avut niciodata probleme de genu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nechifor Solitaru' Postat Iulie 15, 2008 Share Postat Iulie 15, 2008 (editat) Poți intra în voblaj Âşi dacă eÂşti prea crispat Âşi stîngi ghidonul prea tare în mîini. Mi se întîmplă regulat, după o perioadă mai mare de inactivitate. Trag mai tare de gaz Âşi se ridică fața, iar la aterizare, dacă țin strîns ghidonul intru în voblaj ... Editat Iulie 15, 2008 de bibi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
John Paul Postat Iulie 15, 2008 Share Postat Iulie 15, 2008 aici probabil e de la problemele tehnice de care zici ca eu obisnuiesc sa ma mai ridic in picioare chiar destul de des as zice si n-am avut niciodata probleme de genu Ai dreptate! Dupa ce am schimbat cauciucul + dat jos top case-ul .. pot sa merg si in picioare. In schimb cam da semne de oboseala si rulmentul de la ghidon si daca imi iau ambele maini de pe ghidon intra din nou in Voblaj, dar nu chiar asa violent ca inainte. Intr-o mana mi se intampla f rar, dar oricum.. la salutul motociclistic tot nu renunt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nechifor Solitaru' Postat Iulie 15, 2008 Share Postat Iulie 15, 2008 nu e normal să vobleze dacă iei mîinile de pe ghidon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
knox Postat Iulie 15, 2008 Share Postat Iulie 15, 2008 ca sa testez iesirea din voblaj trag un pic brusc de ghidon intr-o directie fara sa ma inclin la o viteza de 60-80 la ora pe drum drept.. dupa ce vobleaza .. exersez tehnici de control automat.. nu prea ai cum sa le explici ca incepator, vin din instinct Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nechifor Solitaru' Postat Iulie 15, 2008 Share Postat Iulie 15, 2008 dupa ce vobleaza .. exersez tehnici de control automat.. nu prea ai cum sa le explici ca incepator, vin din instinct de ex aÂşa da aÂşa nu http://www.youtube.com/watch?v=RmtoOmq3ppw Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tridan Postat Iulie 15, 2008 Share Postat Iulie 15, 2008 Eu am reusit sa experimentez voblajul doar in cazul a doua franari de urgenta la viteza mica ( idioti care mi-au iesit in fata cu masina fara sa se asigure). Primul caz a fost fericit, la al doi-lea nu am mai scapat. Nu am inteles de ce s-a intamplat asta, deoarece atunci cand franez brusc controlat, imi iese f bine. Oricum, am comandat un amortizor antivoblaj pe care o sa-l montez sambata asta, sper eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaicretu Postat Iulie 16, 2008 Share Postat Iulie 16, 2008 Eu am reusit sa experimentez voblajul doar in cazul a doua franari de urgenta la viteza mica ( idioti care mi-au iesit in fata cu masina fara sa se asigure). Primul caz a fost fericit, la al doi-lea nu am mai scapat. Nu am inteles de ce s-a intamplat asta, deoarece atunci cand franez brusc controlat, imi iese f bine. Oricum, am comandat un amortizor antivoblaj pe care o sa-l montez sambata asta, sper eu. Din cate am inteles nu trebuie sa incarci brusc fata....am primit niste sfaturi de la un prieten cum ca trebuie sa calci spatele -> automat se incarca si fata, apoi pe masura ce calci frana fata si incarci fata, ridici frana spate ....e cel mai eficient mod de a frana Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Iulie 16, 2008 Share Postat Iulie 16, 2008 Ciudat sau nu, am intalnit probleme de voblaj la motociclete in stare tehnica buna. Mai precis, la anumite viteze (deci DOAR la anumite viteze nu mereu), de obicei intre 40 - 60 km/h, la ridicarea ambelor maini de pe ghidon, incepea sa faca ca dracii. TOATE motocicletele in cauza dispuneau de motor 2 in V, dupa cum urmeaza: fosta mea Honda VT500E (bag mana in foc ca era perfecta tehnic), doua Honda Transalp 600 in stare tzipla - ani de fabricatie diferiti si una bucata Suzuki VX 800 (nu stiu daca avea ceva, ea parea foarte ok, dar facea cel mai urat dintre toate). Care dreaq sa fie explicatia? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
varulmaftei Postat Iulie 16, 2008 Share Postat Iulie 16, 2008 si eu am avut doua cazaturi din aceasta cauza la viteze mici pana in 50km/h. nu am inteles de ce. unde pot face o verificare tehnica ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dezamagitoru Postat Iulie 16, 2008 Share Postat Iulie 16, 2008 studiu de caz premize: moto honda cb500 +cazatura urat cu moto pe cheia => furca stramba, ax roata stramb. s-au indreptat. ok sper eu. eu viu din cate se pare probleme: cursa suspensiei fata este de aprox 3-4 cm si suspensii foarte rigide. la gropi mai mari ajunge la capatul cursei. remediu, invatat sa pun frana pana in groapa, cu jumate de metru inainte acceleratie ca sa descarc fatza. ceea ce e un lucru bun zic eu voblaj la viteze mici si turatii >3500. daca o las intr-a sasea la relanti (cam 45-55 la ora) merge ca pipi de bou, dar se redreseaza din balans relativ usor. la franare, daca tin ghidonul ferm (nu rigid!) este destul de ok. nu imi dau seama daca trag de furca cu moto parcata nu simt nimic, roata la fel, dar, daca pun frana brusc, se simte ca un "clic" gumele ar cam trebui schimbate, nu sunt extrem de tocite dar au vechime (2003 daca nu ma insel). sunt metzeller larestech sau ceva de genul. daca stiti ceva solutii la problemele de mai sus, sunt bine venite! asfalt curat, ca si pe ploaie are farmec! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
John Paul Postat Iulie 17, 2008 Share Postat Iulie 17, 2008 (editat) studiu de caz [...] daca stiti ceva solutii la problemele de mai sus, sunt bine venite! asfalt curat, ca si pe ploaie are farmec! zic si io ce-o zis mecanicii .. daca guma din spate e PLATA schimb-o... daca ai top case da-l jos ... la mine s-a schimbat situatia destul de mult dupa astea 2 modificari. Editat Iulie 17, 2008 de John Paul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Infinity Postat Iulie 17, 2008 Share Postat Iulie 17, 2008 ca sa testez iesirea din voblaj trag un pic brusc de ghidon intr-o directie fara sa ma inclin la o viteza de 60-80 la ora pe drum drept..dupa ce vobleaza .. exersez tehnici de control automat.. nu prea ai cum sa le explici ca incepator, vin din instinct asta o sa incerc si eu sa vad daca merge Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adorlith Postat Iulie 17, 2008 Share Postat Iulie 17, 2008 nu imi dau seama daca trag de furca cu moto parcata nu simt nimic, roata la fel, dar, daca pun frana brusc, se simte ca un "clic" ai joc in rulmenti, fie ii schimbi daca is uzati, sau mai strangi piulita de pe ax Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
knox Postat Iulie 17, 2008 Share Postat Iulie 17, 2008 (editat) care moto e predispusa la voblaj?.. o moto usoara sau una grea? Editat Iulie 17, 2008 de knox Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
antyterro Postat Iulie 17, 2008 Share Postat Iulie 17, 2008 care moto e predispusa la voblaj?.. o moto usoara sau una grea? care moto e predispusa la voblaj?.. o moto usoara sau una grea? raspuns:toate cu cp multi voblaju cel mai des apare la viteze mari cand se accelereaza puternic eu azi am intrat in voblaj urat la 40 la ora am accelerat brusc si am dat peste denivelari de astfalt, ai intrat motorul intr un voblaj de nu -l mai puteam opri , ideea e sa tai gazul atunci cand vobleaza, nicidecum sa franezi, oricum instinctual cand motorul intra in voblaj creierul da comanda de a taia gazul , odata ce ai taiat gazul iese din voblaj Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
OKN Postat Iulie 18, 2008 Share Postat Iulie 18, 2008 (editat) ideea e sa tai gazul atunci cand vobleaza ok, sunt de acord cu tine sa nu franezi, dar faza cu sa tai gazul nu i valabila mereu, nu faci decat sa vobleze mai puternic, fata fiind incarcata la taierea brusca a gazuli... de cate ori am avut neplacerea sa intru in voblaj am deschis gazul putin mai brusc sau l am lasat acolo unde era (adica n am accelerat , n am redus), asta era inainte sa bag ulei in furca si sa i schimb simeringurile... Editat Iulie 18, 2008 de OKN Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eu_insusi Postat Iulie 18, 2008 Share Postat Iulie 18, 2008 deci pana la urma ce trebuie sa faci cand intra in voblaj?sa ii dai gaz sau sa ii tai din gaz?si daca sunt aman2 pe la ce viteze e bine sa aplici una sau alta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator lznicu Postat Iulie 18, 2008 Share Postat Iulie 18, 2008 (editat) Ciudat sau nu, am intalnit probleme de voblaj la motociclete in stare tehnica buna. Mai precis, la anumite viteze (deci DOAR la anumite viteze nu mereu), de obicei intre 40 - 60 km/h, la ridicarea ambelor maini de pe ghidon, incepea sa faca ca dracii. TOATE motocicletele in cauza dispuneau de motor 2 in V, dupa cum urmeaza: fosta mea Honda VT500E (bag mana in foc ca era perfecta tehnic), doua Honda Transalp 600 in stare tzipla - ani de fabricatie diferiti si una bucata Suzuki VX 800 (nu stiu daca avea ceva, ea parea foarte ok, dar facea cel mai urat dintre toate). Care dreaq sa fie explicatia? VX-ul e moale-n furca, si al meu e la fel, la viteze mari lanseaza fata de zici ca-i salupa. Editat Iulie 18, 2008 de lznicu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.